-
9 קבצים מצורפים
פרוייקט רכב מרוץ 4X4
הרכב מתוכנן על המחשב קרוב לשנה וחצי, הקורונה ומלחמת הכלכלה העולמית דפקה אותנו עם ייצור החלקים ,רק עכשיו הגיעו כמעט כל הרכיבים שהוזמנו בזמנו, -סיוט.
בקיצור..מתחילים. בזמנו לאחר עיון מעמיק בקטגוריות ה FIA השונות, החלטי להתעלם מהן ולבנות איך שאני מבין ,שיהיה הכי טוב בגבולות שהצבנו לעצמינו . הוחלט על גלגל 35" ורוחב של 2.09 , למה? כי ככה בא לי אינטואיטיבית... הפלא ופלא ,ממש לאחרונה הנבלות של FIA המציאו חוקים חדשים ,גלגל 37" ורוחב של 2.30 , למה? כי ככה בא להם...נבלות פוליטיות. מזל שלא התייחסתי אליהם בזמנו.
חיסכון במשקל נמצא מול עיננו כל הזמן, בסופו של פרויקט ,אם נגיע ליחס הספק משקל של 1 ל2 ,אני אהיה מבסוט.
כל רעיון הבניה חלחל אצלי לראש לאחר השתתפות בראלי יוון ,שם סבלנו מאוד מהתנהגות הלא מותאמת של הבאגי קלאס 1 לסיבובים ההדוקים ורוחב השבילים. הפור נפל ברגע שצדו עיניי גיר מסוים שהתלבש עלי בול . פרטים בהמשך...
קובץ מצורף 135709
קובץ מצורף 135710
קובץ מצורף 135711
קובץ מצורף 135712
קובץ מצורף 135713
קובץ מצורף 135714
קובץ מצורף 135715
קובץ מצורף 135716
קובץ מצורף 135717
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
בהצלחה.
שאלת תם - אתה בונה רכב סביב גיר?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
תודה
בעיניי תמסורת היא הלב ,ביחוד ברכב 4X4 ,האופציות הקיימות בשוק היו גיר/טראנספר וכו' - סתם רכבת כוח ארוכה וכבדה.
נמצא גיר חדש ,מיועד למנוע אחורי ,שיצא מפס הייצור למכירה ,גיר סיקוונסיאלי 6 הילוכים ,יציאה צדית אחורה , יציאה קדמית דרך מגביל מומנט מפוקד לחץ אוויר ,ללא דיפרנציאל מרכזי. גיר שיודע להחזיק 1000 N/M ושוקל בסה"כ כ 70 ק"ג, הגיר מיוצר עבור טרופי טראקס 4X4 החדשות שנבנות כרגע בארה"ב ואוסטרליה .
סוכריה של ממש.
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
טל ... תמשיך תמשיך... אל תעצור (:
מדהים...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
הפלא ופלא ,ממש לאחרונה הנבלות של FIA המציאו חוקים חדשים ,גלגל 37" ורוחב של 2.30 , למה? כי ככה בא להם...נבלות פוליטיות. מזל שלא התייחסתי אליהם בזמנו.
האמת שלא כל כך בא להם, זה שילוב של כמה גורמים:
1. נאסר וקבוצתו התלוננו שאין ל4X4 סיכוי מול הבאגים הנעה אחורית (שאלה ממש המידות שלהן כבר שנים). תכלס די צודקים, שנים שנאסר נותן ראלים כמעט חפים מטעויות ונמצא על המגבלות סטייג'ים שלמים והבאגים פשוט לא סופרים אותו.
2. רוב היצרנים מגיעים עם מכוניות 4 על 4, זה פשוט קרוב יותר למה שהם מייצרים ועדיף להם שיווקית וכאמור, היצרנים הם מי שמביא את הצופים והכסף.
3. המכוניות מוגבלות ל180 קמ"ש כך שאפשר לטעון שהסכנה שנשקפת לצופים מהביצועים הטובים יותר שמביאים השיפורים מוגבלת יחסית (פעם המכוניות היו מתקרבות ועוברות חלקן את ה200).
