-
מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
חשבתי על זה כשירדתי לאחרונה את הירידות בנשר עם האיוניק5. שזה תענוג עם "בלימת המנוע" הנשלטת של רכב חשמלי.
מה קורה אם אני נניח יוצא טעון לגמרי מבקעת סקי בדולומיטים? לאן האנרגיה הולכת עד שאני מגיע לתחתית העמק? אני מוותר על רגנרציה ויורד על בלמים כמו מכונית קרח מפעם? בניוטרל?
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
כן, בדיוק כך.
ככה בכל אופן עובד האופנוע החשמלי שלי.
הרגנרציה עובדת רק מ 95% סוללה ומטה.
אבל הסיכוי שזה יקרה הוא די קטן..
אגבת מזל טוב על ההתחשמלות.
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
מזל טוב לך. אני כבר מחושמל יותר מ20K ק"מ.
לעניין - אם אני מכבה את הרנגרציה - כלומר מצב 0 באיוניק - אז אני יורד בלי שום "בלימת מנוע" - כלומר נטו על הבלמים. זה אולי לא הכי בטוח בעולם. וזה גם מזכיר דיונים כאלו בדיוק לפני עשרים שנה... זה לא היית אתה מוני שכדי לחסוך דלק בלאדה ניבה היה יורד את את פרויד בניוטרל??
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
לא נראה לי ולא הגיוני התשובה של מוני.
נכון שאין אפשרות לטעון את המצברים ליותר מ-100, אבל מה קורה אם מישהו גר וטוען בראש ההר, אין לו בלימת רגנרציה בתחילת הנסיעה? לא הגיוני.
מה אומר על זה היצצרן?
מה אומר על זה חנן?
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
אין לי מושג מה היצרן אומר, זה נראה לי עניין תיאורטי יותר מאשר מעשי. בטח בשבילי שגר בתחתית של העמק (ויש כינויים יותר מעליבים). דווקא מישהו שאשכרה גר בראש ההר ויורד כל בוקר לעמק כדי להתחיל את היום, אין לו בעייה - שיכוון טעינה ל90% נניח, ויקבל עוד כמה אחוזים על חשבון ניוטון כל בוקר.
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
בחלק מהמכוניות אולי 100 אחוז זה לא 100 אחוז אז יש טיפה לאן לבזבז אנרגיה.
אבל אם הייתי גר בראש הר ברכב שאין לו רגנרציה כאשר המצבר ב100 אחוז טעינה - כנראה הייתי מטעין רק ל 90 אחוז או לפחות מטעין ל 100 ומבזבז קצת לפני הנסיעה (מדליק מזגן חצי שעה לפני)
אסף.
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
לאן הולכת האנרגיה של האלטרנטור כשמצבר האוטו מלא?
זה לא אותו הדבר?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
לא. האלטרנטור נותן כמה שהאוטו לוקח. למזגן לאורות לצופר. זה רוב הזמן מעט מאוד אנרגיה.
אסף.
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
לאן הולכת האנרגיה של האלטרנטור כשמצבר האוטו מלא?
זה לא אותו הדבר?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
האלטרנטור לא משמש גם לבלימת הרכב. לצורך העניין, ירידה ברכב חשמלי בלי רגנרציה = ירידה בניוטרל ברכב רגיל. תקנו אותי אם אני טועה.
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
מה הפעולה הפיזית של ביטול הרגנרציה מבצעת?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
מפעילה בלמים. דיסקיות חיכוך ודיסקים.
אסף.
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
לא נתקלתי בעצמי אבל מעדויות בפורומים אם אתה יורד עם 100% סוללה אכן אין רגנרציה ואתה תאלץ להשתמש בבלמים.
מי ישמע, גורל אכזר..
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
האלטרנטור לא משמש גם לבלימת הרכב. לצורך העניין, ירידה ברכב חשמלי בלי רגנרציה = ירידה בניוטרל ברכב רגיל. תקנו אותי אם אני טועה.
ובירידות ארוכות זו בעיה בטיחותית לא קטנה בכלל.
מניח שזה מתחמק באותיות הקטנות כי זה בשוליים של הפרבולת משתמשים.
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
אז תדליקו אורות ומזגן ומערכת ותשחקו עם החלונות חשמל
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
אם זה היה כלכך אקוטי , אני לא חושב שהיתה ליצרנים איזושהי בעיה להפיל את זה על איזשהו נגד , סתם ככה שיתחמם לו בכייף.
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
אין לי מושג מה קורה ברכבים, אבל במערכות הנעה במכונות מוסיפים נגד בלימה( סוג של תנור ספירלה), האנרגיה העודפת "נשרפת" בחימומו.
אגב,, יש בעיה טאפאטולק, לא מצליח להירשם, משהו על טוקן , מוזר
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ובירידות ארוכות זו בעיה בטיחותית לא קטנה בכלל.
מניח שזה מתחמק באותיות הקטנות כי זה בשוליים של הפרבולת משתמשים.
לא מבין איך זה בעיה בטיחותית.
מאות מליוני רכבים בעולם שנוסעים על בלמים רגילים ברכב אוטומטי לא נהנים מבלימת מנוע.
כמה מהם מונעים מהרכב להיות בהילוך גבוה ע"י שימוש במצב -/+ או 1-2-3 או L?
וגם במצבים האלו, זאת לא באמת בלימת מנוע רצינית.
לפי מה שאתה רושם, היינו שומעים על איבודי בלמים בתכיפות מפחידה.
על החתום,
איש מודאג שחי על גבעה.
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
ההבדל הוא בהרגלים, כשאתה רגיל שהאוטו מאט לבד אתה מתרגל לזה ולא מפתח הרגלים אחרים.
בעיה.
-
מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
לא מבין איך זה בעיה בטיחותית.
מאות מליוני רכבים בעולם שנוסעים על בלמים רגילים ברכב אוטומטי לא נהנים מבלימת מנוע.
.
ברור לך שהם גומרים רפידות ודיסקים בזמן קצר, נכון?
ופעם בכמה זמן הם מאבדים בלמים וממשיכים ישר בעיקול.
אני רואה אותם לפניי, בירידות לים המלח, האור האדום דולק לפחות חצי מהדרך.
ומידי פעם הם ככ מטומטמים שהם שוכחים שאפשר להוציא לניוטרל ויש אייטם לחדשות בערב.
פעם מישהו העיר לי שנראה לו שהאור בלם שלי שרוף.. כי לא ראה שאני בולם בירידות.
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
ההבדל הוא בהרגלים, כשאתה רגיל שהאוטו מאט לבד אתה מתרגל לזה ולא מפתח הרגלים אחרים.
בעיה.
לא באמת בעיה מניסיוני.
גם כשנוהגים עם פדל אחד עדיין נזקקים לברקס פה ושם, זה לא יכולת שמאבדים.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
השרשור הזה נתן לי רעיון לחידה..
אני מקווה שנמרוד לא יכעס על הסתת הנושא (כי זה באמת באותו נושא [emoji16])
ולחידה:
באיזה רכב מותקנת הידית הזו, ומה תפקידה?
קובץ מצורף 144460
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
זה היה מהיר..[emoji28][emoji1417]
אולי תפרט קצת?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ריטרדר של משהו?
לא, הפוך.. ניתן למוטי צאנס להסביר, חסרה לו חצי תשובה [emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
קצת הימרתי כי אף פעם לא ראיתי אותה מפורקת.
לאבא שלי הייתה סאאב 95 שנת 72( 4 פעימות )ולפניה שנת 65( 2 פעימות)
וכמעט פעם בחודש הוא היה מפרק משהו לתקן, הייתי קטן אולי בן 5 אז התפקיד שלי היה להפעיל את הפלאשנצוק להרים ולהוריד.
בכל מקרה, הידית הנ"ל שולטת על סוג של ראצר, כמו פריי לוף באופניים.
ניתן היה למשוך אותה החוצה = אל הנהג, מוזר כי הדרך היחידה להגיע אליה היא דווקא ע"י הנוסע זה היה התפקיד של אמא, היא (הידית! לא אמא) מותקנת למטה בקיר אש, ואז הגיר היה ידני טהור, צריך קלאץ להעביר הילוכים ויש בלימת מנוע.
דחיפה פנימה היה מאפשר להעביר הילוכים ללא קאלצ( למעט במצב עמידה ) וגם לא הייתה בלימת מנוע.
חזר לי טאפאטולק... איף...
קיצר... מלבד קצת חסכון בדלק וכאבים ברגל שמאל שאגב הקלאץ היה הידראולי, לא מוצא בזה הגיון, אבל היי זה מפעל למטוסים.... מה הם מבינים במכוניות [emoji6]
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
יפה, הידית הזו היתה משלבת מנגנון freewheel שאיפשר למנוע להסתובב בסרק ברגע שעוזבים גז, ללא קשר למהירות או להילוך המשולב. כלומר ביטול בלימת מנוע.
אבל מה שמעניין זה שהיו כמה סיבות להמצאות של המנגנון הזה, ואחת מהן היא הסיבה המקורית שלשמה המנגנון הותקן. ואפשר לראות את זה כשלב ב' בחידה,
מי יודע מה הסיבה המקורית להמצאות מנגנון ה-freewheel?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
יכול להיות שעניתי בעריכה,
אולי משהו שהם הביאו מהמטוסים?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
לא, חסכון בדלק והעברת הילוכים ללא קלאץ הן יותר פועל יוצא, ולא הסיבה המקורית להמצאות המנגנון. הן בהחלט סיבות מוכרות יותר.
זה גם לא קשור למטוסים [emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-
תגובה: מה קורה כשEV מייצר יותר אנרגיה ממה שהסוללה יכולה לקלוט?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
לא, חסכון בדלק והעברת הילוכים ללא קלאץ הן יותר פועל יוצא, ולא הסיבה המקורית להמצאות המנגנון. הן בהחלט סיבות מוכרות יותר.k
בהרבה רכבים עם גיר ידני ניתן להעביר הילוכים ללא מצמד, כתלות במיומנות ותזמון מדויק..
במיוחד בהילוכים הגבוהים, 3-5.
מסוג הדברים שלומדים על רכב שאינו שלך.
לא ממליץ, לא מיישם ברכב הפרטי, אבל לגמרי מעשי.