-
האומנות של לחסוך במשקל
זה לא סוד שאני חסיד של לטייל כמה שיותר קל. לא לארוז מה שלא צריך, לא להעמיס דיגומים כבדים על האוטו - והרווח הוא פחות בלאי, יותר עבירות, חיסכון בדלק וגם לא פחות חשוב לי - טיול פשוט.
לא שצריך להגזים ברמה של טיול על אופנוע אבל מעניין אותי לראות רעיונות שלכם, שכמוני מעדיפים את המשקל הקל על פני כל שיקול אחר .
(זה לא עוד דיון על מי צודק בבקשה. זה דיון על רעיונות)
אסף.
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
אם האשה לא מצטרפת והטיול לא בדגש קולינרי...
בלי גזיה, בלי מנגל, בלי פחמים, ליום אחד 2 סנדוויצים ומים לפי העונה.
ליומיים - מוריד כסא נהג ונרדם בלילה. בלי אוהל, בלי מזרן, בלי שק"ש, בלי גרלנדה.
הכסא נוסע מתפרק אז אני לא לוקח עוד כיסא לישיבה.
צלחת אחת וכוס - הכל לא חד פעמי.
וכן, יש לי גם אופנוע ושם המצב יותר קשה, לא הצלחתי לישון על הכיסא... :D
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
לא לוקח חלקי חילוף.
לא מורכבת מערכת מגירות.
ארגזי התחמושת הותיקים הוחלפו בארגזי פלסטיק.
הגגון ירד. בשאיפה יוחלף באחד מאלומיניום.
כשהאשה לא באה, האוהל קולמן המשפחתי נשאר איתה בבית. אני והילדים ישנים באוהל תרמילאים זוגי, ואםלבד- אז בכילה.
צידנית כבדה ויקרה הוחלפה בצידנית פשוטה וקלה. מקרר לא יהיה.
טמבון קדמי ואחורי מאלומיניום (אבל זה לא בזכותי. קיבלתי בירושה עם האוטו).
כננת- אין.
מים- רק בכמות לשתיה לשטיפת כלים/ידים/צחצוח. אין מקלחת בשטח.
ממלא הליום בצמיגים במקום אוויר.
בטיולים ארוכים ממלא בנזין במקום סולר.
כן,
חלק גדול מהרשימה ייחשב כהתכלבות, אבל אני במילא בגישה שכל מה שאני צריך להשקיע בו מאמץ בשטח (בישולים, הקמות, פירוקים) הוא בגדר סינג'ור.
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
אני מנוע מלהגיב בשרשור הזה [emoji1751]
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
נתחיל בזה שאני כן לוקח לא מעט דברים לשטח, נהנה כשנוח לי ועם הגיל מתכלבים פחות.
זה אומר ציוד בישול, כי זה לא רק נקנקיות בפינגאן, וצלייה ומחצלת ותאורה וציפס בערב.
כשהתחלנו לטייל, שמנו מזרוני ספוג בארגז הטנדר כדי למלא את החלל ולקבע את מעט ציוד הטיול שלא יעוף בארגז בנסיעה.
היום הרכב מזווד קבוע עם מה שמאפשר להניע ולנסוע לשטח כמו שהוא.
ותוספות לטיול לפי הרכב הנוסעים ואופי הטיול.
כדי לחסוך במשקל, קודם כל מתאפקים..
מתאפקים לא לקחת ״עוד משהו״ כי יש מקום.
אחכ, אריזות וציוד חיוני קל.
במצטבר זה הוריד לא מעט משקל.
כל מה שאפשר, העברתי מפח/ברזל לאלומיניום.
הגגון, המגירות, הארגז בישול, מוטות צילייה והציוד תיקונים.
שולחן קל יותר.
זה השינוי הכי משמעותי, מורגש מאד, בהתנהגות הרכב בכביש ובשטח.
ציוד בישול- עברתי לפלסטיק/טפלון, וסיר סיליקון מתקפל.
מעבר לבנזינייה. חסך 10קג של מיכל הגז 5, ואת משקל הכלב גז.
אוהל לפי מספר המשתמשים.
מעמיס מה צריך לטיול הספציפי.
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אני מנוע מלהגיב בשרשור הזה [emoji1751]
גם אני [emoji849]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
גם אני [emoji849]
לפי התמונות, אצלך כנראה דווקא הרכב קל כי הכל בנגרר ...
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
זה נכון, אבל מקפיד לא לקפח גם את הרכב עם איזה 150 קילו בבגאז' [emoji28]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
.
זה אומר ציוד בישול, כי זה לא רק נקנקיות בפינגאן...
