אהלן
תקוע עכשיו כ1 קמ מזרחית למחלף חמד עם מיכל עיבוי נוזל.
אם יש מישהו מהסביבה שבמקרה יש לו מיכל תקין ויכול להגיע, זה יהיה נפלא..
אלעד 0587886245
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Printable View
אהלן
תקוע עכשיו כ1 קמ מזרחית למחלף חמד עם מיכל עיבוי נוזל.
אם יש מישהו מהסביבה שבמקרה יש לו מיכל תקין ויכול להגיע, זה יהיה נפלא..
אלעד 0587886245
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תופעל. בינתיים מסתדר. תודה
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אני גר בבית נקופה, על מחלף חמד.
אם צריך משהו תתקשר 0527262666
אתה לא זמין
Sent from my iPhone using Tapatalk
מציע לך להצטרף לקבוצת החילוץ של ג׳יפולוג.
איזה אוטו?
פתיחה בתפר היא נושא מוכר בדיסקברי 2. יש בשוק המון מוצרי אפטרמרקט מנירוסטה. משיחה עם מספר מכונאים, המוצר הזה בעייתי. נזילות וקורוזיה (כנראה שהנירוסטה לא באיכות גבוהה, או שלא עוברת פסיביזציה כמו שצריך אחרי התפרים).
אצלי, כשהפלסטיק של מיכלי הנוזלים (מים, שמן הגה, נוזל בלמים), מתחיל להראות סימני זקנה ויובש, אני מחליף.
לא להתפתות לחליפיים מאיכות לא ברורה. לא שהמקורי הוא איזה מציאה גדולה, אבל אם החזיק 25 שנה אז....
היתרון הוא שאתה במעקב הרבה יותר צמוד אחרי כמות הנוזל (המיכל חצי שקוף).
דיסקו 1 97
TDI300
באוטומיני אין מיכלי עיבוי, יגיעו בעוד שבוע מאלומיניום. הם אומרים שיש בעיה עם המיכלים הפלסטיים החדשים - מתפוצצים (מה שקרה לי).
דיסקברי - תופעה מוכרת בהחלט.
מיכל שחור.. מיכל לבן... מיכל נירוסטה. הזכרת לי נשכחות.
אסף.
יש לי אחד מפירוק שהתגלגל אליי עם גרוטאת חלקי חילוף, אני שומר למקרה ש... , מוזמן לבוא לקחת ולהחזיר כשתקבל ותתקין חדש, אין לי מושג מה מצבו
אני ברגבים, בשלישי ורביעי אהיה בשוהם
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אהלן מוטי,
תודה רבה
הרכב הוא רכב טיולים, אז אין לי בעיה שישב קצת ויחשוב על הצרות שהוא עשה בסוף השבוע האחרון :)
בכל מקרה נראה לי שאני אחכה עוד שבוע, אוטומיני מביאים מיכל מאלומיניום - נראה לי שזה הפתרון הראוי.
ניסיתי גם לבדוק עם המחסן של חברת המזרח - לא חזרו אלי..
מנהלים - אם רוצים - אפשר לשנות את הכותרת של הדיון לנושא אחר - שיהיה יותר קל לחיפושים בהמשך.
מיכל עיבוי דיסקברי 1 למשל..
תודה.
בדקת עם אורטה?קובץ מצורף 142760
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
לא הכרתי אותם
בודק.
תודה.
טוב,
מצאתי מיכל פלסטיק משומש - נוזל, החלפתי גם אותו למיכל אלומיניום משומש שמצאתי, שאמור לעבוד עם הפקק המקורי. חיברתי, חיזקתי, מילאתי, הנעתי.
בהתחלה הכל היה בסדר, אחרי כמה דקות התחילה דליפה של מים מהפקק, ובפתיחה שלו יצאו מים בלחץ גבוה (לא רותחים) וזה כשהמנוע בחצי מטמפרטורת העבודה (כלומר רבע על השעון).
הפקק (המקורי) היה סגור טוב.
בשלב הזה התייאשתי, וגם לא היה לי זמן, אז הפסקתי להתעסק עם המערכת.
אני לא מצליח להבין מה הסיפור.
או שגם הפקק נדפק (עד עכשיו היה תקין אז מה קרה שדווקא עכשיו ?)
או שיש אי התאמה בין ההברגה של המיכל להברגה של הפקק (על פניו הפקק מתברג טוב, וגם לדברי אלי שחר שממנו לקחתי את המיכל, הוא עובד עם הפקק המקורי)
או שפיספסתי איזו גומיה בפקק שנפלה לי (לא זוכר שיש כזו..)
קובץ מצורף 142791
רעיונות?
או אטם ראש....
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
כמו שאמרו קודמי, זה סמפתום קלסי לפריצת אטם ראש.
וזו גם מחלה ידועה במנועים האלו..
יש מעבר לחץ אל מערכת הקרור, שיוצר לחץ גבוה במערכת.
הפקק מתוכנן לשחרר לחץ מעבר ללחץ מסוים (15 PSI ?) ואז המים והלחץ יוצאים.
בדרך כלל מדובר אך ורק באטם ראש, לא מסובך או קשה להחליפו (יחסית)
הראש מאוד קל, ואדם אחד יכול להוריד אותו בקלות.
סבבה,
אבדוק ואעדכן.
תודה :)
יש מן סטיק כזה לבדוק נוכחות גזים במים, אבל תתחיל מנוכחות מים בשמן, זה יותר קל לאיתור, תוציא מדיד שמן שלח תמונה שלו ושל המכסה מילוי שמן, אם יש קצף אל תתאמץ על תמונה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מקרה דומה מאוד מאוד לפני כמה שנים בפוראנר, עודף לחץ במערכת הקירור כתוצאה מאטם ראש דחוף וכניסת גזי פליטה למערכת. הוחלף סט אטמים (וראשים כי את המקוריים כבר לא ניתן היה ליישר) ומאז הכל טוב. שווה לבדוק עם ערכה כמו שאמרו קודמי
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
לפעמים ריח מסריח במיכל עיבוי כבר מלמד על דליפת גזים, אם אין לך ציוד בדיקה ואתה רוצה להיות בטוח שאכן יש בעית ראש או אטם ראש, אתה יכול גם לשחרר את מצתי החימום, אחד אחד, להניע ולראות אם יש שינוי בבועות שעולות במיכל עיבוי.
בכל מקרה, כדאי לבדוק גם אם כל 18 הברגים מהודקים. יכול להיות שהברגים לא היו מחוזקים ונוצרה דליפה. לפעמים חיזוק יכול לעזור במידה שהאטם לא נשרף כבר.
טוב,
אני הולך לעשות את העבודה בעצמי - הדיסקברי צריך להבין שאיתי הוא לא מתעסק :)
מבחינת סדר פעולות:
1. הולך לבדוק שזה אכן אטם ראש (למרות שכמעט אין לי ספק) - בדיקת שמן המנוע, בדיקת לחץ הפוך דרך המחממים או בדיקת גזים.
2. מכין את החלפים הבאים:
- אטם ראש מנוע
- אטם סעפת פליטה (למרות שהחלפתי לא מזמן - מעריך שלא ישרוד את הפירוק)
- תרמוסטט חדש + אטם - לא לקחת סיכון.
- ברגי ראש חדשים
- אטם מכסה שסתומים
3. מתחיל לעבוד - נפרט ונתייעץ כשנגיע לזה.
הערות או משהו נוסף שצריך להכין לפני שמכניסים את הידיים לבוץ הבריטי?
לא מכיר ספציפית בדיסקברי, מדבר בכלליות:
1. לא ציינת אטם סעפת יניקה.
2. את ברגי הראש לא בהכרח צריך להחליף, אמורות להיות בספר רכב מידות אורך מקסימליות לברגים. רק אם הם ארוכים יותר צריך להחליף.
3. כדאי לנקות את ההברגות בבלוק עם מברז מתאים.
4. שים לב שגם בפירוק צריך לעבוד לפי סדר מסוים, למשל בפירוק גל זיזים חשוב סדר פתיחת הברגים למנוע עיוותים בגל. כנ"ל בראש עצמו.
בקיצור לעבוד לפי הספר..
5. אני משתדל להחליף כל מה שקל לבצע בזמן ביצוע הראש כי גם ככה מפרקים ומזמן לא בוצע: גלגלות רצועה, מותחנים, שרשרת ומותחן שרשרת טיימינג (אם יש), משאבת מים, שיפוץ טורבו, וכו'..
אני גם עושה פלאשינג למנוע לפני ריקון השמן ותחילת העבודה, על מנת שאחרי השיפוץ המנוע יהיה במצב נקי ככל הניתן. אבל זה כמובן לא נדרש זה יותר שיגעון שלי.
כל זה כמובן אם אתה בונה על הרכב לטווח ארוך.
בהצלחה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
סדר פתיחת וסגירת הברגים חשוב מאוד. עבוד מול ספר הרכב.
אתה צריך לבדוק את הראש לסדקים ו\או עיוותים. עד כמה שזכור לי כתוב כיצד בספר הרכב.
אתה יכול לשלוך אותו לבדיקה ויישור במכון.
זו הזדמנות טובה לבדוק את השסתומים והבית שלהם. לשם כך צריך לפרק אותם.
לא סיפור גדול אם יש לך את הכלי המתאים.
בסגירה צריך לעבוד עם מד מומנט ואז עם מד זווית (עד כמה שזכור לי)
מד מומנט חובה, מד זווית ניתן לאלתר, על אף שזה לא כלי יקר.
כדאי מאוד לבדוק את צינורות המים, ולשקול להחליף אותם.
הלחץ הגבוה שנוצר במערכת כתוצאה מלחץ עודף, לא מוסיף להם חיים..
את אטם הראש ניתן להזמין בעובי משתנה בין 1.3 ועד 1.6 מ"מ.
איך אני יודע מה להזמין? רק לאחר פירוק הראש?
באופן כללי (לא מכיר את המנוע שלך):
עובי מתאים של אטם הראש תלוי במידת ההשחזה של הראש, ככל שגובה הראש קטן, נדרש אטם עבה יותר על מנת לשמר את יחס הדחיסה המקורי של המנוע למרות ההשחזה.
מצד שני, אטם עבה יהיה פחות עמיד ללחצים, וגם אם יחס הדחיסה יגדל קצת זה לא בהכרח נורא.
אני הייתי נשאר עם אטם דק ככל האפשר, אבל כדאי לבדוק/לחכות לבעל ניסיון במנוע הספציפי
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תודה על הטיפים עד כה.
הוזמנו חלקים, נמתין להגעה.
ב300TDI אתה יכול לראות קרוב לפינה בשוליים של האטם בליטה עם חורים.
מספר החורים מסמל את העובי.
החלקים הגיעו. הראש ירד. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...cc6d704ecf.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6d5c0485d4.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
רואים את המעברים בין צילינדר למים
Sent from my SM-N986B using Tapatalk