מתחיל לדגדג לי סי ג'י כרכב טיולים אבל כיון שבדרך לטיול מבלים הרבה בכביש מעניין אותי באיזה מהירות נסיעה בכביש מהיר ניתן לינסוע
Printable View
מתחיל לדגדג לי סי ג'י כרכב טיולים אבל כיון שבדרך לטיול מבלים הרבה בכביש מעניין אותי באיזה מהירות נסיעה בכביש מהיר ניתן לינסוע
מבחינת הרעש?
הרוח?
החוק?
המנוע?
יש רכבים שגם אם נוסעים במהירות 180 קמש לא שמים לב... יש רכבים שאם מגיעים ל-80 קמש, מרגישים כאילו נוסעים 180....
נשלח מהנייד
אני חושב שפקטור חשוב זה סגור פח או ברזנט? אטמי אוזניים או לא?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אל תשכחו נסיעה בקו ישר...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
הוא יכול לדגדג גם 140 קמ"ש, אבל ירגיש הכי נוח וטוב בין 80 ל-100.
קח בחשבון גם שהתנהגות הכביש של הג'יפים האלה דפוקה מהיסוד ולא אוהבת מהירויות גבוהות, לא בפניות ולא בקו ישר.
קח את הזמן וסע רגוע. זה הכי טוב לג'יפ, לצריכת הדלק ולבטיחות שלך.
לרוב רחבי השטח עם סרנים חיים, הגבהות, צמיגי שטח מ90' ואחורה המהירות הנוחה היא 90-100קמ"ש.
המנוע של ג'יפים (Jeep) יודע לסחוב את הבהמות האלה גם ל140-150קמ"ש (כמובן ממקורות זרים) אבל זה מפחיד, מסוכן, מטומטם ומעייף בטירוף.
תודה. אני משער שבסופה המצב כנ'ל
סופה טובוה מהודקת יותר, זריזה יותר, מהירה יותר ושקטה יותר מסיג'יי.
וכן, בסוף הנקודה הנוחה שלה היא סביב 100 קמ"ש. אבל זה עולם אחר.
עדיין... לא כמו "אוטו" אבל ההבדל מורגש.
אסף.
מדי פעם אני נעקף על כביש 6 בחבורות משולבות של רוביקונים עם סיקסים מדוגמים. 33 זה הגמדים שבחבורה. כולם מוגבהים מאוד.
הסיקסים נוסעים 120-130 בקצב של הרנגלרים.
הסיקסים עוברים בין הנתיבים יחד עם הרנגלרים ( לדעתי על 40״) בצורה מדויקת ונשלטת ואני שואל איך???
מה לכל הרוחות צריך לעשות בג׳יפ בכדי לקבל כזו יציבות כיוונית?
זה שמשיגים את זה מסיקס זה בכלל תמוהה אבל למה לכל השדים רנגלר יכול לנסוע יותר מהודק מהרכב שלי כשאני עם גלגלים בחצי הקוטר ופחות מוגבהה.
מבחינת מבנה המתלים וההיגוי אין כמעט הבדלים במבנה.
בועז, מניסיון, מה שרואים משם (מחוץ לרכב) לא רואים מכאן (בתוך הרכב)
שום רוביקון/ סיקס/ סופה מוגבהים מאד ומשופרים מאד גם אם מדובר בשיפור הכי איכותי שיש אין להם ניהוג חד ויציבות כיוונית מהודקת ומדוייקת.
אז כן נהגי הרכבים האלו שמכירים את רכבם והתנהגות הכביש שלו יכולים לנסוע במהירויות גבוהות מאד ולעבור נתיבים גם בכביש המהיר בצורה חלקה ונשלטת (למרות שהתחושה והניהוג ברכב לא נוחים) ובטח שלרכבים שנוסעים לידם לא יראו שום דבר מהתנהגות הרכב העוקף ותחושות הנהג והנוסעים בטח לא במהירויות המדוברות.
זה גם תלוי נהג, עד כמה הוא מוכן לנהוג מהר ברכב המשופר מאד שלו ולהיותכל הזמן בריכוז כדי לשלוט במפלצת המתנדנדת והלא יציבה שלו.
כן גם ברנגלר המאד משופר שלי אני מגיע לפעמים למהירויות גבוהות מאד בכביש המהיר אבל התחושה לא נעימה ומצריכה ריכוז ואחיזה חזקה ושולטת בהגה - מבחוץ לא יראו כלום מעבר נתיבים חלק אין רעידות נראות לעין מבחוץ וכו' אבל בפנים אללה יוסתור...
אז גם אני לרוב משייט במהירויות של 100-110 קמ"ש הכי נוח רגוע ונשלט ברכב שלי
אני מודה שאני לא מבין את השרשור הזה.
פות"ש מנסה להבין כמה הוא יסבול בקטעי קישור...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אני יכול להעיד על עצמי שעברתי מגימני לסופה-
יותר נוח (וכייף) לי לנסוע בסופה על הכביש.
אם בגימני הייתי צריך להוסיף 20 אחוז לזמן הנסיעה של הוייז, בסופה זה לא קורה לי. (ואני נוסע רגוע)
עוד פרמטר למשוואה,
אירוע בסופה - תאונה על כביש 6 קצת לפני ואני על 110 קמ"ש..... (וכבד בדרך ל-3 ימי מדבר, נהג + 5)
מרחק הבלימה ארוךךךךךךךך
במזל, בלימה סופית בטווח כזה שקפצנו ישר לחילוץ הנוסעים
רצנו את אורך הרכב + אולי 2 מטר
אפשר להגיע ליציבות כביש מצויינת, גם במהירויות תלת ספרתיות.
זה יהיה כרוך בהוספת רכיבים ובהידוקם של רכיבים נוספים ואולי גם בויתור על עזרי שטח.
בסוף, לו רכבי פשרה בין מצויינות כביש ומצויינות שטח, ושני הגורמים הללו בעלי דרישות הפוכות.
כל אחד ממצע איך שנראה לו נכון.
זה באמת משנה אם אתה נוסע 90,105 או 110? בסוף זה תמיד לאט.
זה לא אומר שנסיעת כביש ב-CJ היא לא מהנה, אני דווקא זוכר את זה כחוויה חיובית.
איטית, אבל חיובית.
לדעתי, אם אתה לא מוכן לקבל את האיטיות בכביש, עדיף לחפש רכב אחר.
הסיקס הנוכחי נמצא אצלי כבר כמעט 18 שנה במהלכן ערכתי לו שיפוץ כללי לפני כארבע שנים .
אני עשיתי איתו סביב 180000 ק"מ .
דבר ראשון - סיקס קונים מהלב , וזו חתונה ללא התניות כלל ( אם אלו השאלות שלך - כנראה לא בשבילך ) .
מערכת ההיגוי אצלי מהודקת כהלכה וכוללת תיבת הגה חדשה של סופה 2 ( הרבה הרבה יותר מדוייקת מהמקור ).
כבר קרה שנסעתי על כביש 6 סביב 140 ( ואולי קצת יותר - קשה לעקוב אחרי מד המהירות בנסיעה כזאת ) .
לא פעם גררתי את הבקאי שלי לטיולים בכל רחבי הארץ - כולל באילת , מהירות הנסיעה עם נגרר - אסור לעבור את ה-100 קמ"ש , הנגרר מסוכן מעל לכך .
נסיעה בסיקס/סופה פתוח זאת חוויה אמיתית ( וממש לא מתאימה לכל אחד ) , לפעמים אני מגיע הביתה ומוציא את הסיקס "להשתין" , רק לשמוע ולהרגיש את המנוע טוען לי את המצברים לעוד כמה ימים .
אם חשקה נפשך להרגיש - מוזמן לנסוע איתי בסיקס ( ואולי גם סיבוב באוויר עם הבקאיי ) .
אני מכפר סבא/ פתח תקוה .
בעברי היה לי גם דיסקו 2 ידני ( מודה חטאתי ) במשך כשנה וקצת , לא ממש הבנתי איזה תבלין חסר לי בטיולים עד שחזרתי למוטב .
אציין שאני עם רכבי שטח ספרטניים כבר משנת 1984 , עם סיקס 1975 .
כיום הסיקס שלי מדוגם כרכב טיולים כולל - מיכל מים מובנה , מקרר , שירותים ניידים , אוהל ומיטות , מטבח מאובזר , שמשה קדמית מתקפלת , כלוב בטיחות מלא ועוד , זוגתי הנפלאה שתחיה שותפה מלאה לטיולים וגם לשיפוץ שערכנו והיא אוהבת ממש כמוני גם את הנסיעות הארוכות .
אילן - 050-5249686 .
שלמה, למען האמת, אין לי מושג על מה אתה מדבר.
אגב, הסיבה המרכזית שזנחתי את הדיפנדר ועברתי לרנגלר היא מהירות השיוט בכביש ובעיקר בעליות.
הרוביקון (המשופר) שלי מרגיש מאוד יציב ובטוח במהירות שיוט של 120קמ״ש (וגם יותר) והתחושה לא פחות טובה מהפורד אקספלורר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ענו לך לגבי המהירות.
אני מניח שאתה שואל על התנועה המינהלתית ברכב כזה.
לי יש סופה פתוחה.
זה רכב שחלק מהכיף בו זה גם הנסיעה בכביש.
לאט
עם רעש ורוח ושמש שמכה בך.
זה הופך להיות חלק מהטיול.
אבל לא מעט פעמים, כשכבר נגמר הכוח ואתה בדרך הביתה ומתחיל איזה פקק אז מתישהו זה כבר לא כזה כיף.
צריך ראש לזה. ולאהוב את זה.
מצד שני
אף רכב שטח מודרני וסגור
לא יהיה מהנה בשטח כמו סיקס או סופה.
החיבור לטבע ולטיול אחר לחלוטין.
וכן, כשאני עולה מהדרום עם הדיסקברי או הגראנד שהיה לי- הטיול היה נגמר אחרי ניפוח צמיגים בכביש.
חוזר למוד ציוויליזציה בכיף ועושה את הדרך הביתה בחצי מהזמן.
כל אחד ומה שמתאים לו.
אגב, יש המון הבטים נוספים משמעותיים בהרבה ממהירות או חוויית הנסיעה בכביש מהיר.
סיקס כזה קונים מהלב.
תעשה כמה סיבובים ותראה אם תתאהב.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
יציב זה עניין יחסי, סרן חי קידמי ולא משנה באיזה רכב, לעולם לא יתן היגוי כמו ברכב עם מתלים נפרדים, כאשר הרנגלר הוא רכב יום יומי מתרגלים אליו ובהחלט ניתן להרגיש ביטחון גם ב 120 קמש, מצד שני אם נוהגים בו רק לטיולים וביום יום רגילים לרכב יציב וספורטיבי, גם ב 80 קמש.. בתנועת הגה מצד לצד מרגישים יופי את חוסר היציבות.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
סרן חי קדמי הוא לא בהכרח לא יציב.
ואני מזמין אותך לבוא לעשות סיבוב על הדיסקברי הקשיש ובמצב סטוק שלי.
אמנם יקח לך כמה ימים טובים להגיע למהירות המירבית שלו, אבל האוטו נוסע יפה ויציב מאוד. גם בהשוואה לרכבי שטח עם מתלה קדמי. ברמה של מאפשר לבצע תמרון חירום.
אבל,
כשזה משודך לקפיצים גבוהים, ולעתים ללא מוטות מייצבים, ותיבת הגה קלה (למשל כמו בסופה), זה בהחלט נהיה לא נעים. בסופה שהיתה לי (וגם בחלק מהדיפנדרים שעליהם נהגתי), מה שהגביל את המהירות היה ההיגוי ולא המנוע.
נ.ב.
גם בואנדורה אחת ספציפית, בה גם ב90 קמש היה פחד אלוהים.
ניר, ראה מה אמר רמי גרנד.
רוצה להבהיר שמדובר על חוסר יציבות יחסית ... כן...
בעניין הזה יש הבדל מאד משמעותי בין רכב סטוק ובין רכב משופר או משופר מאאאאד...
גם המשקל המועמס על רכב טיולים/ מסע במיוחד זה שעל הגג לא תורם ליציבות כיוונית.
אז גם שלי יכול לשייט ב- 120 קמ"ש אבל ככל שהמהירות תעלה התחושה ברכב פחות נעימה ונשלטת.
במיוחד אם משווה לפרייבט הדיילי שלי (אינפיניטי 37G) שמבחינת הניהוג והיציבות 100 או 180 קמ"ש הם אותו הדבר מבחינתה.
תודה לכל המשיבים אני שואל לא בגלל שאני מחפש רכב מהיר [אני לא נוסע מהר בדרך כלל] אלה כדי לקבל איזו שהיא אינדיקציה על הרכב. היו לי בעבר טרופר בנזין. דיפנדר TDI300,דיסקברי, והיילקס 93 שהיה הנורא שבכולם
ה-CJ ירגיש על הכביש פחות טוב מכל אלה שמנית.
ייתכן שגם פחות טוב מההיילקס.
ההיילקס הישן גרוע בכביש לא בגלל ההתנהגות אלא בגלל האין-מנוע.
בסיקס זה הפוך. יש לו המון מנוע, אבל ההתנהגות - אללה יסתור ולהקתו.
היילקס ישן עם סרן חי על צמיגי הקורקינט המקוריים מרגיש בכביש כמו פרייבט מהודק לעומת סיקס..
לעומת סיקס, סופה עם פנהרד מחובר זה כבר מכונית ספורט להשחזות..
בסיקס זה כמו בסרטי שחור-לבן של פעם שהשחקן ברכב באולפן, וכל הזמן מזיז את ההגה ימינה שמאלה למרות שמאחוריו מקרינים רקע של נסיעה בקו ישר.