עכשיו אתה סתם משמיץ ואני דורש התנצלות!
כולם יודעים שהנקניקיות (זוגלובק/יחיעם/טירת צבי או כל דבר שהוא ללא חשש שיהיה בשרי.) מתבשלות או בסיר נפרד, או על מחבת, או על המדורה.
הרי אחרת יהיה לקפה טעם של נקניקיות...
:) :) :)
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
עכשיו אתה סתם משמיץ ואני דורש התנצלות!
כולם יודעים שהנקניקיות (זוגלובק/יחיעם/טירת צבי או כל דבר שהוא ללא חשש שיהיה בשרי.) מתבשלות או בסיר נפרד, או על מחבת, או על המדורה.
הרי אחרת יהיה לקפה טעם של נקניקיות...
:) :) :)
ספר את זה לאסף.
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
אני מודה ש'חסכון במשקל' ו'נקניקיות' בשרשור אחד זה יותר מדי בשבילי.
לא מבין את השרשור הזה.
חגים שמחים לכם
PW
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
הדבר היחידי שאני כרגע מתאמץ לעשות כדי לחסוך במשקל זה דיאטה לנהג הרכב...:cool:
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
ללא כננת
ללא פגושי ברזל
ללא גגון
ללא מיכלי מים על הגג, בטמבון, מאחורי הספייר
ללא צמיגים ענקיים
ללא בידלוקים
ללא מקרר
מטף 2ק"ג ולא 5ק"ג.
בלי בירות או שתיה חריפה
קומפרסור פשוט ולא מפלצת שיכולה לנפח צימיגי 40'
ללא מצבר צרכנים, מצבר כפול או מצבר 150 אמפר
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
בטיולים האחרונים אני פשוט משאיר את אשתי וארבעה מחמשת הילדים בבית.
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
האוטו סטוק, חוץ ממיגונים.
אני אלרגי לגגונים רועשים וזוללי דלק, אז אין משקל על הגג.
ביומיום הבגאז' ריק למעט ציוד תיקון וחילוץ.
לקראת טיול אני מעמיס רק את מה שנדרש - עצם העובדה שזה מצריך סחיבה הלוך ושוב יוצר ברירה טבעית שבה רק הציוד והמיים הנחוצים מועמסים.
גילוי נאות אני מטייל בדרך כלל לבד והדיסקו 4 עצום מימדים, אז אין באמת אתגר אריזה ואפילו אוהל ומחצלת כבר לא צריך כי אני פותח מזרן אקורדיון בגודל מלא בתוך האוטו.
איפה הזמנים של טיולי 3 ימים במדבר בגרנד ויטארה קצרה עם האישה ושני הילדים..
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
תחרות מי יותר פאקיר.
אהבתי...
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
למה פאקיר? תראה יש את אורי שלא חסרים לו פינוקים.... בסמוראי.
אסף.
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
משתדל ללכת לשירותים בבוקר, ועוד איזה פעם-פעמיים במהלך כל יום.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
ללא כננת
ללא פגושי ברזל
ללא גגון
ללא מיכלי מים על הגג, בטמבון, מאחורי הספייר
ללא צמיגים ענקיים
ללא בידלוקים
ללא מקרר
מטף 2ק"ג ולא 5ק"ג.
בלי בירות או שתיה חריפה
קומפרסור פשוט ולא מפלצת שיכולה לנפח צימיגי 40'
ללא מצבר צרכנים, מצבר כפול או מצבר 150 אמפר
לך ברגל.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
קנו רכב פתוח ותוכלו לכתוב גם: " בליי גג, בלי דלתות, בלי חלונות"
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
לחסוך במשקל? אז בשביל מה צריך טנדר?
דווקא משקל בארגז אמור לעשות לו יותר טוב, פחות קופצני/יותר אחיזה בסרן האחורי, מה פיספסתי?
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
יש לי בטנדר כ150 קילו ציוד קבוע (והכננת עוד 55 קילו נגיד). כלומר אם אני עכשיו כמו שאני נוסע למדבר צריך קצת אוכל וחוץ מזה אני מסודר.
(בתמונה המצב הרגיל פלוס כמה דברים שיש שם כרגע במקרה)
זה בדיוק מספיק כדי לדרוך את הקפיצים ויחד עם זה במשקל של 2 טון הטנדר מתנהג מצויין.
לטיול משפחתי מתווספים עוד 50 - 100 קילו ציוד ועוד 200 קילו בקבינה. מביא אותי בערך לאמצע תחום העומס של הטנדר. מצויין.
יותר מזה כבר מעמיס את כל המכללים ונכון שטנדר יפני מותר לו לסחוב טון - אבל לאף רכב אף פעם משקל לא עושה טוב. גם לא לקרקע שמתחתיו.
אסף.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b1718ef74c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...491dec70e5.jpg
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Juv
בטיולים האחרונים אני פשוט משאיר את אשתי וארבעה מחמשת הילדים בבית.
טיול שכולל שינה למשפחה כ"כ גדולה צריך מיניבוס
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
יש לי בטנדר כ150 קילו ציוד קבוע (והכננת עוד 55 קילו נגיד). כלומר אם אני עכשיו כמו שאני נוסע למדבר צריך קצת אוכל וחוץ מזה אני מסודר.
(בתמונה המצב הרגיל פלוס כמה דברים שיש שם כרגע במקרה)
זה בדיוק מספיק כדי לדרוך את הקפיצים ויחד עם זה במשקל של 2 טון הטנדר מתנהג מצויין.
לטיול משפחתי מתווספים עוד 50 - 100 קילו ציוד ועוד 200 קילו בקבינה. מביא אותי בערך לאמצע תחום העומס של הטנדר. מצויין.
יותר מזה כבר מעמיס את כל המכללים ונכון שטנדר יפני מותר לו לסחוב טון - אבל לאף רכב אף פעם משקל לא עושה טוב. גם לא לקרקע שמתחתיו.
אסף.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b1718ef74c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...491dec70e5.jpg
נו....אז מצויין.
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
נכון. ובכל זאת לחסוך עוד במשקל תמיד טוב.
ותמיד יש רעיונות מעניינים - אורי משקיע בנו למשל בהסברים מפורטים - אבל בטוח יש עוד רעיונות. ולכן הדיון הזה.
אסף.
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
נכון. ובכל זאת לחסוך עוד במשקל תמיד טוב.
ותמיד יש רעיונות מעניינים
אסף.
בתור התחלה, הארגזי תחמושת שלך כבדים.
מאד.
יש לי כזה, הוא נשאר במחסן.
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
דברים שיישמתי אצלי לאורך השנים:
ריהוט שטח -
סתם לדוגמא 4 כיסאות מתקפלים יכולים להגיע למשקל של נוסע נוסף ברכב.
אז גם פה יש קלים יותר וקלים במיוחד..
לגבי השולחנות עץ במקבוק.. לטעמי הם כבדים מאוד ביחס לתמורה. פה אני חד וחלק בעד האלומיניום.
מקרר- דגש על מיקום/תצורה נגיש מייתר את הצורך במגירה כבדה ויקרה.. בטח במסגרת כבדה מסביב למקרר כדי לאפשר לאחסן מעליו. מקרר מגירה או מיקום אסטרטגי.
מקרר שוקל בערך 25קג.
מסילה רצינית עם מגירה ותחתית גם תשקול 25קג
ומסגרת מעל המקרר שתאפשר לאחסן מעל ובצדדיו מבלי להפריע לו להישלף בנוחות.. תשקול עוד 15קג..
אנחנו ב65קג... יבש.. בלי מצרכים כלל.
מטבח- יש שוק שלם של כלי מטבח קלים וקומפקטים לאריזה.. כמו כל דבר ברכב .. חיסכון במשקל מתורגם לכסף והרבה.. ולרוב לא בקשר ישיר לכמה גר' חוסכים.
והי... את הקרש בוצר הסקסי עדיף להשאיר בבית. ואם החלטתם לבשל בכלי ברזל יצוק או במדורה אז גם לכלים האלו יש חלופות קלות משמועתית. (קחו בחשבון שבשימוש בגז בשטח זה עוד עלול להיות בזבוז כפול של משקל אם לוקחים בחשבון כמה גז צריך כדי לעבוד עם הכלים מהסוג)
מגירות- עברתי ממגירות פח של רכסים לקונסטורקציה מעץ בירץ בעוביים משתנים עם המון שיחרורי משקל וארגז פלסטיק.
במגירות אלומיניום/פח לטעמי יש המון בזבוז של משקל ונפח, אפשר לצמצם אותם ביצירתיות אבל לטעמי לרוב מגירה היא לא האופציית זיווד הנוחה ביותר בהכרח.
באופן כללי בתוך הקבינה תמיד נוח פאוצים או זיווד טקסטיל.. ובכלל מעדיף כיום אם כבר ארגז אז מפלסטיק, לרוב קל שקט ונעים יותר לשימוש.
הדרך לחסוך בעיני במשקל היא תמיד לזכור אותו כפרמטר מרכזי בכל תוספת שמוסיפים לרכב.
ולשקול, לא להתבייש לשקול גם דברים קטנים.. כמו כן את הרכב בכללותו ולא להסתמך על המפרט הטכני.
תתפלאו כמה קל לעבור את המשקל הכולל.. (..ואת המחיר)
מספיק שעולים מידת גלגל ב2 מידות וזה עלול להיות מתורגם ל100קג+ תוספת.
מיגונים, פגושים וכו'.. זה מאוד תלוי השימוש ברכב ואופי הנהיגה.
אבל גם פה... תזכרו שאנחנו לא באוסטרליה... פה לא קופצים לנו יונקים של 100קג לרכב שדוהר ב60קמש בשביל.
גגון - אישית אעדיף את הגגון לשמור מינימלי ככל הניתן כזה שיספיק לעצים וזבל. ברור לי שיש אילוצים ודעות אחרות.
ברור לי שכל אחד מגדיר את הטיולים שלו קצת אחרת... אחד אוהב לתת גיחה לכמריר פעם ב... אחד אוהב לטייל כשממש סוער ואפשר להסתבך... אחר רוצה להימנע מכמה שיותר טלטלות למנכלית... האחד מסתדר עם מה שהחברים מביאים.. והאחר מעדיף לא להתקע בלי מים לשטוף פנים.. אז מן הסתם אי אפשר שהעדפות של כולם יתלכדו בנוסחה אחידה לכולם, כל אחד שם את הפשרות שלו במקומות שנראה לו.
כדאי גם לזכור גם להקפיד היכן מאחסנים את הציוד מבחינת חלוקת המשקל ברכב, אם זה בהקשר של גובה ומרכז כובד .. ואם זה בהקשר של בין הסרנים המניעים..
אבל עכשיו כבר מתחיל לסטות מהנושא.
אסף, פינוקים?! אתה מכין לילדים נקניקיות זוגלובק..... הכל ליד זה מפנק.. ו.. סמוראי.. זה לא עונש מספק?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סולי
מסילה רצינית עם מגירה ותחתית גם תשקול 25קג
ומסגרת מעל המקרר שתאפשר לאחסן מעל ובצדדיו מבלי להפריע לו להישלף בנוחות.. תשקול עוד 15קג..
אנחנו ב65קג... יבש.. בלי מצרכים כלל.
הגזמת בטרוף.
המסילה+מגירה מאלומיניום אצלי שוקלים אולי 2-3ק"ג.
את הקונסטרוקציה של כלוב המקרר אתה מרים ביד אחת בלי מאמץ.
שוב, קורות אלומיניום ממסגרות חלונות.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סולי
מגירות- עברתי ממגירות פח של רכסים לקונסטורקציה מעץ בירץ בעוביים משתנים עם המון שיחרורי משקל וארגז פלסטיק.
במגירות אלומיניום/פח לטעמי יש המון בזבוז של משקל ונפח, אפשר לצמצם אותם ביצירתיות אבל לטעמי לרוב מגירה היא לא האופציית זיווד הנוחה ביותר בהכרח.
הפח אכן כבד, אבל בירץ'? איפה החסכון במשקל?
ומה עם אבדן נפח בגלל העובי?
שוב, אלומיניום.. 2מ"מ להחליף את הפח. עושה נפלאות למשקל.
אין בזבוז נפח אם אתה לא משתמש במסילה, אלא בהחלקה.
-
תגובה: האומנות של לחסוך במשקל
מבחינת ציוד שינה - אוהל פתיחה מהירה קומפקטי, מיטה מתקפלת לאריזה זעירה, מזרון מתנפח מעצמו עם כרית מתנפחת ושק"ש איכותי.
לטיולים חד יומיים או אף עם לילה מקדים מספיקה לי ציידנית גמישה מדקטלון. לטיולים ארוכים יותר יש מקרר בעל סוללה פנימית אז לא מתעסק עם מערכת מצברים.
ארגז עם ציוד בישול ומטבח. ארגז פלסטיק קבוע ברכב עם ציוד חילוץ. שולחן אלומיניום קל משקל ויציב קבוע ברכב. מזוודת סט בוקסות, סט מפתחות ועוד כלים. ג'ק בקבוק 5 טון, היי ליפט בתא המטען כולל ליפט מייט. ג'ריקן עם ברז 20 ל' ועוד אחד מתקפל 8 ל'. מטפה כיבוי. קומפרסור, בוסטר הנעה, סט תולעים.
פח מתקפל, כיסא קקי בטיולים הארוכים, אוהל מקלחת ומקלחון לטיולים הארוכים.
זהו בערך. אין לי צורך בגגון. אך משפחתי לא מתחברת לטיולים אז אני נוסע בגפי או מקסימום עם עוד חבר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9add53e25c.jpg
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk