-
בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
רכשתי בשעה טובה דאסטר יד 2 בנזין 1.3 4*4. 2022.
עליו כבר מותקנים בולמי וקפיצים של DOBINSONS.
מדובר בבולמים וקפיצים קשוחים מאוד- תוצאה נוסע על הכביש והרכב מדגיש כל אבן וכל מהמורה , וכל גרגר מורגש .
נסעתי קודם לכן בחו"ל על דאסטר ידני דיזל 4*4 ללא הגבהות וההרגשה היתה אחרת - נוח ונעים בכביש וגם בשטח
( לא איתגרתי אותו באתגרי שטח קשים. רק בוץ )
מה עושים כדי להגיע לתוצאה סבירה והגיונית /יותר גם בכביש ? על בסיס הקיים?
או מה יעזור בעלות סבירה להגיע פלשרה יותר נוחה בנהיגה משולבת.
אשמח לניסיונכם והע/ארות בעניין
דב
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
לא מכיר את הרכב ואת הקיט הספציפי, אבל נתקלתי לפחות שלוש פעמים בסיטואציה ש"שיפור" מתלה הוביל לנעילה שלו. אם זה במצב פתוח לחלוטין או ממש נעילה גאומטרית.
הייתי בודק את זה בתור התחלה, כי התיאור שלך מרמז על מתלה שלא עובד. בכלל. לא על מתלה קשיח מדי.
בנוסף, לבדוק אם אתה לא בלחצי אוויר שמותאמים לרכב עמוס למקסימום, כשאתה רק נהג ברכב.
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
חנן תודה
איך בודק אם הבולם "ננעל?
( לי לא נראה ..)
האם רק בשטח ( לראות שעושה עבודה ונפתח)
או שיש דרך עירונית יותר ?
דב
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
תרים את האוטו על ג'ק כמו כשמחליפים גלגל.
כמה המתלה נפתח לפני שהגלגל מתחיל להתרומם?
אסף.
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תרים את האוטו על ג'ק כמו כשמחליפים גלגל.
כמה המתלה נפתח לפני שהגלגל מתחיל להתרומם?
אסף.
תודה!
אדווח אחרי ביצוע
דב
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
לא מכיר את הרכב ואת הקיט הספציפי, אבל נתקלתי לפחות שלוש פעמים בסיטואציה ש"שיפור" מתלה הוביל לנעילה שלו. אם זה במצב פתוח לחלוטין או ממש נעילה גאומטרית.
הייתי בודק את זה בתור התחלה, כי התיאור שלך מרמז על מתלה שלא עובד. בכלל. לא על מתלה קשיח מדי.
בנוסף, לבדוק אם אתה לא בלחצי אוויר שמותאמים לרכב עמוס למקסימום, כשאתה רק נהג ברכב.
חנן תודה
לגבי לחצי אויר
מאחר שמדובר בצמיגים 50 50 ומתלים אחרים מהמקור
היכן המידע לגבי מה צריך?
סליחה על הבורות
דב
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
מה שרשום על סף דלת הנהג תקף גם לצמיגים שלך.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
מבחינת לחצי הניפוח, כמו שכתב הסנדק למעלה - אין הבדל, לך לפי המדבקה על מפתן דלת הנהג.
(מודדים כאשר הצמיג קר, אם אתה מגיע לאחר נסיעה על כביש חם ביום חם, אתה יכול להוסיף 2-3 PSI-ים...)
כשיהיה לך זמן, תוכל לנסות לקרוא את מדריך גיפולוג ללחצי אוויר (חפש באתר) כדי ללמוד קצת יותר על ההשפעה של משקל הרכב וגודל הצמיג על לחצי האוויר.
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
תרים את האוטו על ג'ק כמו כשמחליפים גלגל.
כמה המתלה נפתח לפני שהגלגל מתחיל להתרומם?
אסף.
עשיתי כדבריך
מממשש תעלומה;
כ"קובץ מצורף 143678קובץ מצורף 143679קובץ מצורף 143680כ אין לי גק לשטח שיכול להעלות עשרות סמ .
השתמשתי בג'ק רגיל והוספתי עוד עץ ומרצפת אקרשטיין שהעלו בכ -7-6 סמ את הגק מהקרקע.
הג'ק עלה ועלה רק בסופו , כשהפך לעמוד "יווני רומי
הרגשתי משהו ברעשים שעולה קצת..
הג'ק הזה.. הגיע למקסימום ו..הצמיג.. לא עזב את הקרקע..
נניח שהעליתי ב-5-7 סמ והצמיג לא עזב את האחיזה...
האוטו ריק..
ממצאים- לא ברור אם תקוע למעלה אבל עשה רעשי תזוזה כשירד.
מנסה לצרף תמונות
דב
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
זו דווקא תגובה נורמלית, טובה. המתלה נפתח.
מה מלפנים?
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
אז המתלה עובד. זה בסדר גמור.
רק תביא בחשבון שאם תזדקק להחלפת גלגל תצטרך להגיע למצב שהגלגל מתרומם מהקרקע. לכן או שמחליפים ג'ק לכזה שמתרומם יותר או שלפחות דואגים שברכב יהיה לך בלוק עץ "בריא" שתוכל בעזרתו להניח את הג'ק גבוה יותר (אבל בתנאי שטח, עם קרקע לא ישרה אתה יכול למצוא עצמך קצת נדרש לתמרן).
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dovik58
הג'ק הזה.. הגיע למקסימום ו..הצמיג.. לא עזב את הקרקע..
דב
בלי קשר ישיר לשרשור, אם אתה נשאר עם הגק המקורי.
תדאג לבלוק עץ בבגאז על מנת שחלילה.... תידרש להחליף צמיג
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
או לשים את הג׳ק מתחת למתלה ולא מתחת לגוף הרכב.
משטח עץ עבה ורחב תמיד טוב שיהיה, כבסיס על אדמה לא ישרה/רכה.
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
אז המתלה עובד. זה בסדר גמור.
רק תביא בחשבון שאם תזדקק להחלפת גלגל תצטרך להגיע למצב שהגלגל מתרומם מהקרקע. לכן או שמחליפים ג'ק לכזה שמתרומם יותר או שלפחות דואגים שברכב יהיה לך בלוק עץ "בריא" שתוכל בעזרתו להניח את הג'ק גבוה יותר (אבל בתנאי שטח, עם קרקע לא ישרה אתה יכול למצוא עצמך קצת נדרש לתמרן).
איפה מוצאים גק למפתח גבוה??
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
לא מוצאים.
הפתרון הוא מה שדורון רשם.
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
זו דווקא תגובה נורמלית, טובה. המתלה נפתח.
מה מלפנים?
לא סיימנו
משיחות בלתי נגמרות עם מוסכים המתמחים בהגבהות עולה ;
כי הסט הזה דובינסונס DOBINSONS חשוד בקשיחות יתר- HEAVY DYTY
שמתאים למי שנוא בקביעות עליו משקלים וגורר עגלות ( לא המקרה שלי. ההיפך- רוב הזמן אוטו ריק.
לכן גם הקפיצים עבים יותר ויש התנגדות אדירה .
מה שבא לביטוי בעודף קשיחות מרגיזה בכביש ואולי גם בשביל .
לכן עולות בי מחשבות נוגות על החלפה למשהו יותר סלחני כדי שניתן יהיה ליסוע "גם" בכביש בשפיות ובנוחות סבירה
כמו קוני KONI ( ניתנים לכיוונון ) עם MAD
שאולי גם נותנים פחות הגבהה.
אשמח לדעתכם וכיצד ניתן לבדוק ? האם מדובר בסט קשוח מדי שלא מתאים לי?
( לא מחפש לעלות את מעלה עשוש ושות.
גם נוסע בד"כ בטיול בשטח בזוג ולא בחמשת גברים/ גברות שמנים.. או ציוד סופר מדוגם לשטח )
תודה מראש,
דב
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
תתחיל בהחלפת קפיצים בלבד ללא החלפת בולמים.
אסף.
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
מה שדורון אמר. מרימים מהמשולש.
הקפיצים קשים וצריך בולמים מתאימים לרסן אותם.
אם אתה רוצה סט קפיצים מקורי. רך ונעים ובעייתי לשטח. בוא קח. חינם.
אתה יכול להוריד טיפה אויר מתחת למה שרשום 2-3 psi יעשו הבדל של שמיים וארץ.
ואתה צריך לדעת שכל סט קפיצים חדש hd שזה בעצם heavy duty צריך משקל רב יותר כדי להיות נוח.
או לסבול ..
אצלי לקח כמה חודשים עד שהאוטו נהיה נסבל אחרי ההחלפה.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
או להתקין כננת מקדימה ומיכל מים 50 ליטר מאחור
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
או להתקין כננת מקדימה ומיכל מים 50 ליטר מאחור
Sent from my HD1903 using Tapatalk
הכננת הגיעה הרבההההה אחרי הקפיצים.
ומיכל המים יוצא אחרי הטיול מהאוטו.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
להלן עדכונים ;
הורדתי ל1.9 PSI מ-2.3 ( כבר הורידו ל-2 קודם ) .
לפי הסטוריה לא מבוססת של הרכב-
הבולמים הללו כבר לפחות מספר חדשים ברכב הזה ..
בקיצצור - לא עוזר . נוקשה מדי . לטעמי לפחות ( כמי שמגיע ממכוניות צרפתיות) סובל על הכביש ואולי גם בשטח .
ועוד (
המתפרנסים מהרכבות והגבהות ( 2 שונים- מוסך שרפי ביהוד ורדיאטור במודיעין )
הצהירו שדובינסון - זה סט נוקשה ביותר-
ו-הפנו כולם לסט של KONI -MAD היקר מבין המוצעים לדאסטר ( לא היקר ביותר..) .
7500 כולל כיוון פרונט/ גלגלים ורשום ברישיון ( כל האלה כבר קיימים כעת בסט הנכחי ) ואחריות לשנתיים. ( כך מתחייב המתקין.. ) .
בקיצצור לא ניתן לצאת בפחות מ7500 כולל מעמ וכל הכיוונים והרישומים ( שלא בטוח שצריך).
אלא אתה היבואן והמכונאי של עצמך ..
לא נראה לי שהגעתי לעיסוק זה.
אם למישהו יש דרך מבוססת ובטוחה לתוצאה זולה משמעותית,
ללא המתנות למשלוחי חול ואופטימיות בהרכבות - אשמח.
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
יכול להיות שהמעבר מרכב כביש צרפתי רך למתלים נוקשים שנועדו לשכך נסיעה בשטח מייצר אצלך תחושה שמשהו לא בסדר ולמעשה זוהי המציאות ואין בעיה אמיתית.
עניין ה"כמה חודשים" נועד גם עבורך - מתרגלים...
גיא הציע לך למעלה קפיצים מקוריים - זה יכול להיות ניסיון מעניין עבורך.
נסה גם למצוא בעל רכב דומה, חבר האתר שיוכל להתנסות (לנהוג) את הרכב שלך ולחוות דעה מנסיונו.
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
כמו שכתבתי קודם.
נסה להחליף רק קפיצים ללא בולמים.
אסף.
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
סע עם 200KG בבגאז כדי לראות אם יש שיפור בהתנהגות
אם כן אז אתה בוודאות רוצה קפיצים יותר "רכים" ואם לא... אולי רכב שטח קשיח פחות נוח ביחס לצרפתית וזה gap בעייתי.
ניסית לנסוע על רכב מקביל מקורי או עם בולמים/קפיצים מסוג אחר?
אולי סיבוב על רכב סטוק מהיבואן ייתן לך פרופורציה.
-
תגובה: הגבהה וצמיגים לדאסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirelnatan
אני נוסע רוב הזמן בכביש ומעט בשטח. אבל כשאני בשטח זה לבד, כך שאסור לי לטעות.
נראה לי שאשמע בעצתך רז ואתקין קונטיננטל 50/50 והגבהה של פדרס.
שלום
אני בצומת החלטות לגבי בולמים וקפיצים
אשמח לשמוע מנסיונך עם הפדרס ?
דב
-
תגובה: הגבהה וצמיגים לדאסטר
אתה מעוניין רק בדעה על הפדרס, או בהתייעצות כללית על הגבהה?
לי אישית אין נסיון עם פדרס, אך בקבוצות ה-WhatsApp עולות טענות על רעידות ופה ושם בולמים שנפרצו, אך ככלל נחשבת חבילה מוצלחת ביחס למחירה.
אם כוונתך להתייעץ לגבי הגבהה באופן כללי, רצוי שתכתוב את ההתלבטויות והשיקולים במלואם, כולל מסגרת מחיר ופרטי רכב (שנתון, מה יש כרגע מבחינת קפיצים ובולמים וכו').
בקצה הזול (והמומלץ לטעמי), יש לך קניית קפיץ ההגבהה הזול ביותר שתמצא ושילובו עם בולמים מקוריים חדשים ככל הניתן (משנתון 2018 וצפונה).
בקצה היקר, יש לך ערכה של איירונמן (נדמה אצל גתוס), שנותנת את השילוב הכי מאוזן ומוצלח כנראה בדאסטר.
בולמי בילשטיין (מהסט הנמכר כבילשטיין-אייבך) לא מומלצים מנסיון אישי.
-
תגובה: הגבהה וצמיגים לדאסטר
קניתי דאסטר 2022 יד 2 בנזין 150 כס 4*4 לפני כשבוע . בו כבר מותקנים בולמים וקפיצים חדשים של DOBINSONS ומיגונים של ראסטה..וצמיגים 50/50 של TOYO .
נסעתי אתו כביש ושטח וממש לא לטעמי- נוקשה וקופצני . הפחתת לחץ אויר- לא עזרה.
אני מתעתד ליסוע בשטח אבל באופן שפוי . לא לחפש במתכוון גבורה על סלעים אתגריים.
לפני כחדשיים נסעתי על דאסטר 4*4 2022 דיזל ידני כנל בגיאורגיה, ללא מיגונים או הגבהה. זו הסיבה העיקרית שרכשתי את הדאסטר פה . ההוא היה נוח ולא קופצני בכביש ודי נינוח בשטח . בסהכ התלהבתי. התנסיתי בעבר 2019-2020 בדאסטר 1 - 2017 שהיה רך ונעים למול ממשיכיו החדשים.
ועכשיו - האכזבה- עם סט הדובינסונס האגרסיבי.
נוסע בד"כ ללא ציוד, לא גורר עגלות או בכלל . גם בדכ שני אנשים וציוד לא כבד במיוחד.
מחפש פתרון שיחזיר שלווה למקומותינו , כולל הגבהה והנאה בכביש ובשטח.
מרבית הממליצים לכיוון הרצוי- ציינו KONI וMAD כמתאים לדרישותי.
רק מחיר בהתאם. עמדתכם. מנסיונכם..?
דב
-
תגובה: בולמים וקפיצי הגבהה לדאסטר 1.3 בנזין 22 בעיית קשיחות יתר עקב הגבהות
תודה למשיבים .
יש לי הסטוריה קצרה עם הדאסטר.
זו לא הפעם הראשונה שאני עם דאסטר;
נסעתי קצת ( מבחן) עם דאסטר דור ראשון ( 2017/8) התלהבתי דווקא מהשיכוך והרכות שלו .
נסעתי גם נסיעת מבחן קצרה בדגם בנזין 2020 ואכן היה יותר קשוח. אך עדיין במסגרת הסביר.
לפני כחודשיים שכרתי בגיאורגיה דאסטר ידני 22 4*4 דיזל ל-8 ימים.
נסענו בו כביש ושטח ( שניים עם מזוודות) ללא הגבהות ושיפורי בולמים . הסהכ היה חיובי מאוד . לא קפץ בעיר והיה סביר בשטח .
כך שיש לי למה להשוות .
הנכחי קשוח במיוחד - כל עוד נוסע בו ללא משקלים וחברותא מלאה.
התחושה שלי- יש משמעות להגבהות לקפיצים והבולמים;
עדיין מאמין שעבודת בולמים- קפיצים טובה מבחינתי- מרככת יותר.
אנסה לחפש עמיתים בעלי רכב דומה והגבהות אחרות. .
-
תגובה: הגבהה וצמיגים לדאסטר
איכשהו הדיון שלך מתפזר על הרבה מאד שרשורים, לא יודע אם זה נח לך לכתוב שוב ושוב את אותו המידע בכל שרשור.
עריכה - מיזגתי את הדיונים כדי לרכז את המידע והתשובות במקום אחד
האם ניסית להוריד את לחץ האוויר בצורה משמעותית (10-15%), למשל ל-26-7 PSI ולראות אם התחושב שלך טובה יותר במצב זה?
אני חוזר על מה שהצעתי לך באחד השרשורים האחרים שלך - נסה למצוא חבר פורום עם דאסטר שקרוב אליך יחסית ותן לו להתרשם מהמצב אצלך (ואולי להפך) - זה יעזור לך להבין אם יש בעיה אמיתית או שזו תחושה סובייקטיבית.
-
תגובה: הגבהה וצמיגים לדאסטר
האם שמרת את הבולמים המקוריים?
במידה וכן, הייתי מנסה להחליף את בולמי הדובינסון במקוריים (את קפיצי הדובינסון תשאיר)- סיכוי מצויין שזה ישפר משמעותית את התחושה וגם יהיה הפתרון הכי זול.
וואריאציה נוספת - במקרה ולא שמרת את הבולמים המקוריים, היא להתעניין בקבוצות למי יש בולמים מקוריים חדשים ששמר מהגבהה ולרכוש בסכום נמוך או לקבלם ולהתקין אותם.
לגבי הקפיצים של דובינסון, האם הם הרימו את הרכב יותר מכ-7-8 ס"מ ביחס למצב הקודם?
אם כן, כנראה שהם "חזקים" מדי וכדאי להחליף דווקא אותם - בקפיץ ההגבהה הכי זול שתמצא (בטח אייבך או H&R) מספיקה גם הגבהה קלה ולאו דווקא 2".
סט הפדרס כנראה ירגיש לך גם נוקשה יחסית.
לגבי ה-מאד-קוני - תבדוק אם ניתן במחיר דומה להתקין איירונמן, שכנראה ירגישו יותר נוחים.
מצטרף להמלצה של ארז לנסות על דאסטרים של אחרים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
איכשהו הדיון שלך מתפזר על הרבה מאד שרשורים
רק עכשיו הבחנתי - אפשר אולי לאחד את ההודעות האחרונות לשרשור המקורי שדב פתח...
ההודעות מוזגו לשרשור המקורי
-
תגובה: הגבהה וצמיגים לדאסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
איכשהו הדיון שלך מתפזר על הרבה מאד שרשורים, לא יודע אם זה נח לך לכתוב שוב ושוב את אותו המידע בכל שרשור.
האם ניסית להוריד את לחץ האוויר בצורה משמעותית (10-15%), למשל ל-26-7 PSI ולראות אם התחושב שלך טובה יותר במצב זה?
אני חוזר על מה שהצעתי לך באחד השרשורים האחרים שלך - נסה למצוא חבר פורום עם דאסטר שקרוב אליך יחסית ותן לו להתרשם מהמצב אצלך (ואולי להפך) - זה יעזור לך להבין אם יש בעיה אמיתית או שזו תחושה סובייקטיבית.
תודה לכולם
אני בתהליך
כעת לא מכיר מישהו זמין עם רכב דומה עם סט אחר להשוואה.
יש מישהו??
אשמח לכל אחד באזור המרכז שניתן ליסוע אתו להשוואה .
נסעתי היום גם בכביש וגם בשטח .
תוספת משקל של 80 קג ( לא 200 קג..) והפחתת אויר עזרו מעט ,
אך לא שינו מהותית את אופי הנסיעה .
בנסיעה היום בבן שמן הרגשתי גם בשטח את הנוקשות
אבל: לא הורדתי אויר ב15% .
אנסה בפעם הבאה .
לגבי הסטים-
בסט של קוני -
ניתן לכוון את הבולמים מראש ל- רך- בינוני או קשה.
דברתי עם מישהו שיש לו ושנוסע על "רך"
ואכן אישר ש"רך.
אין לי מי שויפרק לי וירכיב כנל.
ככלל אשמח למוסך שעושה זאת בעלויות נמוכות??
מוסך שרפי ( יהוד) ורדיאטור ( מודיעין) מרכיבים "סטים" ולא מתעסקים עם עבןדה חלקית..
מהנסיעה בשטח-
אני משוכנע - שיש צורך בהגבהה
לגבי איך צריך להיות אמשיך לבדוק .