-
בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
שמסיע ילדים ?
אולי הנהג הזה היה צלול כמו בן 30 השאלה אם אין פיקוח ובדיקה על כשירות הנהגים בגיל פנסיה +
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
מנסיון, יש אבל היא מאוד רופפת.
מגיל 70 (אם זוכר נכון) יש צורך לחדש את הרשיון כל שנתים.
זה אומר בדיקת ראיה, ובדיקה רפואית כולל אישור רופא.
אבי בגיל 78 התחיל דמנציה והתגובות שלו היו מאוד בעיתיות.
זה לא הפריע לרופא המשפחה לתת לו אישור כמעט באופן אוטומטי.
וכל זה עד גיל 82, אחר כך הוא התבלבל בכביש 6 ונסע בטעות מחיפה את צומת עד הלום.
איך שהוא הוא חזר חזרה, ואני אספתי אותו.
אחרי שהמשטרה הודיעה לי כי הוא נמצא מבולבל לגמרי בקריות.
אחרי זה הוא עצמו החליט לרדת מהרכב.
לעניות דעתי אם היה מבקש מרופא משפחה הוא היה מקבל רשיון..
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ולנהוג בכלל? מסוכן. קחו להם את הרשיונות.
ולעבוד? הם איטיים כאלה, וכל הזמן הם חולים. לא משתלם להחזיק אותם.
ובכלל הם מעצבנים. הכל קשה להם. אין להם סבלנות. והם עולים לנו מלא כסף.
קדימה, לשלוח אותם למדבר הקרח.
נכתב בציניות. למי שלוקח הכל ברצינות מופרזת.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
וכל זה עד גיל 82, אחר כך הוא התבלבל בכביש 6 ונסע בטעות מחיפה את צומת עד הלום.
עזוב, זה לא אינדיקציה. זה קורה לאישתי גם… [emoji23]
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
או כמו שמישהי אומרת... אני בקושי רואה בקושי שומעת בקושי יש לי כוח ללכת... מזל שעוד נותנים לי לנהוג ..
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
דרור אני בעד לתת לאדם לעבוד ולתפקד כל עוד הוא יכול ורוצה.
להפך יש דברים שאנשים מבוגרים הרבה יותר טובים כי יש להם יותר סבלנות ונסיון חיים.
אבל יש מצבים רפואים שפשוט לא מאפשרים זאת.
ומה לעשות שלאנשים מבוגרים יש הרבה יותר סיכוי שיהיו במצב כזה..
בנהיגה אתה לא מסכן רק את עצמך אלא גם את כל מי שמסביבך.
ולכן לעניות דעתי בדיקה רפואית לרשיון נהיגה צריך לקחת בכובד ראש.
ולא כלאחר יד כמו שהרבה רופאים עושים.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
לא אמרתי שלא צריך לבדוק. צריך וחצי.
בסוף מוכרחים לעבוד על פי החוק.
מצד שני, כשזה הופך למין עניין פורמלי, אל תתפלא שעושים את זה חפיף.
תחשוב מה יקרה אם יחליטו להחמיר - אני לא יודע כמה תאונות יימנעו, אבל אני בטוח מעבר לכל ספק שיקחו את הרשיון מנהגים/ות מבוגרים/ות בריאים/ות לגמרי רבים/ות מאוד.
תשאל אנשים בגילאים האלה מה משמעות רשיון נהיגה עבורם - מבחינתם זו עצמאות. אלה רגליים. זה ההבדל בין להיות נייד ועצמאי או תלותי וכמעט נכה. אצל מבוגרים רבים זה גם עניין של כבוד עצמי - הם יעשו הכל כדי לשמור על שארית כבודם, לא להיות תלותיים ולהזדקק לעזרה.
במקרה של נהג אוטובוס - זו גם פרנסתו. בגילו, מי היה מקבל אותו לעבודה כלשהי?.... אחד כזה, לקיחת הרשיון משמעותה המיידית היא השלכתו למעגל הקצבאות והעוני. מצד שני - לנהג אוטובוס אחריות כבדה על עשרות נוסעים... זה לא פשוט. הנושא באמת בעייתי ורגיש.
אני גם מתקומם קצת כנגד ההיתפסות הפופוליסטית ל"מספר הרשעות". נכון ש- 51 הרשעות זה מספר מבהיל. מצד שני, הבחור נהג 50 ומשהו שנה וכל מי שהתעסק פעם בכל מיני עבודות נהיגה/רכיבה כמו שליחויות למשל, יודע שקל מאוד לצבור עשרות דו"חות על שטויות. כל דו"ח דבילי על מספר מלוכלך, על פנסי ערפל, כל הורדה מהכביש בגין צמיגים בולטים או כל שטות אחרת, שקיללתם קצת והלכתם לשלם בדואר ושכחתם ממנו, נשאר לדראון עולם בגליון שלכם כ"הרשעה" שאחר כך, אם חס וחלילה תהיו מעורבים בתאונה, יספרו לכם בצעקות בתקשורת. אז קחו בפרופורציה.
אני בכלל הייתי מחפש קודם כל את האשם המיידי בכ-70% מהתאונות הקטלניות - טמבלפון סלולרי - ולא רק את הטמבלפון של נהג האוטובוס. בהחלט יש מצב שזה גם הטמבלפון של מישהו מנהגי הרכבים האחרים שמעורבים בתאונה. אז בכלל, אל תמהרו להאשים מישהו ספציפי לפני שפורסמו מסקנות בוחני התאונות של המשטרה לגבי הגורמים לתאונה ומי אשם (בהנחה שהמשטרה מפרסמת רק את האמת ואנחנו מאמינים לה).
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
הבדל עצום בין נהיגה באוטו פרטי ובין הובלת נוסעים באוטובוס.
אוטובוס, מעבר לגודל והמשקל, זה נסיעות ארוכות ומתישות - הוא מצריך כושר ריכוז ויכולת נהיגה הרבה מעל נסיעות מזדמנות בפרייבט.
לי אישית לא נשמע סביר נהג בן 76 מאחורי ההגה של אוטובוס.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
דרור
מכיר באופן אישי כמה נהגי טריילרים ואוטובוסים שנוהגים 40 ו 50 שנה בלי הרשעה אחת.
הם נהגים - היום יש נוהגים ....
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
המשוטט
דרור
מכיר באופן אישי כמה נהגי טריילרים ואוטובוסים שנוהגים 40 ו 50 שנה בלי הרשעה אחת.
הם נהגים - היום יש נוהגים ....
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
נו?
אחד שנוהג על אוטובוס יותר מ-50 שנה, בטח עם נסיון מליילנד-טייגר ושאר כלים של פעם שבאמת הצריכו נהג אמיתי. אז?..... בדיקות הבריאות והראייה צריכות להיות אמיתיות ורציניות. אבל כולנו יודעים שרופא המשפחה שמכיר אותנו שנים רבות חותם בקלות מפחידה על כל דבר.
ואני מזכיר שוב - חובה לבדוק את עניין הטמבלפון. היום זה הגורם מס' 1 לסטיות מנתיב ולפני נתוני משטרת ישראל עצמה, האחראי לכ-70% מהתאונות הקטלניות - אבל זה גם הנושא האחד והיחיד שנזהרים מלטפל בו באופן סיסטמטי. הטכנולוגיה שתמנע מטלפון לפעול ברכב שנמצא בתנועה קיימת, אבל נזהרים לא ליישם אותה. עאלק "גזירה שהציבור לא יעמוד בה". איזה טימטום. איזו איוולת.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
חבל שהדיונים האלה, שנוגעים בדברים חשובים, עלים רק כשקורה משהו כ"כ נורא.
נכון שכל אדם הוא עולם ומלואו, אבל לא נכון לנסות להוריד מספרי הורגים ופצועים עם החלטות שנגזרות מתאונה בודדת.
בסוף, להבנתי המוגבלת, תאונה כזאת היא כמעט "ברבור שחור". כיום, סטטיסטית, הרבה יותר בטוח מאשר לפני עשר שנים, לנהוג או לנסוע במכונית - רוב ההרוגים הם רוכבי דו-גלגלי(לסוגיו השונים) או הולכי רגל. ואז, במקום לדון בדברים שבאמת יכולים לחסוך הרבה הרוגים ופצועים קשה, מתעסקים לעומק בנושאי קיצון שההשפעה שלהם על המספרים הגדולים כמעט זניחה.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
כי נמחקה משפחה שלמה. אמא ושלושה ילדים.
זה משהו קורע לב. אי אפשר להתעלם מזה.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
אני אתן נקודה נוספת...
אלו נהגים מקצועיים, זוהי פרנסתם (אוטובוסים / משאיות).
כל עוד המדינה לא מורידה את גיל הפנסיה לעוסקים במלאכות הללו, אי אפשר לבקש מהם לפרוש בגילאים מוקדמים יותר באופן גורף...
או כמו שכתבו לפני, "החוק היבש לא נרטב אף פעם..."
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tom1105
כל עוד המדינה לא מורידה את גיל הפנסיה לעוסקים במלאכות הללו, אי אפשר לבקש מהם לפרוש בגילאים מוקדמים יותר באופן גורף...
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אכן זו הנקודה,
האיש נהג, התפרנס. כמה אתם חושבים נהג אוטובוס חוסך לפנסיה שלו? עם תוחלת חיים שעולה ועולה. אל תתפלאו לראות אנשים בני 75 ומעלה ממשיכים לעבוד. כנראה שגם חלקנו הגדול.
תאונה נוראית אין ספק. בעוד יומיים כולנו נשכח עד התאונה הבאה.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
ולנהוג בכלל? מסוכן. קחו להם את הרשיונות.
ולעבוד? הם איטיים כאלה, וכל הזמן הם חולים. לא משתלם להחזיק אותם.
ובכלל הם מעצבנים. הכל קשה להם. אין להם סבלנות. והם עולים לנו מלא כסף.
קדימה, לשלוח אותם למדבר הקרח.
נכתב בציניות. למי שלוקח הכל ברצינות מופרזת.
לפי הפרסומים לאיש 51 עבירות תנועה כולל משמעותיות כולל תאונה במתאר די זהה של מעבר לנתיב הנגדי והתנגשות ברכב שבא ממול.
זה נשמע יותר כמו אירוע של נהג ספציפי מאשר הגיל.
את עניין ירידת הכושר בגיל אפשר לבדוק עם מבחן כשירות, אבל עבירות תנועה משמעותיות מצטברות של נהג ציבורי זה בעיה מערכתית שלא ידעה להתייחס כסכנה פוטנציאלית לבדיקה.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tom1105
אני אתן נקודה נוספת...
אלו נהגים מקצועיים, זוהי פרנסתם (אוטובוסים / משאיות).
כל עוד המדינה לא מורידה את גיל הפנסיה לעוסקים במלאכות הללו, אי אפשר לבקש מהם לפרוש בגילאים מוקדמים יותר באופן גורף...
או כמו שכתבו לפני, "החוק היבש לא נרטב אף פעם..."
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
רק שהוא עבר את גיל הפנסיה, אז מה הקשר לטיעון הזה?
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ואם כבר,
לפני מס' שנים, במסגרת מגזין החדשות בשבת (אאל"ט) צולמה גברת אחת, מוכרת ומפורסמת, נוהגת בכביש הערבה ב 120 קמ"ש, כשביד אחת סיגריה.
היא נסעה לבקר את הילד שהיה במעצר בית אצל כושי.
הילד היה בן למעלה מ-60.
הגברת בת 92...
מי זו?
לא זוכר את שמה (רק את שם המשפחה),
רמז: בעלה המנוח היה שתום עין, גנרל, שר, חובב עתיקות ויש אומרים שגם נערות...
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ספציפית במקרה הזה זה קרה בגלל שהוא השתולל בכביש
פחות הפריע לי הגיל כמו זה שיש לו 50+ עבירות תנועה
אדם עם כ"כ הרבה עבירות תנועה לא צריך להיות נהג
בטח ובטח לא נהג אוטובוס
קל וחומר לא נהג אוטובוס של ילדים
מבחינת גיל?
יש אנשים שבגיל 76 עדיין צלולים ויכולים לתפקד
ויש כאלה שכבר בגיל 50 שופכים לאגר
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
om2
ספציפית במקרה הזה זה קרה בגלל שהוא השתולל בכביש
פחות הפריע לי הגיל כמו זה שיש לו 50+ עבירות תנועה
אדם עם כ"כ הרבה עבירות תנועה לא צריך להיות נהג
בטח ובטח לא נהג אוטובוס
קל וחומר לא נהג אוטובוס של ילדים
מבחינת גיל?
יש אנשים שבגיל 76 עדיין צלולים ויכולים לתפקד
ויש כאלה שכבר בגיל 50 שופכים לאגר
השאלה איך ממינים אותם ונותנים רק למי שבאמת צלול ומגיב מהר לנהוג אוטובוס
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ש01
ואם כבר,
לפני מס' שנים, במסגרת מגזין החדשות בשבת (אאל"ט) צולמה גברת אחת, מוכרת ומפורסמת, נוהגת בכביש הערבה ב 120 קמ"ש, כשביד אחת סיגריה.
היא נסעה לבקר את הילד שהיה במעצר בית אצל כושי.
הילד היה בן למעלה מ-60.
הגברת בת 92...
מי זו?
לא זוכר את שמה (רק את שם המשפחה),
רמז: בעלה המנוח היה שתום עין, גנרל, שר, חובב עתיקות ויש אומרים שגם נערות...
רות דיין ז"ל (נפטרה בפברואר השנה, בגיל 104) אכן המשיכה לנהוג מדי יום ביומו, עד גיל מופלג. הלוואי על כולנו בריאות וצלילות כמו שהיא הפגינה.
רק ביום שני האחרון חזרתי מהדרום בג'ימני על כביש הערבה. המהירות המותרת 90 קמ"ש שזו שערוריה בפני עצמה (כי במהירות הזחלנית הזו פשוט נרדמים). מאז שאני עובד בהדרכות אני די מקפיד על נושא המהירות כי לא בא לי לאבד את הרשיון ואת הפרנסה - פה ושם חרגתי קלות לכיוון ה-100 (זה במסגרת המרווח שהמשטרה מאפשרת. השוטרים לא יבזבזו את זמנם וזמנך על 95-99 קמ"ש), והרגשתי אשכרה כמו מטרה/מחסום על הכביש. כולם כולל כולם, כולל אוטובוסים, עקפו אותי. לא היתה ברירה אלא להעלות מהירות.
חלק גדול מהעוקפים היו על 120 וגם יותר. אני לא מנסה להצדיק את זה, על פי החוק היבש זו עבירה גסה וגם רוב הכביש (מיטבתה צפונה, נתיב אחד לכל כיוון) לחלוטין לא מתאים למהירות הזו, אבל זה קצב התנועה. אז מה לעשות?..... אם אתם שואלים אותי? מבחינת סיכון נטו - בטוח יותר לנסוע בקצב התנועה ולא משנה מה מהירות התנועה, מאשר במהירות המותרת ולא משנה מהי.
כי מה שמסוכן זו לא המהירות לכשעצמה, אלא הפרשי המהירויות בין המכוניות. יותר נכון "מהירות הסגירה". רכב איטי גורם לרכבים מהירים לסגור עליו במהירות ולבלום, ו/או לצאת לעקיפה, שבכביש דו סיטרי כמו כביש הערבה, היא לכשעצמה הפעולה המסוכנת.
נסיעה איטית במופגן יוצרת אצל נהגים אחרים את התופעה המוכרת בשם Road-rage (זעם-כביש) כלומר גורמת להם להתעצבן, ואז הם עוקפים בפראות. תופעת הזחילה על 60-80 קמ"ש בנתיב שמאלי ו/או אמצעי בכבישים מהירים עם שלושה נתיבים היא אחת הנגזרות המקוממות והמסוכנות בהקשר הזה - עבירה מסוכנת ביותר שמשטרת ישראל מקפידה שלא לאכוף.
---------------------------------------------------
המציאות של אנשיםמבוגרים שממשיכים לעבוד הרבה מעבר לגיל הפנסיה זה לא נדיר ואפילו מאוד נפוץ ועם העליה בתוחלת החיים והעלאת גיל הפנסיה הצפויה, זה עניין שימשיך להתפשט ביתר שאת - יוקר המחיה בישראל יצר מצב שלחלק גדול מהציבור אין יכולת כלכלית להפריש לפנסיה (או שהפנסיה שלהם קטנה עד גיחוך) והוא מוכרח להמשיך לעבוד כדי שיוכל לחיות בכבוד מינימלי. פשוטו כמשמעו. זה כולל גם נהגי אוטובוס, ששכרם כידוע מעליב (כ-40 שקלים לשעה), ולא רק שלא מאפשר להתעשר, אלא מספיק בקושי כדי לחיות, להחזיק את האף מעל למים. לא יותר. וגם זה בצמצום.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
ולנהוג בכלל? מסוכן. קחו להם את הרשיונות.
ולעבוד? הם איטיים כאלה, וכל הזמן הם חולים. לא משתלם להחזיק אותם.
ובכלל הם מעצבנים. הכל קשה להם. אין להם סבלנות. והם עולים לנו מלא כסף.
קדימה, לשלוח אותם למדבר הקרח.
נכתב בציניות. למי שלוקח הכל ברצינות מופרזת.
לא חוכמה! אתה כותב מפוזיציה ;)
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
הזמן עף חבוב. אני כבר בן 55. ריח האדמה הולך ומתחזק.
עוד מעט גם אתה תהיה בפוזיציה. נראה מה תכתוב אז....
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
כדי שתקבלו פרופורציות....
מצוטטת מודעת דרושים לנהגי אוטובוס:
לחברת XXXXX חברת ההיסעים הגדולה בענף, דרושים/ות נהגים/ות אוטובוס להסעות עובדים, תלמידים ועוד.
מענק ענק על סך 10,000 ש"ח
שכר שעתי - 32.75
אשל - 15 ש"ח ליום עבודה
הבטחת הכנסה - 6,200
תנאים סוציאליים ע"פ חוק
בונוס חבר מביא חבר
בכפוף להסכם הענפי.
דרישות התפקיד
חובה רשיון D + ת 84
בעלי תודעת שירות גבוהה
בעלי ניסיון
לפרטים - XXXXXXXXXXXXXXXXXX
המשרה פונה לנשים וגברים אחד!
ואני שואל אתכם: בנאדם שעובד בתנאים כאלה ובשכר כזה, פחות מ-33 שקלים לשעה, יכול להפריש לפנסיה?..... הוא יוכל להפסיק לעבוד בגיל 67?....................
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
יש פה עניין הרבה יותר גדול לדעתי: "תחזוקה מונעת" או תחזוקת שבר..
באיגוד התעופה העולמי (או איך שקוראים לו) החליטו שטייסים בגיל 65 מפסיקים להטיס נוסעים.
נקודה.
מסכים - זה אכזרי להוריד נהג מהכביש רק בגלל יום ההולדת שלו. ובאותה מידה אכזרי לתת לו לנהוג בחוסר אחריות.
יש לי חבר שנלחם כמה שנים להוריד את אבא שלו מהכביש כשזה כבר היה בחוסר יכולת תיפקודית אבל לא הכיר בזה והמשיך להתניע את הרכב ונסוע בו. איך הוא אמר לי "הוא כבר לא רואה את הצבע ברמזור, אבל נוהג..."
המדינה צריכה לחשוב טוב טוב איך מוודאים מי כשיר לנהוג, מי כשיר להוביל אחרים ומי לא כשיר לאף אחד מאלה ולדעתי - כמו שכתבו כאן בלי קשר למספר הרשעות. אולי... לטיבן (או חומרתן יותר נכון*)
ד"א, אם תהפכו רגע את הגלגל - זה בדיוק כמו שלנהג חדש מצמצמים את כמו הנוסעים שיכולים להתלוות אליו.
דרור - לעניין "סירוס" הטלפונים בנהיגה - עוד לא שמעתי על פטנט שיסרס כתיבת הודעות ולא יפריע לנווט וזה כבר גול עצמי.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
אין לי מושג בטכנולוגיה של טלפונים, אבל כל ילד יודע שאפליקציות הניווט כמו WAZE וכמו כל תוכנות הניווט שאנחנו משתמשים בהן בשטח, מבוססות על רכיב GPS, לא על קליטה סלולרית. עובדה שהן פועלות מצוין גם באיזורים ללא קליטה.
להבנתי ולדעת מומחים גדולים ממני שעוסקים בתחום, אין שום בעיה להתקין ברכב (ברכב - לא בטלפון!) רכיב משבש קליטה סלולרית שיפעל כשהרכב בהילוך, ולא יאפשר לטלפון לפעול - לא חיוג, לא העברת מסרונים, לא גלישה וכו' - כל עוד בורר ההילוכים משולב בהילוך והרכב בתנועה. GPS ימשיך לפעול. תוכל להשתמש באפליקציות ניווט ותו לא.
רוצה לנהל שיחות? עצור בצד. שים את הבורר בפרקינג או בניוטרל ושחק בטמבלפון להנאתך.
אנשים אחרים באוטו רוצים להתעסק בטלפונים שלהם? בעיה שלהם. במטוס דורשים מכם לכבות את הטלפון או לשים אותו במצב טיסה ואתם מצייתים בלי להתווכח? תעשו את זה גם באוטו. לא יקרה לכם כלום. רובכם חייתם ונהגתם ככה הרבה שנים וזה לא הפריע לכם.
והיה שקרתה תאונה ולאחר בדיקה מדוקדקת התברר שאחד המעורבים בה ביצע ברכב שינוי שאיפשר לטלפון לפעול כשהרכב בתנועה - שייכנס לקלבוש להרבה שנים. אני לא צוחק. אני אולי עוד לא יכול להתחייב לכם שהתאונה הזו קרתה בגלל טמבלפון, אבל ממש לא נתפלא אם כן - כי רוב הסטיות מנתיב הן בגלל הסחות דעת שמקורן בטלפונים ומסכים וכעקרון - טמבלפון באוטו הוא רוצח פסיכופט שרק ממתין להפיל אתכם בפח.
אז למה אין מוצר כזה בשוק? אולי בגלל חשש הרגולטורים מהתנגדות הציבור שתתעורר?... אולי בגלל חשש הרגולטורים מכוחן העצום של חברות הסלולר והטכנולוגיה?..... כי אנחנו מכורים לטכנולוגיה, בעיקר לטכנולוגיה בידורית. למסכים המרצדים. כולנו. גם אתם וגם אני. זה גם לא מוצר שמישהו ירכוש מיזמתו - אלא יצטרך להיות מותקן בכלי הרכב ע"י היצרנים עצמם, באופן בלתי ניתן להסרה/פריצה, מכוחה של חקיקה. ביחד עם איסור מוחלט על הימצאות מסכים במכוניות, על פי חוק. כי מתים מזה.
אבל בעידן שבו חיינו מתנהלים ממכשיר סלולרי, הרגולטורים פוחדים להתעסק בדבר הכל כך רגיש ונפיץ הזה. "גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה" עאלק. הם מעדיפים להמתין לכלי רכב אוטונומיים ועד אז - שתמותו בהמוניכם על מזבח הסלולר והמסכים. כולם יצקצקו בלשון יום-יומיים וישכחו מזה. עד לתאונה הספקטקולרית הבאה.
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
חסימה סלילרית לא ישימה מכמה סיבות.
החסימה יוצרת בועה של הפרעה.
גם לנוסעים ברכב תהיה ביץעיה להוציא שיחות.
אם מישהו יהיה קרוב לרכב תהיה לו בעיה להוציא שיחות.
כדי לבצע חסימה טובה תהיה הפרעה לטווח של מטרים עד עשרות מטרים מחוץ לרכב.
לא ניתן ליצר מכשיר חסימה על ידי יצרן הרכב, כל מדינה עם תדרים שונים.
אם מדובר על התקנה מקומית אין בעיה לנתק את המערכת.
תדרים משתנים כל הזמן. כל פעם צריך להחליף מכשיר חסימה.
לא הכל קונספירציה
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דור אריאל
השאלה איך ממינים אותם ונותנים רק למי שבאמת צלול ומגיב מהר לנהוג אוטובוס
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
טסט כמו לרישיון רכב.
טסט פעם בשנתיים
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
דרור,
ראשית התייחסותלנושא משני. אני מודע בהחלט לפוזיציה שאורבת מעבר לסיבוב. לא מתכנן לחיות עד אז. ראיתי את התהליך על יותר מדי קרובים ויקרים.
שנית, לגבי שיבוש. ההנחה שלך שזה לא יקרה בגלל שאנשים יצעקו חמס היא נכונה, אבל טכנולוגית, הגם שזה אפשרי בהחלט, זה לא אמור לעבוד על שבש, כיאפליקציית ניווט צריכה גם תקשורת סלולרית בשביל עדכוני תנועה, מפות אונליין וכו....
לכן זאת צריכה להיות הגבלה שבאה מתוך הטלפון עצמו.
לחילופין, בסקודות הראשונות עם קישוריות לטלפון, מהרגע שהתחברת, האוטו לא נתן לתפעל את הטלפון, אלא דרך תפריטי הרכב וכפתורי ההגה. שם זה היה מטופש כי כן יכולת לסמס, אבל בשיטה של לעבור אות אות ולגלול עד שהגעת לאות הרצויה. כל מילה הצריכה איזו דקה של להסתכל על לוח השעונים ...
קיצור, המגבלה היא (שוב) הגורם האנושי, ולא הטכנולוגיה
-
תגובה: בקשר לתאונה הקשה אתמול. לפי דעתכם בן 76 צריך להיות נהג אוטובוס
אולי לא בתדירות או באיכות הנכונה, אבל כבר קיים "טסט" לנהג.
https://www.kolzchut.org.il/he/%D7%9...A8%D7%99%D7%9D
Sent from my SM-G998B using Tapatalk