-
אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
כתבו לי שיהיה ענין לאנשים כאן בחוות דעת על אופנוע חשמלי לשטח.
בשביל זה פתחתי את השרשור הזה.
אני קניתי לפני מספר חודשים אופנוע מסוג sur-run ultra bee
אחרי כמה מאות קילומטרים בשטח איתו, גיבשתי לעצמי חוות דעת על אופנוע חשמלי לשטח בכלל
וה-אולטרה באופן ספספי.
ראשית למה קניתי אופנוע חשמלי?
שתי סיבות מרכזיות האחת שקט !!! משנה לחלוטין את חווית הרכיבה.
השני תחזוקה זולה מאוד ואופנוע אמין מעצם היותו חשמלי.
סיבה שלישית היא אופנוע לא מזהם, שלי כמחבק עצים ידוע, היה חשוב.
שנים חיפשתי אופנוע חשמלי לשטח ופשוט לא היה.
ל ktm היה דגם אחד חשמלי, אבל הוא היה יקר מאוד, ולא יבאו אותו לארץ בכלל (עד היום לא מיבאים אותו)
ל זירו יש דגם של אופנוע חשמלי, אבל מבדיקה קצרה בנתונים שלו רואים שהוא לא ממש מיועד לשטח.
אז ויתרתי והלכתי על הבנזינים הישנים והטובים, האחרון היה בטא איקסטרנר שני פעימות.
אופנוע פשוט מדהים לשטח טכני קשה בסגנון hard induro
ואז לפני חצי שנה האלגורתם זרק לי מודעה של surron storm bee
סורון היא חברה סינית שנוסדה לפני 10 שנים. ה stom bee הוא האופנוע הגדול ביותר שלהם.
האתר של היבואן בארץ https://surron.co.il/
עשיתי סיבוב ניסיון על הסטורם. מאוד חזק תאוצה מאפס למאה סביב השלוש שניות.
עם מתלים לשטח טובים, נראה טוב.
אבל אז הרגשתי את המשקל שלו. הוא מאוד כבד 128 קילו.
רק לשם השוואה הבטא שוקל 110 קילו..
זה לא אופנוע ל - soft induro שזה בעצם המטרה שלי.
אז כבר ירדתי מכל הענין.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
ואז..
באחד הימים חזרתי לאתר היבואן וגיליתי דגם חדש שאמור לצאת רק ב 2023 (זה היה בסוף 2022)
ופתאום הכל נראה שונה לגמרי.
האלטרה ביי שוקל רק 85 קילו. הוא פחות או יותר בגודל של אופנוע טראיל.
יש לו מנוע חזק, מאפס ל 50 ב 2.5 שניות.
המתלים שלו טובים ומתאימים לשטח. ויש לו סוללה שלדברי היצרן מספיקה ל 120 קילומטר בנסיעה של עד 50 קמש
זה כבר נראה שונה לגמרי. מאוד מתאים לדרישות שלי.
גם המחיר ממש טוב (יחסית לאופנע שטח) 35 אלף.
אפילו שלא היה בארץ אופנוע לנסיון...
בו במקום סגרתי את העסקה, אפילו שהיתי צריך לחכות חודשים עד שהאופנוע יגיע.
במרץ 2023 קיבלתי את האופנוע.קובץ מצורף 144380
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
אז איך זה לנסוע על אופנוע חשמלי ?
דבר ראשון והחשוב מכול שקט !!!
פתאום אתה שומע ציפורים, חיות, רשרוש עצים.
את הגלגל כאשר הוא קצת מחליק.
חוויה מעולם אחר, רק בשביל זה כדאי להחזיק אופנוע חשמלי.
דבר שני נוחות שימוש. ברקס אחורי ידני אין הילוכים, אין קלץ, שגר ושכח.
פשוט מדהים.
דבר שלישי עלויות מגוחכות. רכיבה של מאה קילומטר עולה שני שקל חשמל..
אין טיפולים קבועים, אין החלפת שמן אין שימון פילטר.
ממש מטורף.
רבעי, המומנט המטורף של המנוע החשמלי, פשוט ממכר.
נתקעת באמצע עליה, אין בעיה להתחיל שוב.
כמו כן הוא אוכל עליות בקלות, עם מומנט כל כך חזק ובלי צורך להפעיל מחשבה היכן הקלץ..
בכל מצב יש למנוע עוד כוח להאיץ מצוין.
חמישי יכולת התמרון של האופנוע. בגלל שאין לו הרבה מכלולים שנעים.
בסינגלים צפופים הוא שולט. ההרגשה היא לנסוע על אופנים.
גם כמה שהסוללה מחזיקה היתה הפתעה.
כל עוד נוסעים איטי, עד חמישים קמש כולל סינגלים ושטח טכני.
הסוללה מחזיקה 80 קילומטר בלי יותר מדי בעיות.
אם ממש נזהרים בהאצות והאטות ניתו גם להגיע ל 100 ויותר.
לצרכים שלי 80 קילומטר זה יותר ממספק.
אמינות מצוינת, הסינים למדו איך לבנות דברים, והאופנוע עשוי מחומרים איכותיים.
אז מהם החסרונות?
בנסיעה מהירה של 90 קמש הסוללה נאכלת ממש מהר.
אם האופנוע יסע רצוף 90 קמש לא נראה לי שהוא יעבור את השישים קילומטר לפני שמיץ החשמל יגמר.
אם יש קטעים מהירים אבל קצרים יחסית המצב יותר טוב.
וזה מביא אותי לבעיה השניה. בגלל שהאופנוע כל כך קל ואין לו אנרציה הוא לא יציב במהירויות גבוהות.
גם המתלים שלו לא בנוים למהירות גבוה בשטח (מעל חמישים קמ"ש).
הוא יכול לעשות את זה, אבל הרוכב ממש לא יהנה מזה.
אין לו קלץ, שזה יתרון אבל גם חיסרון. כל הטריקים של ה hard induro לא כל כך יעבדו.
כן אפשר לאלתר ויש כל מני שיטות לעקוף את החיסרון הזה, ועדין..
אז מה אני עושה איתו, ולמה הוא מתאים לי כמו כפפה ?
יש יער שבו אני מסתובב, מלא בסינגלים עליות ירידות ודרכי עפר.
האולטרה בי מצוין שם. זה בדיוק ה soft induro שחיפשתי.
אני יוצא איתו טעון 100% משוטט שעתים שלוש, כ 80 קילומטר וחוזר הביתה.
אני מרוצה.
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
מה ההגדרה לרישוי?
(אם יש כזה)
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
איך הביטוח בהשוואה לכלי סטנדרטי?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
רישוי צהוב רגיל, ניתן לנסוע על הכביש.
ביטוח חובה 1700 לשנה
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
כלי מדליק!
הצמיג האחורי במידות של אופנוע 50 סמק של פעם…
ובעצם גם המשקל הכולל
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מה ההגדרה לרישוי?
(אם יש כזה)
מה קבוצת הרישוי?
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
ההגדרה היא של אופנוע חשמלי.
חושב שזה קבוצת עד 50 סמק.
אפשרי לבני 16
הצמיג האחורי אכן צר, אני כבר החלפתי אותו למשהו נורמלי עם אחיזה
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
טוב, למען הבאים, לפי האתר מופיע שנדרש רשיון a2 והנתונים שם קצת יותר מפנקים (140 קמ ב40 קמש)
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
פעם ראשונה שאני רואה רכב חשמלי שבעיניי מנצח בגדול בקטגוריה ספציפית, זו שאתה מתאר בסגנון השימוש שלך. השקט, המשקל, הפשטות, המומנט, החסכוניות. מדהים.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
מעניין מאוד, תודה על השיתוף.
סוף סוף מידע רלוונטי אלינו בארץ.
אני בשוק מהטווח, איזה יופי!
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
הגבולות מיטשטשים בשטח וזה מגניב
יש מצב שאתה מפספס את התחום הנכון , הייתי הולך על אופניים חשמליים בנתונים האלה
ואל תשלה את עצמך שזה מרגיש כמו אופניים, יחס משקל של 78 קילו על 78 קילו זה לא 78 קילו על 17 , עולם אחר
וגם תרוויח עוד כמה דברים בדרך , כמו לב-ריאה, ובחשמליים המינון מאוד גמיש ותלוי רק בך
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
מהמעט שאני מכיר, בספקטרום שבין האופניים לאופנוע הסורון הזה כנראה 90% בצד של האופנוע - נראה מה מוני יגיד על זה.
להגיד את המובן מאליו ועם כל הכבוד לאופניים חשמליים, הם לא באמת מהווים אלטרנטיבה לאופנוע אנדורו.
היכולות (והכיף) של אופנוע אנדורו בעליות טכניות וברכיבת סינגלים מהירה זה עולם אחר לגמרי.
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
האולטרה הוא אכן הרבה יותר אופנוע אינדורו מאופנים חשמליות.
כבר חשבתי ממזמן על אופנים חשמליים, עוד לפני שחשבתי לחזור לאופנוע.
היו מספר סיבות שירדתי מהענין.
בטיחות וביטוח. אופנים חשמליות אין ביטוח. אפשר לעשות ביטוח תאונות אישיות אבל זה ממש לא אותו הדבר.
בנוסף אתה לא יכול ללבוש מיגון מלא מצד אחד, ומסתכן כמו ברכיבה באופנוע מצד שני.
יוצא שאתה קרח מכאן ומכאן. גם אין מיגון וגם אין ביטוח.
רק למען הכושר לא נראה לי שעדיף אופנים חשמליים. אתה מוציא הרבה מאוד אנרגיה על אופנוע.
נראה לי שיותר מאופנים חשמלים..
בכל פעם מצחיק אותי מחדש רוכבי האופנים בעלי כרסי הבירה עם תלבושת דפוק אותי.
הם עולים עם כוח חשמלי מלא, לא מוצאים טיפת אנרגיה. עד הסינגל שיוריד אותם בלי צורך להשקיע טיפת אנרגיה.
ולזה הם קוראים כושר ?!
שלישי הטווח שאתה יכול לנסוע באופנוע לעומת אופנים. באופנוע את יכול להגיע למהירות גבוהה ולכסות הרבה שטח בטיול אחד.
באופנים אתה מוגבל ל 25 (וגם מפחיד לנסוע יותר מזה) והטווח שלך יותר קצר (אלא אם כן אתה מדווש רוב הזמן)
בטיול עם אופנוע אני נהנה הרבה יותר.
ולבסוף עבירות. עם כל הכבוד לאופנים חשמלים ואופנים בכלל הם מאוד מאוד מוגבלים בקטע הזה והרבה פחות מהנים.
בירידה הם יכולים לקפוץ סלעים וכו, בעליה כל שטות עוצרת אותם.
-
אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
חלק ממה שרשמת נכון וחלק לא ונראה לי מחוסר ידיעה
נכון שאופניים חשמליים מוגבלים בעלייה, ושהטווח מוגבל , והמהירות במישור מוגבלת ( אם כי תמיד אפשר לדווש יותר מהר מהמגבלה …)
אבל אי אפשר לעלות בכח חשמלי מלא , אין דבר כזה ( אלא אם כן ביטלת את הגבלה ואז בדיוק כמו אופנוע הן לא מוגבלות בעלייה) , ואם יש לך ביטוח בריאות/ אכ״ע/ חיים רגיל אז אתה מבוטח באותה מידה בדיוק, ומיגון מלא בהחלט אפשר , והסכנות אותן סכנות בדיוק חוץ מהסכנה שייפול עליך גם משהו במשקל 75-100 קילו , והמהירות בירידה אותה מהירות , ואין פחד לסוע גם הרבב יותר מ 25 , בדיוק כמו באופנוע זה רק מיומנות נרכשת , ומי שעושה אנדורו לא לובש דפוקותי … זה יותר קטע של קרוס קאונטרי/ מרתון
ןאופנוענים של 110 קילו שאשכרה זה עוזר להם ללחוץ על האחורי בעלייה טכנית זה גם מצחיק
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
אני אדבר עם אחד המנהלים של פולגז'יעבירו את השרשור הזה לשם.
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
וואוו. תודה על השיתוף! מאוד מעניין ורלוונטי. עושים לזה טסט רגיל?
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
סרטון יפה בנושא משיק - רכיבת שבילים על אופנוע חשמלי, מה שבטח רלוונטי להרבה מחברי הפורום שגרים במושבים וקיבוצים.
https://www.youtube.com/watch?v=8TyXNeQnzn4
גם זה וגם טרקטורונים חשמליים נראה כיף מאד, רק חבל שאף חברה רצינית לא מתעסקת בזה ולכן אנו נותרים עם תוצרת סינית שבד"כ דורשת שפצורים כדי להביא אותה לרמת אמינות וביצועים סבירה.
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
זהו אופנוע לכל דבר, עם ביטוח וטסט שנתי.
הוא יכול לנסוע על הכביש באופן חוקי.
אם לא היתי כל כך מפחד מהכביש, יתכן שאפילו היתי משתמש בו להתנידות יום יומית.
בעיר הוא מצוין. מאוד זריז וקל עם מתלים מצוינים ומנוע חזק.
הד, אני חושב שאתה לא רואה את כל התמונה הביטוחית.
נזק הוא לא רק מה שקורא לך, אלא מה שעלול להגרם לצד שלישי באשמתך.
לדוגמא אם דרסת אדם, אתה חשוף לתביעות.
וגם אם הנזק הוא רק לך, אתה ממש לא מקבל פיצוי.
נכון, יתקנו אותך בבית החולים, אבל לא תקבל שום פיצוי על התאונה כתוצאה מאובדן כושר עבודה ועוד.
בדוק טוב טוב את ביטוח הבריאות שלך..
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
כמה טוב המנוע של האופנוע החשמלי בולם בירידות כאשר אין הילוכים? ואיך שולטים על המהירות בירידה?
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
בלימת מנוע באופנוע חשמלי נקראת רגנרציה. ניתו לבחור עד כמה תהיה רגנרציה.
יש חמש רמות, כאשר רמה 1 היא בכלל לא ורמה חמש יש בלימה של משהו שהוא קצת יותר ממנוע דו"פ.
כמובן שרגנרציה עוזרת מאוד בהגדלת הטווח. היא מכניסה אנרגיה לסוללה.
אני נוסע תמיד במצב 5, ודי מרוצה מהבלימה.
כמובן שניתן לבלום כרגיל עם הברקס הקידמי ו\או האחורי כמו בכל אופנוע.
באופן כללי ניתן לשחק עם הרבה פרמטרים באולטרה דרך המסך והכפתורים שלו.
כך ניתן לבצע קסטומציה מיטבית למה שמתאים לך, וכן מה שמתאים לשטח שאתה רוכב בו.
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
הרגנרציה נכנסת לפעולה כשהמצערת במצב 0 או שמופעלת גם או רק בלחיצה על הבלם?
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
גם כאן יש אפשרות לבחור.
יש שני מודים לרגנרציה, שיוט ובעצירה.
בשיוט אם אתה מפסיק את המצערת אתה יכול לקבוע עד כמה הרגנרציה תופעל.
וזאת כמובן מבלי שהופעלו הברקסים כלל.
שווה ערך למצב בו אתה נוסע על מרובע ועוזב מצערת, ובלימת המנוע עוצרת אותך.
במצב עצירה, אתה קובע כמה רגנרציה תהיה מרגע שלחצת על הברקס.
למעשה מספיק שהמתגים של הברקס הופעלו (ללא עצירה אמיתית) והרגנרציה כבר נכנסת לפעולה.
יש עוד מודים שונים ומשונים של הפעלה, כמו עד כמה רגיש אתה רוצה את המצערת, עד כמה בקרת האחיזה רגישה ועוד
גן עדן למשוגעי הטכנולוגיה, ממש איפון על שני גלגלים (-:
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
מוני תוכל לפרט קצת על בקרת האחיזה?
כמה היא מורגשת, האם שימושית בעליות דרדרתיות או בבוץ?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
בטרקטורון החשמלי בלימת המנוע הפריעה לי מאוד וביטלתי אותה ע"י התחברות עם הלפטופ לבקר.
זה גם היה לא לינארי ביחס למצב ידית הבלם, כי האינדיקציה למצב הידית היא בינארית במקום אנלוגית (בניגוד למה שיש במכונית), וגם גרם לזנב לברוח לצדדים בירידה מדורדרת או בוצית, תלולה עם טיפה שפ"צ.
באפליקציות כאלה התרומה לסוללה היא כל כך זניחה (זה לא שאתה יורד מערד לסדום ומרוויח בדרך חמישה אחוז. כאן במקרה הטוב אתה יורד כמה שניות. ) , שלדעתי עדיף לוותר עליה ולהישאר בבקרה מוחלטת על עוצמת הבלימה.
לפחות יש לך באופנוע כפתור מצבים.
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
אני דווקא אוהב את בלימת המנוע בירידות.
אבל כל זה נשלט בקלות דרך המסך של האופנוע.
אפשר בקלות לשנות אפילו בשטח.
בקרת האחיזה היא משמעותית ומורגשת.
בבוץ או עליות עם הרבה דרדרת אני אוהב להשתמש בה.
דווקא בעליות תלולות אבל לא כל כך דרדרתיות היא מפריעה.
אתה עולה את העליה ואז באזור הכי תלול בקרת האחיזה משום מה מתערבת ועוצרת לך את כל התנופה.
אז בסורון דווקא חשבו על זה. לבקרת האחיזה יש שלוש רמת של רגישות.
ואם זה לא מספיק, יש לך כפתור יעודי שעם אתה לוחץ עליו הבקרה מופעלת באופן זמני עד שאתה עוזב.
כמו שאמרתי איפון על שני גלגלים.. לטובה ולרעה.
יש גם אופציה לשלושה מצבי כוח, חסכוני, יומיומי וספורטיבי.
בספורט צריך מאוד להיזהר, אפשר לעשות וילי בקלות (כמו שגיליתי בדרך הקשה).
כמובן שתמיד יש אפשרות פשוט לבטל הכל ולסמוך על עצמך.
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הדסופה
חלק ממה שרשמת נכון וחלק לא ונראה לי מחוסר ידיעה
נכון שאופניים חשמליים מוגבלים בעלייה, ושהטווח מוגבל , והמהירות במישור מוגבלת ( אם כי תמיד אפשר לדווש יותר מהר מהמגבלה …)
אבל אי אפשר לעלות בכח חשמלי מלא , אין דבר כזה ( אלא אם כן ביטלת את הגבלה ואז בדיוק כמו אופנוע הן לא מוגבלות בעלייה) , ואם יש לך ביטוח בריאות/ אכ״ע/ חיים רגיל אז אתה מבוטח באותה מידה בדיוק, ומיגון מלא בהחלט אפשר , והסכנות אותן סכנות בדיוק חוץ מהסכנה שייפול עליך גם משהו במשקל 75-100 קילו , והמהירות בירידה אותה מהירות , ואין פחד לסוע גם הרבב יותר מ 25 , בדיוק כמו באופנוע זה רק מיומנות נרכשת , ומי שעושה אנדורו לא לובש דפוקותי … זה יותר קטע של קרוס קאונטרי/ מרתון
ןאופנוענים של 110 קילו שאשכרה זה עוזר להם ללחוץ על האחורי בעלייה טכנית זה גם מצחיק
Sent from my iPhone using Tapatalk
בעוונותי אני רוכב הרבה על אופני הרים מכניים אבל בקבוצה ישנם חשמלוקים רבים וצברתי לא מעט שעות גם על אופנים חשמלים.
ההשוואה בין האופנוע החשמלי לאופניים חשמלים שגויה, אלו חיות שונות
אופניים חשמלים נותנים חוויה דומה לאופניים מכניים אבל עם היכולת לכבוש עליות קשות ולחייך תוך כדי ובסוף , וטיולים ארוכים במיוחד ורגישות פחותה לחום, אך עדיין זו לא אותה תחושת פיצוץ כאשר עולים עלייה קשה באופנוע אינדורו.
באופנים לא נדרשת עגלה, זה יתרון.
האופנוע החשמלי שמוני הציג כאן מאוד מעניין וגם לא עולה הרבה יותר מאופנים חשמליים טובים וביטוח החובה סביר.
אישית הייתי מוכן שישמין מעט לטובת טווח גדול יותר.
אולי יום אחד
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
-
תגובה: אופנוע חשמלי לשטח - חוות דעת מנסיון אישי
איזה רשיון נהיגה נדרש עליו? איזו דרגה?
לקטנוע עד 50 או 125 לנהג רכב פרטי יש הקלות, תופס גם כאן?
Sent from my iPhone using Tapatalk