לא ברור אם זה לילדים או בשבילי, אבל היום נרכשה ויטרה ארוכה 98 :)
אני מוכרח להודות שלא ברור לי מה מצבה, יש די הרבה דברים לסדר, אבל הבודי נראה נקי מחלודה וזה מה שהיה לי הכי חשוב.
אני מניח שעדכונים יגיעו בהמשך...
קובץ מצורף 140579
Printable View
לא ברור אם זה לילדים או בשבילי, אבל היום נרכשה ויטרה ארוכה 98 :)
אני מוכרח להודות שלא ברור לי מה מצבה, יש די הרבה דברים לסדר, אבל הבודי נראה נקי מחלודה וזה מה שהיה לי הכי חשוב.
אני מניח שעדכונים יגיעו בהמשך...
קובץ מצורף 140579
תתחדש סער! ברוך הבא למשפחה!
נראית צעירה לגילה!
הפח זה באמת הדבר הכי חשוב...פח וחשמל.. כל השאר זה לגו יחסית וזול לתיקון.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תתחדשו
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תתחדש, חסר לי רק הצ׳רוקי ליד [emoji3061]
מברוק, רכב תענוג עם יכולות שטח נהדרות
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תודה רבה.
אני מודע ליכולות של הרכבים האלו, מי שמספיק זקן זוכר אולי את הויטרות שהיו לי.
הרכב הראשון בו הילדים שלי נסעו (לפני 20 שנים) היה ויטרה ארוכה שהחליפה ויטרה קצרה פתוחה :)
זה היה עוד לפני ימי ה xj העליזים.
נדב, ה xj היה נהדר, אבל מיציתי אותו אחרי 11 שנים. אם תרצה, אני יכול לצלם את הויטרה ליד הדיסקו.
ד"א, לא ברור מי נוזל יותר.
לצערי, בהחלט ברור מי מעשן יותר, רמז, לא הדיסקו.
אחרי שהגעתי הביתה (100 קמ נסיעה) הויטרה התחילה לעשן קשות (אחרי שנחה שעה מהנסיעה). לא עישנה כשבדקתי אותה ובמהלך הנסיעה.
כמו שאמרתי, המצב לא ברור, אבל קצת עשן וחופשים לא יפחידו אותנו :)
מברוק, שתהנו ממנו!
תזמין אותי לעבודות, התגעגעתי לסוזוקי
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
מוטי, נראה לי שבתקופה הקרובה האוטו יהיה בעבודות,
אז אתה יכול להגיע מתי שתרצה, אפנה לך כאן חדר :)
תתחדשו
Sent from my M2007J20CG using Tapatalk
תתישנו.
זה נראה לי אחלה כיף!
אני והקטנים כבר מחכים לשלב שיהיה לנו תירוץ להרחיב את הצי.
סיכום יום א
היום הוקדש לבקרת נזקים :)
כפי שראיתי בקניה, תפוחי ההיגוי עשו את שלהם ויוחלפו כולם.
הבולמים הקידמיים והבולג'וינט התחתון , יוחלפו.
כנ"ל לגבי הברקסים.
מצב המנוע עדיין לא ברור, אדע יותר בהמשך השבוע.
בינתיים התחלנו עם קצת תיקונים ונקיוניות.
גילינו שתושבת הטרנספר לא נשברה אלא רק חסר לה אום..
החופש בידית ההילוכים נבע מחופש במנגנון ההחלפה, אילתרנו סליב מבוקסה שנקדחה לקוטר המתאים (אני מנחש שבמקור יש שם פלסטיק שפשוט נשבר ונעלם עם הזמן)
ניקינו חוטים מיותרים.
מצאנו את הסיבה שהמגבר והסאב לא עבדו, בוקסה עפה ברכב והתיישבה בדיוק על החיבורים, כמובן ששרפה את הפיוז...
ניקיון יסודי (יחסית) ועל הדרך נתפר הקרע בריפוד.
ריפודי הדלתות קרועים ומגעילים, התלבטתי אם להשתמש בשאריות מריפוד הגג של הדיסקו או להזמין חיקוי עור אפור מאליאקספרס, בסוף, החלטתי לנסות חומר שזמין אצלי... קרבון.
תמונות של זה, מחר :)
הספקנו לעשות סיבוב קצרצר בשדה הסמוך וראינו שהנעילה האוטומטית עובדת. גם משהו :)
ד"א,
הפעם אני כותב ברבים כי אני לא עובד לבד, הבן שלי עבד כל היום...
https://youtu.be/1akJ7daIsNs
קובץ מצורף 140597
הבטחתי תמונה של הדלת...
קובץ מצורף 140684
האמת שאני לא ממש מרוצה מהתוצאה, קו החיבור לא יפה בעיני.
שוקל לעשות מילוי אפוקסי ואולי לצבוע באפור בהיר.
נראה...
מחר בבוקר אנחנו מתכננים לפרק את ראש המנוע.
קובץ מצורף 140685
(הצבע היה אמור להשאר כחול)
בדקנו קומפרסיה, 2 צילינדרים ראשונים: 176, שניים אחרונים: 200.
אני מקווה שזה יסתיים בראש מנוע חדש ולא נאלץ לחפש מנוע...
ממש לא ממליץ:
א. ראש מנוע "חדש" זה או סיני שלפי הדיווחים של מוסך עם סטטיסטיקה רחבה נדפק מהר מאוד, או מקורי שיעלה לך יותר ממה ששילמת על הויטארה.
ב. אם הראש של המנוע שלך לא סדוק ולא מעוות, עדיף לשפץ אותו.
ג. אחרי ששמת ראש חדש/משופץ, יש סיכויים טובים שתוך כמה אלפי קילומטרים תגיע לשיפוץ מנוע מלא. הסטטיסטיקה תומכת בזה, והרציונל הוא שעם ראש חדש יעלו הלחצים והכוחות במנוע והחלקים שלא שופצו לא יעמדו בזה לאורך זמן.
לסיכום - אל תנסה לחסוך ולשפץ רק את הראש, זה יעלה לך ביוקר. אוברול למנוע הזה הוא לא יקר, ואם אתה מתכנן עבודה עצמית אז בכלל...
ראש המנוע החדש הוא אכן סיני. מי שישפץ/יחליף את הראש זה מפעל סמוך מנועים בראשון, הם טוענים שאין תלונות על הסיני שהם מוכרים ... (האינטרס שלהם ברור לי)
אם אוכל לשפץ את שלי, אולי אלך על האופציה הזו.
לגבי האוברול המלא, כבר שמעתי את התאוריה הזו, אני יכול להבין אותה, אבל לא ברור לי איך אוברול מלא פותר אותה.
באוברול מלא לא מחליפים קראנק/טלטלים/בוכנות.
אני מניח שחורטים את הצילינדרים ומחליפים רינגים ומיסבים.
האם התקלות אחרי ראש מנוע הן טלטלים שבורים? קראנק?
דליפות מוגברות מהרינגים, דילול של השמן כתוצאה מזה, התפרקות מיסבים... לא חסר ...
היי סער
יכול להרחיב על הבדיקה?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
אני מניח שהתכוונתם לבדיקה הזו...
זו מבחנה שמצמידים לפתח הרדיאטור, יש בה נוזל שבמקור הוא כחול.
במגע עם co הנוזל משנה את הצבע לצהוב.
(זה במנועי בנזין, בדיזל אמור לשנות לירוק).
אם יש co בנוזל הקירור זה אומר שיש מעבר של גזי פליטה למערכת הקירור, כלומר, משהו בראש המנוע נפרץ...
קניתי את זה בזמנו מאמזון.
הערכה לבד עלולה לזייף לפעמים, אך בליווי כל שאר הסימפטומים, כנראה שהפעם היא צודקת...
אם שלמת 2000שח על באלנו קומפלט מניעה ונוסעת שילמת יקר..
גם אופציה לדעתי שכדאי לבחון.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מה שאני מכיר, באופן כללי לא בסוזוקי ספציפית:
באוברול מלא, אם חורטים אז כמובן מחליפים בוכנות ורינגים לאוברסייז. אם עושים רק אונינג אז אפשר להישאר עם הבוכנות הישנות ולהחליף רק רינגים, כמובן בהנחה שהבוכנות לא חורגות מהקוטר המינימלי המותר (יש טולרנסים מותרים לבוכנות, לרינגים, לצילינדרים, איך מודדים גם חשוב כי הצילינדר הוא לא עיגול מושלם אלא אובלי מעט, בנוסף צריך לבדוק בגבהים שונים של האלמנטים, וכו'..).
אם עושים רק ראש בלי אוברול, אז
נקודת התורפה היא ברינגים הישנים, שלא עומדים בלחצים החדשים והתוצאה כפי שנדב תאר.
בהצלחה [emoji106]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תודה. מכיר את נושא הבלנו, זה בסופו של דבר קצת חתול בשק.
לגבי אוברול מלא מול ראש, אתייעץ גם עם מפעל המנועים שמכירים את המנוע הזה.
יום עבודה שלם להורדת ראש מנוע.
בחיי שיש לסוזוקי מה ללמוד מהבריטים של אותה שנה...
קובץ מצורף 140695קובץ מצורף 140696קובץ מצורף 140697
רמת ההזנחה של הרכב בתמונה אחת...
קובץ מצורף 140698
אני פחות מתלהב מרכישת בלנו לטובת המנוע, בסופו של דבר, זה גם יהיה מנוע בן 20...
הראש יוחלף לראש חדש (סיני, לדברי מפעל המנועים אין בעיה עם זה).
בשישי הקרוב המנוע יפורק ואקח גם אותו למדידות והחלפת מיסבים ורינגים.
עד הדרך נחליף כמובן את מחזירי השמן ונקווה לשנים של שקט :)
למה אתה כבר רץ לקנות ראש סיני ??!
מי יודע מה האיכות של הסיני, קיצורי דרך בסגסוגת ובעיבוד המכני..
בדוק קודם כל את הישן.
אם לא מעוות אין סדקים בהחלט אפשרי שיפוץ, גם עצמי.
אם גם צריך להחליף תושבות שסתומים, סיפור אחר ועדין אפשרי.
יש לך את הראש, פרק את השסתומים ובדוק עיוות או סדקים, די פשוט ומהיר לעשות זאת.
כמה קילומטרים עשה המנוע?
המקורי עשה 290000 קמ.
לטענת המפעל המשפץ הסינים טובים ואין איתם בעיות ואין אפשרות לדעת מתי שלי יקרוס כיוון שכבר עשה 290000 קמ...
זה רק קצת חתול בשק,
לדוגמא קניתי רכב נוסע, יד 4, עם היסטורית טיפולים 7 שנים אחורה.
עשיתי בו סיבוב... הוצאתי פלאגים בדיקת קומפרסיה. מודל 2000, עשה 200,000k
מבחינתי זה סיכון מחושב. יחס עלות זמן עבודה.. השתלם לי.
ראש סיני זו גם הרפתקאה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
יום שישי הגיע...
הוצאנו את המנוע לקראת אוברול מלא.
הפתיעה אותי כמות העבודה הערובה בהוצאת המנוע.
מלא ברגים שעל מנת להגיע אליהם צריך לפתוח ברגים אחרים בלי גישה :(
נקווה לטוב :)
קובץ מצורף 140787קובץ מצורף 140788קובץ מצורף 140789