-
מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
אחרי שנים ארוכות עם כבל פלדה וחשש מבעיות בטיחות, הכננת שלי התחדשה בכבל סינטטי.
הגיע לפני חודש בערך. הרכבתי על התוף ושמתי לב שהוא עבה/רחב יותר מכבל הפלדה ששימש עד היום, אבל לא התייחסתי. הכננת אצלי לא לקישוט, הכבל החדש כבר נתן עבודה כמה פעמים ואני מאוד מרוצה ממנו. אבל....
התברר שהגלגלת במכפיל הכוח הותיק שיש לי, צרה מדי לכבל החדש.
הכבל יורד מהגלגלת ומאיים להיתפס בין ה"לחיים" של מכפיל הכוח.
בקיצור - צריך להתחדש גם במכפיל כוח מתאים עם גלגלת רחבה יותר בעלת שוליים יותר עמוקים/משמעותיים ו"לחיים" רחבות יותר. המלצות/קישורים למוצר מתאים?....
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
https://www.amazon.com/gp/product/B0...e?ie=UTF8&th=1
זה מה שיש לי משלוח חינם ועשה את העבודה (לא יותר מידי) נראה עדיין ללא שימוש (משתמש גם בשקלים סינטטים)
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
הגיע לפני מספר ימים עדיין לא ניסיתי.
https://www.amazon.com/dp/B092TR2YQY...ing=UTF8&psc=1
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-
מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yosss
+++
דרור,
הגיע הזמן להתקדם.
יש לי כזה, היה בשימוש, עובד נהדר.
ככה פשוט, ככה יעיל.
צריך לשים לב לקנות את הגלגל בקוטר הגדול שמתאים לכבלים שלנו ולא הקטנים לטרקטורונים.
וכמובן שאקל סינטטי לאמצע.
ד״א,
מכפיל שעבד עם כבל פלדה לא בריא לשימוש עם כבל סינטטי, החריצים הקטנים שהפלדה עושה בגלגלת קורעים גידים מהכבל הסינטטי.
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
אני עם זה -
https://www.amazon.com/dp/B086SH1JVR...t_details&th=1
מאוד מרוצה.
דרור,
בניגוד לכולנו (רובנו) , אצלך הציוד עובד קשה והרבה. לדעתי השיקול של הבלאי בזמן שימוש, אצלך יותר משמעותי.
אני לא מכיר מחקרים \ את הפיזיקה במדוייק, אבל אני מוכרח להודות שאני לא אוהב את הרעיון של החלקה במקום מייסב טוב (מבחינת אורך חיים ובלאי).
My two cents
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
אני אוהב דברים פשוטים. הם עובדים הכי טוב.
מצד שני אני מסכים עם זיו שמיסב תמיד עדיף על חיכוך. הגלגל הזה גם מאלץ אותי לרכוש סוף-סוף גם שאקלים רכים.
אני מאוד בעד השאקלים הרכים, מסיבות של בטיחות. אבל מצד שני יש לי המון שאקלים רגילים תקינים וטובים. השאקלים הרכים משום מה יקרים להחריד וזו הוצאה משמעותית נוספת.
אז אני לא פוסל כלום - יש מצב שאצטייד בגלגל כזה ובשאקלים רכים. אבל בכל מקרה אצטרך גם מכפיל כוח קלאסי של גלגלת על מיסב ושתי לחיים רחבות, שיודע להתחבר גם לשאקלים מפלדה, ועם גלגלת מספיק רחבה שתהיה ידידותית לכבל סינטטי מהסוג העבה.
(גם כבלי הפלדה להארכת קו החילוץ שיש לי בג'יפ, ימשיכו להיות בשימוש - עבורם יש את המכפיל הישן והטוב).
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
דרור,
קניתי במחירים זולים שאקלים רכים במטרה לבדוק עומס קריעה שלהם.
אם מישהו מוכן לקחת ממני אחד לטובת בדיקה (אין לי מושג איזו מעבדה עושה את זה, וגם נראה שאין לי הזמן והיכולת לקחת אותם), הרי שאני מוכן לתרום אחד לטובת הכלל. אם יצא שהם עומדים בעומס מכובד, אפרסם לינק והמלצה.
מבחינה חיצונית הם זהים למה שנמכר ביוקר.
לגבי חיכוך של מכפילי כוח. רבים מהם ללא מיסב, אלא החלקה של מתכת על מתכת. ככה שאתה לא מפסיד כלום.
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yosss
+2
מאז שיש אותו לא טורח להוציא את המכפילים הישנים (שכבדים ומסורבלים ממנו)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
דרור,
קניתי במחירים זולים שאקלים רכים במטרה לבדוק עומס קריעה שלהם.
אם מישהו מוכן לקחת ממני אחד לטובת בדיקה (אין לי מושג איזו מעבדה עושה את זה, וגם נראה שאין לי הזמן והיכולת לקחת אותם), הרי שאני מוכן לתרום אחד לטובת הכלל. אם יצא שהם עומדים בעומס מכובד, אפרסם לינק והמלצה.
מבחינה חיצונית הם זהים למה שנמכר ביוקר.
לגבי חיכוק של מכפילי כוח. רבים מהם ללא מיסב, אלא החלקה של מתכת על מתכת. ככה שאתה לא מפסיד כלום.
המכפיל הנוכחי שלי עם מיסב.
בכל מקרה, אני חושב שזיו התכוון לחיכוך של הכבל על הגלגל. כבל סינטטי לא אוהב חיכוך מכל סוג שהוא
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
אני רק שאלה
גם אצלי הכבל כבר סינטטי, ויש 2 שאקלים רכים באוטו
אבל גם הרבה שאקלים מברזל ומכפיל ישן , וגם הסיומת של הכבל הסינטטי היא גוף קשיח מפלסטיק/מתכת שמונע ליפוף של הסיומת אל תוך השפתיים של הכננת
אז אם השתמשתי בטבעת / מכפיל, או אם לחילופין אם אני רוצה לחבוק לפגוש אז אני חייב שאקל ברזל בדרך ( שאקל רך ייקרע כי האוזניים של הפגוש יחתכו אותו ) אז עדיין בכל שימוש של הכפלה ( ותכלס גם בשימוש רגיל בגלל הסיומת של כבל הכננת) יש משהו לא רך על רכבת החילוץ … מה הרווחנו בזה אם משהו נקרע ומתעופף?
אני מפספס איזה פתרון ?
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
חייבים לשים לב לקוטר הגלגלת, הרוחב שלה והרדיוסים שהשקל מצד אחד והחבל מצד שני עובדים בהם.
אני בדקתי הרבה מוצרים שונים ועם זה כבר חילצתי כמה פעמים - עובד מצויין.
Overland Vehicle Systems Recovery... https://www.amazon.com/dp/B086PJ62XD...p_mob_ap_share
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
נק חילוץ שמתאימות לשאקל רך.
ולגבי החיכוך עם מכפיל מהסוג החדש.
בהתחשב בחומר המכפיל (בלוק אלומיניום) ... העיבוד שהוא עובר, קצב העבודה.. וההפסקות בחילוץ מאומץ לא מאמין שנוצר שם המון חום/חיכוך כמו שאנו חוששים.
יש המון פרמטרים למכפילי כוח האלו... מלבד צבע סקסי ומשקל נמוך.
הקוטר הפנימי הכולל. קוטר התעלה. כתף נוספת שאמורה למנוע חיכוך... ויש עוד... אני סתם חובבן שמגיב וגם רוצה לרכוש מכפיל כזה... ובינתיים נמנע מהייצורים הזולים שיש באיביי ואמאזון.
למי שזו העבודה שלו ... הייתי קונה של חברה מוכרת.
אולי הסרטון הבא יעשה סדר במושגים שזרקתי...
https://youtu.be/jAQVWBULi20
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
כל מה שרשמת אולי נכון לשימוש עם כננת כמכפיל כוח/שינוי כיוון.
כשמחלצים או יותר נכון מסייעים לרכב לעבור מכשול/עליה בעזרת שינוי כיוון ומשיכה בנסיעה, נכנסים גורמים נוספים למשוואה.
אז מי מכאן ששוקל גם עבודה מהסוג הזה, שיכניס את נושא ייצור החום למשוואה.
-
מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
המכפיל הנוכחי שלי עם מיסב.
בכל מקרה, אני חושב שזיו התכוון לחיכוך של הכבל על הגלגל. כבל סינטטי לא אוהב חיכוך מכל סוג שהוא
נכון אבל זה לא המצב בגלגלת הנדונה.
היא מסתובבת עם תנועת הכבל, בדיוק כמו במכפיל רגיל.
החיכוך הוא לשאקל, שמכוסה בשרוול מגן, שמיועד בדיוק לדברים כאלו, ובמהירות איטית.
מה גם שפני השטח מלוטשים ברמה גבוהה.
מכמה שימושים, זה עובד נהדר, וגם בנק׳ החיבור לשאקל אין חימום.
דרור,
בכל מקרה, לא ניתן להשתמש בשאקל רך עם מכפיל רגיל כי שפתי החיבור חדות.
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ד״א,
מכפיל שעבד עם כבל פלדה לא בריא לשימוש עם כבל סינטטי, החריצים הקטנים שהפלדה עושה בגלגלת קורעים גידים מהכבל הסינטטי.
זה נכון גם לגבי השפתיים/גלגלות שהכבל עובר דרכן אל/מהכננת.
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
המחיר של השקלים הרכים לא בשמיים.
לדוגמא:
https://www.amazon.com/dp/B09MH6HCVS...ing=UTF8&psc=1
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yosss
זה נכון, וגם דיברנו על זה כאן רק שאינני מוצא את השרשור. אלא מה? השאקלים האלו ללא שום תקן (אותם מוצרים נמכרים באמאזון ובעליאקספרס תחת שמות מדבקה שונים. ניתן למצוא סביב 15 דולר ובמשלוח חינם). לך תדע אם הם מסיבי UHMWPE או סתם ניילון מבקבוקים ממוחזרים
. מכיוון שבציוד חילוץ זה יכול להגמר באסון, אני נמנע מלהמליץ על קניה לפני שבדקתי או שמישהו שאני סומך עליו בדק.
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
לפחות צריכה להיות הצהרה ממה הוא עשוי, או איזשהו מסמך שמראה מה חוזק הקריעה שלו.
כשאני קונה משהו של arb, או דומים, אני יודע שכנראה שזה נבדק.
כאמור, אם יש בקהל מישהו שיש לו נגישות לציוד בדיקה, אני מוכן לתרום שאקל כזה.
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
לפחות צריכה להיות הצהרה ממה הוא עשוי, או איזשהו מסמך שמראה מה חוזק הקריעה שלו.
זה כתוב במפרט של המוצר.
בכבל כננת שלך, היה נייר כזה?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
יש כמה מותגים רציניים - מהראש אני חושב על שלושה - yankum, בובה וarb. המחיר בהתאם.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הדסופה
אני רק שאלה
גם אצלי הכבל כבר סינטטי, ויש 2 שאקלים רכים באוטו
אבל גם הרבה שאקלים מברזל ומכפיל ישן , וגם הסיומת של הכבל הסינטטי היא גוף קשיח מפלסטיק/מתכת שמונע ליפוף של הסיומת אל תוך השפתיים של הכננת
אז אם השתמשתי בטבעת / מכפיל, או אם לחילופין אם אני רוצה לחבוק לפגוש אז אני חייב שאקל ברזל בדרך ( שאקל רך ייקרע כי האוזניים של הפגוש יחתכו אותו ) אז עדיין בכל שימוש של הכפלה ( ותכלס גם בשימוש רגיל בגלל הסיומת של כבל הכננת) יש משהו לא רך על רכבת החילוץ … מה הרווחנו בזה אם משהו נקרע ומתעופף?
אני מפספס איזה פתרון ?
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
הרווח הוא שבמקרה של קריעת כבל או שאקל (סינטטי) לא תהיה הצלפה.
הסיכוי לכשל של נקודת העגינה / שקל ברזלי נמוך יותר
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה כתוב במפרט של המוצר.
בכבל כננת שלך, היה נייר כזה?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אני מבקש ממכם להפסיק להתחכם, ולהעיר הערות עוקצניות. אם יש לך דעה להביע, אתה מוזמן להשמיע אותה.
א. אין לי כננת. הכבל שיש לי לקחתי מאסף. (אגב, לא כבל תקני, לפחות לא כמו שאני מכיר מפעם).
ב. אין שום סיבה בעולם שעל ציוד חילוץ מטקסטיל לא תהיה תוית. או אפילו תאריך ייצור.
ג. בשאקלים הרכים הזולים אין שום מפרט.
ד. העומס קריעה של חבלי כננת זולים הוא פאטתי. קרא קצת חוו"דים על המוצרים הזולים באמאזון, או חפש סרטונים ביוטיוב. הדברים הזולים נקרעים בקלות. והרבה פעמים שאקלים עשוים מאותו חומר.
ה. בגלל שפעם עסקתי בתחום, אני מרשה לעצמי לעשות דברים שבחיים לא אייעץ למישהו אחר, בטח לא לזר באינטרנט.
עכשיו, נשים שניה נסיון בצד, ונגייס קצת קומון סנס.
אם נראה לך הגיוני להשתמש במוצר זול ועלום שם שבמפרט שלו כתוב במקרה הטוב עומס קריעה (ביחידות מדידה סיניות) אתה מוזמן להשתמש בו.
אני לא פוסל על הסף. בסופו של דבר, יתכן שבאמת ניילון הוא ניילון הוא ניילון. ולעובדה, קניתי שאקלים כאלו. רק שאני לא אשתמש בהם עד שלא אהיה שקט לגביהם. לפחות לא בחילוצים עם עומס. להוציא פרייבט מקצת דשא רטוב לא אכפת לי לנסות אפילו עם חבל קש.
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ודבר נוסף
המכפיל שקישרו כאן הוא קטן מדי ומייצר רדיוס קטן.
אתם מחפשים מכפיל בקוטר גדול יותר.
בזמנו אסף קישר את זה (כרגע לא זמין, אבל תתרשמו מהבדלי המידות):
https://www.amazon.com/dp/B086PJ62XD...p_mob_ap_share
כאן כבר הקוטר הוא משמעותית גדול.
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
אני הזמנתי את זה MIDOU AUTO Aluminum Recovery Ring 6.25" 45,000 lb. Black Snatch Ring Winch Ring Used with Winch Hook for ATV UTV SUV Truck Vehicle https://www.amazon.com/dp/B097XY8P2V...ing=UTF8&psc=1
הגיע, גוש אלומיניום גדול, נראה בסדר.עוד לא יצא לי להשתמש
-
מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אני מבקש ממכם להפסיק להתחכם, ולהעיר הערות עוקצניות. אם יש לך דעה להביע, אתה מוזמן להשמיע אותה.
.
זו דעתי.
על שאקלים אין תווית.. ולא כל הכבלים הזולים נולדו שווים.
כמו שציינת בצדק, אפשר לעשות מחקר שוק.
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
הרווח הוא שבמקרה של קריעת כבל או שאקל (סינטטי) לא תהיה הצלפה.
הסיכוי לכשל של נקודת העגינה / שקל ברזלי נמוך יותר
Sent from my iPhone using Tapatalk
אישית לא נתקלתי בכשל של שאקלים מפלדה.
מצד שני כולנו צריכים להיות מודעים לבעייתיות של הכלי הזה - כשל בשאקל פלדה, אם וכאשר יקרה, יהיה קטלני!
יש לי שני שאקלים פסולים (מעוותים) שמצאתי, אני לא אשתמש בהם אפילו לחילוץ של בימבה, מחזיק בהם לצורך הדגמות בלבד - אחד תקני (גדול - 7/8 מתוצרת קרוסבי, ה-WLL שלו הוא 6.5 טון) והשני סיני 3/4 לא תקני, עלום-שם וחף מכל מידע לחלוטין - ללא ציון שם יצרן, מידה, עומס עבודה מותר (WLL) ותו תקן.
מין הסתם הם התעוותו בגלל עומס יתר - במקרה של השאקל הלא-תקני, לכו תדעו מה ה-WLL שלו....
אחרי חילוץ קשה, כדאי לבדוק את תקינות הציוד. כל סימן לעיוות בשאקלים (למשל - פין שפתאום מתברג קשה) - פוסל את הכלי. שאקל 5/8 תקני חדש עולה בישראל כמו קופסת סיגריות, זה הכל. אל תקחו צ'אנסים עם זה.
וזה מביא אותנו לנושא המפרט/עומס עבודה מותר שצריך להיות מצוין על כל ציוד חילוץ באשר הוא.
אין מפרט? אין ציון של עומס עבודה מותר? לא קונים את המוצר הזה! נקודה. אלה דיני נפשות, לא פחות.
יצרנים שמציעים מוצרים זולים, מאוד לא אוהבים לציין נתון WLL - הם מעדיפים לציין עומס קריעה - כי זה מספר יותר גדול ולכן גם יותר מרשים, אבל רובו הוא מרווח הבטחון ולא עומס העבודה המותר באמת. זה גם למה אני מתלבט אם לרכוש ציוד חילוץ ממותגים לא מוכרים (בד"כ סיניים) דרך הרשת - המחיר בד"כ אטרקטיבי, הצבעים תמיד מגניבים - אבל לכו תדעו מה תקבלו. לפעמים זה באמת ציוד באיכות סבירה והחשד מוגזם, אבל לכו תדעו ומוטב להיזהר מאשר להיבהל או להיפגע. אלה דברים שעדיף למשש בידיים לפני ששולפים את הויזה.
כשל בנקודות עגינה/ריתום: נתקלתי שלוש פעמים בנקודות עגינה/ריתום מקוריות שכשלו ונתלשו מהשילדה. בשניים מהמקרים הם נתלשו עם "ביס" מהשילדה עצמה! כל שלושת המקרים הללו היו בכלי רכב מתוצרת סוזוקי - ויטרה, ג'ימני. אחת מהן (של ויטרה שחילצתי פעם, מזמן, בחולות אשדוד) גם התעופפה בעוצמה של קליע לתוך הג'יפ שלי וחלפה מילימטרים בודדים מהראש שלי.
אני לא רוצה לצאת בהכרזות גורפות על סוזוקים, אבל שלושה מקרים שאני נתקלתי בהם בכלי רכב של אותו יצרן, אומרים מבחינתי דרשני ובמקרה של חילוץ של סוזוקי תקוע, במיודח אם מדובר בדגם ישן, אני בוחן את נקודת הריתום שלו בקפדנות יתרה. כולל ניקוי של הלולאה במים וחיפוש סדקים/חלודה/סימני כשל מקדימים.
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
מעניין.
גם מניסיוני (בחילוץ גימיני דור קודם), נכשלה נקודת הריתום שלו…
שמירה על הנחיות בטיחות (בדגש על הרחקת כל המטיילים מאיזור החילוץ) מנעה פגיעה
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
אתם צריך לדעת טוב יותר שנק הריתום המקוריות המפארות את קצוות השלדה אינן נקודות חילוץ.
ובסוף הסכנה המרכזית, הוא המשתמש... לא הרכב לא היצרן ולא השאקלים שיש לכם.
שימוש מושכל ומודע לפני הכל.
ואני לא רוצה להכליל... אבל בעיקר שלדות מתפוררות ותיקוני שלדות באחוזים בחיי הקצרים יצא לי לראות בעיקר ברכבים אמריקאים וסופות.
הרבה פחות ביפנים, עם שלדות סגורות וטיפול איכותי כבר במפעל.
יש לומר שלא תמצאו יותר מדי דיווחים על כשלי שלדה בג'ימיני וסמוראי.. מעט מאוד אם בכלל.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: מכפיל כוח/גלגלת לכבל סינטטי
אורי, זה שהרוב לא מדווחים קבל עולם על לולאת ריתום שנתלשה אלא הולכים למסגר ומרתכים/מתקנים, לא אומר שאין בעיה.
הבעיה שלי אינה עם חוזק השילדה ודרכי התיקון, אלא עם נקודת ריתום שנתלשת תחת מומנט של משיכה ויכולה לסכן אנשים.
להצהיר "טיפול איכותי/לא איכותי" בהסתמך על מוצאו העדתי של הרכב (....) נו, זה כבר הזוי אפילו ברמת ההצהרה.
כנ"ל הצהרות על שילדות סגורות או פתוחות.... נטולות כל ביסוס ואו הכרה של כל רכב לגופו.
למשאיות למשל, יש שילדות פתוחות. זה הופך אותן לפחות חזקות?
ב-CJ החל מ-77' וכמובן בסופות, שילדות סגורות לכל אורכן.
דווקא השילדות הסגורות נוטות לאורך שנים לצבור בחלקן הפנימי לחות ורטיבות/חול רטוב/בוץ רטוב ושאר מרעין בישין שקשה מאוד עד לא ניתן בכלל לשטוף ולנקות - ולפתח חלודות ורקבונות פנימיים, מה ששילדות פתוחות לא יודעות מה זה בכלל. ושלא תדע כמה שילדות רקובות ומתפוררות כבר ראינו. בכל סוגי כלי הרכב. כולל ביפניים מיוחסים.... אם רכבים נסעו פעם בים, זו תהיה התוצאה. לא שאי אפשר לתקן, מתקנים הכל. אבל זה יגיע.
בפועל השילדות הסגורות האלה בסוזוקים עשויות פח מכופף דקיק אבל ממש דקיק. בויטרה שאני חילצתי, לולאת הריתום נתלשה עם ביס מקצה השילדה בחילוץ משקיעה פשוטה בחול, כולל פינוי החול מלפני כל ארבעת הצמיגים כדי להפחית התנגדות. זה גם רכב קל ולא הופעלו שם מומנטים גדולים מדי.
לגבי נקודות ריתום/עגינה, לפחות בג'ימני יש מלפנים ומאחור לולאה מברזל מלא לחילוץ ובצד השני לולאת פח לריתום הרכב לאוניה/מובילית. תן קצת קרדיט שאני יודע להבדיל ביניהן. ואם לדעתך (שנחשבת ואני מכבד ומתייחס ברצינות, לנוכח נסיונך עם הסמו) שתיהן לא מיועדות לחילוץ?.... אולי זה אומר דרשני על התאמת הרכב לשימוש בשטח ברמת היצרן?....