האם נכון, בעת נסיעה בשפ"צ משמעותי, להעלות את לחץ האויר בצמיגים שבצד הנמוך?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Printable View
האם נכון, בעת נסיעה בשפ"צ משמעותי, להעלות את לחץ האויר בצמיגים שבצד הנמוך?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מיותר לחלוטין
Sent from my HD1903 using Tapatalk
נשמע הזוי.
כלומר עקרונית זה יאזן טיפה את הרכב אבל רבאק מי נכנס במודע לשפ"צ גבולי כל כך שהתרגיל הזה יכול לעשות את ההבדל?
ואפילו אם קרה המקרה, הייתי מעדיף להשאיר את הצמיגים בלחץ נכון ומאוזן כדי לאפשר לרכב ולי "לטפל" בשפ"צ בצורה דינמית מיטבית.
האמת שנראה לי שהתחושה הרבה יותר מלחיצה מאשר זוית ההתהפכות האמיתית.
יצא לי השבוע לנסוע פעמיים בשפצ, בשביל רגיל לגמרי, זה היה מלחיץ אבל בדיעבד נראה לי שהייתי רחוק מאוד מזווית בעייתית.
אבל פעם אחת בהר חמרן כמעט פרחה נשמתי מהשפצ, למרות שגם שם נסעתי לאט ורציף ב low והרכב לא נע ולא זע.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מציע לך בחום לקחת הדרכה שתעזור לך להבין את יכולות/מגבלות הרכב שלך, ולא פחות חשוב את כללי הנהיגה הנכונה בשפ"צ כולל אימון רטוב.
בנושא הזווית שפ"צ המקסימלית-
אתה מסתובב עם מד זווית ופלס ועוצר למדוד כל נקודה ואבן בשטח שאתה עובר? כנראה שלא.. ולכן זה פחות חשוב הנתון המדויק היבש שנמדד בתנאי מעבדה . אלא כמו שכתבו מעליי, הדרכת נהיגה תעזור לך הרבה יותר להבין את זוויות הרכב
Sent from my SM-A526B using Tapatalk
בד"כ כשנכנסים לשפע"צ חריף זה לא בכוונה. ברוב המקרים החלקה מהשביל או קבלת זווית בעליה שהסתבכה.
זה לא הזוי, וכשמקפיאים מצב עד הגעת עזרה זה עוד כלי שאפשר להשתמש בו (אלא אם בא לך להתלות על הצד של הרכב כמה שעות).
תרגלתי את זה פעם, אבל "בכאילו" בשפע"צ חריף, אך לא כזה שהרכב באמת עוד שניה מתהפך, ורק בשביל הדגמה.
הבעיה העיקרית, היא אחר כך בחילוץ, שיש לך צד אחד מנופח וצד אחד מרוקן.
ושכחתי להוסיף, ברוב הsuv עם הצמיגי חתך גבולי, זה לא באמת יעשה הבדל. אבל על רכב גבוה עם צמיגי 32-35 דווקא כן.
שפ"צ
רגל וכתף שמאל צמודים לדלת,שרירי בטן מקווצים, פה יבש
ותפילה קטנה.
לא היתה לי שמץ של כוונה לזלזל או לפגוע, מתנצל שכך זה הובן.
פשוט כתבת על תחושות שהיו לך וציינת הורדת אויר כפיתרון אפשרי.
התשובה שלי ניסתה להגיד שהדרכה עם הרכב הספציפי תיתן לך כנראה יותר שקט מהורדת אויר.
מאחר ואתה כבר מנוסה ומתודרך אז ההמלצה פחות תקפה עבורך - תתעלם.
אגב אנשים חדשים בתחום ששואלים כאן שאלות הם בהגדרה לא 'אהבלים', עובדה שיש להם שכל לשאול.
"השאלה הטיפשית היחידה היא השאלה שלא נשאלה".
מקבל ותודה.
אנסה לחדד ולהרחיב את השאלה שלי:
אני חושב שברוב המקרים השפצ מלחיץ ויוצר תחושה לא נוחה (אותה התכווצות בבטן שהוזכרה לעיל..) הרבה הרבה לפני שהוא מתקרב לתחום המסוכן.
האם יש דרך לדעת שלמרות התחושה זה בסדר, ואם תיסע לאט ורציף אין סכנה.
סתם אני זורק- שיפוע של 30 מעלות לא קרוב לסיכון.
איך למדוד? אפשר להעריך בעין.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
יש בעיה עם זה
בכל אופן כשהשפצ לא נקודתי.
בעברעם גימני כל זווית היתה פחד אלוהים, לא פחות.
היום עם פגרו ארוך על גאנטים מעט רכבים הרבה פחות רגיש תחושתית. הרכב בהגדרה לא מטלטל לצדדים כמו הגימני.
אם מסתכלים על סיטואציות מפחידות אז עובדתית כן יש עוד 10 ואף 15 מעלות למגבלה התאורטית.
אבל הפחד זה טוב ולמה?
כי שבילים במציאות הם לא מעבדה, מספיק שגלגל עולה על אבן, או מפרפר ומייצר בור נקודתי כדי להוסיף כמה מעלות טובות באופן פתאומי.
לאחסר סרטונים כאלה.
ולכן בעיני תחושות הפחד שלי די מכוילות.
השפצ בחמרן למשל, כשעולים מצפון לדרום ומקיפים את הפסגה משמאל לפני האמבטיה.
מפחיד מאוד, אבל להבנתי לא באמת מסוכן.
אולי אני טועה...
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
למחוק…
יש כמה הסברים ביו טיוב
https://www.youtube.com/results?sear...2+%D7%A6%D7%93
אין מה לדבר על מעלות, כי כמו שאמרו, אין דרך אמיתית למדוד את זה.
בנוסף, מספיק שלקחת צידנית מלאה בבירות, ושמת בצד ימין או שמאל, או מיכל מים על הגג, או לחילופין אם אתה עם מיכל דלק מלא או ריק בחלק מהרכבים ובאיזה צד השפע"צ (היה לי דיפנדר קצר, שעם מיכל מלא היה נוטה שמאלה, ועם מיכל ריק ימינה), עם החלקה צידית, בלי החלקה צדית ועוד ועוד ועוד ועוד....
הדרך היא לנסות בתנאים סטריליים, ובהדרכה, עם האוטו כדי לקבל תחושת ישבן, ואז לא להתקרב לשם. אפילו לא קצת.
במישור התאורטי - אפשר לחזור לפיזיקה הבסיסית.
שיפוע צד -> מרכז הכובד זז. בשלב מסויים (לצורך הדיון התיאורטי - בזווית מסויימת) מרכז הכובד נמצא במקום כזה שהרכב יתהפך.
באופן מעשי, כפי שכבר כתבו כאן - הרבה גורמים נוספים משפיעים על התהליך - משקל הרכב (כה הוא עמוס, היכן ממוקם המשקל העודף (ציוד כבד על גגון?), האם מדובר בצמיגים רגילים או רחבים, רוחב הרכב (במיוחד בין הגלגלים (האם יש אופסט?), מצב הקרקע (החיכוך בין הצמיגים לקרקע), האם מדובר במשטח ישר לכל אורך הדרך או בשביל עם סלעים ואבנים כל שבמהלך הנסיעה הזווית משתנה כל הזמן ועוד משתנים רבים.
לכן פרקטית - הורדת אוויר לצרכי נסיעה בשיפוע צד לא תתרום הרבה (זניחה יחסית לגורמים האחרים), עדיך להוריד משקל גבוה (גלגל על הגג? צידנית מעל מגירות....) ולכן גם לא כדאי להסתמך על מד מעלות בצורה עיוורת.
אם זו נקודה שאתה חושש ממנה, אז כדאי אולי להשתמש באחת האפליקציות בטלפון המודדות את הזווית כל פעם שאתה עובר קטע עם שיפוע צד ולקבל לאט לאט תחושה מהן הזוויות שאין כל בעיה לרכב לעבור בהן. מעבר לזה לא הייתי מסתמך על מדידת זווית בלבד.
הנה, כך זה נראה. אם אני זוכר נכון, זה טיפה יותר מ30 מעלות
קובץ מצורף 137289
גלגל קדמי כבר באויר.
זה ניסוי מאוד מבוקר ומאוד סטטי.
הרכב מאוד עמוס.
אני חוזר לדוגמה שנתתי, מי שמכיר - בחמרן, בהנחה שנוסעים לאט מורידים משקל וכו', יש באמת סכנת התהפכות בשפצ?
השאלה שלי באה אחרי נסיעה בקטע הכי בנאלי שיש:
ממעבר דרגה למצוקי דרגות. מי שהיה לאחרונה אולי יזכור.
יש קטע שהשביל נסחף מאוד, אפשר לנסוע בצד ימין על הקצה, או בצד שמאל בקטע עם שפצ.
אח''כ יש שלולית גדולה, שניתן לעקוף משמאל, יש דרך עפר משופצת שניכר שנוסעים בה הרבה.
התחושה היתה לא נוחה, אבל נראה לי שלא באמת היתה סכנה.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
לא נראה לי שיש מקום לעלבונות.
מנסים לקיים דיון, ללמוד.
התמונה מהניסוי שהובאה מראה לכאורה ש 15 מעלות זה לא נורא.
בסרטונים שמישהו הביא כאן יש קטע בהדרכת נהיגה שהמדריך מראה שב 25 התחושה לא נוחה אך אי אפשר באמת להפוך את הרכב.
התחושה היא מלחיצה, ללא ספק.
השאלה אם למעשה יש סכנת התהפכות מוחשית.
הייתי בשפצים, לא יודע להגיד מה היתה הזוית. יודע שזה הרגיש לא נוח בכלל.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk