-
מד חום חיצוני למנוע
היה לי חור ברדיאטור, בלנדקרוזר דיזל 2006. המנוע רתח והלך. כשאין מים שעון החום לא עובד ומראה חום רגיל. האם יש שעון חום חיצוני, שלא בודק במים אלא במקום אחר במנוע? והאם יש שעון כזה שגם אפשר לכוון אותו שמעל טמפרטורה מסוימת ישמיע צפצוף? (יש מד חיצוני כזה עם כבל מתכת דק לתנור שמצפצף כשהאוכל מגיע לטמפרטורה שהוגדרה) תודה
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
בהחלט.
יש כאן מספר שרשורים בנושא, כולל קישורים למוצרים, הסבר על ההתקנה וכו'.
סנסור(רגש) המוצמד לראש המנוע מחובר למד טמפרטורה.
אפשר להוסיף זמזם המצפצף כאשר מגיעים לטמפרטורה המוגדרת מראש.
נסה לחפש שרשור כזה, אם לא תסתדר אוכל לסייע בחיפוש.
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
https://www.ebay.com/itm/11259375578...mis&media=COPY
אני עובד עם זה, לא רציתי שעון מציק בעיניים אז הוא מותקן בתא כפפות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
נסה לחפש שרשור כזה, אם לא תסתדר אוכל לסייע בחיפוש.
כאשר מחפשים בגוגל "חיישן חום מנוע", "זמזם" בתוספת "site:www.jeepolog.com" או וואריאציות דומות מגיעים להרבה מאד שרשורים מתאימים לשאלה שלך.
הנה אחד מהם שבו גם צילמתי את ההתקנה אצלי) - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/109632
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
יש לי את השלושה האלה:
https://www.ebay.com/itm/384053080976
http://enginewatchdog.com/tm2.html
https://www.ebay.com/itm/180781156825
כולם עובדים, עם התראה קולית.
הקישור הראשון זה מוצר זול במיוחד שהחיסרון שלו שהוא רק עד 110 מעלות צלזיוס, מתאים למנועי בנזין. מותקן אצלי כשנה ועובד.
שני האחרים מותקנים אצלי בכמה רכבים כבר כמה שנים. מתאימים לדיזל (עד 125 מעלות אם אני לא טועה). הצילו אותי מהתחממויות לפחות פעמיים.
בחלקם אפשר להתחבר גם לחיישן טמפ שמן גיר, ואולי גם לחץ שמן, אני לא עשיתי את זה. וגם ניתן לשלוט באופן אוטומטי על הפעלת וונטה.
אחת התמורות היותר טובות לשקל.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
תודה רבה. מדהים איך יכולתי למנוע את הנזק. ארכוש מהשרשור לאיביי ואשכלל את יכולות החיפוש שלי.
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
אם כבר שעון אז חפש אחד עם 4 ספרות שנותן קריאה עם נקודה עשרונית...
ממש חשוב לך לדעת אם החום במגמת עליה או ירידה כשאתה במדבר באמצע הקיץ והחום מתחיל לעלות.
הנקודה העשרונית נותנת לך מיד תוצאה למעשה שעשית,כמו כיבוי מזגן,ירידה לlow להעלאת הטורים וכו'
-
מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ALONSOF
אם כבר שעון אז חפש אחד עם 4 ספרות שנותן קריאה עם נקודה עשרונית...
ממש חשוב לך לדעת אם החום במגמת עליה או ירידה כשאתה במדבר באמצע הקיץ והחום מתחיל לעלות.
הנקודה העשרונית נותנת לך מיד תוצאה למעשה שעשית,כמו כיבוי מזגן,ירידה לlow להעלאת הטורים וכו'
לפני שאתה מטריף את עצמך עם מיקרו-שינויים, תבדוק מה הסטיית תקן המוצהרת של המדיד. זו שכתובה באותיות הקטנטנות שצריך זכוכית מגדלת בשבילן.
יותר מסביר שהסטייית מדידה גדולה מערכי השינוי אחרי הנקודה.
חום מנוע זה משהו דינמי, משתנה כל הזמן תוכ עבודת המנוע, וזה נורמלי.
בגלל זה יש טווח עבודה, לא נקודה.
שעון שמשתנה מול העיניים זה דבר ״מרעיש״ מאד ולא מייצג את מהות השינוי והאם הוא תקין.
ולא סתם עברו ברכבים ממחוג שנע בטווח לנורה של ״עצור להתקרר״.
לפות״ש,
אם ירידה פתאומית בנפח נוזל קירור היא תרחיש הסיכון שלך, תשקיע במדיד מתריע על גובה נוזל.
זה הרבה יותר יעיל, עובד רק כשיש באמת תקלה, ולא משגע עם שינויים שאין לך דרך לדעת האם זו מגמה/תקלה או שינוי טבעי בגלל עומס רגעי.
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אם ירידה פתאומית בנפח נוזל קירור היא תרחיש הסיכון שלך, תשקיע במדיד מתריע על גובה נוזל.
אפשר לקבל דוגמא למוצר מומלץ ?
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אפשר לקבל דוגמא למוצר מומלץ ?
https://controtec-ltd.com/controtec-...7%99%D7%A3-1-1
אני משתמש בכאלו
מניח שניתן למצוא בעלי גם לא מוגני פיצוץ (לי אין ברירה)
פשוט ואמין וניתן לשינוי מ nc ל no
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
מד גובה מפלס זאת תוספת מבורכת אבל הוא לא יתריע למשל כשתרמוסטט נתפס והמנוע רותח. חיישן מגע לראש מנוע יתריע בתקלה כזאת, וגם יתריע במצב של ירידת מפלס שמובילה להתחממות, כנראה באיחור יחסית למד מפלס. אצלי כשזה קרה הוא התריע בזמן, אבל זה תלוי בנסיבות הספציפיות.
לגבי התצוגה של הטמפ שמשתנה, זה ממש לא בעיה, לדעתי להיפך. בכל מקרה אתה מכוון את ההתראות לערך מסוים ולא חייב להסתכל אם לא בא לך.. זה יתריע כשזה יגיע לטמפ הקריטית שכיוונת וזה מה שחשוב.
בקיצור כל סוג חיישן והיתרונות והחסרונות שלו
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
מד גובה מפלס זאת תוספת מבורכת אבל הוא לא יתריע למשל כשתרמוסטט נתפס והמנוע רותח.
אתה מתייחס למצב בו יש נוזל במערכת ולכך מד הטמפרטורה של הרכב נותן מענה.
הוא זה שייתן חיווי שהמנוע מתחמם.
אם בגיבוי על גיבוי עסקינן, אז אין סוף לגיבויים שאפשר להתקין.
זה הופך את הבקרה למטרה עצמה, במקום שהבקרה תשרת את המטרה שהיא יכולת הנסיעה ברכב.
בעיניי מיותר.
תהיה עירני למצב הרכב ככלל, ולשעון חום המקורי בפרט,
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
השעון של הרכב נותן אינדיקציה אבל לא נותן התראה, וזה הבדל גדול. הסיכוי לתפוס את ההתחממות בזמן ללא התראה קולית היא קלושה, גם אצל נהג עירני מאד. לפעמים זה פשוט קורה מהר מאד. ויש גם נהגים פחות עירניים למצב הרכב, למעשה רוב הנהגים הם כאלה. בשבילם זה בכלל סוגר פינה. ולראיה כל המכסים הפתוחים בכביש 40 ו-90 שאני רואה כל שבוע..
אם ניתן לחבר את שעון הרכב להתראה קולית זה גם טוב. היה לי כזה ברנו 11, לצערנו יצרני הרכב לא חושבים שזה נחוץ..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
גם בטראקנים יש את הבעיה הזו...
החיישן טמפרטורה המקורי יושב בבית תרמוסטט שהוא בעצם החלק הכי גבוה של מערכת הקירור...
אם חסר מים מסיבה כלשהיא , הוא מודד את האוויר...ולכן לא מתריע בזמן על תקלה.
בעת התקנת חיישן חיצוני, איפה כדאי למקום?
ההגיון אומר על הראש מנוע, כי זה החלק שרוצים להגן עליו...
אז למה היצרנים שמים על הבית תרמוסטט?
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
אצלי זה מותקן בתבריג פנימי בראש, ראה בתמונות. למרות שלדעתי ממש לא קריטי המיקום המדויק.קובץ מצורף 139188קובץ מצורף 139190
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
השעון של הרכב נותן אינדיקציה אבל לא נותן התראה, וזה הבדל גדול. הסיכוי לתפוס את ההתחממות בזמן ללא התראה קולית היא קלושה, גם אצל נהג עירני מאד. לפעמים זה פשוט קורה מהר מאד. ויש גם נהגים פחות עירניים למצב הרכב, למעשה רוב הנהגים הם כאלה. k
אתה מכליל תופעה שלכאורה הייתה צריכה לייצר כמויות של רכבים שעומדים בצד הדרך, בכל העולם, ובפועל זה לא המצב.
בהתייחס למצב שיש נוזל קירור, זה גם לא קורה כ"כ מהר, זה מטפס.
ואם נהג לא שם לב לשעון אחד, למה שיסתכל על השעון השני?
התרעה קולית זה גיבוי, וזה אחלה, אבל שוב, זה גיבוי, ולגיבוי זה אינסופי כמה גיבויים אפשר לשים, אבל זו בחירה אישית ויש לה בהחלט מקום למי שחושב שזה מה שהוא צריך.
נכון גם להפנות אותו לשרשור שהתפתח כדיון אודות החישן החיצוני שאתה מציע, עם יתרונות וחסרונות והיכן להתקין.
אבל פות"ש מתייחס לתרחיש אחר, שהחיישן הקולי של חיישן חיצוני לא יודע לזהות בזמן אמת, ויתריע לא מעט זמן אחרי שהבעיה (אבדן נוזל הקירור) מתפתחת, כי ההתחממות, כמה שהיא מהירה אינה מיידית.
מצד שני, חיישן מפלס יתריע כמעט מיידית, עוד לפני אבדן כלל נוזל הקירור.
ובשביל מה שהוא תאר כמנגנון בקר/גיבוי/התרעה, חיישן גובה נוזל נותן לדעתי מענה טוב יותר מחיישן חיצוני.
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבי 2006
האם יש שעון חום חיצוני, שלא בודק במים אלא במקום אחר במנוע? והאם יש שעון כזה שגם אפשר לכוון אותו שמעל טמפרטורה מסוימת ישמיע צפצוף? (יש מד חיצוני כזה עם כבל מתכת דק לתנור שמצפצף כשהאוכל מגיע לטמפרטורה שהוגדרה) תודה
עניתי לפות"ש על השאלה ששאל, ראה ציטוט שלו. לגבי הגישה הנכונה, כל אחד יבחר במה שנראה לו מתאים, אני בחרתי בחיישן מגע שכבר הספיק להוכיח את עצמו אצלי ועושה בדיוק מה שפות"ש שאל.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
אצלי לדוגמא בטראקן...
אם אני מתחבר לOBD, ברגע שהשעון המקורי מראה טמפרטורת עבודה(2 ממ מתחת לקו החצי) , הOBD מראה 60..... ולאט לאט הוא מגיע ל86 שזה בעצם טמפ הפתיחה של התרמוסטט,והמד המקורי עדיין 2 ממ מהחצי ...לא זז...
ביצענו בדיקה, גרמנו לרכב להתחמם.... הגענו ל105 והשעון עדיין היה על 2 ממ מהחצי... ככה שהוא לא ממש נותן אינדיקציה,
שעון חיצוני ניתן לכוון שיהבהב ב95 ואז אתה יודע שמשהוא קורה ואתה עוקב.... ואז יצפצף ב100 ואז אתה מודע למצב שצריך לעצור ולראות.
כאשר במקורי בתאכלס רק ברתיחה אתה תראה.
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אתה מכליל תופעה שלכאורה הייתה צריכה לייצר כמויות של רכבים שעומדים בצד הדרך, בכל העולם, ובפועל זה לא המצב.
תבדוק מה הסיבה העיקרית שגורמת לראשי מנוע ומנועים לסיים את חייהם. אני אחסוך לך - התחממות שמאותרת בשלב מאוחר מדי.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ואם נהג לא שם לב לשעון אחד, למה שיסתכל על השעון השני?
.
אין שום צורך להסתכל על שעון, אפילו לא אחד. יש התראה קולית זה בדיוק העניין.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
פיני ד
אצלי לדוגמא בטראקן...
אם אני מתחבר לOBD, ברגע שהשעון המקורי מראה טמפרטורת עבודה(2 ממ מתחת לקו החצי) , הOBD מראה 60..... ולאט לאט הוא מגיע ל86 שזה בעצם טמפ הפתיחה של התרמוסטט,והמד המקורי עדיין 2 ממ מהחצי ...לא זז...
ביצענו בדיקה, גרמנו לרכב להתחמם.... הגענו ל105 והשעון עדיין היה על 2 ממ מהחצי... ככה שהוא לא ממש נותן אינדיקציה,
שעון חיצוני ניתן לכוון שיהבהב ב95 ואז אתה יודע שמשהוא קורה ואתה עוקב.... ואז יצפצף ב100 ואז אתה מודע למצב שצריך לעצור ולראות.
זה מכוון.
השעון עובד על טווח בו הכל תקין, כדי לא לשגע אותך עם קפיצות מחוג שכולן בתחום התקין.
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
המשוטט
הקישור לא עובד, מחזיר 404 ...
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
הקישור לא עובד, מחזיר 404 ...
מניח שהכוונה לזה https://bit.ly/3yUVhY8
מצריך התערבות במערכת
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ofer_b
זה נותן בכלל מד זרימה ...
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
ניסוי חדש
צהריים
רכב בחניה בצל, מונע ומזגן פועל.
1) מכסה מנוע סגור, טמפרטורה של ראש המנוע מתייצבת על 89 מעלות.
2) פתיחת מכסה מנוע, טמפרטורה יורדת ומתייצבת לאחר 10 דקות על 78 מעלות.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
מד חום חיצוני למנוע
החיישן שלך בהיותו חיצוני, מושפע מאד מטמפ הסביבה.
ברור שפינוי אויר חם מאד מסביבתו ישפיע עליו.
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
נכון, דיברנו על זה כבר במעלה השרשור, ברור שיש השפעה חיצונית על החיישן. השאלה כמה מההפרש בטמפרטורה הנמדדת קשור להשפעה החיצונית וכמה לחום הראש.
אפשר למדוד ישירות את טמפרטורת נוזל הקירור כדי לדעת, לי אישית אין את הכלים למדוד את זה במדויק.
צריך לזכור שגם הרדיאטור נמצא בתא המנוע לכן טבעי שיושפע מיעילות פינוי החום.
אני חושב שההשפעה משמעותית.
אנשים משקיעים ברדיאטורים משופרים, מוסיפים קולר גיר, מגדילים מאווררים.. ובסוף היעילות נמוכה כי דוחפים מול קיר של אוויר חם. אני חושב שכדאי להתייחס לדבר הפשוט ביותר, פינוי חום מתא המנוע, בתור התחלה.
דרך אגב כדי להשלים את הניסוי סגרתי שוב מכסה מנוע, הטמפרטורה עלתה בחזרה ל-88 מעלות.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
מתעלק -
האם ניתן להאריך את החוטים של הרגש?
המקורי מגיע באורך מטר.
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
תלוי איזה חישן ( יש כאלו עם שלושה חוטים, איתם זה סיפור קצת שונה).
אבל בגדול, רוב החישנים שמבוססים על שני חוטים, הם חישני NTC עם ערך של בסביבות ה 10K ( ב25 מעלות) ולכן הארכת החוט בעוד 2-3 מטר לא צריכה להשפיע ( בהנחה שעושים עבודה טובה).
-
תגובה: מד חום חיצוני למנוע
אלא אם זה חיישן שערך השינוי עובד על מפל מתח.