-
מג'מני ללנד קרוזר קצר
הי
נוסע על גימני מהדגם החדש. מוגבה. מבסוט כמעט מכל רגע, בעיקר מההרגשה שהאוטו נוסע ויעבור בקלות כל מכשול שאציב בפניו (מסלולים סטנדרטיים בעבירות בינוניות עד קשה, לא מדבר מסלולים עם אתגרי עבירות מטורפים ומעלות למתקדמים וגורסי סלעים). מבסוט אפילו מהגודל שמאפשר תימרונים קלים בין מכשולים בשטח ומאפשר לדלג בקלילות על מכשולים שמאתגרים רכבים גדולים יותר וכמובן האמינות, אבל... קצת נמאס מהקופצניות (גם אחרי ההגבהה) ,הספרטניות ,הנוחות הכללית והצפיפות בתא נוסעים. אם נתעלם מהעלויות. יש איזה חסרון במעבר ללנד קרוזר קצר (בן מקסימום שנתיים) ? משהו ישתנה בהרגשת הבטחון שיש לי עם הגימני? יש צורך להגביהה/לנעול עמ להגיע לאותה רמת הביצועים או שרכב סטנרטי יעפיל על הגימני המשופר קלות שלי בכל תוואי? מישהו עשה את המעבר הזה ויכול לחלוק רשמים?
תודה
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
לא מניסיון אישי, אבל תהיה מוכן להגדלת ההוצאות השוטפות.
לגבי הקופצנות של הגימני הנוכחי - איזה סט הגבהה התקנת (בדגש על הבוולמם)? עם איזה לחץ אוויר אתה נוסע בשטח טרשי (טיול שטח שאינו דיונות)?
נשלח מהנייד
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
לא מניסיון אישי, אבל תהיה מוכן להגדלת ההוצאות השוטפות.
לגבי הקופצנות של הגימני הנוכחי - איזה סט הגבהה התקנת (בדגש על הבולמים)? עם איזה לחץ אוויר אתה נוסע בשטח טרשי (טיול שטח שאינו דיונות)?
נשלח מהנייד
Efs. האולדמן הרגיש רך מדי לגימני . ההוצאות יגדלו, ברור מנסה להתעלם כרגע מהאספקט הזה
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
לנדקרוזר קצר אחרי שיפורים מינימליים - צמיגי שטח, הגבהה של 50 מ''מ ומיגון גחון - לא ייפול מהג'ימני כמעט בשום מקום. אתה בהחלט תהנה מנסיעה נוחה יותר.
אבל הרכב גדול וכבד וזה דורש נהיגה מעט שונה.
תתכונן לעליה בהוצאות - מה לעשות.... כל חלק וחלק יותר גדול, כבד, יקר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
לפני שאתה רץ להחליף, התעלמת משאלה חשובה ומשמעותית - מה לחץ האוויר בצמיגים של הרכב בשטח ?
אצלי בויטארה לחץ האוויר שהיה רשום במדבקה המקורית הוא 23psi. לא יודע כמה היה בסמוראי בזמנו. הג׳ימני הנוכחי מצוייד במידת צמיגים מקוריים כמו שהיו במקור בויטארה דור ראשון, שוקל כנראה עדיין מעט פחות, ועדיין יוצא עם תווית לחץ אוויר של מעל 30psi.
שורה תחתונה: תוריד אוויר בשטח ל- 15-20psi ותראה בעצמך אם אתה עדיין מעוניין להחליף את הרכב ...
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
לא מניסיון אישי, אבל תהיה מוכן להגדלת ההוצאות השוטפות.
לגבי הקופצנות של הגימני הנוכחי - איזה סט הגבהה התקנת (בדגש על הבוולמם)? עם איזה לחץ אוויר אתה נוסע בשטח טרשי (טיול שטח שאינו דיונות)?
נשלח מהנייד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
לפני שאתה רץ להחליף, התעלמת משאלה חשובה ומשמעותית - מה לחץ האוויר בצמיגים של הרכב בשטח ?
