תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
לפני שאתה רץ להתחיל פרוייקט מורכב, נסה את הפשוט: חבר את המקרר עם חוטים עבים למצבר...
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
אצלי יש את אותו הסטאפ שאתה מעוניין בו.
1. לא צריך מפסק וDC2DC מכיוון שהאיסולטור נפתח ומאפשר הטענה של מצבר הצרכנים רק כאשר הרכב מונע
https://www.amazon.com/gp/product/B0...FXMZ9HFU2&th=1
https://www.amazon.com/Stinger-SGP32...001HBYXVS&th=1
2. החישוב של צריכת המקרר שלך לדעתי גבוה מדי מכיוון שבמיוחד בלילה המקרר רוב הזמן לא עובד.
3. מצבר ג'ל 26א עולה כ- 300 ש"ח ומחזיק אצלי מצוין לילה שלם של מקרר ותאורה. (גבי מצברי מוטלו - 0523617070)
4. כבל מינוס עבה כמו שאמרו מעלי
5. כשיש לך מצבר צרכנים אז אפשר להוריד את כיבוי המקרר למינימום... (-:
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
אני גם מעריך שהבעיה שאתה מתאר נובעת ממצבר חלש או בעיית כבלי החשמל או החיבורים (מינוס כנראה).
לגבי חישוב צריכת המקרר - כנראה הגזמת מאד. חפש בשרשור הקיימים, כנראה ש2-3 אמפר לשעת עבודה זה גם יותר ממה שיצרוך בממוצע.
נשלח מהנייד
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
חיפוש קצר היה נותן לך את כל התשובות ישר.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
בדיוק כמו המערכון של הגשש - מה יש פה לתרגם, אתם תמיד שואלים שאלות והם עונים אותן תשובות.
1- אין קשר בין דיון המתחים, חוטים, מחברים, לבין השאלה של מצבר צרכנים כן \ לא.
2- הנחת העבודה של 4ah למקרר שגויה. תחפש פה שרשורים אחרים בנושא. הפעלה של מקפיא, זה בכלל סיפור אחר, ומאוד תלוי במה אתה מנסה לשמור שם. אם זה גלידת שמנת ( 18- בערך) המקרר יעבוד בלי הפסקה. אישית, אני חושב שאין סיבה לשימוש במקפיא ( אלא לארוע מיוחד. ארטיקים לצהריים של היום הראשון, אז בכל מקרה זה בוקר ונוסעים והמנוע עובד).
3. חוטים דקים מדי וחיבורים רופפים זו אכן בעיה מס' 1.
4. בגדול הציור שלך נכון . עדיין, מציע לך לעבור על שרשורים אחרים ולחפש עוד חומר.
5. שגיאה שחוזרת פה, בניגוד למנועים מתחומים אחרים, למקרר אין בעיה של זרם הנעה גבוה. הוא מניע שאין לחץ במערכת עם בקר שנותן לו לפתח את המהירות בהדרגה.
6 . Snowmaster זה אחד המקררים הטובים בעולם, שקובעים שיש לו בג, כדאי לבסס את זה על משהו ( או במילים פשוטות, תבדוק את עצמך).
7. קו תחתון - לדרישות שכתבת פה, גם מצבר של 50AH יספיק ( ואפילו פחות). תבדוק את החישובים שלך, והכי חשוב, תעבור על שירשורים של אחרים, יש מספרים מדודים ( לא צריך לנחש).
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
אתחיל מזה שקראתי פחות או יותר כל שרשור על מצבר צרכנים שקיים בפורום ואת כל הכתבות משנים קודמות. הדיאגרמה למשל לקוחה מתוך כתבה שנכתבה כאן לא מזמן (כתבה מעולה!) אבל היא כללית ואני צריך עזרה למקרה הספציפי שלי. הצרכים שלי לא דומים לשל אחרים שכתבו כאן, וגם טכנולוגיית מצברים התקדמה. לכן רציתי לשאול שוב מה גם שהידע שלי בחשמל רכב מצטמצם להנעה בכבלים.
כשאמרתי שיש באג במקרר הסתמכתי על השרשור הזה: https://www.4x4community.co.za/forum...reezer-display. מסתדר מאד עם בעיית עובי כבלים…
לכן אני מבין שזו בעייה שאצטרך לפתור בכל מקרה גם אם לא אוסיף מצבר צרכנים. הנה תמונה של החיבור למצבר, נראה לי כבל בערך 3 מ״מ . אני אנסה להשיג קליפר ולמדוד מדויק.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...dcec086b18.jpg
לגבי חיבור מינוס אני רואה שנמתח כבל למינוס של המצבר. הגיוני?
אין לי דרך למדוד מתח בדיוק אבל הפאנל בארגז מראה 13.1 אחרי שחזרנו מנסיעה קצרה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a58f250a33.jpg
לגבי שימוש במקפיא: רוצה לאכסן גלידות ובעיקר צ’יפס ושניצלים קפואים. מכוון כרגע על -4.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
מד קליבר לא יעזור לך הרבה כי יש הבדל ולפעמים הבדל גדול מאד בין עובי הבידוד הפלסטי ועובי הכבל בפנים.
לפי הצילום. תחבר כבלים עבים פי 2 לפחות אם לא 3 כדי שלא יהיה מפל מתח בגלל ההתנגדות של הכבלים.
אם אין לך אבומטר .. במינימום .. ואתה באזור חיפה. תוכל לקפוץ אלי לבדיקה.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
זה לא באג, זה פיצ׳ר.
לכל מכשיר חשמלי שכולל מנוע/מדחס ישנו זרם גבוה יותר בזמן ההתנעה.
כתלות במרחק ובעובי החוטים שלך, יהיה מפל מתח (וולטים) עד לתא המטען. יש גם עובי מינימום על מנת לא להתחמם ולהישרף ולשרוף את האוטו כתוצאה מנסיון להוליך בהם יותר זרם ( אמפרים) ממה שהם מתוכננים להעביר.
בתור התחלה תמדוד על מצבר טעון במלואו שעה אחרי הפסקת הטעינה כמה וולט יש על המצבר וכמה יש בחיבור למקרר ונסה למדוד גם בזמן התנעת המקרר.
בנוסף כמה מטר כבל יש בין המצבר לשקע המקרר בתא המטען, מה עובי החוטים והאם הם גם פלוס וגם מינוס ובמידה ולא איך מחובר המינוס לגוף הרכב.
תמונות יעזרו.
מצבר צרכנים יכול להיות פתרון מסויים ואפילו נכון לא להסתמך על המצבר הראשי אבל גם בזמן נסיעה אתה צריך מספיק זרם שיתמוך במקרר וגם בצרכנים נוספים כמו טעינת מצבר הצרכנים.
זה דורש לתכנן מי הצרכנים ואיזה חוטי הזנה יגיעו לתא המטען.
יש לא מעט דיונים באתר סביב הנושא הזה אבל ישמחו כאן לעזור לך פרטנית אם תעבוד סדור.
מחשב עובי חוטים
https://grealpha.com/resources/dc-lo.../voltage-drop/
טבלת המרה בין AWG > mm2
https://meters.co.uk/american-wire-g...nductor-sizes/
עשיתי נכון?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e7ed851abf.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
טעות שלי.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
מצבר צרכנים נהיה אופנה כאן באתר...
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
לדעתי בחישוב הראשוני זה היה בכלל בft.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
מצבר צרכנים נהיה אופנה כאן באתר...
תרבות הצריכה...
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
5. שגיאה שחוזרת פה, בניגוד למנועים מתחומים אחרים, למקרר אין בעיה של זרם הנעה גבוה. הוא מניע שאין לחץ במערכת עם בקר שנותן לו לפתח את המהירות בהדרגה.
אתה יודע שזה נכון גם לגבי סנומסטר ?
זה לא בקר danfoss שאנחנו מכירים.
בכל מקרה, לסנומסטרים מדדתי גם 9 אמפר בעבודה רציפה (להבדיל מ- 4-5 אמפר לכל האחרים שמדדתי), אז כדאי מאוד לפנק אותו בכבלים עם מוליכים עבים ...
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
נדב,
בתחום הזה, לאף אחד אין סודות או יכולות שונות.
כל המדחסים האלו עובדים בדיוק אותו הדבר, ונשלטים ע"י בקרים מאוד דומים.
אם תבדוק את המפרטים שלהם, כולם עובדים באותו תחום סל"ד, וצורכים את אותם הזרמים.
אין שם קבל הנעה, ואין עומס בהתנעה.
וע"מ שלא יהיה לחץ בההתנעה, לכולם יש השהייה ( סדר גודל של 2 דקות) לפני התנעה.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אתה לא בכיוון ונראה שאתה עדיין לא ממש מבין את העסק.
בתור התחלה אתה חייב רב מודד ( מולטי טסטר)ֶ שיודע למדוד מתחים ורצוי גם זרמים על ידי צבת.
בלי זה אין לך הרבה מה לעשות וגש לחשמלאי שיסלול לך חוטים בריאים.
בטבלה ששלחת יש נתונים לא נכונים?
אתה בטוח שרק 6 מטר כולל כל הפיתולים או שאתה מודד בקו ״אווירי״?
6 אמפר זה אפילו לא מספיק להפעיל מקרר, כל שכאן מצבר צרכנים במקביל למקרר.
במינימום הייתי מחשב 20 אמפר ואף שואף ל 40.
מתח על המצבר יהיה כ 12.5 וולט
20 אמפר
6 מטר
4AWG
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...db50bd7259.png
לטעמי בנתונים האלו המינימום הוא 6 ממר וחוטי נחושת רב גידים. הרוב זה אלומיניום בצבע נחושת שמעביר זרם הרבה פחות טוב.
אם האורך גדל זה ישפיע שוב על העובי הנדרש.
אני משתמש ואוהב את זה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...88f343e4e2.png
נכון אני לא מבין את העסק, בגלל זה שואל כאן [emoji3]
החישוב שעשית כאן הוא לכמה מפולת מתח תהיה, חושב שהחישוב שאני צריך הוא עובי כבל.
בכל מקרה, אני חושב שהזרם הרלוונטי לחישוב עובי הכבל הוא זרם הטעינה ולא הזרם שצורך מקרר.
אז אם אלטרנטור יודע לתת 90 אמפר, זה מה שאני צריך לחשב?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
זיו, מצטער לסתור את דבריך כי ההבנה שלך בתחום גדולה משלי .
עובדתית קל מאוד לראות מצבים ( למרות שיש לי גם סנו מאסטר עיקר הנסיון שלי הוא עם ה ARB 45L) שבו רואים בבירור במצב מצבר גבולי מצב של נסיון התחלת עבודה של המדחס (נדחק ומיד כבה), מעבר לנורת תקלה של מתח נמוך, המתנה של כמה דקות ושוב מהתחלה.
לא מדדתי זרמים אבל אני לא יודע לנתח את זה אחרת.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
or_t
נכון אני לא מבין את העסק, בגלל זה שואל כאן [emoji3]
החישוב שעשית כאן הוא לכמה מפולת מתח תהיה, חושב שהחישוב שאני צריך הוא עובי כבל.
בכל מקרה, אני חושב שהזרם הרלוונטי לחישוב עובי הכבל הוא זרם הטעינה ולא הזרם שצורך מקרר.
אז אם אלטרנטור יודע לתת 90 אמפר, זה מה שאני צריך לחשב?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה מערבב כל מיני נושאים.
הזרם של האלטרנטור לא קשור ישירות לחישובים שלך. עזוב אותו במנוחה לפחות בשלב הזה.
אתה צריך לסכום את סך הצריכה של כל הצרכנים שעלולים לעבוד במקביל בתא המטען ולהוסיף להם מקדם ביטחון מסויים.
המקרר שלך צורך כ 5-6 אמפר בזמן עבודה.
לא בדקתי אבל אני סומך על הבדיקות של נדב שמדד פיק של 9 אמפר.
במקביל אליו אתה תרצה לטעון את מצבר הצרכנים שלך ( שאינני יודע מה הקיבולת שלו אבל לילה של מקרר בקיץ עשוי להגיע גם לריקון מצבר LifePo4 בקיבולת של כ 30 א”ש.
בהנחה שזה המינימום אז סביר שתוען אותו בכ 10 אמפר.
הרי לך 20ֶאמפר שתעביר על הכבלים עם מעט מקדם ביטחון.
המלצות יצרני המקררים עצמם מדברות למיטב זכרוני על 6 ממ״ר בלי מצבר צרכנים לטעון.
לדעתי גם כל אלו שנמצאים כאן וניסו הגיעו למסקנה שעדיף כבלים גם הרבה הרבה יותר עבים מ 6 ממר.
השאלה היא אם תתחיל מכבלים דקים ותחליף אותם פעם פעמיים עד שתלמד את הנושא על בשרך או שמראש תפריז ותשים את הובים ביותר שתוכל להרשות לעצמך.
אגב, המפסק הראשי הייתי שם אל המצבר עצמו על המינוס עבור ניתוק מוחלט של המצבר ולא של הקן לתא המטען. בשביל ניתוק תא המטען יש את ה VSR.
ואפרופו, גם הוא לא יתפקד נכון אם הכבלים יהיו דרים מדי והוא יחוש מתח נמוך מדי בגלל זה. הוא ישאר סגור
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
המקרר שלך צורך כ 5-6 אמפר בזמן עבודה.
לא בדקתי אבל אני סומך על הבדיקות של נדב שמדד פיק של 9 אמפר.
סנומסטר יכול לקחת 9 אמפר בזמן עבודה רציפה, לא פיק, כל האחרים שבדקתי צורכים 4-5 אמפר בזמן עבודה.
תמורת ה- 9 אמפר האלו, הוא מקרר את התכולה מהר יותר מהאחרים, זה לא שהוא בזבזן ..
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
זיו, מצטער לסתור את דבריך כי ההבנה שלך בתחום גדולה משלי .
עובדתית קל מאוד לראות מצבים ( למרות שיש לי גם סנו מאסטר עיקר הנסיון שלי הוא עם ה ARB 45L) שבו רואים בבירור במצב מצבר גבולי מצב של נסיון התחלת עבודה של המדחס (נדחק ומיד כבה), מעבר לנורת תקלה של מתח נמוך, המתנה של כמה דקות ושוב מהתחלה.
לא מדדתי זרמים אבל אני לא יודע לנתח את זה אחרת.
בועז,
בא ונעשה תרגיל פשוט בהגיון.
נגיד ואני צודק, והמקרר צורך 5A גם בפעולה השותפת וגם בהתנעה.
ונגיד שרוקנת את המצבר, או שיש בעיית חיבורים ובצריכה של 5A, המתח נופל מתחת ל 11.8 והמקרר נעצר.
מה תהיה התופעה בזמן ניסיון התנעה?
בקיצור,
התאור של מקרר של מצליח להניע, לא מספיק בשביל לקבוע שזרם ההתנעה גבוה מזרם העבודה.
אנחנו פשוט מכירים תופעה כזו ממנועים אחרים, ולכן זה היה טבעי לנחש.
לגופו של עניין, וכתבתי את זה כבר בעבר.
בשעתו, חשבתי על אפשרות להפעיל את המקרר על תא LEV40 יחיד.
המחשבה הייתה שאם שלישיית לב נותנת 15 שעות, סוללה אחת תתן בערך 5 שעות.
הרעיון היה להשתמש ב Stepup DC2DC.
עם המקרר צורך 5A בעבודה, זה אומר בערך 15A + מהמצבר ( וה LEV מחזיק זרם כזה בלי בעיה).
אז קניתי כזה DC2DC, ועשיתי ניסויים (כולל מהירויות שונות).
אני לא זוכר את המספרים המדוייקים אבל אני זוכר שזה היה שולי, עד כדי לא מדיד, ועזבתי את זה.
גם אני בהתחלה הופתעתי, אבל שחיפשתי וחקרתי, הבנתי שנושא הלחץ הוא הגורם מס' 1 למאמץ של המדחס, ובהתנעה הוא נמוך.
לגופו של עניין, ולפני שמתחילה פה התקטננות וכו', צריך להכניס את הדברים לפורפורציות.
שמישהו אומר שהזרם התנעה יותר גבוה, שינקוב באחוזים.
אם זה 5% אז הוא צודק שזה יותר גבוה, אבל אתה בטוח לא רוצה מערכת שעובדת על הקצה.
ואם אתם אומרים שזה גבוה ומשמעותי גבוה ( עשרות אחוזים) אז אני אומר שאתם טועים.
מקווה שעכשיו זה יותר ברור.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
סנומסטר יכול לקחת 9 אמפר בזמן עבודה רציפה, לא פיק, כל האחרים שבדקתי צורכים 4-5 אמפר בזמן עבודה.
תמורת ה- 9 אמפר האלו, הוא מקרר את התכולה מהר יותר מהאחרים, זה לא שהוא בזבזן ..
תנסה להיזכר מתי ראית 9 אמפר? במקרר חם בתחילת שימוש?
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
תנסה להיזכר מתי ראית 9 אמפר? במקרר חם בתחילת שימוש?
להיזכר ??
מצאת לך באמת...
אבל אם אני מסתכל בגליון, אז התשובה היא כן, וגם שעתיים אחרי ההדלקה הוא עוד צרך 7.5 אמפר.
היו הבדלים בין שני הסנומסטרים, דווקא הקטן היה האגרסיבי מהשניים, הגדול יותר לא עבר את ה- 6 אמפר.
המקרר של פותח השרשור הוא מסדרת הקלאסיק (הפחות אגרסיבי בבדיקה שלי), אבל הוא גדול יותר ועם שני אזורי קור אז לדעתי אי אפשר להסיק לגביו כלום, וצריך למדוד.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
להיזכר ??
מצאת לך באמת...
אבל אם אני מסתכל בגליון, אז התשובה היא כן, וגם שעתיים אחרי ההדלקה הוא עוד צרך 7.5 אמפר.
היו הבדלים בין שני הסנומסטרים, דווקא הקטן היה האגרסיבי מהשניים, הגדול יותר לא עבר את ה- 6 אמפר.
המקרר של פותח השרשור הוא מסדרת הקלאסיק (הפחות אגרסיבי בבדיקה שלי), אבל הוא גדול יותר ועם שני אזורי קור אז לדעתי אי אפשר להסיק לגביו כלום, וצריך למדוד.
לפחות לפי נתוני יצרן הוא צורך 5 אמפר במהירות הגבוהה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
השאלה בפניה עומד פות״ש היא מה הוא עובי החוטים המינימלי בין המצבר לתא המטען.
לדבריו 6 מטר.
אני הצעתי 6 ממר לתמיכה בעד 20 אמפר.
רשמו את דעתכם סביב הנושא הזה כרגע.
אני הלכתי על 8ממ״ר למרחק מצטבר דומה בהתחשב שזה לא באמת רק מקרר, ויש תאורה ותמיד מצטרף משהו.
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
בלי קשר לדיון על אמפר/שעה שלוקח ה-Snowmaster, ולאמירה שהוא מקרר מצויין - לאחרונה ניתקלתי בבעייה עם המקרר הזה שהוא לא מקבל מתח נכון מהמצבר.
בזמן הדממת המנוע, המצבר מראה 12.3, המקרר מראה 11.6 והוא מפסיק לעבוד בגלל הגדרות שמירת המצבר שלו.
כדי לקצר את הסיפור - התברר שהכבל המקורי של המקרר מפיל את המתח בזמן התנעת המדחס שלו.
הכבל נזרק לפח, נסלל כבל חדש (ועבה יותר מהמקורי) מתיבת הפיוזים לתוך המקרר, תוך עקיפת החיבור המקורי של הכבל, ועכשיו המקרר עובד כל הלילה.
המקרר אולי מעולה, ספק הכבלים שלו - פחות...
תגובה: עוד שרשור על מצבר צרכנים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אני הלכתי על 8ממ״ר למרחק מצטבר דומה בהתחשב שזה לא באמת רק מקרר, ויש תאורה ותמיד מצטרף משהו.
לא חשבתי פעמיים, אני עם 10ממ"ר.
הכי גדול שאני יכול לעשות סופיות בקלות.