היי הופ
קניתי דאסטר דיזל 4x4
2016 עם 160,000 ק"מ
הייתה התלבטות ללכת על 2018 (הדגם בחדש)
ובסוף החלטתי לקנות בזול יותר משמעותית
ולהשאיר בצד להפתעות (אינרקולר למשל) בלי לעצבן את העו"ש.
תמונות בהמשך היום
Printable View
היי הופ
קניתי דאסטר דיזל 4x4
2016 עם 160,000 ק"מ
הייתה התלבטות ללכת על 2018 (הדגם בחדש)
ובסוף החלטתי לקנות בזול יותר משמעותית
ולהשאיר בצד להפתעות (אינרקולר למשל) בלי לעצבן את העו"ש.
תמונות בהמשך היום
תתחדש
אינטרקולר זה סביב 600 ש'ח
Sent from my DN2103 using Tapatalk
תודה גיא
די ברור לי שצריך להחליף אינטרקולר.
בדרך הביתה
בכביש מהיר בעליות קיטועים באזור ה2200 סל"ד
יש את המדריך של יובב כאן באתר להחלפת אינטרקולר, אני עשיתי לפיו.
שים לב לפלאנצ' מים ברכב הזה.
יש לו נטיה להתפגר, מה שעלול לגרום להרס של המנוע.
צמוד לראש המנוע מעל הגיר.
מי שבודק נוזל קירור לא ייפול עם החלק הזה.
בדרך כלל נזילה יחסית קטנה אך מתמשכת בעיקר בגלל אטם הגומי שבין החלק פלסטיק לבלוק.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
תודה רבה ייבדק.
הגיע האינטרקולר מאוטופוינט, המחיר עלה. 810ש"ח
אז אחרי שעברתי על המדריך של יובב ירדתי
לפרק את הגריל/פגוש קדמי ו...
כמו תמיד נופל על הדברים הכי מעצבנים:
ברגים שמהודקים חזק מדי!
הT-30 התחתונים סגורים בטירוף והראשים של שניהם מתחילים להיחרש.
יאללה אקח את האינטרקולר להתקנה במוסך.
על הליפט הכל יותר פשוט.
הבטחת תמונות במהלך היום .... כבר כמעט ערב !
Sent from my DN2103 using Tapatalk
היי הופ
קובץ מצורף 144476קובץ מצורף 144478קובץ מצורף 144477
צריך להגביה ולהתקין מיגון.
וצמיגים נורמאלים!
תודה רבה על המידע המועיל פה בפורום.
החלפת האינטרקולר ממש שינתה את הרכב!
איזה כיף של מומנט.
עדיין יש איזה גמגום קל ומעצבן (רק בעליות) שאשמח לפתור.
אולי ניקוי סעפת יניקה?
רוצה לקחת את הרכב למוסך שמכיר טוב דאסטרים
להיות רגוע לקראת סוכות שמתקרב.
אזור ירושלים/בית שמש.
ואיזה הגבהה הכי מתאימה לרכב?
מחפש הגבהה איכותית שתגביה בלי שהרכב יהיה קשיח מדי.
איירונמאן?
משהו מוזר:
כשאני נוסע בבוקר כשנעים בחוץ הדאסטר נוסע
כמו קטר סילון (בטוח יש כזה איפשהו)!
עולה את העליות של נס הרים על חמישי עם המון מומנט זמין.
ובאותו יום אותן עליות בצהרים בחום ואטראח! לא סוחב בעליה.
זוחל במהירות 30 קמ"ש.
ההרגשה כמו קלאץ' גמור או LIMP MOD:
אבל להבדיל מקלאץ' גמור פה הסל"ד אמנם גבוה ביחס למהירות
אבל לא עולה מעבר ל4000 סל"ד.
הבעיה כאמור רק בעליות בכביש.
בשטח כשבעליות לא נמצאים עם גז קבוע מעל 10 שניות הוא נוסע אחלה.
במוסך עוד לא עלה על הבעיה.
הולף אינטרקולר וצינור טורבו (הצינור העבה מעל המנוע שליד צינור סעפת יניקה).
כיוון?
נדלקת נורת תקלה?
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
לא. הלוואי שהייתה נדלקת היה יותר פשוט.
אתה צריך להסתכל על לחץ סעפת בשני המצבים ולהשוות ביניהם.
זה כנקודת מוצא לאיבחון.
אסף.
ביום ראשון יחזור למוסך.
מבחינתם רוב הסיכויים שאכן מדובר בדליפה מהטורבו.
עמית, מתופעה זהה ברכב אחר
האשם המרכזי היה הווסטגאג'
בעצם הציר שאחראי על לחץ הגגישה בטורבו.
אצלי כשהמנוע היה חם
הציר נתקע(מופעל וואקום) ולאחר פירוק שימון וניקוי עבד פיקס ל50k
ממליץ לבדוק את הכיוון
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
תודה נבדוק גם את הכיוון הזה.
כאמור קורה כשהמנוע חם.
מעדכן ש...
המכונאי הקבוע שלי ראה בסריקה שככל הנראה
מדובר במסנן חלקיקים שמתחמם מדי.
לא היה בטוח אם מדובר רק בחיישן או שצריך להחליף מסנן
שעולה הון.
לפני שהוא מכונאי הוא חבר טוב ורצה שאשמע
גם חוות דעת של קרסו ירושלים.
ואכן נגמר בהחלפת חיישן חום ממיר וטיפול למסנן חלקיקים (סוג של ניקוי המסנן בהרצה
ארוכה בסל"ד גבוה בחיבור למחשב).
בינתיים עושה רושם שאכן נוסע טוב.
נ.ב. כמובן שטיפול במוסך היבואן ממש לא זול אבל
נראה שהם מבינים מה הם עושים.
וגם חשוב, היחס ללקוח מכבד מאוד!
אז השבוע היה טיול הבכורה של הדאסטר.
לא שטח אלא ארבעה ימים ברמה"ג שהתחיל בחששות
מתקלות שיצוצו ברכב שעדיין לא מכיר את מצבו.
רכב טיולים מדהים!
המון מקום למשפחה עם ציוד קמפינג (לא כמו בטרופר אבל
גם צריכת הדלק לא עמו טרופר).
המון מומנט!
העליות מהכנרת כשהרכב עמוס כולל ציוד על הגג על חמישי
90 קמ"ש בכיף עם רזרבות לעקיפה.
צריכת דלק כשבד"כ הרכב היה עמוס סביב 1:12
שנראה לי ממש אחלה.
עכשיו אפשר להכין אותו לשטח ויאללה דרומה.
נ.ב. אחלה גשר כיפור-סוכות, הרמה הייתה ריקה!
פעם ראשונה שאני זוכה שבריכת המשושים שלנו פרטית!
מפתיע :)
Sent from my DN2103 using Tapatalk
אז היה לי יום פנוי מכיתת הכוננות בישוב וחשק לעבוד:
הוחלף שמן גיר.
המשאבת שמן גיר שהזמנת מ"אשדוד ים" הופכת את העבודה לפשוטה ומהירה.
תענוג!
המשאבה מתחברת להברגה של מיכל השמן והופה!
קובץ מצורף 145134קובץ מצורף 145135קובץ מצורף 145136
- - - Updated - - -
והוחלף נוזל קירור.
מיכל העיבוי היה מטונף ברמות שאי אפשר היה להבין מה המפלס
אז כמובן הוחזר אחרי ניקוי יסודי.
קובץ מצורף 145137
שאלה קצת מוזרה:
האם בדאסטר הידני יש מערכת עזר לזינוק בעליה?
שואל כי מרגיש ככה, כשמתחיל נסיעה בראשון בעליה מרגיש שהברקס
בולם עד שמתחיל נסיעה.
רק בהילוך ראשון.
מצד שני, הרכב כל כך חסר כל הנדסת אנוש שנראה
לי הזוי העניין.
בלודג'י יש, מן הסתם גם בדאסטר.
היה גם בסובארו ליאונה ב1989
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
תודה ומודה שזה הצליח להפתיע אותי.
מבחינת המחשבה שהיצרן הרומני משקיע באדם שבמכונה נראה לי
הגיוני יותר שמדובר בסוג של תקלה.
EGR לפני ואחרי
קובץ מצורף 146322קובץ מצורף 146323קובץ מצורף 146324EGR
תודה יובב על המדריך המושקע ולנתן שבזכותו הבנתי שאצלי
זה 5 דקות לפרק.
יש מערכת כזו - היא עובדת כל עוד ה--ESP לא מנוטרל.
בשטח, כשמבטלים ESP אין את העזרה הזו.
גמני הופתעתי לגלות את זה - גיא גילה לי את זה, אחרי שהייתי בטוח שזה רק ברמת הגימור הגבוהה יותר. ..
אין חיווי למערכת הזו בלוח השעונים ואין לה כפתור כיבוי/הדלקה ייעודי.
חוצמזה, תתחדש על ה-EGR הנקי
הרבה פיח יצא משם...
מקווה ששיפר משמעותית את הסחיבה בעליות