4. הם נבלות פוליטיות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
חיסכון במשקל נמצא מול עיננו כל הזמן, בסופו של פרויקט ,אם נגיע ליחס הספק משקל של 1 ל2 ,אני אהיה מבסוט.
כל רעיון הבניה חלחל אצלי לראש לאחר השתתפות בראלי יוון ,שם סבלנו מאוד מהתנהגות הלא מותאמת של הבאגי קלאס 1 לסיבובים ההדוקים ורוחב השבילים. הפור נפל ברגע שצדו עיניי גיר מסוים שהתלבש עלי בול . פרטים בהמשך...
קובץ מצורף 135709
קובץ מצורף 135710
קובץ מצורף 135711
נראה אוטו מאד מעניין. שדה הראייה קדימה נראה מעולה, וגם שילוב שני מיכלי הדלק כדי לקצר את האוטו נראה רעיון טוב מאד.
כמה שאלות:
1. אם אני מבין נכון, הגאומטריה של הזרועות העליונות מאחורה גורמת לטו אין יחסית משמעותי בכניסת המתלה. זה בכוונה ואם כן אז למה?
2. מה מהלך המתלה ובסיס הגלגלים המתוכננים?
3. מה הסיבה לזרוע האחורית התחתונה שמגיעה עד מרכז האוטו במבט צד? אם אני מבין נכון וזה מתלה זרועות כפולות מאחורה מה הצורך בזרוע הארוכה הזו?
4. אמרת שחלק מהלקחים מיוון זה התנהגות בסיבובים צפופים. במידה ואתה נוסע משולב 4 על 4 בתיבה ללא דיפרנציאל מרכזי אתה מונע מעצמך את היכולת להשתמש בבלם יד, משהו שנראה לי קריטי בכלי כל כך רחב וגדול בשבילים צפופים וצרים. האם יש ניתוק מהיר בהפעלת בלם יד?
6. בהמשך לאותו נושא, מה זווית ההיגוי המתוכננת פנימי\חיצוני?
שיהיה בהצלחה!
פרוייקט מעניין בטוח שאעקוב
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
תודה רני
מכלי הדלק ,כמה שאפשר נמוכים,ולא רק בכדי לקצר את הרכב אלא גם לקרב אותם כמה שאפשר למרכז הכובד, הסיבה ברורה לך. מרכז הכובד יושב 10 ס"מ מתחת לעצם הזנב ,בין שני הדבילים שאמורים לשבת שם.
1.בתכנון יש טו אין מובנה ברייד הייט של 5 מ"מ מכל צד, בסגירת מתלה נוספים עוד 2 מ"מ, זה בכוונה ,המטרה היא היגוי אחורי שאמור לעזור בפניות, ככה לפחות הבנתי מגאומטריית רכבי ראלי. המשולש העליון לא משפיע כלכך כמו שזה נראה מתמונות המחתרת שהעליתי.
2.מהלך מתלה אחורי 43 ס"מ, קדמי 40 ס"מ, בסיס גלגלים 285 ס"מ.
3.במתלה האחורי - "משולש" תחתון בנוי מהזרוע הארוכה ועוד זרוע אחת -זרוע רדיוס לשלדה , המשולש העליון די סטנדרטי. כל החיבורים בעלי דרגת חופש כדורי . מטרת הזרוע הארוכה להעביר את כוחות ההאצה קדימה לפני מרכז הכובד בכדי למנוע ג'קינג בפתיחת מתלה. בנוסף הגאומטריה מעבירה מעט את מרכז הגלגול האחורי קדימה לפני הדיפרנציאל האחורי , דבר שמוריד במעט את מרכז הכובד בגלגול -סקווט בקטנה.
קובץ מצורף 135745
4.הדיפרנציאל האחורי פתוח, במטרה לאפשר לי להשתמש בבלם יד לכל גלגל אחורי- ימין או שמאל, על ידית הבלם יותקן מפסק אשר ינטרל את יציאת הגיר קדימה לדיפ' הקדמי, כאמור בפוסט הקודם, הניתוק הוא פניאומטי אשק קובע גם את מומנט ההחלקה של דסקיות המצמד הקדמי.
אגב, הרכב ממש לא גדול ,יחסית ממש קטנצ'יק.
6. זווית ההיגוי -29 פנימי, 26 חיצוני.
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
מהלכי מתלה... כמה סגירה וכמה פתיחה?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סולי
מהלכי מתלה... כמה סגירה וכמה פתיחה?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
רשמתי את המהלך בהודעה האחרונה בפסקה .2
הקלירנס לרצפה במצב סגור הוא 12 ס"מ.
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
ראיתי... כמה מתוכם משמשים לסגירה וכמה פתיחה?
עריכה: אני מבין שהכל ניתן לכיול בהתאם למתאר ...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
פנטסטי, טל. אני ממש שמח שסוף סוף זה קורה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
הערות כלליות בתוך הטקסט, משהו בין דעה לניסיון לביקורת בונה (קח בערבון מוגבל כמובן:).
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
תודה רני
מכלי הדלק ,כמה שאפשר נמוכים,ולא רק בכדי לקצר את הרכב אלא גם לקרב אותם כמה שאפשר למרכז הכובד, הסיבה ברורה לך. מרכז הכובד יושב 10 ס"מ מתחת לעצם הזנב ,בין שני הדבילים שאמורים לשבת שם.
מעולה, וטוב כי ככה גם המסה ממורכזת וגם מרכז הכובד נשאר קבוע יחסית בציר X גם אחרי שמאות קילו של בנזין הופכים לגז ונפלטים. כל התאוריה של מרכז כובד קרוב לנוסעים, מודה שזה אף פעם לא היה ברור לי ואולי אלמד משהו חדש. נשמע לי הגיוני לשים את האנשים קרוב למרכז הכובד כי הם כבדים וזה טוב למומנט האינרציה, אבל מעבר לזה בהתנהגות של אוטו מה כל כך מיוחד במרכז הכובד? מרכז הסבסוב של האוטו יכול לזוז מטרים שלמים במהלכו של סיבוב אחד, אולי אפילו יותר! נניח נכנסת לסיבוב בבוץ בתת היגוי נוראי, מרכז הסבסוב שלך במצב הזה נמצא הרחק מאחורי האוטו. נניח שאנסת את האוטו להסתובב באמצעות פרובוקציה והוא עכשיו בהיגוי יתר חזק, מרכז הסבסוב יכול לזוז לכיוון הסרן של הקדמי (קח לדוגמא את סיבובי האמברקס של קן בלוק, אתה רואה את הקונוס בקו הגלגלים הקדמיים של האוטו והוא מסתובב מילולית סביבו!). אותו כנ"ל עלרוד, אפשר עם כיול מתלים שונה לגרום לאוטו להתנהג שונה לגמרי. מה שכן נשאר יחסית קבוע הוא העובדה שהכי נוח לשבת בערך במרכז בסיס הגלגלים, בטח שלא אחריהם - להבנתי זו הסיבה לאופנה של הקבינות טלויזיות במשאיות הדקאר של העשור האחרון. אבל זה לא קשור למיקום מרכז הכובד.
1.בתכנון יש טו אין מובנה ברייד הייט של 5 מ"מ מכל צד, בסגירת מתלה נוספים עוד 2 מ"מ, זה בכוונה ,המטרה היא היגוי אחורי שאמור לעזור בפניות, ככה לפחות הבנתי מגאומטריית רכבי ראלי. המשולש העליון לא משפיע כלכך כמו שזה נראה מתמונות המחתרת שהעליתי.
במצב כזה אתה מקבל תת היגוי בסיבובים כי ככל שהאוטו מתגלגל ככה הגלגל האחורי החיצוני המועמס מתנגד לסבסוב. בסיבובים האיטיים שתיארת זה לא עלול להפריע לך? עשיתי חישוב קטן ואם הבנתי נכון 5-7 ממ יוצא בין שליש לחצי מעלה טו, משמעותי למדי מהצמיגים שאני מכיר אבל יכול להיות שזה זניח עם צמיגי שטח על קרקע לא מהודקת. יש לך כבר רעיון כללי להתנגדות לגלגול (כמה מעלות גלגול לג'י תאוצה צידית?) ולחלוקת המומנט המתנגד לגלגול בין קדימה לאחורה (קשיחות גלגול אחורית ביחס לקדמית)? בהנחה ואתה מדבר על דיפרנציאל אחורי פתוח, אם אתה לא רוצה לפרפר את הפנימי למוות בסיבובים אתה תצטרך לשים הרבה התנגדות מקדימה על חשבון אחורה, מה שאומר שתהיה לך אחיזה מעולה מאחורה ובעייתית מקדימה, מתכון בטוח להרבה תת היגוי, לא מה שאתה רוצה במסלול צפוף.
2.מהלך מתלה אחורי 43 ס"מ, קדמי 40 ס"מ, בסיס גלגלים 285 ס"מ.
אין תלונות :cool:
3.במתלה האחורי - "משולש" תחתון בנוי מהזרוע הארוכה ועוד זרוע אחת -זרוע רדיוס לשלדה , המשולש העליון די סטנדרטי. כל החיבורים בעלי דרגת חופש כדורי . מטרת הזרוע הארוכה להעביר את כוחות ההאצה קדימה לפני מרכז הכובד בכדי למנוע ג'קינג בפתיחת מתלה.
אם אני מבין אותך נכון זה גאומטריית אנטי סקוואט. אתה יכול לעשות את זה במשחק עם זווית הזרוע גם זרוע קומפקטית, זה הרי נקבע לפי נקודת המפגש הדמיונית, אני טועה?
https://i.pinimg.com/originals/ef/86...02839227cb.gif
בנוסף הגאומטריה מעבירה מעט את מרכז הגלגול האחורי קדימה לפני הדיפרנציאל האחורי , דבר שמוריד במעט את מרכז הכובד בגלגול -סקווט בקטנה.
מרכז גלגול (עניין מעצבן בפני עצמו, מעין קביים לא מדויקים שהמציאו מהנדסים לפני שהיה מחשב שיכל להסביר איך רכב מתנהג במרחב בכל תרחיש ומלא טעויות מיסודו) מוגדר במישור בין הגלגלים (במילים אחרות אתה רואה אותו במבט פנים בלבד, אין לו ייצוג תלת מימדי בספרות). אז למה אתה מתכוון להעביר את מרכז הגלגול קדימה?
קובץ מצורף 135745
4.הדיפרנציאל האחורי פתוח, במטרה לאפשר לי להשתמש בבלם יד לכל גלגל אחורי- ימין או שמאל, על ידית הבלם יותקן מפסק אשר ינטרל את יציאת הגיר קדימה לדיפ' הקדמי, כאמור בפוסט הקודם, הניתוק הוא פניאומטי אשק קובע גם את מומנט ההחלקה של דסקיות המצמד הקדמי.
כמו שאתה כבר בטח מבין, יש לי בעיה עם דיפרנציאל פתוח ברכב מירוץ;).
זה מקשה עליך לצפות מראש איך הרכב יתנהג ביציאה מהסיבוב (לפעמים הכח יורד ועוזר לך להסתובב במקום ולפעמים מפרפר את הפנימי למוות ולא עושה כלום חוץ משוחק צמיגים ותת היגוי), בהגדרה גורם לאוטו להיות איטי יותר כמעט בכל תרחיש על זמנים וכבונוס אתה גם עלול להצליב בצורה מביכה בכל מיני מעברים טכניים. הייתי לפחות מנסה להשתמש בדיפרנציאל מוגבל החלקה 2 way או איך שקוראים לזה, כזה שננעל בתאוצה אבל פתוח בבלימה, ככה תקבל את היתרון אבל תוכל להשתמש בcutting brakes שהם רעיון מצויין. הניתוק הגיוני וטוב (אגב, התחיל כבר לחלחל למכוניות כביש, יאריס gr מגיעה עם ניתוק דיפרנציאל קדמי עם הפעלת בלם היד).
אגב, הרכב ממש לא גדול ,יחסית ממש קטנצ'יק.
6. זווית ההיגוי -29 פנימי, 26 חיצוני.
יוצא רדיוס סיבוב 7-7.5 מטר. כמו האמר... אם אתה מוגבל בגלל זווית ציריה ומה שקובע את הזווית זה כמה נשאר לציריה לזוז במצב של כניסה מלאה של המתלה, הייתי שוקל לעשות אופציה לגנוב עוד כמה מעלות בהיגוי ולעשות ככה שאתה יכול להגדיל את זווית ההיגוי ולהקטין את מהלך המתלה בסטייג'ים שצריך. לדוגמא סטייג' לא משובש ביוון עם הרבה סיבובים חדים, תקטין מהלך מקדימה ל350 ממ ותרוויח כמה מעלות בהיגוי, ברדיוסים האלה כל מעלה היא ברכה. אגב שמתי לב שאתה באנטי אקרמן לא זניח, הייתי משתדל שיהיה אקרמן באוטו כזה פשוט כי הוא מוצא את עצמו הרבה פעמים במצבים של היגוי עד הסוף ובמצבים כאלה אנטי אקרמן לא נוסע טוב, הצמיגים פשוט נלחמים ואתה מקבל שוב - תת היגוי.
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סולי
ראיתי... כמה מתוכם משמשים לסגירה וכמה פתיחה?
עריכה: אני מבין שהכל ניתן לכיול בהתאם למתאר ...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הבנתי אותך, קלירנס ברייד הייט יהיה בסביבות 35 ס"מ ,מה שמשאיר בערך חצי לפתיחה וחצי לסגירה, וכמו שאמרת הכל תלוי ... בינתיים הכל תיאורטי.
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רני דקל
הערות כלליות בתוך הטקסט, משהו בין דעה לניסיון לביקורת בונה (קח בערבון מוגבל כמובן:).
רני אתה משוגע יותר ממני.
מרכז כובד וכו' - לאן הכל נזרק בסיטואציות מסוימות ?אתה צריך להתחיל ממשהו צפוי - בא לך לדבר על הרגשות ? מלפפון ארוך או ירוק יותר?
,לשבת באמצע זה מה שעשיתי. טו אין מאחור הכנסתי בתכנון ואפשר גם לכייל שלא יהיה בכלל-ניסויים. גלגל פנימי מפרפר ?- כל הארבעה אמורים לפרפר, בכל מקרה היד שלי תמיד על הקאטינג ברייק בסיבובים הדוקים.
מה אתה מעלה לי אנטי סקווט של סרן ? התבלבלת קצת לא?
מרכזי גלגול הם תלת ממדיים ,שוב, צריך להתחיל ממשהו צפוי .
דווקא נתתי אקרמן ,לא מלא ,למה אתה אומר שלא? ,נתתי עד שזה התחיל לפגוע לי בבאמפ סטיר בהיגוי...
משוגע
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
כשזה יתגלגל... אני רוצה רק 5דק במושב של הנווט...
אני בטוח שאבין יותר טוב את רצף הודעות שלכם..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
הערות בפנים...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
talw
רני אתה משוגע יותר ממני
לא הפעם הראשונה שאומרים לי את זה...
מרכז כובד וכו' - לאן הכל נזרק בסיטואציות מסוימות ?אתה צריך להתחיל ממשהו צפוי - בא לך לדבר על הרגשות ?
לא כל כך מבין ברגשות ;)מלפפון ארוך או ירוק יותר?
,לשבת באמצע זה מה שעשיתי. טו אין מאחור הכנסתי בתכנון ואפשר גם לכייל שלא יהיה בכלל-ניסויים. גלגל פנימי מפרפר ?- כל הארבעה אמורים לפרפר -
כן, אבל אם אתה עם דיפרנציאל פתוח הסבירות שתפרפר את כל הארבעה יורדת מאד, המומנט שאתה יכול להוריד לרצפה מוגבל על ידי הגלגל שיש לו הכי פחות אחיזה, מה שאומר שאתה פשוט לא מאיץ בפוטנציאל המלא של האוטו והשטח עליו הוא נוסע. במילים אחרות, בשביל שתאיץ בקצב המקסימלי האפשרי על שטח נתון, העומס על הגלגלים כפול מקדם החיכוך באותו רגע חייב להיות קרוב לזהה. זה יכול לקרות במעט מאד מצבים כי א' כנראה שיהיה לך מעבר עומס בין הגלגלים האחוריים בסיבוב וב' תמיד יש הבדלים קטנים במקדם החיכוך. זה מומחש מאד כשמנסים לעלות עליית דרדרת באוטו עם דיפרנציאל פתוח. למרות שמדובר בשיפוע כביכול זהה בלי שיפוע צד וגלגלים זהים אתה מדי פעם רואה את הגלגלים כביכול מצליבים בלי סיבה, בגלל הבדלים קטנים במקדם החיכוך או מכשולים קטנים שהעין לא רואה אפילו. בדיוק בגלל זה לכל מכונית מירוץ רצינית שאני מכיר (והתקנון מתיר כמובן, מצד שני אם הוא לא מתיר קרוב לוודאי שזו לא מכונית מירוץ רצינית:p)
יש או דיפרנציאל מוגבל החלקה\נעול או שאיו דיפרנציאל בכלל (או שיש מימוש תכנתי שתפקידו לבצע את הפונקציה של דיפרנציאל מוגבל החלקה\נעול), בכל מקרה היד שלי תמיד על הקאטינג ברייק בסיבובים הדוקים.
מה אתה מעלה לי אנטי סקווט של סרן ? התבלבלת קצת לא?
אממ, לא...
אנטי סקוואט יש גם במתלים נפרדים, ואם אני מסתכל במבט צד אצלך יש לא מעט... אם בתמונה יהיה אוטו עם מתלים נפרדים אז זה יותר בסדר? ;)
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...lT8dY&usqp=CAU
מרכזי גלגול הם תלת ממדיים ,שוב, צריך להתחיל ממשהו צפוי .
בלי ציניות אשמח להגדרה ממך של מה זה מרכז גלגול, כי בכל מקום שאני נתקלתי במושג מדובר במושג דו מימדי (מדובר בהרבה ספרים והרבה תוכנות).
דווקא נתתי אקרמן ,לא מלא ,למה אתה אומר שלא?
סליחה, לא התנסחתי טוב. אתה עם אקרמן, אבל עם פחות ממאה אחוז.
,נתתי עד שזה התחיל לפגוע לי בבאמפ סטיר בהיגוי...
לא מרגיש בנוח להיכנס לך לבעיות האישיות :D
משוגע
אחלה דיון!
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סולי
כשזה יתגלגל... אני רוצה רק 5דק במושב של הנווט...
אני בטוח שאבין יותר טוב את רצף הודעות שלכם..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לפחות מבחינתי תרגיש בנוח לשאול, כולנו לומדים פה...
-
פרוייקט רכב מרוץ 4X4
רני, אני לא אוהב לדבר על מקדמי חיכוך בשטח שהוא לא אספלט או בטון. מההבנה שלי העברת הכח לאדמה היא לרוב מכאנית , זה מורכב יותר . עובדה שמצליחים להוריד כח רב לאדמה עם באגי הנעה אחורית בעלות דיפ׳ פתוח, יש יתרונות לדיפ׳ אחורי פתוח - אתה מוריד עומסים והלמים מכל רכבת הכח ביחוד כאשר אין דיפ׳ מרכזי- זה חשוב לשרידות .
בהקשר של אנטי סקווט ,אני גם לא אוהב תמונות של מכוניות אספלט באנלוגיה לרכבי שטח עם מהלך מתלה גדול בסדי גודל- תפתח את המתלה של מכונית הפורמולה הזו בעוד 30 סמ , תמתח קו מתחתית הגלגל דרך ה IC , פתאום תראה שאתה בכלל מאחור למרכז הכובד- תחשוב על רכב שרץ בבאמפים- המתלה פתוח לרווחה , נתקל בבאמפ הבא - לאן מצביע האנטי ?…אוי ואבוי אם המומנט יתנגד לסגירה…
לגבי מרכז הגלגול- אני לא קורא ספרים, אני הבנתי לבד שאפשר גם להסתכל ממבט על לאחר שהנקודה נקבעה ממבט פנים- סתם הגיון שאני רוצה להאמין בו.
לגבי האקרמן, שוב זניח כל עוד לא מדובר על אספלט או בטון.
מה עוד?
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
מיכל דלק צמוד לסעפת פליטה לא מזמין בעיות?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
לא כלכך צמוד, בכל מקרה העסק הזה יופרד עם מוצרי בידוד תרמי.
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
בשעה טובה ובהצלחה טל.
מסקרן. עוקב צמוד.
-
8 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
סוכריה מרכזית
קובץ מצורף 135902
קובץ מצורף 135903
סוכריה אחורית
קובץ מצורף 135904
סוכריה על מקל
קובץ מצורף 135905
מתחילים לחבר את כל הסוכריות אחת לשניה, לבדוק תאימות למודלים הממוחשבים ולהתחיל לתפור את השלדה כולל תושבות .
אין הרבה זמן ,צריך המון סבלנות.
קובץ מצורף 135906
קובץ מצורף 135907
קובץ מצורף 135908
קובץ מצורף 135909
רכבת כוח אלגנטית בפשטותה. לא?
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
ממש מרשים כמה שזה קומפקטי.
קדמי אחורי אותו דבר?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
לא, הקידמי הוא איבר שלישי FORD 9 ,שיושב בתוך האוזינג אלומיניום מיוחד. לא היה טעם להשקיע תועפות בדיפ' קדמי כמו האחורי מהסיבה העיקרית שלא צריך היסט לפיניון -כמו באחורי. היציאה מהגיר קדימה ממש מול הפיניון .
החיסרון בדיפ' סטנדרטי מעבר לרוחב שלו לעומת התכשיט האחורי... הוא הצורך להפוך אותו אפ סייד דאון בגלל כיוון הסיבוב, וכן, אין רוורס קאט לסט אפ שאנו צריכים , כאמור ישנו מגביל מומנט קדימה, אז אני לא דואג כל כך, הדאגה היחידה היא השימון למיסבי הפיניון שעכשיו ימצאו למעלה- אני אפתור זאת על ידי קידוח חור ייעודי בין המיסבים והזרמת שמן לנקודה- ממילא תהיה מחוברת משאבת סירקולציה, פילטר שמן ורדיאטור קירור לדיפ'. אז שתשפריץ לשם.
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
מרשים בצורה בלתי רגילה. אני הייתי שמח להרבה יותר תמונות וברזולוציה יותר גבוהה דווקא מהתכנון בסוליד. פשוט כיף לראות עבודה מקצועית, עמוקה.
ומהיבט אחר - טל אתה בונה את אחרון המוהיקנים. כשאני אחזור יום אחד לתחום הזה יהיה כשיהיה הכי משתלם לקנות טסלה מושבתת או איוניקXX אחרי תאונה ולהתחיל משם. מנועים שמגיעים כבר עם בקרים מובנים, סוללות מוכנות. אילוצי אריזה שונים יאפשרו חופש אחר לגמרי לתכנון השלדה והמתלים.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
נמרוד, חבל לחכות, בשבילי העתיד תמיד יהיה מעורפל ,מה שבטוח שמימד הזמן עובד לרעתנו ובזמן האחרון לקקה הזה יש גם תאוצה. שלא תמצא את עצמך פתאום מתחיל לגרד את השישים מלמטה מבלי להבין בכלל איך הגעת לשם כל כך מהר...
אני אשתדל כל פעם להעלות תמונות ברזולוציה ולספר סיפורים קצרים-
קובץ מצורף 135924
לנושא שיטת התכנון- הדרישה שלי בתכנון גאומטריית המתלים היא מקסימום סטייה של מילימטר מצטבר בבניה לעומת התכנון. תמיד יש פספוסים ,משיכות ועיוותים של חתוך/כיפוף פחים/צינורות ובנוסף ריתוכים וטעויות אנוש -אנו משתדלים תמיד לחפש גורם פיזי מוצק ומדויק ,להתביית עליו ,למדל אותו בשלמות. לעולם לא צנרת השלדה , מאותן תושבות של הגורם תצאנה כל תושבות המתלים- פח יחובר לפח שקע תקע.
בתמונה רואים את ההאוזינג של הדיפרנציאל הקדמי,אותו מידלנו. ממנו וסביבו נלקחו לכל כיוון התושבות של הזרועות התחתונות ,העליונות ומסרק ההיגוי, דרך אותן תושבות גם עוברת ,בחורים יעודיים כל צנרת השלדה- השלוחה הקדמית והן האחורית, מה שמוסיף דיוק למבנה השלדה עצמה.
כל הפחים בתמונה שלא נדרשת להם זווית כיפוף/ רדיוס קטן עשויים פלדת קוזוברו 3 מ"מ ,כל הפחים העבים יותר שלא דורשים כיפוף כלל, עשויים פלדות שריון. המטרה היא חיסכון במשקל כמובן, מה גם שהדיפרנציאל משמש כעוגן מחזק לכל סבך צנרת השלדה.
סיפורים ותמונות כאלו זה בסדר?
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
עוד אחת עם צנרת שלדה
קובץ מצורף 135926
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
-
פרוייקט רכב מרוץ 4X4
כן, internal bypass , זה לא מיועד להיות רכב באחה טהור, לכיוון ראלי, איפשהו באמצע.
וזה הזמן להזכיר… הוזמנו היום קויילאוברים ובייפסים … זמן אספקה .. שמונה חודשים מיום ההזמנה והתשלום …ללא התחייבות ..סדר עולמי חדש.
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
אני מאד בעד בולם אחד. הצורך לארוז שני בולמים במתלה קדמי מאד מסבכים את הכל. יחד עם המנוע הקדמי, זה מה שמוביל בטרופי-טראקס לזרועות "J" שצריכות להיות מאד חזקות וכבדות.
ברגע שבחרת לוותר על הבולם השני, ואצלך גם אין את המנוע מקדימה, אני תוהה למה נשארת עם הזרועות הכבדות עם המפתח הקצר? לא היה אפשר לשים פה משולשים מצינורות עם מפתח גדול ולחסוך הרבה משקל ופבריקציה? למה המשולש העליון לא מושך עוד הרבה קדימה? לא נראה שיש שם משהו שמפריע.
ושאלה אחרת היא לגבי מסרק ההגה שמסובב ב90 מעלות, זה בשביל שהחיבור למוט הגה יעקוף את הדיפרנציאל הקדמי?
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
שים לב בתמונה מה קורה כשהמתלה פתוח וההגה מסובב. להריץ את הזרוע הרבה קדימה מעבר לתיבה אין טעם . צריך גם לקחת בחשבון מאמצי בלימה ועיוות הזרוע העליונה, ביחוד שיש לה מפתח גדול.
יש פה מקדימה דיסקים 13 אינטצ' עם קליפרים 6 בוכנות, המחשבה היתה גם למסלולי אספלט וצריך לקחת גם את זה בחשבון.
הזרוע עשויה רובה מפלדת קוזוברו 3 ממ ושוקלת 3.1 קג ללא המיסבים.- לצנרת הייתי צריך לבנות ג'יג .לעומת זאת ,פחים מכופפים שמתחברים כמו לגו מחליפים ג'יג-לי זה יותר פשוט וגם יותר חזק לכפיפה.
קובץ מצורף 135942
קובץ מצורף 135939
קובץ מצורף 135940
לגבי התיבה ,אכן יש בעיה עם הדיפרנציאל, הדרך היחידה שנמצאה היא כשהציר מצביע כלפי מעלה- בלתי אפשרי שיצביע כלפי מטה או קדימה .
קובץ מצורף 135941
-
תגובה: פרוייקט רכב מרוץ 4X4
שניה מתעכב על המתלה האחורי.
השילוב של זרוע עוקבת תחתונה וזרוע A עליונה מאפשרות לך לשלוט גם על האנטי סקווט וגם על זווית הגלגול בסיבובים? זאת המטרה?
זה אומר בעצם שבמבט מול, הזרועות העוקבות יכולות לזוז ימינה-שמאלה?
אם אני לא טועה היה לנו דיון כזה על סטאפ דומה ברכב מירוצים אמריקאי לפניי כמה שנים.