-
מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
שלום,
ברשותי רנגלר טורבו סטנדרטי תחת , כארבעה חודשים (נקנה כחדש מסמלת ) , במהלכם כבר עבר 10K,
הרכב משמש אותי כדיילי ,(אחלה מנוע לנסיעות בכביש ) בנוסף לטיולים בשטח כל סוף שבוע
לרוב הגדול של המסלולים שנסעתי , הרכב עושה את העבודה , ואפילו בצורה מרשימה
עד עתה נדרשתי לעזרה עם כננת פעם אחת בלבד.
אבל בהחלט היו מספר פעמים שבהם הרכב התאמץ על מנת לעבור את המכשול
כעת נשאלת השאלה , האם למכור את הרכב להוסיף עוד כ 100K או קצת יותר על מנת לקנות רוביקון קצר או ברונקו בדלנס קצר
או לנסות לשדרג את הרכב הנוכחי למשל על ידי הוספת נעילות והגבהה שלו
אני מניח שהשדרוג ידרוש כמחצית הסכום , שקיים ברשותי
את החלק השני אוכל לקבל ממכירה של אופנוע אספנות שברשותי .
כך שאני מאמין שאוכל לגייס את הכסף.
השאלה היא האם המהלך שווה לדעתכם ?
בתודה מראש לעונים
ירון
-
מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
תלוי מה אתה רוצה להשיג.
הגבהת 2 אינץ׳, צמיגי MT חוקיים 255/75R17 וקיט ניתוק מייצב יקחו אותך באלגנטיות לכל מקום שהוא לא קשה-אקסטרים.
זה יעלה כנראה הרבה פחות מהחלפה לרוביקון.
עניין של העדפה וכסף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
איפה התאמץ? איזה סוג מסלולים?
הנעילות היו חסרות או גובה?
אני עם JK ספורט שנה + (מוגבה כמובן) ולא חסרות לי הנעילות.
יכול להיות שהגבהה וניתוק מוט מייצב קידמי יתנו לך את מה שחסר לך.
גיא
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ירון,
תגיד פשוט שאתה רוצה ברונקו או רוביקון וצריך אישור בביית...
וברצינות לרגע - אם ברמת קושי הנסיעות שאתה עושה עימו יש לך תחושה שהוא כבר לא גיבור מספיק, אבל ניתן לשדרג קלות (יחסית) - הייתי כנראה פועל בכיוון הזה (נזה אולי קודם לבדוק רכב דומה שעבר שדרוג כזה, בטוח יש כאלו באתר שישמחו לסייע).
קצת משונה לכתוב זאת על רנגלר חדש בן 4 חודשים, אבל אם אם אתה מתכנן לעבור לטיולי עבירות פרופר (מוצא עצמך מדי שבוע בכמריר ומקומות דומים) עם רכבים משופרים בכבדות - כנראה צריך לעשות שינוי כיוון ולהצטייד ברכב גיבור יותר.
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
בגלל שאתה עם קצר: צמיג 33 אינץ', הגבהה 2.5 אינץ' לינקים פריקים למוט מייצב ונעילה אחורית.
אתה מוכן לטייל עם הגדולים:D
כל קפיצה אחרת בשידרוגים כבר לא משתלמת ועדיף לעבור לרוביקון..
לדוגמה: לעלות לצמיג 35 אינץ' כבר יש עניין של החלפה של סרן לדנה 44
המחיר של התענוג הזה באזור 30 אלף לפני עבודה, ואז אתה צריך לשנות יחסי העברה בסרן האחורי שיתאים
לסרן החדש(עולה באזור 6000 עם עבודה) בקיצור אין לזה סוף..
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
הגבהה 2.5 תיקנית
מנתקים למוט מייצב קידמי
צמיגי שטח טובים
2 נעילות נשלטות
יחסי העברה להחליף ל 4.1
זה לפי סדר העדיפויות הרצוי, ככל שתוסיף מהאפשרויות ככה הרנגלר יקח אותך יותר רחוק
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
העזרה עם הכננת היתה בעליה להר אודם מכיוון המחצבה , בשלג/בוץ
התמונה הגיעה ישר לפנתיאון :cool:
הוא גם התאמץ קצת למשל במעלה זירון ,
כאשר רוביקון שעלה אחרי נראה שעלה ללא מאמץ.
אני חושב שגם הגובה וגם הנעילות היו חסרות
או כמו שרבים אמרו , חסר לי רק עוד כמה ס"מ בודדים.
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
להפוך את הספורט לרוביקון יעלה יותר מלשדרג לרוביקון. אבל היתרון הגדול של רוביקון הוא הסרנים ויחס העברה קצר - מה שצריך כדי לעלות ל35".
מהצד השני אם אתה נשאר בצמיגים 33 חוקיים של רוביקון - תתמקד בנעילה אחורית בתור התחלה אם אין, ניתוק מייצב וצמיגי שטח. עדיין לא שם? הגבהה חוקית, נעילה קדמית.
בשלב הזה אתה תהיה עם קצר מוגבה נעול כפול על 33 - ואם זה עדיין לא יספיק לך אתה בכיוון של 35 כלומר רוביקון משופר....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
ירון,
תגיד פשוט שאתה רוצה ברונקו או רוביקון וצריך אישור בביית...
וברצינות לרגע - אם ברמת קושי הנסיעות שאתה עושה עימו יש לך תחושה שהוא כבר לא גיבור מספיק, אבל ניתן לשדרג קלות (יחסית) - הייתי כנראה פועל בכיוון הזה (נזה אולי קודם לבדוק רכב דומה שעבר שדרוג כזה, בטוח יש כאלו באתר שישמחו לסייע).
קצת משונה לכתוב זאת על רנגלר חדש בן 4 חודשים, אבל אם אם אתה מתכנן לעבור לטיולי עבירות פרופר (מוצא עצמך מדי שבוע בכמריר ומקומות דומים) עם רכבים משופרים בכבדות - כנראה צריך לעשות שינוי כיוון ולהצטייד ברכב גיבור יותר.
כפי שאמרתי , אם יהיה שדרוג , התקציב יבוא על חשבון ההרלי שלי , שלמען האמת נזנח מאז שיש לי את הגיפ. ואם אני מוכר אותו , הכסף לא חוזר לתקציב המשפחתי , אלא חוזר לצעצועים שלי. (שקל משוחרר לא יוחזר )
ולא אני לא עושה טיולי עבירות , אבל שמח שהרכב עובר את הדרך ללא בעיות וללא שפשופים מיותרים מהתחתית.
ועם כל הכבוד ל TC , זה נראה ונשמע שעובד פחות טוב מנעילות שאני רואה ברכבים אחרים.
וכאן בדיוק באה השאלה שלי , האם שווה להשקיע ולשפר את הקיים או שחבל על הכסף ועדיף לעבור לדגם יותר משופר מראש.
בפורום המקביל , ברכבים משופרים , יש את עשרת הדיברות למשפר, והדיבר הראשון אומר שאם קיים דגם משופר מהמפעל , עדיף לעבור אליו. פשוט תוהה האם זה גם כאן תופס.
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
להפוך את הספורט לרוביקון יעלה יותר מלשדרג לרוביקון. אבל היתרון הגדול של רוביקון הוא הסרנים ויחס העברה קצר - מה שצריך כדי לעלות ל35".
מהצד השני אם אתה נשאר בצמיגים 33 חוקיים של רוביקון - תתמקד בנעילה אחורית בתור התחלה אם אין, ניתוק מייצב וצמיגי שטח. עדיין לא שם? הגבהה חוקית, נעילה קדמית.
בשלב הזה אתה תהיה עם קצר מוגבה נעול כפול על 33 - ואם זה עדיין לא יספיק לך אתה בכיוון של 35 כלומר רוביקון משופר....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לגבי צמיגי שטח , הרכב משמש גם כרכב הרגיל שלי , וכמה שאני מטייל ,
עדיין את רוב הגדול של הנסועה הוא על כביש.
גם אם נוסע בסוף שבוע 100 קמ בשטח , עדיין ההלוך וחזור זה בקלות יכול להגיע ל 300 ק"מ
ועוד לא דיברנו על הנסיעה במהלך השבוע.
האם זה לא מעלה את מרחק הבלימה יותר מדי ? ומוריד אחיזה , גם ככה הרנגלר לא מצטיין במבחני בטיחות.
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ההבדל העיקרי והמהותי בין להתקע בבוץ המושלג לבין להדרש לכננת הוא צמיגי mt. אם על זה אתה לא מוכן להתפשר, אין טעם להשקיע כל כך הרבה במעבר לרוביקון.
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
במכוניות שיפור 'כמו שצריך' בהספק, המתלים, הבלמים - ואז נכון. חבל על המאמץ.
כאן ה'נקודת עבודה' היא גודל צמיגים ומספר נעילות.
נכון שרוביקון הוא על 33 ועם שתי נעילות אבל יש בו עוד המון יותר והוא מכוון לשיפורים יותר מזה. ג'יפ רנגלר 'רגיל' יכול מראש בהשקעה קטנה להגיע ל33 ושתי נעילות גם בלי להפוך לרוביקון. זה ההבדל. והמחיר יהיה מחצית מהשידרוג לרוביקון.
מצד שני ... אם יש לך ... ואתה רוצה להשקיע- לך על זה. בתאוריה ברור לי שבשימוש שלך (דיילי+ טיולים בלי אקסטרים) עדיף ברונקו. אבל זה בתאוריה. או בייבוא אישי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
הי ירון
לדעתי אתה בכלל לא שואל איזה רכב עם עבירות טובה יותר, אלה איזה רכב יותר מדליק.
והתשובה לזה היא לחלוטין הברונקו החדש !!
בהצלחה
יואב
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaron.nahum
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לגבי צמיגי שטח , הרכב משמש גם כרכב הרגיל שלי , וכמה שאני מטייל ,
עדיין את רוב הגדול של הנסועה הוא על כביש.
גם אם נוסע בסוף שבוע 100 קמ בשטח , עדיין ההלוך וחזור זה בקלות יכול להגיע ל 300 ק"מ
ועוד לא דיברנו על הנסיעה במהלך השבוע.
האם זה לא מעלה את מרחק הבלימה יותר מדי ? ומוריד אחיזה , גם ככה הרנגלר לא מצטיין במבחני בטיחות.
אתה על 245/75R17, קצת יותר גדול מ 31.
לא חוקי לדעתי לעלות ל 33, אלא אם יש תקדימים של יביא אישי שאני לא מכיר.
כן חוקי לעלות ל 255/75R17, שזה למעשה 32.
זאת המידה שאיתה מגיע הרוביקון בייבוא הרגיל.
הרכב שלך, קצר ללא הגבהה, צמיגי כביש קטנים הוא בתצורת רכב סטודנטיות בארה״ב.
עם הגבהה 2״ וצמיגי 255 MT, בלחץ נכון בשטח ומייצב מנותק, אתה לא תכיר את הרכב שלך.
אם אתה לא מחפש עבירות לצורך עבירות, לדעתי תתחיל בזה.
למכור תמיד תוכל, תוך דקה וחצי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaron.nahum
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לגבי צמיגי שטח , הרכב משמש גם כרכב הרגיל שלי , וכמה שאני מטייל ,
עדיין את רוב הגדול של הנסועה הוא על כביש.
גם אם נוסע בסוף שבוע 100 קמ בשטח , עדיין ההלוך וחזור זה בקלות יכול להגיע ל 300 ק"מ
ועוד לא דיברנו על הנסיעה במהלך השבוע.
האם זה לא מעלה את מרחק הבלימה יותר מדי ? ומוריד אחיזה , גם ככה הרנגלר לא מצטיין במבחני בטיחות.
לגבי 33״, היות ואתה עם JL, כנראה שאפשר לשדרג חוקית (ל 32״, שזו מידה יותר גדולה ממה שיש לך כעת, אפשר בוודאות).
לגבי צמיגי שטח, בפרופיל השימוש שלך, הייתי שוקל צמיגי at (50/50) שזו פשרה טובה לכביש ולשטח.
את הספורט רוכשים או לעבירות בינונית או לעבירות אקסטרים (ששם מעיפים הכל: סרנים, מוטות וכו׳ ולכן לא כדאי רוביקון).
בספורט, שדרוג של מידת וסוג הצמיגים יחד עם הגבהה חוקית (2״) באמצעות מתלים איכותיים ישדרגו את יכולות השטח בצורה משמעותית.
בשלב הבא אתה יכול לשקול נעילות, שחרור מוט מיצב וכו׳.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
את ההתלבטות שלך אני ביצעתי מייד קניתי שקניתי את הרכב .
הרכב מוגבה נעילות חשמליות קדימה אחורה
חיזוק סרן קידמי
את כמריר הוא או טיפוסים קיצוניים לא ניתן לבצע איתו
לזה דרוש שינויים הרבה יותר גדולים ויקרים
לטיולים בכול הארץ גם במסלולים הקשים הרכב עביר בצורה מדהימה
השיפורים צריכים לעלות בין 30K ל 40K תלוי מה תעשה ויש לך
כמעט רוביקון
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
תודה לכולם על התשובות.
בהחלט השכלתי.
לפי דעת הרוב , נתחיל בלחפש הגבהה ונעילות.
ירון
Sent from my..
-
מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
השיפורים צריכים לעלות בין 30K ל 40K תלוי מה תעשה ויש לך כמעט רוביקון
לא באמת. נשאר עם סרני דנה 35 (לעומת 44 ברוביקון) וטרנספר 1:2.72 (לעומת 1:4 ברוביקון).
אלו הבדלים משמעותיים וסיבות מספיק טובות לרכוש רוביקון מלכתחילה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaron.nahum
תודה לכולם על התשובות.
בהחלט השכלתי.
לפי דעת הרוב , נתחיל בלחפש הגבהה ונעילות.
ירון
Sent from my..
ויזואלית, אחרי הגבהה מיד תראה שהרכב ״צריך״ צמיגי 255 קרביים או חצי קרביים [emoji12]
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaron.nahum
.... והדיבר הראשון אומר שאם קיים דגם משופר מהמפעל , עדיף לעבור אליו. פשוט תוהה האם זה גם כאן תופס.
לדעתי בהחלט כן, במקרה הזה זה תופס ובגדול.
אם אתה יכול להרשות לעצמך תזרימית להחליף רנגלר ספורט חדש ברוביקון, זה חד משמעית עדיף ונכון גם כלכלית לטווח הארוך כי הערך של הרוביקון ישמר יותר טוב מהספורט.
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaron.nahum
האם אפשר לעלות ל 33 באופן חוקי ? כיום אם אני זוכר נכון אני על 32
לא הייתי משקיע כלום מעבר לצמיגים עצמם בשביל לעלות מ-32 ל-33.
התרומה לעבירות וניידות זניחה לגמרי עד לא קיימת.
צמיג שטח מלא יעשה הבדל גדול יותר בהרבה, ולא מצריך שינויים מכניים ברכב.
-
מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
לא הייתי משקיע כלום מעבר לצמיגים עצמם בשביל לעלות מ-32 ל-33.
התרומה לעבירות וניידות זניחה לגמרי עד לא קיימת.
צמיג שטח מלא יעשה הבדל גדול יותר בהרבה, ולא מצריך שינויים מכניים ברכב.
הוא עם 31״ (245-75-17)
שדרוג ל 33״ (285-70-17) בין אם at או mt, יעשה פלאים בעבירות (״גלגל גדול מקטין מכשול״)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
הוא עם 31״ (245-75-17)
שדרוג ל 33״ (285-70-17) בין אם at או mt, יעשה פלאים בעבירות (״גלגל גדול מקטין מכשול״)
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש תרומה.
ממש לא פלאים.
מגובה בניסויים מסודרים בהבדלים בטווח בין 29 ועד 35+.
אם לא צריך לשנות יחסית העברה, סבבה, זה רווח שולי נחמד.
אחרת בזבוז של כסף והוצאת המערכת מאיזון.
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
יש תרומה.
ממש לא פלאים.
מגובה בניסויים מסודרים בהבדלים בטווח בין 29 ועד 35+.
אם לא צריך לשנות יחסית העברה, סבבה, זה רווח שולי נחמד.
אחרת בזבוז של כסף והוצאת המערכת מאיזון.
+1
ירון, נפתח לך חשבון עם העליה של המחצבה בהר אודם, והפורום כמרקחה....
היה קשה שם בגלל מספר בעיות:
1. מרווח גחון. התיישבת על הגחון בקוליסים העמוקים. כי רנגלר סטנדרטי הוא פשוט נמוך מדי. לא הרבה יותר גבוה מרוב הג'יפונים.
2. צמיגי AT/HT המקוריים הם די חלביים. נסתמים מהר. לחץ אויר גבוה מדי.
3. אין נעילות.
אז קודם כל - צמיגי שטח מלא. תעלה קצת במידה ל-255/75R17 שהיא מידה שיש בה מבחר צמיגי שטח מלא והם גם יהיו חוקיים. אין טעם לטרוח מעבר לזה כי זה כבר להיכנס לשינוי יחסי העברה ולסרן קדמי גבולי לצמיגי 33. ואז כל האוטו יוצא מאיזון, הופך למוזר ומעצבן בכביש וההוצאות מתחילות לעלות בטור הנדסי - השיפור בעבירות בגבולות המעטפת לא מצדיק את גודל ההוצאה. אם זה היה רכב לשטח בלבד אז ניחא, אבל מכיוון שהוא נוסע גם ביומיום, זה רק יקלקל אותו.
מה שבטוח - אל תתבייש להוציא אויר מהצמיגים והרבה - לחץ אויר נמוך משנה את הכל. ועם צמיגי שטח מלא כבר לא תחשוש להוציא אויר בלי חשבון.
הגבהה 2.5 ולא יותר - זה רכב קצר ואם תגביה אותו יותר מדי, תגלה שעוד יותר קשה לו לטפס. מרכז הכובד עולה ומושך אחורה בשיפועים תלולים. במקרים קיצוניים רכב קצר מוגבה מאוד עלול אפילו להזדקר וחווינו את זה עם רנגלר JL קצר מוגבה מאוד במעלה עשוש. הסרן הקדמי היה כל הזמן באויר, בכל ליטוף בגז. זה היה לא נעים ולא אפקטיבי, יכל להסתיים באסון והבחור גם התבאס רצח על רכב חדש ויקר.
נעילות. זה נשק יום הדין. שום בקרת משיכה לא משתווה ולא יכולה להתמודד מול נעילות אמיתיות. גם ובמיוחד בשלג ובוץ.
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
יש תרומה.
ממש לא פלאים.
מגובה בניסויים מסודרים בהבדלים בטווח בין 29 ועד 35+.
אם לא צריך לשנות יחסית העברה, סבבה, זה רווח שולי נחמד.
אחרת בזבוז של כסף והוצאת המערכת מאיזון.
מניסיוני האישי, התרומה משמעותית.
לגבי שינוי יחסי העברה, בשינוי מידות הצמיגים הנ״ל, אין כל צורך והמערכת (עדין) באיזון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
מניסיוני האישי, התרומה משמעותית.
הניסוי היה מקיף ויסודי מאד.
אחד הפערים בניסוי היה ההבדל בין שאלון התחושות של הנהגים ובין הביטוי המספרי בתוצאות.
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ההבדל בין 255 ל 285 מבחינת גודל צמיג אמנם קטן, פחות מ 2 סמ, ואולי באמת שווה להתפשר במקרה הזה אם לא משנים יחסי העברה ורוצים נסיעה רגועה תרתי משמע בכביש..
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
-
3 קבצים מצורפים
מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
grand
ההבדל בין 255 ל 285 מבחינת גודל צמיג אמנם קטן, פחות מ 2 סמ, ואולי באמת שווה להתפשר במקרה הזה אם לא משנים יחסי העברה ורוצים נסיעה רגועה תרתי משמע בכביש..
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
נכון, אם אתה כבר על 255 (הבדל קטן, ראה תמונת השוואה בין 285 ל 255).
אבל אם אתה על 245 זה כבר יותר משמעותי (ראה תמונת השוואה בין 285 ל 245).
חוזר ומדגיש, ובניגוד לא מה שנכתב פה, לא צריך לשנות יחסי העברה במעבר מ 245 או 255 ל 285 והרכב לא יוצא מ״איזון״.
קובץ מצורף 137302
קובץ מצורף 137303
אגב
להתקין 33״ על דנה 35 לא דומה להתקנה של 37״ על דנה 44
קובץ מצורף 137304
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaron.nahum
שלום,
ברשותי רנגלר טורבו סטנדרטי תחת ,
אני חושב שכל עוד הרכב שלך סטנדרטי מהחברה, אינך נמצא בכלל בפוזיציה של לחשוב על משהו אחר. בניגוד לאינספור רכבים אחרים, ג'יפ הוא רכב שבוא נגדיר אותו כ"דף לבן" או כ"התחלת פרויקט". הרכב הוא לגו. וחלק מאוד גדול מהשדרוגים שביכולתך לבצע הם שדרוגים שחיים בגבולות הנוחים של החוק. בבניית ג'יפ השמים הם הגבול-וסביר להניח שאת רוב מסלולי ישראל היותר מאתגרים (אני כותב רוב לפני שיקפצו ויציינו שאת מעלה חרא בלבן אי אפשר) אתה תוכל לעשות בשמחה ובששון ברגע שתתקין הגבהה נורמאלית, סט צמיגים ראוי ונעילה אחת או כמובן שתיים, שזה מבורך.
-
תגובה: מתלבט האם לשדרג את הרנגלר ספורט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
+1
ירון, נפתח לך חשבון עם העליה של המחצבה בהר אודם, והפורום כמרקחה....
היה קשה שם בגלל מספר בעיות:
1. מרווח גחון. התיישבת על הגחון בקוליסים העמוקים. כי רנגלר סטנדרטי הוא פשוט נמוך מדי. לא הרבה יותר גבוה מרוב הג'יפונים.
2. צמיגי AT/HT המקוריים הם די חלביים. נסתמים מהר. לחץ אויר גבוה מדי.
3. אין נעילות.
אז קודם כל - צמיגי שטח מלא. תעלה קצת במידה ל-255/75R17 שהיא מידה שיש בה מבחר צמיגי שטח מלא והם גם יהיו חוקיים. אין טעם לטרוח מעבר לזה כי זה כבר להיכנס לשינוי יחסי העברה ולסרן קדמי גבולי לצמיגי 33. ואז כל האוטו יוצא מאיזון, הופך למוזר ומעצבן בכביש וההוצאות מתחילות לעלות בטור הנדסי - השיפור בעבירות בגבולות המעטפת לא מצדיק את גודל ההוצאה. אם זה היה רכב לשטח בלבד אז ניחא, אבל מכיוון שהוא נוסע גם ביומיום, זה רק יקלקל אותו.
מה שבטוח - אל תתבייש להוציא אויר מהצמיגים והרבה - לחץ אויר נמוך משנה את הכל. ועם צמיגי שטח מלא כבר לא תחשוש להוציא אויר בלי חשבון.
הגבהה 2.5 ולא יותר - זה רכב קצר ואם תגביה אותו יותר מדי, תגלה שעוד יותר קשה לו לטפס. מרכז הכובד עולה ומושך אחורה בשיפועים תלולים. במקרים קיצוניים רכב קצר מוגבה מאוד עלול אפילו להזדקר וחווינו את זה עם רנגלר JL קצר מוגבה מאוד במעלה עשוש. הסרן הקדמי היה כל הזמן באויר, בכל ליטוף בגז. זה היה לא נעים ולא אפקטיבי, יכל להסתיים באסון והבחור גם התבאס רצח על רכב חדש ויקר.
נעילות. זה נשק יום הדין. שום בקרת משיכה לא משתווה ולא יכולה להתמודד מול נעילות אמיתיות. גם ובמיוחד בשלג ובוץ.
בהחלט נפתח חשבון.
מצפיה בסירטונים , היו לי גם כמה בעיות נהיגה,
אבל העדר מרווח גחון , ויותר מדי אוויר בצמיגים הכריעו את הכף הפעם לטובת הר אודם.
והנקמה תוגש קרה , קרה כשלג (כנראה של השלג בשנה הבאה)
לגבי הגבהה ושינוי מידת צמיגים, כאחד שלמוד קרבות עם מכוני רישוי על רכבי אספנות ,
הפעם החלטתי להשאר בצד החוקי ,
לכן הגבהה תהיה לא יותר מ 2 אינטש. ומידת הצמיגים רק למשהו חוקי. בלי עזרה של צד שלישי.
וגם נעילה אחת או שתיים.