אצלי בויטארה לחץ האוויר שהיה רשום במדבקה המקורית הוא 23psi. לא יודע כמה היה בסמוראי בזמנו. הג׳ימני הנוכחי מצוייד במידת צמיגים מקוריים כמו שהיו במקור בויטארה דור ראשון, שוקל כנראה עדיין מעט פחות, ועדיין יוצא עם תווית לחץ אוויר של מעל 30psi.
שורה תחתונה: תוריד אוויר בשטח ל- 15-20psi ותראה בעצמך אם אתה עדיין מעוניין להחליף את הרכב ...
ברור שהורדת לחץ עושה עבודה טובה. אבל עדיין. האוטו ספרטני וקופצני גם בכביש.. כמו שאמרתי אוהב את הגימני זה אחלה רכב אבל רחוק מלהיות נח ושאלת השדרוג עולה..
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
אם אני זוכר טוב, לחץ אויר התקני בג'ימני לפי הוראות היצרן הוא 26PSI.
הג'ימני קצרצר וקליל ולכן גם קופצני ומיטלטל לכל הכיוונים ופשוט שובר לנהגו את הגב.
תנוחת הנהיגה ה"אסיאתית" ממש כפויה ובעייתית לנהגים גבוהים.
נסיעות כביש ארוכות בג'ימני הן עונש רציני.
המעבר ללנדקרוזר, גם קצר, יעשה לגב שלך רק טוב.
העבירות של ל"ק בשטח לא פחותה מהג'ימני ואולי אפילו טובה יותר, אבל זה רכב גדול וכבד ומגושם ואין לו לא את הקלילות והזריזות של הג'ימני ובטח לא את יחס החיוכים לשקל שמספק הג'ימני.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אם אני זוכר טוב, לחץ אויר התקני בג'ימני לפי הוראות היצרן הוא 26PSI.
הג'ימני קצרצר וקליל ולכן גם קופצני ומיטלטל לכל הכיוונים ופשוט שובר לנהגו את הגב.
תנוחת הנהיגה ה"אסיאתית" ממש כפויה ובעייתית לנהגים גבוהים.
נסיעות כביש ארוכות בג'ימני הן עונש רציני.
המעבר ללנדקרוזר, גם קצר, יעשה לגב שלך רק טוב.
העבירות של ל"ק בשטח לא פחותה מהג'ימני ואולי אפילו טובה יותר, אבל זה רכב גדול וכבד ומגושם ואין לו לא את הקלילות והזריזות של הג'ימני ובטח לא את יחס החיוכים לשקל שמספק הג'ימני.
אכן 26.והרבה פעמים נוסע על קצת פחות, גם בכביש. (כן.. הגב)
תודה דרור, נגעת כרגיל בנקודה.נראה לי שזה בדיוק מה שאני מפחד לאבד. את הקלילות , הזריזות והחיוכים (בעיקר לעצמי) שהגימני נותן.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
לי היה לנד קרוזר קצר (2002 אומנם)
ועכשיו יש לי גימיני חדש.
מבחינת העבירות בשטח טכני, אם אתה יודע איך לנהוג בגימיני העבירות שלו יותר טובה מלנד קרוזר.
אבל אתה ממש צריך לדעת איך לנהוג בו, ולהרגיש את הרכב.
נהג טוב יעבור יותר מכשולים בגימיני לעומת לנד קרוזר.
אם התה לא מכיר את הגימיני, או לא מנוסה הם פחות או יותר שווים.
בבוץ וחולות הגימיני יותר טוב בכל מקרה (קל).
מבחינת נוחות נסיעה בעיר הגימיני לוקח ובגדול, הוא משתחל לכל מקום חונה בכל מקום תענוג.
בבין עירוני הלנד קרוזר מנצח ובגדול. מאוד נוח ויציב אבל..
אם הוא דיזל הרעש ממש חזק וזה מעיף לאורך זמן.
נוחות בשטח, אין ספק הלנד קרוזר מנצח משמעותית יותר נוח.
הגימיני החדש הוא שנות אור מהישנים (שלא לדבר על סמוראי) ועדין הוא לא מתקרב ללנד קרוזר.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
בחולות הג'ימיני יותר טוב מהל.ק ?
מוזר.
למרות המשקל, הל.ק הרבה יותר חזק, לא מבין את האבחנה הזאת.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
הגימיני הרבה יותר קל, מה שמאפשר לו לצוף בחול, כנ"ל לגבי בוץ
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
אבל משקל הוא רק חלק אחד במשוואה לא?
גם נמלה קלה יותר מל.ק, ועדיין הל.ק מהיר יותר בחול.
הג'ימיני החדש בעל 102 סוסים שיודעים להפיק 13.3 קג"מ, כל זאת במשקל נוצה של 1100 ק"ג.
הל.ק המיושן לטובה בעל 204 סוסים שמפיקים 51 קג"מ במשקל של 1955 ק"ג.
בחשבון שלי יחס כח/משקל הל.ק חזק יותר.
טיילתי פעם עם ג'ימיני אחד בחבורה, אומנם הדגם הישן, היו לו המון יתרונות בשטח, אבל דיונות היו החסרון שלו.
בעליות שדרשו הרבה מאוד גז, הוא התקשה מאוד. אבל יכול להיות גם שמדבור בנהג או ברכב ספיציפי...
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבי ביטר
גם נמלה קלה יותר מל.ק, ועדיין הל.ק מהיר יותר בחול.
ראית פעם נמלה שוקעת בחול?
בכל מקרה,אתה צודק, זה לא רק משקל. זה משקל, וגודל צמיג, וכוח. וגם אז שיווי המשקל של המשולש הזה משתנה לפי התוואי (בעליית דיונה, לכוח יש הרבה יותר משמעות).
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבי ביטר
אבל משקל הוא רק חלק אחד במשוואה לא?
גם נמלה קלה יותר מל.ק, ועדיין הל.ק מהיר יותר בחול.
הג'ימיני החדש בעל 102 סוסים שיודעים להפיק 13.3 קג"מ, כל זאת במשקל נוצה של 1100 ק"ג.
הל.ק המיושן לטובה בעל 204 סוסים שמפיקים 51 קג"מ במשקל של 1955 ק"ג.
בחשבון שלי יחס כח/משקל הל.ק חזק יותר.
טיילתי פעם עם ג'ימיני אחד בחבורה, אומנם הדגם הישן, היו לו המון יתרונות בשטח, אבל דיונות היו החסרון שלו.
בעליות שדרשו הרבה מאוד גז, הוא התקשה מאוד. אבל יכול להיות גם שמדבור בנהג או ברכב ספיציפי...
זה בהחלט גם יכול להיות לחץ אוויר לא נכון.. גבוה מדי.
אני בסמוראי מאז ומעולם .. ירדתי לחד ספרתי בדיונות ולא ממש הרגשתי נחיתות מאף רכב...נהפוכו.. מלבד אולי סופה וגם לא בכל הסיטואציות (; קריצה לדרור.
ואז גם צריך לזכור שגיר אוטומת גם עושה עוול למנוע במקומות האלו. או נהג כמו שאמרת.
אני נוסע כבר שנים על טנדרים יפנים (מאז שקיבלתי רישיון ולאבא היה l200 בפאלו 87כס ועד הטריטון של ימינו עם כמעט עוד 100כס נוספים)... ובמקביל ב12שנה האחרונים מחזיק בסמוראי שאני לא מסוגל להיפרד ממנו, המשקל לדעתי הוא הפקטור המכריע ביותר.. בסהכ.. כמובן שמתאר קצה כזה או אחר כמו טיפוס לראש דיונה אז המנוע יהיה קריטי הרבה יותר.. אבל באופן כללי משקל זה רע... וכוח.. ובכן חרוב המוחץ של אגדות השטח לא היה הרבה ממנו וזה לא הפריע להם.
אם מדברים על עבירות כאחיזה...אז תיאורתית רכב קל יסתפק בפחות ממנה מרכב עם נתונים זהים מלבד משקל גבוה יותר.. ברור לי כמובן שיש עוד משתנים רבים.
עוד יתרון ברכב קל בתחום העבירות, קל יותר לחילוץ....או אף לעבור מעבר קשה בדחיפה בריאה מבחוץ.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
יש כמה דברים שכדאי לשנן ולזכור:
1. משקל זה רע. כמה שפחות ממנו - ככה טוב יותר.
2. כוח זה רק טוב. וכמה שיותר ממנו - ככה טוב יותר. כל עוד המכלולים יודעים לטפל בכוח הזה, אין דבר כזה "מנוע חזק מדי" - יש רק נהגים גרועים שלא יודעים להשתלט עליו.
3. אין דבר כזה "אגדות שטח". סיפורי סבתא. יצא לי להכיר/לפגוש כמה מאלה שטבעו את המונח הזה. אני ממש מצטער שאני לא מתפעל מרמת הבנתם בשטח.
מזה אפשר להבין שאם יכולנו לדחוף מנוע באמת חזק לג'ימני - הוא היה קורע בדיונות כל רכב אחר. אבל בישראל אנחנו לא יכולים. לא באופן חוקי הכוונה.
עד אז, עובדות:
1. הג'ימני קל, הלנדקרוזר כבד.
2. הג'ימני חלש, הלנדקרוזר חזק.
3. לג'ימני אין מומנט. ללנדקרוזר יש המון מומנט. אם אני לא טועה, בערך פי 3 - אם לא יותר.
4. יחס הספק למשקל? לדעתי די דומה אבל יחס המומנט למשקל הוא בבירור לטובת הלנדקרוזר ובכל השוואת תאוצה או טיפוס דיונה, הלנדקרוזר בורח מהג'ימני.
5. בג'ימני באמת צריך לרדת ללחץ חד ספרתי כדי שייסע באמת טוב בדיונה. אבל צריך להיזהר לא לפרוק צמיגים.
6. בלנדקרוזר בכלל אין צורך בזה, אבל ברור שאפשר (אם לא אכפת לכם לחסל את צמיגי החתך 65 שלו) - ואז הוא יטוס חזק ומהר יותר מג'ימני על לחץ חד ספרתי.
7. הג'ימני גבולי מבחינת כוח והגיר האוטומטי פשוט רוצח את הביצועים שלו ומאוד מקשה עליו בחולות.
מכאן ואילך, תעשו מה שנראה לכם.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
אני רק רוצה להוסיף שהגימיני שלי הוא ידני.
מבחינת כוח לא הרגשתי שחסר. לא זכור לי מצב בו הוא לא יכל לתת עוד בעלינ.
מצד שני לא עליתי את הדיונה הגדולה איתו..
יתכן שבאוטומט המצב פחות טוב.
-
מג'מני ללנד קרוזר קצר
בחול, המנוע מדבר ורצוי שיהיה בנזין עם כמה שיותר סוסים (מה שאין בגימיני, סוסים הכוונה).
גם מניסיוני, הלנדקרוזר בחול עדיף וטוב מהגימיני.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
בעיני יותר מידי הבדלים בין הרכבים מכדי שאפשר יהיה לחשב מי מנצח בנקודות.
ובכל זאת בתור מי שעבר מג׳ימני משופר קלות (מוגבהה ממוגן ונעול אחורה) לפג׳רו ארוך אני מרגיש צורך להגיב.
מלבד מצבים מסוימים מאוד (דיונות תלולות או חול סופר רך, מדרגות שדורשות בסיס גלגלים ארוך) הג׳ימני בעיני מנצח כל רכב אחר מבחינת עבירות.
נכון, צריך ללמוד אותו (אבל אחרי 7 שנים לומדים לנצל יתרונות).
המשקל הקטן, המידות הכלליות (בעיקר רוחב), והזוויות גישה/נטישה המוטרפות שלו פשוט עושים בית ספר לרוב הכלים, בטח כלים שהם סטוק או משופרים קלות.
וזה מסיבה אחת פשוטה, עם רכב כל כך קטן יש כל כל הרבה יותר קווים לבחור מול כל מכשול, שאם יודעים לממש איתו פוטנציאל קשה מאוד להתקרב למגבלות ב-99% מהמסלולים.
העבירות שלו גם טובה יותר מעוד סיבה, הוא זול, והתיקונים שלו זולים. עבירות ״מורלית״ אם תרצו. לא מפחדים על ג׳ימני בטח מ-2008-2010 כמו על לנדקרוזר או פגרו מאותם שנים. מחיר הטעות פשוט לא אותו דבר.
ויש עוד סיבה שמישהו כבר ציין. משקל משקל ומשקל. לצאת 2 ג׳ימני, 4 חבר׳ה לטיול שלג, להתקע כל היום בלי לדפוק חשבון בלי לפרוס כננת או להוציא כבל , כי כל תקיעה של הפצפון הזה, 3 חבר׳ה בוגרים בדחיפות קלות מחזירים את הרכב לתנועה. זה משהו לא יקרה בבהמה ששוקלת פי כמה וכשהיא תתקע לך תוציא. כנל בהתיישבות על אבן בשטח וכו.
כל אלה פיזית ופסיכולוגית גרמו לג׳ימני להיות הרכב הכי עביר שהיה לי.
ומצד שני, עברתי לפג׳רו ארוך כי חתונה ואז ילדים ואז רוצים לצאת לטייל או ליסוע לצימר והג׳ימני לא טוב לכלום.
אז נכון, הוא מרגיש הרבה פחות עביר מג׳ימני(וכנראה גם מלנד קרוזר) גם אחרי הגבהה ולמרות נעילה אחורית מקורית ובקרת החלקה יעילה וצמיגים גדולים. אם פיזית ואם פסיכולוגית זה פשוט לא זה.
אבל פתאום מבינים שאפשר לעשות את אותם טיולים בדיוק, גם אם איפושהו צריך לצאת לכוון או להניח כמה אבנים במקום שהגימני עבר בקלות בצד.
ומצד שני נוח לי, וכיף לי. המושב רחב, המזגן נותן עבודה, הברך לא נשענת על מתגי החלון. הכסא הולך אחורה כמה שרוצים.
והנסיעה בדרך הארוכה לשטח לא מעייפת. והשבילים הארוכים במדבר בין מכשול למכשול לא מעייפים (ועוד שנוסעים בהם במהירות כפולה מהגימני).
וכיף, באמת כיף…בלי קשר למי הכי עביר בסיטואציה א׳ או ב׳.
ופה אני מגיע לנקודה שלי. אם אתה שייך לצד קיצוני כלשהו (עושה רק מעלות קשים או נוסע 30 אק״מ בשנה בכביש) אז הבחירה ברורה.
אבל אם אתה כמו רובנו, בסוף זה עניין של תחושה ורגש.
רוצה להרגיש שאתה עובר בכל מקום? להיות אנדרדוג ולהראות לגדולים? להשאר צעיר (ברוח לפחות)? תשאר עם ג׳ימני!
בא לך להתפנק? להנות מהחיים? חשוב לך שיהיה לך נוח? יכול להרשות לעצמך? עבור לג׳יפ גדול, אם זה לנדקרוזר , פגרו, צ׳ירוקי, כל אחד והכת שלו.
בהצלחה! ותהנה בשטח.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
שכחת לציין שהג'ימני קצרצר.
לבסיס גלגלים קצרצר יש יתרונות רק במעבר סוללות או תמרון בשטח טכני סופר-צפוף. בכל סיטואציה אחרת זה בעייתי עד מסוכן. לא סתם ג'ימנים מתהפכים בקלות.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
שכחת לציין שהג'ימני קצרצר.
לבסיס גלגלים קצרצר יש יתרונות רק במעבר סוללות או תמרון בשטח טכני סופר-צפוף. בכל סיטואציה אחרת זה בעייתי עד מסוכן. לא סתם ג'ימנים מתהפכים בקלות.
בלי ספק. וזה לא רק בשטח. כמה חבר׳ה התהפכו בכבישים בעיקולים בכביש, רץ בוואטסאפ לא פעם. בטח המוגבהים בהגזמה.
