-
(נגזר) דיון על שימוש בעוגן Duckbill
(נגזר מתוך: https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/96980)
גיתאי.
דקביל -
בהגדרתו עוגן חד פעמי. איך אתה שולף אותו?
מהיכן קונים עוגנים?
אסף.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
גיתאי.
דקביל -
בהגדרתו עוגן חד פעמי. איך אתה שולף אותו?
מהיכן קונים עוגנים?
אסף.
את ארבעת הדקבילים קיבלתי במתנה, אין לי מושג איפה משיגים כאלה.
השליפה קלה ביותר - באמצעות הכננת... כאשר מתירים את הלולאה הסגורה, זו שמחלקת עומס בין העוגנים, וכעת כל עוגן לעצמו - הכננת שולפת אותם אחד אחד בקלות רבה.
הדקבילים שלי כבר ראו יותר מחילוץ אחד, אני לא רואה בהם אמצעי חד פעמי משום סיבה.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
למיטב זכרוני (20 שנה) את שלי קניתי בגתוס, יש 2 גדלים. חיברתי להם כבל נוסף שלצורך הוצאתם הופך אותם והם יוצאים בקלות.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
את ארבעת הדקבילים קיבלתי במתנה, אין לי מושג איפה משיגים כאלה.
השליפה קלה ביותר - באמצעות הכננת... כאשר מתירים את הלולאה הסגורה, זו שמחלקת עומס בין העוגנים, וכעת כל עוגן לעצמו - הכננת שולפת אותם אחד אחד בקלות רבה.
הדקבילים שלי כבר ראו יותר מחילוץ אחד, אני לא רואה בהם אמצעי חד פעמי משום סיבה.
מעניין,
יכול להעלות צילום שנתיישר מה אתה מכנה דקביל?
כי אני מכיר כמו אסף.. שאחרי ההחדרה, בעת המשיכה הוא מתהפך בתוך הקרקע, וזה העיגון שלו.
בלי לחפור, אין איך לשנות לו את הכיוון לטובת הוצאה.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אוהב נגב
למיטב זכרוני (20 שנה) את שלי קניתי בגתוס, יש 2 גדלים. חיברתי להם כבל נוסף שלצורך הוצאתם הופך אותם והם יוצאים בקלות.
כשאגיע למחסן שלי אצלם ואצרף תמונה.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מעניין,
יכול להעלות צילום שנתיישר מה אתה מכנה דקביל?
כי אני מכיר כמו אסף.. שאחרי ההחדרה, בעת המשיכה הוא מתהפך בתוך הקרקע, וזה העיגון שלו.
בלי לחפור, אין איך לשנות לו את הכיוון לטובת הוצאה.
בהרבה מקרים משיכה שלהם אחד אחד בכיוון ההפוך לכיוון המקורי מצליחה לשלוף אותם.
אחד מארבעה באמת מסרב ונקבר בשטח.
בקרקע סלעית הסיפור קצת שונה.
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מעניין,
יכול להעלות צילום שנתיישר מה אתה מכנה דקביל?
כי אני מכיר כמו אסף.. שאחרי ההחדרה, בעת המשיכה הוא מתהפך בתוך הקרקע, וזה העיגון שלו.
בלי לחפור, אין איך לשנות לו את הכיוון לטובת הוצאה.
ווקשה:
קובץ מצורף 142427קובץ מצורף 142428קובץ מצורף 142429
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
זה מה שאני מכיר.
אשמח ללמוד כיצד שולפים אותם.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה מה שאני מכיר.
אשמח ללמוד כיצד שולפים אותם.
פשוט מאד.
מבטלים את רצועת פיזור העומס ומכננים אותם אחד אחד. יוצאים כמו חמאה.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מעניין,
יכול להעלות צילום שנתיישר מה אתה מכנה דקביל?
כי אני מכיר כמו אסף.. שאחרי ההחדרה, בעת המשיכה הוא מתהפך בתוך הקרקע, וזה העיגון שלו.
בלי לחפור, אין איך לשנות לו את הכיוון לטובת הוצאה.
אם אינני טועה עוגן מתהפך נקרא עוגן הקשה.
אני צודק?
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
איך אתה מכניס את הדקבילים פנימה?
אם אני מבין נכון, אתה קודח לסלע, ומחדיר לתוכו את הדקביל.
אם כך, כנראה ששחרור העומס באמת מאפשר לדקביל לצאת חזרה החוצה, בגלל שהוא לא הסתובב הרבה בתוך החור בסלע.
בקרקע זה ירגיש אחרת, ואני מאמין שגם בסלע אם תכניס מספיק עמוק.
עשיתי פעם ניסוי עם דקבילים קטנים בהרבה, שמלגזה לא הצליחה לשלוף החוצה, עד שבסוף הכבל של הדקביל נקרע.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
לא לא, נעיצת הדקבילים היא באמצעות מוט החדרה מלא מפלדה - דופקים עליו עם פטיש 5 קילו.
אין קדיחות ודקבילים לא נועדו לסלע.
-
חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
פשוט מאד.
מבטלים את רצועת פיזור העומס ומכננים אותם אחד אחד. יוצאים כמו חמאה.
- - - Updated - - -
אם אינני טועה עוגן מתהפך נקרא עוגן הקשה.
אני צודק?
נקודת עיגון הכבל בעוגן לא ממורכזת.
אחרי שדופקים את העוגן פנימה לקרקע/סלע,
כשאתה מושך את העוגן הוא מתיישר/מתחפר בתוך הקרקע בניצב לכיוון המשיכה. זה העיגון שלו.
לפחות ככה זה אמור להיות.
ובגלל זה לא הבנתי (ועדיין לא הבנתי..), איך אתה מיישר אותו בחזרה כדי להוציא.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
לא לא, נעיצת הדקבילים היא באמצעות מוט החדרה מלא מפלדה - דופקים עליו עם פטיש 5 קילו.
אין קדיחות ודקבילים לא נועדו לסלע.
יש דקביל לסלע.. דופקים פנימה לתוך סדקים.
יש/היו בעבר כאלו בארץ בכמה נקודות מפתח.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
נקודת עיגון הכבל בעוגן לא ממורכזת.
אחרי שדופקים את העוגן פנימה לקרקע/סלע,
כשאתה מושך את העוגן הוא מתיישר/מתחפר בתוך הקרקע בניצב לכיוון המשיכה. זה העיגון שלו.
לפחות ככה זה אמור להיות.
ובגלל זה לא הבנתי (ועדיין לא הבנתי..), איך אתה מיישר אותו בחזרה כדי להוציא.
עד היום לא ראיתי שמתהפך, ולא ביצעתי שום פעולת יישור מיוחדת כדי לחלוץ.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
אז הוא לא באמת עבד. ברגע שמושכים מספיק חזק הוא מסתובב. זה עקרון הפעולה שלו.
אסף.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
עד היום לא ראיתי שמתהפך, ולא ביצעתי שום פעולת יישור מיוחדת כדי לחלוץ.
אתה נהג כל כך טוב שאתה לא באמת צריך את זה,
זה בכלל חילוץ פלסיבו [emoji1787]
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
https://youtu.be/ZAb-rIkUrME
גרמתם לי להתעניין … אז נראה שיש הסבר למה הם נשלפו לגיתאי [emoji2]
מאותה סיבה שהם רב פעמיים
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
כתבתי תשובה לגבי השליפה (לא בתיאוריה, מה שקורה במציאות). לדעתי היא אי שם בדף הקודם.
אם מישהו רוצה הדרכה מסודרת על דקבילים, אני מוכן. בעיקר על נעיצה נכונה, ובניית מערכת לפיזור עומס (דקביל יחיד כמעט אף פעם לא יושיע מתקיעה רצינית).
רק שתצטרכו להביא איתכם דקבילים ומחדר, והסיכוי שהם יחזרו אליכם הוא 50-50.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
דקביל זה לא משהו יקר במיוחד
5$ לאחד באמאזון
https://www.amazon.com/LARNORJE-Pack...dp/B0B53FMSZK/
(מוצר מקביל לא של חברת duckbill )
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
זה עוגן קטן. לעומס קטן.
אנחנו מדברים על גודל 88 או 138 לעומס 3000 או 5000 פאונד בהתאמה. אתה מראה עוגן של 1000 פאונד.
אסף.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
בהרבה מקרים משיכה שלהם אחד אחד בכיוון ההפוך לכיוון המקורי מצליחה לשלוף אותם.
אחד מארבעה באמת מסרב ונקבר בשטח.
בקרקע סלעית הסיפור קצת שונה.
בכיוון ההפוך זה לעומק הקרקע.. או שזה כמו בתאור של גיתאי, שבפועל הם לא נפתחו בתוך הקרקע?
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
יש עוגנים דומים (וולקן? ) עם שני כבלים, אחד להפוך חזרה. גם איתם לא חוויתי אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד בשליפה.
אבל אני מודה שגם עם אלו וגם עם אלו יש לי נסיון קטן מאוד במספר חד ספרתי של אירועים - שקשה לבסס עליו סטטיסטיקה. (כיוון שמדובר היה באימון ולא בחיים האמיתיים אז גם ההחדרה והעיגון היו ממש לפי הספר, וגם היו בשטח אלו שאומרים להם והם חופרים כדי לחלץ את הציוד... נו... איך קוראים לזה.... אלו עם הבגדים הירוקים.....)
אסף.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
בכמריר השתמשנו בכאלה מעולם הסנפלינג:
https://www.adit.org.il/portfolio-item/bteye/
עובד מעולה, חזק מאוד, קל וזריז להחדרה, וניתן לשליפה בסוף השימוש. אם המשיכה ממש קיצונית אפשר לקבע 2-3 במקביל.
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה מה שאני מכיר.
אשמח ללמוד כיצד שולפים אותם.
הי דורון, העברתי ללביא תמונות שמסבירות איך להפוך דקביל לצורך שליפתו בקלות. אני מניח שהוא יעלה אותן מחר.
אוהב נגב
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoni_0000
זה מתאים לסלע מה שאתה מראה פה, להבנתי דאקבלים מתאים לקרקע רכה
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הדסופה
https://youtu.be/ZAb-rIkUrME
גרמתם לי להתעניין … אז נראה שיש הסבר למה הם נשלפו לגיתאי [emoji2]
מאותה סיבה שהם רב פעמיים
Sent from my iPhone using Tapatalk
מעניין. מודה שלא הייתי מודע לעניין ההיפוך, על אף שכבר השתמשתי בהם בהצלחה.
שם זה היה בבוץ חצי-מחליק חצי-שקוע, ואילו הפעם הרכב היה שקוע יפה יפה.
בסרטון זה נראה סבבה, מעניין האם באמת יכולתי לסובב אותם בתוך הקרקע באמצעות משיכת המוט כלפי מעלה.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
כתבתי תשובה לגבי השליפה (לא בתיאוריה, מה שקורה במציאות). לדעתי היא אי שם בדף הקודם.
אם מישהו רוצה הדרכה מסודרת על דקבילים, אני מוכן. בעיקר על נעיצה נכונה, ובניית מערכת לפיזור עומס (דקביל יחיד כמעט אף פעם לא יושיע מתקיעה רצינית).
רק שתצטרכו להביא איתכם דקבילים ומחדר, והסיכוי שהם יחזרו אליכם הוא 50-50.
יאללה בוא.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoni_0000
להבנתי מצויין שם עומס של עד 140 קילו על בורג. איך זה מסתדר עם עוגן לג'יפ?
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
להבנתי מצויין שם עומס של עד 140 קילו על בורג. איך זה מסתדר עם עוגן לג'יפ?
לפחות 8.3 קילו ניוטון = כ 840 קג
ובבטון טוב כ 1350 קג מומלץ, עד 4 טון
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
המקרה הזה והשרשור הזה הם עוד הוכחה למה שאנחנו יודעים כבר מזמן -
לא משנה כמה ציוד וחלפים תקח אתך, שאתה לבד, בסוף תתקע. שיש עוד רכב(ים), אפשר לצאת מכל דבר.
אז נכון שאפשר וצריך לסייג, את הלבד לאיזה מסלולים..... אבל זו הנקודה הכי חשובה , ונקודה שלא עלתה פה בכל השרשור.
ע"מ להיות מעשי - יש כאלו שמטילים לבד מתוך אידואולוגיה, אבל יש כאלו שיוצאים לבד, פשוט כי בא \ מסתדר להם לטייל בעיתוי מסויים, ואין להם שותפים. יכול להיות שכדאי לפתוח פה שרשור יעודי (נעוץ) , שאפשר דרכו למצוא שותפים (בהתראה קצרה ולא מחייבת)?
-
תגובה: חילוצים בשטח - WhatsApp
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
לביא
תודה רבה לביא. אז ככה, בתמונה התחתונה אנחנו רואים את מצב הדיבל בעת ההחדרה.
ובתמונה העליונה רואים את מצב הדיבל בעת ההוצאה בגמר החילוץ. השינוי/תוספת שעשיתי (הוספת כבל בקצה החודר של הדיבל)מאפשר עכשיו את משיכת הדיבל החוצה כשהוא מיושר ואינו ניצב לכבל. לא זכור לי שאי פעם השארתי דיבל באדמה.