שלום,
מחפש מקום לעשות הגבהה לפורי 2010.
משום מה רוב המקומות אליהם התקשרתי לקחו מספר אבל לא חוזרים.
גאטוס היו הכי קרובים, עדיין צריכים לוודא הזמנה וכו, אבל המחיר 8 אלף כולל הכול, שזה נראה לי מוגזם.
אשמח להכוונה, הצעות איפה לבדוק עוד.
תודה מראש.
Printable View
שלום,
מחפש מקום לעשות הגבהה לפורי 2010.
משום מה רוב המקומות אליהם התקשרתי לקחו מספר אבל לא חוזרים.
גאטוס היו הכי קרובים, עדיין צריכים לוודא הזמנה וכו, אבל המחיר 8 אלף כולל הכול, שזה נראה לי מוגזם.
אשמח להכוונה, הצעות איפה לבדוק עוד.
תודה מראש.
המחיר לרביעיית קפיצים בולמים? ויום עבודה? ורישום?
למה מוגזם? כמה נראה לך מחיר לא מוגזם?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא יודע איך הגעת ליום עבודה
ראלי שכל קפיץ בולם עולה 700 שח כולל. נגזים 1000 שח…
תוסיף עוד 1000 שח עבודה לשלוש שעות בהגזמה.
לדעתי 5-6K זה מחיר הגיוני בצד היקר
מונרו עולה 118 דולר לקפיץ עם בולם באמזון
ורישום ברשיון ? ומע"מ ?
אתה כבר לא כל כך רחוק ..
בגדול יש לך 2 פתרונות למודל שלך:
1. ספייסרים מעל הבולם. פיתרון מצויין, זול אבל לא מאושר ברשיון. זו הגבהה מוכרת ונפוצה בעולם, בעבר הייתה חוקית גם בארץ (בשנים 2009-2010 יבואן סובארו היה מוכר פורסטרים עם הגבהה כזו). יתרון נוסף שלהם שנשארים עם הבולמים המקוריים של סובארו שהם באמת בולמים טובים. סט ספייסרים עולה 100 דולר, קל להתקין אותם. במוסך יקחו על העבודה 400-800 שקל. לאחר ההתקנה חובה לבצע כיוון פרונט + כיוון אחורי.
מי שהחוקיות חשובה לו מוותר על הגבהה עם ספייסרים. יש מלא שהתקינו אותם ועוברים טסט בלי בעיות. קיימים ספייסרים שמגביהים בין 3 ל5 ס''מ, המחיר זהה.
2. הגבהה מאושרת של בולמים וקפיצים. יקר, בדר"כ מעל 5000 שקל על סט + כיוונים + אישור ברשיון. החיסרון שהרכב מאבד מהנוחות שלו. הרכב הופך להיות נוקשה יותר והרוב לא אוהבים את זה. הגבהה כזו אפשר לבצע רק בחלק מהמוסכים והסדנאות שיש להם אישור לבצע הגבהות.
וכן, 8000 שקל זה יקר יחסית. היו (ועדיין יש) מחירים זולים יותר לקיט הגבהה + רישום לפורסטר דור 3.
הייתי בוחן קודם מה מצב הבולמים וקפיצים שלך?
מקוריים? כמה הרכב נסע?
אם כבר עייפים אז סט קומפלט קפיצים ובולמים עושה שכל וחוקי למהדרין.
אם תקינים או אפילו הוחלפו בשנים האחרונות אז הייתי שוקל ספייסרים מעל היחידת בולם קפיץ תוך לקיחה בחשבון שיש בעייה לגייר.
Asaf-a
אסף.א
בועז. כל קפיץ 700 בולם סביר גם 700-800 כל אחד. אלו המחירים. בולמים זולים שהם לא עם ת שבת קפיץ עולים 200-300 כל אחד.
אני כותב יום עבודה כי ככה מתמחרים כזו עבודה גם אם היא אורכת פחות. אחרת מפסידים כסף. לא נכנס לזה כאן - אבל זה מסוג העבודות שיכול לקחת 3 שעות ויכול לסגור לך את הליפט ליום שלם.
אני לא נכנס לתמחור או לכיס של המתקינים וברור לי שיש זול יותר- אבל חשוב להשוות הצעות מחיר לפי מה שיש בהן ולא הגבהה עם ספייסרים להגבהה עם בולמי מונרו או קייאבה להגבהה של אולדמן או פדרס (אני לא י דע מה יש בסובארו).
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
+1 למה שאסף כתב.
לא יודע לגבי סובארו אבל הגבהה לרכבים הגדולים של אולדמן ספורט עולה בין 7000 ל8000 כולל מע"מ, כיוון פרונט ורישום כשהתהליך לוקח כמה שעות טובות.
רק בולם שהייתי צריך להחליף לפני כמה שנים עלה 1000 ש"ח ולא מדובר על bp51.
אז אני אספר לכם שממש עכשיו קיים מבצע על קיט בולמים + קפיצים של פדרס לפורסטר דור 4 במחיר של 4550 שקל (כולל רישום וכל המסביב), וגם פה כמובן אף אחד לא עובד בחינם. שוב, 8000 שקל לקיט לפורסטר דור 3 זה יקר.
המחירים שאתם מכירים מהג'יפים הגדולים והאמיתיים לא רלוונטים פה.
קובץ מצורף 136687
אז אני מבין שמחיר מחירון של פדרס הוא 6300 ועוד 1550 התקנה... הגענו ל 8000 בלי מבצע. נשמע לי הגיוני.
ופתאום ההצעה של גתוס גם נראית הגיונית.
ואם יש מבצע - אהלן וסהלן.
מבצעים זה טוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כתבתי כולל מעמ.
רישום ברשיון זו עבודה נפרדת?
נותנים לך טופס על ביצוע העבודה ואתה ניגש למשרד הרישוי. כמעט כמו וו גרירה.
@ אסף - המחיר שכתבתי הוא לקפיץ ובולם יחד.
פותש יקר, תמשיך לברר. קיבלת מחיר יקר לדעתי.
בדוק גם באספיר, רדיאטור מודעין ויש עוד הרבה.
באספיר יש ב 6955 כולל התקנה ומעמ. ובטח יהיה זולים יותר
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...97577024a6.png
לטעמי אתם מתרכזים מדי במחיר.
לא פחות חשוב שהקיט יהיה מוצלח.
הנוחות ויכולת הגיהוץ זה אחד הנכסים של הפורסטר.
הייתי מוודא שיש המלצות על הקיט של פדרס ומשתדל לעשות סיבוב על רכב דוגמה.
אצלי יש את הבולמים והקפיצים המקוריים והגבהה 30 ממ, והרכב בשבילים מהירים מגהץ טוב יותר מהפאגרו הארוך והפראדו הקצר שהיו לי ועדיין מתנהג יפה בסיבובים בכביש, גם הקינג וגם הפראדו היו עם קיט אולדמן.
Asaf-a
אסף.א
בסובארו הספייסר יושב בין הבולם לבודי ולא בין הבולם לקפיץ.
מהלך מתלה לא נפגע, כמו במקרה של ספייסר ש"מקצר" את הקפיץ.
חוץ מזה, שכל עוד אתה לא מגיע לסגירות מתלה, הסובארו מגהץ יופי יופי גם עם גלגלים קטנים.
נכון. בסובארו הספייסר הוא בודי ליפט. ולא פוגע במהלך המתלה או בהתנהגות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אין מגבלת תנועה לזרוע התחתונה?
הבאמפסטופ בין הזרוע התחתונה לבודי?
במקרה זה אתה טועה.
אמנם לא עשיתי נסיונות עם סטים שונים בפראדו אבל ברסטה חזרו ווידאו שהסט מתאים והבולמים תקינים אך לא הגענו לתוצאה מוצלחת.
בקינג הארוך האולדמנים + אייבך (אם איני טועה, עברו מספר שנים) עבדו הרבה יותר טוב מהיום הראשון.
בפורסטר מהיום הראשון הופתעתי עד כמה הסט המקורי + ספייסר עובד טוב יותר בשבילים מהירים וקורדרוי, וזאת למרות התיאוריה שציינת (גלגל קטן וכו), משהו שם עובד מעולה.
ולכן, אם נחזור לנושא השירשור, הייתי מוודא שסט הפדרס אכן מוצלח.
Asaf-a
אסף.א
גלגל גדול עם מערכת שיכוך גרועה יתן נוחות פחותה מגלגל קטן עם מערכת שיכוך מצוינת.
ומכיוון שסובארו הוא פריבט, ולא משאית קטנה, המתלים שלו מאוד רכים והנסיעה מאוד נוחה.
כמובן שאם תטוס ב60 קמש, מהר מאוד תרחף באוויר.
עכשיו ברור שאם תשקיע בשני הרכבים במערכות מתלים אפטרמרקט בדיוק בסט טאפ שאתה רוצה תוכל תיאורטית להגיע לתוצאה טובה יותר ברכב עם גלגל גדול ומהלך ארוך,
דורון, צא לסיבוב על פאג'רו סטוק ועל פורסטר סטוק.
לא מדברים על טרקטור בלי מתלה, ולחץ אויר נכון לתנאי השטח מכפר על המון דברים, כולל קפיצי עומס.
ובחזרה לפרייבט המאותגר,
לא צריך סיבוב על פורסטר, או פאגרו סטנדרטיים.
הסובארו DL 91 מקורית לגמרי שהייתה לי עד לאחרונה הייתה מכונת שבילים נהדרת, מאד נוחה באופן מגוכך, יותר מרכבי שטח עתירי מהלך ושיכוך.
עד לחריץ הראשון, תלולית או הגשר האירי/שקע בשביל.
האיש ביקש בצדק ערכת הגבהה לשפר את יכולות הרכב ויש מי שמחברים לו כאן חלומות לייצר מכונת ראלי מסט ספייסרים או קיט בסיסי.
זה נכון שגלגל גדול + שיכוך לא טוב נותנים תוצאה רעה - כי גלגל גדול כבד בהרבה מגלגל מקורי. המשקל הלא מוקפץ גדול יותר ומשגע את כל המערכת וכו'.
העניין הוא שאף מתקין לא יכול להעמיד לרשותכם צי רכבי הדגמה מצויידים במערכות מתלים שונות כדי שתתרשמו בנסיעה ותוכלו לבחור את הסט-אפ המועדף עליכם. אני חושב שאת המבחן היחיד בישראל לסטים של קפיצים ובולמים שונים על רכב ספציפי ערכתי כאן בג'יפולוג לפני הרבה שנים עם טויוטה פראדו קצר. יש הבדלים ברורים, גם במחירים, והתוצאות היו חד משמעיות - וגם שם, הסט המנצח במבחן לא היה הטוב ביותר אבסולוטית אלא זה שנתן תמורה טובה יותר למחיר.
וזה הסיפור. הכל תלוי בתקציב ובסוף אנחנו בוחרים לפי המחיר ומקווים לטוב.... ולפעמים זה לא בדיוק הכי טוב שאפשר. ואחר כך, בשיטת ניסוי וטעיה עושים פיין-טיונינג (אם יכולים להרשות לעצמנו את ההוצאה) או שמתרגלים למה שיש. ברכב עם מתלים נפרדים, כדי שהמתלים יעבדו באמת נכון (כלומר בגיאומטריה ובזוויות המקוריים) נדרשת גם הנמכה לסרן הקדמי כולו. סוג של תת שילדה. זה כבר מייצר בעיות אחרות ומייקר את כל העסק. מהתנסות עם פורסטר שעבר התקנה יקרה כזו, זה עולם אחר לחלוטין.
דגמי סובארו AWD רחוקים מלהיות "רכים". זה רכב די נוקשה ו"מהודק" בסגנון גרמני של פעם, והוא נוח פשוט כי הוא נהנה ממערכת מתלים מקורית מצויינת (הבולמים המקוריים ממש טובים) שמכויילת נכון, משככת טוב ומתפקדת נהדר גם בכביש וגם בשטח. לכן הם מגהצים היטב למרות גלגלים לא גדולים. הבעיה שלנו עם הסובארו אינה תפקוד מערכת המתלים אלא מהלך המתלים שהוא קצר מאוד (נו, כי בסוף זה פרייבט, רק מעט מוגבה), מרווח הגחון המצומצם וזוית הגישה הנוראה שמחייבים הגבהה כדי שאפשר יהיה לטייל בלי לחזור עם נזקי פלסטיקה כבדים.
בתור מי שהיה לו בעבר פורסטר אני מסכים עם דורון. הפורסטר יודע לשכך מצויין שבילים שהם יחסית שטוחים אך ברגע שיש איזהו שקע הוא עלול לסגור מיתלים ולחבוט את המנוע בקרקע.
זה יכול לקרות גם ברכבים הגדולים אך שם זה צריך להיות מצב ממש קיצוני.