-
משתף באירוע לא סימפטי של בלימה אוטונומית משום מקום
שלום לכולם,
היום חוויתי אירוע שבנס לא היה מסתיים במעיכה מאחור של הרכב שלי.
סיפור המעשה,
נוסע אחה"צ בכביש 5720 ממערב למזרח (הכביש מגשר הצבים מעל נחל אלכסנדר למפגש עם כביש 4)
לקראת צומת חפר בהתנהלות יחסית איטית, הרכב בולם מעצמו בלימת חירום כולל טירטור ה ABS.
למזלי הנהג בלנדקרוזר ארוך אחריי שמר מרחק והצליח לברוח ימינה ולשוליים.
יצאתי וגם הבחור בלנדקרוזר (מעניין אם הוא חבר ג'יפולוג) לא ראה שום סיבה שיכולה להצביע על ההחלטה המוזרה של הרכב לבלום חירום.
בקיצור, עוד דרעק שצריך לנטרל לאחר כל התנעה (בנוסף לתיקון סטייה אקטיבי שאני מנטרל).
במבולאיי (עם אחד מרכבי העבודה), בעליה ליישוב שלי היה קטע מסויים שבתנאים מסויימים היה מצפצף בפראות כאילו משהו לפניי, זה היה מפחיד אבל כלום לעומת בלימת חירום שהגוף לא מוכן אליה.
אגב, מדובר בקיה סטוניק 2021
רענן
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
שיתפתי פה כמה פעמים. יונדאי בלמה לי בלימת חירום באמצע יציאה לעקיפה. פחד אלוהים.
מבטל כל פעם שאני עולה על אוטו כזה. את הצפצופים אני משאיר.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
לא היה לפניך שום רכב? לא התקרבת במהירות לרכב שלפניך?
אצלי בטסלה כבר פעמיים הרכב בלם לבד, פעם אחת הציל אותי מתאונה בטוחה כאשר רכב לפניי עצר בבלימת חירום ואני לא הייתי מרוכז בכביש, פעם שנייה הייתי עירני אבל הרכב כנראה חשב שהוא יותר מהיר ממני בתגובה..
אומרים שיש גם האצת חירום, לא ניסיתי ולא מתכוון לנסות בכוונה כדי לגלות אם זה עובד..
אלעד.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
משהו דומה קרה לי בטיגואן, נסעתי בחניון תת קרקעי (פארק אירופה בניין צרפת ביקום) וכנראה היה סימן של מעבר הולכי רגל או משהו והאוטו דפק בלימת חירום, מזל שנסעתי ממש לאט אבל נבהלתי בכל זאת.
חסכתי לכם את החלק בסיפור שהקפה נשפך עליי ועל כל העיתון, והטלפון עף לי מהיד, אוף הבלם חירום הזה [emoji6]
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
wonderd
לא היה לפניך שום רכב? לא התקרבת במהירות לרכב שלפניך?
שום כלום !
המוזר, שאפילו לא נתן ציפצוף התראה, ישר בלימה בעוצמה מכסימלית.
אני לא רוצה לדמיין סיטואציה כזאת כשיש מאחור משאית עמוסה.
רענן
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
חסכתי לכם את החלק בסיפור שהקפה נשפך עליי ועל כל העיתון, והטלפון עף לי מהיד, אוף הבלם חירום הזה [emoji6]
אגב מוטי,
אחרי שנרגעתי, אמרתי איזה מזל שהלנקרוזר לא מעך לי את הבאגז',
יש בו את המסך שהשאלת לי ....
וואטצ'פ לא עובד עכשיו אז לא קיבלת את ההודעה, מתי להחזיר כמה שיותר מהר ?
רענן
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
משהו דומה קרה לי בטיגואן, נסעתי בחניון תת קרקעי (פארק אירופה בניין צרפת ביקום) וכנראה היה סימן של מעבר הולכי רגל או משהו והאוטו דפק בלימת חירום, מזל שנסעתי ממש לאט אבל נבהלתי בכל זאת.
חסכתי לכם את החלק בסיפור שהקפה נשפך עליי ועל כל העיתון, והטלפון עף לי מהיד, אוף הבלם חירום הזה [emoji6]
יש עדיין עיתונים בעולם?
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
התרגלתם להפקיד את חייכם בידי גאדג'ט אלקטרוני בשני סנט.
"הציל אותי כי לא הייתי מרוכז".... אז תהיה מרוכז כשאתה נוהג.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
אבל דרור, איך אפשר להתרכז עם כל המולטימדיה הזו מסביב???
[emoji12]
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
אלו מערכות לא לגמרי בשלות מספיק, ולא עם היתירות המוגזמת המתבקשת.
כבר כמעט כל אחד מאיתנו מכיר לפחות סיפור אחד כזה.
בפיקנטו (קניתי שנה שעברה) אפשר להגדיר 3 דרגות רגישות או בכלל לא, למיטב ידיעתי זה קבוע ולא דורש ריסט כל נסיעה.
מאמין שזה ככה בכל הקיה-יות.
בגלל שהגברת נוהגת אצלי זה עוד מוגדר עובד, אבל על בלימה מאוחרת ככל שניתן. ואם ימשיכו סיפורים כאלו אז בכלל לא.
מעניין איך מערכות אלו יצלחו את מבחן הזמן, נגיד רכב בן 10-12...
(ואם לא יצלחו אז כמה זה יעלה למי שמחזיק את הרכב ? זה יגרום לגריטתו המוקדמת ? מעניין....)
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
בינתים, בהדרכות הנהיגה אני מורה לכל החניכים לכבות את הזוועה הזו בשטח.
המערכות האלה מזהות כל גבעול של שיח כהולך רגל, ודופקות ברקסים פרועים.
כשאתם מטפסים עליה תלולה והמערכת המזויינת דופקת לכם ברקס, הלכה לכם כל התנופה ובמקרים רבים כבר לא תוכלו לזנק מחדש. תיאלצו לסגת אחורה ולהתחיל שוב. והנסיגה הזו אחורה היא אחד האקטים המסוכנים.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
התרגלתם להפקיד את חייכם בידי גאדג'ט אלקטרוני בשני סנט.
"הציל אותי כי לא הייתי מרוכז".... אז תהיה מרוכז כשאתה נוהג.
עדיף על גאדג'ט אלקטרוני בשני סנט שלא יציל..אלא יהווה סכנה..
אני מניח שגם אתה וגם כל מי שקורא פה וגם רוב נהגי העולם לא מרוכזים רק בנהיגה 100% מהזמן ומי שאומר אחרת משקר, לעצמו או לעולם...כשאתה נוגע ברדיו או נוגע במזגן או מדבר בטלפון (גם בדיבורית) זה חוסר ריכוז בנהיגה, לא צריך מעבר לכך כדי לפספס שניה קריטית. מעולם לא פגעתי במישהו מאחור ולא הייתי במצב כזה לפני כן, אז לא חייב לעקוץ.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kd2
אלו מערכות לא לגמרי בשלות מספיק, ולא עם היתירות המוגזמת המתבקשת.
כבר כמעט כל אחד מאיתנו מכיר לפחות סיפור אחד כזה.
בפיקנטו (קניתי שנה שעברה) אפשר להגדיר 3 דרגות רגישות או בכלל לא, למיטב ידיעתי זה קבוע ולא דורש ריסט כל נסיעה.
מאמין שזה ככה בכל הקיה-יות.
בגלל שהגברת נוהגת אצלי זה עוד מוגדר עובד, אבל על בלימה מאוחרת ככל שניתן. ואם ימשיכו סיפורים כאלו אז בכלל לא.
מעניין איך מערכות אלו יצלחו את מבחן הזמן, נגיד רכב בן 10-12...
(ואם לא יצלחו אז כמה זה יעלה למי שמחזיק את הרכב ? זה יגרום לגריטתו המוקדמת ? מעניין....)
ברכב שלי גם יש 3 דרגות ואפשר לבטל, אצלי מוגדר על התראה הכי מוקדמת, רגישות הכי גבוהה ומעולם לא בלם ללא סיבה.
לגבי מימד הזמן - יעבוד הרבה יותר טוב כי הרכב מקבל עדכוני תוכנה שוטפים, מה שאומר שהוא יתפקד יותר טוב לאורך הזמן.
אלעד.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
אני עוקץ את כל מי שסומך על הדברים האלה.
כשהגיעו הסובארו XV הראשונים מהדגם הנוכחי (דור 3) עם מערכת אייסייט ועשינו את ההדרכה בהשקה לסוכנים, היינו צריכים ללמוד את המכוניות בעצמנו יום קודם. בין התחנות שמודרכים היו צריכים לתרגל כדי להכיר את מערכות הרכב, הביאו לנו דגם מתנפח בגודל 1:1 של XV כדי לתרגל עליה בלימת חירום של מערכת האייסייט ב-50 קמ"ש מבלי שאנחנו נתערב.
בחצי מהמקרים המערכת כשלה והתנגשנו בדגם.
התוצאה חזרה על עצמה למחרת, כשהמודרכים תרגלו בתחנה.
אז יהיה מי שיאמר שזו רק המערכת של סובארו שעדיין לא בשלה מספיק.
אבל לא רק סובארו. שלוש-ארבע שנים קודם, בהשקה של מרצדס E בפורטוגל, המערכות לא בדיוק זיהו הולכת רגל קשישה שחצתה את הכביש אבל אני הייתי מספיק עירני. יש לי עד שישב איתי ברכב, הוא חבר מכובד בפורום הזה. מזל שהוא לא "לקח אותה עם הדלת" כמו בבדיחה ההיא על נהג המונית....
ההגיון שלי אומר שלמערכת אוטונומית, שאהבלים חסרי ידע תמימים אמורים לסמוך עליה, פשוט אסור לטעות. אם זה לא 100% הצלחה, זה כישלון. ואם זה עוד לא ממש אפוי/צלוי/מבושל/יו-ניים-איט, אז שלא יכניסו את זה למכוניות לפני שיגמרו לבשל את זה וול-דאן. גם אם זה ייקח עוד שנתיים. או חמש שנים.... אבל זה רק אני. מה אני מבין בכלל בתעלולי שיווק?....
אצלך זו טסלה אני מניח - כבר היה אייטם בחדשות על ברקס פתאומי ללא שום סיבה בטסלה חדשה באמצע כביש 1 - שם המשאית שמאחור לא הצליחה לבלום בזמן. מזל שהבחור יצא חי. ואיזה בעסה לו, שהמערכת אצלו לא הספיקה לקבל עדכוני תוכנה....
אלוהים יעזור לנו.
אתם סומכים על החרא הזה וזו טעות קשה ביותר.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
בעיניין הזה, יש כמובן את ההדגמה האלמותית של וולבו של מערכת העצירה האוטומטית. האגדה אומרת שזה היה המנכ"ל.
https://youtu.be/_47utWAoupo
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
בשביל מה שמו כוונת באמצע המכסה מנוע אם לא בשביל לדרוס זקנות?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5cf30da05c.jpg
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אני עוקץ את כל מי שסומך על הדברים האלה.
כשהגיעו הסובארו XV הראשונים מהדגם הנוכחי (דור 3) עם מערכת אייסייט ועשינו את ההדרכה בהשקה לסוכנים, היינו צריכים ללמוד את המכוניות בעצמנו יום קודם. בין התחנות שמודרכים היו צריכים לתרגל כדי להכיר את מערכות הרכב, הביאו לנו דגם מתנפח בגודל 1:1 של XV כדי לתרגל עליה בלימת חירום של מערכת האייסייט ב-50 קמ"ש מבלי שאנחנו נתערב.
בחצי מהמקרים המערכת כשלה והתנגשנו בדגם.
התוצאה חזרה על עצמה למחרת, כשהמודרכים תרגלו בתחנה.
אז יהיה מי שיאמר שזו רק המערכת של סובארו שעדיין לא בשלה מספיק.
אבל לא רק סובארו. שלוש-ארבע שנים קודם, בהשקה של מרצדס E בפורטוגל, המערכות לא בדיוק זיהו הולכת רגל קשישה שחצתה את הכביש אבל אני הייתי מספיק עירני. יש לי עד שישב איתי ברכב, הוא חבר מכובד בפורום הזה. מזל שהוא לא "לקח אותה עם הדלת" כמו בבדיחה ההיא על נהג המונית....
ההגיון שלי אומר שלמערכת אוטונומית, שאהבלים חסרי ידע תמימים אמורים לסמוך עליה, פשוט אסור לטעות. אם זה לא 100% הצלחה, זה כישלון. ואם זה עוד לא ממש אפוי/צלוי/מבושל/יו-ניים-איט, אז שלא יכניסו את זה למכוניות לפני שיגמרו לבשל את זה וול-דאן. גם אם זה ייקח עוד שנתיים. או חמש שנים.... אבל זה רק אני. מה אני מבין בכלל בתעלולי שיווק?....
אצלך זו טסלה אני מניח - כבר היה אייטם בחדשות על ברקס פתאומי ללא שום סיבה בטסלה חדשה באמצע כביש 1 - שם המשאית שמאחור לא הצליחה לבלום בזמן. מזל שהבחור יצא חי. ואיזה בעסה לו, שהמערכת אצלו לא הספיקה לקבל עדכוני תוכנה....
אלוהים יעזור לנו.
אתם סומכים על החרא הזה וזו טעות קשה ביותר.
קודם כל לא אמרתי לרגע שאני סומך על המערכת, בנהיגה אני סומך רק על עצמי.
דבר שני לגבי המקרה שהעלית - אני יודע שזה מה שכולם ראו בכתבה וזאת השמועה, אבל איך אני אכתוב בעדינות - קישקוש בלבוש.
יש לי את הסרטונים של הבחור מהמצלמה הקדמית והאחורית להוכיח שזה היה קישקוש והמשאית אשמה בלי שום ספק, לא הטסלה. מצטער אם זה פוגע ביצרנים אחרים אבל המערכת של טסלה לא רעה בכלל, רק צריך לדעת איך להתייחס אליה ולא לתת לרכב לנהוג במקומך. מבחינתי זה ברור.
לצערי רוב הכתבות על טסלה מציגות דברים לא מדויקים ואפילו קצת מוטים נגדה. אמרתי את זה בעבר ואין לי בעיה לחזור על זה כל פעם. הסיום של הכתבה מאתמול גם הראה את זה.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אתם סומכים על החרא הזה וזו טעות קשה ביותר.
הבעיה שאת החרא הזה צריך לנטרל בכל התנעה (לפחות כך בקיה סטוניק).
אני לא מבין איך במשרד התחבורע לא מבקשים / בודקים בשלות מערכות לפני שמאשרים ייבוא ?
העיקר שמתעסקים בכל התפל.
ובכלל איך נותנים לרכב לעלות על הכביש כשכמעט כל הפיקוד ממסך מולטימדיה ?
רענן
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
לא אמרתי שהמערכת של טסלה פחות/יותר טובה מאחרות. מבחינתי כל המערכו תהאלה הן מלכודת. אני באופן בסיסי ועקרוני לא נותן אמון בדברים האלה כי הם כושלים לא מעט.
עוד דוגמה מסובארו (אני פשוט עובד איתם הרבה. מכוניות נפלאות, אבל האייסייט זה משהו שאני לא אוהב) איוולטיס חדשה. אני על קרוז-קונטרול אדפטיבי. 100 קמ"ש בערך. מתקרב לצומת גורל על כביש 40 צפון. האור ברמזור אדום. הרכב שלפני מאיט והמערכת מאיטה ובולמת בלי שאתערב. אבל אני בהיכון, כי אני יודע שהמערכות האלה בוגדות בהזדמנות הראשונה שהן יכולות.
נהג הרכב שלפני מחליט בשניה האחרונה לפני עצירה מלאה, לשפר מיקום על הפול-פוזישן וזז נתיב אחד ימינה. כמובן שמבחינת האייסייט, המכשול זז הצידה וזה המקום לתת פול-גז ולחזור למהירות השיוט שנשמרה לו בזכרון, כלומר 100 קמ"ש.... האיבולטיס אוטו גדול וכבד, מין פורסטר ענקי בקנ"מ 1.5:1, אבל 2.4 ליטר טורבו עם 260 כ"ס לא הולכים ברגל - וכשנותנים לו קיקדאון הוא עף קדימה. אני הייתי מוכן לזה ובלמתי מיד, אבל לא כל נהג ממוצע יגיב מספיק מהר בסיטואציה הזויה כזו. כי במכוניות עם מערכות אקטיביות, רוב הנהגים סומכים על המערכת ומרשים לעצמם להיות פחות מרוכזים.
נהג המשאית "אשם" בתאונה עם הטסלה פשוט כי על פי החוק היבש בישראל, הרכב שפגע מאחור הוא אשם אוטומטית. "לא שמר מרחק".
אבל מה אם הרכב שלפניו בלם פתאום?... ואם נהג המשאית ממילא אשם, איזה אינטרס יש לנהג הטסלה להאשים את האוטו החדש שלו עצמו שבלם בפתאומיות בלי סיבה?...... לא מוזר לך?
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
wonderd
לצערי רוב הכתבות על טסלה מציגות דברים לא מדויקים ואפילו קצת מוטים נגדה. אמרתי את זה בעבר ואין לי בעיה לחזור על זה כל פעם. הסיום של הכתבה מאתמול גם הראה את זה.
כל מה שכותבים נגד טסלה, יש לזה סיבות טובות.
כי זה יצרן שלא עובד בדרכים המקובלות. משאיר תמיד רושם של "מתנשא" אם לקרוא לזה ככה.
גם אילון מאסק שנתפס כטייקון דורסני שרוצה להשתלט על העולם ועל היקום - אז מתקבל על הדעת שימתינו לו בפינה ויחפשו אותו בקטנות ובגדולות.
אלה מכוניות טובות, אבל ברוך השם - יש להן גם לא מעט חסרונות וכל ההתנהלות של טסלה כיצרן מספקת המון תחמושת למקטרגים. לא נמנה את הכל כאן.
סיום הכתבה אתמול לא היה מוטה כנגד טסלה, אלא עקץ את כל טרנד המכוניות החשמליות בסין - אספקת החשמל למיליוני המכוניות הנקיות שמתיימרות להציל את כדור הארץ, מגיעה מתחנות כוח פחמיות שמזהמות אותו למוות....
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
זה סקסי לאללה להדגיש כשלים (אמיתיים, לא חולק על כך) של מערכת כגון בלימה אוטונומית, אבל האמת היא שלמרות שכולכם בעצם אירטון סנה אנדרקבר, בפועל הסטטיסטיקה הברורה מראה שהמערכות האלה יותר מצילות חיים ממסכנות. לא סתם יותר, אלא הרבה הרבה יותר.
זה עדיין חוקי, אז אני לא אשיג על זכותכם לבטל אותן, אבל לעודד אחרים לעשות את זה זו שטות גדולה, ועלול לשמש כבומרנג, שכן אתם ובני המשפחה שלכם בסיכון מוגדל להיפגע ממישהו שהקשיב לעצות הרעות האלה.
זה לא סותר את העובדה הברורה שעדיין, נהג צריך להישאר נהג, ולנהוג, בלי קשר למערכות שיש לו ברכב. ספציפית לאירועים כמו בפתיחת השרשור לנהוג פירושו לזהות אירוע כזה בזמן, וללחוץ בהתאם לצורך על דוושת ההאצה וכך לעשות אוברייד על הבלימה האוטונומית, לפני שנכנסים בכם מאחור.
לפני שתתווכחו, ניתן לעשות אוברייד על הבלימה. קרה לי שלשום, למשל. המערכת חשבה שרוכב אופניים שרכב בשול קרוב מאוד לפס הצהוב, כמעט עליו, נמצא בסיכון, ובלמה אותי. לחיצה מהירה על דוושת הגז, והאירוע חוזל"ש.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
וללחוץ בהתאם לצורך על דוושת ההאצה וכך לעשות אוברייד על הבלימה האוטונומית, לפני שנכנסים בכם מאחור.
הופה!
זה נתון חשוב!!!
חדש לי, תודה.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
איוולטיס חדשה. אני על קרוז-קונטרול אדפטיבי. 100 קמ"ש בערך. מתקרב לצומת גורל על כביש 40 צפון. האור ברמזור אדום. הרכב שלפני מאיט והמערכת מאיטה ובולמת בלי שאתערב. אבל אני בהיכון, כי אני יודע שהמערכות האלה בוגדות בהזדמנות הראשונה שהן יכולות.
נהג הרכב שלפני מחליט בשניה האחרונה לפני עצירה מלאה, לשפר מיקום על הפול-פוזישן וזז נתיב אחד ימינה. כמובן שמבחינת האייסייט, המכשול זז הצידה וזה המקום לתת פול-גז ולחזור למהירות השיוט שנשמרה לו בזכרון, כלומר 100 קמ"ש.... האיבולטיס אוטו גדול וכבד, מין פורסטר ענקי בקנ"מ 1.5:1, אבל 2.4 ליטר טורבו עם 260 כ"ס לא הולכים ברגל - וכשנותנים לו קיקדאון הוא עף קדימה. אני הייתי מוכן לזה ובלמתי מיד, אבל לא כל נהג ממוצע יגיב מספיק מהר בסיטואציה הזויה כזו. כי במכוניות עם מערכות אקטיביות, רוב הנהגים סומכים על המערכת ומרשים לעצמם להיות פחות מרוכזים.
לא הבנתי, מה ציפית מהמערכת? עשית בדיוק את מה שהיא לא מיועדת לו, וציפית ממנה לנהוג במקומך (לזהות רמזור אדום). היא עשתה בדיוק מה שהיא תוכנתה לעשות, הטעות היא שלך כנהג בתפעול לא נכון שלה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
נהג המשאית "אשם" בתאונה עם הטסלה פשוט כי על פי החוק היבש בישראל, הרכב שפגע מאחור הוא אשם אוטומטית. "לא שמר מרחק".
אבל מה אם הרכב שלפניו בלם פתאום?... ואם נהג המשאית ממילא אשם, איזה אינטרס יש לנהג הטסלה להאשים את האוטו החדש שלו עצמו שבלם בפתאומיות בלי סיבה?...... לא מוזר לך?
בכלל לא, כי האלטרנטיבה שלו היא להודות שהוא ריחף בזמן "נהיגה" או שעשה טעות. שתי האופציות לא באות בחשבון אצל הגבר הישראלי המצוי, ועל כן - נאשים את האוטו!
אני נוהג עם מערכות כאלו כבר כמה שנים. בטרופר זצ"ל התקנתי מובילאיי שתעזור לי לזהות סכנות שאולי אפספס, ובאיוניקים שבאו אחריו יש מערכות מובנות ברכב. בעיני, אלו מערכות עזר נהדרות שמסייעות מאוד לשמור על הבטיחות בנהיגה, כל עוד מתפעלים אותן כמו שצריך ולומדים את היכולות והמגבלות שלהן. אני לא סומך עליהן ועדיין נוהג ב100% שלי, אבל כמו כולנו - גם דעתי מוסחת לעיתים בנהיגה, ואני שמח על המחשבים ששומרים עלי.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
זה סקסי לאללה להדגיש כשלים (אמיתיים, לא חולק על כך) של מערכת כגון בלימה אוטונומית, אבל האמת היא שלמרות שכולכם בעצם אירטון סנה אנדרקבר, בפועל הסטטיסטיקה הברורה מראה שהמערכות האלה יותר מצילות חיים ממסכנות. לא סתם יותר, אלא הרבה הרבה יותר.
זה עדיין חוקי, אז אני לא אשיג על זכותכם לבטל אותן, אבל לעודד אחרים לעשות את זה זו שטות גדולה, ועלול לשמש כבומרנג, שכן אתם ובני המשפחה שלכם בסיכון מוגדל להיפגע ממישהו שהקשיב לעצות הרעות האלה.
זה לא סותר את העובדה הברורה שעדיין, נהג צריך להישאר נהג, ולנהוג, בלי קשר למערכות שיש לו ברכב. ספציפית לאירועים כמו בפתיחת השרשור לנהוג פירושו לזהות אירוע כזה בזמן, וללחוץ בהתאם לצורך על דוושת ההאצה וכך לעשות אוברייד על הבלימה האוטונומית, לפני שנכנסים בכם מאחור.
לפני שתתווכחו, ניתן לעשות אוברייד על הבלימה. קרה לי שלשום, למשל. המערכת חשבה שרוכב אופניים שרכב בשול קרוב מאוד לפס הצהוב, כמעט עליו, נמצא בסיכון, ובלמה אותי. לחיצה מהירה על דוושת הגז, והאירוע חוזל"ש.
את כל זה חנן, אתה יודע.
רוב משתמשי רכב חדש לא יודעים. והם לא מודעים. והם כן סומכים לחלוטין על המערכת.
זה הזכיר לי מודרכת שלי משישי האחרון.
היה צריך להסביר לה עשרים פעם איך עובד ESP ואיך עובד אייסייט, למה היא צריכה לכבות את זה וגם את זה בשטח ובכלל - שוב ושוב - איך מכבים. כן, לחיצה פשוטה על שני כפתורים ליד המראה המרכזית ועדו לחיצה על כפתור בקונסולה המרכזית.
ניסתה בכל כוחה להשאיר רושם של אהבלה - מה שהיא ממש לא. גברת אינטילגנטית שעוסקת במקצוע מורכב שהצריך לימודים ארוכים, כזה שבו "מפעילים את הראש" - והיא עושה בו חייל - אבל כמו שהיא בעצמה הסבירה לי - "הכפתוריאדה הזו מבלבלת אותי. כשזה מגיע לאוטו, יש לי בלוק במוח".
אז בשטח זה לא באמת מפריע לי, הבלוק הזה שלה. כי היא תחת אחריותי רק עד שתיים וחצי בצהריים ואחר כך, כמה היא כבר תנהג בשטח בפורסטר החדש שלה?... מקסימום טיולאחד או שניים של המועדון בשנה. לא יקרה כלום אם היא תשכח לכבות את האייסייט.
אבל בכביש היא בהחלט תרשה לעצמה להוריד ריכוז ולסמוך באופן עיוור על המערכת - והמערכת הזו תבגוד בה מתישהו.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
הכול נכון, ועדיין המציאות בשטח מראה שזה הרבה יותר מציל חיים ממסכן אותם, וזה מה שחשוב.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
שאלה עקרונית,
האם משרד התחבורה מחייב יבואן להפעיל את המערכות כאקטיביות כברירת מחדל בכל התנעה ?
או שיש יד חופשית לכל יבואן להחליט בעצמו ?
לדעתי זאת צריכה להיות החלטת נהג (אם רוצה אקטיביות, התרעה, או כיבוי מלא) .
לי אישית אין בעיה בכלל עם התראות, אבל שהמערכת נדרכת לאקטיביות בכל הנעה, זה מעצבן.
אגב, באיוניק ההיברידית, זה בחירה חד פעמית עד לשינוי של הנהג.
אני אנסה לפנות ליבואן בבקשה לשינוי (כנראה שינפנפו אותי)
רענן
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
אם בכלל צריך להיות לנו תפקיד בעניין, אז הוא לא להסביר לסביבה איך לבטל את המערכות, אלא להסביר לסביבה על הכשלים האפשריים והדרך להתגבר עליהם.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
בפועל הסטטיסטיקה הברורה מראה שהמערכות האלה יותר מצילות חיים ממסכנות. לא סתם יותר, אלא הרבה הרבה יותר.
יש לך אפשרות להפנות למחקר הסטטיסטי ?
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
לא הוזכרו פה עדיין רכבי VAG.
באוקטביה שלי (בת 4) הבלימה האוטונומית מעולם לא דפקה לי ברקס לא מוצדק. והיו איזה שניים מוצדקים, בעוונותי.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
היו לי 2 מקרים עם טיגואן, אחד אמת שהאוטו החליט שצריך לבלום חזק יותר ממני (אני בלמתי הוא תגבר את הבלימה)
ומה שהזכרתי מעלה.
-
תגובה: משתף באירוע לא סימטי של בלימה אוטונומית משום מקום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OFF-RoaD
לא הבנתי, מה ציפית מהמערכת? עשית בדיוק את מה שהיא לא מיועדת לו, וציפית ממנה לנהוג במקומך (לזהות רמזור אדום). היא עשתה בדיוק מה שהיא תוכנתה לעשות, הטעות היא שלך כנהג בתפעול לא נכון שלה.
במבחן לרכב, אחרי שגרזנתי אותו בפניות וניסיתי לעבור בכל מיני מעברים בשטח, אני מנסה לנהוג בו הביתה בדיוק כמו הלקוח המיועד שלו. זה שיפעיל קרוז אדפטיבי כי זה-מה-זה נוח, ויוריד ריכוז כי "המחשב שומר עליו". מכיוון שהיה ברור לי שאסור לסמוך על מערכת כזו, וגם כי צפיתי שזה מה שיקרה אבל הייתי מוכרח להיווכח בזה, הייתי דרוך ועירני ומוכן. אבל מי שלא יהיה דרוך ועירני ומוכן - יאכל אותה. אתה תגיד שניסיתי להכשיל את המערכת בכוח? ממש אין צורך - היא מכשילה את עצמה לבד יופי-טופי.
בכלל לא, כי האלטרנטיבה שלו היא להודות שהוא ריחף בזמן "נהיגה" או שעשה טעות. שתי האופציות לא באות בחשבון אצל הגבר הישראלי המצוי, ועל כן - נאשים את האוטו!
נהג הטסלה שנפגע מאחור לא צריך להצטדק במילימטר. על פי החוק הוא לא אשם! בישראל, גם אם תדפוק ברקס פראי בעצמך ויפגעו בך מאחור, אתה "לא אשם". החוק (המטומטם) קובע שזה שפגע מאחור "היה צריך לצפות" גם סיטואציה כזו של בלימה פתאומית ולשמור מרחק מספיק.... האשמה במקרה הזה מוטלת אוטומטית על זה שפגע מאחור - קרי נהג המשאית. אז אני חוזר על השאלה - איזה אינטרס יש לנהג הטסלה להאשים את האוטו שלו-עצמו?... הרי הכי קל גם עבורו להאשים את נהג המשאית שלא שמר מרחק. לטענתו הוא הפעיל את מערכת האוטו-פיילוט והיא בלמה פתאום ללא סיבה. אני מניח שהמערכת מספיק חכמה כדי לאפשר בדיקה שלה לאחר תאונה כדי לדלות ממנה את המידע האמיתי.
אני נוהג עם מערכות כאלו כבר כמה שנים. בטרופר זצ"ל התקנתי מובילאיי שתעזור לי לזהות סכנות שאולי אפספס, ובאיוניקים שבאו אחריו יש מערכות מובנות ברכב. בעיני, אלו מערכות עזר נהדרות שמסייעות מאוד לשמור על הבטיחות בנהיגה, כל עוד מתפעלים אותן כמו שצריך ולומדים את היכולות והמגבלות שלהן. אני לא סומך עליהן ועדיין נוהג ב100% שלי, אבל כמו כולנו - גם דעתי מוסחת לעיתים בנהיגה, ואני שמח על המחשבים ששומרים עלי.
אני מוצא את פעולת מערכת המובילאיי כמפריעה עד מטריפת-דעת, ולטעמי הטיפול היאה לה הוא באמצעות קאטר. אבל זו רק דעתי.
מערכות אקטיביות מקוריות מיצרן הרכב עדיפות לאין-שיעור כמובן, אבל אוי למי שסומך עליהן ומרשה לעצמו להפחית ריכוז.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
...