-
תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
היה יום שלישי מעניין. בלי להיכנס יותר מדי לפירוט כי לא זה הנושא - בגדול כל הציוד חילוץ שיש לי בטנדר- נאלץ לעבוד. .
חלק ניכר מהחילוץ נעשה עם אנרגוקינטי. המשקולת - לנדרובר לא מניע ששוקל כ3 טון, אחרי שהיה שקוע עד השילדה בסחף של שיטפון שפונה עם את חפירה באופן חלקי, עם טרנספר תפוס שלא מאפשר לגלגלים להסתובב - אחרי החילוץ ולפני הגרירה שוחרר לניוטרל. המחלץ - טנדר היילקס ששוקל בקושי 2 טון ונהנה ממנוע עם הספק עלוב ודוושת מצמד ארוכת מהלך.
אז האנרגוקינטי עבד. ועבד קשה. סוף הילוך שני נמוך ובומבות שפירקו לי חלק מהדברים בארגז - והלנדרובר יצא. את הקילומטרים לכביש - כשהגלגלים כבר מסתובבים בחופשיות - המשכתי לגרור עם האנרגוקינטי.
כשהגענו לכביש שגיתי והחלטתי להשאיר את החבל ולא להחליף לרצועת הרמה ישנה שיש לי למקרים כאלה מתוך השיקול שהנבלה שוקלת פי אחד וחצי מהטנדר ושבמעלה העצמאות אני עשוי להזדקק להורדת הילוכים והקשיחות של רצועת הרמה/ גרירה תעצור אותי באמצע העליה.
זו היתה שגיאה כאמור - כי בעת אריזת הציוד זה מה שראיתי:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a138a4d051.jpg
בדיוק בנקודה שבה החבל נגרר ממש לרגע קט על הכביש - המעטפת שלו נקרעה ומעט סיבים גם כן. זו הסיבה לא לגרור עם חבל בכביש. זה נראה עניין קטן אבל באסה ולמרות שהנזק קל וסהכ יתוקן עם כמה ליפופים של משהו - עוד כמה שניות של שחיקה היו קורעות את החבל והתוצאה עשויה להיות לא טובה.
משתף אתכם כדי שתלמדו גם מהטעויות שלי.
אסף.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
הפתרון הוא שלושה ארבעה שמרלינגים משורשרים זה לזה, ונקשרים בקצה אחד לחבל, ובקצה השני לחחק הכי גבוה ברכב הגורר.
כשהחבל מתרופף, השמרלינגים מושכים אותו מעלה.
וכמובן שלקצר בכביש את האורך.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
אתה בטוח שזה לא התפתח במהלך החילוץ?
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
כן. רואים את השיפשוף מהכביש.
אסף.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
אז לא הבנתי
רק אני משוגע שלא מבין כלום
למה החלפתי את כבל אולטרה מודרני שהיה בכננת החדשה
והתעקשתי שיהיה כבל ברזל טיפש שעובד בכל מצב
איציק
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
זה לא קשור איציק.
אני נמנעתי מכננות באופן כללי והשתמשתי רק כשהיה צורך - כל עוד היו שם כבלי פלדה. כי ראיתי כבלים כאלה גורמים נזק אדיר.
כאן לא מדובר בכננת אלא בחבל שמאפשר להפעיל כוח גדול יותר ממשקל הרכב המחלץ. אנחנו מדברים על סיטואציה שבה כננת לא היתה מוציאה את הנבלה בלי עבודת הכנה של כמה שעות.
יחד עם זה - הגרירה עצמה היא בכוחות מאוד קטנים ואני בדרך כלל משתמש ברצועת הרמה פשוטה ורגילה כדי לגרור, ולא בחבל הגמיש. וכאן היתה הטעות.
אסף.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
אני מקווה שהחבל כבר מצא את מקומו בפח האשפה
או לפחות חתכת אותו ח2 חבלים
חשיפת ליבה בחבלים הינה פסילה של אותו מקטע חבל ופוגעת משמעותית בעומס הכשל של החבל
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
זה לא חבל סנפלינג.... כאן ה'בחוץ' הוא רק נגד שחיקה - לא חלק מהחוזק.
אסף.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
האם קיים הוראת על ידי היצרן שניתן להישתמש בחבל במצב כזה
בכללי המעטפת משתתפת בנשיאת העומס בכל חבל קרנמנטל (חבל המורכב מליבה ומעטפת)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
מהיצרן? הסיני? אין שום הוראות.
האנרגוקינטיים עד לפני מספר שנים לא היו קרמנטליים אלא שזורים בלבד. המעטפת נוספה בשנים האחרונות נגד שחיקה ולכן אני מרשה לעצמי להניח שהיא לא נושאת עומס. היא גם נורא דקה, ובאזורי חיבור הלולאות לא רציפה.
אסף.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
ניתן לראות בתמונה שהחבל הזה לא שזור
וככול הנראה המעטפת משתתפת בנשיאת העומס
תוסיף את זה ליצרן סיני עלום
כנראה שהייתי בוחר להפוך אותי לחבל לערסל
אבל מסתבר שזה רק אני.....
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
לערסל לא, אבל לחילוצים בעומס מלא הוא כבר לא ישמש. ..
אגב אם הייתי יודע איך לשזור בו לולאה מחדש הייתי הופך אותו לחבל קצר.
אסף.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
https://www.premiumropes.com/splicin...ruction-videos
בנוסף תסתכל ביוטיוב בעמוד בשם how not 2 highline
יש סירטונים הסבר על splicing ובדיקות עומס
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
אם אתה רוצה אני יכול להופכו לשני חבלים.
אין לי את הכלים לשזירה כמו הלולאה המקורית, אלא השחלה בזיגזג (זה תואר כאן באחד השרשורים).
אני יכול גם לעבור דרכך ולהראות לך דוגמה על חבל ישן שעדיין משמש אצלי כמשני.
נ.ב.
לי כן יצא לעבוד עם חבלים כאלו, ועל אף שלא התעמקתי בהסבר, בפירוש נאמר לי שפגיעה במעטפת פוסלת את החבל. (אגב, גם ברצועה עגולה, בה המעטפת רק מגינה על הסיבים).
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
עשיתי לולאות בחבל שזור של כננת וכו'. .
לא מצאתי הסבר טוב לחבל קרמנטלי
אסף.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
למה לא לחתוך ולחבר בקשר מתאים?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
מחליש בגבולות ידועים, השאלה אם הגבולות הללו מספיקים למעטפת השימוש או לא
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
https://youtu.be/PJW1lfzR6XA
אני אפצל מאוחר יותר את הדיון...
אסף.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
איחלתי לחייל בהצלחה.
פעם אחרונה שניסיתי זאת גיליתי שבמציאות, הליבה דחוסה בלי הרבה מקום בתוך המעטפת. להכניס אותה פעמיים- משימה שוברת ידיים. בלי מחדר זה סיוט.
ולכן אחרי שעתיים של ריב,
עברתי להשחלה חוזרת שתי וערב. כמו בכבל של כננת.
אני מחזיר אותך לדיון שזירות הקודם (תגובה 110, אם הקישור לא מפנה טוב):
https://www.jeepolog.com/forums/show...ge6#post875436
אני באמת מאחל לך שתצליח עם השזירה היפה/טובה. אבל כשתתיאש, אל תתבייש לחזור לזאת...
(מת לראות שהצלחת עם המקורית, ומחזיק אצבעות).
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
איל, השזירה ההיא טובה לחבל שזור. כיוון שכבר עשיתי לולאות 'נעילה כפולה' תקניות בחבל כננת אני לא שותף לחוויה של כמה זה קשה.
אבל עד עכשיו מעולם לא ניסיתי לשזור לולאה בחבל קרמנטלי. אני חושב שבאמת השלב הראשון יהיה לאלתר 'מחט' של 19 מ''מ כדי להכניס את הבחוצה בתוך הבפנוכו וההיפך.
אסף.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
השזירה "ההיא" טובה גם לחבל הזה.
תזכיר לי להראות לך את הקינטי הישן שלי מתישהו
קרה לו בדיוק אותו דבר כמו לך.
כיום הוא במילא ישן מדי (ומלכתחיחה בעל עומס קריעה גבולי) אז משמש כמקשר עוגנים, או לחילוצי פרייבטים.
-
תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
איל שזירה הרבה פחות טובה לחבל קרנמנטל אין מה לעשות
בכללי קשר בחבל מחליש את החבל בכ30%
שזה לא מעט.
אסף קיימת עוד אופציה והיא לתפור עין
השאלה למי יש מכונה מספיק חזקה כדי להריץ חוט תפירה עבה דרך החבל העבה ?
עריכה
https://youtu.be/_BkqDelUPSA
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
זה לא לחבל שמתארך ב 30 אחוז....
אסף.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר גרינברג
בכללי קשר בחבל מחליש את החבל בכ30%
שזה לא מעט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
סתם בשביל העניין,
מה העומס המותר על החבל הזה?
כמה עומס מסוגל לייצר הרכב במשיכה מקסימלית?
מכאן אפשר לגזור האם 30% זה הרבה (מדי) או לא.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
קשר שמינית מחליש פחות, משמעותית.
-
תגובה: תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
סתם בשביל העניין,
מה העומס המותר על החבל הזה?
כמה עומס מסוגל לייצר הרכב במשיכה מקסימלית?
מכאן אפשר לגזור האם 30% זה הרבה (מדי) או לא.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תלוי הגדרת יצרן
אני מגיע מעולם הגובה (מדריך טגח (טיפוס גלישה חילוץ) ונגד אמלח גובה במיל׳ ובנוסף גולש מעטפת וכו׳
שם קיים מקדם בטיחות שונה ממקדם הבטיחות שמשתמשים בעולם הנפת ציוד
Sent from my iPhone using Tapatalk