הי,
אני בונה ציליה 270 מעלות לרכב, אמורה להיות מחוברת קבוע.
הגודל בערך 3*3 (כנראה קצת יותר).
אני מתלבט לגבי הבד שישמש להצללה:
לייקרה או רשת צל? או בכלל משהו אחר?
חשובים לי משקל ונפח.
תודה,
סערקובץ מצורף 135602
Printable View
הי,
אני בונה ציליה 270 מעלות לרכב, אמורה להיות מחוברת קבוע.
הגודל בערך 3*3 (כנראה קצת יותר).
אני מתלבט לגבי הבד שישמש להצללה:
לייקרה או רשת צל? או בכלל משהו אחר?
חשובים לי משקל ונפח.
תודה,
סערקובץ מצורף 135602
אני לא יודע איך להסביר את זה אבל לייקרה לא מקלה את עומס החום בצל הרמאי שהיא לכאורה מייצרת. רשת צל כן מקילה וגם תופסת נפח.
אם בכל זאת תחשוק בלייקרה דבר איתי לפני שאתה קונה. אמור להיות לי עוד קצת בד חדש.
הבעיה על לייקרה להבדיל מרשת צל זה שהיא נושמת... הלייקרה מייצרת מעין חממה מתחתיה, בצל.... אבל חממה
אם הלייקה מספיק גבוהה מעל הראשים ייש זרימת אוויר ניתן להתגבר על זה.
אישית הייתי מחפש בד קל ...אבל גם אטום למים על הדרך.
אם כבר כל המשקל הזה... אז שיהיה פתרון לעונה היבשה וגם הגשומה.
הייתי מחפש בד בסגנון שעושים בו שימוש ב tarp tent
https://www.amazon.co.uk/Aqua-Quest-...8-3&th=1&psc=1
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לגבי משקל, השאיפה היא לא לעבור את ה 10 ק''ג כולל הכל.
נראה לי משקל סביר למרות שזה על הגג.
מבחינת גובה, זה בגובה הגגון, אמורה להיות זרימת אויר.
כיוון שבועז תורם לי לייקרה (שוב, תודה) אתחיל מניסיון עם לייקרה.
אם לא אהיה מרוצה, אבדוק עוד אפשרויות.
תודה
הקונסטורוקציה שבנית שוקלת פחות מ10קג?? בתמונות נראה כפול מזה.. מה עם המוטות?
חבר קנה לא מזמן כזו של 270מעלות באורך 2מטרים, סינית מספק פה בארץ... האיכות בינונית ומטה .. הבד דקיק כך גם הצירים והמוטות, הכל עשוי אלומיניום ובד בסגנון מה שהעלתי אבל דקיק במיוחד. המחיר מפתה מאוד ובשימוש זהיר ורגיש היא עובדת כבר מס טיולים.
היא מרגישה קלילה מאוד... והיא לא שוקלת פחות מ12קג... לכן התמיהה שלי מהנתון שנתת.
(אם תרצה אצרף תמונות)
עוד הא/ערות על הלייקרה...
1. היא אלסטית מאוד.. היא חייבת מתיחהבריאה, איך אתה מתכנן לנעול המוטות אחרי מתיחה?
2. לחות גורמת להיווצרות של פטריות ועובש על הלייקרה וכתמים מגעילים. אם זה משנה לך.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
רשת הצל הקוניה שמותקנת על הרכב עבודה שלנו עשויה מבד RIP STOP. עומדת יפה במבחן הזמן עד עתה - כשנתיים לזכרוני, בשימוש של אחת לשבועיים.
בעבר הייתי רוכש בד זה מחגור בראשון לציון לטובת כל מני דברים שהייתי תופר - בנדולרות וכו - לא מאמין שעדיין מוכרים שם.
קובץ מצורף 135603
ציינתי שהמטרה היא 10 ק''ג, עדיין לא השגתי אותה :)
הזרועות בתמונה הן באורך 40 ס''מ, בנויות מפרופיל 20*20. כ"א שוקלת 800 גרם.
מה שמחזיק אותן שוקל קילו וקצת (המשקל הפסיק לעבוד, אז אין לי מידה מדוייקת :) )
הזרועות בשלב הראשון יהיו מפרופיל 15*15, לא הצלחתי למצוא נתון משקל שלו, מניח שלא מעל קילו למטר. אני צריך 5 מטרים.
נשאר משקל הבד והתיק שמבחינתי הוא נעלם כרגע...
(הבד שצירפו מאמזון שוקל 90 גרם למ"ר וזה מפתה...)
בכל מקרה, אם סיני רעוע שוקל 12 ק''ג, מצבי טוב משחשבתי :)
מה זה מחיר מפתה?
