-
(פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
דיון שהתפתח בפורום דירוג המעלות (מעלה נח) ופוצל לנושא נפרד
אכן. לפני חודשיים, פסח 2023, משוטח מיושר וקליל.
ההקפצה הזאת של הסקר מזכירה לי את פסח הקודם, 2022. שנה לפני. יום ראשון של טיול מרובה לילות ומשתתפים. שתי משפחות בשני כלי רכב, נפגשנו אחר הצהריים במצפה רמון וחיפשנו משהו קליל להעביר את הזמן לפני שנפגשים לחניון לילה עם שאר המשתתפים דרומה בנחלים הגדולים. החלטנו על נסיעה רגועה בשביל השחור על שפת המצוק, ירידה במעלה נוח, חזרה לכביש 40 ודרומה.
אז נסענו לאורך המצוק, עצרנו בתצפית לקפה, והגענו לראש מעלה נוח. לפנינו יורדת שיירה, הכלים האחרונים למעלה, נעמדנו אחריהם. אחרי כמה דקות שהם לא זזים, זזנו הצידה לרחבת החנייה ודוממנו מנועים. הפסקת פיפי. אחרי עוד עשר דקות, והם לא זזים, פתחנו פק"ל קפה. התיישבנו על שפת המצוק, ואנחנו רואים שיירה ארוכה שפשוט לא זזה. השותף שלי לטיול, איש מודיעין בהוויתו, החליט להתעמק במה שקורה שם, ויש לו עיניים טובות. הוא מסביר לי שזה נראה כמו טיול מאורגן, והאיש עם החולצה הצהובה שהוא מצביע עליו, הוא מתרוצץ בין שלוש מדרגות, ומכוון כל רכב ורכב באופן אישי. זה המדריך. אחרי שהוצאתי את משקפת ה8X30 הקלאסית מתא הכפפות, הבנתי שהוא צודק. ניסאן פטרול מדוגם חנה בתחתית המעלה. בשיירה יש משהו כמו 15 כלים, הכל מהכל - מסובארו XV דרך דאצ'יה דאסטר, גראנד ויטארות מכל הדורות ועד מיצובישי פאג'רו במאסף. אחרי תצפית על קצב ההתקדמות, עשינו חישוב זריז, שאם אותו מסכן בחולצה הצהובה צריך להמשיך ולרוץ בין כל שלושת המכשולים עבור כל רכב (למה אין עוזר מדריך או שניים? או שהיה משאיר בכל מעבר מכוון אחד שהוא יכול לסמוך עליו? ובכלל האם יש שלוש מדרגות שמצדיקות מכוון כשיורדים את מעלה נוח?) גם אם נניח שעבור הרכבים הרכים בלבד, זה ייקח מינימום ככה וככה. פתחנו בירות ופיצוחים, הילדים פתחו למעלה שולחן טאקי.
ישבנו על המצוק כשעתיים. כשהרכב האחרון ירד במדרגה האחרונה נכנסנו לכלים וירדנו את מעלה נוח. חמש דקות. הגענו למטה, התקדמנו עוד חמש דקות והגענו למאסף של השיירה. והם נוסעים לאט. ממש לאט. השמש כבר שוקעת. מה שהיה אמור להיות סיבוב של שעה וחצי כולל קפה כבר גמר לנו את היום, עוד נצטרך להסביר לפקח למה אנחנו בשמורה בחושך. החברים יחכו לנו בחניון הלילה, אנחנו אלו שנקים אוהלים בחושך, במקום ההיפך. פתחתי מכשיר קשר על סריקה. מצאתי את התדר, אני שומע את המדריך. השיירה נעצרת על כל סוללת עפר בדרך לציר הנפט, וגם כשהיא זזה זה בסלו מושן. באיזה שהוא שלב, נמאס לי ולא אכפת לי כבר שיגידו שאני חוליגן ובושה למדבקת ג'יפולוג על הרכב. נתנו גז ועקפנו לצד השביל במהירות, את כל השיירה, כשאני שומע בקשר את המדריך אומר - תעצרו, תנו למשוגעים האלו לעבור. עצרנו לידו. על הרכב מדבקה של אחת מחברות הטיולים המוכרות פה לכולם. לא משנה מי המדריך. אמרתי לו שימסור ד"ש לבוס.
מעלה תהיות על הנושא הזה של איזה רכב מתאים לאיזה מעלה - בירידה אני מזכיר - וגם על שימוש מתחשב במשאב ציבורי כמו מעלה נוח בחול המועד פסח.
-
תגובה: מעלה נח
באותו נושא (ואולי כדי לפצל לנושא חדש....) לפני כחודש מגיעים לסכין צפורים מכיוון מזרח, קולטים קבוצה גדולה בירידה ונכנסים מתחת לפריסה קלה לתת ביס באיזו חיה עד שיסיימו. מסתבר שמדובר בקבוצה גדולה שמורכבת ממגוון רכבי 4*4 וכמה SUV (אבל אמיתי לפי הפרסומות), לקח להם כשעה וחצי !! לרדת את מה שעלינו אח"כ במס' דקות. עכשיו אין לי בעיה עם מטיילים, קבוצות וג'יפאים מכל הסוגים וזו לא תחרות של מי יש יותר גדול אבל באמת לרדת שם עם SUV אמיתי ולעשות עבודות מע"צ בירידה שסוללות את הדרך תוקע תא שטח שלם לשעות, אולי כן יש לפנות למובילי הטיולים שיפעילו שיקול דעת שמתחשב גם בשאר ציבור המטיילים כשהם בונים מסלול לקבוצה. אציין כי הייתה גם עוד קבוצה במקביל שבאה וחזרה על הציר שלנו אחרי שהמתינו כ 15 ד' והבינו שאם הם רוצים לעלות הם צריכים להעלות קורבן (שזה מה שעשינו בהפסקה) או לחפש מסלול חדש.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
אכן. לפני חודשיים, פסח 2023, משוטח מיושר וקליל.
ההקפצה הזאת של הסקר מזכירה לי את פסח הקודם, 2022. שנה לפני. יום ראשון של טיול מרובה לילות ומשתתפים. שתי משפחות בשני כלי רכב, נפגשנו אחר הצהריים במצפה רמון וחיפשנו משהו קליל להעביר את הזמן לפני שנפגשים לחניון לילה עם שאר המשתתפים דרומה בנחלים הגדולים. החלטנו על נסיעה רגועה בשביל השחור על שפת המצוק, ירידה במעלה נוח, חזרה לכביש 40 ודרומה.
אז נסענו לאורך המצוק, עצרנו בתצפית לקפה, והגענו לראש מעלה נוח. לפנינו יורדת שיירה, הכלים האחרונים למעלה, נעמדנו אחריהם. אחרי כמה דקות שהם לא זזים, זזנו הצידה לרחבת החנייה ודוממנו מנועים. הפסקת פיפי. אחרי עוד עשר דקות, והם לא זזים, פתחנו פק"ל קפה. התיישבנו על שפת המצוק, ואנחנו רואים שיירה ארוכה שפשוט לא זזה. השותף שלי לטיול, איש מודיעין בהוויתו, החליט להתעמק במה שקורה שם, ויש לו עיניים טובות. הוא מסביר לי שזה נראה כמו טיול מאורגן, והאיש עם החולצה הצהובה שהוא מצביע עליו, הוא מתרוצץ בין שלוש מדרגות, ומכוון כל רכב ורכב באופן אישי. זה המדריך. אחרי שהוצאתי את משקפת ה8X30 הקלאסית מתא הכפפות, הבנתי שהוא צודק. ניסאן פטרול מדוגם חנה בתחתית המעלה. בשיירה יש משהו כמו 15 כלים, הכל מהכל - מסובארו XV דרך דאצ'יה דאסטר, גראנד ויטארות מכל הדורות ועד מיצובישי פאג'רו במאסף. אחרי תצפית על קצב ההתקדמות, עשינו חישוב זריז, שאם אותו מסכן בחולצה הצהובה צריך להמשיך ולרוץ בין כל שלושת המכשולים עבור כל רכב (למה אין עוזר מדריך או שניים? או שהיה משאיר בכל מעבר מכוון אחד שהוא יכול לסמוך עליו? ובכלל האם יש שלוש מדרגות שמצדיקות מכוון כשיורדים את מעלה נוח?) גם אם נניח שעבור הרכבים הרכים בלבד, זה ייקח מינימום ככה וככה. פתחנו בירות ופיצוחים, הילדים פתחו למעלה שולחן טאקי.
ישבנו על המצוק כשעתיים. כשהרכב האחרון ירד במדרגה האחרונה נכנסנו לכלים וירדנו את מעלה נוח. חמש דקות. הגענו למטה, התקדמנו עוד חמש דקות והגענו למאסף של השיירה. והם נוסעים לאט. ממש לאט. השמש כבר שוקעת. מה שהיה אמור להיות סיבוב של שעה וחצי כולל קפה כבר גמר לנו את היום, עוד נצטרך להסביר לפקח למה אנחנו בשמורה בחושך. החברים יחכו לנו בחניון הלילה, אנחנו אלו שנקים אוהלים בחושך, במקום ההיפך. פתחתי מכשיר קשר על סריקה. מצאתי את התדר, אני שומע את המדריך. השיירה נעצרת על כל סוללת עפר בדרך לציר הנפט, וגם כשהיא זזה זה בסלו מושן. באיזה שהוא שלב, נמאס לי ולא אכפת לי כבר שיגידו שאני חוליגן ובושה למדבקת ג'יפולוג על הרכב. נתנו גז ועקפנו לצד השביל במהירות, את כל השיירה, כשאני שומע בקשר את המדריך אומר - תעצרו, תנו למשוגעים האלו לעבור. עצרנו לידו. על הרכב מדבקה של אחת מחברות הטיולים המוכרות פה לכולם. לא משנה מי המדריך. אמרתי לו שימסור ד"ש לבוס.
מעלה תהיות על הנושא הזה של איזה רכב מתאים לאיזה מעלה - בירידה אני מזכיר - וגם על שימוש מתחשב במשאב ציבורי כמו מעלה נוח בחול המועד פסח.
-
תגובה: מעלה נח
התחשבות זה שם המשחק.
אני לא חושב שיש לרמת רכבים מסוימת בעלות על השטח.
(כמובן שהיסטוריית הרכבים שלי משחקת תפקיד)
כמו בהרבה דברים דעת רוב האנשים על הרמה הראויה תהייה עם מתאם גבוה לסוג הרכב והניסיון שלהם.
אבל אם בחרת לאתגר את עצמך עם רכב מאתגר, או לתקוע את המעלה לשעתיים, מן הראוי שתתחשב ותיתן לאחרים לעבור מידי פעם. כמו רכב איטי בעליה בכביש, כמו מי שעומד במדרגות נעות ומי שהולך, כמו מי שמפליץ מחוץ למעלית.
התחשבות.
-
תגובה: מעלה נח
התחשבות זה לפני, בשלב שמפעילים שיקול דעת בהתאמת המסלול לקבוצה/רכבים. ובדיוק בנק' האלו שנמרוד ואני העלנו גם אי אפשר להתחשב, חבורה שהחלה לרדת , ואני בטוח שהם מתחשבים ואנשים נחמדים, סוגרת את המעלה/מורד/מדרגה/תא השטח לדקות עד שעות בדוגמא של נמרוד ושלי. ואני לא בא בשום טענה לאלו שהובלו לשם ורק רוצים לחזור הבייתה עם כמה שפחות נזקים.... האחריות היא על מוביל הטיול (והובלתי בחיי אחד או שניים).
וכפי שציינתי , אולי יש פה סיבה לפיצול לדיון חדש מההודעה של נמרוד וקדימה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אומי5
התחשבות זה שם המשחק.
אני לא חושב שיש לרמת רכבים מסוימת בעלות על השטח.
(כמובן שהיסטוריית הרכבים שלי משחקת תפקיד)
כמו בהרבה דברים דעת רוב האנשים על הרמה הראויה תהייה עם מתאם גבוה לסוג הרכב והניסיון שלהם.
אבל אם בחרת לאתגר את עצמך עם רכב מאתגר, או לתקוע את המעלה לשעתיים, מן הראוי שתתחשב ותיתן לאחרים לעבור מידי פעם. כמו רכב איטי בעליה בכביש, כמו מי שעומד במדרגות נעות ומי שהולך, כמו מי שמפליץ מחוץ למעלית.
התחשבות.
-
תגובה: מעלה נח
במקרים רבים במצב כזה פשוט עקפתי ונכנסתי לפני הקורבן הבא בשיירה.
איכשהו כשאתה נכנס רכב בודד או שניים בתוך קבוצה אף אחד לא אומר לך לא.
אסף.
-
תגובה: מעלה נח
בציר רגיל אין בעיה, או יש פחות בעיה. כשאתה מגיע למעלה/מורד/מדרגה בשביל צר ו 20 רכבי 4*4 ו SUV אמיתי שאין להם מושג בכלל איפה ולמה הם שם החלו כבר לרדת או לעלות ויש מוביל אחד שגם בונה וגם רץ 20 פעם את כל המעלה/מורד....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
במקרים רבים במצב כזה פשוט עקפתי ונכנסתי לפני הקורבן הבא בשיירה.
איכשהו כשאתה נכנס רכב בודד או שניים בתוך קבוצה אף אחד לא אומר לך לא.
אסף.
-
תגובה: מעלה נח
לפעמים אני מחכה כמו פולני עד שמבינים את הרמז, וכשאני מאבד סבלנות אני מחפש את השביל המקביל שיאפשר לתת גז ולעקוף בצורה בטוחה (שיתמודדו עם האבק). לפעמים סתם לא מודעים לקיומך או לזה שאתה רוצה לנסוע מהר יותר.. בדרך כלל שאני מתחיל עקיפה מבינים את הרמז ונותנים להשלים ובאמת שאף אחד עוד לא עשה לי דווקא.. אין מה לעשות. בעיקר בחגים לעיתים צריך לחכות או לחכות להזדמנות לעקוף. סיטואציה של לחכות שעתיים זה ממש קיצוני.. הייתי יורד ברגל ופונה למדריך בבקשה לעקוף ברגע שיתאפשר.
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
מעלה כזה או אחר. כשיורדים או עולים אחד אחד - קלאסי לעקוף.
אם זו קבוצה מאורגנת לא תהיה בעיה. אם זה קבוצה של חברים זה תלוי מאוד מי האנשים (כי כשיש מדריך כולם ראש קטן - 'לקוחות' )
אסף.
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
לא בדיוק אותו מקרה, אבל- לפני כמה שבועות אחרי אירוע השטפונות בדרום, ירדנו אני ועוד חבר אתר לסיבוב קצר בפארן-קניון לבן.
בשלב מסויים הגיחה מאחורינו שיירת sbs וירדנו לצידי השביל לתת להם לעבור.
מיותר לציין (ויסלחו לי בעלי הsbs הנורמטיביים) שהם עקפו אותנו בפראות תוך כדי ענני אבק והעפת אבנים לכל עבר.
מיטב הקללות שודרו בקשר בינינו ולאחר כמה מטרים זיהינו שהאחרון בשיירה עצר עם פנצ'ר. (פעם ראשונה שלא עצרתי לעזור למישהו בשטח). כמובן שהשיירה הסתובבה וחזרה על עקבותיה ושוב עצרנו בצד, אבל במקום להגיע לבחור המפונצ'ר היו עסוקים בלעצור לידינו, לגדף ולקלל.
זה היה ממש על סף אלימות פיזית. הלקח - צאו מנקודת הנחה שתמיד מישהו שומע אתכם בקשר...
לגבי הבחור המסכן שהוביל את השיירה הזו במורד מעלה נח, אני הייתי מצפה מחברת שגובה תשלום לעשות סיור מקדים למסלול. לא נשמע לי שזה קרה במקרה המדובר.
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
אני החבר שטייל עם שניר.
אני חושב שאתה מגזים עם הקללות...
לא קיללנו אבל הוצאנו קיטור: " מפגרים" "ערסים" " מטומטמים" וכד..
חשוב לציין שהבחור שכמעט התחיל מהומה אמר שהוא חזר כדי לחפש אותנו והוא ישר הבין שזה אנחנו.
רק היה חסר כיסא פלסטיק בסיפור וזה היה נגמר אחרת, בכל מקרה הסיפור הקשר נכון מאידך התגובות של אנשים לא צריכות להיות ככה
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
נמרוד לא הבנתי,
סרקת את התדר ומצאת את התדר של השיירה,
לא יכולת לעלות מולו לבקש ממנו לעצור שניה?
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
נו, אם כבר מורקים -
1. אני עם מוביל קבוצה מאחת החברות המוכרות, מובילים קבוצה בקצב טוב את מעלה עשוש מלמטה למעלה.
מגיעה קבוצה של sbsים מטעם חברה אחרת, מובלת על ידי פרסונה מאד מוכרת בספורט המוטורי, הם עושים את חוצה ישראל בsbs.
לא בא להם לחכות, אבל המוביל שלי אסרטיבי. הפרסונה ממשיכה להפעיל לחץ וקצת קשרים ביני לבינו לבינם, עד שבאיזשהו שלב אמרנו יאללה, רק שהרעש שהם עושים יעלם מהמקום כי הם לא ישבו בשקט ולא נעים להיות שם (וכן, לקוחות).
הם עלו, האבק והרעש הרב איתם. זה לא שלא יכלו לנסוע ברגוע, אבל כפי שהבנתם - לא עניין אותם אף אחד אחר. העיקר שלא ראינו אותם שוב.
2. אני ועוד כמה חברים מפה, נוסעים את נקרות. קצב טוב, בלי עצירות. ברקע אני רואה ענן אבק מתקרב אלינו. שלושה כלים - לנד קרוזר, jk וצירוקי, משופרים מהתחת, נצמדים אלינו ואז עוקפים כשהם עוברים את גבולות השבילים לשטח שבו לכאורה אמורים לקבל דוח.
בהמשך פגשנו אותם מתחת לקשת, המשכנו. הם שוב עקפו באותה ברוטליות.
ילדים יושבים על ההורים שנוהגים, אגב.
שם רע לגיפאים כבר אמרנו?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
לכל הכלים יש קבוצות שמוציאות להם שם רע...
פשוט אנחנו בישראל ורוב האנשים חושבים שברגע שהם קנו כלי( כל כלי) השמש זורחת להם מהתחת
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
לפני אי-אלו שנים חיכינו כמעט שעה וחצי בתור לרדת במדרגת הנקרות.
לא SUV מפונפנים, ולא קבוצה מודרכת חסרת נסיון.
3-4 חסרי דרך ארץ וכישורי נהיגה, בסופות מודגמות.
33, הגבהות ונעילות ואפס יכולת נהיגה שניסו לעלות את המדרגה, שאז הייתה פשוטה יותר ממצבה היום.
רבו, צעקו, פרקו צמיגים שהורידו מהם יותר מידי אויר ונתקעו שוב ושוב, וסרבו לאפשר וויסות תנועה גם בירידה.
ובפרקטיקה, זה לא קשור לסוג הרכב, זה קשור לדרך ארץ, והתחשבות בשאר באי הדרך.
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
SBSים אלו החארות הכי גדולים בדכ.
חוסר התחשבות בטבע (מפגע סביבתי) ובאנשים אחרים.
ובאופן כללי, אני כבר למדתי, בסופשים עדיף להתרחק מכל המסלולים המפורסמים, ובכלל להתרחק מבני אדם.
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
פסח האחרון , אני וחבר מגיעים למעלה עשוש בירידה. רואים קבוצה שמתחילה לעלות.
ממתינים למעלה ומסתכלים עליהם מהמצוק.
מתחיל לעלות קאיה ספורטאז' נתקע בפודרה שעוד לפני המדרגות, נכבה ולא מניע.
חצי שעה הם מנסים לברר מה הבעיה ברכב באותה נקודה שהוא תקוע.
בסוף אני צועק להם מלמעלה אם הם יכולים לדרדר אותו אחורה ושאחנו נרד בנתיים.
כמובן שקיבלנו צעקות וקללות שנמתין בשקט, אז המתנו. בינתיים מגיעה מאחוריהם עוד קבוצה, מאותו סוג של טיפוסים המוביל שכנראה מדבר בשפה שלהם מבקש מהם אז הם מקשיבים לו ומפנים את הספורטאז' אחורה.
אז ביקשנו מהמוביל של הקבוצה השנייה שייתן לנו שנייה לרדת וירדנו.
כשעברנו ליד החבר'ה עם הסופרטאז' אמרנו חג שמח וכמובן שלא קיבלנו תגובה אבל כן קיבלנו פרצופים לא נחמדים בלשון המעטה
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
בחול המועד פסח, קבוצת מטיילים של אחת מקבוצת ההתנדבות הגדולות, נתקעת במעלה אשמדי בשל רכב לא תקין. במקום להתלונן על מר גורלנו ולגלגל עיניים, שינסנו מותנים וסייענו בחילוץ.
נמרוד, אין לי מושג על איזה חברת טיולים מדובר, אך אם במקום לשלוח ד״ש לבוס, הייתם מסייעים למדריך האומלל (כל אחד לוקח מדרגה), כנראה שגם הייתם מקבלים הכרת תודה וגם הייתם מקצרים מאוד את משך ההמתנה שלכם. בסיום גם היו נותנים לכם לעקוף תוך נפנופי ידיים לשלום.
לגבי חוליגנים ב sbs או בכלים משופרים אחרים, הנושא נטחן עד דק. כנראה, שסבלנות וסובלנות נמצאת ביחס הפוך לרמת העבירות של הרכב בו נוהגים…
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
(פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבי ביטר
SBSים אלו החארות הכי גדולים בדכ.
חוסר התחשבות בטבע (מפגע סביבתי) ובאנשים אחרים.
ובאופן כללי, אני כבר למדתי, בסופשים עדיף להתרחק מכל המסלולים המפורסמים, ובכלל להתרחק מבני אדם.
קרב קשוח עם רוכבי אופני שטח שבטוחים שהשטח שייך רק להם.
לפחות הם לא עושים רעש כמו ה SBS, שלא מסתפקים ברעש הכלי ומוסיפים עליו מערכת חזקה ולרוב מוזיקה מאוד מסויימת
אחת הסיבות הגדולות לברוח למדבר היא להתרחק מאנשים ובמיוחד מהזן הלא מתחשב. לא תמיד זה מצליח
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
...
נמרוד, אין לי מושג על איזה חברת טיולים מדובר, אך אם במקום לשלוח ד״ש לבוס, הייתם מסייעים למדריך האומלל (כל אחד לוקח מדרגה), כנראה שגם הייתם מקבלים הכרת תודה וגם הייתם מקצרים מאוד את משך ההמתנה שלכם. בסיום גם היו נותנים לכם לעקוף תוך נפנופי ידיים לשלום
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש הבדל, גדול! בין עזרה "לסתם" מטילים לבין לקחת אחריות ולהתערב בכיוונים של קבוצה מסחרית.
מספיק שבזמן שאתה מכוון, נהג לא מנוסה, עושה איזה שטות ודופק את הרכב.
אתה לא יודע מי מעורב, מה השיקולים וכו' , אתה יכול למצוא את עצמך עם תביעות מוזרות ( מה ההכשרה שלך? מה גרם לך להציג את עצמך עם קישורים? ).
וחזרה לסיפור הפתיחה, אני חושב שאפשר להגיד שבזמן האחרון, אנחנו רואים יותר ויותר קבוצות מסחריות גדולות ( יותר מ 10 רכבים). זו בעיה, כי לחברות האלו יש שיקול כלכלי בזמן שאנחנו מטילים בשביל הכייף.
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
כשיתחילו לעשות להם פרסום (טוב או רע) ברשת, הם יפעלו אחרת.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
זה יעצבן אתכם. אז קחו אוויר.
"כל ה-XXXXX הם הכי גרועים"
"מה פתאום! אלה ב-ZZZZZ המשופרים הרבה יותר גרועים"
"מה אתה יודע! הכי ערסים אלה נהגי ה-YYYYY המוגבהים עם גריל כועס"
"דווקא הכי בבונים זה אלה שנוהגים ב-GGGGG עם מדבקות של גולגלות"
"מה קרה לך! כל אלה הם ילדות עם קוקיות לעומת הצ'אחנבוטים ב-TTTTT השחורים"
"חסרי דרך ארץ"
ולהבדיל אלפי הבדלות......
"כל החברות האלה שמוציאות למדבר שיירות של רכבי ה-"SUV האמיתי"/דאסטר/רקסטון בהובלת מדריך מסכן שאין לו סגן-מדריך ועוזר-לסגן- מדריך ורץ-קנקן-שעוזר-לעוזר-סגן-המדריך....."
איך הם מעיזים! גם לא להבין בשטח, גם לא להבין במכוניות, וגם לשלם!!!! שומו שמיים, לשלם!!! - כדי שיקחו אותם לטיול!!!.... ובסוף גם לעכב אתכם!!!...... למה הם נולדו בכלל? מי האידיוט שעשה אותם?.... איזה ביזבוז משווע של זרע וביציות!....
לא להאמין - לשיירה שלהם בת 15 הכלים זה לקח שעתיים!!! כי, נו, הם נמוכים יותר ופגיעים יותר וצריכים קצת כיוונים וכמה דקות של התייחסות פרטנית מהמדריך לכל רכב בנפרד כי אנשים כאלה באמת פחות מנוסים ולכן גם חרדים לכל שריטה ברכב החדש שלהם, וזה באמת מצטבר לזמנים - כשאנחנו המסוקסים בקבוצה קטנה וזריזה של 4-5 כלים מוגבהים כפולי נעילות וקלי-רגליים שלא צריכים כיוונים, עברנו בשתי דקות....
"הם" כל כך לא מנוסים/לא מבינים/אהבלים מושלמים/המדריך שלהם אידיוט ו"הם"/"הם"/"הם"..... לעומתנו, "אנחנו", שמטיילים בשביל הכיף ולא משיקול כלכלי, בני האלים, הג'יפאים הותיקים והמסוקסים, המנוסים, הנונשלנטיים, הקרם-דה-לה-קרם של כוכבי הניוד ויהלומי הסיירת, כולנו חכמים, כולנו זקנים, כולנו ברזלנים, כולנו יודעים את התורה ואת כל פקודות מטכ"ל בעל-פה - מה יודעים?.... אנחנו כתבנו אותם!!!! אנחנו ולא הם!!!
וברור גם שאם העיכוב הוא בגלל קבוצה מודרכת בתשלום, אז איך זה שהמארגן לא תפר את המסלול יום קודם, הלוך ושוב לפחות פעמיים ברצף, כדי שיידע מה מצב המעלה X ולא יעכב את הוד ישבנכם המלכותי שבמקרה עבר שם באותה שעה.
אולי הכניסה למדבר צריכה להיות מותרת רק למי שעומד בתנאי המינימום, אלה שכמובן רק אתם תקבעו. במיוחד בימי חול המועד פסח?... ואולי אתם רוצים שיהיו חוקים כתובים רשמיים גם בעניין הזה?... אולי לגדר את כל השטח, לפתוח בגדר שערים עם ש"ג בהם יעמדו פקחים שידרשו מכל מי שנכנס להציג תעודת הסמכה כלשהי?.... תואר בטיפוס מעלות?.... כמובן בכפוף לתשלום אגרה, כן?....
עזבו. חול המועד פסח זו התקופה בה השטח צריך להיות שלכם בלבד, כי אתם תכננתם את הטיול מראש - אז מה פתאום כל הקבוצות האיטיות האלה מזדחלות לכם בציר הטיול הפרטי שלכם ונכנסות לכל אותם חורים נידחים שמראש היו צריכים להישאר ידועים ליחידי סגולה בלבד, אבל פתאום באים כל המדריכים האלה, וכל כותבי מסלולי הטיולים האלה, וכל שאר מוצצי הדם שהפכו את טיולי השטח למקור פרנסה ועושים מזה כסף, ומגלים לכולם, והורסים לכם. ואוי-אוי-אוי, הם גם מעכבים אתכם! ובגללם תגיעו לחניון ארבעים דקות מאוחר משחשבתם, ואולי תצטרכו להקים את האוהל בחושך.... ברור שלא בגלל שלא נכנסתם לשטח מספיק מוקדם ולא לקחתם בחשבון להוסיף זמן-בלת"מים?.... מה פתאום. בעולמכם האוטופי הרי אין בלת"מים. ככל שזה תלוי בכם, הכל הולך לפי התכנית ובלת"מים זה רק בגלל אחרים.
וכמובן לא לשכוח למסור ד"ש לבוס של המדריך צהוב החולצה.
מי זה?... מאיזה חברה?... מה זה משנה?... אולי זה כן משנה - מבחינתי אם אין שם מפורש, אז אולי כל זה לא באמת קרה?.....
כי בהבל-מקלדת כל המדריכים וכל החברות "חשודים" עכשיו באותה מידה בהפרעה לירום-הודו להגיע לחניון הלילה מספיק מוקדם כדי לנטות את אוהלו ולהתניע את מנגלו באור-יום בטרם תשקע השמש. איך הם מעיזים, השרלטנים האלה שגובים מאנשים כסף(!!!) תמורת הובלתם בשבילי המדבר. להתעכב ולעכב ככה במעלה נוח?!.....
כמעט רציתי לקרוא למדריך הזה "פריוילג", אבל זה מונח טעון בימינו - מישהו כאן עוד עלול למצוא/להמציא לזה הקשר פוליטי....
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
אז כאמור... יותר פשוט לא להתעצבן, לעקוף - בדרך ארץ - ולהמשיך הלאה.
ומהצד השני, לזהות מתי אתה זה שמעכב, ולתת לאחר להיכנס ולעקוף.
לא לשכוח לחייך.
ולנשום.
אסף.
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
דרור,
בד"כ אני נהנה לקרוא את מה שאתה כותב, הפעם, אני פשוט לא מבין מה אתה מנסה להגיד.
אני חושב שיש פה לפחות שני נושאים שונים ( טרקטורונים \ sbs , וקבוצות מודרכות גדולות).
הטרקטורונים נכנסו לדיון כמייטב המסורת המקומית של לבדר את השרשור המקורי.
הם סתם עוד תופעה מעצבנת ( אבל הם לא מה שמעכב את נמרוד).
אז בבקשה תרגום.
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
הלו ריגשי, נעים מאוד אני ZZZZZ. וכן להוריד SUV אמיתי ככל שיהיה בסכין ציפורים תוך חסימת האזור לשעתיים זו חוצפה ולא קשור למה אנחנו תכננו. אני לא קובע איזה מסלול מתאים לאיזה רכב אבל כן להפעיל שיקול דעת בהתאמת המסלול לקבוצה זה בייסיק (כמובן לכאורה ולא קשור למובילי על חלל כמוך). ולא אספר על הבחור המבוגר בטיול SUV אמיתי שיצא בלי טמבונים ועם דמעות מנחל עקרב, כן גם הוא תקע את השביל בנק' המעבר היחידה לכשעתיים, ובכלל למה זה תמיד לשעתיים ?, גם הוא לא ידע בכלל איפה הוא רק שהמוביל של ה SUV לקח אותו לשם ככל הנראה על סמך זיכרון רחוק במקרה הקרוב או מסלול שהוא קיבל/הוריד וכד'... לא מדובר ב"שהמארגן לא תפר את המסלול יום קודם, הלוך ושוב לפחות פעמיים ברצף" אבל כן להכיר את המסלול, נק' תורפה, לבדוק מה השתנה בשטח אם לא עבר בו זמן רב ולהתאים אותו לנהגים ולרכבים, בכלל נראה שהגישה שחייבים להשלים כל משימה ושיטת ה"יהיה בסדר" פורחת בין מובילי הקבוצות. וכן ה XXX הכי גרועים.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
זה יעצבן אתכם. אז קחו אוויר.
"כל ה-XXXXX הם הכי גרועים"
"מה פתאום! אלה ב-ZZZZZ המשופרים הרבה יותר גרועים"
"מה אתה יודע! הכי ערסים אלה נהגי ה-YYYYY המוגבהים עם גריל כועס"
"דווקא הכי בבונים זה אלה שנוהגים ב-GGGGG עם מדבקות של גולגלות"
"מה קרה לך! כל אלה הם ילדות עם קוקיות לעומת הצ'אחנבוטים ב-TTTTT השחורים"
"חסרי דרך ארץ"
ולהבדיל אלפי הבדלות......
"כל החברות האלה שמוציאות למדבר שיירות של רכבי ה-"SUV האמיתי"/דאסטר/רקסטון בהובלת מדריך מסכן שאין לו סגן-מדריך ועוזר-לסגן- מדריך ורץ-קנקן-שעוזר-לעוזר-סגן-המדריך....."
איך הם מעיזים! גם לא להבין בשטח, גם לא להבין במכוניות, וגם לשלם!!!! שומו שמיים, לשלם!!! - כדי שיקחו אותם לטיול!!!.... ובסוף גם לעכב אתכם!!!...... למה הם נולדו בכלל? מי האידיוט שעשה אותם?.... איזה ביזבוז משווע של זרע וביציות!....
לא להאמין - לשיירה שלהם בת 15 הכלים זה לקח שעתיים!!! כי, נו, הם נמוכים יותר ופגיעים יותר וצריכים קצת כיוונים וכמה דקות של התייחסות פרטנית מהמדריך לכל רכב בנפרד כי אנשים כאלה באמת פחות מנוסים ולכן גם חרדים לכל שריטה ברכב החדש שלהם, וזה באמת מצטבר לזמנים - כשאנחנו המסוקסים בקבוצה קטנה וזריזה של 4-5 כלים מוגבהים כפולי נעילות וקלי-רגליים שלא צריכים כיוונים, עברנו בשתי דקות....
"הם" כל כך לא מנוסים/לא מבינים/אהבלים מושלמים/המדריך שלהם אידיוט ו"הם"/"הם"/"הם"..... לעומתנו, "אנחנו", שמטיילים בשביל הכיף ולא משיקול כלכלי, בני האלים, הג'יפאים הותיקים והמסוקסים, המנוסים, הנונשלנטיים, הקרם-דה-לה-קרם של כוכבי הניוד ויהלומי הסיירת, כולנו חכמים, כולנו זקנים, כולנו ברזלנים, כולנו יודעים את התורה ואת כל פקודות מטכ"ל בעל-פה - מה יודעים?.... אנחנו כתבנו אותם!!!! אנחנו ולא הם!!!
וברור גם שאם העיכוב הוא בגלל קבוצה מודרכת בתשלום, אז איך זה שהמארגן לא תפר את המסלול יום קודם, הלוך ושוב לפחות פעמיים ברצף, כדי שיידע מה מצב המעלה X ולא יעכב את הוד ישבנכם המלכותי שבמקרה עבר שם באותה שעה.
אולי הכניסה למדבר צריכה להיות מותרת רק למי שעומד בתנאי המינימום, אלה שכמובן רק אתם תקבעו. במיוחד בימי חול המועד פסח?... ואולי אתם רוצים שיהיו חוקים כתובים רשמיים גם בעניין הזה?... אולי לגדר את כל השטח, לפתוח בגדר שערים עם ש"ג בהם יעמדו פקחים שידרשו מכל מי שנכנס להציג תעודת הסמכה כלשהי?.... תואר בטיפוס מעלות?.... כמובן בכפוף לתשלום אגרה, כן?....
עזבו. חול המועד פסח זו התקופה בה השטח צריך להיות שלכם בלבד, כי אתם תכננתם את הטיול מראש - אז מה פתאום כל הקבוצות האיטיות האלה מזדחלות לכם בציר הטיול הפרטי שלכם ונכנסות לכל אותם חורים נידחים שמראש היו צריכים להישאר ידועים ליחידי סגולה בלבד, אבל פתאום באים כל המדריכים האלה, וכל כותבי מסלולי הטיולים האלה, וכל שאר מוצצי הדם שהפכו את טיולי השטח למקור פרנסה ועושים מזה כסף, ומגלים לכולם, והורסים לכם. ואוי-אוי-אוי, הם גם מעכבים אתכם! ובגללם תגיעו לחניון ארבעים דקות מאוחר משחשבתם, ואולי תצטרכו להקים את האוהל בחושך.... ברור שלא בגלל שלא נכנסתם לשטח מספיק מוקדם ולא לקחתם בחשבון להוסיף זמן-בלת"מים?.... מה פתאום. בעולמכם האוטופי הרי אין בלת"מים. ככל שזה תלוי בכם, הכל הולך לפי התכנית ובלת"מים זה רק בגלל אחרים.
וכמובן לא לשכוח למסור ד"ש לבוס של המדריך צהוב החולצה.
מי זה?... מאיזה חברה?... מה זה משנה?... אולי זה כן משנה - מבחינתי אם אין שם מפורש, אז אולי כל זה לא באמת קרה?.....
כי בהבל-מקלדת כל המדריכים וכל החברות "חשודים" עכשיו באותה מידה בהפרעה לירום-הודו להגיע לחניון הלילה מספיק מוקדם כדי לנטות את אוהלו ולהתניע את מנגלו באור-יום בטרם תשקע השמש. איך הם מעיזים, השרלטנים האלה שגובים מאנשים כסף(!!!) תמורת הובלתם בשבילי המדבר. להתעכב ולעכב ככה במעלה נוח?!.....
כמעט רציתי לקרוא למדריך הזה "פריוילג", אבל זה מונח טעון בימינו - מישהו כאן עוד עלול למצוא/להמציא לזה הקשר פוליטי....
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
דרור אני מבין שזה במקום של מוביל קבוצה.
אל תשכח שיש מדריכים ויש מדריכים..
יכול להיות שאתה בתור צדריך עושה שיעורי בית ומציג תנאי סף למסלול מסויים שאתה מוביל, אני נתקלתי ( כמו שכתבו) גם מדריכים בתשלום שלקחו את שיירה של סובארו למדרגה בנקרות. לא אומר שהם לא יכולים לעלות( עם הרבה בניה) אבל כן מדברים פה על במצב כזה לתת לרכב שיותר מותאם ומהיר להיכנס באמצע השיירה ולעלות כי הוא עושה את זה ב2 דק לעומת 20 דק של xv זה נימוס בסיסי.
אף אחד לא דיבר על להוציא קבוצות מהמדבר, זה טוב שאנשים משלמים כסף לטיולים מודרכים בשביל שקט נפשי, ככה אנשים צוברים בטחון בדרך הטובה ביותר בשטח.
בכל מקרה נגיד המקרה שלי ושל שניר עם הsbsים קרה בכלל בשישי בבוקר המאוחר, אני גם אגיד לך שאחכ נתקלנו במועדון פאגרו בטיול בתשלום ( שיירה של כל 70 כלים!!!) לא הפריעו לנו ואנחנו לא להם למרות שהיינו באותו מקום, לשנינו היה נימוסי שטח בסיסים לעומת הsbsים שהיו דלוקי אנדרנלין ובאו לחפש צרות.
שורה תחתונה, תתנהגו באדיבות לאחר. אף אחד לא רוצה לעכב או להתעכב, הסיפורים פה לא זרים לי בגיחות בדד שאני עושה למדבר אחת לשבוע שבועיים וזה פשוט עצוב. הסיפורים האלה גורמים לי מראש להתבאס על כל קבוצה שעוברת בדרכי גם אם הם יהיו האנשים הכי מקסימים וטובים בעולם. הנקודת הנחה שלי כבר הפכה לקודם כל הם יהיו אחרות עד שיוכיחו אחרת.
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
+1 לדרור, תגובה מעולה!
בשורה של הצ'אחנבוטים ב-TTTTT השחורים צחקתי בקול :D.
אני כזכור שייך לכמה מגזרים: 4X4, אופנוע ואופניים.
מנסיון הפיתרון היחיד הוא להרבות אהבה וסובלנות, כל השאר זה אויר חם.
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
בהתייחסות להודעת הפתיחה: אם מעכבת אותך קבוצה גדולה של רכבים רכים/איטיים ואתה עם רכב עביר, אפשר פשוט לגשת למדריך/מוביל, להסביר לו כמה ואיזה רכבים יש לכם ולבקש בנימוס להכנס לפני הבא בתור בשיירה שלהם.
סביר להניח שאם תבואו באנרגיות טובות וחיוך, לא תסורבו.
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
כרגיל דרור הפליג במילים, קראתי ברפרוף לחלוטין אבל נראה לי שהבנתי מה הוא רוצה.
השטח לא שייך לאף אחד.
וכמו שאמר הפילוסוף הידוע ג'ו בזוקה: "להתעצבן פירושו להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים".
(אגב, אני לא חושב ששיירה שמתנהלת בעצלתיים, או שמחליטה לנסוע במקומות שעלולים לאתגר את הרכבים ולתקוע אותם זאת טיפשות).
ובנימת פיוס,
ארצה לסכם במילות השיר של המאמי הלאומית (הנוכחית) נ.קירל:
"...רוביקון,
אני רוצה לנהוג ברוביקון,
אולי שמישהו יביא לי רוביקון,
כמה שבא לי רוביקון...".
(תלבישו את זה על המוזיקה המקורית, ותראו שזה יושב בול).
-
תגובה: (פוצל) נימוסי שטח - כיצד אתם נוהגים כאשר קבוצה חוסמת מעבר הכרחי?
סיכום נהדר, ואני חושב שכל מי שפה אכן דוגל בגישה זו , ומקסימום ובהנחה שמזג האוויר סביר פותחים עוד שולחן עם עוד קפה קטן מול עוד נוף מדהים, אבל.... ויש אבל פעם "ב" שנתקלים בתופעה הזו אז באמת יש עוד מהכול אבל (אמרתי שיש אבל) התופעה הזו שמתרחבת ונצפת כמעט בכל ירידה לשטח, ששוב לטעמי ורק לטעמי , של קבוצות של 15-25 + של רכבי SUV אמיתי במסלולים , ששוב רק לטעמי, לא מתאימים להם, תוקעים תאי שטח שלמים, ובעלי פוטנציאל לנזק הן לרכבים והן לנוסעים לא מתיישרת לי עם תפיסתי לגבי מובילי/מדריכי טיולים שתפקידו להתאים את הטיול לקבוצה. זהוא , לא פחות ולא יותר, אה וכמובן הכול לא מתייחס לברלי שהוא מוביל על חלל.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
כרגיל דרור הפליג במילים, קראתי ברפרוף לחלוטין אבל נראה לי שהבנתי מה הוא רוצה.
השטח לא שייך לאף אחד.
וכמו שאמר הפילוסוף הידוע ג'ו בזוקה: "להתעצבן פירושו להעניש את עצמך על טיפשותם של אחרים".
(אגב, אני לא חושב ששיירה שמתנהלת בעצלתיים זאת טיפשות).
ובנימת פיוס,
ארצה לסכם במילות השיר של המאמי הלאומית (הנוכחית) נ.קירל:
"...רוביקון,
אני רוצה לנהוג ברוביקון,
אולי שמישהו יביא לי רוביקון,
כמה שבא לי רוביקון...".
(תלבישו את זה על המוזיקה המקורית, ותראו שזה יושב בול).