רוצה להוסיף מע' חשמל של מצברים שיחוברו לממיר זרם DC-AC, ומשם יחלקו 220V לשקעים.
האם יש שינוי יעוד ברישיון הרכב, אישור מעבדה\חשמלאי להתקנה?
בודקים את זה במבחן רישוי שנתי לרכב?
תודה חברים!
Printable View
רוצה להוסיף מע' חשמל של מצברים שיחוברו לממיר זרם DC-AC, ומשם יחלקו 220V לשקעים.
האם יש שינוי יעוד ברישיון הרכב, אישור מעבדה\חשמלאי להתקנה?
בודקים את זה במבחן רישוי שנתי לרכב?
תודה חברים!
לא.
(מבחינת הרכב. האם מבחינת חוק החשמל מדובר במתקן נייד? אולי. זה עניין שלך ולא של רישוי הרכב)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה אסף
זה לא דורש שינוי לרישיון מגורים?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
רצוי לערב חשמלאי בשלב הזה שאתה ממש הופך את זה לבית כי זה לא באמת "בית".
אין לך הארקה במבנה נייד ולכן צריך להגן בשיטה שונה (זינה צפה עם משגוח למיטב זכרוני).
מה הקשר בין ממיר מתח לרשיון מגורים? ראית פעם מישהו ישן בתוך ממיר מתח?
זה כבר הפעם השניה שהקשר הזה עולה כאן. אין קשר.
אם עושים הסבה למגורים וכחלק ממנה מתקינים מערכת חשמל - אז חלק מהאישור למגורים הוא ביקורת חשמלאי.
אבל מכאן ועד המסקנה שכל שימוש בממיר מתח דורשת אישור חשמלאי או הסבה למגורים - מופרכת לחלוטין.
ויודגש - השאלה היתה האם התקנת מערכת חשמל עם ממיר ושקעים דורשת שינוי ברשיון או נבדקת בטסט.
הלכתם טיפה רחוק מדי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שנאי מבדל (isolation transformer) +משגוח אמור לפתור את העניין, זו עבודה במודל של מכשור רפואי\מכשור מעבדה.
https://www.osh.org.il/uploadfiles/d...tat-hagana.pdf
הקישור שגוי, לא בדיוק הסנריו שהתכוונתי, זה קישור יותר נכון לסיטואציה (יכול להיות שימושי לתעופה\וימאות + שרטוט מעגלים.
https://www.arielsegal.co.il/wp-cont...4%D7%94-IT.pdf
בדיוק...
מה זה המשגוח הזה ?
והאם יש תקן לכפכפים ?
לא. לא.
הבנאדם מחבר ממיר מתח למצבר.
ממיר יש לו בצד אחד כניסת פלוס ומינוס זרם ישר. מתח נמוך.
ובצד השני שקע. לשקע מחברים.חוט מאריך עם מפצל שקעים. כזה שקונים בחנות.
איך הגעתם למשגוח וזינה צפה?
מה נהיה אתכם?
תכף תבקשו על גזיה ברכב אישור של טכנאי גז ועל ג'ריקן רשיון להשטת יאכטה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מתקן שדוגם את איכות הבידוד ומתריע על פריצה בפני המשתמש, אבל (בדר"כ) מבלי לכבות את הקו.
למה?
תקרא במצגות, הכל ברור (ציוד רגיש שלא רוצים שיתכבה לבד בתקלה ראשונה לא מזיקה)
חולק עליך אסף.
הבן אדם בונה "מעבדת מים", לא סתם מחבר איזה מקרר לממיר מתח ויאללה אפשר לעשות את זה קצת שכונה.
הגעת ל230V ? בציוד שנועד לעבודה ? שקעים מרובים ?
תעשה את זה נכון, מתחשמלים מזה בדיוק באותה חומרה כמו מתח מחברת החשמל.
כמה עולה משגוח כבר ?
קישור למשגוח כזה לדוגמא ?
http://www.pai.co.il/service.asp?sub...50&navigate=44
http://www.mph-elec.co.il/contrel-ri-r22
סתם דוגמאות מחיפוש בגוגל.
אני מבין את זה ככה:
בהתקנה של ממיר 220 ברכב, ללא זינה צפה ומשגוח, במקרה של התחשמלות קיימת סכנה גדולה, מכיוון שאין מפסק מגן (ממסר פחת) וגם אין סיבה להתקין כזה, מכיוון שבזמן התחשמלות אין למעשה זליגת זרם מהמעגל.
לכן, מי שחס על חייו, חייב להתקין זינה צפה ומשגוח.
אנא תקנו אותי אם אני טועה תודה.
אבל זה צף באופן טבעי, לא?
איך מתחשמלים מזה? צריך לנגוע בפאזה ואפס בו זמנית. זה לא אירוע מאוד סביר.
כשמציפים שקע בחדר מקלחת זה נעשה בדיוק מהסיבה הזו. שלא נוכל להתחשמל כשאנחנו נוגעים בפאזה, והרגליים שלנו בהארקה המאופסת של הרצפה הרטובה.
אז פה זה כבר מוצף מהממיר טבעית.
מה אני מפספס?
אנחנו מבינים שהממיר מוזן ממצבר, ולא מהרשת או מגנרטור?
זינה צפה - במגבלות ההבנה שלי ואני לא חשמלאי - מתקינים כדי לשמור על תפקוד של ציוד רגיש על ידי הצפת ההארקה מהאדמה.
מה הקשר במקרה הזה? ממיר מתח ומפצל בתוך אוטו. זו מראש מערכת צפה. איך אפשר להזין אותה בזינה צפה?
שמישהו יצייר סכמה פשוטה שמראה חיבור של מצבר, ממיר, מפצל - וביניהם משגוח. או שאני אבין או שאתם תראו שזה לא הגיוני.
(עריכה - ראיתי שחנן ענה באותו זמן)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אוקיי אז אני מבין שזינה צפה כבר יש, אי אפשר להתחשמל מפאזה בלבד.
אבל מה קורה אם שנוגעים בפאזה ואפס בו זמנית? זה לא מצב נפוץ אבל אפשרי.
האם יש הגנה מהתחשמלות במקרה כזה?
- - - Updated - - -
לא ניתן לערוך,
אז אני מוסיף שאלה:
מה קורה אם אני נוגע בפאזה ובגוף הרכב? אין סכנת התחשמלות?
האם זה לא מחייב שנאי מבודד בממיר (או בנפרדד ממנו) על מנת לא להתחשמל?
אז עכשיו אני מבין את הבעיה פה בדיון, יש פה אי הבנה שלכם של איך זה עובד וכמה זה מסוכן.
בואו נניח שיש לכם ברכב תנור ומקרר (או פשוט יותר מצרכן אחד).
יש לכם תקלה במקרר, ועכשיו הפאזה L1 נוגעת בגוף. קורה...
בגלל שאין למערכת ייחוס לאדמה אין לזרם הזה לאן לזרום דרככם ולכן נגיעה במקרר לא תחשמל אתכם.
יותר מזה, לא תרגישו ולא תדעו לעולם שיש תקלה כי המערכת פשוט ממשיכה לעבוד.
הכל טוב ויפה.
עוברת שנה, הרכב מטלטל הרבה, גוף החימום של התנור נפרץ חלקית ועכשיו פאזה L2 שמחוברת לגוף החימום מקצרת לגוף התנור.
דברים שקורים יום יום למכשירי חשמל מתכתיים ובדרך כלל מקפיצים לכם את הפחת בבית.
פה כלום לא יקפוץ ולא תדעו בכלל שיש בעיה כי פאזה L1 "צפה" במקרר ופאזה L2 "צפה" בתנור.
אין התראה על כלום, כלום לא קופץ, לא מתחשמלים מהמוצר והכל "עובד".
יום אחד בא אדון פלוני לבשל פיצה, פותח את התנור ושוכח את הזיתים שרצה להוסיף לפיצה.
עוצר לרגע, נשען עם התבנית על התנור, פותח ביד השניה את המקרר.
ובמקום הפיצה, מתבשל בעצמו...
לאדם מהשורה תרחיש כזה יכול להראות כמעט מונפץ, מי שבשטח רואה דברים כאלו בתדירות מספקת כדי להבין שההסתברות
היא גדולה מכדי להתעלם.
משגוח-בקרה לגבי הבידוד-לוודא אם יש תקלה בבידוד, יש תקלות קריטיות שמצריכות השבתה, ויש תקלות שמצריכות בדיקה אך ניתן להמשיך להפעיל ציוד, זה קריטי בציוד רפואי וציוד מעבדה (תהליך של בדיקה שאם ייהרס הלכה כל הדגימה).
שנאי מבדל, מאפשר להציף את הפוטנציאל בין הפאזה לניוטרל ('אפס'), כל שבמידה ונוצרה סגירת מעגל דרך הגוף או מוליך אחר הגוף לא ישמש מוליך לזרם וייסגר מעגל.
בידוד-לפי מיטב הבנתי יש שיטה לחבר ללא בידוד (כמו גופי תאורה למשל), ויש שיטה לחבר לפס השוואה משותף שיוצא למשגוח.
בכל מקרה מהנדס חשמל יבדוק את הנושא טרם.
בנוסף יש מכשירי בקרה מיוחדים שרגישים להפרש פוטנציאלים\זליגה, מעל 30 ma (ניתן לתכנות) קופץ, לא יודע כמה להחמיר אם יש מכשיר כזה.
*אני לא חשמלאי!
קובץ מצורף 139197קובץ מצורף 139198
ים,השאלה היתה לפאזה אחת מממיר מתח. אין פה עיניין עם כמה פאזות בהיסט מופעים.
בציור הראשון מחוברת הארקה. אבל אתה ברכב, ולאן מחוברת ההארקה?
(ושימו לב שאסור לחבר הארקה לגוף הרכב)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למשגוח או לפס הארקה משותף לכלל הצרכנים, אבל אין באמת הארקה, לפחות זה מה שאני הבנתי....
לא יודע למה צריך הארקה בזינה צפה מלבד למשגוח (וגם זה לא קיים בכל החברות שמייצרות משגוחים אמדר, בנדדר, חולתה, וכו')
- - - Updated - - -
זה מה שהמשגוח מתוכנן להתריע, פיספתי משהו?
שמעו... הדיון הזה נהיה לא קשור למציאות לדעתי.
עברתי בשנה האחרונה על עשרות (עשרות! ) סכמות חשמל של קרוואנים וקמפרים ויאכטות כחלק מתכנון המערכת הצנועה בקמפר שלי. ברובם יש ממיר ושקעי 230 וולט. באף אחד - אפילו לא אחד - אין שום דבר ממה שכתבתם.
אז או שמדובר בתאוריה חדשה או שאף אחד לא מבין כלום חוץ מהדיון הזה בג'יפולוג. או שאני באמת לא הבנתי כלום.
תחשבו רגע עם עצמכם. ממיר מתח. מצד אחד מצבר מצד שני שקע. קונים אותו באיביי. חוט מאריך. מפצל. אין פאזות. אין הארקה לאדמה. פשוט.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אין פה כמה פאזות, בזינה צפה אין "פאזה" ו"אפס" כי אין אפס עם ייחוס לאדמה, לכן השם שלהם הוא מקצועית L1-L2.
הם 2 הקטבים של ה230V אבל הם לא פאזה ואפס.
-------
hadmo - לא פספסת כלום, אני מדבר לאסף,חנן וכו...
את ההארקה בציורים שצירפת לא מחברים "להארקה" אמיתית, אלא למשגוח למדידה של פריצות בבידוד.
לגבי מכשירים המודדים זליגה של 30ma "כמו פחת", איך יכולים לעזור לך פה ? החישמול הוא בין 2 קטבי ה230.
אין שום הגנה לזה גם מחוץ לעולם הזינה הצפה, אתה פשוט הופך להיות "הצרכן".:rolleyes:
-------
אסף - הסברתי הכי פשוט בעולם מה קורה כשיש 2 תקלות בידוד בקו של ממיר מתח עם יותר מצרכן אחד.
והבעיה הכי גדולה היא שאין התראה על התקלות האלו עד שאתה מתחשמל בין 2 מכשירים.
הדיון רחוק מלהיות הזוי, זינה צפה ב230V עם מספר רב של מכשירים היא מסוכנת, גם בחוק החשמל זה לא חוקי ללא משגוח (אפילו שהוא לא חל על רכב, העיקרון החשמלי זהה).
למה אחרים לא עושים את זה? וואלה לא יודע.
כנראה ממחשבה שזה לא מסוכן, כמו שאתה מניח.
כנראה מתארים לעצמם רק את הצד של "איזה יופי שאי אפשר לסגור מעגל לאדמה", מבלי לדמיין תרחיש מתקדם יותר של 2 תקלות בידוד.
זאת לא סכנה ברורה ומיידית מהרגע להרגע, אבל עם הזמן ועם תקלות במכשירים בסוף יקרה מצב כזה.
(בעיקר כי אין התראה על תקלה מספר 1, היא יכולה להיות ברקע שנים).
תודה על הסבר מצוין kd2,
רק לגבי עניין החישמול משתי פאזות, אני מבין שגם בחשמל ביתי אין הגנה למקרה כזה, האם אין שיטה למנוע זאת ולא להפוך לצרכן?. אני כן יכול לחשוב על מצב שילד מכניס אצבע לבית מנורה ומתחשמל משתי פאזות. בהארקת שיטה ברגע שייגע באחת הפאזות החשמל יקפוץ, אבל בזינה צפה עד שלא ייגע בשתי הפאזות לא יקרה כלום.. הוא יתחשמל ברגע מגע עם הפאזה השניה במקביל.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk