-
12 קבצים מצורפים
פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
מפצל נושאים מתוך הפרויקט הזה, לטובת הנגשת המידע.
כמו כל פרויקט הנדסי, השלב הראשון שממנו מניחים הכל הוא אפיון דרישות התכן. סט ההנחות והדרישות או סדרי העדיפויות שבסופו של דבר יכתיבו איך המוצר ייראה. לכל אחד סט דרישות שונות, סדרי עדיפות שונים, אילוצים שונים. לכן, למרות שאנחנו מדברים על משהו שנעשה הרבה בעבר גם מעל דפי הפורום כאן, עדיין, זה משהו אחר ושונה.
אם היו מבקשים ממני לסכם את הדרישה העיקרית מהכלוב שלי במשפט, הייתי כותב משהו כמו:
על המבנה לספק הגנה מירבית לנוסעים תוך שמירה על חווית הג'יפ הפתוח לנהג ולנוסעים.
אבל אז בא איש חכם בדמות אחי הגדול ובמילותיו אמר: קישקוש! זה אוקסימורון. ותיקן אותי כך:
על המבנה לספק הגנה מסויימת לנוסעים תוך שמירה על חווית הג'יפ הפתוח לנהג ולנוסעים.
וזה בדיוק העניין, כלוב בטיחות אמיתי הוא כזה שמגן על הנוסעים בצורה מלאה. הוא כבד, מסורבל וחוסם את הנוף....
מבט מפוקח למציאות בעיניים מכתיב את מכלול הפשרות וניהול הסיכונים שאפשר או כדאי לקחת בטיול כתלות ברכב בו אני נוסע. את החלטות שלי אני לוקח בעיניים פקוחות לרווחה והכי חשוב להיות מודע.
אז לסיום ההקדמה הטרחנית הזו, דרישות התכנון שלי הן כאלה:
1. מתן הגנה סבירה לנהג ולנוסעים במצבי סיכון שיגרתיים במתאר טיול. (הווה אומר שבכל מעלה מאתגר מדי, כנראה שאוריד את הנוסעים מהרכב לפני- זה נכון גם בלי קשר לאיכות הכלוב).
2. מינימום הפרעות בשדה ראייה לנהג ולנוסעים - יש לי ג'יפ פתוח בשביל חוויה מאוד מסוימת. אני בוחר בזאת לא להתקין קשת קדמית אנא כבדו את החלטתי ולא לגנוב את השרשור לדיון בנושא זה.
3. גבולות הגזרה של הכלוב צריכות להיות כאלו שיאפשרו הרכבה של הסגירת פיבר המקורית - הסעיף הזה מעט גמיש.
4. פשטות ייצור והרכבה - בנייה עצמית, כיפופי צינורות בחוץ בתשלום, כל השאר עלי.
5. משקל - בגדול עדיף שיהיה קל ככל הניתן אבל זה המיקום שלו בסדר עדיפויות.
6. מחיר- מחיר זה שיקול שיכול לבוא לידי ביטוי נגיד במספר הכיפופים שאני מרשה לעצמי לשלם עליו לעומת מבנה בצורה אחר, אבל כאן אני משחרר, לא אתקמצן על כיפוף או שניים או על עובי דופן כזה או אחר בגלל שיקול של עלות.
עכשיו לעניין התכנון - האתגר העיקרי מבחינתי, ופה אני שונה מכלובים אחרים זה שאני לא מעוניין לחבר תומכים או קשתות במרכז הבודי - מה שבדרך כלל עושים כשמורידים תומכים מהקשת לקנט של ה CJ\סופה עם בודי ארוך:
קובץ מצורף 143447
(כל הזכויות שמורות לברלי)
הסיבה היא בגלל התאים שייצרתי עם הדפנות הפתוחות, אין לי שום תמיכה אמיתית באזור הזה אל השלדה:
קובץ מצורף 143448
בצוות החשיבה המקומי אצלי עלו מספר פתרונות:
1. ליצור מבנה רוחבי מאחורי מושבי הנוסעים (מעיין הפרדה בין תא הנוסעים לתא המטען) שמתחבר לרצפה מעל תושבות הבודי ואז להוריד תומכים מהקשתות למבנה זה:
קובץ מצורף 143449 קובץ מצורף 143450
2. ליצור מבנה חזק של צינור כפול (בעל מומנט אינרציה גבוה) מעל הקנט של הבודי ואליו לחבר את התומכים:
קובץ מצורף 143451
יש יותר חסרונות מיתרונות לטעמי באפשרות הראשונה כך שהכיוון זה ללכת על תצורת "רכב הספארי" של האפשרות השנייה ולדייק את זה יותר.
מבחינת תצורת הכלוב - במבנה בתמונה מעלה יש מספר בעיות, בראש ובראשונה זה האלכסון הקדמי שתקוע לנוסע בפנים.
מכאן הגעתי לסקיצה הבאה:
קובץ מצורף 143452
יתרונות: מבנה קשיח ומגן מעל תא הנוסעים, מאפשר נוף מלא לנוסעים ללא הפרעה. קל משקל ביחס לאלטרנטיבות.
חסרונות: זה מכוער.... ממש...
עוד קצת משחקים והוספה של צינורות והגעתי לתצורה הזו:
קובץ מצורף 143455
קובץ מצורף 143456
יתרון נוסף בתצורה הזו - זה נותן לי מיקום טוב להוציא עיגון לחגורות בטיחות לנוסעים מאחורה.
מבחינת צינורות. מה שיש לי בראש זה ככה: סקדיול 10, 2 הקשתות המרכזיות והקושרות המקבילות בינהן - בקוטר 48.3 מ"מ. כל השאר בקוטר 42 מ"מ. תכלס את תוספת המבנה האחורי הייתי יכול גם להוריד עוד בקוטר אבל החיסכון במשקל זניח וזה נראה טוב יותר ככה.
מבחינת משקל, זה קטע, לא משנה באיזה תצורה עשיתי לא הצלחתי לזוז ממספר הקסם של 67 ק"ג... הרבה? קצת? אין לי מושג...זה מה שזה.
עזרים ויזואלים:
התכנון הנוכחי על הסופה של אייל: (ההבדל בגובה ניכר, ראו דרישת תכן #3):
קובץ מצורף 143457
על הבודי המקורי שלי:
קובץ מצורף 143458
הכל פתוח לדיון... יאללה הכו בי (מלבד נושא הקשת הקדמית)
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
תתחיל מהפשוט ביותר -
שתי קשתות, ארבע קושרות אורכיות. שתיים בגג, שתיים מיד מעל דפנות המרכב מהסיבה שציינת. כל זה מצול וחצי סקדיול 10 בדיוק כמו שתכננת.
אם אתה מוסיף לזה חיזוקים קצרים בכל הפינות, אתה די מסודר לדעתי.
האלכסונים הכי חשובים הם גם אלו שהכי פחות פרקטיים ברכב נוסעים - אלו שנמצאים במישור החזית של הרכב וחותכים את תא הנוסעים. אז פשוט שכח מהם. זו סיבה לשקול לכופף את הקשתות מסקדיול 40.
השניים בחשיבותם זה אלכסונים במבט צד - אלו שאין בעייה לעשות אבל מפריעים לך אסטטית/מפריעים לגישה למושב הילדים/בשדה הראייה של הילדים. אתה יכול לוותר על אלכסון מהקשת הקדמית ולהסתפק באלכסון מהקשת האחורית קדימה.
בעיקר אם אין אלכסונים לקשת הקדמית, שהיא החשובה בהתהפכות, אז הגג הופך להיות חשוב וכדאי לחזק אותו עם אלכסון אחד או X. פה אתה צריך לראות אם זה לא יהיה קרוב מדי לראשי הנוסעים וזה תלוי בגובה המושב שאתה מרכיב. גם אם בהתחלה זה רק ילדים, זה שיקול.
לא נראה לי שה"סולם" שתכננת בשני הצדדים מוצדק.
האופציה הראשונה שלך עם המבנה המורכב באמצע הג'יפ - תשאיר אותה בתור תרגיל בסולידוורקס :rolleyes:
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
השיקולים שלך דומים לשיקולים שנראה לי שמנחים את מתכנני הקשתות ברכבי סיור צבאיים בניגוד למה שמנחה מתכננים של רכבי מרוץ - לכן אפשר ללמוד מהם. אם לא יכולים לשים אלכסונים כדי לא להפריע לראות ולהעמסה/פריקה מהירה, אז הקשתות עשויות מצינורות בקוטר ועובי גדולים. במקרה שלך, הקשתות נמוכות יותר שזה יתרון, ואין לך בעייה לשים קושרות וX בגג בין שתי הקשתות, אז בכלל מצויין.
קובץ מצורף 143485קובץ מצורף 143484
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
תתחיל מהפשוט ביותר -
שתי קשתות, ארבע קושרות אורכיות. שתיים בגג, שתיים מיד מעל דפנות המרכב מהסיבה שציינת. כל זה מצול וחצי סקדיול 10 בדיוק כמו שתכננת.
אם אתה מוסיף לזה חיזוקים קצרים בכל הפינות, אתה די מסודר לדעתי.
האלכסונים הכי חשובים הם גם אלו שהכי פחות פרקטיים ברכב נוסעים - אלו שנמצאים במישור החזית של הרכב וחותכים את תא הנוסעים. אז פשוט שכח מהם. זו סיבה לשקול לכופף את הקשתות מסקדיול 40.
השניים בחשיבותם זה אלכסונים במבט צד - אלו שאין בעייה לעשות אבל מפריעים לך אסטטית/מפריעים לגישה למושב הילדים/בשדה הראייה של הילדים. אתה יכול לוותר על אלכסון מהקשת הקדמית ולהסתפק באלכסון מהקשת האחורית קדימה.
בעיקר אם אין אלכסונים לקשת הקדמית, שהיא החשובה בהתהפכות, אז הגג הופך להיות חשוב וכדאי לחזק אותו עם אלכסון אחד או X. פה אתה צריך לראות אם זה לא יהיה קרוב מדי לראשי הנוסעים וזה תלוי בגובה המושב שאתה מרכיב. גם אם בהתחלה זה רק ילדים, זה שיקול.
לא נראה לי שה"סולם" שתכננת בשני הצדדים מוצדק.
האופציה הראשונה שלך עם המבנה המורכב באמצע הג'יפ - תשאיר אותה בתור תרגיל בסולידוורקס :rolleyes:
אם אני מבין נכון, אתה אומר שזה מספיק:
קובץ מצורף 143487
אבל אם אני לוקח את ההערה שלך לגבי חיזוק הגג אז לא עדיף ככה? :
קובץ מצורף 143488
כלומר קשת מלאה מעל הנהג, קשת מלאה מעל הנוסעים עם X על הגג ואלכסון אחורה (עזוב כרגע סולם לא סולם)?
המושבים אצלי ( 2 בניגוד ל 3 אצל חברים אחרים) יושבים על הרצפה ולא בגובה בית הגלגל אז יש מספיק מקום לאדם בוגר לשבת מתחת לגג.
בנוגע לסולם - בסוף, צינור יחיד שמקבל כפיפה באמצע לא נראה לי מספיק חזק לתת את התמיכה הראויה. אתה אומר שמספיק? מבנה הסולם הזה הרי חזק בסדר גודל מצינור בודד למאמצי הכפיפה האלה.
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
de fox
כן זה מה שהתכוונתי. מינימליסטי ולא רע בכלל. כמובן שאלכסון גם לקשת הקדמית מתבקש, אבל בדרישות שלך אתה לא רוצה אותו.
ברור שזה יותר חזק יש פה פי 2 ברזל. לא יודע אם זה עדיף.
ציטוט:
בנוגע לסולם - בסוף, צינור יחיד שמקבל כפיפה באמצע לא נראה לי מספיק חזק לתת את התמיכה הראויה. אתה אומר שמספיק? מבנה הסולם הזה הרי חזק בסדר גודל מצינור בודד למאמצי הכפיפה האלה.
הצינור האורכי הזה, אם תצמיד אותו למרכב ותיתן לו עוד חיבור או שניים למרכב לאורכו, זה יחזק גם אותו וגם את המרכב מאד. הסולם נראה לי מיותר לחלוטין בהקשר הזה.
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
הצינור האורכי הזה, אם תצמיד אותו למרכב ותיתן לו עוד חיבור או שניים למרכב לאורכו, זה יחזק גם אותו וגם את המרכב מאד. הסולם נראה לי מיותר לחלוטין בהקשר הזה.
משהו כזה: ?
קובץ מצורף 143489
קובץ מצורף 143490
קובץ מצורף 143491
האלכסון בחיבור לקנט לא אידאלי אבל אני מניח שזה מספיק טוב..
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
כן, משהו כזה.
הקנט שלך עשוי מפרופיל סגור?
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
כן, 40X20 לא זוכר כרגע עובי דופן. מה שהיה זמין במסגרייה באותה נקודת זמן...
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
אז ממש מתבקש לחבר את הצינור אליו בכמה נקודות והנה לך הסולם שרצית.
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
אני כן הייתי משתדל להקשות קצת יותר על האפשרות שמישהו או משהו יעוף החוצה מהג'יפ במקרה התהפכות ומנסה להימנע מפתחים כאלה גדולים בין הפרופילים.
נכון, כולם והכל אמורים להיות קשורים עם חגורות בטיחות וכו', אבל מרפי ידאג לזה שכשתתהפך זה יהיה עם כמה ילדים מאחורה שלקחת לסיבוב בשדות או כשמישהו קפץ רגע לסופר.
רכבים צבאיים זה סיפור אחר - קסדות, יש מפקדים ופקודות... ובסוף חיילים, כידוע, זה משאב מתכלה.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
דוקא במקרה שמישהו לא חגור, עדיף שיעוף מהרכב בהזדמנות הראשונה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
כשיש קשת או כלוב או ROPS כמו שבצבאית קוראים לזה, זה בא עם נוסעים חגורים. הקשת מטרתה לשמר נפח שבו הנוסעים לא ימעכו. ואם אין שום הגנה, כמו בג'יפ מלחמת העולם השנייה, אז אסור להחגר, ההגנה של הנוסעים היא לעוף מהרכב כדי לא להמעך תחתיו. עד כמה שאפשר לקרוא לזה הגנה.
כלוב של מכונית מרוץ זה משהו אחר, המטרה שלו לשמר את הנפח המוגן לא רק בהתהפכות קלילה על הצד אלא גם בהתנגשויות באנרגיות גבוהות ומכל מיני כיוונים, ובזה הוא דומה יותר לרכב נוסעים מודרני. אבל מדברים פה על סיקס פתוח, כל הקטע זה הפתיחות, בלי דלתות, חלון למטה. אני מתחבר לגמרי וגם בסבן שלי שוקל את עניין הקשת הקדמית.
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
המטרה של החגורה היא לשמור את הנוסע בצד הנכון של הקשת התהפכות.
והמטרה של הקשת היא לשרוד התהפכות אחת. לא יותר. זו לא מכונית מירוץ ולא מטילים את הג'יפ מהאוויר.
לכן אפשר ואפילו כדאי 'לאוורר' קצת את הכלוב - פחות חומר, פחות חיזוקים, יותר שדה ראיה ויותר אויר. אחרת למה ג'יפ פתוח?
אסף.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
לא מומחה ולא מהנדס, אבל אני חושב שאת החלק שאתה קורא לו סולם, אם תבנה אותו עם משולשים תשפר את מאזן הכוחות עליו, (כוחות מתיחה על הפרופיל התחתון וכוחות כיווץ על הקורה העליונה) וכך תקבל חוזק משופר עבור פחות חומר (פחות משקל), בהשוואה למבנה סולם.
במיוחד לאור העובדה שהפרופיל התחתון חלש יחסית - נראה לי שעדיף להמיר את הכוחות עליו לכוחות מתיחה.
קובץ מצורף 143492
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
לא מומחה ולא מהנדס, אבל אני חושב שאת החלק שאתה קורא לו סולם, אם תבנה אותו עם משולשים תשפר את מאזן הכוחות עליו, (כוחות מתיחה על הפרופיל התחתון וכוחות כיווץ על הקורה העליונה) וכך תקבל חוזק משופר עבור פחות חומר (פחות משקל), בהשוואה למבנה סולם.
במיוחד לאור העובדה שהפרופיל התחתון חלש יחסית - נראה לי שעדיף להמיר את הכוחות עליו לכוחות מתיחה.
קובץ מצורף 143492
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אתה לא לגמרי טועה אבל אתה כן מפספס את דרישת תכן #4 [emoji6]
בכל מקרה זהו, אבוד, נמרוד שכנע אותי
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ממעבר מהיר על השרשור RR נראה לי שקטן עליך [emoji16]
בכל מקרה במבנה סולם כל הכוח האנכי שנשען דרך שלבי הסולם על הפרופיל התחתון, מתבטא בלחץ אנכי נקודתי עליו ללא פיזור הכוח לצדדים. בהתחשב במידות שלו, נראה לי שזה לא נכון ומאבד הרבה פוטנציאל חוזק של סוג הקורות האלה. אפילו אם רק בנקודת הלחץ תפצל את השלב בסולם לשני דיאגונלים, כבר תרוויח חוזק משמעותי ותקל על הפרופיל הרזה..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
ממעבר מהיר על השרשור RR נראה לי שקטן עליך [emoji16]
בכל מקרה במבנה סולם כל הכוח האנכי שנשען דרך שלבי הסולם על הפרופיל התחתון, מתבטא בלחץ אנכי נקודתי עליו ללא פיזור הכוח לצדדים. בהתחשב במידות שלו, נראה לי שזה לא נכון ומאבד הרבה פוטנציאל חוזק של סוג הקורות האלה. אפילו אם רק בנקודת הלחץ תפצל את השלב בסולם לשני דיאגונלים, כבר תרוויח חוזק משמעותי ותקל על הפרופיל הרזה..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
זה לא לגמרי מדוייק כי הפעלת כוח נקודתי אנכי שואפת לכופף את הצינור העליון ומה שמתנגד לזה זה הקורות חיבור שנמצאות במתיחה. זה נכון שמבנה מסבך עובד טוב יותר אבל שם המשחק זה הגדלת מומנט האינרציה בכיוון הפעלת הכוח ומבנה הסולם תורם לזה מאוד בפשטות יחסית.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
de fox
דוקא במקרה שמישהו לא חגור, עדיף שיעוף מהרכב בהזדמנות הראשונה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לא באמת.
מה שקורה בפועל זה שלא מעט פעמים הרכב מתגלגל על האדם שנזרק החוצה.
מה שכן, תרפד את העלוב באזור הראשים של היושבים.
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ממליץ בחום לשחק קצת עם הזוויות של הכיפוף של הקשת הראשית (יותר טרפזי, עם נטיה קלה אחורה), יעשה פלאים לאסטטיקה. אתה יכול להסתכל על הכלוב שלי לרפרנס.
Sent from my Pixel 4a (5G) using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ה"סולם" הזה שהתחלנו לדבר עליו הוא הסטה של הנושא. עקרונית, אין שום סיבה שיהיו במסבך שני צינורות מקבילים וקרובים אחד לשני. זה בזבוז חומר. בכלל, המוט הזה שהולך לאורך המרכב, הוא שם רק כי אתה מרגיש שהשינויים שעשית החלישו את הדופן של המרכב באזור הזה. במבנה התהפכות מקורי של סיקס או סופה ישראלים, הדופן של המרכב מחוזקת יחסית לג'יפ אמריקאי מקורי בין הצינורות ששתולים במרכב עבור הקשתות. והכלוב המקורי הוא בצדק הרפרנס וברירת המחדל למה שאתה בונה.
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
להבנתי, החשש הוא שעיוות או עומס על הדופן יכולה לפגוע בסגירה של דלתות הצד.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
מטרת הכלוב היא להגן על חיי הנוסעים, לא על אטימות תאי הזיווד. אלא אם בעל הבית יאמר אחרת?
-
פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
בדימיון שלי, במקרה שהכלוב נשען על הדופן העליונה של התא (ללא חיזוק מתאים) והתהפוכות מתרחשת, הדופן הזו מתקפלת וקורסת כמו נייר ואיתה הקשת והנוסעים.
במקרה כזה פחות מעניין אותי אם הדלת תיפתח או לא….
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
ה"סולם" הזה שהתחלנו לדבר עליו הוא הסטה של הנושא. עקרונית, אין שום סיבה שיהיו במסבך שני צינורות מקבילים וקרובים אחד לשני. זה בזבוז חומר. בכלל, המוט הזה שהולך לאורך המרכב, הוא שם רק כי אתה מרגיש שהשינויים שעשית החלישו את הדופן של המרכב באזור הזה. במבנה התהפכות מקורי של סיקס או סופה ישראלים, הדופן של המרכב מחוזקת יחסית לג'יפ אמריקאי מקורי בין הצינורות ששתולים במרכב עבור הקשתות. והכלוב המקורי הוא בצדק הרפרנס וברירת המחדל למה שאתה בונה.
ומכיוון שכך, למה לא ללכת על המקורי?
הכי יפה, הכי מתאים, הכי הכל.
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
PW
ומכיוון שכך, למה לא ללכת על המקורי?
הכי יפה, הכי מתאים, הכי הכל.
במקרה הנידון המרכב לא מקורי וכתוצאה מתבקש פתרון מתאים
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
15 קבצים מצורפים
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
זמן ברזלים....
2 הקשתות והצינורות - צול וחצי (48 ממ חיצוני) סקדיול 40, כופופו והמתינו לי כמה חודשים.
קובץ מצורף 146517
2 הקשתות הוזמנו זהות, קשת קדמית למידה הסופית וקשת אחורית תיחתך למידה עם הזווית הרצויה:
קובץ מצורף 146518
עזבו את הסקיצה של הכלוב היא לא רלוונטית, הפואנטה זה שהקשת האחורית אמורה לאפשר הרכבה של הסגירה הזו אז יש לה נטייה קדימה. מדדתי 77 מעלות על המישור החיצוני של הסגירה.
עוד מזמן ייצרתי את התושבות של הקשת הקדמית שמתחברות לרצפה מאחורי מושבי הנהג והנוסע. נותר רק למקם את הקשת ולרתך:
קובץ מצורף 146519
קובץ מצורף 146520
קובץ מצורף 146521
הקשת האחורית צריכה להתקצר למידה סופית ולהיחתך עם זווית. נדרשתי למעט חישובים של טריגונומטריה בסיסית - גובה סופי של הקשת ידוע, זווית נטייה ידועה - סינוס הזווית וכאלה ייתן לי את המידה הסופית לחיתוך ואז נותר לי לחתוך בזווית באוריינטציה זהה את 2 צדדי הקשת.
נעזרתי בצינור PVC שהיה לי שמתלבש בול על הצינור של הקשת, אותו חתכתי באמצעות מסור סרט עם מד זווית ב 13 מעלות (90-77) כך שיהיה לי סוג של ג'יג.
עכשיו נותר לי לוודא שאני מלביש את הצינור PVC ומסמן את קו החיתוך באותה אוריינטציה ב 2 הצדדים. ייצרתי ג'יג סימון לאמצע הצינור, הנחתי את הקשת האחורית על רצפה מישורית וסימנתי בשני הצדדים את קו האמצע:
קובץ מצורף 146522
קובץ מצורף 146523
עכשיו אפשר לסמן את זווית החיתוך עם חתיכת ה PVC שנחתכה בזווית הרצוייה:
קובץ מצורף 146524
קובץ מצורף 146525
קובץ מצורף 146526
חתכתי בתשומת לב עם דיסק לפי הסימון.
קובץ מצורף 146527
יצא יותר טוב משציפיתי.
קובץ מצורף 146528
מתמטיקה!! זה אשכרה עובד...
הקשת האחורית מרותחת כמובן לפלטות פיזור לחץ מאחורה. מתחת לקשת יש קורה שרצה אנכית ישר לתושבת בודי האחורית.
קובץ מצורף 146529
קובץ מצורף 146530
2 קשתות מרותכות למקומם. כמובן שתוך כדי ובסוף מדידות לוודא שהכל ישר ובמידות הרצויות.
לשלב הבא הצטיידתי בממתק של ממש, מחכה להשתמש בו, בינתיים עשיתי ניסוי כלים:
קובץ מצורף 146531
המשך יבוא.....
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
de fox
המשך יבוא.....
המשפט הזה לבדו שווה הכל.
כיף לשמוע ולראות שאתה ממשיך!!!
-
16 קבצים מצורפים
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
בפעם האחרונה שביצעתי חיתוכי "FISH MOUTH" זה היה אי שם בשנת 2011 כשבתור סטודנט בניתי עם חברים את רכב הפורמולה SAE באוניברסטית בן גוריון. אז זה היה מבצע של ממש, עשרות צינורות לשלדת מסבך. הפרקטיקה הייתה מתוחכמת - מתוך מודל התלת ממד היינו מבודדים כל צינור, ממירים אותו לפורמט SHEET METAL משם מוציאם פריסה, אותה מדפיסים בקנה מידה 1:1, בפריסה היינו מסמנים נקודות ייחוס על מנת לוודא אוריינטציה של החיתוכים בין 2 צדדי הצינור וכדי לדעת מה מה אורך הצינור, את הפריסה הייתו מלפפים ומדביקים סביב הצינור ואז חותכים ומפסלים את קצה הצינור עם דיסק לפי השבלונה....
הפעם שמתי את ידי על NOCHER ועוד איכותי! אבל האתגר עדיין קיים - איך אני חותך 2 צדדים בזווית שונות באורינטציה נכונה אחד כלפי השני ובאורך המדוייק?
עבור פבריקטור מנוסה אני מניח שהפרקטיקה ברורה - לוקחים מידה בין צינורות, מבינים את זווית האוריינטציה של החיתוך בין הקצוות וקדימה לעסק.
עבור חובבן שכמותי שעושה זאת לראשונה ואין לי כל אינטואציה או פרקטיקה ברורה בראש ויותר מכל, השיקול המוביל הוא שאין לי מספיק חומר גלם לטעויות....
מציג בפניכם...מכשיר הכנה לחיתוך צינורות:
קובץ מצורף 146556
קובץ מצורף 146557
עבור ארבעת הקושרות האופקיות זה תכלס אותם חיתוכים, צד אחד ישר, צד שני 13 מעלות (הנטייה של הקשת האחורית). אז ביצעתי 2 חיתוכים כאלה על 2 צינורות PVC בקוטר 50 והשחלתי את 2 החתיכות לצינור 60 וקיבלתי קושרת טלסקופית, ככה אני יכול לדמות בקלות את האורך לחיתוך. לפני חיתוך צינורות ה PVC סימנתי קו לאורכם ואת החיתוכים בנוצ'ר ביצעתי ביחס לקו הזה.
התקנתי את הקושרת הטלסקופית במיקום הרצוי כשאני ממקם את קצוות הצינור החתוכות שייתלבשו על הקשתות כמו בתמונה למעלה (במצב זה צד אחד של הצינור PVC מסתובב ביחס לקו סימון המקורי) :
קובץ מצורף 146564
במצב זה נעלתי את הצינורות שלא יסתובבו אחד ביחס לשני. חזרתי לנוצ'ר, החזרתי את צינור ה PVC למיקום החיתוך על פי הקו המקורי והוספתי סימון לאוריינטציה של הקו של הצינור שהסתובב:
קובץ מצורף 146558
קובץ מצורף 146559
בתמונה כאן, רואים מימין את קו הסימון מיושר על תושבת הנוצ'ר (קו הייחוס לחתוך הראשון) ומשמאל את קו הייחוס לחיתוך השני וה"אינדיקטור" שהוספתי.
אחרי כל הסטאפ המסובך הזה הפרקטיקה פשוטה:
תחילה מסמן קו ייחוס לאורך צינור:
קובץ מצורף 146560
אחר כך מבצע חיתוך ראשון כשהנוצ'ר מכוון ל 0 (זווית ישרה) וקו הייחוס מיושר לתושבת הצינור בנוצ'ר:
קובץ מצורף 146561
אחרי החיתוך הישר, שולף את הצינור, מסובב אותו לצד השני. את המידה בין 2 החיתוכים אני לוקח מהמודל PVC ומסמן את הנקודה לחיתוך על הצינור.
לחיתוך השני אני מסיט את הנוצ'ר ל 13 מעלות ומכניס את הקצה השני של הצינור - הפעם כשקו הייחוס על האינדיקטור שהתקנתי.
אני מכוון את הצינור שסימון מידת האורך יהיה מול כוס החיתוך:
קובץ מצורף 146562
מהדק את המתקן וחותך:
קובץ מצורף 146563
וזהו... צינור חתוך למידה הנכונה באוריינטצה הנכונה ומתיישב בול:
קובץ מצורף 146565
קובץ מצורף 146566
מאחר והאוריינטציה בין החיתוכים היא זהה בכל ארבעת הקושרות, נותר לי רק לקחת מידת אורך עבור כל קושרת ולבצע חיתוכים על פי אותו תהליך לכל הארבעה.
קובץ מצורף 146556
קובץ מצורף 146567
קובץ מצורף 146568
קובץ מצורף 146569
קובץ מצורף 146570
יש משהו נורא מספק בהתקנה של צינור כזה אחרי חיתוך ולראות שזה מתלבש בול! גם בהתאמה של ה FISH NOUTH וגם באורך הצינור (שלא יהיה קצר מדי או ארוך מדי).
קובץ מצורף 146571
עוד לא ריתכתי כלום. קודם צריך להשחיז ולתת CHAMFER לכל FISH MOUTH ואז אתפוס בפיקים. נראה לי שאחרי זה אני יכול להרים את הכלוב ולסיים את המשך הבנייה וריתוכים מחוץ לרכב.
זהו להפעם.
-
תגובה: פרויקט בתוך פרויקט - כלוב בטיחות\התהפכות ל CJ ארוך
מדהים!!!
Sent from my CPH2465 using Tapatalk