אם החוק של מר ברק נדחה
ישנן כבר יוזמות מקומיות מסתבר
http://fullgaz.co.il/%d7%99%d7%a2%d7...2%d7%99%d7%9d/
Printable View
אם החוק של מר ברק נדחה
ישנן כבר יוזמות מקומיות מסתבר
http://fullgaz.co.il/%d7%99%d7%a2%d7...2%d7%99%d7%9d/
שים לב ל״בין השורות״,
התחיל בנסיון איסור לאופנועים והתרחב.
כמי שנוסע ברכב שטח, ויושב עם המשפחה מידי פעם ביערות, ההתנהגות של רוכבי אופנועי שטח איומה ברובה.
נוסעים מהר בשבילי היער, סטייל ראלי, כנל רייזרים ושות.
מרעישים מאד, ואני בקלות מבין איך זה מייצר תלונות של אזרחים, ובמיוחד משפחות שזה מפריע להם כשהם באים ליער לשבת או לטייל.
תנוח דעתך, את אותו דבר אומרים גם על ג'יפים, ואבק, וריח ורעש של דיזל.
בכל מקרה,
מהפרסומים אני מבין שהתוקף החוקי הוא לא של סגירת השטח, אלא הצבת תמרורי אין כניסה (מאושרים וחוקיים, לפי הפרסום) על הדרכים.
כלומר,
מי שנכנס לא דרך הדרכים המשולטות, לא עובר על החוק.
לצערי הרווחנו את זה בזכות "חברינו" נהגי הרייזרים.
בכל מקום שאני נמצא ומגיעה חבורה כזאת זה בעסה אמיתית.
זה תמיד! אבל תמיד! מלווה בנהיגה פראית ובוקסות של טרנסים או מזרחית כבד.
אני יודע שזה לא פוליטיקלי קורקט אבל זה מה יש.
ולצערי אותנו משייכים אוטומאטית להתנהגות הזאת.
לא משנה העובדה שממש לא זכורה לי התנהגות פרועה של נהגי ג'יפים,
אנחנו אוכלים אותה בגלל קומץ פרוע ורועש של פראי אדם.
עם המיעוט מקרב נהגי הרייזרים שאינם כאלה, אבקש את סליחתכם
אבל לפחות מנסיוני אתם המיעוט בקרב אוכ' הרייזרים.
- - - Updated - - -
זאת די עובדה שמעטים מאוד הג'יפים שמסוגלים להתקרב למהירויות של הרייזרים למיניהם בשטח.
בטח שלא עם רכב עמוס לטיול והרבה פעמים גם הילדים איתנו.
איך תמיד ה"אחרים" אשמים ...
נדב, אם הייתי רואה נהגי ג'יפים שמתנהגים כמו (רבים מאוד) נהגי הרייזרים
הייתי אומר שהרווחנו זאת ביושר ושאין לנו על מה להתלונן.
מה לעשות, ממש לא זוכר מתי ראיתי קבוצת ג'יפאים שמתנהגים ככה.
אני גם רוכב על אופנועים כל חיי הבוגרים ופה לצערי לא יכול להיות כזה נחרץ.
לא הבנתי. כל הדרכים ביער אסורות בנסיעה?
כלומר היער הפך להיות רק למי שיכול להגיע ברגל או באופניים או למי שנוסע ללא מספר רישוי?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הבאנו את זה על עצמנו וזכינו ביושר מסיבה אחת פשוטה - מי שהציע לסגור/לחסום/למנוע, לא התמודד עם התנגדויות. בטח לא בכל הכוח של הקהילה המוטורית שעסוקה בלהאשים כל אחד בנישתו את האחר במקום להתגבש ולדאוג שלא יסגרו לנו את הדרכים.
מתי שנבין את זה, נוכל לפתוח הכל וגם לוודא שחיים פה בהרמוניה
אבל תנו להתעורר מהפנטזיה הזו כי בתוך עמנו אנו חיים
Sent from my HD1903 using Tapatalk
+1.
גם זו אמת.
מכיוון שהכל קשור להכל, גם בתחום שלנו אין לנו תרבות של מחאה. להילחם ולעמוד על זכויותינו.
אנחנו מרכינים ראש ושותקים. מעדיפים להאשים את האחר (גם אם בצדק גמור, כמו במקרה של עדות ה-SBS שמה לעשות? זה כלי שמדבר לאנשים ולמגזרים מסויימים שרובם, לא כולם אבל בהחלט רובם, מתנהגים בשטח כמו פראי אדם. מצטער על הפרופיילינג, אבל זו עובדה מוגמרת) ולא לאחד כוחות ולעמוד על שלנו. מהאשמת האחר לא יוצא כלום. גם מלהיות צודק וצדיק. לפעמים נהפוכו - לציבור קל יותר להאשים ולרשויות קל יותר לאכוף רק את/על מי שנורמטיבי. זה שלא מרעיש, לא דורס חקלאות, לא משחית טבע, לא בורח, לא אלים ולא מתנגד.
בהשתוללויות אפשר וצריך להילחם באמצעות אכיפה סו-קולד "איכותית", ממוקדת וסלקטיבית שנועצת את החץ בלב המטרה בלבד - בהמות-האדם שמשתוללות, ולא באופן קולקטיבי על כולם. אבל זה כבר טו-מאץ' עבור הרשויות. יותר קל לאסור על כולם. ויש מיליון דוגמאות מתחומים אחרים בתכלית, שגם בהם הכללים והנהלים ואופן הטיפול הם גורפים וללא אבחנה, ופוגעים בעיקר בציבור גדול ונורמטיבי במקום לטפל בלב הבעיה.
הנה מה שכרובי כתב, עוד לפני הסיפור של יער שגב.
https://kruvi.net/2021/12/12/%D7%A8%...3%D7%91%D7%A8/
לא צריך להיות גאון כדי לחזות מה תהיה התוצאה של תחיבת האצבע של הרוכבים (ולא מדובר במיעוט קטן) בעיני הציבור והרשויות.
אני אמשיך לרכב בשאיפה במסלולים רחוקים מעין הציבור ואנהג בנימוס מופלג במשתמשי הדרך האחרים, מתוך תקווה לדחות את הקץ עוד קצת.
הוא צודק, אבל מנסה (ומצליח) לשכנע רק את המשוכנעים.
אלה שמשתוללים, לא קוראים אותו.
אני בספק אם חלקם גם יודעים לקרוא.
לכן (אם היה לי הכסף) לא הייתי שם עצמי בכלי כזה,
השבילים הם לא של אבא שלי ויש שם עוד אנשים.
כשאני בג'יפ או באופנוע אני אף פעם לא אסע מהר אלא אם אני רואה
ממש לרחוק ובטוח שאני לא מסכן אף אחד או סתם מפריע.
כשאני עובר ליד מטיילים אחרים אני מאט מאוד ותמיד גם אומר שלום.
ממש לא הבאנו על עצמנו, דבר בשם עצמך.
אני לא חושב שיש לי משהו משותף עם השאיפות של עדרי הבבונים רוכבי SBS.
גם לא על אותו השביל- צורת ההתנהלות שלנו שונה באופן מהותי.
אותם, דרך-ארץ לא מעניינת ולא תעניין וגם את השילוט ביער שגב הם לא יספרו.
הם יעקפו את השלט, יעקרו שערים, ללא מספרי רישוי וימשיכו כמנהגם.
אז עם מי בדיוק אתה מעוניין להתאחד?
הסגירה זו עוד תעודת עניות לאי-אכיפת החוק מול התנהלות כזו.
המקרה הזה מיוחד. כי הרשות - אותה רשות שמבקשת לחסום את היער הצמוד ליישובים - דווקא נהנית מכך שיש מי שמטייל ביער כי זה מרחיק את מי שהם לא מעוניינים שיסתובב ביער, לשיטתם. באופן מאוד ברור מדובר ברשות שעושה הפרדה בין אורחים רצויים ללא רצויים.
הלכה למעשה עכשיו מתוך האורחים ה'רצויים' -רק התושבים שלהם מהישובים שסביב היער, אלו שבאים ברגל או באופניים מהבית - יהיו ביער, ולאורחים ה'לא רצויים' לשיטתם, שממילא נוסעים ללא לוחיות רישוי והחוק רחוק מהם - יפריעו פחות.
לדעתי הם הזיקו לעניין שלהם עצמם.... אבל ימים יגידו.
כיוון שיש כאן כמה וכמה חברים שגרים ממש סביב היער - נוכל לדעת אם זה מצליח להם או לא.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בתור תושב המועצה:
הפרויקט הזה מקודם מזה מספר שנים.
בתור מישהו ש"קצת" מעורב וערני, גם אני לא הייתי מודע לכך.
גם הר עצמון, דרך אגב, הפך למעשה לשמור סגורה, בה אסורה נסיעת כלי רכב למעט כלים חקלאיים והגישה ליודפת העתיקה (תל יודפת) נסגרת בשעות הערב ועד הבוקר שלמחרת.
גם ביער משגב וגם בהר עצמון הוצבו שערים בכל הדרכים הנכנסות + שילוט. בהר עצמון השערים בני 3 שנים וביער משגב התחילו להציב שערים לפני כשנה.
נכון לעכשיו כל השערים פתוחים.
לדעתי, מי שהציב/תכנן את מקום ההצבה או שלא היה בשטח או שלא התכוון לעצור רוכבי אופנועים או רוכבי sbsים נחושים. גם כשהשערים יהיו נעולים, ניתן יהיה לעקוף אותם בקלות עם אופנוע, ברמת יותר מאמץ עם sbs ונהג נחוש וכמה דקות עבודה עם דיסק שישלוף בעל המקצוע מהטנדר, כשהוא יגיע לשם בשבת ויראה שער סגור.
זו לדעתי הסיבה שהשערים לא ננעלו עדיין - תגובת הציבור המקומי.
אגדה שהיתה באמת: לפני כמה שנים הוצב שער בעליה מחורבת קנה להר עצמון וננעל.
מספר ימים אחכ נחתך המנעול.
המנעול הוחלף החדש.
מספר ימים אחכ נחתך הקצה של השער.
השער אותך.
מספר ימים אחכ השער נעקר ממקומו ונשאר מוטל בצד .....
יש לך משהו משותף - אתה ממונע.
ואתה כמובן מאשים את האחר.
פעם, לפני הsbsים, היו רק גיפים, אופנועים וקצת באגיז תוצרת בית. גם אז שנאו את הממונעים. גם אז הבבונים השתוללו.
אז עכשיו יש להם sbsים. גם בעלי ג'יפים יש בבונים, גם אופנועים. רבאק אפילו אהבל עם רחפן מעצבן את כולם.
סופו של דבר לא הבנת את מה שכתבתי וקפצת.
אם היינו מאוחדים, היינו מונעים או לפחות מפחיתים את האיסורים שאסרו ואת אלה שעוד יבואו.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בלי צל של ספק.
אני יודע איך אני מתנהג בשטח ובמיוחד ליד אנשים אחרים, ועוד יותר ליד משתמשי דרך אחרים, אופניים ורגליים.
הבנתי טוב מאד.
הבבונים לא יבואו לשבת איתך יחד לדיאלוג, וקומבייה וומעגל חיבוקי הזדהות.
השיחה כאן היא לא יותר מהוצאת קיטור, כי היא חד-צדדית בלי הילד המופרע שימשיך להיות מופרע כל עוד בעלי הסמכות לא יעשו משהו אמיתי כמו לאכוף חוקים קיימים, ולא ללכת על הפתרון הנוח של ענישה קולקטיבית.
ראה מה כתב תושב האזור, החסימות במיקומם, יעבדו רק על הנורמטיביים.
עזוב, לא הבנת...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
והנה כרגיל, כל אחד חושב שהמש זורחת לו מהאחוריים, וכל השאר הם אלו המוציאים שם רע והורסים לכל השאר.
מודעות עצמית חזקה. שכוייח (כמובן לא אישי וכו' וכו')
העיקר בסוף כולנו נדפק.
בהרבה שמות כבר קראו לי בחיי.
אבל פעם ראשונה שקוראים לי בבון….
Asaf-a
אסף.א
אני עם דורון בזה במאה אחוז.
מה שאני מבין ממה שהסנדק אומר הוא תעזבו רגע את אני יותר טוב ממישהו אחר ותשתפו פעולה כל אוהבי המוטוריקה בשטח. אני מסכים שככה יש לנו סיכוי יותר טוב לקדם את האינטרס המשותף להשאיר את השטח פתוח.
אבל אני גם בצד שמתנגד להשתוללות שהורסת את השטח וגם מתנגדים להפרעה לשותפים בשטח. עכשיו בשיתוף פעולה עם אלה שלא מבינים את הגבולות האלה רק עודדתי אותם והזקתי לטבע ולהנאה שלי בטיולים.
שיתוף הפעולה שצריך להיות הוא של בני התרבות מול הבבונים.
רוכבי האופניים והולכי הרגל ביער משגב צריכים להבין שהבעיה שלהם היא לא עם אלה שיעצרו בשער. אחרי שמבינים את זה הם יכולים לשתף פעולה איתי בהסברה וללחוץ על הרשויות שיאכפו את החוקים שכבר קיימים.
גם אני מבין את הסנדק.
וחושב הפוך ממנו.
אם מה שהולך בצפון דומה אפילו במעט למה שקורה בדרום. בדיונות ובכלל.
אני מוכן לנסר לעצמי את הרגל בשביל לגדוע להם 2.
תבוא קטוע רגל להתארגנות של כל שאר קטועי הרגל, העיקר שאפשר יהיה להתאגד ולייצר כוח נגד אלה שסוגרים לנו את החופש.
ואם בתוך כך תוכל/נוכל להביע את מורת רוחנו נגד אלה המוצרים שלנו שם רע בכך שההבדל הוא שלנו יש רגל אחת - דיינו. כך ידעו שיש סימן.
ועכשיו ברצינות ובכל רמח איברינו - ההתאגדות של בעלי המוטור תעזור. כנגד פעולות המונעות חופש וכנגד אלה המוציאים לנו שם רע.
תרצה לקרוא לזה "תנאי קבלה"? בסדר...אפשר.
Sent from my HD1903 using Tapatalk