-
ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי (נגמר בDR650)
ייעוד: התנעה כ12-20 פעמים בשנה, שבילים קלים מאוד, במהירות נמוכה מאוד, עם קטעי קישור קצרים על הכביש, לבד או בזוג. לאיזורים מרוחקים יותר האופנוע יגיע על נגרר.
תקציב: באיזור ה30000ש"ח, עם נכונות להגיע לאיזור ה40-45 אם אין ברירה.
אמינות: האופנוע צריך להיות חדש, או כמעט חדש, נגיד עד 10000ק"מ ומקסימום יד אחת, ומדגם עם מוניטין אמינות טוב. הXR600R האחרון הוציא לי סופית את החשק לתחזק גרוטאות, או לקנות אופנוע מנוכל.
הספק מינימום 40כ"ס.
לא שתי פעימות, לא אנדורו, ועם כסא נוח, או כזה שניתן לשדרג לנוח.
גובה עד 900מ"מ, עדיף פחות.
האדוונצ'רים מגיעים עם כנף קדמית נמוכה. הח...א הזה כבר תקע אותי פעם שעות בנחל הבשור עם גלגל קדמי שהתמלא בבוץ והפסיק להסתובב, אז חייבת להיות אפשרות להסב לכנף גבוהה (בעיית פיזור חום עקב חסימת אוויר למצנן? ) .
על מה חשבתי? DR650. KTM ADV390, CB500X, יש עוד?
ראיתי מודעות של בנלי בתצורה ומחיר תואמים ותואמי בנלי סיניים. לא ברור לי מה יותר מחורבן. איטלקי או חיקוי סיני של איטלקי?
המשקל הוא לא פקטור. אני אוהב דו"שים כבדים. יש לי זכרון טוב מרכיבה בזוג בנחל נקרות ממזרח למערב על בהמה של 230ק"ג רטובים.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
רוצה חדש? תכנס לחנות ותקנה לך
DR650
חדש עולה 45.
(כמובן לי אין נסיון מיד ראשונה אבל מכיר מי שקנה והיה מרוצה עד הגג)
אסף.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
עם הנתונים שנתת באמת הכי מתאים זה ה DR650.
לא תמצא במוו שמתאים בנתונים ובמחיר.
לא הייתי מסתכל על סיניים למיניהם לרבות בנלי (מתנצל בפני אלו שאומרים שהו נותן הכי הרבה לשקל).
אתה יכול לקנות הימאלאין חדש של רויאל אנפילד. אופנוע פשוט, אמין וקל לתחזוקה. אבל חלש.
אתה מפספס בקצת בתקציב יאמהה T7 בן שנתיים/שלוש שלדעתי הוא אופנוע מעולה ועומד בכל הדרישות (למעט התקציב). אם תרד בשנתון תוכל לקנות את הדגם הקודם ל T7 שנקרא XT660Z. (יש לי כזה ואני לא מוכר). אפשר להחליף כנף קדמית לגבוהה אם זה חשוב (אני החלפתי).
המינוסים: זה אופנוע סינגל והוא מווברץ כמו כל הסינגלים (ה T7 הוא כבר 2 צילינדרים).
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
תוריד את הcb500x מהרדימה.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
מצטרף לממליצים על DR650.
שנים ארוכות היה לי XT600 שהוא דומה מאוד בביצועים ובאופי לסוזוקי, ויש לי גם מס' מכובד של שעות על הסוזוקי.
היום אני רוכב על קטמ 690 שפרט לנוחות הוא עולה עליהם בכל פרמטר, אבל לפי הדרישות שהצגת הבחירה הטבעית שלך צריכה להיות DR650 חדש או כמעט חדש.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
תוריד את הcb500x מהרדימה.
למה?
- - - Updated - - -
גם אני הייתי די נעול על הdr, אבל אז ראיתי את הקטומ, ב42000ש"ח, כולל abs , ועם כמעט אותו הספק. למה אף אחד לא מציין אותו?
נראה מהלוחות שהוא נפוץ כמשומש הרבה יותר מהדיאר.
גלגל קדמי 19", פחות מוצלח.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
בביר-האדג/רמת חובב יש המון KTM.
מכל מיני דגמים.
לא ראיתי סוזוקי.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
הסיבה שהוא פחות מוצע היא כי רשמת שנמאס לך מנבלות.
dr650 חדש הוא בולט פרוף.
קטמ לא בדיוק.
יד שניה עברו הרבה פעמים ידיים של ילדי dt רוצחת.
cb500 לא באמת מאפשר נסיעה בשטח. הבלאי יבוא די מהר. כנף נמוכה, פלסטיקה שבירה, גחון פגיע ועוד... הוא הרבה יותר אדוונצ'ר מוטה כביש מאשר דו"ש.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
חנן,
כמו שאמרו לך, ה DR650 הוא אחלה אופנוע. בהגדרה מכונה יפנית: לא מרגשת במיוחד, לא הכי חזקה, לא הכי מהירה, לא הכי ספורטיבית, אבל (פה תכניס כל מה שאתה יודע על היילקס לעומת מתחרים). כלומר בחירה מעולה. הכל מנסיון אישי.
כמו שציין מישהו לפני, שמעתי דברים מאוד טובים (אבל לא מנסיון אישי) על הטנרה 660 מנוע סינגל. לא זוכר עד איזו שנה יוצר, אבל נחשב אופנוע מעולה וקולע בול לדרישות הטיולים שלך.
CB500X, הוא בכלל חיה שונה. כמו בהרבה רכבים, זו פלטפורמה זהה, שעליה הונדה הוציאו מספר דגמים: כביש רגיל, הלבישו פירינג: קיבלת משהו שנראה ספורטיבי, קצת הגביהו ומיכל גדול יותר: קיבלת תדמית של אדוונצ'ר (זה ה X שצינת), ערום ומנימליסטי: קיבלת נייקד. בול ההגדרה ל"אותה גברת בשינוי אדרת". שבילים קלים ל X, אפשר, אבל זה לא ה DR ולא ה XTZ.
בברכה,
יוני5
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
אמנם מזמן, אבל היו לי גם dr650 וגם drz400, ולמיטב ידיעתי כמעט לא השתנו.
לתיאור שלך, הdrz400 לטעמי עדיף, רק המושב שלו קצת צר אך יש תחליפיים.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
בקיצור נשארת עם DR650 של סוזוקי חדש או כמעט חדש או טנרה 660 קצת יותר ישן (או להוסיף כסף ל T7).
בין 2 הראשונים, יש הבדל משמעותי בגובה המושב. כך שאם אתה יחסית נמוך, הטנרה פחות מתאים לך (למרות שיש ערכת הנמכה).
הטנרה (לדעתי) יותר נוח בגמיעת מרחקים בכביש ואני בחרתי בו כדי לא להזדקק לעגלה, וו גרירה ולהשאיר רכב+עגלה בשטח.
שניהם אמינים מאוד, אולי ל DR יש יתרון קל בעבירות בגלל משקל נמוך במעט.
יתרון גדול לטנרה הוא מיכל הדלק הכי גדול בקטגוריה (כמובן שאפשר להחליף ל DR מיכל..)
ההחלטה בינהם מאוד תלויה במאפינים הספציפיים שלך והדרישות. אי אפשר פה לטעות שניהם מצויינים.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
מנצל״ש סתם מתוך סקרנות, וכי אני חושב על קניה דומה לפעמים, מה קרה לשוק הדו״ש? אלה אותם דגמים שהכרתי כרוכב בשנות התשעים. שלושים שנה אחר כך עדיין מדברים על DR650 או XT/XR? הקטגוריה קפאה בזמן? הטכנולוגיה התקדמה מאז או שבגדול אותו דבר?
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
במקרה של הdr כן. זה דינוזאור.
במקרה של השאר לא. אלו אופנועים שונים לחלוטין. רק השם נשאר.
ועוד דיסקליימר קטן.
הdr לא אופנוע שמיועד להרכבה. לא מבחינת המנוע, ולא מבחינת המתלים. כשהרכבתי את אשתי (שקלנו ביחד קצת פחות מ130 קילו), היינו סוגרים מתלה על כל פס האטה בכביש. מי שרוצה להרכיב יהיה חייב לטפל במתלים.
-
ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
Drz
זה פחות דינוזאור , רק מתקופת הממותות…אותם ביצועים במשקל קל יותר ויכולת שטח עדיפה
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
DR 650 ?
🤣
מכלולים של שנות ה 90, כסא מצחיק, הספק מצחיק..
למה?
מצד שני, זה מה שאתם אוהבים פה, ברזלים ישנים ו״אמינים״….בטח האוסטרלים מתים על DR650…😜
תעשה לעצמך טובה, אתה רוצה גם להינות, חפש לעצמך איזה טנרה 660.
עולם אחר.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי שולץ האיום
מצד שני, זה מה שאתם אוהבים פה, ברזלים ישנים ו״אמינים״.....
למה שמת את ה"אמינים" במרכאות? ה-DR לא אמין?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
שים נוסטלגיה בצד.
כלי מאוד מאוד אמין.
ומשעמם, ולא נוח, כבד.
עשה את שלו.
זה פשוט לא כלי כיפי. מה הטעם? לא בכביש ולא בשטח, מפסיד בהכל.
המרכאות נועדו לאלה שמעדיפים ישן על חדש, כי הישנים כביכול פשוטים יותר = אמינים יותר.
בפועל, הישנים מאכילים מרורים את רוב הבעלים. עם תקלות ותחזוקה עמוקה עקב בלאי של כל מיני מכלולים שהגיע זמנם.
שלא נדבר על בטיחות.
אבל…לפעמים זה מה שהתקציב מאפשר, או שריטה ואז הגיון לא במשחק בכלל.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
אתה שוכח שני דברים.
א. dr650 וdrz נמכרים חדשים מהחברה.
ב. הגובה של חנן לא מאפשר לו xt660,
שאגב,
לא נמכר חדש מהחברה.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
ה 650 פשוט כלי נחות היום. גם חדש.
לגבי הגובה, אם אני זוכר נכון, היה דגם עם ובלי abs, אחד מהם נמוך יותר, ובכל מקרה יש קיט הנמכה.
אם הוא ימצא כלי שמור, הוא יהנה, במיוחד בקטעי הקישור, שיכולים להפוך בקלות להגעה עצמאית, ובשבילים קלים.
הישיבה נכונה יותר, מכלולים מעודכנים, הרגשה שניתן לגמוע קילומטרים רבים, ובטיחות.
זה לא בר השוואה בכלל. זה נוקאווט.
יש עוד משהו עם ה 650dr הוא לא מרגיש בטוח בכבישים מהירים.
חפרתי.
בהצלחה.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
שוכנעתי סופית (לא באמת הייתי צריך שכנוע, אבל חשבתי שאולי תציעו משהו שלא הכרתי. את הימאהה ראיתי, אבל הוא מחוץ לתקציב, וללכת לאופנועים משומשים ממש, אני לא מעוניין. הספיק לי. ) : אני רוצה dr650. אם היה dr600 חדש, עם הקיקסטרטר, הוא כנראה היה הבחירה הראשונה.
הדיון על כלים ישנים לא רלוונטי לכאן. מדובר על כלי חדש.
לגבי האופי שלו ויכולותיו, הדיון גם לא ממש שייך. היה לי 14 שנים dr600 ועוד ארבעה אחרים, לתקופות קצרות יותר, בסגנונות שונים, מקטנים ועד אדוונצ'ר, וזה בדיוק אופי האופנוע שאני רוצה. לא כפשרה. לא הייתי מתנגד גם לאדוונצ'ר גדול אם היה צץ לי בחנייה, אבל זה באמת בתקציבים שונים מהותית, שאני לא יכול להצדיק בתדירות שימוש כזו.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
ראיתי כבר מודעות של כאלה בעלות של כ30000ש"ח, וקילומטראז של 6000-12000ק"מ, ממורי נהיגה.
קילומטראז' נמוך, אבל מן הסתם אינספור שעות מנוע בעמידה, באופנוע עם מערכת קירור ללא הסעת חום מאולצת. לא בטוח שזה עדיף על 40000ק"מ שאדם פרטי רכב.
-
ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
תבדוק בהם טוב טוב את מצב הריקבון של השלדה.
נק׳ התורפה היא העריסה תחת המנוע.
יש שם פגם בתכנון שכולא בפנים מים וההמשך הוא ריקבון והתפוררות.
בגילאים כאלו של כלים תתיחס רק למצב החיצוני של הכלים וכמה הם נראים שמורים לרבות מע החשמל.
לעשות אוברול לסינגל זה לא קשה במיוחד ולא מאוד יקר.
המראה והמצב החיצוני הכללי יעידו יותר מכל דבר אחר אם היד שהחזיקה בהם הייתה אוהבת ומלטפת.
לי באופן אישי יש קראש על הונדה.
לטעמי איכות בליגה אחרת.
סוזוקי עוד איכשהו בסדר אבל ימאהה מזדקנות די רע בדרך כלל.
לרוב להונדה יש גם הכי הרבה חלפים במודלים מזדקנים.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
זה נראה כאילו הגבת לשרשור אחר עם שאלה אחרת, אחרת אני לא רואה איך משפט כלשהו בתגובה האחרונה, מתחבר לאופנוע חדש, או כמעט חדש, שיצא מהמחסן 20 פעמים בשנה לסיבוב של 20ק"מ.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
צודק. סליחה.
קראתי אתמול בערב ברפרוף והדגמים הובילו אותי להיזכר בדגמים שאני היכרתי כאילו כלום לא השתנה.
הסתכלתי עכשיו על התמונות של החדשים ובאמת נראה כאילו כלום לא השתנה משנות ה 90…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
מרגיש צורך להגיב למרות שכבר כמעט הכל נאמר.
כמי שרוכב מגיל 16 וכמה אופנועים עברו תחת עכוזו (כולם דו"שים או אדוונצ'רים - DRZ, DR650, KLR650, SUPER TENERE750, KTM ADV990 ועוד אחד פאנטיק 50 סמ"ק :) כולל רכיבה עד למונגוליה וחצייה של מרכז אמריקה ועוד, אני יכול לומר שבשורה התחתונה, הבחירה הנכונה לטיולים רגועים בשטח שמשלבים קטעי כביש תהיה תמיד אופנוע סינגל בנפח בינוני, פשוט, אמין וקל.
למונגוליה רכבתי על KTM אדוונצ'ר 640 (הדגם הישן והפשוט), את מרכז אמריקה חציתי על KLR650 אמריקאי ולאחרונה היה לי DR650 שמעבר לחיים היומיומיים שלי איתו, רכבתי איתו לא מעט בשטח, כולל טיול מהנה במיוחד ממטולה ועד אילת שארך שבוע.
הפשטות והאמינות של האופנועים של פעם, שאותה לדעתי משמר רק הDR של היום, היא בעיניי קסם. לדעתי אין תחליף למכונה שאתה יודע בוודאות שלא תאכזב אותך בשום מקום שבו תהיה ושיודעת בשורה התחתונה לעשות הכל בצורה טובה. נכון שה DR לא יודע לדלג על מכשולים בשטח כמו דגמי אנדורו מתקדמים, אבל היכולת הורסטילית שלו לאפשר לרוכב לעשות הכל בצורה טובה, היא priceless בעיניי.
ל DR יש גם שוק שיפורים אינסופי וגם שם אין צורך להשתולל יתר על המידה - מיגון גחון פלסטיק של אצ'רביס, מגיני צד לקייסים של המנוע, מיכל דלק מוגדל (אם רוצים לטייל רחוק ובשקט) ופחות או יותר זהו. אפילו הצמיגים המקוריים שלו מצויינים במרבית המתארים.
לגבי הטנרה 660 - לדעתי הוא לא בר השוואה, בעיקר בגלל המשקל הגדול שלו ביחס לDR - עניין סופר משמעותי לרכיבה בשטח (כל הסרטונים שבהם רואים רוכבים שמג'נגלים אופנועי אדוונצ'ר כמו אופנועי טריאל מעידים בעיקר על המיומנות הגבוהה של הרוכבים).
עוד יתרון ענק של ה DR הוא שאתה יכול פשוט לקנות חדש ב 45K.
החיסרון - שכח מרכיבה בצמד.
לדעתי - DR באופן חד משמעי.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
תודה לך ולכולם.
לגבי הרכיבה בצמד, כנראה שלא נסכים. אנחנו רוכבים היום לא מעט שעות בשטח על טרקטורון חשמלי קטן, ובעבר הלא רחוק רכבנו לא מעט שעות, בשטח וגם בכביש, אם אלו אני ואשתי, או אני ואחת מהבנות, על xr600r, האופנוע הכי לא מתאים לזה, ונהנינו מאוד. לא רואה מצב שהדיאר יהיה עוד פחות מתאים לזה מהנ"ל.
וכשאני אומר שלא נסכים, זה לא בגלל שמישהו כאן טועה, אלא שההגדרות שלנו לטיול מהנה הן שונות.
https://imageshack.com/i/poxpNPcoj
https://imageshack.com/i/plhHEsG4j
https://imageshack.com/i/p8abUsSXj
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
רמזו לי בפייסבוק שברכישת אופנוע חדש מסוכן הסיכוי שלי לקבל ממנו הטבות/אביזרים שונים גבוה יותר מאשר אצל היבואן. מישהו יודע לקשר אותי לסוכן נדיב כזה, עדיף דרומה/מזרחה מתל אביב?
אני אצטרך סבל/ארגז/מגיני ידיות.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
תודה לך ולכולם.
לגבי הרכיבה בצמד, כנראה שלא נסכים. אנחנו רוכבים היום לא מעט שעות בשטח על טרקטורון חשמלי קטן, ובעבר הלא רחוק רכבנו לא מעט שעות, בשטח וגם בכביש, אם אלו אני ואשתי, או אני ואחת מהבנות, על xr600r, האופנוע הכי לא מתאים לזה, ונהנינו מאוד. לא רואה מצב שהדיאר יהיה עוד פחות מתאים לזה מהנ"ל.
וכשאני אומר שלא נסכים, זה לא בגלל שמישהו כאן טועה, אלא שההגדרות שלנו לטיול מהנה הן שונות.
https://imageshack.com/i/poxpNPcoj
https://imageshack.com/i/plhHEsG4j
https://imageshack.com/i/p8abUsSXj
אני חייב לצאת כאן חוצץ שניה.
גש ליבואן וקח dr650 לרכיבת מבחן. קרא מה כתבתי על הרכבה של אשתי. המתלים שלו הרבה יותר רופסים מxr. תוסיף לזה שהגלגלש לא באותו מישור עם ציר הזרוע, ובכל באמפ אתה טורק מתלה, ומוסיף לזה גם מתיחת שרשרת לא בריאה על ציר היציאה מהגיר. זה פתיר, אבל זה דורש התייחסות. קח נסיעת מבחן (בזוג).
מעבר לכך כתבתי כבר. זהו הכולבויניק הכי טוב שהיה לי אי פעם (ואני עוד העבדתי אותו קשה בשטח טכני).
למעשה,
אם לא הייתי נדרש לתפור כל יום את כביש 6 במהירות, ומדי פעם נסיעות ארוכות לצפון, אין ספק שהיה ברשותי dr מהשנתונים האחרונים, ולא את האופנוע כביש הנוכחי.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
אז מחליפים קפיץ/בולם. אני לא מבין למה זה שיקול, ואיך רכיבת מבחן על קפיץ/בולם מקוריים חלשים ישנו את ההחלטה על עצם רכישת האופנוע.
-
תגובה: ייעוץ בבחירת אופנוע דו שימושי
מקווה בשבילך שלא תמצה את הכלי הזה תוך 3 חודשים בערך.