-
האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
צהריים, 42-43 צלזיוס בחוץ, הרכב לא היה בשמש, והחלונות פתוחים. המקרר היה על 4 מעלות, עם 4 ליטר מים בבקבוקים בתוכו. הפסיק לעבוד - תקלת עומס חום במדחס.
בהמשך לא הצליח לחזור לקרר גם כשחזר לעבוד, ירד מ-31 מעלות ל-16 ושוב נכנס לתקלה.
קראתי קצת והבנתי שמדחס מהסוג הנפוץ במקררים מסוגל לייצר דלתא מקסימלית של 38 מעלות ביחס לסביבה. עוד קראתי שקיים מותג מקררים שנקרא ENGEL שלמדחס שלו עקרון פעולה שונה (swing) ולכן הוא פחות מוגבל מבחינה זו (של הדלתא) ויכול לתפקד היטב גם בטמפרטורות גבוהות מאד.
האם נכון?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
יש אוורור מספיק מסביב למקרר שמאפשר סירקולציה?
יש מספיק מרווח שהמאוורר שואב אויר ״קר״ מצד אחד ומוציא את החם מהצד השני, או שהוא ממחזר את האויר החם של עצמו?
אנג’ל אם אני זוכר נכון, היו מהפחות יעילים בצריכת חשמל.
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
לא נתקלתי מעולם בבעיה כפי שתיארת אבל אצלי המקרר בתוך האוטו ככה שממילא תוך דקות הטמפרטורה התוך האוטו תהיה סביב ה 25 מעלות לכל היותר.
אבל אני לא מבין את ההגיון הטכני בטענה הזו מפני שמדובר בדחיסת הגז ואז השחרור שלו ייצור קור גם אם מסביב יהיה חם מאוד.
בקיצור, נשמע לי מוזר.
המדחס אצלך הוא דנפוס?
הסיבה היחידה שעולה בדעתי היא עודף לחץ אבל עדיין מתקדה להאמין.
לגבי האנגל:
מדובר במדחס בעל עיקרון שונה. קווי להבדיל מהשאר שהם סיבוביים.
נטען שהוא יותר אמין לטלטולים.
במבחן התוצאה רק אנגל משתמשים בו, הוא פחות חסכוני בחשמל במעט, הוא איטי ביחס לשאר בהגעה לטמפרטורת העבודה ואכן הוא די אמין אבל גם רוב המקררים היום מפגינים אמינות די טובה ואם לא, הרבה יותר זול לתקן אותם ביחס לאנגל מפני שהחלקים שלהם די אוניברסליים ( לגבי הסיניים פחות מתמצא).
https://www.sawafuji.co.jp/en/technology/swing_motor/
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
יש אוורור מספיק מסביב למקרר שמאפשר סירקולציה?
יש מספיק מרווח שהמאוורר שואב אויר ״קר״ מצד אחד ומוציא את החם מהצד השני, או שהוא ממחזר את האויר החם של עצמו?
אנג’ל אם אני זוכר נכון, היו מהפחות יעילים בצריכת חשמל.
הפתחים של המקרר לא חסומים, אבל מעצם המיקום בתא המטען ברור שהאוורור לא אידיאלי, אין לי טענות למקרר כי כשטמפרטורת הסביבה כאלה גבוהות אז גם האוויר הטרי מגיע בטמפ גבוהות וזה מצטרף למיקום בתא המטען.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לא נתקלתי מעולם בבעיה כפי שתיארת אבל אצלי המקרר בתוך האוטו ככה שממילא תוך דקות הטמפרטורה התוך האוטו תהיה סביב ה 25 מעלות לכל היותר.
אבל אני לא מבין את ההגיון הטכני בטענה הזו מפני שמדובר בדחיסת הגז ואז השחרור שלו ייצור קור גם אם מסביב יהיה חם מאוד.
בקיצור, נשמע לי מוזר.
המדחס אצלך הוא דנפוס?
הסיבה היחידה שעולה בדעתי היא עודף לחץ אבל עדיין מתקדה להאמין.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אם באוטו היו 25 מעלות לא היתה בעיה, אני מתכוון למצב שאני חונה בצל עם חלונות פתוחים, והרכב כבוי. הטמפרטורה ברכב היא כמו טמפרטורת הסביבה בערך, ואתמול הן היו 42 מעלות בערך.
המקרר סיני, המדחס כנ"ל..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
" בעיה " ?
חלק מחוקי הפיזיקה שבדרך כלל אתה לא נדרש להתחשב בהם
הבעיה הזאת מאד מציקה במערכות מיזוג אויר של רכב
הבעיה הזאת קיימת במצב ההפוך שהמזגן נדרש לחמם בחורף .( ואז הוא מתפקד סביר כל עוד הטמפרטורה החיצונית לא נמוכה מ 5 מעלות C )
איך מתמודדים עם זה ?
ברכב פעם היינו מוציאים קצת גז ( שלחץ הראש של המדחס יהיה נמוך יותר )
מי שיכול איפה שאפשר קצת מים על הרדיאטור החיצוני
סוג הגז שמערכת
איזה מדחס
לדעתי להשתדל לא להביא את המערכת לקצה
איציק
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
חשבתי שרק אני הפסיכי שיצא אתמול לטייל.
אצלי זה גם קורה, דווקא לא במקרר הסיני אלא באינדל הממותג.
הוא יושב באיזור פתוח לחלוטין אצלי בקבינה כך שאין בעיית איורור.
חבר שפעם התייעצתי איתו טוען שזו תופעה של חוסר גז.
המקרר הנ''ל הוא המשני אצלי לשתייה קרה וכאלה אז אם במצבי קיצון הוא נכבה זה לא ממש מפריע לי ולכן לא חפרתי בזה.
אשמח אם תעדכן מה זה היה בסוף.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
עם צידנית זה לא היה קורה ...
Sent from my DN2103 using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
חשבתי שרק אני הפסיכי שיצא אתמול לטייל.
אצלי זה גם קורה, דווקא לא במקרר הסיני אלא באינדל הממותג.
הוא יושב באיזור פתוח לחלוטין אצלי בקבינה כך שאין בעיית איורור.
חבר שפעם התייעצתי איתו טוען שזו תופעה של חוסר גז.
המקרר הנ''ל הוא המשני אצלי לשתייה קרה וכאלה אז אם במצבי קיצון הוא נכבה זה לא ממש מפריע לי ולכן לא חפרתי בזה.
אשמח אם תעדכן מה זה היה בסוף.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
המקרר חדש אצלי יחסית, אז לא מאמין שחסר גז, אני מסכים עם איציק ולכן כתבתי בהתחלה שאני לא מאשים את המקרר בתנאים האלה (חוקי הפיזיקה וכו'). ואם זה קורה גם ב-indel b, זה רק מחזק את העניין הפיזיקלי (בהנחה שהמקרר שלך תקין).
אני לא מתכוון לעשות עם זה משהו, רק להכיר את המגבלות ולהיות מוכן אליהן.
דרך אגב, ראיתי עכשיו שבמניואל של המקרר כתוב שאין להפעיל את המקרר כשהטמפ' מעל 40 מעלות, אז זה גם צפוי.
מה שכן מעניין אותי, האם Engel באמת מתמודד עם מצבים כאלה יותר טוב בגלל המדחס השונה.קובץ מצורף 143875
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
סתם כדי לבלבל עוד קצת, המקרר השני, הסיני המשיך לעבוד [emoji12]
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
סתם כדי לבלבל עוד קצת, המקרר השני, הסיני המשיך לעבוד [emoji12]
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
חשוד מאד, תבדוק אם הוא תקין..[emoji1]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
מזגן (ומקרר הוא מקרה פרטי של מזגן) הוא מערכת סגורה שעובדת על פי העקרונות התרמודינמים של מעבר בין מצבי צבירה.
צד המעבה שהוא צד הלחץ הגבוה אחראי לשינוי מצב הצבירה מגז לנוזל, תהליך שפולט אנרגית חום לסביבה.
צד המאדה שהוא צד הלחץ הנמוך אחראי לשינוי מצב הצבירה מנוזל לגז, תהליך שצורך אנרגיה מהסביבה (כלומר מקרר).
כדי לבנות את הלחצים בשני הצדדים, יש מדחס בצד אחד ושסתום התפשטות בצד השני.
כשחם מאוד בחוץ קשה יותר לעבה את הגז לנוזל.
כנ"ל בחורף כשמשתמשים במזגן לחימום והמאדה נמצא בחוץ וצריך להצליח לאדות את הנוזל לגז.
יש נקודות עבודה שהמדחס והמערכת פשוט לא יצליחו לעשות את העבודה או לא ביעילות מספקת.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
המדחס בכלל לא "מבין" מה הוא עושה.
מזגן ביתי יכול לחמם, או לקרר, והמדחס עושה בדיוק את אותו הדבר.
הוא שואב גז בלחץ נמוך, ומוציא גז בלחץ גבוהה.
בקיצור - יש מדחס תקין, ויש לא תקין. הסוג לא קשור למקרר לא מקרר.
הבעיה והשוני הם בתכנון ובביצוע של המקרר עצמו.
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
המדחס בכלל לא "מבין" מה הוא עושה.
מזגן ביתי יכול לחמם, או לקרר, והמדחס עושה בדיוק את אותו הדבר.
הוא שואב גז בלחץ נמוך, ומוציא גז בלחץ גבוהה.
בקיצור - יש מדחס תקין, ויש לא תקין. הסוג לא קשור למקרר לא מקרר.
הבעיה והשוני הם בתכנון ובביצוע של המקרר עצמו.
הפיזיקה אותה פיזיקה,
אבל יכול להיות מצב שסוג מדחס אחד יתחמם פחות מסוג שני תוך כדי ביצוע אותה פעולה, ולכן ימשיך לעבוד גם כשהשני ינותק כי הגיע לטמפ גבוהה. בגלל זה שאלתי ספציפית על Engel, היחיד שיש לו מבנה מדחס שונה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
אני עם מקרר סיני כבר 10 שנים, לא נתקלתי בבעייה כזאת, גם בימים חמים יותר..
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
המדחס בכלל לא "מבין" מה הוא עושה.
מזגן ביתי יכול לחמם, או לקרר, והמדחס עושה בדיוק את אותו הדבר.
הוא שואב גז בלחץ נמוך, ומוציא גז בלחץ גבוהה.
בקיצור - יש מדחס תקין, ויש לא תקין. הסוג לא קשור למקרר לא מקרר.
הבעיה והשוני הם בתכנון ובביצוע של המקרר עצמו.
מהיכן הבאת את זה ?
אם מתקינים מספר מזגנים במסתור כביסה בד"כ כשאין מרווחים ופינוי חום,
המזגנים בשרב עובדים כמעט בניוטרל.
צריכת זרם מוגברת, לחצים גבוהים וסיכוי לתקלה גבוה.
בתוך הבית סוג של אוורור או מיזוג דרדלה ...
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גלעד .ג.
אני עם מקרר סיני כבר 10 שנים, לא נתקלתי בבעייה כזאת, גם בימים חמים יותר..
Sent from my iPhone using Tapatalk
מעניין, על איזה טמפרטורה אתה מכוון אותו?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
הפתחים של המקרר לא חסומים, אבל מעצם המיקום בתא המטען ברור שהאוורור לא אידיאלי, אין לי טענות למקרר כי כשטמפרטורת הסביבה כאלה גבוהות אז גם האוויר הטרי מגיע בטמפ גבוהות וזה מצטרף למיקום בתא המטען.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
זה לא רק הפתחים עצמם, זה מרווח שמאפשר לאויר החם לצאת לאנשהו ולא להיות כלוא צמוד למקרר.
כנל נתיב יניקת אויר לאזור המאוורר.
מנסיון עבר, יש לזה השפעה גדולה על יעילות המקרר.
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
[QUOTE=ehudzeelim;1027513מה שכן מעניין אותי, האם Engel באמת מתמודד עם מצבים כאלה יותר טוב בגלל המדחס השונה.[/QUOTE]
מסתבר שלא..
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
אהוד, מה נפח המקרר שלך?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה לא רק הפתחים עצמם, זה מרווח שמאפשר לאויר החם לצאת לאנשהו ולא להיות כלוא צמוד למקרר.
כנל נתיב יניקת אויר לאזור המאוורר.
מנסיון עבר, יש לזה השפעה גדולה על יעילות המקרר.
כן ברור, אם כל הנפח מסביב למקרר מתמלא אוויר חם כלום לא יעזור. אני אעשה ניסוי ואפנה יותר נפח מסביב למקרר, ופחות הפרעות לזרימת אוויר לחלל הרכב. לא חסרים ימים טובים לניסיונות בעונה הקרובה בערבה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
אהוד, מה נפח המקרר שלך?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
50 ליטר
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
הסנואו מאסטר שלנו גם עבד ב 50 פלוס בלי בעיה. שמר על 3+ בקלות.
אולי באמת חסר לך גז
Sent from my DN2103 using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
50 ליטר
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
דפקת לי את התיאוריה [emoji12]
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
מהיכן הבאת את זה ?
אם מתקינים מספר מזגנים במסתור כביסה בד"כ כשאין מרווחים ופינוי חום,
המזגנים בשרב עובדים כמעט בניוטרל.
צריכת זרם מוגברת, לחצים גבוהים וסיכוי לתקלה גבוה.
בתוך הבית סוג של אוורור או מיזוג דרדלה ...
זה בדיוק מה שאמרתי.
היה פה דיון על סוגי מדחסים ואני נסיתי להגיד שזה לא קשור למקרה הנקודתי הזה.
יקרר או לא, לא תלוי בסוג המדחס.
מה שקובע זה התכנון של המקרר \ מזגן והמימוש.
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
50 ליטר
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
שים מאוורר 12 וולט קטן שמפנה ממנו את האוויר החם שהוא פולט ותנסה.
סופש הבא יהיה אפילו יותר גהנום משהיה אתמול והניסוי יהיה מושלם.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
כן ברור, אם כל הנפח מסביב למקרר מתמלא אוויר חם כלום לא יעזור. אני אעשה ניסוי ואפנה יותר נפח מסביב למקרר, ופחות הפרעות לזרימת אוויר לחלל הרכב. לא חסרים ימים טובים לניסיונות בעונה הקרובה בערבה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אצלי יש כ-5סמ מרווח סביב המקרר, ודפנות המסגרת הן רשת, אז האויר החם לא כלוא, ויש חילוף אויר לכל חריץ אפשרי בציוד סביבו.
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
טוב תוך כדי ננקטו מספר פעולות מנע
1. פונה חלל משני צידי המקרר מול הפתחים שלו
2. נקדחו חורים במדף להקל על תנועת האוויר בכיוון מעלה
בשבוע הבא בנגב יבחן העם..
קובץ מצורף 143876קובץ מצורף 143877קובץ מצורף 143878
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
האתגר של כזו מערכת היא פינוי החום מהמעבה בטמפרטורת סביבה גבוהה.
ככל שהפרש הטמפרטורות גבוה יותר אפשר לפנות יותר חום.
אם בתא מטען של רכב יש 80 מעלות והאויר החם לא מתפנה ומהר אין שום ציםיהה שהמקרר יקרר.
אסף.
-
תגובה: האם גם המקרר שלכם הפסיק לעבוד היום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
שים מאוורר 12 וולט קטן שמפנה ממנו את האוויר החם שהוא פולט ותנסה.
סופש הבא יהיה אפילו יותר גהנום משהיה אתמול והניסוי יהיה מושלם.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זאת אופציה אבל פחות בא לי לסבך את העניין
Sent from my SM-J710F using Tapatalk