יש לי נעילה אחורית חשמלית מקורית וקיבלתי המלצה חמה להשים כזה בקדמית:
https://youtu.be/Xex9hOBwjUs
מישהו שם? חוות דעת?
Printable View
יש לי נעילה אחורית חשמלית מקורית וקיבלתי המלצה חמה להשים כזה בקדמית:
https://youtu.be/Xex9hOBwjUs
מישהו שם? חוות דעת?
כל כך קשה לכתוב את שם ה"כזה" בהודעה? הרי לא כולם יטרחו לצפות בסרטוטן וידאו כדי להבין על מה אתה מדבר ואתה תפספס תשובות פוטנציאליות.
אבל ספוילר - אם תבצע חיפוש בפורום עם הביטוי "נעילת לוקה" או lokka אבל בעיקר לוקרייט - תמצא הרבה תשובות ותוכל להתרשם מחוות הדעת כאן...
לא בטויוטה, אצלי יש LOKKA מקדימה, בערך שנה.
מופעלת בתדירות גבוהה, מתפקדת היטב ואני מבסוט.
היא נשלטת ה-LOKKA ?
הנעילות האלו (תחת השמות לוקרייט, נו-סליפ, לוקה, ספרטן, איזילוקר ועוד) כולן דומות עד זהות, זולות, פשוטות להתקנה, ועובדות. הן מתאימות לכל רכב שאינו 4X4 קבוע. בכביש הן לא מורגשות כי אתה נוסע בהנעה אחורית בלבד, ובשטח הן פועלות מיד, אוטומטית וכל הזמן, בדיוק כמו שאתה רואה בסרטון. בסרן הקדמי הן מורגשות בהיגוי ויש אנשים שלא אוהבים את זה.
המקור נקרא לוקרייט LockRight וזה נמכר לפחות 40 שנה. הפטנטים מזמן פגו ולכן יש מלא העתקים בשוק. היתה לי את הוריאציה שנקראת EZLocker בשני סרנים של ג'יפ לפני 20 שנה והיום יש לי Lokka קדמית בהיילקס 2015. לרכב שלך יש דיפרנציאל טויוטה 7.5 אינץ', זה לא דומה למה שיש בסרטון שקישרת אליו מבחינת התקנה אם כי התוצאה בשטח זהה. אם אתה צריך עזרה במציאת המק"ט הנכון אחפש לך בהמשך היום.
אתה צריך לוקרייט 1611
וזה קל עד כדי כך שבאמזון יש משלוח חינם לישראל כרגע :rolleyes:
https://www.amazon.com/PowerTrax-161...4060273&sr=8-1
או איביי:
https://www.ebay.com/itm/26250179022...UAAOSw0IBeXUjD
ולשאלה הבאה שלך, מי מתקין?
התשובה היא: אתה.
הקישורים שנמרוד שלח הם ללוקרייט,
אם תרצה לוקה, כנס לאתר שלהם:
https://lokka.com/
ותמצא את הדגם המתאים, עד כמה שאני זוכר המחירים שם כוללים משלוח (בוחרים בהתחלה מדינה למשלוח) וזולים מלוקרייט, וגם מכל שאר הנעילות האוטומטיות
הנעילות האלה עובדות, ועובדות מצוין. התקנה טובה תבטיח גם אמינות לאורך שנים רבות. אני מאוד בעד.
אבל בדיוק בגלל ההערה של נמרוד, מוטב שתעשה סיבוב על רכב דומה לשלך עם נעילה כזו כדי להחליט אם אתה מסתדר עם זה וחי עם זה בשלום - לפני שאתה מזמין, משלם ומתקין. כי יש כאלה שלא אוהבים את תחושת ההפרעה בהיגוי ב-4X4 ובהחלט יש מצב שאולי גם אתה לא תאהב.
דרור,
בהיילקס זה מורגש הרבה יותר מאשר בסופה.
נמרוד, יש לך כפתור תשילוב נפרד ללוקרים מקדימה? אם לא, בכל פעם שאתה משלב 4/4 הנעילה נכנסת לעבודה?
לא גורם לבלאי מוגבר במכלולים האלו?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
אפשר לעשות למה לא שמת נעילה חשמלית נשלטת?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
להתקנת נעילה קדמית נדרש לפרק סרן מהרכב בהיילקס שלך?
בשטח מנסה לנסוע בלי סרן קדמי משולב?
(לוקרים ידניים פתוחים /מפסק ללוקרים /לא משולב בכלל?)
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
כן, צריך לפרק את הסרן הקדמי. כתבתי על זה כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3967
זה נכון למיטב הבנתי גם בדגם 2003 כמו של פותח השרשור.
אני נוסע בשטח בהנעה אחורית ומשלב את הסרן הקדמי בהתאם לצורך. זה באמת לא מסובך: אם צריך הנעה קדמית כי אין אחיזה, אז הנעילה לא מפריעה, ואם הנעילה מפריעה בהיגוי, אז האחיזה כבר מספיק טובה שאין צורך בהנעה קדמית.
לוגיקה מעניית אך שגויה בהתייחס לפרשנות האחיזה.
נכון ש״הרכב מתקדם״, אבל הוא היה מתקדם טוב יותר ובקלות יותר בהנעה קדמית.
רבות נכתב אחרי בחינת הנושא.
זה לא תחושה, זו עובדה.
בהנעה אחורית/סרן יחיד בשטח הרכה נכנס להמון החלקות קטנות, שמעבר לעבודת הסרן ימין-שמאל, שאולי תגיד שהיא זניחה בענייך, היא פוגעת בשביל.
זה הגורם העיקרי להדורים שמבטא בצורה הכי ברורה את אותן החלקות קטנות בלתי פוסקות.
זכותך לבחור לנסוע כך, אבל הפרשנות שהאחיזה טובה אינה נכונה.
נעילה קדמית מורגשת (בכוונה לא אמרתי מפריעה), גם בשטח תחוח, בו הרכב מתקשה לפנות.
אם היא לא מפריעה, אז הדבר הנכון היה לנסוע בשטח משולב כל הזמן.
אין לי תחת היד את הנתונים. אבל מחקרים לאורך זמן באוסטרליה הראו שבדרכי עפר (יש שם הרבה) סטטיסטיקת התאונות העצמיות היא עם התאמה חזקה מאוד לנסיעה בהנעה אחורית לעומת 4x4 (ובלי קשר יש מדרגה משמעותית של נסיעה מתחת ל60 קמ"ש, ועוד מדרגה משמעותית יותר במהירות מעל 80 קמ"ש אבל זה לא הנושא)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הסטטיסטיקה במקרה זה לא מעידה בהכרח על קשר סיבתי, הנוהגים בשטח במצב 2×4 הם גם חסרי ניסיון ובעלי מודעות נמוכה לסכנות שבנהיגת שטח ולכן גם נוטים להיקלע למצבי ביש..
אולי לא הסברתי את עצמי טוב,
לא הנחתי הנחה ולא הכרזתי הכרזה,
רק טענתי שכל עוד הסטטיסטיקה שאסף הציג אינה מוצלבת עם נתונים נוספים למשל גיל הנהגים/ניסיונם בשטח/סוג הרכב שעליו נהגו, היא לא אומרת כלום (ואף ייתכן שהיא מטעה) לגבי הקשר הסיבתי בין נהיגה 4×4 או 2×4 בשטח לבין תאונות.
לכן אין לה משמעות מהותית בדיון על השילוב להנעה כפולה וסיכוי לתאונה, מעבר לנתון הסטטיסטי.
נכון. הקשר הסטטיסטי הוא נסיבתי ולא סיבתי בנתונים שאני ראיתי.
יחד עם זה נסיעה בהנאה לכל הגלגלים בדרכים לא סלולות מוכחת כבטוחה יותר הן במבחני בלימה והן בתמרוני חירום- בכל במהירויות.
נהיגה בהנעה אחורית היא גם גורם מוכח וחקור היטב (אם כי לא יחיד) ליצירת הדורים וזה אומר בעקיפין בלאי מואץ לאותו רכב שיוצר את ההדורים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מסכים לגמרי
ולדעתי סיבה מרכזית וטריוויאלית נוספת שלא הוזכרה כאן לנסיעה בהנעה כפולה היא נוחות הנסיעה
אסף צודק, יש הרבה תרוצים למה לא להתקין נעילה קדמית אוטומטית.
ויש סיבה אחת בלבד למה כן.
you know you want it
רק לא הבנתי מה הבעיה בלנסוע עם נעילה קדמית אוטומטית וגם 4×4 משולב בכל תוואי ולא רק במכשול.
הרי יתרונה על הנשלטת זה שהיא מרצ'טת :rolleyes:
אתה מנסה לסובב את התוצאה ומניח הנחות, אבל המכניקה דווקא מייצרת קשר ברור בין הדברים, ולא משנה מי הנהג.
בשורה התחתונה יש קשר מוכח בדוק בין רמת אחיזה ושליטה טובה יותר בדרכי עפר ברכבים רבי מינוע=יותר בטיחות ומכאן ניתן להעריך ברמת סמך גבוהה שזה גורם מפחית תאונות.
ועכשיו חזרה לדיון נעילה קדמית שלפי כל המצדדים, לא מפריעה בשטח, אז אין באמת סיבה לא לנסוע משולב.. לא כך?
שלא יהיה ספק, אני בעד נעילה קדמית, אבל בחייאת, אל תאנסו את המציאות להצדקת תפעול פחות מיטבי של הרכב בשטח.