לגבי הנעילה, חבל כביסה או מיתר שיהיה מקובע לכל זרוע ולרכב ינעל הכל במקום
Zivo בנה משהו כזה על הטרופר שלו
אולי יעזור: http://www.jeepolog.com/forums/showt...99%D7%A8%D7%94
נשלח מהנייד
תודה.
לגבי מה ש zivo בנה, הרעיון דומה, הביצוע יהיה שונה.
נקודות התורפה הן נקודות הציר ולכן אצלי הן מחוזקות.
בחירת החומרים אצלי שונה, אלומניום פחות זמין לרכישה (אין לי בעיה לרתך אלומניום, פשוט החומר פחות זמין)
20*20 זמין עבורי (שאריות מפרוייקט קודם)
15*15 זה פרופיל קל יחסית, מניח שלא יקבל ״בטן״ במפתח של 1.6 מטרים.
מקווה ללגלות עד הסופ״ש :)
אצלי אורך של כל זרוע 2.5 מ'.
השתמשתי בבד כותנה שקניתי בחנות בדים בנחלת בנימין.
הבד נותן אחלה צל.
אם אני לא טועה המשקל הכולל אצלי הוא בסביבות 30 ק"ג.קובץ מצורף 135605
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
בדוק את זה בהקשר לבד.
₪ 43.33 32% Off | חם רכב צל מקלט קמפינג צד רכב גג אוהל סוכך עמיד למים UV נייד קמפינג אוהל רכב גג גשם חופה
https://a.aliexpress.com/_mPEpljY
סער,
מחיר מפתה.. עודף מ1500שח.
נ.ב אשמח אם תעדכן בסיום משקל סופי אמיתי... זה מעניין מאוד.
קובץ מצורף 135606קובץ מצורף 135607
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
זה באמת מחיר זול.
אצלי לא יהיו עמודים תומכים, לכן המבנה המסיבי יותר.
אעדכן במשקל הסופי.
תודה
עדכון:
תודה לבועז על תרומת הלייקרה. לא בטוח שזה מתאים לאפליקציה הזו, אבל אולי זה ישאר בהתחלה. נראה.
שקלתי את המתקן, לא כולל בד, תיק, כבל וברגים (וחסרות גם 2 תושבות קטנות לתמיכה מקדימה כשזה סגור), בקיצור, 7.5 ק''ג!!!
נראה שאעמוד ביעד של 10 ק''ג :)
בסרטון: בדיקת POC עם בד לא מושלם , ללא צבע וכו'
https://youtu.be/ATUQBgUfDFY
אולי זה רק נראה ככה בסרטון אבל נראה שאורך המוטות שלך קצת יחסית למוצרים קנויים.
עריכה. חזור בי. הסרטון היה מוסתר בגלל פרסומת.
זה נראה אחלה!
נראה מעולה,
לגבי הלייקרה, יש הבדל גדול באטימות לאור בין לייקרות באיכויות שונות, וככל שהצבע כהה יותר הצל טוב יותר. יש לי צילייה של אותנטיק בצבע חום כהה, מצלילה הרבה יותר טוב מהבדים הבהירים, וגם בהשוואה לרשת צל 90% היא לדעתי עדיפה
סליחה אהוד מוכרח להעיר מנסיוני,
במדבר הישראלי קשה לנצח רשת צל .. .רשת שהאוויר עובר דרכה... בטח לא עם לייקרה אטומה... הלייקרה ממש מבשלת אותך, הדרך היחידה שלה להיות נסבלת אם היא 50סמ לפחות מעל הראשים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
סער,
אהבתי ממש! נראה שעובד מעולה!!
אני עדיין סקפטי על המשקל.. זה נראה הרבה מאוד ברזל בשביל 7.5קג..
אבל נו רק אני כזה אובסיסיבי על משקל..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מספר הערות -
1- נקודת תורפה \ הציר - אתה מוזמן לבחון את המצב. אצלי כל אזור הציר זה ברזל ו10 -15 ס"מ בהמשך הופך לאלומיניום. אם אני זוכר נכון, הרוב 20X20. הצבע כבר ירד מהגילוון, אבל הכל במקום ללא כשלים. אבל גם תצורות אחרות זה בסדר.
2- אם אתה רגיש למשקל, אין לי ספק שאתה צריך לעבוד עם אלומיניום
3- סוג האריג - אתה צריך אריג נילון או פוליאסטר שלא נמתח. לדעתי אריג שמשמש לתיקים - OXford 420D הוא פשרה הכי טובה בין מחיר, משקל וחוזק.
הזכירו פה ריפ-סטופ - תאורטית זה אריג יותר נכון, אבל אני חושש שהוא יותר פגיע ויותר יקר. ה 420 יהיה חזק וזול יותר, עם תוספת משקל שולית. הזכירו פה את החנות של חגור, לדעתי יש כמה חנויות באזור נחלת בנימין שעדיין יש להם בדים כאלו. תחפש מי תופר לצבא, יהיה להם כזה (בחאקי) באיכות טובה.
תודה.
אצלי האיזור של הציר עשוי מברזל 20*20 עובי 1.5, אורך 40 (עליון) ו 30 ס''מ תחתון, בינהם, 20*20 אורך 6 ס''מ.
קובץ מצורף 135622
ההמשך הוא ברזל 15*15 עובי 1.5.
סהכ האורך הוא כמעט 2 מ'.
הבסיס לצירים עשוי מברזל 4 מ''מ.
אעלה תוכנית ופירוט מסודר יותר בהמשך.
בכל מקרה, המשקל נכון לעכשיו, לא כולל הבד הוא פחות מ 8 קג. אני מרוצה.
אני קונה מדי פעם בדים (בעיקר קורדורה), רצועות, רצועות גומי ועוד, בטמיר גומיטקס.
יש להם סניף בדרך אילת פינת אברבאנל בתל אביב, ויש להם את המחסן המרכזי באזוה"ת צור יגאל.
מול החנות שלהם בתל אביב יש חנות של דליטקס שגם מתעסקים בתחום הבדים והקונפקציה.
החברה בטמיר תמיד היו שירותיים וידעו לייעץ במקרה הצורך.
ואני מצטרף להתרשמות השלילית מלייקרה. בכל מקרה, לשימוש שלך נראה לי פחות מתאים. אתה צריך בד שלא נמתח ולתפור בגזרות מתאימות.
עכשיו אני כבר מבולבל :)
מצד אחד יש כאן המלצות לבדים אטומים לגמרי (ripstop/oxford)
ומצד שני לרשת צל אמיתית , כמו של פעם :)
אני לא פוסל רשת צל. הכל שאלה של מה הדרישה.
אגב רשת צל מתקפלת די גדול. עם הצללה של ריפסטופ דק אין לי נסיון ונראה לי שהוא מקרין בדומה לליקרה (למשל בד ספינקר).
אם הייתי במצבך, הייתי הולך על אחת משתיים.
א. בעקבות זיו שעשה, ויש לו נסיון, ואפשר להתגלח על זקנו.
ב.על משהו שהצל שלו מוכח ומוכר לך (למשל רשת צל). בעבודה עם רשת צל יש יותר סלחנות לטעויות בגיזרת הבד מכיוון שהיא כן מעט גמישה. אבל זה גם אומר יותר נפנופים אם המתיחה היא לא מתיחת אימים.
אני נוטה ל-ב.
שווה להציץ על המפרטים של מוצרי מדף ולעבוד עם בדים דומים..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הלכה למעשה זה האריג שבשימוש אצל rhino rack
"Made from 210D R/S water resistant canvas"
https://www.rhinorack.com/en-us/prod...m-awning_32133
מתוך האתר של ARB:
Constructed from tough PU coated 300gsm poly/cotton rip stop canvas
ריפסטופ היא תצורת אריגה (בבדים בהם זה רלוונטי) ולאו דווקא סוג הבד. לכן אנחנו (אני) קצת חוטאים למטרה כשאנחנו משתמשים המונח הזה.
המפרט שצויין בהמשך הוא הרלוונטי (סוג הסיב, צפיפות, עובי, משקל וכו..).
בבדים אני מבין יותר טוב מרכבים....
אריגים שהוזכרו פה, נותנים אחוזי הצללה טובים יותר מרשת צל, והם מתקפלים לנפח הרבה יותר קטן.
בנוסף, יותר קל למתוח אותם ( מה שחוסך התנפנפות מיותרת).
בניגוד לאוהל, או חממה, שיש חשיבות לזרימת אוויר, בצלון כזה ( משטח אופקי מעל הראש) אין שום משמעות למעבר אוויר.
יתרה מזאת, לפעמים, בטיפטוף קל, אפילו נחמד שזה אטום.
ולכן, חד משמעית אריג פוליאסטר או נילון .
לגבי ריפסטופ או באנגלית RipStop.
בתרגום גס - עוצר קריעה.
יש הרבה מוצרים שמתבקש לשים אריג דק ( מעיל, שק שינה, אוהל) ואז יש חשש שהאריג יהיה חלש ויקרע.
הפתרון הוא, באריגה של האריג, כל מרחק מסוים ( 5מ"מ בערך) להכניס חוט, אחד, יותר עבה וחזק. התוצאה, אריג דק, חזק יותר ועם מראה של קוביות באריגה.
בד"כ אלו אריגים יקרים יותר.
מאחר ובמקרה של בחירה באריג סינטטי, ההבדל בין המשקלים, שולי, ההצעה שלי ללכת על אריג קצת יותר עבה (420D).
זה חומר זמין, שמתאים לשימוש.