בוקר טוב
שאלה למקצוענים ולמי שעשה את זה.
איך מעלה רמון בירידה ?
מסוכנת ? מסובכת?
רכבים מוגבהים מוגנים ונעולים.
Printable View
בוקר טוב
שאלה למקצוענים ולמי שעשה את זה.
איך מעלה רמון בירידה ?
מסוכנת ? מסובכת?
רכבים מוגבהים מוגנים ונעולים.
הרבה בולדרים גדולים, יהיו גירודים פה ושם.
כדי שהגירודים יהיו מינימליים, נדרשים זהירות מרובה וכיוון מבחוץ.
בירידה, לנעילות אין משמעות. הגרביטציה לטובתכם.
יש אמרה ידועה ״שגם כדור מפונצ׳ר יורד את זיק״
זה נכון גם לרמון או לכל מעלה אחר.
ברמון, וכפי שכבר כתבו, ע״מ למנוע נזק מיותר, רצוי להעזר במכוון גם בירידה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה מזכיר את הבדיחה על תיאוריה ופרקטיקה.
כשאתה יורד במעלה רמון, אתה נועל את הדיפרנציאלים שלך?
ההסבר שלך נכון, אבל מכיוון שלגרביטציה יש כאן משקל גדול, בשורה התחתונה אין צורך לנעול.
בפועל, רכבים ללא נעילות/TC שעלולים להתקשות מאוד בטיפוס מעלה רמון, לא יתקשו במיוחד כשיירדו אותו.
האתגר מבחינתם הוא לעשות את זה באופן מבוקר וללא נזקים לגחון. בשביל זה יש מכוון.
מעלה רמון (שבוע שעבר - שבת)
טרם ירד באיזור מספיק גשם בשביל לשנות משהו משנה שעברה.
למעלה שתי מדרגות אחת למעלה (כוללת סיבוב) והשניה יותר למטה (ללא סיבוב)
ממשיך את דרור - מי שינעל במיקום לא נכון בסיבוב (מדרגה עליונה)
אלול לנזק את רכבו הרבה יותר מאשר יועיל לירידתו.
יכול לספר שאנו עלינו את המעלה (שני רנגלרים מוגבהים 2.5 ונעולים)
היה מאתגר (במיוחד בבולדר של המדרגה העליונה).
לא משהו שאי אפשר לעבור בזהירות עם מכוון.
המלצתי בירידה במעלה זה :
א. את המדרגות לעבור עם מכוון.
ב. להתרחק משפת המצוק (במיוחד בסיבוב העליון)
ג. לחשב נכון גם את הזנב ולא רק את הנפילה של הפרונט.
למי שיש וו גרירה נשלף, מומלץ לחברו לירידות. (זה פשוט שומר על הפגוש)
ד. והכי חשוב ליסוע בזהירות.
פות"ש לא כתב באיזה נעילות מדובר,
אבל במקרה ספציפי של נעילות אוטומטיות, בירידה כשהמנוע בולם את הרכב,
הנעילה תעבוד בדיוק כמו בעלייה ולכן אני חושב שמה שדורון כתב נכון
כלומר: בירידה בסרן נעול אוטומטי אין איבוד של בלימת המנוע גם כשהרכב בהצלבה
וזה כמובן נכון גם לנעילה נשלטת
במערכות הנעה PART-TIME ללא דיפ' מרכזי אין שום איבוד של בלימת מנוע - כי כל ארבעת הגלגלים מחוברים ביחד.
גם במערכות FULL-TIME, בירידת מעלה רמון, כשאתם משולבים ב-LOW, הדיפ' המרכזי מין הסתם כבר יהיה נעול. ואז ארבעת הגלגלים מסתובבים ביחד. מספיק ששני הגלגלים בסרן אחד אוחזים, ולא תאבדו שום בלימת מנוע.
אני עם נעילה אחורית אוטומטית, ומין הסתם הסרן האחורי שלי נעול כל הזמן, אבל ירדתי מספיק ברמון עם כלים ללא נעילה או בעלי נעילה נשלטת, לא היה שום צורך בנעילת הדיפרנציאל הרוחבי בירידה.
לגבי בקרת ירידה במדרון - אני לא חסיד של הפטנט הזה. זה אמנם מאוד נחמד ונהגים לא מנוסים מאוד מתפעלים מזה כי זה נותן להם בטחון (מזויף לטעמי), אבל מי שמשתמש בזה כל הזמן וסומך רק על זה, מאבד רגש ברגל ימין בכל מה שקשור לבלימה מדוייקת - עוד לא נולדה בקרת המדרון שיודעת להוריד אותך קוביה-קוביה ממדרגה למשל. כדי להבין עד כמה בקרת המדרון זה משהו קצת מפוקפק לסמוך עליו, תנסו לרדת איתה במדרגת המצלעות למשל.
כן.
במדרגות הגבוהות עם ההצלבות, בהחלט.
יורד על הטורים סרק בלי להזיז גרגר חצץ.
תענוג,
הגרביטציה היא לא גורם מסייע, היא מפריעה.
כשנכנסים להצלבה בירידה אז הגרביטציה גורמת לרכב לרוץ קדימה, עד לעצירה עי הבלמים או שמתחדשת האחיזה בבת אחת=מכות במערכת.
וברצון יש המון הצלבות.
בירידה משקל עובר קדימה. כמעט תמיד שני גלגלים קדמיים אוחזים. גם ברכבים עם IFS ומעט מהלך.
ובמעלה רמון שבו מתמרנים המון גם בירידה, נעילה (גם רק נעילה אחורית) רק מפריעה להיגוי.
- - - Updated - - -
ואז מה?
לרוב הרכבים אין נעילות. אז הם מצליבים בירידות ואין להם בכלל בלימת מנוע?..........
אתה בירידה, משקל עובר קדימה, גלגלים קדמיים אוחזים כמעט כל הזמן גם אם זה IFS עם מהלך מצחיק.
כמעט אף פעם לא תהיה בהצלבה מלאה של שני סרנים.
ובכל מקרה תעזור לו קצת עם בלמים. במיוחד ברכב אוטומטי (ורוב הרכבים אוטומטיים) שגם ככה בלימת המנוע עם אוטומט היא לא משהו.
תודה על התשובות..כשציינתי נעילה לא בעקשתי רמת עבירות אלא רק להגדיר את מצב הכלים שיורדים..מה ששאלתי זו רמת המסוכנות..כגון שפצי"ים וסכנות כמו שקורה לפעמים בירידה של יאיר...
לא צריך גלגל באויר בשביל להחליק/לאבד אחיזה בירידה במקום כזה, זה קורה מעצם הירידה במדרגות על בולדרים שהמשטח אינו אחיד.
אם זו נעילה נשלטת, תפתח-תסגור כמה שבא לך, שילמת על הכפתור, תשתמש בו.
ואם אוטומטי, אז בכלל אין בחירה.. אתה נעול, ואז נהנה מהיתרון.
עם כל הכבוד להילוך קצר ובלימת מנוע, כשממש רוצים לרדת לאט, חונקים עם הברקס, ולפעמים אפילו לוחצים קלאץ' רחמנא ליצלן. אז אולי ברכבים עם בלמים מפוקפקים, יש חשיבות בעזרת מערכת ההינע קשיחה ונעולה לבלימה אחידה, אבל ברכבים מודרנים, הבלמים בד"כ מסתדרים מצוין.
לי באוטו אין את הרגלית השלישית (לצערי) אז כל הדיון עקר, יורד על הברקסים וזה מה יש. מעדיף את הקלות בתמרון של "אין נעילה".
בלימת מנוע? אני דווקא בעד הבלמים. בוודאי בכל מקום שבו אין שום סיכוי לחמם אותם. נראה לי שגם לשם הירידה ברמון התקינו אותם ברכב. גם בדיסקו 2 ידני, גם בראשון low על סרק ועדיין הירידה הרבה יותר נשלטת על הבלמים.
אני מפספס משהו או שבלימת מנוע בירידה בזחילה זה הגביע הקדוש החדש?
בדיוק ככה. אצלי במוסו - בירידות זה די שכיח שעם הצלבות בלימת מנוע פתאום נעלמת.
מכיוון שיש לי מוסו גם עם נעילות וגם בלי, אני מכיר היטב את ההשפעה של הנעילות.
בלימת המנוע די טובה כי יחס ההעברה הסופי ב-low סביר למרות שהוא אוטומטי. כמעט לא משתמש בברקס לבלימה, רק בשיפועים מאד חזקים.
הפוך..
ברכבים עם בלימת מנוע זו השיטה העדיפה.
המנוע לא ינעל לך גלגל.
בלימה עם הבלמים תייצר נעילה לגלגל יחיד כאשר יש הבדל אחיזה בינו ובין הצד הנגדי/מוצלב.
כשאתה יורד נעול בהצלבה משמעותית, הגלגל הנעול בולם בגלגול מבוקר והחופשי לא מושפע, ולא מאפשר ריצה קדימה.
להדגיש,
אני מתכוון רק לירידות בהן יש סיכוי גבוה להצלבות, בגלל בורות או מדרגות/בולדרים גבוהים.
זה לא שולל סיוע בלמים, אבל מי שיתנסה בירידה כזו בשליטה גבוהה מאד על קצה הירידה, יבין מאד מהר כמה זה נוח ונכון.
ירדתי בסוף.השבוע כמה ירידות חלקן ממש תלולות - ואחת ממש ממש תלולה כזו שנדלקה הנורת מפלס שמן.
אני מחזיק את האוטו על הראשון נמוך עם נעילה שלא יברח. ומלטף את הבלם כשנופל ממדרגה כדי שיהיה מבוקר.
במילים אחרות יש לנו גם את זה וגם את זה וגם את זה - ואפשר.. כדאי.. רצוי... להשתמש בכל מה שיש לנו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מדרגה היאירידה מאאאאד איטית ולכך התכוונתי. כשצריך לרדת מילימטר אחרי מילימטר בלימת המנוע, גם אם חונקים אותו עוד קצת עם הבלם, פשוט מהירה מדי (לא מדבר על רכבים עם הפחתות ושאר תופינים).
יתרה מכך,
בדיפנדרים החדשים יותר(פומה. לא הדיפקברי. מניח שבעוד רכבים מפוקדי מחשב), למשל, מחשב המנוע בלואו, לא נותן לך לחנוק את הרכב עם הברקס (מנוע עדיין משולב), כי הוא פשוט נותן יותר גז, עד כדי מצב אבסורדי של שבירת ציריה בירידה (אל תשאלו איך, צירוף מקרים של פעם במיליון, אבל קרה), ולכן אין ברירה אלא ללחוץ קלאץ'.
סיוע בלימה נותן קצב ירידה שרחוק - מרחק שנות אור - מקצב ירידת מדרגות ובולדרים, במעלה כמו רמון. שם יורדים, כמו שמישהו כתב פה לפני - קוביה קוביה של הצמיג. רק על הבלמים, אוטומטי מובן מאליו - ידני כולל רגל בקלאטש.
ואני רוצה לראות מישהו עושה את זה אחרת...
סיוע בלימה אוטומטי מתאים לירידות תלולות ארוכות וחלקות יחסית, שם הקצב מתאים.
(נשלח פעמיים בטעות)
סע פעם ברכב ידני עם יחסי העברה מקוריים נאותים.
אתה נדרש לסיוע בלמים עדין בנקודות מסויימות כתגבור לבלימת מנוע דרך הגיר במצב נמוך.
ברוב הרכבים האוטומטיים אין לך ברירה אחרת מלבד בלמים.
חזרתי לרכב ידני אחרי כמה שנים על אוט'.
ההבדל בבלימת מנוע בירידות הוא תהומי ואצלי עוד היחס ב-LOW ארוך יחסית.