-
ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
שמח להצטרף לקהילה :) !
מחפש לעצמי פאג'רו קצר 2001-2003 עד 40000 שח
מצאתי כמה אופציות אך אף אחד לא מוכן להתחייב בבדיקה על גיר ,מנוע, שלדה
כמה שאלות -
זה מקובל לא להתחייב בבדיקה בעולם הג'יפים בשנתונים והסוג הזה ?
האם יש מכון בדיקה באיזור השפלה שאתם ממליצים עליו מנסיון ?
על מה כן לשים לב בקנית ג'יפ מהסוג שציינתי (פאג'רו קצר 2001-2003)
תודה רבה !
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
למה אתה מתכוון "מתחייב בבדיקה"?
מה שווה התחייבות שכזו ומי קובע מתי התוצאה עומדת בהתחייבות ומתי לא?
ההמלצה אצלנו היא לבדוק את הרכב במוסך הצעיר ומטפל ברכבים כאלו, אלא אם כן המטרה שלך היא לקבל דף מלא רג'קטים כדי להוריד את המחיר במו"מ מול המוכר.
רכב שטח בן עשרים - תהיה מוכן נפשית לכך שהתיזוקה תהיה יקרה, "יישור הקו" יהיה כואב...
נשלח מהנייד
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
למה אתה מתכוון "מתחייב בבדיקה"?
מה שווה התחייבות שכזו ומי קובע מתי התוצאה עומדת בהתחייבות ומתי לא?
ההמלצה אצלנו היא לבדוק את הרכב במוסך הצעיר ומטפל ברכבים כאלו, אלא אם כן המטרה שלך היא לקבל דף מלא רג'קטים כדי להוריד את המחיר במו"מ מול המוכר.
רכב שטח בן עשרים - תהיה מוכן נפשית לכך שהתיזוקה תהיה יקרה, "יישור הקו" יהיה כואב...
נשלח מהנייד
התחייבות בבדיקה על מנוע תקין , גיר תקין ושלדה נקיה מתאונות
המטרה של הבדיקה היא לא לקנות חתול בשק , שאר הדברים ניתנים לתיקון באופן יחסית זול לעומת הדברים המרכזיים שציינתי .
מה שם המוסך שאתה ממליץ והיכן הוא נמצא ?
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Yaniv Priav
התחייבות בבדיקה על מנוע תקין , גיר תקין ושלדה נקיה מתאונות
המטרה של הבדיקה היא לא לקנות חתול בשק , שאר הדברים ניתנים לתיקון באופן יחסית זול לעומת הדברים המרכזיים שציינתי .
בשנתונים שאתה מחפש , ועוד רכב שטח , אין רכב שמכון בדיקה יגדיר "תקין".
לא יודע מה הידע המקצועי שלך והוותק ברכישת רכבים (אפילו פרייבטים),
אבל זה יהיה מסע של חיפושים למצוא את "האחד" (מתוך ניסיון).
בהצלחה
רענן
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
אתה מתכוון לקנות רכב בן 20
הרכב כבר עבר הרבה קמ
מה ההגדרה שלך למנוע תקין?
גיר תקין?
שלדה תקינה?
ההמלצה שלי היא שתחפש רכב עם היסטוריית טיפולים רציפה בשנים האחרונות
ואז תיקח את הרכב למוסך שמכיר את הרכב הספציפי
תרשום מאיפה אתה בארץ כי אחרת תקבל המלצות למוסכים באילת או מטולה…
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר גרינברג
אתה מתכוון לקנות רכב בן 20
הרכב כבר עבר הרבה קמ
מה ההגדרה שלך למנוע תקין?
גיר תקין?
שלדה תקינה?
ההמלצה שלי היא שתחפש רכב עם היסטוריית טיפולים רציפה בשנים האחרונות
ואז תיקח את הרכב למוסך שמכיר את הרכב הספציפי
תרשום מאיפה אתה בארץ כי אחרת תקבל המלצות למוסכים באילת או מטולה…
Sent from my iPhone using Tapatalk
ציינתי בהודעה , מוסכים באיזור השפלה
אני גר ברמלה , אז אשמח למוסכים באיזור
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
אז לאחר שהסכמנו שאין משמעות ל"התחייבות בבדיקה", נשארה השאלה על מוסך שמכיר היטב פאג'רו באזור רמלה רבתי.
נמתין לתשובה של מי שמכיר מנסיונו, אבל תרשה לי שאלה נוספת - אם מישהו מוכר רכב כזה, שעל פניו מוצא חן בעיניך, ומתגורר בחיפה - אתה מניח שהוא יגיע עם רכבו עד לרמלה לבדיקה?
נשלח מהנייד
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ספציפית פג'רו 'קינג' זה רכב שמזדקן רע. מאוד.
לא מציע למי שרוצה להיכנס לתחביב לקנות 'קינג' ישן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
אני עם אסף. אתה גם ככה מכוון לשנתן ישן לאללה.
אז רד כבר ל-q קצר, אולי אפילו בנזין ואם דיזל עדיף 2.5 ידני לדעתי.
בהצלחה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
לא מסכים עם הקביעה שהרכב מזדקן לא יפה
כמו כל רכב, אם הוא יד 16 ועבר אצל בעלים שרק חיפשו להחזיק ולא להתקע אז ברור שהרכב מתפורר.
אין לי מדגם מייצג, אבל ממספר חברים שמחזיקים שנתון 2004-2005 עם 300-400 אק״מ וחווים מיעוט תקלות מפתיע בשנים האחרונות.
סהכ רכב בלי מחלות קשות מידי כשמטופל ביד אוהבת וברציפות. הרכבים הנל נקנו עם קמ נמוך ומוחזקים שנים רבות אצל בעלים יחיד כרכב יום יומי, בתמורה מעניקים אחלה אמינות.
לגבי מוסך מומלץ, מוסך שלדור בנס ציונה מכיר היטב את הפג׳רו, דני הבעלים מחזיק בעצמו ב-BK , ותמיד יש מצעד פג׳רואים בכניסה למוסך.
המחירים הוגנים, לא לכאן ולא לכאן.
הגורואים הנחשבים לרכב הזה נמצאים בצפון, לא יודע לעמוד על טיבם, רק שמעתי.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Zivcar
לא מסכים עם הקביעה שהרכב מזדקן לא יפה
כמו כל רכב, אם הוא יד 16 ועבר אצל בעלים שרק חיפשו להחזיק ולא להתקע אז ברור שהרכב מתפורר.
אין לי מדגם מייצג, אבל ממספר חברים שמחזיקים שנתון 2004-2005 עם 300-400 אק״מ וחווים מיעוט תקלות מפתיע בשנים האחרונות.
סהכ רכב בלי מחלות קשות מידי כשמטופל ביד אוהבת וברציפות. הרכבים הנל נקנו עם קמ נמוך ומוחזקים שנים רבות אצל בעלים יחיד כרכב יום יומי, בתמורה מעניקים אחלה אמינות.
לגבי מוסך מומלץ, מוסך שלדור בנס ציונה מכיר היטב את הפג׳רו, דני הבעלים מחזיק בעצמו ב-BK , ותמיד יש מצעד פג׳רואים בכניסה למוסך.
המחירים הוגנים, לא לכאן ולא לכאן.
הגורואים הנחשבים לרכב הזה נמצאים בצפון, לא יודע לעמוד על טיבם, רק שמעתי.
מודה לך מאוד !
יצרתי קשר עם מוסר שלדור , אמרו לי בדיקת פאגרו 2002 - 250שח לפני מעמ , הגיוני ?
שאר המוסכים אמרו לי 1000 שח ...
אשמח לתשובה בהקדם :)
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
אלה שלוקחים 1000 בודקים עם ציוד ממוחשב ועושים קצת יותר הצגות.
ייתנו לך יותר נתונים, כמו קומפרסיה, מצב המזרקים לפי המחשב וכו'.
זה לא סתם 1000 מול 300, מצד שני, במקרה של קינג ישן, אני לא יודע כמה יעזור כל הציוד הממוחשב, התוצאה תהיה שם מאוד שחורה....
שלדור בסדר גמור לדעתי. קצת יותר חפיף, אבל הוא חי את הרכבים האלה ויידע להצביע על דברים מהותיים.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבי ביטר
אלה שלוקחים 1000 בודקים עם ציוד ממוחשב ועושים קצת יותר הצגות.
ייתנו לך יותר נתונים, כמו קומפרסיה, מצב המזרקים לפי המחשב וכו'.
זה לא סתם 1000 מול 300, מצד שני, במקרה של קינג ישן, אני לא יודע כמה יעזור כל הציוד הממוחשב, התוצאה תהיה שם מאוד שחורה....
שלדור בסדר גמור לדעתי. קצת יותר חפיף, אבל הוא חי את הרכבים האלה ויידע להצביע על דברים מהותיים.
אני מסכים
הבדיקה תהיה פחות ממוחשבת
אבל מצד שני הוא חי את הפגרו ביום יום,
במכון שמבקש 1000 אתה תקבל תוצאה גבולית
בטח ברכב ישן
ואף אחד לא ידע לומר לך אם זה נורמלי לגיל
רק שזה לא כמו חדש.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
אז לאחר שהסכמנו שאין משמעות ל"התחייבות בבדיקה",
נשלח מהנייד
מניסיוני להתחייבות בבדיקה יש בהחלט משמעות בעולם הרכב,
והיא שאם הרכב נמצא לא תקין בסעיפים עליהם המוכר התחייב לתקינות בבדיקה, המוכר משלם על הבדיקה, ולא הקונה.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
כמעט כל טופס בדיקה של מכון, לאחר בדיקת רכב בן עשרים, יופיע "X" בסעיפים של מנוע וכו' (גם אם בפירוט מוזכר רק "סימני נזילה" או משהו כנראה מינורי אחר), אני לא רואה מוכר שיסכים בשל כך לשלם על הבדיקה.
נשלח מהנייד
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
מניסיוני להתחייבות בבדיקה יש בהחלט משמעות בעולם הרכב,
והיא שאם הרכב נמצא לא תקין בסעיפים עליהם המוכר התחייב לתקינות בבדיקה, המוכר משלם על הבדיקה, ולא הקונה.
רוב מי שמוכן "להתחייב בבדיקה" הוא או קשקשן או תחמן. כשאני מוכר רכב, אני אומר לבנאדם שהמנוע תקין.
אם בבדיקה התגלה משהו שלא ידעתי ממנו, ברור שאהיה מוכן להתפשר על מחיר הרכב, אבל לשלם על הבדיקה?
או המקרה ההפוך. הלכתי עם "מתחייב" שכזה ויצא שהמנוע לא תקין (תגדיר תקין), והוא לא מוכן לשלם. כמה מאיתנו ילכו לתבוע אותו בבית משפט?
בקיצור,
אלא אם אתה קונה ממקום מסודר, זה משפט שלא מחזיק מים.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ברור
לא מחזיק מים
סתם קשקוש של סוחרים
לך תוציא ממנו אח"כ את מחיר הבדיקה....;)
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
כמעט כל טופס בדיקה של מכון, לאחר בדיקת רכב בן עשרים, יופיע "X" בסעיפים של מנוע וכו' (גם אם בפירוט מוזכר רק "סימני נזילה" או משהו כנראה מינורי אחר), אני לא רואה מוכר שיסכים בשל כך לשלם על הבדיקה.
נשלח מהנייד
דיברתי על המשמעות של להתחייב בבדיקה,
אף אחד לא יתחייב על כל פיפס, מתחייבים בגדול על מנוע-גיר-שילדה
זה אומר שאם המנוע גמור, לא אם יש נזילת שמן קטנה
או הגיר צריך שיפוץ, כי אף אחד לא מתחייב שהגיר במצב חדש מהחברה
או פתאום מוצאים ששלדת הרכב נבנתה משתי מכוניות נפרדות (קרה לי פעם במהינדרה "cj-3" בהודו)
כלומר דברים סבירים.
אז כן, זאת המשמעות, אם מקיימים או לא זאת כבר עניין אחר.. תלוי בעיקר בנחישות הקונה ;)
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
כשאני מוכר רכב, אני אומר לבנאדם שהמנוע תקין.
אם בבדיקה התגלה משהו שלא ידעתי ממנו, ברור שאהיה מוכן להתפשר על מחיר הרכב, אבל לשלם על הבדיקה?
.
אם התחייבת על משהו ספציפית - ברור שכן.
למשל אם תתחייב בבדיקה שהשלדה תקינה, ובבדיקה יגלו שהרכב עבר תאונה רצינית (שאולי לא ידעת עליה) והשלדה מעוותת, לא תשלם על הבדיקה?
אני כן אשלם. והקונה הבא כבר יידע שהשלדה עקומה ממני, לפני הבדיקה.
אצל בנאדם שאינו נוכל הסיכוי לתרחיש כזה קטן מאד, והוא ישלם.
אצל נוכל - טוב נו, מי שלא מזהה את הנוכל אחרי שני משפטים, כנראה "מגיע לו" ואז הוא (הקונה) ישלם :cool:
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
יש הבדל מהותי בין תאונה שהיתה ותוקנה , לבין מצב מכאני של מנוע / גיר.
אני לא מכונאי , ולא ביצעתי בדיקה מקדימה.
בכל הרכבים שמכרתי , התחייבתי שיש גיר , ומנוע.
הצגתי היסטורית טיפולים מלאה , כולל תאונות קטנות אם היו גם כאלו שתוקנו בלי עירוב של ביטוח ,
אבל לא הייתי מוכן להתחייב בבדיקה.
מי שרוצה , יכול לבדוק.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
זה בסדר גמור, אין חובה להתחייב, ההתחייבות היא אקסטרה למי שבטוח במצב הרכב.
אני מוכן להתחייב על כל אחד מהרכבים שלי על דברים מסוימים כי אני יודע בדיוק את מצבם.
אם אתה לא בטוח, ברור שלא תתחייב.
ושוב, אני מדבר על אדם מן הישוב, לא על נוכלים.
נוכלים לא מעניינים כי ממילא לא עושים איתם עסקים.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
אני מוכן להתחייב על כל אחד מהרכבים שלי על דברים מסוימים כי אני יודע בדיוק את מצבם.
על איזה דברים מסוימים ?
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
"התחייבות בקנייה" זה שם של פרק בסדרה שנות ה80.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
על איזה דברים מסוימים ?
תלוי באיזה רכב ;)
אבל אל תנסה לשכנע אותי, אני לא מוכר :D
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
דיברתי על המשמעות של להתחייב בבדיקה,
אף אחד לא יתחייב על כל פיפס, מתחייבים בגדול על מנוע-גיר-שילדה
זה אומר שאם המנוע גמור, לא אם יש נזילת שמן קטנה
...
אז כן, זאת המשמעות, אם מקיימים או לא זאת כבר עניין אחר.. תלוי בעיקר בנחישות הקונה ;)
בוודאי שאני מבין למה אתה מתכוון, אבל כאשר אומרים "מתחייב בבדיקה", כאמירה כללית ומבלי לפרט / לסייג - יש מקום להרבה פרשנויות ובהחלט זה לא בלתי הגיוני להניח שיהיו קונים (אולי פחות מנוסים, אולי יותר תמימים, אולי בוגרי פקולטות למשפטים ואולי סתם ייקים) שכאשר יקבלו את דוח תוצאות הבדיקה וליד השורה של מנוע יהיה מסומן "לא תקין" -ידרשו לקבל את עלות הבדיקה בהתאם להבטחה שניתנה. זו הייתה כוונתי.
אני אוסיף שכאשר אני קניתי את הרכב מבעליו הקודם וכדי להבטיח שאכן מצבו של הרכב טוב כפי שהבטיח המוכר - רשמנו זיכרון דברים שעיקריו היו - הרכב יילקח לבדיקה ולאחריה ניגש ביחד למוסך המכיר את סוג הרכב לקבלת משמעויות. אם יתברר שהרכב לא עבר תאונה (כפי שציין המוכר) ועלות התיקונים לליקויים המשמעותיים שיתגלו בבדיקה הינה עד ל-2500 שח - תתבצע העברת בעלות במחיר שביקש המוכר. אם עלות התיקונים היא בין 2500 ל-10000 שח - אני מוכן לבצע העברת בעלות ולשלם את הסכום המבוקש פחות הערכת מחיר התיקונים, אם עלות התיקונים המוערכת תהיה גבוהה מ-10000 שח - לא תתקיים עסקה.
אפשר כמובן להתאים את הסכומים, אבל אני חושב שסיכום דומה בין המוכר לקונה לפני העסקה יקטין את הסיכון לרכישת רכב עם פגיעה משמעותית באחד הרכיבים הקריטיים, למרות שלא מחזיר את עלות הבדיקה.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
תלוי באיזה רכב ;)
אבל אל תנסה לשכנע אותי, אני לא מוכר :D
אתה מתחמק מתשובה !
על איזה מכלולים אתה יכול להתחייב בכזאת נחרצות ? ולא משנה לי איזה רכב.
ואל דאגה , לא אשכנע ולא צריך עוד רכבים בבית (דווקא צריך לקזז).
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
אז דוגמה למשהו כללי שבכל הרכבים אני מוכן להתחייב, שלדה:
לא עברה תאונה, שבר, ריתוך או תיקון כלשהו.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
אז דוגמה למשהו כללי שבכל הרכבים אני מוכן להתחייב, שלדה:
לא עברה תאונה, שבר, ריתוך או תיקון כלשהו.
נזרום איתך ...
אז אתה יכול להתחייב שלא עברה . אבל,
אם אתה לא מזדחל ביום הבדיקה ועובר עם פנס, אתה לא יכול להתחייב.
סדקים נוצרים בפרט ברכב שטח שעובד קשה ואם הוא עם שילדה אחודה, אז בכלל.
אגב, חשבתי שתרצה להתחייב על מנוע או גיר , שם בכלל ההצהרה שלך לא הייתה מחזיקה מים ...
אני חושב שניתן להתחייב באותו רגע שהאור מהפנס מאיר, וזה גם נגדע בבת אחת בעוד שניה, שעה, חודש או שנה.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
נזרום איתך ...
אז אתה יכול להתחייב שלא עברה . אבל,
אם אתה לא מזדחל ביום הבדיקה ועובר עם פנס, אתה לא יכול להתחייב.
סדקים נוצרים בפרט ברכב שטח שעובד קשה ואם הוא עם שילדה אחודה, אז בכלל.
אגב, חשבתי שתרצה להתחייב על מנוע או גיר , שם בכלל ההצהרה שלך לא הייתה מחזיקה מים ...
אני חושב שניתן להתחייב באותו רגע שהאור מהפנס מאיר, וזה גם נגדע בבת אחת בעוד שניה, שעה, חודש או שנה.
אז אני מזמין אותך לבדוק את הרכב שלי עם פנס,
ואם תמצא סדק בשילדה אני משלם לך על הדלק , על שעת עבודה שלך לפי תעריף מוסך ;) ועל הבטריות של הפנס (רק אם הוא לא נטען).
הנה התחייבתי.
לגבי גיר ומנוע, ברור שיש רג'קטים, וצריך להיכנס לפירוט. אני יכול לעשות רשימה שלהם,
ולגבי מה שלא ברשימה - אין לי בעיה להתחייב.
-
תגובה: ג'יפ ראשון ובדיקה לפני קניה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
בוודאי שאני מבין למה אתה מתכוון, אבל כאשר אומרים "מתחייב בבדיקה", כאמירה כללית ומבלי לפרט / לסייג - יש מקום להרבה פרשנויות ובהחלט זה לא בלתי הגיוני להניח שיהיו קונים (אולי פחות מנוסים, אולי יותר תמימים, אולי בוגרי פקולטות למשפטים ואולי סתם ייקים) שכאשר יקבלו את דוח תוצאות הבדיקה וליד השורה של מנוע יהיה מסומן "לא תקין" -ידרשו לקבל את עלות הבדיקה בהתאם להבטחה שניתנה. זו הייתה כוונתי.
אני אוסיף שכאשר אני קניתי את הרכב מבעליו הקודם וכדי להבטיח שאכן מצבו של הרכב טוב כפי שהבטיח המוכר - רשמנו זיכרון דברים שעיקריו היו - הרכב יילקח לבדיקה ולאחריה ניגש ביחד למוסך המכיר את סוג הרכב לקבלת משמעויות. אם יתברר שהרכב לא עבר תאונה (כפי שציין המוכר) ועלות התיקונים לליקויים המשמעותיים שיתגלו בבדיקה הינה עד ל-2500 שח - תתבצע העברת בעלות במחיר שביקש המוכר. אם עלות התיקונים היא בין 2500 ל-10000 שח - אני מוכן לבצע העברת בעלות ולשלם את הסכום המבוקש פחות הערכת מחיר התיקונים, אם עלות התיקונים המוערכת תהיה גבוהה מ-10000 שח - לא תתקיים עסקה.
אפשר כמובן להתאים את הסכומים, אבל אני חושב שסיכום דומה בין המוכר לקונה לפני העסקה יקטין את הסיכון לרכישת רכב עם פגיעה משמעותית באחד הרכיבים הקריטיים, למרות שלא מחזיר את עלות הבדיקה.
אתה צודק, זאת נוסחה טובה. אצלי זה עובד קצת אחרת,
קניתי רכבים בחיים, לפחות 20, כולם ישנים. וגם מכרתי כמה רכבים. מעולם לא לקחתי רכב לבדיקה, ומעולם לא ביקשתי שיתחייבו לי על משהו.
וגם כשמכרתי, אם הקונה לא נראה לי הכל טוב נפרדים כידידים.
הדבר החשוב בעיני הוא הבן אדם שאיתו עושים עסקה, יותר מכל המוסכים והבדיקות.
לכן אין באמת צורך בהתחייבויות למיניהן. צריך בעיקר סבלנות כדי להגיע לרכב הנכון מהבעלים הנכונים.