-
עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
היי לכולם,
(הפוסט הקודם בג'יבריש אשמח לסיוע במחיקתו)
לצערי, עולות המחשבות להפרד בצער מהפאג'רו.
סוג הטיולים השתנה - חברים רבים נטשו את רכבי השטח שלהם ולכן אני מוצא את עצמי מטייל בעיקר כזוג ברכב בודד כשהמטרה העיקרית היא להגיע לקמפינג בחניון לילה מבודד יחסית. מכיוון שאני בכל מקרה נוסע כרכב בודד, אני לא נוסע בדרכים מאתגרות בדרך לחניון הלילה.
בנוסף הפאג'רו צמא ולכן גם נסיעה לחניון בלב המכתש וחזרה הביתה יכולה להגיע ל600 ש"ח רק על סולר. האמת היא שגם בנסיעה יומיומית ללא טיולים אני מוצא את עצמי מתדלק במעל 500 שקל בשבוע.
במשפחה יש פורסטר 2021 שכמעט לא מטייל, אוכל לשאול אותו מדי פעם לטיול סופ"ש וקמפינג, אני מניח שלרוב החניונים הרלוונטים (כאמור כרכב בודד) גם הפורסטר יגיע.
עכשיו התחלתי להסתכל על פריווטים "מעניינים" או "יוקרתיים" בני שנתיים שלוש, סביב המחיר של 170 אלף ש"ח.
למישהו יש ניסיון עם רכבי היוקרה הקטנים (כמו מרצדס A קלאס, ב.מ.וו סדרה 2 הנעה אחורית, אאודי A3 וכו') בכל הנוגע לעלויות אחזקה? עד כמה הם יהיו שונים מעלויות האחזקה הלא נמוכות של הפאג'רו? (שמלבד חלקים יקרים גם דורש 2 טיפולים בשנה = 2400 שקל).
אני נוסע כל יום למשרד בת"א, הלוך ושוב כ-60 קילומטר ביום.
החלופה שחשבתי עליה היא הגולף החדשה, נראת מצויין, מאוד מאובזרת וחסכונית יחסית (עם הסוללה ההיברידית המתונה וכו') באותו מחיר.
כך לפחות יהיו לי 3 שנות אחריות יצרן לתקלות, אך אספוג ירידת ערך חזקה מאשר ברכב בן 3. לפי חישוב זהיר, אחסוך קצת מעל 1000 שקל בחודש בתדלוקים.
אשמח לתובנות בנושא,
תודה רבה:)
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
לרוב, רכב הממותג כרכב יוקרה או שהיבואן רוצה למתגו ככזה - גם עלות החלפים יהיו בהתאם.
אצלי בבית הכוון הוא פחות גרמני ויותר איטלקי. כבר 8 שנים ו-4 אלפות, כרגע ג'וליה.
טיפול כל 15000 ק"מ, עלות טיפול לפני חלקים שבד"כ לא מחליפים נעה סביב 1000 ש"ח (שמנים, פילטרים, פלאש מנוע).
טיפול אחרון, 105000 ק"מ עלה כ4000 אבל כלל גם החלפת רפידות וצלחות בלם לכל 4 הגלגלים.
אין ספק שההנאה מרכבים אלו ובשילוב הפינוק והנוחות - לא דומה לאף רכב אחר.
אבל,
לנסוע עם רכב לת"א?
אתה באמת רוצה להשכיב כל כך הרבה בשביל להנות מהפקקים?
לשם רק תחב"ץ, וגם רכבת לא אמינה עדיפה על הכבישים המסוייתים של הכרך המיותר הזה.
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ש01
לרוב, רכב הממותג כרכב יוקרה או שהיבואן רוצה למתגו ככזה - גם עלות החלפים יהיו בהתאם.
+1
שום דבר מכני ברכב כזה לא שונה מהותית מרכב של מותג "עממי" שמשתמש במכלולים דומים או זהים.
לדוגמה, המרצדס A קלאס 180d ששכרנו באיטליה. המנוע הוא הדיזל 1.5dCi המוכר של רנו/ניסאן/דאצ'יה.... אבל במרצדס הוא מרגיש אחרת לחלוטין וכל האוטו מרגיש ונוסע ומתנהג הרבה יותר טוב. מרצדס, נו.
ברור שכאן נכנסים עוד דברים - גיר, שלדה, מתלים, איכות הרכבה וגימור. גם בדגם הכי פשוט ו"זול" של יצרן פרימיום, אתה מקבל את התחושה הטובה. תקרא לזה "יוקרה"/"פאר"/"פינוק" או איך שתרצה. אבל הכל יפה, מדויק, חד, מוקפד. יש חווית נהיגה/שימוש מאוד מובהקת. לך אני לא צריך להסביר את זה....
משלמים על זה הרבה. המון. ברכישה וגם באחזקה ובטיפולים. אבל זה באמת כיף. האם שווה? לא יודע. חמישה ימים במרצדס הקטנה היו מאוד כיפיים בהשוואה לפוקוס 2010 שלי, רכב נהדר לכשעצמו, מקביל בגודל, אבל פשוט וזול ובאמת שאין היה מה להשוות גם כשהוא היה חדש. איכות הנסיעה של מרצדס אחרת לחלוטין.
