-
4 קבצים מצורפים
טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
טיפול נימרץ כבר לא יעזור לי לפחות, אולי ניתוח להפרדת אונות
בשעה טובה הצטרף חבר נוסף לימ"ח WM325 S1 נ.כ (נושא כלים)
האח השמנמן של הנ.נ תוצרת תע"ר כמובן.
ההבדל בינו לבין הנ.נ הוא במרכב בלבד, קבינה מנופחת וחזית זהה וארגז אלומיניום סגור אחוד עם תוספת הארכה לשלדה האחורית ע"י ברגים .
מישהו מתי שהוא היה צריך רכב סגור לאחד ממשרדי הממשלה למטרה לא ממש ברורה.
המהנדסים של תע"ר לא כל כך השיקעו בלתכנן רכב מחדש עשו קצת עבודת קוסמטיקה- הגביהו את הגג המקורי של מרכב האמבולנס, פתחו שני פתחים מרובעים בצד אחד של הארגז זיווד קצת שונה דש מבוסס על שעונים לא צבאיים לא ידוע לי מאיזה רכב נלקחו.
וונטה במרכז גג הארגז.
הדגם הזה הוא יחיד מסוגו באותה שנת ייצור - 1979, ויכול מאוד להיות שהשורד האחרון (אם מישהו מכיר רכב דומה אשמח לשמוע)
היה של מדינת ישראל עד שנת 1999, ואז יצא לאזרחות במכרז.
נקנה ע"י בימאי שצבע אותו בירוק צבאי והוסיף לו מגן דוד ובעצם הפך אותו לאמבולנס לצורך תפאורה לסרטים.
אחרי כ20 שנה נקנה ע"י אספן רכבים אשר גם השכיר אותו לסרטים- הרכב שיחק כקנטינה בשעת נעילה.
עד שאני הצלחתי לשים עליו את ידי.
עד כאן הסיפורים ועכשיו לפרטים טכניים יותר.
מדובר על דודג WM325 אשר מבוססת על שלדה ומכלולים של WM300.
רכבת כוח קלאסית של נ.נ עם מנוע סלאנט 6 טורי, וגיר NP435 וכננת PTO.
לא מבין איך מכל הנ.נ הקיימים אשר יצאו עם דנה 60/70 אני זכיתי בעונש של NAPCO שלפחות מצויידים בלוקרים.
טרנספר NP200 וברקסים מקוללים עם בוסטר בכל צד של השלדה, שבעתיד הוחלפה למשאבה מרכזית משולבת עם בוסטר שגם התאימה לדיסק בריקס של דנה 60.
צמיגים 900X16.
מצבו הכללי:
נכון להיום בזמן הקצר שהספקתי לנבור בו.
כבל וואקום שמוביל מסעפת היניקה לבוסטר קרועה לכן אין בלמים.
הרכב מניע טוב מניע עם הרבה מאוד עתר אבל ברגע שתופס עובד יפה ללא נקישות ורעשים יקרים.
רדיאטור נוזל ודורש שיפוץ מקיף.
גיר עובר בצורה סבירה.
מסגרת חלון רקובה למידי.
וכמעט כל מכלול מזיע.
מה שכן ניראה שהמכלולים מגורזים ונשארו במצב עבודה אל אף כל השנים.
בקרוב עדכונים נוספים.
וכמובן איך אפשר בלי תמונות
והמשך יבוא ...
קובץ מצורף 139509קובץ מצורף 139510קובץ מצורף 139511קובץ מצורף 139512
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
תתחדש.
אז איך ההרגשה של להיות בעלים של רכב שיש רק אחד ממנו נוסע. בעולם?
יאללה לעבודה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
לחות הפתח של גלגל הספייר הוא מקורי.
ההגבהה נראית, לפחות מהצד של הצילום ששמת - כמו תוספת מאוחרת יותר.
צלם את דופן נהג של הארגז, שנראה את הפתחים המדוברים.
כמה ברגים בגלגל - 5 או 6 או 8?
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
סרן נפקו בנ"נ זה בד"כ 5 ברגים
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
איזה יפיוף.
מה התכניות לעתיד?
-
5 קבצים מצורפים
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
וואוו!!! יש מישהו יותר גנוב ממני בהחלט!!!
תתחדש, יהיה מעניין
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תתחדש.
אז איך ההרגשה של להיות בעלים של רכב שיש רק אחד ממנו נוסע. בעולם?
יאללה לעבודה.
אסף.
תודה רבה אסף !
תודה גם על העזרה ברכישה ובבדיקה של הרכב.
על הספרות ועל ים המידע שאתה שופך.
השרשור שלך גם אם לא הבשיל לידי רכב עם רישוי, סולל את הדרך בצורה חד משמעית.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
איזה יפיוף.
מה התכניות לעתיד?
תודה דורון !
בגדול לא היו לי הרבה תוכניות ועדיין אין ממש.
החלום שלי היה נ.נ פתוח, ואז הצלחתי למצוא M37 פתוח אבל זה לא נ.נ 3/4 טון פחות עשה לי את זה.
אבל עדיין שמח שהוא בחיקי.
אני בכלל רציתי לקצץ אותו ולהפוך אותו לרכב פתוח, אבל גם אסף ובערף כל מי שאני פוגש חושב שהוא צריך להיות קאמפר.
אז אני מתחיל לגדל את הרעיון הזה בראש ומנסה לדמיין את זה, מודה עדיין לא שם לגמרי.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
וואוו!!! יש מישהו יותר גנוב ממני בהחלט!!!
תתחדש, יהיה מעניין
תודה רבה !
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תמונות נוספות בדרך...
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
שמע... בתל אביב היית משלם ארנונה. ברור שזה צריך להיות קמפר
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
שמע... בתל אביב היית משלם ארנונה. ברור שזה צריך להיות קמפר
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
רק אל תזכיר לי את תל אביב!
הייתי מחנה את ההיילקס במקום קבוע ומחליף איתה את הפרייוט תוקע את הרחוב ל 2-3 דקות.
כולם עצבניים, וכל זה כדי לקשור את היילקס לעמוד החשמל הקרוב ביותר שהיה :cool:
זה היה סיוט !
קמפר זה אחלה אני מניח.
למרות שי שלי דחף מסויים לקחת דיסק 9 ולהפוך אתו לדאבל קבינה עם ארגז פתוח.
אבל אני כנראה לא מוסגל להשחית אותו לפחות לא כך כך מהר...
צריך המלצות לקרבורטור.
משהו אמין שיודע גם לשפוך דלק שצריך.
עם משאבת תאוצה מכאנית ומעדיף צ'וק מכאני.
ראיתי כמה סרטונים ביוטיוב שום תשובה חד משמעית יש המון המלצות מבלבל.
כן חשוב שיהיה בולט און או התקנה קלה, וכמובן שיצליח להתחבר לפילטר אוויר הקיים.
המנוע הוא Slant six 225.
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
https://www.slantsix.org/forum/viewtopic.php?t=56982
ואולי עדיף קיט הזרקה
Holley sniper 2300
או
fiTech
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
מצטרף לתומכי הקמפר.. לדעתי יש לך פה שילוב נדיר של פשטות, עבירות, גובה תקרה ונפח.
ובכל מקרה, תתחדש
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
סופר מעניין !!!
ראיתי כמה סרטונים וזה יכול להיות פתרון מאוד יצירתי וגם מינימום שינויים למפרט המקורי.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
מצטרף לתומכי הקמפר.. לדעתי יש לך פה שילוב נדיר של פשטות, עבירות, גובה תקרה ונפח.
ובכל מקרה, תתחדש
תודה רבה !
מעריך את החיזוקים.
ובנתיים קצת תמונות- מתוך הסט של שעת נעילה.
בתפקיד החשוב ביותר לפחות לכל חייל בסדיר "הקנטינה"
קרדיט לארז סידריס על התמונות.
קובץ מצורף 139524
קובץ מצורף 139525
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
חייב לציין שלמרות חוסר הדיוק ההיסטורי, המדבקות של השקמית הרבה יותר מגניבות מהננבולנס.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
תתחדש
נראה שהולך להיות לך אחלה פרויקט.
אז מה בכל זאת היה ייעודו של האקזמפלר הזה? יש מי שיודע לשפוך על זה אור?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
אל תעז להשחית את הקרון!!!!
הוא כל כך מגניב.
ומבפנים זה מוכרח להיות קמפר.
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
רק קמפר!
עם חלונות גדולים
אולי רמפה נפתחת מאחור?
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
שכל אחד פה שכותב לך לבנות קמפר, יבוא לשים יד בבנייה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
יש לו כבר "פעמיים אחלה פרויקטים"
גלעד.. פעם שלישית גלידה. אולי יהיה אוטו גלידה? סתם סתם...
תכלס אחלה בסיס לקמפר! אני קופץ לסייע בכל שלב.
חוץ מהקטע של להביא ילדים לאכלס שם... זה עליך!
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
אל תקשיב לו.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אל תעז להשחית את הקרון!!!!
הוא כל כך מגניב.
ומבפנים זה מוכרח להיות קמפר.
אוקי אוקי אפילו שמעולם לא חשבתי שאני אבנה קמפר או לפחות לא בשלב הזה של החיים.
מקבל את הגורל שנכפה עלי וכנראה שאין ברירה קמפר זה יהיה !!.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רמי גלבוע
רק קמפר!
עם חלונות גדולים
אולי רמפה נפתחת מאחור?
רמפה זה יכול להיות מעניין השאלה מה ההיתרון שלה לקמפר
לקחת ציוד מתגלגל ?
חלונות זה מוגל לקמפר לא ?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
שכל אחד פה שכותב לך לבנות קמפר, יבוא לשים יד בבנייה.
מי בתור ?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אוקי אז החלטתם שזה יהיה קאמפר אז זה מה שיהיה.
אבל לפני צריך לדבר עם המכניקה, לא רואה את עצמי מתחיל בכלל לזוז לכיוון של זיווד לפני שהדבר הזה מתגלגל בצורה הגיונית.
בתוכנית:
שלב א:
לנסות איך שהוא כרגע להשמיש אותו ולעבור טסט, ברגע שזה יתגלגל מעט זאת תהיה זריקת מוטיבציה חשובה לפרויקט עם שאיפה להגיע איתו למפגש גיפולוג הקרוב.
נכון לעכשיו ממה שיצא לי ברשימת ריגקטים:
1- צנרת מים לעבור עליה ולהחליף צנרת קיימת כי היא נוזלת, וכנראה גם שיפוץ רדיאטור.
2- לנסות להשמיש את מערכת הבלימה אז איז, זה אומר שצריך להחליף צינור וואקום קרוע.
למלא שמן ברקס ולראות אם המשאבות אופן והבוסטרים מתפקדים.
3- החלפת שמנים ומתכלים כללית.
4-חגורות בטיחות אין ממש, מי שהוא יודע מה החוק אומר על רכב מעל 4 טון משנת 79 ?
5- טסט.
6- לחשוב חיובי עם הרבה אופטימיות שזה הכל.
שלב שני (מכני בלבד) :
1) הגה כוח שאסף יחליט באיזה קונסטלציה.
2) מערכת בלימה לשדרג לבוסטר עם משאבה מרכזית מודרנית מישהו אמר אסף ?
3) סרנים דנה 60/70 עם יחס העברה 4.88 לתיבת העברה הקיימת של 4 הילוכים יהיה עוד חצי היגיון + סט צמיגים וגאנטים רלוונטי.
להשאר עם התיבה הנוכית בעיקר בשביל הPTO הקיים.
4) שדרוג המנוע הקיים/ החלפה או שיפור הקיים - דורש דיון מעמיק.
5) חיזוקים לשלדה במידת הצורך.
שלב שלישי ( זיווד ופחחות)
ברגע שנגיע למכניקה שאפשר יהיה להתגלגל בצורה הגיונית ואמינה.
נתחיל בשלב השלישי של הזיווד/ תצורת מרכב ושינויים.
ניראה לי עוד מעט מוקדם עדיין וגם אין לי ממש חזון בעניין עדיין פתוח להצאות ורעיונות.
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
להבנתי אתה לא מחוייב בחגורת בטיחות, אבל בוא... עדיף שתתקין.
https://www.gov.il/he/departments/le...s_safety_seats
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
כאמור...
אחרי הטסט...
יש לך מחכים אצלי זוג סרנים ותיבת העברה 205 וגלי הינע - כל מה שצריך לטובת ההסבה כרגע עם ההגה המקורי ועם הגיר המקורי.
בוסטר בלמים ומפצל מתאים אני יודע למי נתתי. אבל גם אם הוא יתקשה להיפרד אנחנו יודעים בדיוק מה צריך שיתאים לסרנים האלה - או הידרו או ואקום.
הגה כוח יש את כל המרכיבים אבל צריך קצת פבריקציה. אתה מכיר מישהו שיודע לרתך?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
תתחדש
נראה שהולך להיות לך אחלה פרויקט.
אז מה בכל זאת היה ייעודו של האקזמפלר הזה? יש מי שיודע לשפוך על זה אור?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
תודה רבה עומרי.
האמת שגם לי אין ממש מושג למה הוא שימש.
אמבולנס לא בוודאות כי אין לו דשבורד צבאי, ובכלל נונים עם כננות קיימים אך לא מאוד נפוצים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אני חוקר את הנושא בימים אחרונים מאז דיברנו על זה, הופתעתי לגלות שאפשר לסחוט מהמנוע הזה לא מעט סוסים.
בצורה אטמוספרית אפשר להגיע לעד 300 כ"ס במנועים מאוד משופרים.
כמובן שזה לא יישים ולא יוכל לשמש כרכב שטח ובטח לא מבחינת תצרוכת דלק.
באוסטרליה מאוד אוהבים אותו, בארהב הוא הגיע בשלל גרסאות.
אבל הייעוד המקורי שלו היה להיכנס לתוך תא מנוע של רכב אירופאי ולעמוד בתקנות זיהום אוויר.
זה אומר שבעצם לקחו מנוע ענק נתנו לו זווית שיוכל להיכנס תחת תא המנוע ברכב קטן יחסית.
ונותנו לו לנשום דרך קשית של טרופית ומערכת פליטה של פיאט אונו. (1 צול בערך)
בסרטון הזה אפשר לראות מה אפשר להשיג בצורה מגוחכת בתצורת 4 קרבורטורים של וובר.
פורטינג ועוד כמה שיפורים יחסית קלים אך לא זולים:
https://www.youtube.com/watch?v=4zHx...sterofMachines
אם אני רוצה לעבור להזרקת TBI עם סעפת יניקה רטובה, שזה בעצמם סוג של קרבורטור ממוחשב.
אזה צריך מינימום:
1- קיט הצתה MSD
2- סעפת יניקה לפחות לקרבורטור כפול, אפשר גם מרובע זה לא ממש משנה:
https://www.ebay.com/itm/30450659959...0AAOSw65Vikswi
סדר גודל של אלף דולר רק לסעפת יניקה בארץ.
3- מערכת הזרקה : https://www.holley.com/products/fuel...h_fuel_system/
סדר גודל של עוד 1400 דולר לפני שילוח ומכס.
4- מערכת פלטה עוד כ אלף דולר בארץ.
4K$ בכדי לשדרג את המנוע הקיים.
וזה לפני אובראול ושות. (פלאג רטוב).
אני חושב ששידוג המנוע הקיים יכול להיות תהליך מאוד מעניין ומהנה.
וגם ייתן תוצאות טובות, המנוע הזה מאוד אמין ויש לו קראנק כבד איימים כדי לשמש כגלגל תנופה.
מה שמאוד עוזר לרכב שטח כבד עם גלגל גדול בשטח במהירות זחילה.
אבל זה עסק יקר בהחלט.
וצריך לשקול חלופות זולות יחסית כמו מנועים אמריקאים מפירוק/ ייבוא שכבר מגיעים עם שלל המערכות הללו בתצורה מקורית.
גם פה אני פתוח ואשמח לרעיונות.
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
צודק לגמרי סיקרן אותי בעיקר כעניין עקרוני..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
כאמור...
אחרי הטסט...
יש לך מחכים אצלי זוג סרנים ותיבת העברה 205 וגלי הינע - כל מה שצריך לטובת ההסבה כרגע עם ההגה המקורי ועם הגיר המקורי.
בוסטר בלמים ומפצל מתאים אני יודע למי נתתי. אבל גם אם הוא יתקשה להיפרד אנחנו יודעים בדיוק מה צריך שיתאים לסרנים האלה - או הידרו או ואקום.
הגה כוח יש את כל המרכיבים אבל צריך קצת פבריקציה. אתה מכיר מישהו שיודע לרתך?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה רבה אסף !!
מחפש רתך :cool:
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
לפני שאתה רץ לחזק את המנוע, תשמיש הכל כמו שצריך וסע בו קצת, תראה אם אתה בכלל צריך את זה.
ברור שתמיד כיף שיש יותר כוח, השאלה איך זה ישפיע על האמינות... לא רק של המנוע אלא של כל רכבת הכוח - גיר, טראנספר, גלי הנעה, דיפרנציאלים, ציריות. האם הם תוכננו ומיועדים לתוספת הכוח הזו ? רוצה להשתתף בניסוי ?
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
לפני שאתה רץ לחזק את המנוע, תשמיש הכל כמו שצריך וסע בו קצת, תראה אם אתה בכלל צריך את זה.
ברור שתמיד כיף שיש יותר כוח, השאלה איך זה ישפיע על האמינות... לא רק של המנוע אלא של כל רכבת הכוח - גיר, טראנספר, גלי הנעה, דיפרנציאלים, ציריות. האם הם תוכננו ומיועדים לתוספת הכוח הזו ? רוצה להשתתף בניסוי ?
+1
אני מבין שלדעתך המנוע צריך אובראול לפי פלאג אחד רטוב. לא הייתי ממהר לקבוע, האם המנוע מנפח? מעשן? הייתי נותן לו לעבוד קצת יותר עם שמן ופילטרים טריים (אם הוא עמד תקופה) ומקבל תמונה יותר ברורה.
בהצלחה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: טיפול נמרץ כבר לא יעזור - WM325
שיפורים?
מנוע סלאנט 225 הוציא מעל 300 כ"ס מקוריים מהיצרן בקרייזלר וליאנט צ'ארג'ר האוסטרלית כבר ב-1971.
אתה אולי מאוד רוצה מנוע כזה בדודג' דארט.... אבל ממש לא בנ"נ.
אבל הסלאנט שלך ממש ישמח אם יפתחו לו קצת את הנשימה.... בגרסת הנ"נ הסלאנט היה חנוק במיוחד, אם אני זוכר טוב, ההספק עמד על כ-70 כ"ס..... להבנתי - זה היה בכוונה. כדי ש"לא ישתוללו איתו". אולי כי האוטו עצמו גם ככה היה קשה לנהיגה ולשליטה.