-
6 קבצים מצורפים
שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
אהלן חבר'ה
בצעד טיפשי נכנסתי למעבר מים לבד ונתקעתי
בנסיונות החילוץ קדימה ואחורה, נכנסו מים למנוע.
בהתחלה הוא כבה, בטיפשותי הנעתי, המשכתי לנסות קדימה ואחורה כשהסלד הגיע לאפס במעבר בין הילוכים לדוגמא, הוא כבה שוב. ככה ניסיתי עוד פעם וכשכבה כבר הפסקתי.
חבר לרקסטון וחבר הפורום לביא חילץ אותי ( הזדמנות להגיד תודה שוב, הרבה מאמץ וזמן בחיוך ובכיף) וגרר אותי עד לבית שלו
בפתיחה ראינו בוץ בבית הפילטר, מעט בוץ ומים בצינור מעל המנוע, כמו שרואים בתמונות.
כבדיקה אחרונה, סובבנו עם ראצט מהפולי והמנוע מסתובב.
רצף טעויות ארוך שלי, ובכל זאת. מה עכשיו?
הפציינט רקסטון מנוע 2.9
תודה לכולם ושוב תודה לביאקובץ מצורף 143027קובץ מצורף 143028קובץ מצורף 143029קובץ מצורף 143030קובץ מצורף 143031קובץ מצורף 143032
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
אהלן חבר'ה
בצעד טיפשי נכנסתי למעבר מים לבד ונתקעתי
בנסיונות החילוץ קדימה ואחורה, נכנסו מים למנוע.
בהתחלה הוא כבה, בטיפשותי הנעתי, המשכתי לנסות קדימה ואחורה כשהסלד הגיע לאפס במעבר בין הילוכים לדוגמא, הוא כבה שוב. ככה ניסיתי עוד פעם וכשכבה כבר הפסקתי.
חבר לרקסטון וחבר הפורום לביא חילץ אותי ( הזדמנות להגיד תודה שוב, הרבה מאמץ וזמן בחיוך ובכיף) וגרר אותי עד לבית שלו
בפתיחה ראינו בוץ בבית הפילטר, מעט בוץ ומים בצינור מעל המנוע, כמו שרואים בתמונות.
כבדיקה אחרונה, סובבנו עם ראצט מהפולי והמנוע מסתובב.
רצף טעויות ארוך שלי, ובכל זאת. מה עכשיו?
הפציינט רקסטון מנוע 2.9
תודה לכולם ושוב תודה לביא
קובץ מצורף 143027קובץ מצורף 143028קובץ מצורף 143029קובץ מצורף 143030קובץ מצורף 143031קובץ מצורף 143032
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
בכיף, עכשיו צריך להחזיר את המפלצת לעבודה ;-)
Sent from my SM-A536E using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
להוציא מצתי להט ולתת כמה סטרטרים (כמובן בלי פילטר אויר)
אם לא יוצאים מים, נגמר האירוע. אם כן, תמשיך עד שלא יוצאים מים.
זה בערך הכל. מנוע דיזל. ישרוד גם את זה.
אחרי זה אם עמדת במים ממש - שמן בסרנים.
אסף.
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
היי אסף
המליצו לי לפרק את האינגקטורים ולתת סטרטרים כשהם בחוץ. משנה?
נגמר האירוע - הלך מנוע או נגמר האירוע תרכיב הכל וסע?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
הרבה יותר פשוט מצתי חימום...
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
אבל לפי התמונה זה בכלל לא עמוק, איך המנוע שאב מים?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
כנראה מהניסיונות שלי לצאת קדימה אחורה נוצרו גלים כאלה שהצליחו להגיע לגובה היניקה בשילוב נק' יניקה נמוכה במיוחד כנראה.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
היי אסף
המליצו לי לפרק את האינגקטורים ולתת סטרטרים כשהם בחוץ. משנה?
נגמר האירוע - הלך מנוע או נגמר האירוע תרכיב הכל וסע?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
נגמר האירוע - תרכיב הכל סע לשלום.
אסף.
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
נראה מדריך מעולה
Sent from my SM-A536E using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
מדריך טוב,
רק לשים לב:
הכותב תיקן את עצמו בקשר לכיוון סיבוב המנוע (תגובה 5).
במנוע 2.9 של הרקסטון כיוון הסיבוב תמיד עם כיוון השעון (ואגב המותחן שרשרת טיימינג נמצא בצד ימין של המנוע, הפוך ממה שנכתב במדריך שכנראה יועד ספציפית למיצובישי).
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
היי אסף
המליצו לי לפרק את האינגקטורים ולתת סטרטרים כשהם בחוץ. משנה?
נגמר האירוע - הלך מנוע או נגמר האירוע תרכיב הכל וסע?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
הסיבה שבדיזל ממליצים לפרק אינג'קטורים זה בגלל שלחלץ מצתי להט מהראש לפעמים הופך לנזק יותר מתועלת אם הם תקועים ונישברים.
הייתי במצב דומה לפני בערך 20 שנה עם מגנום ברמת הגולן, אחרי שליפת המזרקים והוצאת המים, הרכבה בחזרה הניע והגיע הביתה.
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
האמת שאצלי החלפתי מצתי להט. עבר בשלום
לפירוק האינגקטורים אצטרך לפרק את הצינור שמעל המנוע ולנתק את כל צינורות העודפים
לפירוק מצתי הלהט, ניתוק של החוטים שלהם כמובן ושליפה. מרגיש אותה עבודה פלוס מינוס
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
האמת שאצלי החלפתי מצתי להט. עבר בשלום
לפירוק האינגקטורים אצטרך לפרק את הצינור שמעל המנוע ולנתק את כל צינורות העודפים
לפירוק מצתי הלהט, ניתוק של החוטים שלהם כמובן ושליפה. מרגיש אותה עבודה פלוס מינוס
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
פרוק נרות החימום=פחות דברים לדפוק בתהליך.
פחות חיבורים שצריכים להיות אטומים (דלק).
במקומך הייתי פותח נרות חימום, במיוחד כשאתה מציין שהם יחסית טריים.
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
בסרט הבא יש תאור מושלם שך כל מה שתעשה
והחשוב מה לא לעשות
לא קופצים ראש לכל שלולית
הסרט צולם על ידי אבישון ז"ל
https://youtu.be/DMS8fDzl5gU?list=PL...dOgA91vy5EWHYA
איציק
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
מקווה מאוד שלא גרמתי נזק בשתי ההנעות שניסיתי להניע על אף שכבר כבה במים.
הרבה נקודות לשיפור אספתי מהיום הזה שבכנות חשבתי שאני הרבה אחריהן.
אתחיל בפלאגי חימום, אעדכן בהקדם
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
מזכיר לך גם את הדיסקו בפארן..
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
משהו בטיחותי חשוב לתהליך:
אחרי פרוק הנרות חימום, ובעת סיבוב המנוע, שאף אחד לא יהיה מעל למנוע.
המים יוצאים בסילון חזק.
בקלות יכול לגמור עין.
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי טויוטה
מקווה מאוד שלא גרמתי נזק בשתי ההנעות שניסיתי להניע על אף שכבר כבה במים.
הרבה נקודות לשיפור אספתי מהיום הזה שבכנות חשבתי שאני הרבה אחריהן.
אתחיל בפלאגי חימום, אעדכן בהקדם
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
יש לך שבוע.
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
אם המנוע כבר היה מונע לאחר האירוע, אני לא רואה כל סיבה לנסות להוציא מים. הם כבר לא שם.
לגבי הנזק, אם נגרם, כבר נגרם. אם הוא נוסע רגיל, סע וקווה לטוב.
אם לא, אם רועד, דופק, תתחיל מלבדוק קומפרסיה. בבוכנה שבה הערך נמוך, הטלטל עקום.
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
אחרי שכבה בפעם השלישית, לא המשכתי להניע ככה שאני חושב שעדיף לבצע את הניקוז
יש עניין לא למשוך את זה? להתעקש להגיע כמה שיותר מהר?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
חוץ ממים בצילינגרים יכול להיות הרבה דברים. סתם בעיה חשמלית שמפעילה את המדומם או קיצוב סולר (למיטב זכרוני יש משאבה טורית עם פיצוי גדישה חשמלי/ ואקום על קיצוב הסולר). לכן חשוב לגמור לאתר את התקלה מהר ולייבש מה שרטוב לפני שמתחילה קורוזיה וכו'.
אסף.
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
לפי איך שהפילטר אוויר נראה יש מצב שהמנוע כבה בגללו.
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
במקרה הזה המדומם עובד על ואקום ופיצוי הגדישה עובד על לחץ חיובי מהסעפת. יש גם סולנואיד שמפעיל ברז סולר אבל אני לא חושב שהוא אשם כי אז הרכב לא היה מניע בכלל (הוא לא מאפשר הנעה בכלל אם יש בו תקלה/נתק), הוא גם נמצא באזור מוגן יחסית. אין כמעט סיכוי לתקלה חשמלית במנוע הזה.
לכן לדעתי הרכב נכבה בגלל כניסת המים לטורבו והלאה ממנו, בסיכוי גבוה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
אז לבדוק אם בצינורית לחץ גדישה (מהסעפת למשאבת הזרקה) יש מים.
אסף.
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
כן, שווה לפרק כל מה שאפשר בדרך, למרות שקשה לי לראות איך מים נכנסים אליה. זו צינורית דקה וקצרה ללא מוצא שנגמרת בדיאפרגמה על המשאבה. אין בה זרימה, רק שינויי לחץ.
גם אם נכנסו אליה מים לא תהיה לזה השפעה על התפקוד של המשאבה, לפחות לא בסרק ובסלד נמוך.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
תודה רבה לכולם
תודה גדולה לתומר חבר הפורום שהגיע אתמול ועזר לי במשך זמן רב עם פירוק מצתי החימום וכמובן שוב ללביא, חבר הפורום גם הוא, החל מהחילוץ ועד לעזרה מסביב באדיבות ובכיף.
פירקנו מצתי חימום, סטרטרים, הרכבה מחדש והנעה.
הניע, לא החזיק טורים בלי רגל על הגז וכבר הייתי חייב לזוז.
היום חזרתי, הרכבתי את כל הצינורות בחזרה, הנעה ולחיצה על הגז למשך כמה דקות עד שיצאו לא מעט מים מהאגזוז וברוך השם, רץ ונשמע תקין, מחזיק טורים לבד בפרקינג.
בכניסה לעיר לאחר נסיעה של עשרים דקות, כבה לי פעם ראשונה בעמידה ולאחר מכן לא הצליח להחזיק טורים בלי גז קבוע
מקווה שזה צינורית ואקום או משהו שהתרופף בדרך.
בתמונה אני מתחת לאוטו מקלל את עצמי ומחפש פלג שנפל לי.
בתמונה השניה האוטו בחניה מחכה לשטיפה.
הצעדים הבאים זה לארגן מוח לעצמי ושנורקל בשבילו.
אעדכן
קובץ מצורף 143097קובץ מצורף 143098
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
בעצת אהוד הרמתי קצת טורים בסרק במשאבת הזרקה ונראה שנפתרה הבעיה.
מעבר לשנים בסרנים, יש ניקיון שאוכל לעשות למנוע?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
בגדול,
גם לטרנספר אמור להיות נשם. הייתי בודק מה מצב השמן גם שם. ואולי גם בגיר (תלוי איך הוא בנוי). כמה עמוק שחית?
-
תגובה: שלבים לביצוע לאחר כניסה לשלולית ויניקת מים
אחליף בכולם
שמן גיר ופילטר גם ככה תכננתי,
טרנספר זה עוד שני ברגים ושני ליטר אז נחליף גם שם, עבר שנה וחצי ו10 ק"מ מ החלפה הקודמת בשניהם.
סרן קדמי אחליף, 8090 זול שיש לי בבית
אחורי טרי יחסית, 75/140. מאוד יקר, אבדוק שם את מצב השמן.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk