-
שרשור פוצל- התחממות רכב חשמלי ואמינותו
לא כל כך בטוח שבחברת ג'יפ עובדים על "השאר" כדי להתחרות בברונקו...
על פי חצאי שמועות/ רמזים מפורומים בחו"ל בחברת ג'יפ עובדים מאד חזק על רנגלר חשמלי מלא כחלק ממגמת חישמול הרכבים הכלל עולמית...
לא ירחק היום ובכניסה למעלה ורדית תהיה עמדת טעינה....בההההעעעההה
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
בההההעעעההה
למה ככה ?
אני לא מבין את ההתנגדות להנעה חשמלית, הלוואי שהייתי יכול להחליף את מערכות הבנזין והגז בצ׳רוקי למערכת הנעה חשמלית.
(סוג ההנעה אינו קשור לעודף החוכמולוגיה שיצרני הרכב שופכים עלינו בטונות, זה קיים באותה מידה גם במנועי בעירה פנימית)
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
אני נגד התסבוכת של היברידי אבל בעד הפשטות של חשמלי מלא. והיתרונות:
1. מנוע לכל גלגל שהמחשב יכול לדמות נעילות ב 100%
2. מומנט כמעט אינסופי ממהירות 0
3. אמינות - בלי נזילות, לא מתחמם, מעט רכיבים ופחות תחזוקה.
4. מאחר והמנוע/ים לא צריכים אוויר, עם אטימה טובה אפשר לחצות מעברי מים עמוקים יותר.
5. אפשרות לטעינה מהשמש (יקח עוד קצת זמן) מייתר את הצורך לחפש תחנות דלק ולצאת מהשטח ולא צריך לסחוב גיריקנים.
6. ירוק ונקי מזיהום לפחות במקום הנסיעה (ברור שאח"כ צריך להטמין או למחזר את המצבר כשהוא הולך).
8. אורך חיי המנוע... המנועים לא מתחממים... ויש עוד...
לא אומר שזה יקרה מחר, אבל באופן כללי לדעתי, חשמלי עדיף לשטח
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
המנועים מתחממים. גם הסוללות.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
2. מומנט כמעט אינסופי ממהירות 0
מומנט מירבי, לא אינסופי כמובן. והמומנט הזה נמוך משמעותית מהמומנט שיכול להתקבל בגלגל בודד ברכב עם מנוע בעירה פנימית, למשל: המומנט שהריויאן מסוגל להעביר לגלגל בודד נמוך מהמומנט שהמוסו העתיק שלי מסוגל להעביר לגלגל בודד, ובוודאי נמוך בהשוואה לרכבים מודרניים סטנדרטיים (זה כבר נדון פה באיזה שרשור, ונעשו כל מיני חישובים בזמנו).
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
מומנט מירבי, לא אינסופי כמובן. והמומנט הזה נמוך משמעותית מהמומנט שיכול להתקבל בגלגל בודד ברכב עם מנוע בעירה פנימית, למשל: המומנט שהריויאן מסוגל להעביר לגלגל בודד נמוך מהמומנט שהמוסו העתיק שלי מסוגל להעביר לגלגל בודד, ובוודאי נמוך בהשוואה לרכבים מודרניים סטנדרטיים (זה כבר נדון פה באיזה שרשור, ונעשו כל מיני חישובים בזמנו).
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
https://jalopnik.com/rivian-patents-...roa-1850090533
הנה פתרו לנו את הבעיה, מיני טרנספר לכל גלגל.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
לא יודע למה, אולי בגלל הגרילים האטומים לכאורה, נוצר מיתוס שהרכב החשמלי דורש קירור מופחת.
המציאות הפוכה. הסוללות אוהבות טמפ' של 30 מעלות ומטה, והמנועים/ממירים רוצים לראות לא הרבה יותר מ50 מעלות, ולקרר מערכת כשהפער בין הטמפ' הרצויה לטמפ' הסביבה הוא נמוך מאוד, אפילו שלילי כשטמפ' הסביבה עוברת את ה30 מעלות, זה חתיכת אתגר, בניגוד לקירור של מנוע בעירה פנימית, כשפער הטמפ' בין המנוע לסביבה מגיע בקלות ליותר ממאה מעלות.
המצננים של המכוניות החשמליות גדולים מאוד, ולפעמים מדובר אפילו במערכות קירור כפולות שנעזרות במדחס עם קרר, זה שמשמש גם למזגן קירור תא הנוסעים.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
תעירו אותי כשיימצא רכב שטח חשמלי מלא, שיוכל לבלות יומיים שלושה בשטח בלי עמדת טעינה.
עד שזה יקרה, בטח יבצבץ כבר פתרון אנרגטי אחר.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
בוקר טוב,
https://www.youtube.com/watch?v=lNqJyQ4zt5A
תקח איתך לוח סולארי גדול לטעון במחנה (:
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סולי
עכשיו ממש הרגזת אותי.
כי אם רק היתה פה שרת תחבורה עם חצי חזון, היה מותר לעשות כאן הסבות כאלו.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
אני לא מתמצא כל כך בקירור מנועים חשמליים אבל...
יש כבר לא מעט טסלות בארה"ב שעשו מיליון קמ. (620+ אלף מייל) והמנוע מתנהג כמו חדש. גם הסוללה עדיין ב 80-90% מחדשה. הרכבים האלו לא עבורו אוברול כל 100 אלף, לא החליפו שמנים כל 10 אלף ולא מצתים, פילטרים, ראש מנוע, משאבת שמן, או כל דבר אחר.
אז אולי רכב שטח עובד קצת יותר קשה, אבל עדיין, לדעתי חשמלי מלא שבנוי נכון יהיה יותר אמין בשטח ומוחצה לו.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
אני לא מתמצא כל כך בקירור מנועים חשמליים אבל...
יש כבר לא מעט טסלות בארה"ב שעשו מיליון קמ. (620+ אלף מייל) והמנוע מתנהג כמו חדש. גם הסוללה עדיין ב 80-90% מחדשה. הרכבים האלו לא עבורו אוברול כל 100 אלף, לא החליפו שמנים כל 10 אלף ולא מצתים, פילטרים, ראש מנוע, משאבת שמן, או כל דבר אחר.
אז אולי רכב שטח עובד קצת יותר קשה, אבל עדיין, לדעתי חשמלי מלא שבנוי נכון יהיה יותר אמין בשטח ומוחצה לו.
תקרא את הסקירה של חנן על רכב חשמלי.
יש אחזקה.
שונה מרכב רגיל, מרווחים אחרים, אבל זה ממש לא ״אין החלפות וכו״.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
אני לא מתמצא כל כך בקירור מנועים חשמליים אבל...
יש כבר לא מעט טסלות בארה"ב שעשו מיליון קמ. (620+ אלף מייל) והמנוע מתנהג כמו חדש. גם הסוללה עדיין ב 80-90% מחדשה. הרכבים האלו לא עבורו אוברול כל 100 אלף, לא החליפו שמנים כל 10 אלף ולא מצתים, פילטרים, ראש מנוע, משאבת שמן, או כל דבר אחר.
אז אולי רכב שטח עובד קצת יותר קשה, אבל עדיין, לדעתי חשמלי מלא שבנוי נכון יהיה יותר אמין בשטח ומוחצה לו.
ישנו סרטון מעולה שמסביר את ההמצאה של טסלה בתחום מעינת חימום / קירור של המנוע שלהם.. משהו עם הזויות של המגנטים והסלילים .. שווה לראות ולהכיר.
לגבי המצברים / סוללות ( לא באמת הבנתי מה ההבדל בינהם ) , יש להם בפשטות .. מזגן משלהם.
הסוללה מתחממת כשמושכים ממנה זרם גבוה, היא מאבדת מהיעילות הכימית שלה כשהיא מתחממת ובשלב מסויים היא עלולה להתלקח. על מנת למנוע את זה, יש לה מזגן ( המזגן הזה צורך חשמל כמובן ).
מעבד לזה, ישנם שמנים ונוזלים אחרים ( נוזל בלמים למשל, גירוזים כאלו ואחרים .. וכו' )
אין ספק שמיעוט חלקים נעים עושה את שלו בתחום האמינות.
-----
היו רכבים חשמליים כבר בשנת 1890 .. זאת לא המצאה חדשה .. כפי הנראה הם גם היו מהירים יותר כבר אז, אבל הסוללות היו פחות .... ותעשיית הדלק היתה יותר עשירה.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
הטסלה s שמחזיקה בשיא הקילומטראז' העולמי, מעל מליון מייל.
זה מה שאמר הבעלים שלה כשהגיע למיליון מייל, אחרי החלפת 3 בטריות, ו-8 מנועים..
קובץ מצורף 142893
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
1 מתוך חצי מיליון רכבים זה לא מדגם מייצג.
אין ספק שיש פחות רכיבים במנוע חשמלי ויש לו פחות תחזוקה. לגבי האמינות - לדעתי כבר יש מספיק מידע שהוא יותר אמין או לפחות יותר זול לתחזק כדי להגיע לנסועה גבוהה. וזה רק ישתפר עם כל הכסף ששופכים עכשיו על רכבים חשמליים ומצברים.
נכון שיש נוזל בלמים, ומערכת מיזוג וצמיגים ועוד כמה רכיבים שדורשים תחזוקה, אבל הרבה פחות מרכבי בעירה פנימית.
וכמו שכולנו יודעים, כמה שיש פחות חוליות בשרשרת (או רכבים בשיירה במקרה שלנו) ככה יש פחות סיכוי לתקלות והפתעות.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
קראת מה כתב ההוא עם המליון קמ בטסלה?
מה הוחלף?
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
אנחנו בשרשור על הברונקו רפטור....
הדיון על טסלה, רכב חשמלי וכו' - מתאים יותר לפורום הרכב החשמלי
התבלגן לי הטאטפוק..[emoji1750]
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
קראת מה כתב ההוא עם המליון קמ בטסלה?
מה הוחלף?
מיליון מייל. שוב יחידות המידה האלה...
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
מיליון מייל. שוב יחידות המידה האלה...
אמרו בשרשור 620k מייל..
אוף היחידות האלו.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
לא יודע למה, אולי בגלל הגרילים האטומים לכאורה, נוצר מיתוס שהרכב החשמלי דורש קירור מופחת.
המציאות הפוכה. הסוללות אוהבות טמפ' של 30 מעלות ומטה, והמנועים/ממירים רוצים לראות לא הרבה יותר מ50 מעלות, ולקרר מערכת כשהפער בין הטמפ' הרצויה לטמפ' הסביבה הוא נמוך מאוד, אפילו שלילי כשטמפ' הסביבה עוברת את ה30 מעלות, זה חתיכת אתגר, בניגוד לקירור של מנוע בעירה פנימית, כשפער הטמפ' בין המנוע לסביבה מגיע בקלות ליותר ממאה מעלות.
המצננים של המכוניות החשמליות גדולים מאוד, ולפעמים מדובר אפילו במערכות קירור כפולות שנעזרות במדחס עם קרר, זה שמשמש גם למזגן קירור תא הנוסעים.
ברור לשנינו אבל גם חשוב להגיד שעם כל הדרישות האקזוטיות והמערכות המתוחכמות מדובר בדרישות קירור נמוכות משמעותית (לפחות אנרגטית) משל רכב בעירה. מדובר במערכות ביעילות גבוהה מאד (מנוע זה כמה, לפחות 80 אחוז יעילות בכל מצב ומתקרב ל95 במצבים מסויימים?) ביחס למנוע בעירה שהוא (כמאמר הקלישאה) תנור שעל הדרך מזיז את הגלגלים (יעילות של מנוע בעירה טיפוסי סביב 20 אחוז כיום?).
רואים את זה בגודל פתחי הקירור של מכוניות חשמליות וכמובן גם ביעילות האנרגטית המדהימה של רכב חשמלי. ליונדאי סונטה מיכל דלק של 60 ליטר בערך, או סביב 520 קילוואט שעה של אנרגיה. לאיוניק 5 סוללה של 72 קוט"ש? זה הבדל של כמעט סדר גודל, אבל ההבדל בטווח הנסיעה הוא הרבה פחות.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
צריך להפריד בין שני פרמטרים: כמות ההספק שהפך לחום ושצריך לפזר. כאן, כפי שאמרת, המצב בחשמליות נוח בהרבה.
אבל,
הפרמטר השני הוא פער הטמפ' בין הטמפ' הרצויה לטמפ' הסביבה. כאן המצב גרוע בהרבה עבור החשמליות. הרבה יותר קל לקרר נוזל ל110 מעלות מאשר לקרר אותו ל50, שלא לדבר על 30. בתנאים כאלה צריך מצננים גדולים מאוד לפזר את מעט החום שנוצר.
שני הפרמטרים האלה מתנגשים/מבטלים אחד את השני עד כדי, ובשורה התחתונה, מאחורי הגרילים האטומים מתחבאים מצננים גדולים מאוד ומערכות כפולות ומורכבות. תעיף פעם מבט בתא המנוע של אחת החשמליות הנפוצות.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
צריך להפריד בין שני פרמטרים: כמות ההספק שהפך לחום ושצריך לפזר. כאן, כפי שאמרת, המצב בחשמליות נוח בהרבה.
אבל,
הפרמטר השני הוא פער הטמפ' בין הטמפ' הרצועה לטמפ' הסביבה. כאן המצב גרוע בהרבה עבור החשמליות. הרבה יותר קל לקרר נוזל ל110 מעלות מאשר לקרר אותו ל50, שלא לדבר על 30. בתנאים כאלה צריך מצננים גדולים מאוד לפזר את מעט החום שנוצר.
שני הפרמטרים האלה מתנגשים/מבטלים אחד את השני עד כדי, ובשורה התחתונה, מאחורי הגרילים האטומים מתחבאים מצננים גדולים מאוד ומערכות כפולות ומורכבות. תעיף פעם מבט בתא המנוע של אחת החשמליות הנפוצות.
מבחינת מורכבות כן, הרבה יותר מורכב. מבחינת הספק שבסוף הולך על קירור, להערכתי משמעותית פחות מאשר ברכב בעירה.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
חולק עליך, ידידי, אלא אם אנחנו מדברים על דברים שונים.
המניפות בחשמליות לא פחות גדולות, ובכל מקרה נמדדות במאות וואטים, המדחס זה כבר בקילוואטים, לא אחד ולא שניים, וזה כלל לא קיים במערכת קירור של מנוע בעירה פנימית, ועוד לא הזכרתי שלוש משאבות מים חשמליות.
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
חולק עליך, ידידי, אלא אם אנחנו מדברים על דברים שונים.
המניפות בחשמליות לא פחות גדולות, ובכל מקרה נמדדות במאות וואטים, המדחס זה כבר בקילוואטים, לא אחד ולא שניים, וזה כלל לא קיים במערכת קירור של מנוע בעירה פנימית, ועוד לא הזכרתי שלוש משאבות מים חשמליות.
נו שאיזה מנהל יפצל את הנושא לפורום החשמלי..
אם המניפות לא פחות גדולות, למה כונסי האויר ברכבים חשמליים כל כך קטנים ביחס לגרילים של מכוניות עם מנועי שריפה פנימית? יניקת האויר של המנועים לא יכולה להסביר את כל ההבדל.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
חולק עליך, ידידי, אלא אם אנחנו מדברים על דברים שונים.
המניפות בחשמליות לא פחות גדולות, ובכל מקרה נמדדות במאות וואטים, המדחס זה כבר בקילוואטים, לא אחד ולא שניים, וזה כלל לא קיים במערכת קירור של מנוע בעירה פנימית, ועוד לא הזכרתי שלוש משאבות מים חשמליות.
שאלה של הדיוט:
אם נדרש כ"כ 'הרבה' קירור, מדוע הגריל אטום? לא עדיף גריל מאוורר שהוונטות יוכלו למשוך הרבה יותר אוויר?
-
תגובה: הברונקו רפטור נחת בארץ הקודש
לעניות דעתי זה מונע על ידי מעצבים ששמים ז..ן על המהנדסים.
זה גם עוזר לאירודינמיקה של הרכב, וזה יכול לחסוך הספק ואנרגיה בהנעת הרכב. יתכן שהחסכון הזה גדול מהפסדי השאיבה דרך גריל קטן מדי.
-
תגובה: שרשור פוצל- התחממות רכב חשמלי ואמינותו
קשור ולא קשור, ומשעשע.
בדיוק שידרו בחדשות כתבה על חקלאי מהצפון עם היילקס בת 16 בסהכ, שעשה איתה 2 מיליון קמ.
הכל מקורי, חוץ מהפגוש שהוחלף פעמיים 🤣🤦*♂️
יש לו ימים של 1000 ק״מ ביום הוא מספר, נסיעה לערבה, חזרה צפונה ועוד עבןדה קטנה. 🤣🤣🤣
קשוח החקלאי הזה.
-
תגובה: שרשור פוצל- התחממות רכב חשמלי ואמינותו
שאלה, וחומר למחשבה:
באיזה טמפ', 30+ או 30- רכב חשמלי יעשה יותר ק"מ על מצבר מלא???
-
תגובה: שרשור פוצל- התחממות רכב חשמלי ואמינותו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבי ביטר
קשור ולא קשור, ומשעשע.
בדיוק שידרו בחדשות כתבה על חקלאי מהצפון עם היילקס בת 16 בסהכ, שעשה איתה 2 מיליון קמ.
הכל מקורי, חוץ מהפגוש שהוחלף פעמיים [emoji1787][emoji1751]*[emoji3603]
יש לו ימים של 1000 ק״מ ביום הוא מספר, נסיעה לערבה, חזרה צפונה ועוד עבןדה קטנה. [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
קשוח החקלאי הזה.
ממוצע של 340 ק"מ ביום כל יום כולל שבתות וחגים במשך 16 שנה? הוא לא חקלאי, הוא נהג
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: שרשור פוצל- התחממות רכב חשמלי ואמינותו
התשובה מיידית לכל בעל רכב חשמלי.
חימום דורש הרבה יותר חשמל מקירור. יותר מפי שלוש ברכב שלי. שישה מול שני קילוואט, שיורדים דרסטית ברגע שהטמפ' בקבינה מתייצבת תוך דקה שתיים.
בטמפ' המקומיות זה בעיקר עניין של חימום הקבינה. לא של הסוללה. כשאתה מכבה את בקרת האקלים הטווח בקיץ ובחורף זהה.
מן הסתם בטמפ' קיצוניות יותר לכיוון הקר, הרבה יותר אנרגיה תושקע גם בחימום הסוללה.