שלום חברים רני רוצה להתקין מכשיר קשר קבוע בגיפ יש לי את המכשיר KT8900 ורציתי לדעת אם מישהו התקין מכשיר קבוע איפו הוא מיקם אותו בגימיני 2008?
ואיך אני מוסיף רילאי שרק שהסויץ פתוח המכשיר יעבוד ? אני רוצה לעשות את העבודה לבד בגדול
תודה לכולם
Printable View
שלום חברים רני רוצה להתקין מכשיר קשר קבוע בגיפ יש לי את המכשיר KT8900 ורציתי לדעת אם מישהו התקין מכשיר קבוע איפו הוא מיקם אותו בגימיני 2008?
ואיך אני מוסיף רילאי שרק שהסויץ פתוח המכשיר יעבוד ? אני רוצה לעשות את העבודה לבד בגדול
תודה לכולם
היה לי KT8900.
אם לא קנית כבר, אני ממליץ בחום על הדגם החדש KT WP-12
https://www.ebay.com/itm/134083588581
זהה מבחינת ביצועים אבל את המכשיר עצמו מחביאים מאחורי הדשבורד והמסך וכל התפעול על המיקרופון. זה רלוונטי לכל רכב ופותר מהיסוד את בעיית התקנת המכשיר.
מבחינת התקנה אחרי הסוויץ' - אתה צריך ריליי רגיל כמו זה
https://www.ebay.com/itm/14356805615...Bk9SR7DF8rHFYQ
ו"גנב זרם" או פיוז כפול כמו זה -
https://www.ebay.com/itm/30467485348...Bk9SR9b897HFYQ
אתה מזהה פיוז כלשהו שעובד בסוויץ' פתוח ומחליף אותו בפיוז הכפול, ממנו לוקח פלוס לריליי, והריליי יושב ממתג את הפלוס שמגיע למכשיר קשר.
דווקא מכשיר קשר יותר הגיוני לחבר ללא ריליי
מקובל להתקין את המכשיר ישירות למצבר, ללא ממסר (הצמה שמגיעה אתו כבר כוללת פיוז), אבל אין בעייה לחבר עם ממסר ומתח אחרי סוויץ' אם אתה רוצה.
הסיבה למתח אחרי סוויץ' הוא כדי שאם תשכח לכבות את המכשיר, לא תגמור את המצבר, זה הכל.
אצלי מחובר לשקע מצת רגיל, ללא ריליי.
למיטב זכרוני צריכת החשמל היא עד 5A אז לא ראיתי בעיה לחיבור פשוט כמו מכשיר אחר. אם אתה מחבר לשקע שעובד רק עם סוייץ' פתוח אין כל בעיה לאחר כיבוי הרכב.
ריליי תפקידו להגן על מפסק בכדי שמתח גבוה (יחסית) לא יעבור דרכו.
בחיבור מכשיר קשר לא שמים מפסק אז אין צורך בריליי.
לחבר לפני או אחרי סוויטש זה כבר עניין של נוחות וסיכוי לשכוח אותו דלוק ולרוקן מצבר.
גיא
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
ממליץ לגנוב זרם ע'י fuse tap, יש בגדלים שונים.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...70c699e696.jpg
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
אני דווקא מעדיף לחבר את המכשיר קשר ללפני סוויצ.
לפעמים מגיעים למעלה מסויים שלוקח זמן לעבור אחד ואחד או שאתה ממתין בנקודה מסויימת למישהו - ואתה רוצה להישאר בהאזנה למכשיר מבלי לכבות את הרכב.
לגבי מיקום - המכשיר נכנס בול במקום המאפרה בגימני.
בין אם ישירות או בעקיפין, תשתדל לא לחבר אותו לשקע מצית. לפחות לא עם הפלאג המקורי. אם החלטת על חשמל מהמצית, הוצא לך עוד +/- מהתקע של השקע, והתחבר עם מחבר תקני (או זה שמגיע עם הקשר, או כל מחבר גנרי).
שקע מצית הוא עם מגע לא יציב ומעבר לפעולה לא תקינה שלהקשר בטלטלות השטח, המגעים עלולים להתחמם מדי.
כתבנו על זה הרבה כאן, ואני אישית גם כמעט העליתי אוטו באש ככה.
מתעלק על השרשור
אם כבר דברנו על גנב זרם...
מישהוא יודע איזה פיוז צריך להתקין בגנב כזה שמחובר למקסטרק 45W ?
לפי חישוב הספק בזרם ישר P=V*I כלומר זרם של 3.75A אז נתקין פיוז 4A ?
האם במערכות קשר יש ספייק בפריצת שידור?(כמו לדוגמא בהתנעה של מנוע) ? האם כדאי לשים 4A SLOWBLOW?
בהנחה שהפיוז המקורי הוא לפחות 10A, לא הייתי מתקין פיוז של פחות מ-10A, בטח לא פיוז שקרוב כל כך למקסימום התיאורטי שציינת.
אוקי הבנתי מה אני צריך לעשות אני יקנה גנב זרם וריליי ויחבר אותו ישירות למצבר.
אני גם מתקין אצל חברים על דיסקו 4 ולנדקוזיר 120 איזה גודל פיוז יש אצלם מישהו יודע?
לא יודע לגבי הטויוטה,
אבל בדיסקברי 4 אתה עלול לשגע את כל האוטו אם תתחבר לפיוז הלא נכון. ברמה של תקלות רפאים שונות ומשונות שזורקות אותך להוציא כסף מיותר על תיקוני רפאים שונים ומשונים אף יותר.
תתיעץ עם בעל מקצוע לבחירת הפיוז.
רמי מכפר מנחם, או גילי פופ מחשמל צור ציון בכפר סבא ידעו להכווין אותך.
התייחסו פה ל"גנב זרם".
מה שאני מכיר מחבר שני חוטים צמודים באמצעות לחיצה שפוצעת את הבידוד של החוטים וגם קצת את המוליכים עצמם כדי ליצור את החיבור החשמלי. זה לא עושה טוב לשום דבר.
אני לא מכיר את המתאם שנמרוד הציג שמתחבר לקופסת פיוזים, על פניו זה לא פוצע כלום, אבל יעמיס את המוליך של קופסת הפיוזים מעבר לתכנון של היצרן, אם העסק שם יתחמם זה לא ייגמר טוב.
הפתרון הנכון הוא לסלול חוטים ישירות מהמצבר לקופסת פיוזים נפרדת לאביזרים ומשם הלאה לכל מה שתרצה. זה לא יקר וייתן לך מענה גם לאביזרים נוספים.
נדב, הגנב שאני מתכוון אליו, Fuze Tap, נועד ספציפית כדי לקחת פלוס אחרי סוויץ' בצורה מסודרת. בהגדרה מדובר על זרמים קטנים. אצלי ברכב יש שניים כאלו - אחד כדי לקחת למטען USB שהתקנתי במושב האחורי. ואחד למעגל פיקוד של הקומפרסור, כך שאין מצב שבגלל דליפת אוויר הקומפרסור יתחיל לעבוד מתי שהוא רוצה כשהרכב כבוי - זה באמת פוטנציאל לגמור מצבר.
העליתי את זה כי פות"ש שאל על חשמל אחרי סוויץ'. אם הוא רוצה לעשות את זה, אז זו הדרך, כשהזרם הקטן הזה שולט בממסר.
לגבי התקנה של מכשיר קשר, אצלי אישית מחובר ישירות למצבר, בלי ריליי (שלא צריך בשביל זרם בינוני שדורש מכשיר קשר) ובלי קשר לסוויץ'. מהסיבה שנכתבה כאן לפני כמה תגובות - אני רוצה שמכשיר הקשר ישאר דלוק גם כשהרכב מדומם בטיול. זו אחריותי לכבות את המכשיר בסוף טיול.
אני כתבתי :
מתעלק על השרשור
אם כבר דברנו על גנב זרם...
מישהוא יודע איזה פיוז צריך להתקין בגנב כזה שמחובר למקסטרק 45W ?
לפי חישוב הספק בזרם ישר P=V*I כלומר זרם של 3.75A אז נתקין פיוז 4A ?
האם במערכות קשר יש ספייק בפריצת שידור?(כמו לדוגמא בהתנעה של מנוע) ? האם כדאי לשים 4A SLOWBLOW?
ואז כתבת פיוז 10 אמפר, חשבתי התכוונת אלי.
היי ,
יש לי בדיוק את אותו מכשיר ,
אני התקנתי אותו בג'ימיני החדש מתחת לכסא ,
יצרתי פלאח תושבת שמתחבר לברגים של הכסא נהג ,
משכתי כבל יעודי מבודד עד המצבר שמוגן עם פיוז 10 אמפר
לא עובר סוויטצ אלא מחובר כל הזמן .גם אם שכחת בקליטה הוא לא ממש צורך הרבה .
החסרון היחיד הוא שאם זה שליד הנהג צריך לדבר אז הכבר של המעד קצר .
אני מבסוט כי ביום יום הוא מוחבא ויש לי אנטנה קצרה שחושבים שהיא של הרדיו .
אצלם בערב .
דני
ה KT8900 נכנס בדיוק, אבל בדיוק - למקום של המאפרה בג'ימני מהדור הזה.