-
מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
אני פותח את הדיון כי מחד הכל ידוע הפורומים ויוטיוב מלאים מידע. מצד שני יש לי שאלות שאף אחד לא ענה עליהן.
מבקש להשאיר את הדיון ממוקד ולא להיכנס לבחירות שלי ברכיבים או בחיים.
הסטאפ הבסיסי - קמפר. רכב לקמפינג. לא רכב לטיולים אלא לנסיעה עד המחנה והתמקמות ליום יומיים שלושה.
מצבר ראשי חומצה עופרת בוש 60 אמפרשעה. מצבר צרכנים אופטימה כחול דו שימושי 75 אמפרשעה. בין שניהם מפצל טעינה מסוג דיודות. אלטרנטור 55 אמפר.
על הגג תא סולרי אחד או שניים (אם יהיה מקום) של 1.50 על 0.70 מטר. בקר סולרי של 50 אמפר. יחובר לפי התכנון רק לצרכנים.
הצרכן העיקרי מקרר. לדעתי מושך אמפרים בודדים עד 10 אמפר. עוד כל מיני תאורות לד ומטענים שיימשכו עוד אמפרים בודדים. משאבת מים שמדי פעם נותנת מכה של 10 אמפר מקסימום אבל זה רגעי.
זהו.
עכשיו השאלות. נתחיל בראשונה ונמשיך משם.
המצבר למרות שהוא פריקה עמוקה לא אוהב להיפרק לפחות מ 12.4. אני עוד אחליט אם להגן עליו למתח הזה או למתח נמוך יותר עם השימוש והלימוד של כמה שעות מקרר עולות בכמה פריקת מצבר. בהנחה שהוא נפרק ל12.4. מישהו יודע לומר כמה זרם הוא ימשוך לטעינה? יש לי סיבה לחשוש שהוא ימשוך יותר מ 10 אמפר המומלצים בתור מקסימום על ידי אופטימה? אם כן - זה ליותר מכמה שניות או דקות? אני שואל כי אופטימה לא נותנים גרפים כמו יצרנים גדולים אחרים של מצברי agm ואני מניח שהכימיה דומה ולכן גם גרף הטעינה יהיה דומה אבל רוצה להיות בטוח.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
אני מוכן להמר שיותר מזה.
1- אתה בטוח שהוא כל כך רגיש? 20-30 אמפר לכמה שניות יקצרו את החיים שלו משמעותית?
2- למה לא להוסיף DC2DC ולסגור ענין?
3- מה הבעיה למדוד?
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
1. אני בטוח שהוא לא כל כך רגיש.
2. תוספת רכיבים = תוספת סיבוך הורדת האמינות.
3. אין יעיל כמו לתת למישהו אחר לעשות את העבודה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
זה מצבר AGM?
איך זה מסתדר עם העובדה שאתה משתמש בדיודה לאיסולטור?
לאיזה מתח מגיעה הטעינה שלך ( היציאה מהאלטרנטור)?
ולאיזה מתח מגיע המצבר צרכנים ( נניח 20 דקות רגיעה מסוף טעינה)?
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
לא הבנתי מה הקשר בין דיודה לסוג המצבר.
או שלא הסברתי טוב. ווסת חיצוני. הוא מודד מתח על היציאה מהמפצל כלומר אחרי מפל המתח על הדיודה. מצבר agm נטען בכל מתח טעינה חוקי של אלטרנטור רגיל בין 13.8 ל 15 וולט.
אני כן רוצה להגן על האלטרנטור. אבל תכף נגיע לזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
בקר של 50 אמפר מיותר כאן אלא אם מחובר לעוד מקור טעינה בזרמים כאלו.
מנסיון עם כמה וכמה בקרים, אלו לזרמים גבוהים מייצרים התנגדות והפסדים ניכרים במערכות קטנות כמו שלנו.
בהשוואה בין בקר 20אמפר לבקר 10אמפר, האחרון היה יעיל יותר.
נבדק עם כמה בקרים מיצרנים שונים.
תתאים את הבקר להספק הצפוי ממקור הזרם.
על פניו מהמימדים שציינת, הפאנל המתואר יהיה בסביבות 150w, כלומר למערכת 12v הוא ייתן פחות מ-10אמפר בתנאים אופטימליים.
לדעתי ומנסיוני אין לך איך להמנע מלרדת מתחת ל-12.4v, בהתאם לצרכנים שציינת, ואני חושב שזו קצת הגזמה לשים רף כזה כגבול נמוך לפריקה.
-
מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
מה זה איזולטור דיודות?
אידיאל דיודה ששמת לבד או מוצר מדף?
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
מוצר מדף של surepower.
עובד יופי יופי מאז הותקן בשנת 1978.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
דורון. יש לי גם בקר זול של 10 אמפר. אני אעשה ניסוי ונראה מי מהשניים נותן יותר וואטים. צריך לחשוב איך.
לא יודע לגבי מתח המינימום. מצבר כזה טעון מלא ב 13.2 וולט. זה די הרבה לפרוק עד 12.4.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
דורון. יש לי גם בקר זול של 10 אמפר. אני אעשה ניסוי ונראה מי מהשניים נותן יותר וואטים. צריך לחשוב איך.
לא יודע לגבי מתח המינימום. מצבר כזה טעון מלא ב 13.2 וולט. זה די הרבה לפרוק עד 12.4.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בדקנו אני וחבר שגם שם לב לעניין.
בקר עם תצוגת מצב נוכחי ומצטבר.
המספרים היו נמוכים בצורה בולטת אחד ליד השני, ובהחלפה בינהם.
אחרי לילה חורפי/סוף הקיץ, (מקרר עובד פחות קשה בלילה), בבוקר המצבר עומד על 12.3-4.
בקיץ זה גם מגיע ל-12.2~.
אני עם מצבר AGM לצרכנים.
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
אחת הבעיות (עם התחום הזה), שאנחנו עוסקים בעשיריות וולט.
בהרבה מקרים זה נכנס לתחום השגיאה של המדידה עצמה - כיול של מודד, איפה מודדים, כמה זמן המצבר נח (מסוף טעינה או סוף צריכה), טמפ' סביבה.
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
דורון. יש לי גם בקר זול של 10 אמפר. אני אעשה ניסוי ונראה מי מהשניים נותן יותר וואטים. צריך לחשוב איך.
לא יודע לגבי מתח המינימום. מצבר כזה טעון מלא ב 13.2 וולט. זה די הרבה לפרוק עד 12.4.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מה מתח הטעינה שהבקר (החיצוני) עוצר טעינה?
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
זה לא מטען אלא בקר סולרי. אולי לא הבנתי בכלל איך זה עובד אבל כמה שאני מבין הוא לא עוצר את הטעינה אלא המצבר מפסיק למשוך זרם כשהוא מגיע ל 13.2 וולט נגיד. ככה לפחות אני מבין טעינה של מצברים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
לא שאלתי על הבקר בסולארי (שאתה ודורון מדברים), שאלתי על הבקר טעינה של הרכב.
נקודה נוספת, אני כל הזמן מנסה לחדד איך מודדים מתח של מצבר.
אני מציע לקרוא פה למשל -
https://workshoppist.com/agm-battery-state-of-charge/
אני בספק כמה בקר שלא מיועד לסוג מסויים מצבר, ידע להתמודד עם הדיוק והדקדקנות שאתה מחפש.
-
מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אני בספק כמה בקר שלא מיועד לסוג מסויים מצבר, ידע להתמודד עם הדיוק והדקדקנות שאתה מחפש.
אתה יודע איזה בקר יש לאסף או שזו הנחה?
לבקרים סולריים סבירים+ יש הגדרות לסוג מצבר, שאליו מחובר הבקר, ואפשרות לשינוי בהתאם.
לבקר הנוכחי שיש לי יש בתפריט מצבר עופרת, AGM, פריקה וגם מצברי ליפו/ליאון מסוגים שונים.
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
אסף, אם אתה מעוניין יש לי סט נייד של 120 וואט שתוכל פשוט להניח ולנסות בפועל אם זה עובד ומספיק למאזן האנרגיה שלך. מוזמן לקבל אותו בהשאלה [emoji846]
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
תודה נדב. הסט קיים.
לא הבנתי על איזה הקר טעינה אתם מדברים? באיזה רכב יש בקר טעינה??????
יש אלטרנטור. יש ווסת שמשנה את זרם השדה בהתאם למתח המצבר. למישהו יש בקר טעינה ברכב ישן???
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תודה נדב. הסט קיים.
לא הבנתי על איזה הקר טעינה אתם מדברים? באיזה רכב יש בקר טעינה??????
יש אלטרנטור. יש ווסת שמשנה את זרם השדה בהתאם למתח המצבר. למישהו יש בקר טעינה ברכב ישן???
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא כתבתי בקר טעינה, כתבתי בקר , וזה בדיוק למה שאתה מתכוון, לאיזה מתח מקסימלי מגיע המתח טעינה בקמפר?
ודרך אגב, אם אתה רוצה לדייק, הווסת משנה את המתח של השדה ולא את הזרם; ( ונכון שהזרם משתנה כתוצאה מכך).
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אתה יודע איזה בקר יש לאסף או שזו הנחה?
לבקרים סולריים סבירים+ יש הגדרות לסוג מצבר, שאליו מחובר הבקר, ואפשרות לשינוי בהתאם.
לבקר הנוכחי שיש לי יש בתפריט מצבר עופרת, AGM, פריקה וגם מצברי ליפו/ליאון מסוגים שונים.
לא צריך לריב בכח, אפשר לקרוא בשקט מה בדיוק כתבתי.
כל מה שאמרתי שאם הוא לא מתאים, תהיה בעיה.
וללא שום קשר, מניסיון שלי, ובלי לדעת איזה בקר בדיוק יש לאסף או לך, בקרים זולים ופשוטים לא מדייקים ולא יודעים להתחשב בקשר בין הזרם הנצרך והמתח.
ולכן, בסופו של יום, הם לא מדייקים במתח ניתוק שלהם.
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
אני אולי לא מבין איך בקר סולרי עובד. ולכן שאלתי בהתחלה שאלות.
אותו בקר pwm זיל הזול.
מוציא מתח. להבנתי המתח קבוע מראש, לא ככה?
השאלה מהו המתח - במקומה. אני לא יודע. צריך לבדוק. אבל ככל שאני מבין לכל מצברי החומצה עופרת - כל מתח סביב 14 וולט יהיה טוב.
וככל שאני מבין - במתח הזה - יהיה 14 או 13.8 או 14.4 וולט - המצבר ייקח כמה זרם שהוא לוקח כתלות בכמה הוא ריק, עד למצב שבו הוא מלא ולא מושך זרם.
כלומר לא מדובר במטען שיש לו מתח ניתוק או כל דבר דומה.
לא ככה?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
לא צריך לריב בכח, אפשר לקרוא בשקט מה בדיוק כתבתי.
כל מה שאמרתי שאם הוא לא מתאים, תהיה בעיה.
יצאת בהכרזה שהבקר לא מתאים.
אז שאלתי שאלה, האם יש לך מידע רלוונטי לדיון או שזו הנחה/אמירה כללית.
-
מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אני אולי לא מבין איך בקר סולרי עובד. ולכן שאלתי בהתחלה שאלות.
אותו בקר pwm זיל הזול.
מוציא מתח. להבנתי המתח קבוע מראש, לא ככה?
השאלה מהו המתח - במקומה. אני לא יודע. צריך לבדוק. אבל ככל שאני מבין לכל מצברי החומצה עופרת - כל מתח סביב 14 וולט יהיה טוב.
וככל שאני מבין - במתח הזה - יהיה 14 או 13.8 או 14.4 וולט - המצבר ייקח כמה זרם שהוא לוקח כתלות בכמה הוא ריק, עד למצב שבו הוא מלא ולא מושך זרם.
כלומר לא מדובר במטען שיש לו מתח ניתוק או כל דבר דומה.
לא ככה?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא בדיוק.
יש עקומת טעינה שאמורה להשתנות בין מצב ריק למצב כמעט מלא למלא, בו הבקר הסולרי אמור לעבור למצב ״תחזוקה/שימור״ ללא טעינה מלאה.
מצב trickle, זה לא ניתוק מוחלט, אבל מ בטעינה מינימלי, כמו מטען מצברים במצב שימור.
במצב עבודה בבקר עם תצוגה רואים כיצד הזרם משתנה בהתאם למצב המצבר.
כל בקר סולרי נורמלי אמור לעשות איזה, כפי שזיו ציין, ההבדל באיכות יקבע כמה זה מדויק.
עוד דבר חשוב, הוא כמה קרוב הבקר למצבר.
אם הבקר רחוק מהמצבר (קצה הרכב), סיכוי גבוה שיש נפילת מתח בגלל אורך החוטים, והקריאה שהוא מקבל מהמצבר נמוכה מהמתח בפועל, ונקודת העבודה של הבקר תשתנה.
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
לא כתבתי בקר טעינה, כתבתי בקר , וזה בדיוק למה שאתה מתכוון, לאיזה מתח מקסימלי מגיע המתח טעינה בקמפר?
).
כתבת את צמד המילים המדוייק 'בקר טעינה'.
וגם שאתה לא מתכוון לבקר הסולרי אלא לזה של הרכב.
אבל לא משנה מה נכתב ומי אמר למי.
ובכן. אם יש לי בקר ברכב - הוא מהסופר.
ואחד היתרונות של מצבר agm בכלל אופטימה בפרט - לא צריך מטען ולא בקר. האלטרנטור הותיר הטוב עם הווסת הוותיק והטוב - אנלוגי לחלוטין (אם כי זה הדגם האלקטרוני תוצרת אינטגרל - כן כן כחול לבן - שהחליף את הבוש האלקטרומכני שתמיד, אבל תמיד מזייף) - מתאים להם בול ולא ממש משנה מה המתח הבלתי מדוייק שהוא מוציא.
כמובן שאם מעמיסים אותו יתר על המידה המתח יורד והאלטרנטור מתחמם ולכן חשוב לי להבין שאני לא מעמיס אותו בעשרות אמפרים.
המסכן יודע לתת 55 אמפר מקסימום וגם זה בסל"ד גבוה. ולא מעט מזה הולך למזרקים. אז נשאר אולי 30 אמפר נטו לטעון מצברים.
אז אחרי שסיכמנו (נגיד....) שהבקר הסולרי הזול ייתן תשובה ניצחת של עד 10 אמפר לטעינה מהלוח שהוא בערך 120 וואט בשמש נהדרת - כלומר יספיק בקושי לטעון את ה(נגיד) חוסר של 25-30 אמפרשעה בו בזמן שהוא מפעיל את המקרר בשעות החמות - ובכן עברו לילה יום ולילה והגיע הזמן להתניע ולעשות את הדרך הביתה.
אז אני חוזר לשאלה המקורית.
כמה ימשוך המצבר? מישהו יודע? ואם זה יותר מדי - יש דרך להגביל את הזרם אבל בלי מטען? כלומר ברכיבים בסיסיים בלבד - או שאני צריך פשוט להקפיד לא לרדת למתח שבאמת ייקרע את האלטרנטור?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
אצלי עם פאנל 100w, מצבר צרכנים AGM 72אמפר/ש, אופי שימוש טיפוסי כולל כיבוי מנוע 2-3 שעות לפני השקיעה, וחיבור הפאנל מרגע העצירה להרוויח עוד שעה-שעתיים טעינה/פיצוי על צריכת המקרר.
שימוש אינטנסיבי של מקרר על ״0״ לפחות ולפעמים נמוך יותר, תאורת לד למחנה, ומשאבת מים ספוראדית, המצבר עומד בבוקר על סביבות 12.3.
מקפלים חניון בסביבות 9~, ולפעמים אחרי.
הפאנל שחובר אחהצ ביום הקודם, כוון אחרי השקיעה מראש מזרחה כדי שיתחיל לפצות עוד לפני שאנחנו מתעוררים.
עד שאנחנו יוצאים מהחניון המצבר כבר על12.5+.
בקבוצת טיולים הקבועה כולם צרכני חשמל לא קטנים וזו התמונה +\- אצל כולנו.
נראה לי ש- 12.5 ביציאה מחניון אתה מוכן לקבל, לא?
עכשיו זיו יקפוץ ויגיד באותות ומופתים שלא מסתדר לו המספרים, אבל הוא יצטרך להתמודד עם זה שזה פשוט ככה.
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
תודה. זה המידע האמפירי שהיה חסר לי.
אתה יודע לומר גם מהמצב הזה כשאתה מניע את המנוע כמה המצבר מושך?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תודה. זה המידע האמפירי שהיה חסר לי.
אתה יודע לומר גם מהמצב הזה כשאתה מניע את המנוע כמה המצבר מושך?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא מדדתי אף פעם, ולא חשבתי/ידעתי שזה אירוע להתייחס אליו.
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
פיוז אוטומטי של 10 אמפר, לא פותר לך את הבעיה של זרם טעינה גבוה בתחילת תנועה?
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
לא. כי אני כן מעוניין בטעינה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
אחרי ההסבר של דורון טרחתי לקרוא את ההוראות של הבקר הסולארי. אפשר לכוון מתח טעינה, ומתח ציפה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מערכת טעינה סולרית לקמפר שאלות
אני חוזר לשאלה ההתחלתית.
נניח ואני מונע ממתח המצבר לרדת תחת 12.4 או אפילו 12.2 וולט. זה בערך 70-80 % טעינה. ושוב - המטרה היא גם להאריך את חיי המצבר אבל חשוב יותר לשמור על האלטרנטור.
אז מי יודע כמה זרם הוא ימשוך?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk