כן, מחרחר בי החיידק, ומסתבר שהוא לא עזב כלל.
לא רכבתי כבר 12 שנה בערך...
הכיוון לדו"ש אדוונצ'ר, הסתכלתי קצת ברשת וראיתי את ה ktm 390 , הבנלי trk502x, קוואסקי ורסיס, וכו'.
מניח שיש כאן רוכבים, מה המלצתכם(חוץ מלרדת מהעיניין) לאחד כמוני?
Printable View
כן, מחרחר בי החיידק, ומסתבר שהוא לא עזב כלל.
לא רכבתי כבר 12 שנה בערך...
הכיוון לדו"ש אדוונצ'ר, הסתכלתי קצת ברשת וראיתי את ה ktm 390 , הבנלי trk502x, קוואסקי ורסיס, וכו'.
מניח שיש כאן רוכבים, מה המלצתכם(חוץ מלרדת מהעיניין) לאחד כמוני?
פולגז.
זאת המלצתי.
בנלי וקטמ סובלים מבעיות אמינות או איכות.
ואתה צריך להגדיר צרכים לפני שאתה מסמן עיגול סביב הדגם הרצוי.
אומר לך מנסיון כואב, שבגילנו כבר לא מחלימים טוב כמו בגיל 20. הכביש באזור המרכז נהיה מטורף בעשור האחרון.
אבל, אם יש ביטוח שמן שידאג לילדים במקרה ש... אז למה לא.
חלק מהסכום שאתה מקציב לקניה, שים בצד לציוד טוב וחשוב מכך, לקורס רכיבה.
תודה איל. מכיר פולגז, פחות מתחבר... בינתיים...
צרכים- נסיעה של 10k פעמיים עד 3 בשבוע, ולא חייב, אולי קצת שבילים, וסופ"ש אולי סיבוב עם האישה- אם תסכים לעלות איתי 🤣
אני אחרי פציעה קשה מאוד ועדיין סובל עד היום(מלפני 12 שנה, זאת הסיבה שירדתי מזה עד היום), רישיון מ 95' , בעברי כמה סוגים של כלי כביש.
ביטוחים- תמיד היה ויש גם כיום, להכל.
חשבתי גם לקחת כמה שיעורי ריענון.
לגבי הכלים- סובלים ממה? כי יש דיעות לכאן ולשם, אז מה הכלי המומלץ לדעתך?
אני חזרתי לאופנוע בגיל 50 אחרי שלא רכבתי 20 שנה.
מקפיד לרכב כמה שפחות אם לא חייב ונשאר עירני כל הזמן, לא דיבורית, לא מוזיקה ולא מציץ בהודעות שקופצות.
קניתי אופנוע אמין, יחסית זול ושניתן להיכנס איתו לשטח ולעשות מה שבני 50 עוד יכולים לעשות.
לעבודה פעם / פעמיים בשבוע 10קמ.
טיולים לפעמים בסופשים
שבילים וקצת יותר
ימי שישי על מדרכות תל אביב לשבת בבית קפה.. :-)
YAMAHA טנרה 660.
Sgill זאת הנחת העבודה בעקרון...
איזה שנה הטנרה?
בעקרון הסתכלתי על דגמים כמה שיותר חדשים, בני שנתיים עד שלוש אם לא חדש חדש, בגלל מערכות הבטיחות שיש להם להציע.
עשרה קילומטרים זה משהו שדו"ש קטן עושה בקלות.
ברור שאני משוחד אבל ממליץ לך דווקא ללכת על אופנוע קליל ולרכב להנאתך רק בשטח.
תהיה תקופת הסתגלות ולימוד עם הרבה נפילות ושרירים תפוסים, אבל אחר כך תגלה שהתחביב הזה עושה נפלאות לכושר הגופני ולנפש.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
הכוונה היא גם בסופ"ש לנצל לטובת טיול מכאן לשם סתם לכייף... ואולי להיצטרף לאיזו קבוצה על הדרך...
קטמ390 סובל גם מבית בעייתי, בעיקר בעיות חשמל, וגם מרוכבים צעירים ועניים (שילוב של התחרעות, שאני מודה שהאופנוע הזה מוציא גם מאנשים שקולים, ותחזוקה קמצנית) .
בנלי סובל מכל מיני בעיות שמקורן איכות הרכבה ירודה ובקרת איכות לא אחידה.
ורסיס כבר יותר בשל.
שלושתם לא יסלחו יותר מדי על נפילות בשטח.
דו"ש אמיתי הוא הcrf. יתן לך יותר בשטח, אבל פחות מתאים להרכבה.
אם זה טיולי סופש, שכוללים גם כביש, אתה צריך לפזול לנפחים הגבוהים יותר, בויתור על קלילות בשטח.
דווקא הטנרה (660) לא מומלץ כלל לרוכב לא מיומן (גבוה מאוד), והt7 כבר אופנוע יקר. גם הוא ידרוש הנמכה לרוכב מזדקן שאינו בכושר, ואינו גבוה במיוחד.
אם אתה מוכן להתפשר קצת ביכולת שטח, את יכול לכוון לcb500x, מהדגמים המאוחרים עם הגלגל הקדמי הגדול יותר. עם צמיגי דוש הוא יקח אותך לכל שביל שתחפוץ (נקרא לזה פורסטר/דאסטר).
גם כאן, נפילות בשטח יגררו נזק מסוים, ומזה לא ניתן להמנע אם לא הולכים על דו"ש אמיתי (crf,dr400,dr650,ktm690 enduro וכו...), שעליהם משלמים מחיר בכביש, ובהרכבה.
אני הייתי הולך על ההונדה CRF 250 RALLY רכיבה ראשונה: הונדה CRF250 ראלי - FullgaZ ומשם ממשיך.
מיגון:
קסדה בתקן אירופאי ECE 2206: כל קסדה. ואם אתה רוצה שיהיה גם מאד נוח ולאורך זמן בקסדה אז שואי או אראי. קסדה טובה לשלוש שנות רכיבה או חמש שנים בכלל. בלי דיבורית.
מעיל: אין כמו מעיל עור ממוגן ייעודי אבל בקיץ הישראלי מעיל רשת זה חובה. אז זה צווי מעילים.
מגן גב- עמוד שידרה: אני רוכב עם כזה שמכסה את כל עמוד השידרה פרט לצווארי ועצם הזנב. לחילופין, במעיל עור של דיינז יש כרית אויר.
מגן ברכיים: אם אתה רוכב למשרד ובחזרה אז תלבש.
כפפות: כפפות לחורף וכפפות מאווררות לקיץ.
נעליים או נעלי רכיבה או מגפיי רכיבה. ייעודי לרכיבה עדיף. אני רוכב עם נעליים של סקארפה שיש להם סוליה מסיבית. על פחות מזה איני ממליץ כי כשהאופנוע חונה לך על על כף רגל נעולה בסניקרס או נעלי ספורט זה כואב הרבה יותר.
מיגון לשטח. הכל קומפלט. וקדסה לכביש ממש לא מתאימה לשטח.
אל תרכב בגשם.
נעם
רכב בגשם!
שיר בקסדה!
אל תרכב בגשם ראשון.
לטייל בגשם קל זה אחלה. אפשר אפילו לשיר בגשם בקסדה.
לרכב בגשם כבד זה סיוט. לרכב בכביש 4 או כביש 1 או אילון מאחורי משאית או אפילו דיסקו או אפילו משפחותמטית שמעלה ים רסס ישר לתוך הקסדה זה כבר סיוט שגם מחייב אותך להיות מרוכז וקשוב ברמה כזאת, שבסוף הרכיבה אתה מותש. לרכב בערפל כנ"ל.
ושכל רוכב יעשה את הבחירה המושכלת שלו. אני בוחר שלא לרכב.
רוצה להתנסות? תשכור!
יש 2 עסקים (לפחות) שמשכירים כלים. כביש, שטח ודוש. יכול לשכור לבד ויכול להצטרף לקבוצה שהם מוציאים.
יכול גם לשכור ציוד לטובת ההתנסות. עלות קטנה שתעזור לך בקבלת ההחלטה.
Israel moto adventure
Bike life
תגלגל אותם.
מכיר את שני הבעלים, אנשים טובים מאד.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
נדב מאיך שאני קורא אותך, x adv בגלל תנוחת הישיבה שאתה מעדיף. אפשר גם להכנס עם זה לשביל כזה או אחר.
לשטח אמיתי צריך אופנוע שטח אמיתי. כי אחרת סתם תתבאס. קשה מאוד להנות עם תצורה אחת לשני עולמות שונים.
דעתי בלבד.
טל, drz או dr650. מוכיח עצמו היטב בכל הבחינות.
זה לאwr ולא cbx.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
חיובי.
לא מחפש את השטח של גזיות, הסינגלים ודוך, לא בגיל הזה עם הגוף השבור הזה.
כן שביל כבוש פה ושם סתם לשוטט, כייף שתהיה האופציה לפחות.
ובוא... נראה קודם איך מרגיש, אולי באמת ניקח סיבוב כמו שהציע הסנדק, להתנסות מחדש, עדיין לא הבטחתי כלום, שלא נקנה אחד וסתם יעמוד בחניה אלא לראותו בלבד...
על מה רכבת בעבר?
זה התחיל ב ts מנזמן.
Gpz
Cbr
והאחרון לא בדיוק אופנוע, קטנוע סאנגיונג שהוצאתי חדש בזמנו, ימח שמו.
לפי הנטיה שלך מהעבר אני עדיין עומד על ההמלצה שלי.
למרות שתמיד אפשר לבדוק גם מועמדים אחרים כהמלצת הסנדק.
תעבור על הקטלוג של שתי החברות.
Ima נוטים לשטח אבל יש גם כביש
Bike life בדיוק הפוך
אני שוכר שטח אחת לכמה חודשים, מצטרף לטיולים המאורגנים שלהם או מארגן כמה חברים ויוצאים לבד/בהובלתם. אריק הפך לחבר אמת.
וכנל כביש בבייק לייף, אחת לכמה חודשים, התחלתי עם סוזוקי ועברתי לאפריקה טווין. במקרה הזה בעיקר סולו או עם חבר או שניים. גם פה, דובי הבעלים חבר אמת.
למען הסר ספק - לא מקבל מחיר חברים, לא הנחות ולא קומבינות. פשוט קשר טוב ואמון. חשוב בימינו לא פחות.
אגב, לחבר היה xadv עם קיט שטח. כלי נהדר לכביש ואחלה לשבילים אבל הוא מפתה מאד לטעויות. כי אתה יעני עם קטנוע משוכלל אבל נפילה בשטח עדיין כואבת ומסוכנת והנטיה לזלזל בזה גובה מחיר. לשטח צריך מיגון לא פחות מהכביש, בדגש על מגפיים מלאים.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אצלי dr650 חדש נמצא על הכוונת, ואם לא היתה לי מגבלת תקציב אז אפריקה טווין.
לעניין ההשכרה בארץ, אני לא אוהב שעושים לעסקים מקומיים את החשבון, אז לא אעשה את זה, אלא אתייחס רק מנקודת המבט שלי כצרכן, עם החלופות שזמינות עבורי.
אני מפנטז מדי פעם על שכירת אופנוע בארץ ובוחן את האתרים שצוינו כאן... זה הרבה כסף. בקפריסין אופנועים מקבילים עולים שליש מחיר אז אני מוותר על הנופים המקומיים. עוד לא יצא לי לשכור שם אופנוע. שכרתי טרקטורונים (כי הייתי עם הבנות שלי ואני לא מעיז להיות מורכב שלהן על אופנוע) והיה מעולה, ובמחיר עממי. בפער המחירים מול ישראל אתה מכסה גם טיסה, לינה ומסעדות עם אחלה בשר ופירות ים.
אהלן,
אחרי שנים בג׳יפים נכנסתי לתחום הדו גלגלי.
במשך הרבה זמן התלבטתי מה לקנות, אצלי הכלי משמש בעיקר לטיולי שטח בסופ״ש אבל ממש לא רציתי להיות תלוי בעגלה וכן חיפשתי משהו שייקח אותי בנוחות אל/מ הטיול…
כחלק מהתהליך וסתם כי היה תירוץ, שכרתי אופנוע בארץ לסופ״ש שבו עשיתי רק נסיעת כביש (הונדה CB500x), היה מהנה בכביש אבל לא הרגיש בנוח לרדת לשביל, צמיגים, משקל וחוזה השכירות ;)
אחרי שעשיתי רכיבות על 2 פעימות, 4 פעימות 350 ולבסוף על הקטמ 390 החלטתי ללכת על הקטום.
היה ברור לי שהשתי פעימות אקסטרימי מידיי ולא מתאים לי באופי, ה-4 היה סטייל דיפנדר בשטח אבל אתה משלם מחיר כבד בכביש- כמעט בלתי נסבל ויצריך עגלה בוודאות.
בנוסף, השיקול שהכריע מבחינתי גם היה עם מי ארכב לבסוף ברוב הזמן, ואיך.
אז בדיוק כמו בגיפים כשאתה לוקח כלי שהוא גם וגם היא אף פעם לא יצטיין בכביש וגם בשטח, בסוף יש פשרה.
אני רק כארבעה חודשים עם הכלי אבל מאוד נהנה. מטייל עם חברים להן כלים דומים. וגם היבואן עם מועדון מאוד חזק שמוציא טיולים וימי הדרכה מסובסדים - שווה!
התכנית שלי היא לעלות רמה ברכיבה והכלי הזה יחסית קל, נמוך אך בעל יכולות אז מתאים לי להתחלה.
מאמין שבהמשך אשדרג…
כמי שאמרו לפני, הדרכת רכיבה קריטית ביותר - אני עשיתי דרך היבואן עם זיו כרמי והיה מעולה! מחכה להזדמנות לעשות level2.
זה מהניסיון שלי, מקווה שעזרתי
אגב , בלי להתכוון גיליתי כמה כיף לרכב איתו גם על הכביש, אז מבחינתי זה ערך מוסף מדהים.
אביב
בארבע שנים האחרונות חרשתי את נושא האופנועים לשטח, אבל התענינתי בעיקר באופנועי שטח ולא דוש או אדונצר.
הבעיה עם אופנועים לשטח ולכביש היא המשקל והגובה.
בשטח המשקל של האופנוע חשוב מאוד, כמו גם מרכז הכובד שלו.
כמה שיותר קל עם מרכז גובה נמוך, ככה יותר קל לרכב איתו בשטח קשה, הוא יכול להגיע למקומות שאפילו גיפ לא יגיע.
בכביש המשקל הרבה פחות חשוב (אפילו עדיף משקל גדול ליציבות), כמו גם מרכז הגובה.
אלו שני הפכים, לעולם לא תוכל להגיע לאופנוע ש"עושה הכול בצורה מושלמת"
ה dual sport והאדוונצר הם פשרה בין אפנוע שטח לכביש.
הדוש יותר לשטח והאדוונצר יותר לכביש.
כמו כן צריך להביא בחשבון את מבנה הגוף שלך והמשקל.
רוכב גבוה (1.8 ומעלה) עם משקל של מעל 80 קילו יהיה לו הרבה יותר קל לנסוע על אדוונצר כבד.
אני 1.7 שוקל 65 קילו, בקושי עליתי על הטנרה, וכל פעם שהוא טיפה נטה הצידה בקושי יכולתי להחזיק אותו.
ברמת יכולות רוכב בסיסית, אדוונצר לא יוכל לעשות הרבה יותר מאשר דרכי עפר סלולות.
להרים טנרה או כל אדוונצר מאוד קשה, ולרוב שני רוכבים נדרשים לעבודה.
המשמעות היא, שכדאי מאוד לא לנסוע עם אדוונצר לבד.
דוש הוא כבר עולם אחר, לדוגמא ה DR650 יש יכולות סבירות מאוד בשטח.
גם עם יכולת בסיסית אפשר כבר לנסוע ב 90% משבלי הטיולים.
ועדין להרים אותו זה כלבת. ואם אתה מפיל אותו מספר פעמים, זה מאוד מאוד מעיף.
אתה משלם על זה על הכביש. האופנוע יציב, אבל ממש לא מצטין בסיבובים. יש לו כוח אבל לא קרוב אפילו לאדוונצר.
ה crf300 הוא כבר הרבה יותר מתאים לשטח (שוקל 20 קילו פחות) אבל נסיעה בכביש 6 ב 120 למשך שעה ממש לא מומלצת.
עם זאת, לעניות דעתי הוא פשרה הרבה יותר הגיונית מה DR650 או ה drz שהוא יותר טוב בשטח אבל הרבה יותר רע על הכביש.
אפשר להמשיך עם הדוגמאות עוד ועוד, אבל אני חושב שהכיוון מובן
כבוגר יותר מדי שעות בשטח עם גוצי ntx650, משקל רטוב של 230ק"ג (ועוד כמה דו"שים פחות כבדים) , אני חולק על התובנות שלך, מוני, באשר להנאה אתו בשטח (תענוג צרוף), כולל שטח לא פשוט לסגמנט כמו נחל נקרות, בהרכבה, ובאשר ליכולת להרים אותו בשטח לאחר נפילה.
זה רק טכניקה. חפש ברשת ותמצא סרטונים נערות קלילות שמרימות אדוונצ'רים מהקרקע ורוכבות אתם במקומות לא פשוטים.
מצד שני, אני לא זוכר מתי שקלתי 65ק"ג.
מצטרף. להרים אפריקה שנפל זה עניין של טכניקה או פריצת דיסק.
לגבי העלויות של ההשכרה - מסכים וגם אני שוכר בחול בעלויות מגוחכות, כביש או שטח.
אבל זה לא תפוחים לתפוחים בשום צורה. גם רכש אופנוע בחו"ל עולה משמעותית פחות כמו גם הלינה האוכל וכל המסביב. ההמלצה שלי במקרה הספציפי של פותש הינה כדי לקבל מושג מה לרכוש ואם בכלל.
להבדיל מהסיטואציה הפרטית שלי שבה בחרתי לשכור אופנוע לפנאי כדרך חיים בשלב הזה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
זה לא צריך להיות תפוחים לתפוחים, ואין צורך כצרכן לחפש את ההוגנות. גם כמו שכתבתי אני לא עושה את החשבון למציעי השירות ולא בא אליהם בטענות.
אני עושה את החשבון שלי ויוצא לי עדיף בחו"ל. פשוט.