היום בשפ״צים וירידות מחורצות בכבדות עם פג׳רו ארוך יש לי ביטחון קיצוני, כמובן ביחס לגימני היה פשוט מפחיד.
אבל עדיין התחושה שעם מספיק רצון וכישרון אפשר לעבור הכל לא חוזרת. גם אם זה אומר שבשפצ 2 חברים נתלו על הדלת בג׳ימני. הוא כזה קליל שזה מספיק.
ואני לא נוסטלגי, בסך הכל עברתי לפני כשנה. אני מצדיק את המעבר לרכב מפנק ובוגר יותר וזה חלק נדרכו של כל ג׳יפאי.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
זה לא אומר שג'ימני לא טוב או שלנדקרוזר יותר טוב.
"טוב" ו"מתאים" זה עניין של צרכים, רצונות וכמובן יכולות.
לכל רכב יש את היתרונות והחסרונות שלו ולכל אחד יש את הצרכים והתנאים שלו ובסופו של דבר לכל סיר יימצא המכסה שלו. גם אם הסיר שבור והמכסה עקום - בהרבה מקרים דווקא הרכב הסו-קולד "פחות טוב" הוא יותר מאתגר ולכן גם יותר מהנה, כי בשורה התחתונה - הרוב, אם לא הכל, תלוי רק בנהג.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
שורה תחתונה. בא לך להתחדש.
זה בסדר ולא צריך לקבל מאיתנו חיזוקים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Zivcar
בעיני יותר מידי הבדלים בין הרכבים מכדי שאפשר יהיה לחשב מי מנצח בנקודות.
ובכל זאת בתור מי שעבר מג׳ימני משופר קלות (מוגבהה ממוגן ונעול אחורה) לפג׳רו ארוך אני מרגיש צורך להגיב.
מלבד מצבים מסוימים מאוד (דיונות תלולות או חול סופר רך, מדרגות שדורשות בסיס גלגלים ארוך) הג׳ימני בעיני מנצח כל רכב אחר מבחינת עבירות.
נכון, צריך ללמוד אותו (אבל אחרי 7 שנים לומדים לנצל יתרונות).
המשקל הקטן, המידות הכלליות (בעיקר רוחב), והזוויות גישה/נטישה המוטרפות שלו פשוט עושים בית ספר לרוב הכלים, בטח כלים שהם סטוק או משופרים קלות.
וזה מסיבה אחת פשוטה, עם רכב כל כך קטן יש כל כל הרבה יותר קווים לבחור מול כל מכשול, שאם יודעים לממש איתו פוטנציאל קשה מאוד להתקרב למגבלות ב-99% מהמסלולים.
העבירות שלו גם טובה יותר מעוד סיבה, הוא זול, והתיקונים שלו זולים. עבירות ״מורלית״ אם תרצו. לא מפחדים על ג׳ימני בטח מ-2008-2010 כמו על לנדקרוזר או פגרו מאותם שנים. מחיר הטעות פשוט לא אותו דבר.
ויש עוד סיבה שמישהו כבר ציין. משקל משקל ומשקל. לצאת 2 ג׳ימני, 4 חבר׳ה לטיול שלג, להתקע כל היום בלי לדפוק חשבון בלי לפרוס כננת או להוציא כבל , כי כל תקיעה של הפצפון הזה, 3 חבר׳ה בוגרים בדחיפות קלות מחזירים את הרכב לתנועה. זה משהו לא יקרה בבהמה ששוקלת פי כמה וכשהיא תתקע לך תוציא. כנל בהתיישבות על אבן בשטח וכו.
כל אלה פיזית ופסיכולוגית גרמו לג׳ימני להיות הרכב הכי עביר שהיה לי.
ומצד שני, עברתי לפג׳רו ארוך כי חתונה ואז ילדים ואז רוצים לצאת לטייל או ליסוע לצימר והג׳ימני לא טוב לכלום.
אז נכון, הוא מרגיש הרבה פחות עביר מג׳ימני(וכנראה גם מלנד קרוזר) גם אחרי הגבהה ולמרות נעילה אחורית מקורית ובקרת החלקה יעילה וצמיגים גדולים. אם פיזית ואם פסיכולוגית זה פשוט לא זה.
אבל פתאום מבינים שאפשר לעשות את אותם טיולים בדיוק, גם אם איפושהו צריך לצאת לכוון או להניח כמה אבנים במקום שהגימני עבר בקלות בצד.
ומצד שני נוח לי, וכיף לי. המושב רחב, המזגן נותן עבודה, הברך לא נשענת על מתגי החלון. הכסא הולך אחורה כמה שרוצים.
והנסיעה בדרך הארוכה לשטח לא מעייפת. והשבילים הארוכים במדבר בין מכשול למכשול לא מעייפים (ועוד שנוסעים בהם במהירות כפולה מהגימני).
וכיף, באמת כיף…בלי קשר למי הכי עביר בסיטואציה א׳ או ב׳.
ופה אני מגיע לנקודה שלי. אם אתה שייך לצד קיצוני כלשהו (עושה רק מעלות קשים או נוסע 30 אק״מ בשנה בכביש) אז הבחירה ברורה.
אבל אם אתה כמו רובנו, בסוף זה עניין של תחושה ורגש.
רוצה להרגיש שאתה עובר בכל מקום? להיות אנדרדוג ולהראות לגדולים? להשאר צעיר (ברוח לפחות)? תשאר עם ג׳ימני!
בא לך להתפנק? להנות מהחיים? חשוב לך שיהיה לך נוח? יכול להרשות לעצמך? עבור לג׳יפ גדול, אם זה לנדקרוזר , פגרו, צ׳ירוקי, כל אחד והכת שלו.
בהצלחה! ותהנה בשטח.
תודה רבה. סיכום ממצא. מבין לחלוטין. ההחלטה קשה בין עולמות שונים לגמרי.
-
האנומליה של הג'ימני
האנומליה של הג'ימני : כולם מרוצים ממנו. אף אחד לא חוזר אליו.
עשיתי את המעבר המדובר מגימני לקרוזר קצר.
עיקרי הדברים כבר נאמרו.
הגימני :
זול יותר בכל פן שתבחן. תחושת הדרור שיש בשטח היא אבסולוטית.
הקרוזר:
חבילה שלמה יותר של "שטח / כביש / נוחות" .
אם אתה ערוך מנטלית למשאבים הנדרשים, גם אתה תצטרף לחוג האנומליה.
בהצלחה
-
תגובה: האנומליה של הג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
idosit
האנומליה של הג'ימני : כולם מרוצים ממנו. אף אחד לא חוזר אליו.
זאת לא אנומליה כלל. כשנפתחת האפשרות לחזור אליו, בד"כ מגבלות המשפחה או הגוף לא מאפשרים זאת.
ועדיין....
אני מכיר הרבה חברה מבוגרים, בוגרי סמוראי, שילדיהם פרחו מהקן, ולאשה כבר מזמן אין כוח אליהם, שקנו ג'ימני מהדגמים החדשים, למרות שיכלו לקנות לנדקרוזר לא ישן מדי. והם תמיד עם חלון פתוח, ותמיד מחייכים.
(אולי החלון פתוח כי אין מקום ליד,ואולי החיוך הוא בעצם עווית כי נתפס הגב, אבל מרחוק הם נראים מאושרים).
-
תגובה: האנומליה של הג'ימני
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
זאת לא אנומליה כלל. כשנפתחת האפשרות לחזור אליו, בד"כ מגבלות המשפחה או הגוף לא מאפשרים זאת.
ועדיין....
אני מכיר הרבה חברה מבוגרים, בוגרי סמוראי, שילדיהם פרחו מהקן, ולאשה כבר מזמן אין כוח אליהם, שקנו ג'ימני מהדגמים החדשים, למרות שיכלו לקנות לנדקרוזר לא ישן מדי. והם תמיד עם חלון פתוח, ותמיד מחייכים.
(אולי החלון פתוח כי אין מקום ליד,ואולי החיוך הוא בעצם עווית כי נתפס הגב, אבל מרחוק הם נראים מאושרים).
הודעה משובחת, בעיקר החלק שבסוגריים.
אבל כן, גם אני מכיר המון בסביבות הגילאים שהילדים כבר פרחו מהקן בגימני החדש, תופעה שבדגם הישן פחות ראיתי.
האמת שמעולם לא נהגתי בחדש, אבל תהיתי ביני לבין עצמי כמה איכות החיים באמת השתפרה שם.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
היה לי גימיני ישן ועכשיו חדש.
איכות החיים השתפרה מאוד.
המנוע (לפחות בידני) הרבה יותר סוחב והרכב מרגיש קליל.
הרכב הרבה יותר פרקטי ללא כול מני מוזרויות.
הרבה יותר נוח בכביש וגם בשטח.
ה"נעילות" האלקטרוניות עושות עבודה מצוינת.
אם אתה לא מחפש עבירות קשה סטיל נחל קינה וכו, אין צורך בנעילות אמתיות.
בקיצור קפיצת מדרגה.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
זה רכב קלאסי לצעירים עם גב קשוח. רכב השטח הראשון האולטימטיבי, כזה שאוהבים ומשדרגים ומעריצים - אבל לא מתאים למשפחה ומאוד לא נוח - אז מתישהו מתקדמים ממנו למשהו גדול ונוח יותר. זה ההסבר לאנומליה.
מצד שני, חצי מהמטיילים שלי בג'ימנים חדשים הם זוגות לא צעירים. אנשים שהילדים שלהם כבר פרחו מהבית, חלקם על סף פנסיה או זה עתה נכנסים אליה. יש להם זמן, בניגוד לצעיר/סטודנט הממוצע יש להם קצת כסף ויכולים לרכוש ג'ימני חדש ב-150,000 שקל - ועכשיו מגשימים את חלום הג'יפ והטיולים והם מטיילים - והרבה. חלקם בעלי יכולת כלכלית לרכוש רנגלר או לנדקרוזר, אבל בחרו בג'ימני כי זה מה שנכון להם מהבחינה הפרקטית גם כרכב עירוני זריז, חסכוני, אמין, כיפי, יפה (לא פחות חשוב! העיצוב שלו מקסים!) וזה אמנם המון כסף אבל חצי ממחיר של רכב שטח גדול יותר.
האמת? אני מקנא בהם.
מקנא על שבגילם הם מסוגלים, פיזית, להינות מהג'ימני.
כי עבורי, היום, הוא רכב מהנה ביותר בשטח - אבל מתיש. הרבה יותר מתיש מג'יפ קלאסי פתוח נטול מזגן, עם כל רפרטואר הרעש, החום/קור וכו'.
הוא מפרק את הגב והנסיעה הארוכה על הכביש לדרום וחזרה היא כבר סוג של עונש.
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כי עבורי, היום, הוא רכב מהנה ביותר בשטח - אבל מתיש. הרבה יותר מתיש מג'יפ קלאסי פתוח נטול מזגן, עם כל רפרטואר הרעש, החום/קור וכו'.
הוא מפרק את הגב והנסיעה הארוכה על הכביש לדרום וחזרה היא כבר סוג של עונש.
אתה מדבר על רכב סטנדרטי? או שגם עם מערכות מתלים משודרגות (חוקי) הם עדיין כאלו?
-
תגובה: מג'מני ללנד קרוזר קצר
אני סובל מכאבי גב באופן כרוני... דלקות שרירים שבאות והולכות.. ולעיתים נשארות לתקופות ארוכות.
עובד ביוםיום על גבי היילקס... הכאבי גב שם בכל סוף יום עבודה.
על הסמוראי המזדקן העברתי עכשיו 4 ימי נהיגה... שטח וכביש. 0 כאבי גב...
מאז שהתקנתי את המחממי מושבים... קרה איזשהו קסם. לא יודע ממש להסביר אבל הם פתוחים תמיד עם חום נמוך... וזה רק עשה טוב לשרירים ולכאבי הגב.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk