-
מחליף לסופה הגנובה
אחרי גניבת הסופה יש חור בלב שצריך להשלים והרצון לחזור לטייל חזק ממני אז אני אוכל את הבאסה ומחפש את הצעצוע החדש שלי
אז ככה:
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב?
80 אלף, עדיפות ל50 קודם ואת השאר להשלים בשיפורים
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
כן
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
זוג +2 כלבים ענקיים+ ילד או 2 בעתיד הקרוב
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
10,000 בשנה כולל
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הרכב בעיקר ישמש לאחהצ וסופשים
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
השאיפה שהכל יהיה עצמית, מכיוון שזה לא סופה אז אם לא תהיה ברירה אקח למוסך. אין בעיה להעמיד רכב לכמה זמן שנדרש
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
המקום לא מרכזי, הכי קרוב זה באר שבע/אשקלון
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
שבילים קלאסים, כולל מעלות קלאסים בנגב. רוב הנסיעה עצמה תהיה בנגב.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
הרבה ניסיון בנהיגת שטח( תמיד יש מה ללמוד,כן?)
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
ג€‹ עם הסופה וההילקס סרנים חיים עברתי בכל מקום, השאיפה זה מעלות קלאסים בנגב( ערוד, נקרות, נח וכו וכו)
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
התחלתי ללכת לכיוון הפול סייז, בדגש על ראם קצר אבל פתוח הכל
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
אפשר לשאול למה לא סופה/היילקס?
לגבי משאיות, מעבר לסוגיה הכלכלית (ביטוח, טסט וכיוב), ממה שאני קורא כאן, יש נקודות תורפה בעיקר באיזור ההיגוי במקומות שאתה רוצה לטייל בהם. אבל זה לא מנסיוני אלא של אחרים פה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
עלויות, מתגלגל על העבודה
היילקס מזדקן סרנים חיים עולה היום כמו ראם 2015
בלי קשר היה לי היילקס כזה, העפתי לו את המנוע ושמתי פראדו כי הוא לא זז, מאז ועד היום נהיה קשה יותר להעביר טסטים
היילקס מודרני אין להשיג משהו שפוי במחיר שלי.
מסופה אנחנו קצת נרתעים אחרי מה שקרה.. בכל מקרה סופה ארוכה במחיר שפוי זה בגדר חלום היום..
חשבנו פראדו בנזין/ 100 בנזין אבל אם כבר הולכים על רכבים "מודרנים" כבר נחפש מה שאפשר להביא בשנתון הגבוה ביותר
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
תשכנעו אותו שהוא צריך ונדורה [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
פולסייזים בשטח זה כבר לא מחזה נדיר. אנשים משפרים אותם ועושים גם את המסלולים הקשים של המדבר. כנראה שזה אפשרי.. כן יש מגבלות, אבל עדיין הייתי מעדיף פולסייז עם שיפורים קלים על פני גרנד ויטרה למשל, ובטח על פני סובארו/ דאסטר.
מחירי הקניה אטרקטיבים מאוד - לא נדיר לראות רכבים משנתונים 2014-2016 עם 200 אלף קמ, לא נדיר שיהיה שמור ויהיה לו המון לתת, במחיר של היילקס 2005 עם חצי מיליון ק"מ. הנוחות והמרחב זה אמריקה, האמינות סבירה, שוק השיפורים אינסופי וכנראה שגם חוקית יותר קל בגלל שזה נחשב משאית.. למה לא בעצם?
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
+1 ליוני.
אין מה להתרגש מפולסייז, אחרי כמה שעות נהיגה בודדות מתרגלים לגודל.
מבחינת עלויות זה ברור שעולה יותר, אבל אתה גם מקבל יותר, יותר גודל, יותר מקום, אמריקה.
מבין השלושה זה שקוף שאני מעדיף את הראם, בגלל ה"פשטות" שבו, מנוע קאמינס 6 טורי, ניתן לתחזוקה עצמית לרוב, וגם תחסוך בעלויות.
לגבי מסלולים, יעשה את הכל באלגנט, קצת שינוי ותפיסה אחרת בראש, הגבהה וצמיגים במידה נכונה זה דבר נידרש, והם מטיילים בכל המקומות שהזכרת.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
קובץ מצורף 144244
מקווה שפה הצלחתי להעלות את התמונה...אם תרצה טלפון שלו, אשלח לך..
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoni_0000
פולסייזים בשטח זה כבר לא מחזה נדיר. אנשים משפרים אותם ועושים גם את המסלולים הקשים של המדבר. כנראה שזה אפשרי.. כן יש מגבלות, אבל עדיין הייתי מעדיף פולסייז עם שיפורים קלים על פני גרנד ויטרה למשל, ובטח על פני סובארו/ דאסטר.
מחירי הקניה אטרקטיבים מאוד - לא נדיר לראות רכבים משנתונים 2014-2016 עם 200 אלף קמ, לא נדיר שיהיה שמור ויהיה לו המון לתת, במחיר של היילקס 2005 עם חצי מיליון ק"מ. הנוחות והמרחב זה אמריקה, האמינות סבירה, שוק השיפורים אינסופי וכנראה שגם חוקית יותר קל בגלל שזה נחשב משאית.. למה לא בעצם?
זה הכיוון הכי אטרקטיבי היום לדעתי.
הבנתי שיש איזה קיט הגבהה ועוד כל מיני מקורי ל F350 שהופך אותו לחיית שטח (יחסי), ומחירי היד 2 מאוד מאוד אטרקטיביים.
השאלה רק לגבי עלויות התחזוקה.
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoni_0000
רה, שוק השיפורים אינסופי וכנראה שגם חוקית יותר קל בגלל שזה נחשב משאית..?
לא בדיוק.
צריך שיהיה מוגדר מעל 5טון.
אחרת אתה נשאר במגבלות הגבהה סטנדרטית ומידות צמיגים שנראים כמו נעלי בלט על מתאגרף משקל כבד וזויות מרכב לא להיט ביחס למימדים.
ועלויות אחזקה.
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
הם מוגדרים כולל 5300
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
geva dover
הם מוגדרים כולל 5300
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
מסתבר שלא כולם.
חבר היה בנקודת בדיקה הזו.
למיטב זכרוני גם נדב נתקל בנושא.
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
מכיוון שכתבת שאתה פוזל לכיוון פולסייז אבל עדיין לא החלטת שאתה מחפש רק פולסייז...
אני הייתי מחזיר אותך לכיוון המותג JEEP עם WJ או WK שמספיקים לך בגודל ויעברו בקלות את המעלות שהזכרת.
הם מאוד נוחים בכביש, יש שוק שיפורים מטורף והרבה אנשים וקבוצות שיכולים לתרום ידע אם צריך.
גם KJ משופר כמו של תומר הדר זאת אופציה טובה.
מה יתן לך פולסייז שהם לא יתנו? תשים את הכלבים בארגז החיצוני בנסיעות ארוכות? בקפיצות בשטח? אשתך תהנה לנהוג בזה? עלות החלפים יותר זולה? שותה פחות דלק? איפה היתרונות? בשטח בכל מקרה יש רק חסרונות חוץ מנפח העמסה, אבל אם הסתדרת עד עכשיו עם סופה..
אלה ה:
https://www.jeepolog.com/forums/imag...RQhFFFFCF//9k=
(ניסיתי לשתול תמונה של 2 סנט ולא הצליח)
שלי.
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
הכלבים במושב האחורי והאישה לא נוהגת, אף פעם.
הפולסייז נותן מקום והרבה, נגיד בסופה היה חנו דיון על הוספת נגרר של אחרי בעתיד כדי להשלים מקום לציוד.
מבחינת נוחות( כן אני יודע שירדתי מסופה) הפולסייז יותר מפנק, למרות שאני לא פוסל רכבי אספנות או קשישים למיניהם כי זה לא באמת שיקול אצלנו.
פשוט פוזל לשם כי התמורה למחיר מפתה ומפחידה באותה מידה
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
לפני שאתה מתלהב יותר מידי, תבדוק עלויות אחזקה לפולסייז.
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
ביטוח חובה וגימל באזור ה5.5 ( לא משלם כי העבודה משלמת)
דלק באזור ה1/8
טסט 2090 שקל אגרה
טיפולים יצאו יותר יקרים מרכב סטנדרטי כי צריך מיכלית שמן כדי להחליף שמן, כמובן שגם חלקים יקרים יותר.
מקווה שאני לא מפספס משהו
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
geva dover
מקווה שאני לא מפספס משהו
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
לדעתי אתה מפספס את החלק החשוב ביותר וזה יכולות השטח - לבוא למכשול בידיעה ברורה שאתה עובר אותו מבחינת מרווח גחון (בטן), קוטר סיבוב ועוד כל מיני סיבות למה ה SUV יותר מתאימים לשטח מהפולסייז. בטח שטח כמו בארץ והמעלות שהזכרת.
טייל איתי שנים חבר עם סילברדו, מוגבה 6.5 עם 37 ועדיין התקשה בחלק מהמקומות לעומת הרכבים הקטנים יותר. כל מכשול הוא היה צריך לחשוב איך לעבור, איזה גלגל לשים איפה וכמה רוורסים וצטרך כדי לעשות סיבוב או לעבור בין סלעים.
וכן, כמו שהזכירו, יש בעיה עם חלקים שקורסים בפרונט. הוא לא בנוי לעומסים של מעברי סלעים וכו. החבר היה נוסע עם תפוחים, משולשים, זרועות ועוד כל מיני ספיירים במטען ולא פעם היה משתמש בהם בטיול. נכון, יש מחוזקים באפטרמרקט, אבל ברגע שתעשה את זה, חלק אחר שהופך לחלש בשרשרת ישבר.
יש שיגידו שאני מקצין, אבל מספיק שאתה נתקע פעם אחת בשנה בטיול וצריך גרירה החוצה.. גם דופק את הטיול וגם לא קל לגרור את המשקל (אם יש עליה בדרך) ובטח עם פרונט תקול.
אז לדעתי זה הדבר הראשון שאתה צריך להסתכל עליו, בטח אחרי סופה שאיתה פשוט נוסעים...
אם החלטת בנוסף להחלפת הרכב גם לשנות את אופי הטיולים, אז בסדר, אבל דע למה אתה נכנס.
הצעה שלי, קח פולסייז מחבר לאחד המסלולים שאתה עשית עם הסופה בקלות ותראה איך אתה כל פעם עוצר לחשוב, לחשב, לתכנן וגם אחרי כל זה לתקן, לשפר, לשפשף ובסוף לעבור.
אם אתה מטייל עם קבוצה של פולסייז, ניחא, אחרת אתה תהיה סוג של סרח עודף. (וגם ישימו אצלך את כל שקיות הזבל המלאות :-) )
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
תשמע הדודג עם סרן חי קדימה ועוד אחד שנחשב חסון מאוד.
מבחינת הדודג, עידן מאיש שטח קצת גרם לי לחשוב עליו אחרי שראיתי אותו חורש את הדיונות איתו בחיפושים.
הכי קרוב לפוסייז מטייל שאני מכיר זה חברים עם ונדורות שנוסעים אבל הם קצרים יותר.
כרגע ניזון בעיקר מקצת סרטונים מהוואטסאפ ומיוטוב איך הבהמות האלה עוברות מכשולים.
תמיד יש מכווין קרקעי אבל הם עוברים בלי בעיה עם עוד זוג עיניים.
האופי טיולים שלי יחסית רגוע ואני לא רודף אחרי המעלות אלא סביב המסלול עצמו, פשוט לא רוצה שמעלה קלאסי יגביל אותי.
באותה מידה נגרר מחובר לסופה היה יכול להגביל.
כרגע הנטיה היא לכיוון הדודג, כנראה לא אשפר אותו בשנה הראשונה כדי להכיר את הרכב ומקסימום אם לא מתאים למכור בהפסד מחירון או משהו כזה..
אם אתה מכיר או מישהו מכיר קבוצה של פולסייז שאפשר להצטרף אליהם לסופש להרגיש את הרכב אני יותר מאשמח
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
שמע, אני קצת מרגיש שאתה מנסה לשכנע את עצמך ללכת על ה RAM עוד לפני שניסית.
זה שעידן "חגג" בדיונות לא אומר כלום על רוב המסלולים בדרום וברמת הגולן. בדיונות צריך כח ולהוריד אוויר. את שניהם יש ב RAM.
חולות ביר הדאג' (חולות משאבים) הם סוג מאוד ספציפי של שטח. אם היו תלוליות הוא היה מתקשה בזווית גישה ובקצת יותר מזה גם מתיישב על הגחון.
שוב אני מציע שתיקח פולסייז לשטח ותראה איך ההרגשה. לצערי אין לי מישהו להציע לך כי החבר כבר החליף לרנגלר.
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
geva dover
ביטוח חובה וגימל באזור ה5.5 ( לא משלם כי העבודה משלמת)
דלק באזור ה1/8
טסט 2090 שקל אגרה
טיפולים יצאו יותר יקרים מרכב סטנדרטי כי צריך מיכלית שמן כדי להחליף שמן, כמובן שגם חלקים יקרים יותר.
מקווה שאני לא מפספס משהו
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
הדלק שאני מכיר לכלים כאלו 1/5 1/6.
וזה בכביש..
תוסיף כביש 6 כמו משאית. צמיגים יקרים. מערכות אוריאה מחורבנות. ותחשוב טוב מה ניצב לפנייך.
על פניו כיוון של טנדר רגיל נשמע נכון בשבילך.
היילקס/ווינר
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirmoshe
הדלק שאני מכיר לכלים כאלו 1/5 1/6.
וזה בכביש..
תוסיף כביש 6 כמו משאית. צמיגים יקרים. מערכות אוריאה מחורבנות. ותחשוב טוב מה ניצב לפנייך.
על פניו כיוון של טנדר רגיל נשמע נכון בשבילך.
היילקס/ווינר
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
מזל שאין כביש 6 איפה שאני גר (;
בכל מקרה לגבי האוריאה אתה צודק, זה מתכון לצרות. מכיר שמבטלים.
צמיגים יקר בכל מקום.. בסופה על צמיג 33 שילמתי 800 שקל צמיג.
הרעיון בעתיד לדחוף 35 אז מאמין שהמחיר יהיה קצת יותר ממה ששילמתי על הצמיגים של הסופה..
אין לי שום דבר רע נגד היילקסים, המחירים שלהם פסיכים. אם היה רבו בתקציב יש מצב הייתי קונה. ויגו כולם שראיתי היו עם 400 אק"מ או במחירים של מעל 100k..
ווינר, עזוב, אני לא אגיד את דעתי עליו..
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
יש חסרונות
אבל יש גם יתרונות.
שנתון.
נוחות אמריקאית ממכרת, טווח ראייה רחב מאוד, ומרחב פנים ענק. ענק.
בנסיעות ארוכות, אתה המלך, בעיקר מול האלטרנטיבות שהעלו פה זה בכלל מצחיק.
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
אתה צודק, גם החסרונות הם לא בקטנה.
כאן בדיוק ההתלבטות
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
תבדוק קצת לעומק את הקיט הזה שדיברתי עליו ל F350 לשטח.
חוקי לחלוטין.
מתחיל להיכנס עכשיו העניין הזה, מעניין כמה זה משפר את העבירות.
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
הסיבה שהלכתי על הדודג ולא הפורד זה עלויות אחזקה. בפורד משמעותית גבוה יותר. במיוחד לאור העובדה שעל כל דבר כמעט מרימים קבינה..
המנוע של הפורד עם יותר חיישנים משל הדודג
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שולץ האיום
זה הכיוון הכי אטרקטיבי היום לדעתי.
הבנתי שיש איזה קיט הגבהה ועוד כל מיני מקורי ל F350 שהופך אותו לחיית שטח (יחסי), ומחירי היד 2 מאוד מאוד אטרקטיביים.
השאלה רק לגבי עלויות התחזוקה.
לפני שבועות ספורים יצאתי לסיבוב עם חבר שקנה "חיית שטח" כזו.
במכשול הראשון ואחרי שפשוף טמבון קדמי ומעיכה של אגזוז מאחור, חזר לכביש.
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
יש לך רשיונות של סופה בלי סופה.
עכשיו תחפש מישהו עם סופה בלי רשיונות… [emoji4]
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
מבין האמריקאיות השברולט הוא הכי נוח בכביש בגלל ה ifs
וגם הכי גרוע בשטח בגלל ה ifs
כל המכלול מתוכנן גרוע
לגבי כל הטנדרים התאיילנדים הישנים - גבע ארוך מדי בשבילם ....אמנם עוד צעיר יחסית אבל עדיין
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
המשוטט
מבין האמריקאיות השברולט הוא הכי נוח בכביש בגלל ה ifs
וגם הכי גרוע בשטח בגלל ה ifs
כל המכלול מתוכנן גרוע
לגבי כל הטנדרים התאיילנדים הישנים - גבע ארוך מדי בשבילם ....אמנם עוד צעיר יחסית אבל עדיין
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
המזל שאני כמו ספגטי, ארוך וצר
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
אז תתגמש וכנס לגימני
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-
תגובה: מחליף לסופה הגנובה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
geva dover
המזל שאני כמו ספגטי, ארוך וצר
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
הוא שאמרתי ....אתה עוד צעיר
תכף יתחיל כאב פה כאב שם
Sent from my SM-A530F using Tapatalk