והנה, הרגע חזרתי מחנות החלפים עם שתי שקיות גדושות בחלקים לטיפול שיבוצע אחה"צ. כל המסננים, כולל למזגן + מיכל עיבוי חדש, הכל מקורי + שמן איכותי (קסטרול). הכל ביחד פחות מ-400 שקלים. אני מנחש שאותה רשימה אבל למרצדס - היתה מין הסתם עולה הרבה יותר. גם כאן בעפולה.
לנסוע עם רכב לת"א?
אתה באמת רוצה להשכיב כל כך הרבה בשביל להנות מהפקקים?
לשם רק תחב"ץ, וגם רכבת לא אמינה עדיפה על הכבישים המסוייתים של הכרך המיותר הזה.
והפעם +1000
....
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ש01
אבל,
לנסוע עם רכב לת"א?
אתה באמת רוצה להשכיב כל כך הרבה בשביל להנות מהפקקים?
לשם רק תחב"ץ, וגם רכבת לא אמינה עדיפה על הכבישים המסוייתים של הכרך המיותר הזה.
להיכנס ולצאת מת"א למי שבנוי ומסוגל אז רק דו"ג (אני על אפריקה טווין)
וויתרתי על רכב חברה ואני נכנס ויוצא מת"א 25 ק"מ לכיוון ב22-25 דק'
בועז
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
לפותח השירשור, לתוואי שתיארת וליוםיום ובהנחה שאתה נותר ברכב ולא תחבצ/דו גלגלי אז התקציב מאפשר חשמלי בינוני סטייל ג׳ילי או MG.
אמנם ללא פסון וכיף היוקרה אבל הרבה יותר מתאים בהנחה שיש לך מקום לעמדת טעינה ביתית.
Asaf-a
אסף.א
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dice2
להיכנס ולצאת מת"א למי שבנוי ומסוגל אז רק דו"ג (אני על אפריקה טווין)
וויתרתי על רכב חברה ואני נכנס ויוצא מת"א 25 ק"מ לכיוון ב22-25 דק'
בועז
וואי כמה אני רוצה... (ולאור מחירי הדלק, עכשיו עוד יותר...)
(ואפילו שלא מגיע דרומית לקו רוחב נתניה כמעט אף פעם..)
אבל הבטחתי פעם לאשתי שבארץ אני עם שלילה עצמית
ועדין ממש אבל ממש כיף וטוב לי איתה ולכן נשאר עם ההבטחה...
אוטוטו הילד מקבל את הארונות ובתוכנית לרגל סיום הקורס - שבוע דו"ג בדרום גרמניה/צפון מערב אוסטריה
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
אולי איוניק 5?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
חזרה לשאלה המקורית.
יש ויש.
רכב שבבסיס שלו הוא רכב 'רגיל' ועליו מולבש רכב פרימיום - אלפא הם דוגמה טובה - בד"כ בפרמיה של הפרימיום קיימת אך קטנה. מי שמטפל במוסך הנכון או בעצמו - לא ירגיש את זה יותר מדי.
לעומת זאת אם בחרת במרצדס או ב.מ.וו - זה יצרן פרימיום שלא יודע למכור חלקים בזול. אפשר לטפל לבד ולתקן מכלולים חולקים שבנוסף יודעים רק להחליף. זמן שווה כסף אז גם בחשבון הזה קשה לנצח.
ועדיין בהתנהלות נכונה זה ייצא לך פחות יקר מלהחזיק בהמת דיזל יפנית מתיישנת. והרבה יותר כיף. כמובן עד שהכביש נגמר...
ולא הכל עלויות. צריך להנות בחיים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
שלום
1. מהנסיון שלי, אחזקת רכב "יוקרה" לא דומה לאחזקת רכב שטח שמטייל, ומדובר בעלות הרבה יותר זולה. משמעותית. בסדרי גודל.
בד"כ מדובר במנוע בנזין פשוט וקטן יותר מהבהמות, שלא דורש שום טיפולים/הפתעות מיוחדות בעשור הראשון.
שאר המערכות בד"כ אמינות מאוד, הכל קטן ויעיל יותר. ולא עובר התעללות...
זה לא דומה בכלל לאחזקת רכב שטח.
ושלא יפחידו אותך יותר מידי עם עלויות אחזקת רכב "יוקרה", יש המון חוסר ידע/חוסר נסיון ודעות קדומות בתחום.
מי שמחזיק רכב שטח אמיתי (לא דאסטר כנראה) משלם הרבה יותר בסעיף האחזקה מרכב יוקרה, גם כשהרכב אמין יחסית.
2. לגבי האפשרויות, המצומצמות יש לומר בשנים האחרונות מאז עידן הקרוסאובר, זה תלוי מאוד במה אתה מחפש? מה מושך אותך?
התנהגות ? נוחות ? כח? תכתוב כמה מילים.
3. פעם גולף תמיד גולף.
לא "יוקרה" בהגדרה אבל בהחלט נותנת תחושה כזאת.
מי שהחזיק תקופה ולא נסיעה בודדת יודע על מה אני מדבר, משהו באיכות חומרים, בדיוק, בקומפקטיות, משהו בנוסחא הופך אותה למכונית מושלמת בקטגוריה של משפחתיות קומפקטיות, עם דלת 5 פונקציונאלית מאוד כשצריך, מנוע בועט (יחסית, בגלל הטורבו), והתנהגות למופת, הופך אותה למנצחת הקטגוריה כבר שנים ארוכות, ללא עוררין.
מנועים חדשנים וחסכונים מאוד, ניתוקי צילינדרים בשיוט וכו'.
אצלינו במשפחה המורחבת, ישנם כבר כמה גולפים, שהחליפו גולפים, ואנחנו מאוד מרוצים.
כל סיפורי הזוועות על האמינות כנראה פסחו עלינו. (-:
מצחיק, חלק מהרכבים, למשל שנת 2012 מחוץ למשפחה, נמכרו לחברים, ועדיין בלי בעיות מיוחדות....גם ב 150K ק"מ. שום גיר, שום מכאטרוניק או נעליים. טיפולים שוטפים ובלאי נורמלי לחלקים מסויימים. (אמאזון גרמניה עושים עבודה טובה)
4. לגבי רכבי "יוקרה"
למדתי שלרוב המותגים יש מוסכים מומלצים עתירי נסיון (לא מוסכי היבואן) שלעיתים מקצועיים יותר ממוסכי היבואן, וכמובן זולים יותר.
חלקם לא פוגעים באחריות.
פורד - מוסך תכלת בנס ציונה
קבוצת פולקסווגן - מוסך רון ת"א
BMW - נבעה ברחובות
עוד ועוד.
אל תחשוש יותר מידי, קח איזה ממתק. תהנה קצת.
צא מהאפור, תפסיק לראות חדשות
BE A MAN
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
המחירים של הטיפולים לרכבים פרטיים גבוהים מאוד בעיני, תוסיף לזה ביטוח מקיף, ויוצא שלהחזיק רכב שטח מיושן באחזקה עצמית נהיה עסק סביר לגמרי.
המוסכים גובים מחירים בידיוניים על מחירי החלפים - מהניסיון שלי, פי 2 ממחירי החלפים בחנויות החלפים בארץ.
כמה דוגמאות:
אלפא רומיאו ג'ולייטה 2018, עלות הטיפול האחרון, במוסך מתמחה אך לא מורשה יבואן (מורשה יבואן תוסיף 20 אחוז)
הוחלף:
שמן מנוע
פילטר שמן
פילטר אוויר
פילטר מזגן
טיימינג
מצתים
מחיר: 3000ש"ח
טיפול 35,000 שכלל:
שמן מנוע
פליטר שמן
צלחות+רפידות מקדימה
1700ש"ח
לפיג'ו 508 שנת 2020 קיבלתי אתמול הצעת מחיר של 1700ש"ח ממוסך מורשה יבואן עבור:
שמן מנוע
פילטר אוויר
פילטר שמן
פילטר מזגן
פלאגים
לסקודה סופרב שהפיג'ו החליפה עלויות הטיפולים היו דומות לפיג'ו.
טיפול בדומה לפיג'ו עלה 1500ש"ח במוסך מאוד מומלץ של קונצרן VAG, אך לא מורשה יבואן. ביבואן היה עולה 1700ש"ח
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
שים לב שבכל הדוגמאות שהבאת מסתתר משהו נוסף לטיפול הרגיל- טיימינג, צלחות בילום, מצתים.
א. המשהו נוסף הזה נדרש בד"כ להחלפה כל כמה שנים טובות ועשרות אלפי ק"מ, ולא משהו שוטף בכלל.
לצורך העניין, יש לי גולף עם 50K ק"מ, שלא הוחלפו עדיין צלחות ולא בוצע עדיין טיימינג....
ב. אותם חלפים ועבודה, לבצע בג'יפ שלך במוסך אתה לא מכניס להשוואה ? כי אתה מטפל לבד ? אז ההשוואה לא נכונה.
האחזקה לדעתי לא מתקרבת לחצי העלות של בהמה 4X4, ואני כותב את זה מנסיון שלי לאורך יותר מעשור בערך.
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבי ביטר
שים לב שבכל הדוגמאות שהבאת מסתתר משהו נוסף לטיפול הרגיל- טיימינג, צלחות בילום, מצתים.
א. המשהו נוסף הזה נדרש בד"כ להחלפה כל כמה שנים טובות ועשרות אלפי ק"מ, ולא משהו שוטף בכלל.
לצורך העניין, יש לי גולף עם 50K ק"מ, שלא הוחלפו עדיין צלחות ולא בוצע עדיין טיימינג....
ב. אותם חלפים ועבודה, לבצע בג'יפ שלך במוסך אתה לא מכניס להשוואה ? כי אתה מטפל לבד ? אז ההשוואה לא נכונה.
האחזקה לדעתי לא מתקרבת לחצי העלות של בהמה 4X4, ואני כותב את זה מנסיון שלי לאורך יותר מעשור בערך.
אם אתה משווה בנזין ובנזין אני חושב שתראה שהעליות בטיפולים מתקרבות מאוד
הבלאי המוגבר ברכבי הגומי והמתלה ברכבי שטח הוא שובר השיוויון לפי דעתי
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבי ביטר
שלום
צא מהאפור, תפסיק לראות חדשות
BE A MAN
העיצה הכי טובה לחיים ..
אני עשיתי את המהלך הזה באופן אישי לפני עשור פלוס .. מאז החיים השתפרו פלאים
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר גרינברג
אם אתה משווה בנזין ובנזין אני חושב שתראה שהעליות בטיפולים מתקרבות מאוד
הבלאי המוגבר ברכבי הגומי והמתלה ברכבי שטח הוא שובר השיוויון לפי דעתי
גם בנזין לבנזין
צריך הרבה יותר נוזלים, הכל גדול יותר
צמיגים
מצבר
שמנים
נוזלים
מכלולים שלא קיימים ברכב פרטי כמו תיבת העברה וכו'
בג'יפ חלק מהתחביב הוא האחזקה המונעת (לפחות לחלק מהאנשים) וזה עולה לא מעט -
גומיות
צינורות
חיישנים
רדיאטור - מי מחליף בכלל רדיאטור ברכב מודרני...עוד ועוד
זה ממש סיפור אחר לגמרי.
גם אין את מחלת השדרגת. אין יותר מידי מה להוסיף, אלא אם כן אתה חולה נפש בסגנון של גרסאות תוכנה וקיטים להגדלת כ"ס ועוד כל מיני משמעויות.
בד"כ אתה עם הג'אנטים המקוריים של היצרן, לא מתעסק בשיכוך ו/או הגבהה....אין את הדברים האלה.
בואו נהיה כנים - להחזיק ג'יפ ולטייל היום זה תחביב יקר, מאוד.
ועוד לא נכנסתי לעניין הגניבות, וההפסד הפונטציאלי מול הביטוח.
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
למה טיימינג אתה מכניס למשהו שעושים כול כמה שנים ולא מחשיב אותו בחישוב השוטף אבל צמיגים/מצבר אתה כן מכניס לחישוב השוטף?
גם אותם מחליפים פעם בכמה שנים
אני לגמרי מסכים איתך שהעליות של רכבי השטח יותר גבוהות
אבל לא בצורה קיצונית…(ברכבי בנזין)
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
כל השיפורים מסביב זה בחירות שאנשים עושים
מכיר אנשים שמוצאים סכומים לא סבירים על רכבי כביש
(אפילו סכומים יותר גבוהים ממה שאני משקיע בטרופר שלי)
שורה תחתונה
מסכים איתך שרכבי שטח זה לא האופציה הזולה להתנייד ממקום למקום
אבל בסוף זה תחביב
וכמו בכל
תחביב אפשר לקחת אותו כמה רחוק שתבחר..
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
אז אנחנו די קרובים.
עכשיו בוא נדבר על הדלק....:eek::D
הסעיף הכי יקר באחזקה השוטפת.
הבנזין הזה שאתה מתאר פה (בהמה בוגרת/זקנה) לוגם 1 ל 6,7 ובשטח גם פחות.
התניידות יומיומית איתו (לא לכולם הפריוולגיה לרכב טיולים בלבד) גם אם קצרה ביותר, בנוסף לטיולים (דרום/צפון/פיקניק/ג'סטה גרירת עגלה לחבר) גוררת עלות גבוהה מאוד של תשלום דלק חודשי.
ברכבים הפרטיים המודרניים, אתה מקצץ את העלות הזאת בחצי, לפחות.
והנה, שים הכל באקסל (אם אתה טיפוס של אקסלים, אני לא) ותקבל חצי מהעלות.
חברים
אם אתם בעלי רנגלר 3.6 שמור, מקורי יחסית, בצבע הנכון (לבן או שחור), ויוקר המחייה מתחיל להלחיץ
הריבית של המשכנתא עולה, הסעיף של הסופרמרקט, חשמל, דלק, עוד ועוד.
תתבגרו כבר, תחליפו תחביב, ותמכרו כבר את הרנגלר שותה הכסף הזה!!!
כמה שטח אפשר לטחון, כמה אבק כבר אכלתם, צאו להפסקה.
BE A MAN
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
אני לא מכניס את עליות הדלק לאחזקה שוטפת
כמו שאני לא מכניס את זה ששטיפת רכב שטח במכון שטיפה יותר יקר מרכב פרטי..
אבל יכול להיות שזה רק אני
ובקשר לחלק השני
זה הכיף שלי זה התחביב שלי
יש אנשים שמוציאים אלפי שקלים על אופניים/רכבי ספורט/גלשנים וכו וכו
אני שורף את הכסף הזה על צמיגי שטח ובנזין
אני נהנה מלרדת מהכביש באמצע היום ולעשות סיבוב בשדות
אני מת על זה שאני יכול להגיע לנק מעניינות ולהיות שם לבד כי הם רחוקים מידיי להליכה ביום אחד!!
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
ובקשר לחלק השני "
זה הכיף שלי זה התחביב שלי
יש אנשים שמוציאים אלפי שקלים על אופניים/רכבי ספורט/גלשנים וכו וכו
אני שורף את הכסף הזה על צמיגי שטח ובנזין"
(-: כולכך מכיר את זה
זה התירוצים שכולנו מספרים לעצמינו - שאחרים מוציאים אלפי ש"ח על אופניים וגשלנים (ממש לא נכון, לא אותם סדרי גודל), שיש כאלה שמכורים להימורים, לליידי בויס בתאילנד או לא יודע מה...
כולכך מכיר את זה.
תהנה. זה מה שחשוב.
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
אבי,
כמעט כל טיפול יש דברים גדולים שכאלה.
העפתי מבט על היסטוריית הטיפול של הסקודה (180אק"מ, מדובר על 12 טיפולים)
בממוצע גס, עלות של 1500-2000ש"ח לטיפול.
תמיד יש משהו. בלמים, משאבת מים, מדחס מזגן, בלמים מאחורה וכו' וכו'
אם אתה רוצה לדבר קונקרטית: (משווה את הסקודה/אלפא לדיסקו 300TDI ולצ'ירוקי XJ)
שמנים:
שמן מנוע לאלפא, בתקן הסופר ייחודי שהיצרן מגדיר עולה 300ש"ח לטיפול - גם בדיסקו שנכנס בו 7 ליטרים של שמן, לא מגיעים למחיר כזה
מצברים:
מצברי AGM שכל רכב חדש צריך עולים המון כסף. מהזיכרון - 850-900ש"ח למצבר AGM של ורטה/בוש - זה בודאות יקר יותר ממה ששילמתי על מצברים ברכבי השטח שהיו לי.
צמיגים:
צמיגים לאלפא (ולכל רכב פרטי עם מידות ג'אנטים הזויות) צמיגי מישלין PS4 עולים 650 ש"ח ליחידה. הטויו שטח מלא עלו 760ש"ח ליחידה - לא הבדל משמעותי.
מכלולים שלא קיימים:
דפיקת חנייה הכי פשוטה שאפילו לא השאירה סימן והחיישן של המערכות האקטיביות ייצא מאיפוס, החברה תדרוש ממך איזה 2000ש"ח כדי לכייל אותו
תדפוק מראת צד עם תאורה, חיישני שטח מת וכו' ותגלה שהכיסוי הביטוחי של 4000ש"ח לא מספיק בשביל מראה חדשה (וגם פנסי לד מגיעים למחירים הזויים)
תחליף בולמים אקטיביים שקיימים בהמון רכבים חדשים ותגלה סכומים בידיוניים
קלאצ'ים בDSG, מכנטרוניקס בDSG עולים ביחד סכום של 5 ספרות.
אחזקה מונעת:
בסקודה, החליפו משאבת מים באחריות וגבו רק תשלום סמלי של 500ש"ח על חלקים. בדיסקו, משאבת מים של דנסו בארץ עולה 200ש"ח, ועם מזמינים מחו"ל ב350ש"ח מקבלים משאבת מים, אטמים, צנרת וכו'.
בסקודה, החליפו מדחס מזגן שהתפגר, חליפי סיני עלה 1000ש"ח. בצ'ירוקי מדחס מזגן סיני עלה 300ש"ח, בארץ זה היה באיזור ה500ש"ח.
מיכלי אוריאה שמתפגרים בקונצרן PSA עולים פעם האחרונה שבדקתי כמעט 5 ספרות
ירידת ערך:
את הצ'ירוקי מכרתי אחרי 5 שנים ב25% מעל מה שקניתי אותו
את הסקודה מכרתי אחרי 5 שנים ב40% מהמחיר שקניתי אותה
ביטוח:
ברכבי השטח חובה וצד ג' עולים 3000ש"ח
ברכבים החדשים על פני כל התקופה ביטוח עולה בממוצע פי 2 יותר (הוא יורד ככל שהשנים מתקדמות)
ועדיין, כנראה שרכב שטח יקר יותר, אבל זה לא הבדל כזה גדול שמכניסים פנימה עלויות הזויות של חלפים, מחירי ביטוח וירידת ערך
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
"הג'יפ זה במקום פסיכולוג, יועץ זוגיות, גירושים, ותחביבים יקרים אחרים בהרבה"
הפתעה - אתה הולך לייעוץ זוגי, זה לא עוזר, מתגרש, מקבל כאפה לפנים והולך לפסיכולוג וגם צריך לשנות תזונה כי התחביב שלך (בירות, בשר, וישיבה שעות מאחורי ההגה) נתן סימנים במקום אלו עם האופניים שנראים טוב ונשארו נשואים.
תכניס גם את זה להשוואת העלויות.
ותמכור.
חלאס.
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ariel-ro
אבי,
כמעט כל טיפול יש דברים גדולים שכאלה.
העפתי מבט על היסטוריית הטיפול של הסקודה (180אק"מ, מדובר על 12 טיפולים)
בממוצע גס, עלות של 1500-2000ש"ח לטיפול.
תמיד יש משהו. בלמים, משאבת מים, מדחס מזגן, בלמים מאחורה וכו' וכו'
אם אתה רוצה לדבר קונקרטית: (משווה את הסקודה/אלפא לדיסקו 300TDI ולצ'ירוקי XJ)
שמנים:
שמן מנוע לאלפא, בתקן הסופר ייחודי שהיצרן מגדיר עולה 300ש"ח לטיפול - גם בדיסקו שנכנס בו 7 ליטרים של שמן, לא מגיעים למחיר כזה
מצברים:
מצברי AGM שכל רכב חדש צריך עולים המון כסף. מהזיכרון - 850-900ש"ח למצבר AGM של ורטה/בוש - זה בודאות יקר יותר ממה ששילמתי על מצברים ברכבי השטח שהיו לי.
צמיגים:
צמיגים לאלפא (ולכל רכב פרטי עם מידות ג'אנטים הזויות) צמיגי מישלין PS4 עולים 650 ש"ח ליחידה. הטויו שטח מלא עלו 760ש"ח ליחידה - לא הבדל משמעותי.
מכלולים שלא קיימים:
דפיקת חנייה הכי פשוטה שאפילו לא השאירה סימן והחיישן של המערכות האקטיביות ייצא מאיפוס, החברה תדרוש ממך איזה 2000ש"ח כדי לכייל אותו
תדפוק מראת צד עם תאורה, חיישני שטח מת וכו' ותגלה שהכיסוי הביטוחי של 4000ש"ח לא מספיק בשביל מראה חדשה (וגם פנסי לד מגיעים למחירים הזויים)
תחליף בולמים אקטיביים שקיימים בהמון רכבים חדשים ותגלה סכומים בידיוניים
קלאצ'ים בDSG, מכנטרוניקס בDSG עולים ביחד סכום של 5 ספרות.
אחזקה מונעת:
בסקודה, החליפו משאבת מים באחריות וגבו רק תשלום סמלי של 500ש"ח על חלקים. בדיסקו, משאבת מים של דנסו בארץ עולה 200ש"ח, ועם מזמינים מחו"ל ב350ש"ח מקבלים משאבת מים, אטמים, צנרת וכו'.
בסקודה, החליפו מדחס מזגן שהתפגר, חליפי סיני עלה 1000ש"ח. בצ'ירוקי מדחס מזגן סיני עלה 300ש"ח, בארץ זה היה באיזור ה500ש"ח.
מיכלי אוריאה שמתפגרים בקונצרן PSA עולים פעם האחרונה שבדקתי כמעט 5 ספרות
ירידת ערך:
את הצ'ירוקי מכרתי אחרי 5 שנים ב25% מעל מה שקניתי אותו
את הסקודה מכרתי אחרי 5 שנים ב40% מהמחיר שקניתי אותה
ביטוח:
ברכבי השטח חובה וצד ג' עולים 3000ש"ח
ברכבים החדשים על פני כל התקופה ביטוח עולה בממוצע פי 2 יותר (הוא יורד ככל שהשנים מתקדמות)
ועדיין, כנראה שרכב שטח יקר יותר, אבל זה לא הבדל כזה גדול שמכניסים פנימה עלויות הזויות של חלפים, מחירי ביטוח וירידת ערך
1500-2000 ש"ח בממוצע לטיפול?
כלקוח וותיק של צ'מפיון, בנוסף למוסך רון (לא נוח לכולם אצלינו ליסוע לתל אביב) - טיפול פשוט עולה 800-900, לא יודע מאיפה הסכומים האלה. מישהו כנראה מזמבר אותך.
כל השאר, אני פשוט לא מכיר, לא נתקלתי כמעט בשום דבר ממה שרשמת חוץ ממראות שהחלפתי בתחליפיות במקום ייעודי (300 ש"ח למראה) ודאגתי להכניס לפוליסת ביטוח הבאה.
אנחנו מחזיקים גולף במחזורים של 6 שנים.
לא מכיר שום דבר ממה שרשמת.
- - - Updated - - -
אההה כן, באמת מצברי "עצור וסע" עולים יותר, קניתי ב 700 ש"ח של בוש לפני חודש.
שוב, לא הסכומים שציינת.
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
רק כדי לסגור את העניין מבחינת המידע שאני יכול לספק:
הסקודה טופלה במוסכים של צ'מפיון בתקופת האחריות ובמוסך רון לאחר מכן - נקנתה ב2017 ונמכרה ב2022.
האלפא טופלה באחריות במוסך המרכזי של סמל"ת וכיום מטופלת אצל אבי במוסך תלתן. הראשונה נקנתה ב2015 ונמכרה ב2018, השנייה נקנתה ב2018 ועדיין אצלנו.
וכמובן שטיפול פשוט עולה 800-900ש"ח (שזה המון בשביל שמן ופילטר שמן ואולי גם פילטר מזגן, בפעם היחידה שהחלפתי שמן ופילטר שמן במוסך לצ'ירוקי, זה עלה 400ש"ח כולל השמן והפילטר), רק שזה אף פעם לא מסתכם בזה.
אפרופו מוסך רון:
הוא העלה לפייסבוק שלו בשבוע שעבר על שכן שלו שנשבר לו הפנס בג'ילי החשמלית... מחיר הפנס אצל החברה (ואין להשיג לא בחברה):
10,000ש"ח
- - - Updated - - -
לא יכול לערוך את ההודעה
*נושק ל10,000ש"ח מלמטה
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
נהיה קצת ערבובייה…
אבל הכל טוב.
ראיתי את הפוסט על הפנס, בקרוב נשמע על כל מיני סיפורים מעניינים ברכבים החשמליים, בעיקר מתוצרת יצרנים סיניים פחות מוכרים שפרצו לשוק בסערה, והביקוש עולה על ההיצע.
פתאום השוק הזה שהיה שמרני במשך שנים, השתנה מאוד, והרבה אנשים לוקחים ריזיקות מעניינות בסכומים לא מבוטלים.
נחמד.
היסטוריה.
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
אם האוטו חי רק בבינעירוני ורק משייט כל היום בהילוך הגבוה, אולי באמת לא יהיו לכם תקלות בגירים המתוחכמים.
אבל ברכב שחי כל הזמן בפקקים ולכן מעיף קלאצ'ים ומכטרוניקים ללא הכרה, תגלו שרכב מודרני כזה הוא מפלצת מוצצת. אולי אין בלאי כמו ברכבי שטח, צריכת הדלק הממוצעת היא בוודאות כמעט מחצית משל רכב שטח ממוצע, אבל זה לא אומר שהאחזקה תהיה זולה.
כל מי שעוקב אחרי הפוסטים המושקעים של מוסך רון רואה ומבין מה הולך שם.
הבחור שמשפץ מנועים אצלו, תמיד עסוק - כי מנועי ה-TSI האלה מתפגרים סביב 220-280K ק"מ. גירים DSG - כושלים ללא הפסקה (רק לפני שבוע, הוא העלה בהתלהבות תמונה של איזה ג'טה יד-ראשונה "שייכת למהנדס מכונות" שהגיר שלה הגיע ל-250,000 ק"מ (קלאצ'ים הוחלפו רק פעם אחת בתקופת האחריות בגלל תקלה). וואו! והוא מתאר את זה כמשהו חריג "בזכות בעל האוטו שהוא מהנדס מכונות ולכן מבין את המכניקה של הרכב". מה יש להוסיף? ממש מגיעה לבעל הרכב, למוסך ול-VW מדליה על ההישג.... אולי צריך לעשות להם גם טקס ומסיבה?.... כי ברוב הרכבים האלה שחיים במתאר של פקקים ומזנקים-עוצרים 5,000 פעם בכל נסיעה לעבודה, הגירים המזויינים האלה לא מגיעים גם לחצי מזה. (ושלא יהיו טעויות - מבלי להמעיט בערכם של מוסכים אחרים, מוסך רון הוא חד משמעית המוסך הכי מקצועי והכי אמין למכוניות VAG בישראל - עם תמחור נמוך יותר, לעתים משמעותית, בהשוואה למוסכי היבואן).
עכשיו תעטפו את כל זה במרכב עם לוגו של יצרן פרימיום ותכפילו עלות של כל דבר ב-2 לפחות.
על זה תוסיפו הפתעות שלא קשורות לאמינות, אבל עדיין גדולות ויקרות - צמיגי חתך היפר-נמוך על ג'נטים עצומים - סידור שרגיש מאוד לעליה לא זהירה על מדרכות, לאיכות סלילה, לכניסה אלימה לבורות, לבאמפרים - ועולה הון. בלמים אקזוטיים, מפתנים ופגושים קדמיים נמוכים שנדפקים, פנסי קסנון שכל סבתא בפיקנטו שדופקת עליכם רוורס לא זהיר בחנייה ושוברת אותם, מכניסה אתכם להוצאה של 5 ספרות שמצריכה הפעלת ביטוח, כל מיני מראות מתוחכמות ששליחים ממהרים שוברים עם הארגז של הטוסטוס שלהם, דברים כאלה. פנס קדמי, פנס אחורי, מראה, אלה חלקים שבמכוניות "רגילות" עולים לכל היותר כמה מאות שקלים בכל חנות חלפים. מישהו שבר לי פנס אחורי בפוקוס - חדש קומפלט עלה 120 שקל. פנס קדמי חדש קומפלט עולה 450-500. מראה - 450-500. בדגמים חדישים של מותגי הפרימיום שהכל בהם מוכרח להיות מקורי, מקודד, אלה אלפים רבים עד עשרות אלפים. ברכב פרימיום אתם גם לא מתעלמים משריטות-חנייה למיניהן. מה שממש לא מעניין אותי בפרייבט הפשוט שלי שבן 12 ושווה סכום של ארבע ספרות, מאוד אכפת ומפריע למי שנוסע בב.מ.וו בת 4-5 ורוצה שתישאר יפה ומטופחת.
ואלה בפירוש לא מכוניות שמתחזקים לבד.
נדרשים כלים ספציפיים והרבה ידע מקצועי. טיפול תקופתי אמיתי ברכב כזה לא מסתכם בהחלפת שמנים ומסננים ולא מבצעים אותו על המדרכה. מסתבר שגם לא כל מוסך כללי יודע להתעסק במכוניות כאלה. כבר ראיתי את אחד ממכונאי הג'יפים הידועים, אחד שבאים אליו מכל הארץ, מסתבך, שובר את הראש ומקלל על איזה גרמניה יקרה שתפסה לו את הליפט לכמה ימים.
רכב פרימיום נשאר פרימיום בעלויות התחזוקה שלו גם אחרי כמה שנים טובות, אחרי שערכו ירד מאוד והפך להיות נגיש ובהישג יד. מי שמוכן לזה פיננסית ונפשית, ייהנה מרכב כזה מאוד. כי איכות הנסיעה והביצועים הן ברמה אחרת לגמרי.
אבל אם מחפשים לחסוך בהוצאות, זה ממש לא הכיוון הנכון.
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
בשביל כאלו עלויות לא צריך רכב פרימיום.
'סתם' מכונית שנשבר לה פנס וצריך להחליף אותו... ואת המחשב שלו.... ולכייל את המחשב.... אז האוטו זבל דפק לך את הפנס בחניה והביטוח שלך ישלם 40000 שח.
לא רכב יוקרה.
אז לפחות להנות....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
דרור
איך אתה אוהב את הסיפורים האלה על הגירים הרובוטיים ומנועי הטורבו.
זה כזה ישן ולא רלוונטי.
"הבחור שמשפץ מנועים אצלו, תמיד עסוק - כי מנועי ה-TSI האלה מתפגרים סביב 220-280K ק"מ "
אני לא מתקרב לרמות הק"מ הזה עם רכבים פרטיים, אפילו לא חצי מזה.
וכך גם כל מי שאני מכיר סביבי (עם הרכבים האלה)
זה לא ג'יפ.
אני מדבר על אחזקת רכב חדש, או בן 3 נניח, עד 6, ולא יותר מ 100K ק"מ.
אצלי מעולם לא התפגר שום מנוע, ושום סיפורים אחרים. הרכבים האלה עובדים אצלינו יומיום ובסה"כ מאוד אמינים וזולים לאחזקה.
אני יכול לבדוק היסטוריית קבלות (מוסך מורשה באשדוד ורון בת"א) של גולף בת 8 של אישתי (מודל 2015 עם 75 ק"מ, הפעם משכנו קצת בגלל חוסר מלאים אצל היבואנים) ולהעלות לפה. אין שם כלום, טיפול קטן, טיפול "גדול". מצברים, רפידות, סט צמיגים (פעם אחת), ועדיין לא עשיתי טיימינג (הזנחתי הפעם האמת, זה כבר חורג מהוראות היצרן)
וכמובן הדלק, החסכון בדלק (מנוע 1.4 עם גיר רובוטי (ידני)).
לא פרימיום, רק התייחסתי לסטיגמה הזאת עם VAG.
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבי ביטר
דרור
איך אתה אוהב את הסיפורים האלה על הגירים הרובוטיים ומנועי הטורבו.
זה כזה ישן ולא רלוונטי.
"הבחור שמשפץ מנועים אצלו, תמיד עסוק - כי מנועי ה-TSI האלה מתפגרים סביב 220-280K ק"מ "
אני לא מתקרב לרמות הק"מ הזה עם רכבים פרטיים, אפילו לא חצי מזה.
וכך גם כל מי שאני מכיר סביבי (עם הרכבים האלה)
זה לא ג'יפ.
אני מדבר על אחזקת רכב חדש, או בן 3 נניח, עד 6, ולא יותר מ 100K ק"מ.
אצלי מעולם לא התפגר שום מנוע, ושום סיפורים אחרים. הרכבים האלה עובדים אצלינו יומיום ובסה"כ מאוד אמינים וזולים לאחזקה.
אני יכול לבדוק היסטוריית קבלות (מוסך מורשה באשדוד ורון בת"א) של גולף בת 8 של אישתי (מודל 2015 עם 75 ק"מ, הפעם משכנו קצת בגלל חוסר מלאים אצל היבואנים) ולהעלות לפה. אין שם כלום, טיפול קטן, טיפול "גדול". מצברים, רפידות, סט צמיגים (פעם אחת), ועדיין לא עשיתי טיימינג (הזנחתי הפעם האמת, זה כבר חורג מהוראות היצרן)
וכמובן הדלק, החסכון בדלק (מנוע 1.4 עם גיר רובוטי (ידני)).
לא פרימיום, רק התייחסתי לסטיגמה הזאת עם VAG.
שום סטיגמה.
סטיגמות לא נולדות סתם ככה.
אבל אין צורך שתבדוק. אני מאמין לך.
אתה לא מתקרב לרמות ק"מ כאלה.... יופי. אז על סמך מה אתה מבסס את ההכרזה שהן אמינות?
מזכיר לי מישהו מכאן שבמשך שנים טען שה-CJ שלו מאוד אמין. החזיק אותו יותר מ-10 שנים במהלכן הג'יפ נסע בטוטאל אולי כ-5,000 ק"מ.... העביר את רוב ימיו מתחת לסככה בלי לנסוע בכלל, אבל היה "אמין". גם ה-CJ הנוכחי שלו אפילו עוד יותר אמין למרות שהוא עוד יותר ישן. כבר כמה שנים לא נסע אפילו מטר - אבל היי, לא מתקלקל. נו..... על אותו משקל, גם דגמי המכוניות בויטרינה אצלי מאוד אמינים.
אתה לא מתקרב לרמות ק"מ כאלה אבל זה שיקנה ממך את האוטו כבר כן יגיע לשם. ובגלל שאתה לא מטפל באוטו בזמן (אתה בעצמך הודית שעוד לא עשית טיימינג שאולי כבר הגיע הזמן לעשות. על איזה עוד טיפולים אתה מדלג?...) כנראה יכיר די מהר את דני, זה שמשפץ את המנועים אצל רון.
ואם ייסע הרבה בפקקים, יכיר ויקלל גם את ה-DSG. שם, כל מה שנחסך בדלק, צריך לשים בצד - לטובת תיקון עתידי שיגיע גם יגיע.
אני כן מגיע לרמות ק"מ שכאלה ואפילו ממש בקלות. הרוב אמנם במתאר בינעירוני, אבל פעם שבוע בפקקים של המרכז כשבחוץ 400 מעלות ו-850% לחות, זה מתאר נהיגה שרוצח מכוניות יותר מאשר מסלול מירוצים. זה למה אני פשוט לא מרשה לעצמי להתפתות לרכוש VAG משומשת ו/או שום אוטו אחר עם גיר רובוטי. כי זו מלכודת ידועה מראש.
ועכשיו בלי ציניות - אני מת על המכוניות של VAG. נוסעות אש ומרגישות על הכביש סוף הדרך, ומי יודע? מתי שהוא הילדים יגדלו וכבר לא אצטרך להגיע למרכז ולפקקים והק"מ השנתי שלי יירד דרסטית, ואז אולי תהיה לי כזו. חדשה. ברור שחדשה. רק חדשה.
כי ככה זה ב-VAG. קונים חדשה, נהנים ומוכרים קצת לפני שתיגמר האחריות ויעוף גיר או מנוע וקונים שוב חדשה. הכל צריך להיות מתוכנן - בגדול, תכנית האב של היצרן קובעת שזו צריכה להיות הבעיה של היד השניה ואילך.
-
תגובה: עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כי ברוב הרכבים האלה שחיים במתאר של פקקים ומזנקים-עוצרים 5,000 פעם בכל נסיעה לעבודה, הגירים המזויינים האלה לא מגיעים גם לחצי מזה.
רכב חשמלי אוכל את המתאר הזה בלי מלח, תוך חיסכון עצום באנרגיה ובלי להרעיל את השכנים לפקק.
דרור עדיין לא מאוחר לשנות את דעתך.