הייתי כותב "הפשל מכנסייך..." אבל אני חושש שזה יצונזר
פורסם על ידי אחד מחברי הפורום המכובד https://www.calcalist.co.il/local_ne...0jcvs?ref=ynet
אם עד היום החתול רק שמר על השמנת, ככה בקטנה, זה כבר לתת לו למכור אותה ולקבוע את המחיר.
ליאור
Printable View
הייתי כותב "הפשל מכנסייך..." אבל אני חושש שזה יצונזר
פורסם על ידי אחד מחברי הפורום המכובד https://www.calcalist.co.il/local_ne...0jcvs?ref=ynet
אם עד היום החתול רק שמר על השמנת, ככה בקטנה, זה כבר לתת לו למכור אותה ולקבוע את המחיר.
ליאור
אפשר לראות בזה צעד ביניים חיובי לקראת טסט במוסכים כמקובל בעולם.
אסף.
אפשר.
ואפשר גם לפתוח את העיניים ...
לבעלי הזכרון הקצר: אסרו עליהם לעשות את זה, ומסיבה מצוינת. כל מה שמותר להם לעשות, יהיה ההכשלה הנפוצה ביותר.
זה לא יקרה. אבל מותר לי לפנטז.
וכמו שחנן הזכיר - זה כבר היה. טוב לא יצא מזה.
אסף.
אתה סתם פסימי. תיכף הגביר יטפל
אבל יש שירות העברת טסט במוסכים רבים.
ומידי פעם הם גם מוצאים משהו שלא חשבת עליו, אבל באמת.
במוסך טוב, הוא ימצא לפני הטסט עצמו ויתן לך להפעיל שיקול דעת ולהחליט.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אז אולי יאפשרו במקביל למוסכים לאשר טסט רק לכלי רכב חדשים
הכל הכל
מתעלולי חברות הליסינג
כל פעם יש מי שממציא נימוק חדש
תכלס כדאי להבין שעולם המוסכים נמצא בתוך שינוי בסיסי
כמעט ולא מתקנים
אין מי שיתקן ( אין כח אדם אפילו כח עזר לא ניתן למצוא )
וזה ממש לא בעיה של שכר .
האופק ממש לא ברור
יותר מידי שחקנים חדשים וחלקם כלל לא מעולם הרכב
איציק
איציק, אני מדבר עם מכונאים ובעלי מוסכים עצמאיים.
וממש ברצינות - בלי טיפת ציניות - אתה ועוד כמה מבני דורך כנראה התמזל מזלכם והצלחתם לצאת בזמן. ככה זה נראה.....
אסף.
אין מה להכנס לניחושים וספקולציות. כתוב במפורש:
"המטרה של בקשה זו היא "להקל כלכלית על מכוני הרישוי עקב הקושי בו הם נמצאים"
אין כוח אדם, מי שעובד-עובד, עד שנימאס לו/יוצא לפנסיה, אין כוח חדש שבא כי אף אחד לא מעוניין ללכלך את הידיים, הרוב המוחלט רוצה היום לשבת במשרד/רכב עם מזגן ולא לעשות כלום.
ולא דיברנו אפילו על החשמליות שניכנסות בקצב מהיר, אצלנו בגזרה יש כבר עשרות, בבית מגורים קרקע אחד אפילו יש 2 חשמליות בחניה.
אקזיט. הכי טוב.
כמו שהפריטו את עמדה אחת למרות שאמרו שאי אפשר, השלב הבא - טסט במוסך.
אסף.
אני אומנם פרשתי ובאמת פרשתי בזמן
אבל אני עדין קשור לתחום ....
על רגל אחת עוד קצת מידע על כמה נושא הרכב/ תחבורה בבעיה
וברכב הפרטי הבעיה מבחינת הלקוח קצה עדין נראה שיש נותן שרות ( מוסך )
השבוע פורסם שחברת טלדור החזירה למשרד התחבורה זכיון של פקוח ובקרה על תחבורה ציבורית במדינת ישראל .
וזה אחרי שמשרד התחבורה קנס את החברה ...( תכלס אין מי שיעשה את העבודה ) .
לאחרונה שמעתי על מוסך גדול שנמכר בשלמותו כולל העובדים / מבנה / ציוד הכל הכל והמוסך הופך למוסך של חברת תחבורה ציבורית
כי חברת התחבורה סופגת קנסות ממשרד התחבורה ( כי אין אוטובוסים ) הם מקולקלים עומדים מושבתים בגלל כל מיני תקלות
ואין מי שיתקן
ועוד
ועוד
אז מכוני הרישוי ישרדו עוד כמה חודשים
תכלס המצב מאד קשה מאד מורכב
כנסו למוסכים גדולים תראו מי העובדים מהגרי עבודה מאפריקה
איציק
אפרופו אוטובוסים
שאלתי מנהל מוסך של אגד איך הטייגרים החדשים
ובכלל הסינים.
אמר שאין טענות - לא חסרה עבודה איתם ....
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אז הטענה במהותה היא שאין כח אדם?
לא רכב חשמלי, לא רגולציה…
פשוט כולם מנהלים.
לא נראה לי שזה קשור למזימה הנוכחית אבל
יש להם מספיק כוח אדם.
המדינה כבר הלכה לקראתם כאשר "בשם הבטיחות" סידרה להם המון עבודה כשזימברה את הציבור עם טסט חצי שנתי לרכב ישן ולכל המשאיות, כולל חדשות מהניילון.
אחר כך "דפקה אותם" כשפטרה מכוניות חדשות מטסט למשך שלוש שנים. רחמנות.
לגבי החשמליות - מין הסתם גם הן ייכנסו לטסט, אחרי שיעברו 3 שנות הפטור מטסט לרכב חדש.
יבדקו אותן בדיוק אותו דבר (למעט בדיקת זיהום אויר) ויכשילו על אותם "ליקויים" שימצאו (או ימציאו, בהתאם לשירות/חלק/תיקון שהם יקבלו אישור וסמכות למכור).
מכוני הרישוי הם לב המאפליה. עצם קיומם הוא טריגר לשחיתות ולתרבות של שוחד ומאכערים. לתאבון ולחמדנות שלהם אין גבול - אבל הם מאוגדים ויש להם לובי שזה בדיוק מה שצריך כדי להשיג דברים במדינה הזו. מה שבא ללמד את ציבור בעלי הרכב השתקן והמטומטם שיעור אחד או שניים.
אין לראות בתגובה סנגוריה על מכוני הרישוי:
1. מחיר עלות מבחן תקופתי(טסט) לא השתנה כבר מעל 15 שנים.
2. עלות שכר של העובדים עלה בעשרות אחוזים.
3. רכב חדש פרטי - טסט לאחר 3 שנים במקום שנתיים. רכב חדש ליסינג/השכרה - 2 פטור לעומת שנה אחת.
4. רכב חשמלי פטור מבד׳ זיהום אויר - איבוד הכנסה של 31 ש״ח(32.29%).
זאת על קצה המזלג ובלי להכנס לעליות אחזקה.
לעניות דעתי, זה לא יקרה.
לפני 5 חודשים פורסם שמחיר המבחן יעלה ב-12% , בינתיים זה שוכב עמוק במגרה ומעלה אבק.
אם יהיה שינוי, זה יהיה בכיוון של תמחור המבחן ולא בנלווים לו.
אז שיעלו את מחיר הטסט עצמו, זה הגיוני.
ההצעה הזו ממש לא.
https://www.jeepolog.com/forums/imag...quote_icon.png נכתב במקור על ידי MashberNafshi https://www.jeepolog.com/forums/imag...wpost-left.png
אין לראות בתגובה סנגוריה על מכוני הרישוי:
1. מחיר עלות מבחן תקופתי(טסט) לא השתנה כבר מעל 15 שנים.
לא שאני בעד עצם קיומו של מוסד מכון הרישוי בכלל, אבל אני מסכים שבהחלט הגיוני לעדכן את עלות המבחן בהתאם לעליית המדד
2. עלות שכר של העובדים עלה בעשרות אחוזים.
מה זו בדיוק הבעיה שלנו?... הרי ה"שירות" הזה לא ניתן לנו מבחירה. אנחנו מחוייבים להשתמש בו... מכוני הרישוי מחזיקים את כולנו בביצים. גם השכר שלי בהדרכות ובטיולים לא עלה ריאלית מאז שהתחלתי לעבוד בתחום לפני 9 שנים. לא שאני מתלונן על פרנסה, אבל היא בהחלט נשחקה ולא במעט - מישהו מפצה אותי על זה?... הרי יש תחרות ואם נעלה מחירים, לא יבואו לטייל איתנו. יעדיפו את המתחרים שלחלקם/רובם אין ביטוח ושאר פרטים קטנים שמאפשרים להם להציע מחיר אטרקטיבי יותר.
אבל אף אחד לא מכריח לטייל דווקא איתי. אפשר לבחור. טסט אינו לבחירה, הוא חובה - ומכוני הרישוי מאוגדים בסוג של קרטל. המחיר קבוע, כולם מתעמרים בנו אותו דבר כאילו עפ"י הוראה מגבוה, מכשילים על כל מה שאפשר כי הם יכולים, בוודאי על מה שיכולים למכור במכון - והציבור פשוט נאנס, אין לי הגדרה אחרת - כי הוא תלוי ברכב ומוכרח לעבור טסט כל שנה/חצי שנה וישלם בתכל'ס כל מחיר שיידרש, והענף הזה מנצל את זה יפה יפה אם לא בציניות מוחלטת ועוד בא בדרישות.
3. רכב חדש פרטי - טסט לאחר 3 שנים במקום שנתיים. רכב חדש ליסינג/השכרה - 2 פטור לעומת שנה אחת.
שוב. זעקת הקוזאק הנגזל. במשך שנים הציבור נשדד עפ"י חוק מאפיונרי לחלוטין, קומבינה בין המדינה לבין מכוני הרישוי - תסביר לי למה בדיוק רכב חדש בכלל צריך טסט, אם לא רק כדי לפרנס את הענף הזה?.... ולא, "כי ככה המדינה החליטה וזה החוק" זה לא הסבר מניח את הדעת. אתה איש מקצוע בתחום ויודע טוב מאוד שלמכונית חדשה אין מה לחפש במכון טסטים. גם משרד התחבורע יודע את זה ולקח לו רק 70 וקצת שנים להודות בזה....
טרטור ושוד של הציבור לכל דבר ועניין על כלום. מס נטו. והנה, עברו מטסט לאחר שנתיים לטסט לאחר שלוש שנים לרכב חדש - מה שנקרא, מעט מדי, מאוחר מדי, אבל טוב יותר מכלום וממה שהיה קודם. אז הם מייללים ש"פרנסתם נפגעה"?.... הרי "בתמורה" קיבלו חובת טסט חצי שנתי לכל המשאיות. כולל חדשות מהניילון. ושאף אחד לא יבלבל על "בטיחות" כי כל ילד יודע שקיבלו את זה כ"פיצוי" על ריווח הטסטים לרכב פרטי חדש והפרנסה ש"נדפקה".... מי שישמע כמה הפרנסה נדפקה וכמה הבטיחות היא ערך עליון, ועלול לחייב בטסט כל רבעון או כל חודש... הרי אין לזה סוף.
בינתים, מיליוני פרנסות נדפקו בגלל מגיפה ספק-אמיתית-ספק-מדומיינת, מאות אלפי פרנסות אחרות הולכות להידפק ולהיעלם בשנים הקרובות בעקבות התקדמות טכנולוגיות חדשות בכל ענף וענף כמעט, בעיקר בענף הרכב - גם כאן הציבור אשם ויצטרך לשלם ו"לפצות"?
4. רכב חשמלי פטור מבד׳ זיהום אויר - איבוד הכנסה של 31 ש״ח(32.29%).
ראה תשובתי לסעיף 3. אז כן - לצערם של מכוני הרישוי רכב חשמלי פטור מבדיקת זיהום אויר! כי מה לעשות? הוא לא פולט זיהום ואין מה לבדוק!... אז מה? הציבור אשם גם בזה וצריך לשלם פיצוי גם על זה?... תיכף החשמליות הראשונות שעלו לכביש ב-2021 יגיעו לגיל של יותר מ-3 ויתחילו להגיע לטסטים בכל שנה ואז מה?... המכונים ידרשו לייקר את המבחן לרכב חשמלי, כדי לפצות את עצמם?....
תסביר לי למה מישהו צריך בכלל לפצות את מכוני הרישוי על חדירת החשמליות?... כי השקיעו בציוד לבדיקת זיהום אויר?... על אותו משקל, כבר אין יותר עגלות רתומות לסוסים ואפילו במגזר האלטע-זאכן כבר מזמן עברו לדוקאטו - אז מישהו צריך לפצות את הוטרינרים ואת ספקי הקש לבהמות?.... אני לא יודע איך מתמחרים "הוצאה מוכרת" בעסק כמו מכון רישוי, אבל גם מעצב גרפי שמחליף מחשב, מזדכה על "פחת" של הציוד מדי שנה למשך שלוש שנים. אני מרשה לעצמי לנחש שבמכון רישוי זה די דומה (רק ניחוש, לא ידיעה מוחלטת. אבל עבור מכון רישוי מכשור הבדיקה זה כלי עבודה לכל דבר כפי שמחשב גרפי היה כלי עבודה שלי עד לא מזמן, לא?)
ואם כבר תגובה כל כך ארוכה, זה לא סוד שמספר כלי הרכב בישראל רק עולה ללא הפסקה. הפקקים הנוראים הם ההוכחה שכבר אין מספיק כבישים לכולם. קצב מכירת מכוניות חדשות גדול בהרבה ממספר כלי הרכב הישנים שיורדים מהכביש ונגרטים = משמע, יש למכוני הרישוי רק יותר עבודה ופרנסה. בטח לא פחות.
זאת על קצה המזלג ובלי להכנס לעליות אחזקה.
על קצה המזלג, כל הענף הזה הוא סוג של עלוקה רעבתנית שהתרגלה להתחבר לציבור היישר לתוך הוריד בכפייה, "ראתה כי טוב" ועכשיו מייבבת. בפועל, הפרנסה של המכונים היא עבורנו עונש. סנקציה מצד המדינה שאנחנו לא יכולים להימלט ממנה, שמונחתת עלינו בתדירות צפופה שאין לה אח ורע בעולם בתואנות של "בטיחות" שכולנו יודעים כמה זה חירטוט מוחלט. כל כולה מיועדת על מנת למרר את חיי בעל רכב ככל שהוא מתיישן כדי לשכנע אותו בסופו של דבר למאוס בטרטורים - ולרכוש רכב חדש ויקר ובכך להעשיר את יבואני הרכב, לפמפם את אמוק הצריכה ויוקר-המחייה - מה שמייצר כמובן הכנסות-עתק ממיסים. או לחילופין, להמשיך לפרנס את מכוני הרישוי ולייצר כלכלה עניפה של צריכת חלפים, של מוסכים, של שירותי העברת טסטים - כלכלה שמכניסה מיסים לרוב וכמובן, איך לא, גם מקיימת מגזר שלם של מאכערים - מה שהופך את הענף הזה לאמ-אמא של כל הטריגרים לפריחת השחיתות והפיכתה לנורמה במדינה הזו.
זה באמת לא אישי - אנחנו גם לא מכירים. מצד שני אני מאוד מעריך אותך ואת הידע שלך ותרומתך לפורום. אבל.... לדעתי אם יש ענף שאשכרה מתעמר בציבור ושהגיע הזמן לסגור לאלתר את שעריו ולזרוק את המפתחות לים - זה הענף הזה. בדיקת בטיחות שנתית צריכה להיערך במוסך מורשה, ללא שום התניה של תחילת מבחן וסיומו באותו מוסך - ואז גם תהיה תחרות בריאה בין המוסכים על שירות ומחיר.
לעניות דעתי, זה לא יקרה.
מנסיוננו המר כאזרחי מדינת ישראל, הסבירות הכי גבוהה היא שהדבר היחיד שיקרה הוא כל מה שיבטיח יתר-התעמרות בציבור. שוב - כי מכוני הרישוי מאוגדים ויש להם לובי חזק.
רק דעתי.
לפני 5 חודשים פורסם שמחיר המבחן יעלה ב-12% , בינתיים זה שוכב עמוק במגרה ומעלה אבק.
אם יהיה שינוי, זה יהיה בכיוון של תמחור המבחן ולא בנלווים לו.
כן, קצת בוטה. אבל זו דעתם של רבים שפשוט מפחדים להביע אותה....:rolleyes:
דרור,
אתה רושם שמה שקורה בארץ לא קורה בחו"ל בהקשר של הטסטים.
מה קורה בחו"ל? תוכל לפרט לפי מדינות/יבשות? (מתוך עניין, לא בשביל לעקוץ)
אריאל אני יכול לספר מה המצב במערב אוסטרליה
אין טסט אלא אם שוטר נתן לך yellow sticker שזה ההורדה מהכביש שלהם או שלא שילמת אגרת רישוי בזמן.
אם קיבלת הורדה אתה צריך ללכת לעשות בדיקה במקומות מורשים ושם יבדקו כל דבר לפרטים הקטנים ביותר (לדוגמא כל מקום שאמור להיות מנורה היא חייבת לעבוד/ בודקים שהחגורות חוזרות כמו שצריך).
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני מכיר מספר מדינות שבהן הטסט הוא חובה והוא במוסך מורשה.
אסף.
בהודו
רישוי לרכב חדש תקף ל-15 שנים.
אחר כך זה כבר ניג'וס רציני, צריך לעבור טסט כל 5 שנים.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk