-
מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
עולה מדי פעם כאן בפורום האמירה שאם קונים מסנן מיצרן שנחשב טוב כמו מאן - זה שקול למקורי וממש כמוהו.
ובכן, בלי שהתכוונתי בדקתי עבורכם את הטענה.
הייתי זקוק למסננים לטיפול ונכנסתי לאתר של סולו - שם מופיע תחת מקט טויוטה של המסנן - מסנן מקורי. המחיר נמוך מהמחיר במוסך ב 20 שקלים כך שאיכשהו זה הגיוני, וכיוון שבאתר כתוב בצורה הכי ברורה שזה חלק מקורי (גם אם חדי העין ואני לא חד עין יבחינונבעובדה שבתמונה כתוב באופן דהוי שם יצרן שונה) - הזמנתי את המסנן.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4918a4e2d3.jpg
הגיע. זה לא מקורי. מדובר במסנן מיצרן מסננים מוכר ובכל מוניטין, אבל זה אינו מסנן מקורי.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...436eb70aa8.jpg
מקובל כאן בפורום לטעון שממילא טויוטה לא מייצרת מסננים ולכן מסנן כמו זה הוא בדיוק כמו המקורי אבל באריזה שונה.
אז בדקתי.
מסנן mann שנמכר ב-סולו לרכב- כמסנן מקורי של טויוטה מול מסנן מקורי של טויוטה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f473bb285d.jpg
המסנן המקורי עם אורינג - אטם בחתך עגול. המסנן שנמכר ב-סולו- בתור מסנן מקורי - עם אטם שטוח בחתך מלבני. אני לא אכנס אתכם למשמעות של זה אבל זה לא אותו הדבר. אם המשטח ממול מתוכנן לאטם עגול, צריך אטם עגול.
המסנן המקורי עם 8 פתחים לזרימת השמן. התחליפי עם 4 פתחים. זה לא רק משנה את לחץ השמן באופן תיאורטי זה גם משפיע על הספיקה. אולי באופן זניח, אולי לא. אני לא מהנדס פילטרים אבל אני יכול לסמוך על ההחלטות שהתקבלו בהנדסת טויוטה ופחות מזה על החלטות של יצרן חלקי חילוף מכובד ככל שיהיה.
הרכבתי את המסנן שאינו מקורי לרכב כדי לראות שהוא מתאים לפחות להברגה. מתאים. הידקתי בכוח יד כדי לראות שהאטם יושב במקום. יושב.
אבל אז גיליתי שהמפתח שמשמש לפתיחת מסננים של טויוטה לא מתאים למסנן שנמכר כמקורי אבל הוא לא מקורי. בעצם העובדה שצריך להשתמש בכלי עבודה שונה - הוא אפילו לא יכול להיחשב כתחליפי.
מיותר לציין שאת המסנן של mann החזרתי לקופסה שלו, קצת מצולק מהפתיחה, והרכבתי חזרה את המסנן המקורי באמת שהסרתי.
מ'סולו לרכב' עדיין לא התקבלה תגובה.
אסף.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מקובל כאן בפורום לטעון שממילא טויוטה לא מייצרת מסננים ולכן מסנן כמו זה הוא בדיוק כמו המקורי אבל באריזה שונה.
.
השוואה חשובה.
היה יותר מעניין אם גם היית פותח ומשווה את מדיית הסינון.
למיטב זכרוני, יצרן הפילטרים של טויוטה הוא DESNO.
יש חלפי רכב תחת המותג DENSO בארץ.
אז ניסינו (יותר מחבר אחד כאן באתר) להתחכם ולאתר פילטרים לטויוטה תחת המקטים של DENSO.
לא הצלחנו למצוא כאלו בארץ.. מקרי?
בשביל 20ש"ח הבדל לא הייתי בכלל מתאמץ לתחליפי.
וזה גם מחדד את סוגיית המזוייפים, והאם גם "מקורי" באריזה האדומה, אבל מחנות חלפי רכב הוא אכן מקורי.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
חשבתי שאני קונה מקורי מקורי...
כשבאתר כתוב המקט של טויוטה, והמילה 'מקורי', אני מצפה לחלק מקורי.
לא ל MANN ואני מדגיש שהוא אפילו לא תחליפי.
אסף.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
מזוייפים זה כבר סיפור אחר.
אני כאן במטרה להראות שהאמירה הנפוצה כאן בפורום שלקנות מסנן של mann למשל שמשווק כמסנן באיכות oem או משהו - זה ממש כמו המקורי - פשוט לא נכון.
לא רק שזה לא כמו המקורי, זה אפילו לא תחליף.
ומי שמוכר אותו בתור מקורי - מטעה את הלקוחות שלו.
אסף.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
בסרטון הוא פתח את המסננים, בפנים רואים את ההבדלים בשסתום, במבנה המסנן ועוד.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מזוייפים זה כבר סיפור אחר.
אני כאן במטרה להראות שהאמירה הנפוצה כאן בפורום שלקנות מסנן של mann למשל שמשווק כמסנן באיכות oem או משהו - זה ממש כמו המקורי - פשוט לא נכון.
לא רק שזה לא כמו המקורי, זה אפילו לא תחליף.
ומי שמוכר אותו בתור מקורי - מטעה את הלקוחות שלו.
אסף.
השאלה היא לא האם הוא מקורי,
או תחליף.
השאלה היא האם הוא טוב.
מבחינתי שיהיה כתוב עליו לינגלונג ושיהיה מרובע ולא עגול. אם הוא מסנן כמו שצריך, מאפשר זרימה של שמן כמו שצריך, והבייפאס שלו נפתח בלחץ הנכון, מה אכפת לי מהשאר?
("...אין באמור משום הצהרה שמאןן הוא פילטר המתאים או לא למתאים לטויוטה, ובהתאם לתקנון המבצע. חנויות עודפים ואילת לא משתתפות...").
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
לא ברור למה הם רשמו מקורי, על פילטר של מאן.
אני מבין שבמקרה הזה הוא אפילו לא תחליפי.
בכל מקרה, אני חושב שמאן וקניכט הם יצרני oem עבור רכבי vag, שם נתקלתי בפילטר שנראה ממש זהה למקורי, רק במקום VW רשום MANN.
כתחליפי חשבתי שמדובר באיכות זהה למקור, במקרים של VAG.
ביפניות, אף פעם לא קניתי מאן, רק מקורי.
באמריקאיות פילטר שמן מקורי זול באופן מגוחך בארהב, ואין מה להתלבט בכלל.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
הזיופים דווקא בעיה גדולה מאוד.
כי אנשים מודעים לבעייתיות של חלקים תחליפיים ולכן הם מתעקשים (בצדק) ומשלמים על "מקורי" - ומקבלים משהו באריזה זהה שנראה מאוד דומה אבל הוא חיקוי עלוב באיכות נמוכה. הונאה לשמה.
במקרה של הסרטון של רון אוחנה - המוסך הטוב והמקצועי בישראל ככל הנראה, מכיר אותו עשרות שנים. מקצוען מהסוג שכבר קשה למצוא כאלה וגם ישר כמו סרגל. מה שהוא יגיד - דבר אלוהים חיים בעיני. מגיעים אליו רכבים שטופלו קודם בצ'מפיון ושם מרכיבים להם משהו ש"מיוצר עבור צ'מפיון" באיכות זבל. הוא משתמש במקורי או בתחליפי איכותי (מאן או דומה) שמסתבר שבמקרה שלך לא תמיד תואם ב-100% למקורי.
איפה תמצא מסנן מקורי של טויוטה? 100% מקורי ואמיתי? רק ביוניון?
כמה זה יעלה והאם חסכון של כמה עשרות שקלים שווה את הדאגה לשלום המנוע?
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
מסנן מקורי של טויטה ניתן גם לרכוש ב amayama
הוא בטח מכיר את זה.
מלאי ביפן או באמירויות.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
השאלה היא לא האם הוא מקורי,
או תחליף.
השאלה היא האם הוא טוב.
זו שאלה שאין שום דרך לקבל עליה תשובה. גם בדיקות מעבדה וניתוחי לפרוסקופיה לקרבי המסנן לא יעזרו, מהסיבה הפשוטה, שהם בודקים רק את מה שהם בודקים, ושוק התחליפים גדול ומשתנה כל הזמן.
מסננים - שמן, סולר ואויר - רק מקורי בשבילי.
מסנן שמן מקורי להיילקס במחסן היבואן, עודף משטר של מאה.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
בסרטון הוא פתח את המסננים, בפנים רואים את ההבדלים בשסתום, במבנה המסנן ועוד.
סרטון מרשים.
מעניין מה צ'מפיון אומרים על זה, ולא פחות מעניין, מה פולקסוואגן אומרים על זה.
בסוף שאתה קונה רכב, המוכר מתגאה שהרכב טופל רק במוסך של היבואן......
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
סרטון מרשים.
מעניין מה צ'מפיון אומרים על זה, ולא פחות מעניין, מה פולקסוואגן אומרים על זה.
בסוף שאתה קונה רכב, המוכר מתגאה שהרכב טופל רק במוסך של היבואן......
חברים
אני מכיר את הפוסטים והסרטונים של מוסך רון. וגם טיפלתי אצלו מידי פעם.
אין לנו שום דרך לדעת שאכן הפילטר הזה הותקן באחד ממוסכי רשת צ׳מפיון, שום דרך.
לא רוצה להכנס לזה יותר מידי, אבל לא לשכוח, מוסך רון הוא ״בעל עניין״ כאן, וזה עוד לפני התבססות על דברי הלקוח - טיפלתי במורשה…
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
אסף אל תשכח שגם ה-MANN יכול להיות מזויף..
ואולי MANN מקורי הוא כן תחליפי+
העלילה מסתבכת..
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ולכן תמיד קניתי רק מקורי ישירות מטויוטה או מגהזיפ.
הפעם רק רציתי לחסוך נסיעה לפתח תקווה.
אסף.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
השאלה היא לא האם הוא מקורי,
או תחליף.
השאלה היא האם הוא טוב.
מבחינתי שיהיה כתוב עליו לינגלונג ושיהיה מרובע ולא עגול. אם הוא מסנן כמו שצריך, מאפשר זרימה של שמן כמו שצריך, והבייפאס שלו נפתח בלחץ הנכון, מה אכפת לי מהשאר?
עוד יתרון לפילטרים של מרצדס (וסאנגיונג בעקבותיהם כמובן),
הפילטר ללא שסתום, או חלקים נעים כלשהם, כי אין צורך לשמור את השמן בתוכו בזמן דימום מנוע, זה לא חלק מתפקידו. הקרביים שלו בחוץ ולא קופסה שחורה שאי אפשר לדעת מה קורה בפנים, רואים הכל, אפשר להשוות פילטרים בקלות (נייר הסינון בחוץ כמו בפילטר אוויר). אפשר לראות מה הוא צבר לאחר השימוש, בקלות. אין חורים או מעברי שמן שדורשים התייחסות מיוחדת..
בדיוק מה שצריך בעולם השלישי (ובשוליו הקרובים [emoji16])
ודאגה אחת פחות (בשבילי)
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
אסף - אתה מעלה נקודה מאוד מעניינת . אני קונה מ"סולו" לא מעט חלקים של בוש ושל מופאר. אני לא בורכתי בידע הטכני שלך ואני אשמח להקפיץ לך מסננים מקוריים של ג'יפ וגם "בוש" וגם "צ'מפיון" לבדיקה לטובת הפורום
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
הזיופים דוו
איפה תמצא מסנן מקורי של טויוטה? 100% מקורי ואמיתי? רק ביוניון?
כמה זה יעלה והאם חסכון של כמה עשרות שקלים שווה את הדאגה לשלום המנוע?
במחסן חלפים של מוסכי היבואן+חנויות שמושכות מהמחסן..
140שח.
לא סכום שמצדיק לדעתי בכלל לחפש קומבינות לא באורות.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
עוד יתרון לפילטרים של מרצדס (וסאנגיונג בעקבותיהם כמובן),
הפילטר ללא שסתום, או חלקים נעים כלשהם, כי אין צורך לשמור את השמן בתוכו בזמן דימום מנוע, זה לא חלק מתפקידו. הקרביים שלו בחוץ ולא קופסה שחורה שאי אפשר לדעת מה קורה בפנים, רואים הכל, אפשר להשוות פילטרים בקלות (נייר הסינון בחוץ כמו בפילטר אוויר
מתי ראית במדינות עולם שלישי/מתפתחות סאניונג/מרצדס?
השסתום בא לשמר שמן כדי לקצר את זמן העבודה על יבש בהנעה.
זה יתרון, לא חסרון.
ומתי בפעם האחרונה פרסת את הנייר להשוואה?
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
יש כמה חלקים שאסור אסור להשתמש בחליפי / בתואם מקורי / ביבוא מקביל ( מגביל ...)
השוק העולמי מוצף בזבל
הזבל מגיעה לכל מקום בכל מיני אריזות בכל מיני שמות
המקצוענים מזייפים את הזיוף והנה פילטר מזויף עם אריזה מזויפת משווק על ידי ספק שלא בטוח שהוא יודע מה הוא משווק .
זה מסנני שמן
זה פלגים שנשברים בהברגה
זה דיסקיות ברקס
זה מסנני אויר ( פתאום הרכב אוכל שמן ודלק המסנן בכלל פקק )
ועוד ועוד
ומה עושים כשזה מגיעה מהיבואן הרשמי קיבל סחורה מהיצרן העולמי ??!!
איציק
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
חברים , חבר יקר הכניס את הקטנוע לטיפול ( פיאג'ו 250 ) החליפו לו מסנן שמן תחליפי - תואם מקורי .
לאחר כמה מאות קילומטרים החלו קירקושים במנוע - הגיע לשיפוץ כמעט מלא של מנוע עם 40000 ק"מ .
גלי זיזים ושסתומים נדפקו , רינגים הוחלפו .
אני עם קטנוע זהה עם כמעט 90000 ק"מ , טיפול בחלפים מקוריים בלבד ( כל 10000 ק"מ ) הקטנוע נוסע כחדש , מנוע לא אוכל שמן .
ראיתי במו עיניי גם תרגיל של מוסך המפרסם טיפול 10000 במחיר של 350 ש"ח .
הבחור פירק את מסנן השמן ( המקורי ) והלך למחסן להביא חדש , במחסן העביר ניגוב והכניס בחזרה את המסנן הישן לאריזה חדשה שהמתינה בצד .
אילן
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
מסנן מקורי טויוטה היילקס, בטיפול, 80 ש"ח(מוסך מורשה)
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מתי ראית במדינות עולם שלישי/מתפתחות סאניונג/מרצדס?
השסתום בא לשמר שמן כדי לקצר את זמן העבודה על יבש בהנעה.
זה יתרון, לא חסרון.
ומתי בפעם האחרונה פרסת את הנייר להשוואה?
ראיתי לא מעט (אפילו הרבה) טאטות ו-Force, בהודו, כולן היו מבוססות על מרצדס, חלקן העתק מדויק.
באזורים נרחבים באפריקה, חצי האי ערב, איראן, ועוד מדינות באסיה, ועוד, מרצדס שלטו במשך שנים בשוק הרכבים הכבדים.
את סאנגיונג הזכרתי כי התכנון זהה למרצדס.
ולגבי השסתום- לא הבנת אותי. לא אמרתי שהשסתום הוא חיסרון באופן כללי, אמרתי שבמרצדס אין שסתום בפילטר. (הוא נמצא בבית הפילטר עצמו. כך שאין צורך לדאוג לאיכות השסתום (שלא קיים) בפילטר..)
לגבי הנייר - אין צורך לפרוס, הוא נמצא מול העיניים באופן שמספיק להתרשם מחסרונות כמו כמות הדבק שיש בפילטר (כמו מה שרואים בסרטון של מוסך רון), או לראות מה יש או אין בפילטר המשומש.
זאת תמונה מהרשת, אפשר לראות איך זה בנוי בדיוק.
קובץ מצורף 142152
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונימוג אדום
חברים , חבר יקר הכניס את הקטנוע לטיפול ( פיאג'ו 250 ) החליפו לו מסנן שמן תחליפי - תואם מקורי .
לאחר כמה מאות קילומטרים החלו קירקושים במנוע - הגיע לשיפוץ כמעט מלא של מנוע עם 40000 ק"מ .
גלי זיזים ושסתומים נדפקו , רינגים הוחלפו .
אני עם קטנוע זהה עם כמעט 90000 ק"מ , טיפול בחלפים מקוריים בלבד ( כל 10000 ק"מ ) הקטנוע נוסע כחדש , מנוע לא אוכל שמן .
ראיתי במו עיניי גם תרגיל של מוסך המפרסם טיפול 10000 במחיר של 350 ש"ח .
הבחור פירק את מסנן השמן ( המקורי ) והלך למחסן להביא חדש , במחסן העביר ניגוב והכניס בחזרה את המסנן הישן לאריזה חדשה שהמתינה בצד .
אילן
בפיאג'יו כל העולם משתמש בהילו פילטרו. זה מה שיש, ואני ממש מתרשם מהעובדה שאתה מצליח בכלל למצוא מקורי. שלי נסע על ההילו האלה עד כמעט 80,000 קמ כמו חדש (ואפילו ללא אכילת שמן), עד שנמכר (עם שריקה בהינע הסופי, אבל זה מכלול אחר לגמרי).
אבל,
אין לי פיאג'יו כבר 5 שנים, אז...
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
ראיתי לא מעט (אפילו הרבה) טאטות ו-Force, בהודו, כולן היו מבוססות על מרצדס, חלקן העתק מדויק.
באזורים נרחבים באפריקה, חצי האי ערב, איראן, ועוד מדינות באסיה, ועוד, מרצדס שלטו במשך שנים בשוק הרכבים הכבדים.
את סאנגיונג הזכרתי כי התכנון זהה למרצדס.
בחייאת.. אתה באמת חושב שטאטא זה מרצדס?
זבל עופות.
להגיד שבאפריקה יש משאיות מרצדס ישנות ומזה להקביל על איכות הסאניאנג שלך, והפילטרים..
מזכיר לי את העכבר והפיל שרצים יחד במדבר.
ואז העכבר מסתכל אחורה ואומר ״כמה אבק אנחנו מרימים״..
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
בחייאת.. אתה באמת חושב שטאטא זה מרצדס?
זבל עופות.
להגיד שבאפריקה יש משאיות מרצדס ישנות ומזה להקביל על איכות הסאניאנג שלך, והפילטרים..
מזכיר לי את העכבר והפיל שרצים יחד במדבר.
ואז העכבר מסתכל אחורה ואומר ״כמה אבק אנחנו מרימים״..
תראה.. אתה אומר דברים שלא אמרתי, ואז מתווכח לגביהם.
מדבריך ברור שאתה מכיר היטב את הרכבים הכבדים של טאטא, אז אתה בטח יודע יותר טוב ממני. בכל מקרה לא אמרתי שטאטא זה מרצדס.
ולגבי סאנגיונג, לא הבנתי אותך. אתה אומר שסאנגיונג עם מנוע וגיר מרצדס מייצור גרמני מקורי, הם פחות טובים מאותם מנועים במרצדס?. במקרה המנוע המורכב במוסו דור ראשון נחשב לאחד המנועים הכי טובים בכל הזמנים (om602). לא רק של מרצדס, בכלל.
ולגבי הסאנגיונגים עם מנועים בייצור קוריאה, הם העתק של מנועי מרצדס, זכותך להתווכח אם הם טובים או לא, מניסיוני הדל בנישה הקטנה הזו, אני יודע את התשובה.
בכל מקרה, זה לא הנושא. סה"כ נתתי דוגמה לתכנון מעולה בעיניי לפילטר שמן, שעוקף הרבה מהצרות שיכולות לצוץ בפילטרים ה"רגילים" באיכות נמוכה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
לא סתם טאטא לא נפוצים בעולם כתחליף למרצדס.
בשומקום.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
הטאטא שאני מכיר הן לא מרצדס, אני חושב שזה בעיקר בגלל בקרת איכות ואיכות חומרי הגלם. לא הנדסה. אבל הן גם לא רעות ושורדות בתנאים קשים ביותר, בלשון המעטה.
ובשביל הפרופורציות, טאטא היא המשאית הנפוצה ביותר עבור אוכלוסיה המונה כ-1.4 מיליארד נפש, יותר מסכום האוכלוסיות של ארה"ב, כל אפריקה, וכל אירופה ביחד..
עבורם היא מספקת את הסחורה, תרתי משמע ובגדול
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
זה לא דיון על טאטא מול מרצדס.
אלא על מסנן אפילו לא תחליפי שנמכר כמקורי
אסף.
-
תגובה: מסנן שמן - מקורי מול תחליף 'טוב' - הנמכר כמקורי ב'סולו'
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
אסף - אתה מעלה נקודה מאוד מעניינת . אני קונה מ"סולו" לא מעט חלקים של בוש ושל מופאר. אני לא בורכתי בידע הטכני שלך ואני אשמח להקפיץ לך מסננים מקוריים של ג'יפ וגם "בוש" וגם "צ'מפיון" לבדיקה לטובת הפורום
בכיף
אסף.