בהקשר של רכבי שטח כמובן. את הפנטזיות המיניות שלכם תשאירו לשרשור על שרתי הדואר האלקטרוני.
בעקבות התכתבות פרטית, עלתה השאלה מה הופך רכב שטח להיות "מפלצת מוצצת" ?
(אני בכוונה לא מפרט דוגמאות מההתכתבות הפרטית - דיון פתוח לחלוטין)
Printable View
בהקשר של רכבי שטח כמובן. את הפנטזיות המיניות שלכם תשאירו לשרשור על שרתי הדואר האלקטרוני.
בעקבות התכתבות פרטית, עלתה השאלה מה הופך רכב שטח להיות "מפלצת מוצצת" ?
(אני בכוונה לא מפרט דוגמאות מההתכתבות הפרטית - דיון פתוח לחלוטין)
ברגע שההוצאות הן על תיקון תקלות אין סופיות, ולא על שדרוגים ושיפורים,
זאת מפלצת מוצצת.
כמה זה "אין סופיות" ?
אני יכול להעיד על עצמי. כשהיה צריך להשקיע בדורנגו יותר אנרגיה ממה שהיה סביר בעיני באוטו שאמור לשרת אותי - שיחררתי.
זאת אומרת שזה לחלוטין בעיני המתבונן ומה התכלית של הרכב בו אתה מחזיק. אני מכרתי אותו מיושר לגמרי ויש מצב שהבא אחרי לא היה צריך להשקיע בו כפי שאני השקעתי בתקופה האחרונה שהיה אצלי....ואולי....
המשיך בלופ של בעיות של רכב אמריקאי מזדקן.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
מפלצת מוצצת ....
זה מתחיל בבוקר עוד כשאתה בבית אתה פתאום נזכר רגע אולי הרכב שוב לא יניעה .
הולכים לרכב מענין איזה מנורה תישאר דולקת .
רגע מה עם השלט הוא פותח את הדלת או רק מנתק את ההזעקה .
טוב אנחנו כבר ברכב נסיון התנעה ראשון .
הניעה הניעה רגע עוד לא יצאנו מהחניה יהיה רברס הבוקר ?
הצלחנו לצאת מהחניה ואנחנו בתמרור עצור ביציאה מהשכונה . מה אתם אומרים הרכב יחזיק את עצמו בסרק ?
וכל זה כל בוקר כל יום
וגם בסוף שבוע .
ואני בכלל לא מדבר על הכסף שזה מוצץ
מתי הכל מתפוצץ שאני בא לקחת את הרכב של האשה כי המפלצת מוצצת את חשבון הבנק והיא בכלל במוסך .
איציק
רכב ישן שקשה למצוא לו חלקים או העלויות שלהם מעל הסביר לאדם הממוצע.
זו מפלצת מוצצת, זה לא משנהאם היא מתוצרת יפנית, בריטית או אמריקאית.
זה לא משנה אם זה אני שמתקשה למצוא קורונה פיניון לסמוראי סליל או אתה שלא מוצא משאבת דלק עם ווסת.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אפשר ללכת מסביב, עדיף לגעת בפצע…
יש המון מצבים של רכבים שהופכים אותם למפלצת מוצצת, אבל יש רכבים שמראש אנחנו יודעים שהם מפלצת מוצצת.
למשל,
רינג׳רובר משומש.
יש עוד כאלה, אבל זה לפתוח פה מלחמה 🤣
פולקסווגן טוארג משומשת.
לאנדרובר, כל הסוגים כל המינים, אל תספרו לי סיפורים, זה רק למשוגעים.
חבר קנה ריינג'רובר שנת 2004. מנוע ב.מ.וו. באמת מכונה נפלאה. אבל בלי מנוע. שנה מאוחר יותר מצאו מנוע. יופי. הכל מורכב, הנבלה עברה טסט.
לקחתי אותו לסיבוב. נוסע נהדר. לוחץ על כפתור שילוב של תיבת העברה. לא משתלב. חזרה למוסך. חודשיים מאוחר יותר האוטו שוב אצלו. נסע יומיים. נוסע באמת נפלא. והמזגן הפסיק לעבוד.
תוך כדי מגלים כמה עולה להחליף את מעט חלקי הפלסטיק השבורים.
וכמה עולה פנס שנשבר.
אז הנבלה נמכרה הלאה.
הרםתקאה - בהחלט. אבל כל דבר שנוגעים בו פותח תיבת הפתעות. הפתעות יקרות. ובסוף נוסעים בקיה פיקנטו שכורה. זו מפלצת. מוצצת.
אסף.
סיכום ביניים: רכב שגוזל הרבה זמן וכסף לתחזוקה ולא מאפשר להינות משימוש בו באמינות סבירה
עוד לא התחלנו לדבר על כמה מוצץ מאיתנו הביטוח ...
אני חושב שעד כה תיארתם רק חלק מההגדרה הזו.
כי נוסף לרכב שכרגע הוא קקה, מדובר ברכב שתוכנן מראש להיות קקה ממש מיומו הראשון.
כלומר :
שיותר מידי מכלולים בו הם:
אופציה א' - סתם כישלון הנדסי שפשוט לא יחזיק הרבה זמן.
אופציה ב' - הקיצון השני של כישלון הנדסי שהוא הOver Engineered.
רכיב מסובך לדיאגנוסטיקה, מסובך לטיפול, מפונק בתנאי העבודה.
אובר חוכם שיצרנים אחרים מצליחים לעשות ממש סבבה ורק הדרעק הזה חייב להיות מיוחד, לרוב זה לא משיג מטרה מספיק נעלה שלשמה היה צריך להקריב את האמינות.
אופציה ג' - חלקים עם נגישות נוראית לטיפול, שהופכת כל אירוע לפסטיבל שלם.
אופציה ד' - שילוב בין אלו - כישלון הנדסי או Over-engineering יחד עם גישה גרועה לטיפול.
או בקיצור - מוצר שאתה עובד אצלו ולא הוא אצלך.
האמת שיוצא לי לקרוא את הסיכום השבועי של רון אוחנה (מוסך רון) ואני רק ממבט רואה שם דברים שהם בדיוק כאלו בקבוצת VAG.
נראה לי שרכב (בלי שמות) שבשביל טיפול שגרתי כמו טיימינג צריך הפרדה של בודי משילדה זכאי לתיאור מפלצת מוצצת.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
תלוי במה כרוכה הפרדת בודי משלדה [emoji3061]
קבל דוגמא נגדית:
https://youtu.be/tnLZT7qovwU
עם כמה שהסמוראי שלי חסכוני בדלק...
הוא מפלצת מוצצת מבחינתי.
יוצר ושווק מעט שנים ובמעט יבשות, על כן מיעוט בחלקי חילוף שוק שיפורים שואף לאפס..
הוא יפני מהונדס כהלכה, נוח לטיפול ותחזוקה חסכוני כביכול בעלויות השוטפות של דלק וביטוח.. המינימום של המינימום... ובכל זאת.
עלה הון תועפות לשפר אותו כהלכה ולמצוא חלקים לאורך השנים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
יכולל היות גם הרבה כסף במצטבר.
אבל העיקר הוא רכב שמעסיק אותך בשביל שבכלל ייסע, וגם אז, כשסידרת הכל, משהו (שוב) מפתיע.
לפני אי-אלו שנים הייתה לי ניבה.
כשהוא עבד, מאד נהניתי ממנו.
אנדרדוג שעשה ביתצפר להרבה רכבים.
וכן, הייתה תחזוקת קולחוז מתבקשת, להדק ע"ב קבוע ברגים שנפתחים כל הזמן, מגעי חשמל שצריך להדק/לנקות/לחדש, אבל זה באמת היה סבב סככה ולא הרבה מעבר.
ואז בבת-אחת הוא התחיל עם מחלות זקנה של קריסת מערכות.. גם תקוע אותך שוב ושוב בצד הדרך, לפעמים לא מניע, עומד ואז מניע כאילו כלום, וכמובן במוסך הכל עובד תקין, אבל חוסר הביטחון ביציאה לדרך, האם באמת נגיע, היה מכריע.
נפרדנו בלי דמעות.
ישנה מערכת אחת שהיא ללא ספק אצלי מקבלת מקום ראשון
היא מביאה אותך למוסך
היא מביאה את המוסך אליך הביתה
היא גורמת לך לגרור את המפלצת
היא גורמת למלחמה בתוך המשפחה
היא רק הולכת ומשתבחת עם השנים
ולאחרונה יש מוטציה לקומבנציה ובכלל היא כבר לא ברכב יצרני הרכב הבינו שאפשר למצוץ בלי אחריות אישית .
ולמה אני מתכוון
לרדיו ...למערכת השמע ....למולטי מוצץ עם מסך גדול
עם פלפון
עם סים ואולי בכלל עם E סים
בו נראה אותכם נכנסים למפלצת כשהיא מבקשת אתחול מערכות ובינתיים
אין מזגן
אין רדיו
אין וויאז
אין פלפון
לפעמים אין פתיחת חלונות
שלא נגיד שתא המיטען נשאר סגור והתיק עם המפתחות למשרד / לבית נמצא בתא המיטען
ואני יכול להמשיך ולהמשיך
והכל מנסיון רע ומר הכל מהחיים
איציק
אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.
זו גם אחת מהסיבות שכל הרכבים שלי הם משנות התשעים, תור הזהב של רכבי השטח [emoji4]
אבל סטינו ...
שוק השיפורים אצלי מסתכם ב-
בנייה עצמית.
איזו סדנת קטנה יקרה ושכוחת אל ביפן (apio)
מיעוט קטנטן של חלקים משותפים לעלים .. אז טיפה מארהב.
ועוד סדנה אוסטרלית של אדם אחד ומשועמם שסגר את הבסטה מזמן.
עם הtbi ... היה רק מכונאי אחד שידע להתעסק באמת והוא כבר פרש לגמלאות (ואני למזלי כבר עברתי להזרקה מלאה)
ציריות דיפרנציאלים אין מקורי ואין חליפי ואין מפירוק כבר...משאבות בלם אחוריות גם אין. ... גם ידית ווישרים/איתות אין יותר.
קיט מתלים , שיפור סטנדרטי יחסית... בסמוראי רגיל נגמר ב4 ספרות, בסליל.. .זה כמו להגביה פטרול או דיפנדר.
חלקי פלסטיק נדירים למות... ואני יכול להמשיך...
זו המוצצת שלי בכל אופן. (באופן ציורי ואירוני באחת... אני יותר מתחתיה מאשר מעליה)
היא גם תשאר שלי עד המוות, ... והיא תמיד מניעה ולא נוזלת.. הכפתורים (המעטים שיש) כולם עובדים ותמיד עבדו.
מה שכן .. היא שנה נוסעת.. שנה עומדת על חלק כזה או אחר.
להבדיל מתוצרת בריטית ... או אמריקאית מה שמטופל, אם נעשה כהלכה... יש לי שקט ממנו לעד (בחישוב הנסועה המועטת /: )
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
זה לא מפלצת מוצצת.
זה סתם נבלה ;)
מפלצת מוצצת לא חייב להיות קשור לכסף
זה כשאתה מסתכל על החניה ומרגיש את הלב צונח לתחתונים במקום שישתחרר דופמין למוח
זה יכול להיות כי אין לך כסף לתחזק אותו יותר
אבל יכול להיות שאין חסם כלכלי , פשוט לא בא לך יותר להשקיע בתחביב הזה אנרגיה ,
או שהגעת למסקנה שזה לא הרכב הנכון לשטח
או שמאילוצים שונים ומשונים אתה יודע שלא תגיע לשטח בקרוב
בקיצור - זה בבטן, לא בכיס
Sent from my iPhone using Tapatalk
מסמך אנתרופולוגי מרתק.
אני אעשה את זה מאוד פשוט:
שמים בצד עלויות של דלק, ביטוח וירידת ערך של הרכב.
עכשיו מקציבים שקל אחד לכל קילומטר. אם הרכב עושה עשרת אלפים קילומטר בשנה והוצאת עליו עשרת אלפים שקל או פחות אתה בסדר, אם מעל זה, הוא התחיל "למצוץ". וכן, הטיפולים השוטפים בתוך החישוב.
החישוב מתייחס לרכב שעושה שטח ולא רק שבילים.
ברור שלא מדובר על רכב חדש באחריות וגם לא רכב בן שנתיים שלוש. מדובר על רכב ממוצע של גולשי ג'יפולוג.
אלו שני הסנט שלי.. או יותר נכון חצי השנקל שלי...