סוזוקי גרנד ויטרה 99
תפוקת הקור נחלשה מבעבר למרות מילוי גז (לפי הספר ושעון לחצים)
חבר טוען שכדאי להחליף את הרדיאטור החיצוני (המעבה) כי עם הזמן
נסתמים המעברים הפנימיים. חיצונית. הרדיאטור נקי.
יש ממש בדבריו?
Printable View
סוזוקי גרנד ויטרה 99
תפוקת הקור נחלשה מבעבר למרות מילוי גז (לפי הספר ושעון לחצים)
חבר טוען שכדאי להחליף את הרדיאטור החיצוני (המעבה) כי עם הזמן
נסתמים המעברים הפנימיים. חיצונית. הרדיאטור נקי.
יש ממש בדבריו?
״ תפוקה״ בטמפרטורה או בהוצאת האויר?
יש פילטר מזגן?
כן הגיוני, אצלי בטרופר גם הרגשתי שירדה התפוקה,המוסכניק שלי לאחר הוספת גז בדק שהלחץ תקין אבל כמות הגז קטנה מהנדרש, וגם המעבה עצמו מאוד חם בחלק אחד שלו, לדעתו זה גם מעבה סתום בחלקו.
עוד לא החלפתי מפאת קוצר זמן אבל בקרוב אחליף
Sent from my KB2003 using Tapatalk
זה לא ראדיאטור של מנוע.
מה יסתום אותו? הגז שזורם?
עם המעברים החיצונים נקיים, ואין נזילה, לא קונה שזו בעיית ראדיאטור.
צריך לעבור, בצורה מסודרת על לחצים וטמפ'.
אם יש חלק שמתעייף ( במזגן רכב), זה או השסתום התפשטות או המדחס עצמו.
אחרי 15-20 דקות עבודה, אתה יכול לסגור את היד על הצינור כניסה למעבה?
על הצינור יציאה מהמעבה?
זה לא רק גז, זה גז עם שמן
לי נשמע הגיוני שעם הזמן השמן הזה מתיישן ונדבק ונצבר למעברים
Sent from my KB2003 using Tapatalk
מה שזיו אמר בדיוק.
אם משהו סתום אז הלחץ גם אמור לילות באחד הצדדים. החם או הקר…
אם זה לא המאוורר מנוע ואין שינוי בין עמידה לנסיעה והלחצים תקינים הייתי נוטה לחשוד במאדה שהוא מלוכלך מבוץ…
בכל מקרה יש פרוטוקול לבדוק לחצים, לחסום אוורור למעבה ולראות שהלחץ החם עולה.
אם יש הבדלים מעל המקובל החשוד המיידי הוא שסתום ההתפשטות.
הוא יחד עם המיבש תופסים את החרא שבמערכת.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אצלי היה הבדל בין עמידה לנסיעה, היתה תקלה חמקמקה שהוונטה החשמלית עבדה, אבל חלש.
קשה לשים לב לזה אם לא מודעים לאפשרות הזאת.
אחרי שהחלפתי אותה (החלפתי גם מייבש ומילאתי גז לפני שהחלפתי את הוונטה), המזגן מקפיא כבר קיץ שני גם בערבה ב-45 מעלות.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תודה.
איך ניתן לדעת אם הוונטה חלשה? במבט פשוט היא נראית עובדת בריא.
האמת שחשבתי להוסיף עוד 2 מאווררים קטנים למקום שלא מכוסה ע"י המאוורר הקיים
תופעה נוספת. בימים חמים, כשהרכב עומד.
אחרי כמה דקות המצמד של המדחס מתנתק
ומתחבר אחרי כמה דקות וחוזר חלילה.
ההסבר שסיפקתי לעצמי הוא שאין מספיק איוורור למעבה
והחום ואיתו הלחץ עולים וחיישן הלחץ, מנתק את המצמד.
(בוודאות, לא מדובר בהגנת חום מנוע)
אצלי שמתי לב במקרה לגמרי שהיא עובדת לא במהירות קבועה אלא כמו בגלים, מדי פעם קצת עולה ואז יורדת. החלפתי אותה לאחרת שהיתה לי ואז גם הבנתי שגם כשהיא עבדה יציב היא היתה חלשה יחסית. פירקתי אותה וראיתי את הבעיה, העוגן של המנוע היה שחוק והיה מחוספס והחיספוס התמלא בחומר (אבק פחמים?), המנוע עובד אבל הפחמים נוגעים פעם כן פעם לא. ניקיתי את העוגן וניסיתי להשמיש אותה (וונטה כזו מקורית זה מעל 2000 שקל), היא עבדה טוב איזה שבועיים ואז חזרה לסורה אז החלפתי אותה.
מעבר לזה כמובן שהמעבה יהיה נקי חיצונית, וגם הרדיאטור אם הם יושבים אחד מאחורי השני.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
גם החום של הצינורות זה לא מדע מדוייק.
צריך למדוד לחצים ולראות אם זה עומד סביב הטבלה הזו.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...27b05f5ec3.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לא מבין לא מזגנאי נורמלי לא יכול לבדוק את כל מה שנרשם כאן בבדיקה די שגרתית.
זה ה "א-ב" של ה"ג-ד"...
וזה מה שכל טכנאי הכי בסיסי היה עושה.
אבל פה יש דיון של שמועות ותחושות בלי אף מספר \ מידע, מוצק, ואתה סתם מפריע למלהגים :-)
עד כמה שידוע לי שמעון אינו טכנאי מזגנים, הוא מנסה לבדוק מה שהוא יכול *לפני שהוא הולך למזגניסט*, וללא אמצעים מיוחדים. בשביל ללכת למזגניסט שיפתור את הבעיה לא צריך לפתוח שרשור התייעצות בפורום. שרשור המלצות למזגניסט טוב היה מספיק.
בנוסף, מדידת טמפ' עם היד היא מדע מדויק בדיוק כמו מדידת מהירות רוח עם האוזן.
גם טמפ', גם מהירות (הרוח של הוונטה) וגם לחץ, הם כולם מידות פיזיקליות מתחום המדעים המדויקים (פיזיקה) [emoji6]. את שתי המדידות טמפ' ומהירות רוח אפשר לעשות ברמת דיוק סבירה ללא ציוד ולשלול תקלות אפשריות באופן זה. אם לא נמצאת תקלה בבדיקות אלה, אפשר להתקדם לבדיקות יותר מקצועיות.
מקווה שעזרתי [emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אם אין מספיק רוח הלחץ יעלה מן הסתם.
מזגניסט סביר אמור לדעת לעשות את העבודה ביד אחת.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אני התייחסתי להערה \ שאלה של איל, והסכמתי איתו, שכל טכנאי יעשה את זה.
השרשור לא מתקדם, כי אין אף נתון אמיתי שאפשר להתייחס.
וכן, רוב הטכנאים יתחילו בפשוט לגעת בצנרת.
מי שמבין בזה, מסוג בחצי דקה להבין את הכיוון ( ברוב התקלות).
דרך אגב, איך אתה בדיוק מהירות רוח ללא ציוד יעודי?
( גם לבועז) , אני שאלתי על טמפ', כי ההנחה שלי שמדחום ( כזה או אחר, לייזר, בישול...) יש לכל אחד.
ובכן, אני לא מזגנינסט.
בתחילת הקיץ מערכת המיזוג טופלה בבאר שבע
ע"י חשמלאי/מזגניסט שמפורסם מאוד לטובה.
וואקום, מילוי גז/שמן לפי הוראות היצרן.
כבר בנסיעה הראשונה זה "לא היה זה"
לאחר כשבוע חזרתי אליו והוא הוסיף קצת גז
זה עזר לקרר במצב נסיעה.
כיוון שאני כמעט לא נתקל בפקקים, השלמתי עם המצב.
בתחילת השבוע, הייתי בצפון ליומיים. אם זכור לכם,
אלו היו הימים הכי חמים השנה ובפרט באיזור צפת והגליל העליון.
באמצע יום א' אני מרגיש שאין מיזוג כלל.
לאחר בדיקה, גיליתי שהמצמד מחובר אבל הגומי שמחבר
בינו ובין מרכז הפלטה, נקרע/ניתך מחום.
קובץ מצורף 144557קובץ מצורף 144556
(בבית החלפתי למצמד מתכתי קשיח)
ואז דיברתי עם חבר שיש לו רכב כמו שלי על מערכת המיזוג
ואיך שבכללי היא לא ממש בסדר.
והוא אמר לי שאצלו הוחלף המעבה (היה סדוק) והמזגן מקרר.
והעלה את הטיעון שמעבה עלול להיסתם והגשתי זאת לדיון בפורום הנכבד.
היום ב-4 נסעתי למזגניסט בבאר שבע, אבל הוא היה סגור.
כשאני חיפשתי מזגניסט בבאר שבע לפני כמה שנים הגעתי למסקנה שאין שם אפילו אחד שראוי לתואר הזה.
אם ממש תחפש, גם תמצא את השרשור הרלוונטי.
יש הגיון לחבר שלך [emoji23]
מזה שהמעבה נסדק אצלו הוא מסיק יחד איתך שיש סיכוי שהמעבה נסתם…
בסוף אני מבין שהחלפת מצמד אבל לא הבנתי אם עכשיו המזגן מקרר.
ידוע שמדחס בלי קלאץ׳ לא דוחס.
ואם גם אחרי קלאץ׳ אינו דוחס בדקת אם הוא פועל ומה הטמפרטורה על הצינורות של המדחס?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מהיכרות עם סוזוקי - מחשב המנוע מנתק את המיזוג כדי להגן על המנוע. מערכת הקירור תקינה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
באופן כללי - אחד הדברים החשובים הוא לשטוף במים את המעבה מבחוץ. גם בקיץ. אבק סותם אותו גורם ללחץ במערכת לעלות והמזגן מתנתק ולא מקרר. זה גם גורם ללחץ גבוה שפורץ צינורות ואטמים.
אסף.
במקור, אכן יש הגנה והמחשב מנתק את המדחס
כשחום המנוע עולה.
אבל בגלל שהמחשב בכללי עשה בעיות.
הפכתי את הרכב למכני לחלוטין.
ואין למזגן הגנת חום מנוע.
(בנסיעות עם פוטנציאל התחממות,
אני מציץ בשעון החום פעמיים בדקה לפחות)
כדי להחליף את המצמד היה יותר קל לי לפרק
את רדיאטור הקירור כדי שתהיה לי גישה נוחה.
ואז נחשף מעבה המזגן מצידו האחורי ועבר שטיפה
(הוא לא היה סתום חיצונית)
כעת המצב הוא כפי שהיה כל הקיץ, במשך היום המזגן
מקרר רק בנסיעה, בלילה מקרר גם בעמידה.
עדיין לא בצעתי את הבדיקה הידנית שזיו הציע.