-
הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
שמכרתי את הטנדר פירקתי ממני את המצבר צרכנים.
המצבר בנוי משלושה מארזי סוללות כאלו:
US $52.50 30%OFF | 12.8V 21A Lifepo4 battery pack 4S3P 32700 built-in 40A same port charge and discharge balance BMS 12V power supply
https://a.aliexpress.com/_EyxhpMT
DC2DC כזה:
https://www.ebay.com/itm/17259753667...edia=WHATS_APP
ויש vsr וסוויץ ראשי.
ברכב הנוכחי אני מעוניין להוסיף פאנל סולארי שנטען בזמן החניה.
1. אם יש המלצות לבקר טעינה (אפשר משולב שיחליף את ה-dc2dc הנוכחי) ופאנל הן יתקבלו בברכה. נא לא להציע מותגים סטייל רדאק ודומייהם. הם אולי מצויינים אבל אני לא מתכוון לשלם את המחירים האלו.
2. איך הכל מתחבר? בהנחה שיש בקר טעינה נפרד לפנאל שמתחבר לdc2dc הנוכחי אפשר פשוט להתחבר לכניסה שלו?
זה טוב ליהודים US $3.33 53%OFF | Professional Solar Panel Controller Battery Charge Regulator 2USB 12V/24V 10A~100A Photovoltaic Street Lamp Control System
https://a.aliexpress.com/_EI7Sn83???
זה נראה זול באופן חשוד אבל 195 קונים לביקורת טובות.
בפאנלים יש מבחר מטורף, מדולרים בודדים ועד מאות. מה אני מחפש? כמה וואט? קשיח? גמיש? אולי עדיף בכלל לקנות בארץ?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למחבר צרכנים lifepo4
אני בדקתי על גמיש (פשוט כי אצלי אין אופציה אחרת), ממה שקראתי עליהם הם לא שורדים יותר מדי זמן, גם האיכותיים שבהם.
אני חושב שבקר mppt בוחרים עפ הזרם והמתח טעינה הרצוי.
לכן אולי תחילה להתחיל מבחירת התא הסולארי.
אני גם תכננתי להציב את התא הגמיש על המכסה מנוע .. ואת הבקר טעינה בתא מנוע.
זה מה שתפס את עיני אבל בלי לוח גמיש שיחזיק תקופה ארוכה החלטתי לוותר על התענוג:
בקר טעינה סולרי אינטליגנטי 10A MPPT, וסת פאנל סולארי 10 אמפר 12 וולט עם תצוגת LCD דיגיטלית + חיישן טמפרטורה + מתאם קוטביות עבור סוללת ליתיום LiFePO4 ג'ל רטוב 12 וולט https://a.co/d/887VMkQ
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
הוספת טעינה סולארית למחבר צרכנים lifepo4
לאיזה סוג מצבר?
יש לי כמה בקרים, ברמות מחיר שונות ובביצועים שונים.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למחבר צרכנים lifepo4
זה הבקר שאני משתמש בו בדיפנדר. אני בטוח שיש טובים ממנו, לי אין תלונות, אבל גם מעולם לא ממש בדקתי אותו.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למחבר צרכנים lifepo4
במיוחד לגבי הפאנלים, וגם לגבי הבקר....
אל תסמוך על האתרים, יש פה מספיק אנשים שרצים עם מערכת כזו כבר כמה שנים, שהם יגידו בדיוק מה הם ממליצים ( בעיקר לגבי פאנלים, זה יקר, ואפשר ליפול בקלות).
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למחבר צרכנים lifepo4
סולי בוא תן פירוט לבור ועם הארץ. מה אני מחפש בלוח הסולארי? אין לי בעיה שיהיה קשיח כי הוא ישב דרך קבע על הגג. לדעתי אני אייצר לו קייס משמשונית כדי לשמור עליו.
10a זה אומר שזה מה שהוא מסוגל לתת פר שעה? זה גם ככה מוגבל ע"י ה dc2dc
כלומר, דרך ה-dc2dc אני מגביל את הטענה לנגיד 10 או 15 א/ש.
או שבעצם אין טעם לעבר דרך הdc2dc ועדיך להתחבר ישירות לסוללה?
דורון, הסוללות הן lifepo4.
זי, בגלל זה ביקשתי המלצות.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למחבר צרכנים lifepo4
נתחיל בהגדרת המטרה.
מערכת סולרית להחזיק מצבר רכב מלא בזמן אחסנה בין טיולים? די פשוט. וגם לא יקר.
מערכת סולרית למצבר צרכנים לקמפינג?
כאן זה עולה 2 כיתות, ויש לי כמה תובנות מכמה שנים של ניסויים שיכולות לחסוך לך לא מעט כסף שבוזבז כשכר לימוד.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למחבר צרכנים lifepo4
תוך כדי שאני בונה מערכת צרכנים עם טעינה סולארית לקמפר הבנתי משהו.
אני תמיד משתדל מאוד לחנות בצל.
בשביל טעינה סולארית צריך לחנות בשמש.
מה הועילו חכמים?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למחבר צרכנים lifepo4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תוך כדי שאני בונה מערכת צרכנים עם טעינה סולארית לקמפר הבנתי משהו.
אני תמיד משתדל מאוד לחנות בצל.
בשביל טעינה סולארית צריך לחנות בשמש.
מה הועילו חכמים?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שוב..
מתחילים בהבהרה מה מנסים להשיג.
בחנייה באחסנה אפשר לשים את הפאנל מחוץ לגגון.
בקמפינג יש לי כבל 5מ+הארכה עוד 5מ אם צריך.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
הבקר שהעלית את הקישור שלו, צחי, מוכר לי אישית. הוא עובד, אבל הוא pwm ולא mppt, וזה אומר שהוא לא ממצה את ההספק המקסימלי שהפאנל יודע לתת. You get what you pay for.
לגבי חיבור שלושה מארזי לייפפו במקביל, סבאבה, אבל לא הייתי טוען אותם ביותר מחצי C של מארז בודד. למה? כי יתכן מצב שביאמאסים של שני מארזים כבר מנתקים, ואז מארז בודד סופג את כל זרם הטעינה.
ואם אתה זורם על הכיוון הזה, זה אומר שאתה לא רוצה לטעון ביותר מעשרה אמפר. כ130 וואט.
בהינתן נצילות אופיינית של כעשרים אחוז וkw שמש למטר רבוע פאנל, בתנאים אופטימליים, 0.65 מ"ר פאנל יתן לך עשרה אמפר טעינה.
אתה רוצה למצות את יכולת קבלת הזרם של המארז גם בתנאי קרינה פחות מאופטימליים? לך על 1-2 מ"ר פאנל.
אתה רוצה למצות את יכולת קבלת הזרם של כל המארזים ביחד? 30 אמפר? פתח אותם, זרוק את הביאמאסים, חבר את התאים המקביליים בין המארזים לתצורה של 4S9P והתחבר להכול עם BMS בודד תואם לזרמי הפריקה והטעינה שלך.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
המטרה היא לטעון את המצבר צרכנים בקמפינג.
חנן, אני מודה שמה שכתבת קצת מבלבל אותי. אולי אני צריך להגיע למפגש הדרום באיזה חמישי ולשבת איתך פנים אל פנים.
וכן, בלי שום קשר אני חושד שה-bms עושים לי סלט במארז הזה.
לגבי הקונטרולר, לא שמתי לב שהוא לא mppt, מצב אחד שכן נראה מתאים, למישהו יש המלצה לרכיב שיש לו ניסיון איתו?
US $22.04 | Solar Controller MPPT 100A 60A 50A 40A 30A Dual USB LCD Display 12V 24V Solar Cell Panel Charger Regulator with Load
https://a.aliexpress.com/_EGb22v1
דבר נוסף, יש המלצה ל-bms אם ארצה לעשות את מה שלנו רשם?
ממה שאני מבין, מהקונרולר אני מתחבר ישירות לסוללה ולא עובר דרך הdc2dc?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
הנתונים של הבקר שהעלית עכשיו מבלבלים אותי. רשום שם במפורש שהוא מחפש אחר נקודת הטעינה האופטימלית, שזה בדיוק מה שmppt עושה, אבל גם רשום בשני מקומות pwm.
לגבי בקרת זרם טעינה, אני לא משוכנע שהוא עושה את זה. אתה יכול לבקש/למצוא את המנואל שלו, ולבדוק שם אם ניתן להגדיר את הזרם. מהצורה החיצונית של המארז אני מהמר שהוא לא עושה את זה, כי בקרה כזו מייצרת חום רב, ואני לא רואה פתחי אוורור על הבקר הזה.
אבל, לא בטוח שאתה חייב להגביל זרם טעינה. אם מקסימום ההספק של הפאנל שאתה יכול/רוצה לשים על הגג, קטן ממקסימום הטעינה שהמארזים שלך יכולים לקבל, אז אין צורך להגביל זרם.
לגבי bms, אני אוהב את הדאלי עם bt. ניתן לשחק בהגדרות בעזרת אפליקציה בטלפון, וגם לראות במדויק את מצב המצבר.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למחבר צרכנים lifepo4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
סולי בוא תן פירוט לבור ועם הארץ. מה אני מחפש בלוח הסולארי? אין לי בעיה שיהיה קשיח כי הוא ישב דרך קבע על הגג. לדעתי אני אייצר לו קייס משמשונית כדי לשמור עליו.
10a זה אומר שזה מה שהוא מסוגל לתת פר שעה? זה גם ככה מוגבל ע"י ה dc2dc
כלומר, דרך ה-dc2dc אני מגביל את הטענה לנגיד 10 או 15 א/ש.
או שבעצם אין טעם לעבר דרך הdc2dc ועדיך להתחבר ישירות לסוללה?
דורון, הסוללות הן lifepo4.
זי, בגלל זה ביקשתי המלצות.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני בור בדיוק כמוך...
נראה לי שחנן הגדיר לך יפה את הגודל הפיזי.. הייתי מחפש ע"פ המלצתו.
ולא חושב שהייתי מודאג לגבי הקשיח.. כיסוי שימשונית נראה לי מיותר.
בכל זאת הם עומדים שנים על גגות גבוהים חשופים למזג האוויר ללא בעיה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
אני חייב להיות "מהנדס" ולציין, שדיון בפתרונות, לפני שהוגדרו הצרכים, הוא די חסר ערך.
אתה מדבר על קצירת אנרגיה ואגירתה, בלי שאנחנו/אתה מבינים מהי צריכת האנרגיה.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
לגבי חיבור שלושה מארזי לייפפו במקביל, סבאבה, אבל לא הייתי טוען אותם ביותר מחצי C של מארז בודד. למה? כי יתכן מצב שביאמאסים של שני מארזים כבר מנתקים, ואז מארז בודד סופג את כל זרם הטעינה.
לא הבנתי את הפסקה הזו.
נניח ששני bmsים ניתקו, השלישי לא חייב לצרוך את כמות הזרם שהפאנל מסוגל לייצר. מקור האנרגיה מגדיר/מגביל את הזרם המקסימלי שאפשר לצרוך ממנו, והצרכן קובע את הזרם בפועל תחת אותה המגבלה.
במה זה שונה מטעינת מצבר כלשהו באמצעות אלטרנטור של (נניח) 100 אמפר ? המצבר לא מחוייב לצרוך 100 אמפר, זו רק המגבלה.
אני מפספס משהו ?
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
כבר דיברנו רבות על כך שטעינת מצבר פרוק בעזרת אלטרנטור היא בעייתית, למצבר ולאלטרנטור.
עושים את זה, זה עובר בשלום לרוב, אבל זה חורג מנתוני היצרנים.
מצבר התנעה לא אמור להיפרק משמעותית ולכן הזרם הגבוה שהוא "חוטף" לאחר התנעה נמשך בד"כ עשרות שניות עד דקות ספורות, בלבד.
מקרה של מצבר צרכנים, שמטבעו עובר פריקות משמעותיות, ולכן דורש זמן טעינה ממושך, צריך להיבחן בצורה שונה, עם הקפדה על זרמי טעינה.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
חנן ( אני מקווה שהפעם זה הכפתור הנכון),
אני חושב שיש לך איזה הנחה סמויה לגבי מי מגביל את זרם הטעינה.
במצבר צרכנים ( לא ראשי) שנטען מהרכב, מה שמגביל את הזרם טעינה זה הDC2DC, או במקרים מסוימים ה BMS ( לא כולם יודעים לעשות את זה).
לגופו של עניין, אני חושב שזו בעיה תאורטית בלבד.
אם אני זוכר נכון, צחי עם סוללות של 21AH, גם אם שני מארזים יתנתקו, עדיין 1C של מארז אחד, גדול בהרבה מהספק של פאנל סביר שאפשר לחלום עליו.
עוד נקודה, המארז שצחי מתאר, דומה למה שיש לי, כמה מארזים, זהים, כל אחד עם ה BMS שלו, מחוברים במקביל.
אפשר להניח, בסבירות גבוהה, שהסוללות נפרקות ונטענות די סימטרית.
כלומר, המצב של 2 BMS כבר מנתקים , והשלישי נשאר לבד, מאוד דומה למקרה שאתה תיארת של מצבר צרכנים, זה יהה לכמה דקות ומצבר שכמעט טעון לחלוטין.
דרך אגב, אם הייתי באמת מאמין שהפאנלים האלו נותנים כאלו זרמים....הייתי חושש לחיי הBMS, חלקם לא יודעים להגביל זרם טעינה.
אבל כאמור, אני לא חושב שזו בעיה אמיתית.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
עריכה: התגובה היא לחנן
וכאשר המצבר לא פרוק ?
האם האלטרנטור "יכריח" אותו לצרוך 100 אמפר ?
ןבהקבלה: האם פנל שמסוגל לספק כמות אנרגיה גדולה יכול להכריח bms לטעון בקצב מהיר יותר ממה שה- bms תוכנן אליו או שהסוללה מסוגלת לקבל בהתאם למפל המתחים (סוללה שכבר טעונה לא תצרוך זרם גבוה) ?
(סליחה שאני חוזר לשאלה המקורית שלי ולא מתווכח על דברים לא קשורים [emoji2957])
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
הbmsים הפשוטים לא מבקרים את זרם הטעינה. במקרה הטוב הם יתנתקו במקרה של זרם גבוה מדי. במקרים אחרים הם נשרפים.
עכשיו חבר פאנל של שני מ"ר שמסוגל להוציא 400 וואט, בלי בקרת זרם ,למארז פרוק שמסוגל לקבל 130 וואט לפני שהוא מתחיל להתחמם, וזה מצב לא טוב.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
לא קראתי הכל.
אבל - כאמור תכננתי ואני ממש עכשיו בונה מערכת 12 וולט שהמצבר נטען גם מהאלטרנטור גם מפנל סולרי וגם ממטען. אמנם אופטימה אבל המערכת בנויה לאפשרות עתידית של ליתיום.
החשוב ביותר הוא להגן על כל אחד מהמטענים בנפרד עם פיוז.
לייצר מראש אפשרות שתוכל למתג את הפנל (כלומר לא לנתק את המצבר כשהפנל מחובר למערכת). אצלי שמתי מתג 3 מצבים. באחד הכל מנותק בשני הכל מחובר בשלישי רק המצבר מחובר למערכת.
לגבי הבקר הסולרי - רוב הסיניים הזולים תומכים בטעינה רב שלבית למצברים מסוגים שונים ואפשר להגדיר מתח טעינה, מתח ציפה מתח ניתוק וכו'. עוד לא ראיתי כזה מהזולים שאפשר להגדיר לו הגדרות זרם.
על חלק מהשאלות ששאלתי בדיוק על הדברים הבסיסיים האלו ענו לי כאן בפורום, חלק נאלצתי ללמוד לבד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
עריכה: התגובה היא לחנן
וכאשר המצבר לא פרוק ?
האם האלטרנטור "יכריח" אותו לצרוך 100 אמפר ?
(סליחה שאני חוזר לשאלה המקורית שלי ולא מתווכח על דברים לא קשורים [emoji2957])
מה שקובע את זרם הטעינה של המצבר זה רק הפרש המתחים והתנגדות המעגל. חוק אוהם.
זה חסום על ידי כושר הטעינה של האלטרנטור.
(אני מתייחס רק לחלק הזה של השאלה )
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
נדב, אני לא מביע דאגה על מצב שבו מארזי האנרגיה טעונים. מדבר על מצב שהם פרוקים.
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
היי,
הנה השנקל שלי, שהגיע אחרי הרבה שנקלים של שכר לימוד.
בדיעבד, המתכון הנוכחי זול יותר משמעותית מהסכום המצטבר שהוצאתי על הלימוד על ציוד זול שבחוכמת הבדיעבד היה סביר מינוס במקרה הטוב, ובסוף הוחלף כי לא החזיק/נתן ביצועים לאורך זמן.
נתחיל בזה שהצורך אצלי הוא מענה לצורך יומי של מקרר כצרכן עיקרי ביום+משאבת מים מידי פעם, ולהגיע טעון מלא לערב לטובת התאורה ופעולת המקרר בלילה.
זה מהותי בעיקר בחניון מעל 2 לילות, בו אתה לא רוצה להגיע לגרעון מצטבר בסוף היום השני לקראת הלילה הבא.
לדעתי, כדאי לך להשקיע ב-100W כמינימום בכל מקרה.
פאנל:
אחרי הרבה התקשקשות, השורה התחתונה שלי היא שמספר הקסם למחנאות של יותר מיממה הוא לא פחות מ-100W של פאנל איכותי, אחרת זה כאב לב וטרדת מרדף אחרי אנרגיה.
אתה רוצה זבנג וגמרנו, אין יותר מבאס כשאתה צריך להתחיל לעשות חשבונות של שימוש בחשמל ולהפוך את הרכב לגנרטור.
השותפים שלי למחנאות עם פאנלים של 150W, לי זה היה גדול מידי במימדים, אבל הם עם נגררים, ולעומת זאת לך יש את הממותה לשאת על הגג גם חווה סולרית.
עיצה שלי, לשימוש המבוקש כעת, עזוב את הגמישים.
נמאס לי ממוצרים סיניים בתחפושת שמראש יש הפרש לא קטן בין המוצהר למספרים בפועל, זה ניחא, נחבר כמה במחיר זול? נכון? אבל הם גם מתבלים מהר מידי (הציפוי מקבל עכירות שמורידה משמעותית מההספק, הפלסטיק מתייבש והופך פריך, או שהם "סתם" מתפגרים).
יש לי כמה גמישים, לדוג'- פאנל של 60W מוצהר נותן בקושי W20, משמש היום לשימור המצברים בחנייה ממושכת (רכב טיולים).
פאנלים גמישים עם הספק מוצהר מצטבר של 120W (חיבור של 3 בערכה מתקפלת) נותנים חצי מההספק שנותן פאנל איכותי 100W שנרכש בארץ.
בזמנו, חנן עם פרויקט המשאית קמפר גם נכווה מהגמישים והעלה לכאן את ההתרשמות שלו.
הפאנל שלי בנוי משני פאנלים 50w עם ציר בינהם לטובת קיפול וצמצום הגודל באחסנה ונסיעה בגלל מגבלות הרכב.
מידות כל פאנל 54X70 (שטח אפקטיבי עובד כ-50X64).
הפאנל המשולב נותן בשיאו 4-5אמפר/ש, מדוד דרך הבקר, תלוי סידור הזוית והדרישה מצד הצרכן.
בממוצע, כ- 3.5-4 ריאלי.
הפאנל נרכש מ-סי-איי-אל ciltec ביבנה:
http://www.ciltec.co.il/CATALOG.asp?...IsShowOneCat=0
קובץ מצורף 140529קובץ מצורף 140530קובץ מצורף 140531
קובץ מצורף 140532
ממליץ בחום לתכנן את הפאנל כך שניתן יהיה להציב שלא בצמוד לרכב.
כמעט תמיד, איכשהו יש צל על הרכב, במיוחד בשעות בהן השמש לא במרכז השמיים, או שמצאת חנייה בצל.
כדי לייעל משמעותית את ניצולת הפאנל, צריך לכוון אותו מידי פעם בהתאם לזוית השמש, ולכן לשים שטוח על גג הרכב זה פשוט בזבוז לדעתי.
אם תחליט לרכוש פאנלים זולים, ההספק בכלל יהיה נמוך.
אפשר להציב על גג הרכב בהטיה (כמו הרגליים בפאנל שלי בצילום), אני עושה את זה לפעמים כשזה המיקום הכי טוב לשמש.
כדי להציב את הפאנל בשמש, לא צמוד לרכב
בשביל זה, יש לי 2 כבלי הארכה, של 5מ' כ"א. כבלים עבים של 8ממ"ר עם מחברי אנרדסן.
למה עבים?
משהו שם לא ברור לי, אבל זה קונצנזוס ברשת שפאנלים עובדים טוב יותר עם כבלים עבים בהרבה ביחס לנדרש לפי הטבלאות.
למה? לא יודע להסביר, אבל עובדתית רואים את זה במספרים (כולל סרטון של האוסטרלי, אחד תו"כ טיול והשני בסוג של סדנת מערכת סולרית לרכבי טיולים).
בקר:
אני מעדיף בקר עם צג שמראה לי מה קורה, את המספרים בפועל.
אחרי מגוון בקרים ברמות מחיר הזולות יש לי היום בקר MPPT אמיתי, ויעיל מאד.
לפי המפרט יודע לעבוד עם ליפו- לי זה לא היה רלוונטי, אולי חנן יוכל להתעמק בנתונים שלו לוודא שמתאים למצבר שלך.
אם הוא מתאים, אני ממליץ- מרגישים ורואים שזה מוצר איכותי.
EPEVER MPPT Charge Controller 10A
יש לי את הבקר הזול שהתכתבתם עליו בשרשור, הוא לא MPPT, יש ביקורות רשת שממש פרקו אותו פיזית, בדקו את הקרביים ואת גרף העבודה.
זה סיני גנרי שמתחבא באריזות שונות, כל פעם בשם ועיצוב אחר.
זה נחמד להחזיק מצבר מלא באחסנה, לא יעיל במיוחד לשימוש שאתה רוצה.
בקר נוסף סביר++ שהשתמשתי בו והיום מהווה גיבוי לראשי:
CMG Solar Charge Controller LCD
נקודה חשובה נוספת לגבי הבקר- תבחר בבקר שהכי קרוב להספק המבוקש.
אם אתה לא עובר בשום תרחיש 10A, אז תרכוש כזה.
מנסיון אחד ליד אחד, שלי ושל חבר שבדק בנפרד, הבקרים של 20A בעלי התנגדות שמורידה מההספק שעובר למצבר.
ואם אתה לא מגיע למספרים האלו אין סיבה.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
הbmsים הפשוטים לא מבקרים את זרם הטעינה. במקרה הטוב הם יתנתקו במקרה של זרם גבוה מדי. במקרים אחרים הם נשרפים.
את זה לא ידעתי, זה מידע חשוב.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
קודם כל, תודה לכולם.
חנן צודק (לא הגדרתי צרכים) ואני מרשה לעצמי סוג של להתחיל מהתחלה.
הסטאפ הנוכחי נראה כך:
קובץ מצורף 140538
מארזי סוללות X3 כאלו נותנים לפי בדיקה שלי 48 אמפר/שעה נטו. אלו מארזים שכוללים בתוכם BMS שכרגע אני יעדיף אולי לא לפתוח אותם ולהחליף את ה-BMS אם אין בכך צורך, אבל אם צריך זה יתבצע.
DC2DC כזה שיכול לטעון עד 20 אמפר (אבל הוא מתכוונן אז אפשר לטעון בנגיד 10).
כל השאר סטנדרטי, מצבר עופרת 60אמפר/שעה של האוטו, VSR רגיל וסוויץ ראשי שהורג את הכל.
דרישות: להיות מסוגל להחזיק קמפינג של עד יומיים בשלב ראשון ללא הנעה.
צרכנים:
2 מקררים: ממוצע של 2 אמפ למקרר = 4 אמפ,
משאבת מים: עובדת לסירוגין, צורכת בעבודה 5 אמפ, נגיד עוד 0.5 אמפ בממוצע, בהגזמה.
תוארה חיצונית עוד 1 אמפ (היום יש לי פרוז'קטור קטן שצורך 0.75)
תאורה פנימית עוד 1
טעינות סלולר ושטויות אחרות עוד 1
סה"כ: 7.5 אמפ בממוצע ואני חושב שאני אפילו מגזים ככה שב-24 שעות אני צורך 180 אמפ/ש (פתאום זה נשמע לי המון)?
דורון תודה על הלינקים אתחיל להסתכל ולראות מה יתן לי את הפרמטרים שאני צריך.
אין לי צורך בטעינה סולארית בזמן נסיעה, האלטנרנטור יעשה שם את העבודה (נכון?) והצורך הוא רק בזמן חניה.
בסוף איך אני מחבר הכל? האם הפלוס והמינוס מה בקר של הפאנל הולכים ישירות למצברי צרכנים או שהם נכנסים ל-DC2DC שמווסת את הטעינה של הסוללות LIFEPO4?
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
הפאנל מחובר לבקר שמחובר למצבר.
זה היתרון בבקר שמתאים לסוג המצבר.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
בנוסף, בעיה שנתקלנו בה בנסיון לחבר את הבקר ל-DC2DC היא שה-DC2DC לא מוציא לבקר אינדיקציה למתח מצבר וזה מבלבל את הבקר שלא יודע מה להזרים למצבר.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
מקווה שתסלח לי, צחי. עברתי על כל יחידות המידה שרשמת, ותיקנתי.
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
מקווה שתסלח לי, צחי. עברתי על כל יחידות המידה שרשמת, ותיקנתי.
[emoji120][emoji120][emoji120]
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: הוספת טעינה סולארית למצבר צרכנים lifepo4
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
הפאנל מחובר לבקר שמחובר למצבר.
זה היתרון בבקר שמתאים לסוג המצבר.
אז אני צריך סוויץ שבורר בין טעינה סולארית לאלטרנטור?
זה יכול להיות מחובר במקביל ובזמן נסיעה פשוט לכבות את הבקר טעינה?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk