תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
יפה מאד, אבל ...
עוד טיפה עבודה ועוד קצת כסף והיית מחליף את כל השמן, לא רק 2/3.
אלא אם יש סיבה שאיני מבין להשאיר 1/3 שמן בן 8 שעבד 300 אלף קמ
בברכה,טושי
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tooshey
יפה מאד, אבל ...
עוד טיפה עבודה ועוד קצת כסף והיית מחליף את כל השמן, לא רק 2/3.
אלא אם יש סיבה שאיני מבין להשאיר 1/3 שמן בן 8 שעבד 300 אלף קמ
בברכה,טושי
אין מה להוסיף.
1+
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אשר צור
אז שתדעו.
לנד קרוזר 150 2015 מנוע 3.0 300K קמ
שמן גיר לצערי מעולם לא הוחלף או רוענן.
לפני כחודשיים התחילה שריקה מכיוון הגיר.
ניגשתי למכון גירים נהדר בקרית שמונה.
התחברו למחשב הורידו קרטר, השמן יצא נקי ואדום ללא גרדים,
אף פעם לא ראיתי דבר כזה! אבל גם חד קרן לא ראיתי אף פעם ...
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tooshey
יפה מאד, אבל ...
עוד טיפה עבודה ועוד קצת כסף והיית מחליף את כל השמן, לא רק 2/3.
אלא אם יש סיבה שאיני מבין להשאיר 1/3 שמן בן 8 שעבד 300 אלף קמ
בברכה,טושי
כן, לא מכיר אותם מספיק במוסך אז לא רציתי לאתגר אותם יותר מדי.
אני אחליף שוב בסוף הקיץ.
או שאבוא אליך...
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
חן יצקיאן עושה לך א זה די בקלות. בחדרה.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
השמן יצא נקי ואדום ללא גרדים,
אבל הפילטר היה סתום.
זה לא מובן לי , אם השמן יצא נקי אז איך המסנן היה סתום?
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
כי הפילטר עשה את עבודתו.
תפריד בין שמן שרוף (גוון), לשמן משומש בגוון תקין.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
כי הפילטר עשה את עבודתו.
תפריד בין שמן שרוף (גוון), לשמן משומש בגוון תקין.
יש גם חד קרן = טויוטה לנד קרוזר
פילטר סתום הוא מאבקת השחיקה של הקלאצ'ים.
במקרה כזה אין נוזל שיורד בצבע אדום נקי !
בפרט אם עבר 300 אלף קמ'.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רמי רווה
השמן יצא נקי ואדום ללא גרדים,
אבל הפילטר היה סתום.
זה לא מובן לי , אם השמן יצא נקי אז איך המסנן היה סתום?
האם "רמי רווה" המגיב כאן ו-"אשר צור" פותח השרשור הם שני חשבונות של אותו אדם או שאתה שואל שאלה חדשה בשרשור קיים?
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
יש גם חד קרן = טויוטה לנד קרוזר
פילטר סתום הוא מאבקת השחיקה של הקלאצ'ים.
במקרה כזה אין נוזל שיורד בצבע אדום נקי !
בפרט אם עבר 300 אלף קמ'.
מה הקשר?
יש אדום ויש עכור בגוון כהה.
בשבילו זה אדום סביר.
בשבילך זה בז׳.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
אתקן.
לא אדום כמו שמן חדש אבל בהחלט לא עכור או חום.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
אתה יכול להגיד לי את הכתובת של התיקון לרכב. גם חבר שלי צריך לעשות את זה.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
בי ליין אזור תעשיה צפוני קרית שמונה
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
שמעתי לאחרונה טענה של "ה" גורו של רכבי טויוטה ( The car care nut) שלא רע להשאיר חלק מהנוזל (בתנאי שאינו שרוף), היות שהאבקת הקלאצ'ים המצויה בו נדבקת לקלאצ'ים ומחזקת אותם. לטענתו החלפה תכופה של הנוזל ושמירה על נוזל נקי, איננה מאריכה את חיי הגיר אלא גורמת לשחיקה מהירה יותר.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
לעניין אחר - אני משתמש בוולוליין מקסלייף שמומלץ על ידם גם כתחליף ל WS של טויוטה, 175 ש"ח לגלון, עד כה אף אחת מחמש הטויוטות האוטומטיות / היברידית רציפה לא התלוננו, אף על פי שלא מדובר בשמן OEM. טויוטה לא מייצרת שמנים, היא קונה אותם מייצרני שמנים שזו התמחותם, השמן המקורי איננו סינטטי ובטח שלא אמור לשרוד מאות אלפי ק"מ.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
מה שהגורו בוודאי התכוון הוא מה שכולנו כבר יודעים.
החלפת שמן בגיר שחוק עלולה לגמור אותו.
ה"אבקה" עוזרת לייצר קצת יותר חיכוך ולדחות את הקץ.
זאת לא פרקטיקה נכונה אם אם הגיר טופל מיומו הראשון כמו שצריך.
ועובדתית,
יצרני גירים מכובדים כמו zf, שהוציאו לשוק גיריםclosed for life, שינו את המלצתם במורד הדרך לשיטה של החלפות יזומות.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
זה פשוט מאוד לדעתי.
תפקיד השמן מן הסתם לסכך את החלקים הנעים, שמירה מהק"מ הראשונים עליו נקי ומטופל יאריך את חיי המכלולים מן הסתם כי השמן מאבד מתכונותיו עקב בלאי שימוש כמו כל דבר אחר, יש לו x ק"מ של שימוש סביר לפני שהוא מאבד תכונות סיכוך ומתבלה בגלל אי אילו סיבות(טמפ' עבודה, ק"מ, אופן שימוש וכו') ורמת הסיכוך יורדת ומתחילה שחיקה, היצרנים מגדירים את זה בספר, אני אומר אם רשום לדוגמה 80k ק"מ אני יחליף כל 40k וישמור עליו רענן.
החלפה של שמן בגיר אוטומט שלא טיפלו בו היא סיכון של המשתמש לדעתי(אני מכיר כמה בעלי מקצוע שמזהירים מפעולה זו, הדעות יכולות להיות חלוקות לכאן ולשם) בין אם זה החלפה של חצי כמות או כל הכמות בחיבור מכונה יעודית, יכולה להרוג את הגיר, ויכולה לתת לו עוד אורך "חיים" של תקופה/ק"מ מסויימים, תלוי במצבו הקריטי.
ואם יש "אבקת שחיקה" על המגנטים בקרטר, תלוי באיזה כמות, ויכולה להעיד על המצב.
פות"ה התלונן על שריקה מהגיר, שאחרי החלפת השמן נעלמה, והרכב נוסע ומגיב יותר טוב מבעבר, יכול להיות.
אבל שמן חדש לא "ממלא" חלקים שחוקים, אז יכול להיות שהגיר עבר 300k ואולי לא עבד קשה מידי.
שוב, זה כל מקרה לגופו של הגיר.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
זה פשוט מאוד לדעתי.
תפקיד השמן מן הסתם לסכך את החלקים הנעים, שמירה מהק"מ הראשונים עליו נקי ומטופל יאריך את חיי המכלולים מן הסתם כי השמן מאבד מתכונותיו עקב בלאי שימוש כמו כל דבר אחר, יש לו x ק"מ של שימוש סביר לפני שהוא מאבד תכונות סיכוך ומתבלה בגלל אי אילו סיבות(טמפ' עבודה, ק"מ, אופן שימוש וכו') ורמת הסיכוך יורדת ומתחילה שחיקה, היצרנים מגדירים את זה בספר, אני אומר אם רשום לדוגמה 80k ק"מ אני יחליף כל 40k וישמור עליו רענן.
החלפה של שמן בגיר אוטומט שלא טיפלו בו היא סיכון של המשתמש לדעתי(אני מכיר כמה בעלי מקצוע שמזהירים מפעולה זו, הדעות יכולות להיות חלוקות לכאן ולשם) בין אם זה החלפה של חצי כמות או כל הכמות בחיבור מכונה יעודית, יכולה להרוג את הגיר, ויכולה לתת לו עוד אורך "חיים" של תקופה/ק"מ מסויימים, תלוי במצבו הקריטי.
ואם יש "אבקת שחיקה" על המגנטים בקרטר, תלוי באיזה כמות, ויכולה להעיד על המצב.
פות"ה התלונן על שריקה מהגיר, שאחרי החלפת השמן נעלמה, והרכב נוסע ומגיב יותר טוב מבעבר, יכול להיות.
אבל שמן חדש לא "ממלא" חלקים שחוקים, אז יכול להיות שהגיר עבר 300k ואולי לא עבד קשה מידי.
שוב, זה כל מקרה לגופו של הגיר.
לא כל כך פשוט,
למיטב ידיעתי:
בגיר רגיל אתה צודק, תפקיד השמן הוא סיכוך כלומר הקטנת החיכוך. אבל בגיר אוטומטי הסיכוך הוא לא העניין המרכזי היחידי, כי השמן נמצא בפרדוקס: בנוסף לסיכוך של המשטחים המתכתיים, הוא צריך לקיים חיכוך (דינמי וסטטי) נכון של הקלאצ'ים, שהם נקודת התורפה/חולשה בהרבה מקרים.
ברגע שהשמן לא במיטבו, החיכוך אינו אופטימלי לפי התכנון, ומתחילות הצרות.
לגבי המגנטים, בגיר אוטומטי השחיקה של הקלאצ'ים לא בהכרח תתמגנט אליהם, כי הקלאצ'ים לא עשויים בהכרח ממתכות. לכן הפילטר חשוב מאד.
לשמירה על גיר אוטומטי חשוב לא לחמם את הגיר, כי אז הקלאצ'ים מתחילים להתפורר, השמן מתבלה וכו', וכמובן החלפות שמן ופילטר בזמן לשמירה על תכונות הנוזל שהזכרתי לעיל, שהולכות ונפגמות עם השימוש.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
הוא ממליץ להחליף שמן גיר כל 30 עד 60 אלף מייל אאל"ט, לא להימנע מהחלפות שמן.
מצאתי סרטון מסכם שלו :
https://youtu.be/jJr30r6RRgw
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
לא כל כך פשוט,
למיטב ידיעתי:
בגיר רגיל אתה צודק, תפקיד השמן הוא סיכוך כלומר הקטנת החיכוך. אבל בגיר אוטומטי הסיכוך הוא לא העניין המרכזי היחידי, כי השמן נמצא בפרדוקס: בנוסף לסיכוך של המשטחים המתכתיים, הוא צריך לקיים חיכוך (דינמי וסטטי) נכון של הקלאצ'ים, שהם נקודת התורפה/חולשה בהרבה מקרים.
ברגע שהשמן לא במיטבו, החיכוך אינו אופטימלי לפי התכנון, ומתחילות הצרות.
לגבי המגנטים, בגיר אוטומטי השחיקה של הקלאצ'ים לא בהכרח תתמגנט אליהם, כי הקלאצ'ים לא עשויים בהכרח ממתכות. לכן הפילטר חשוב מאד.
לשמירה על גיר אוטומטי חשוב לא לחמם את הגיר, כי אז הקלאצ'ים מתחילים להתפורר, השמן מתבלה וכו', וכמובן החלפות שמן ופילטר בזמן לשמירה על תכונות הנוזל שהזכרתי לעיל, שהולכות ונפגמות עם השימוש.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
שמן לא גורם לחיכוך וזה לא התפקיד שלו.
בגיר אוטומטי משתמשים בשמני dexron, זה שמן הידראולי, תפקידו לייצר לחצי שמן מסויימים ע"מ להפעיל את הקלאצ'ים ושאר המרכיבים בגיר אוטומטי.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
בכוונה השתמשתי במונח מקיים את החיכוך, ולא גורם לחיכוך. העניין עם החיכוך הוא שהשמן צריך להיות כזה שיאפשר את החיכוך הנכון. אם השמן לא יהיה בעל התכונות הנכונות, מקדמי החיכוך לא יהיו על פי התכנון של הגיר. זאת מורכבות שאינה קשורה לסיכוך שהשמן צריך לספק או ללחצים הידראוליים.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
נוזל בגיר אוטומטי גם דואג לנסיכה של חלקים נעים, גם מייצר לחץ הידראולי למעגלים השונים, גם מפנה את תוצרי השחיקה של המצמדים והבלמים וגם - בעיקר - שומר על הכל בטמפרטורה הנכונה.
מה שהורג את הגיר בהקשר של השמן יותר מהתחממות חד פעמית זה מחזורי חימום וקירור קיצוניים רבים. זה מייצר נזילות פנימיות גדולות מהרגיל וכתוצאה מכך נקודות בהן השמן רותח. זה גם גורם לבלאי מוגבר - ולא בהכרח של המצמדים אבל גם שלהם. וכל הבלאי הופך לזיהום של השמן. והזיהום הזה מקטין את היעילות של מחליף החום, סותם את המסנן ונכנס להידראוליקה.
אם להתייחס להמלצות השונות - אני מעדיף להחליף כמות חלקית של נוזל ולהחליף או לנקות מסננים כל שנתיים על פני ביצוע החלפה מלאה כל 10 שנים. עדיף וכדאי לשמור על מסננים ומחליף חום נקיים על ידי ניקוי בכל החלפה גם אם היא חלקית כי לא יעזור שמן נקי אם כבר יש ליכלוך שתוקע שסתומים.
אסף.
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
לנד קרוזר שנת 2006, שיתכן ולא הוחלף לו בעבר שמן גיר, האם ההמלצה להחליף? (הרכב עם כ 200k)
תגובה: החלפת שמן גיר בלק 150
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אליעזר_מ
לנד קרוזר שנת 2006, שיתכן ולא הוחלף לו בעבר שמן גיר, האם ההמלצה להחליף? (הרכב עם כ 200k)
כן
בברכה, טושי