-
ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
אהלן, אני חדש פה התנצלות מראש אם אני חוזר על דברים.
לאחר שבת מתישה של קריאת כמעט כל ההודעות בנוגע ל"ריכוך הסמוראי" אכן שכנעתם אותי שאין דרך להתחמק מתשלום לכיאופרקט.
אבל בכל זאת שאלה:
"המתלם" בראשל"צ טוענים לפטנט יחודי של קפיצים לסמוראי שאמורים לרכך אותו משמעותית.
1. האם מישהו מכם שמע/ניסה(ע) את זה?
2. מה לעזאזל זה ערגול?
3. שיקרתי. היו שתי שאלות בסוף..
(הכותרת נערכה. בבקשה להקפיד על כותרות אינפורמטיביות להבא)
-
חוזר: ד"ר גב
שלום וברוך הבא.
עירגול- קפיץ עלים אמור להיות קעור אך כמו כל דבר אחר תוך כדי הזמן המתכת מתעייפת והעלים מתיישרים.
עירגול אמור להחזיר את הקפיצים למצבם הקודם (קעורים).
לא ניסיתי אבל ע"פ חלק מההודעות בפורום אני מבין שאין לך שום אחריות לגבי כמה זמן עד שהם יחזרו שוב למצב ישר.
אצלי בסמו יש כיסאות של רכב פרטי- אני לא משלם לשום כירו', ברור שאין לי נוחות של רכב פרטי אבל לא מתלונן בכלל, אני מאיזור ראשלצ אם תרצה לנסות אצלי ולהחליט מה אתה מעדיף.
-
חוזר: ד"ר גב
עזוב אחריות, אין לך שום דרך לדעת כמה זמן ערגול יחזיק. זה תלוי בעייפות החומר, בנקודות המדוייקות בהן מבצעים את הערגול, בכמות... זה ניחוש פרוע.
לגבי המתלם, אין לי נסיון אישי עם המערכת אבל אני יכול לומר לך בלב שקט שאתה יכול ללכת לרכוש ממנו. אם לא תהיה מרוצה מהביצועים, הוא ידאג להחליף לך את המערכת למשהו שכן תהיה מרוצה ממנו (תוודא את זה איתו, כמובן - אני ראיתי 3 אנשים משגעים לו את הנשמה והוא קיבל את זה כראוי). מה יותר מכך, זה אחד אנשי המקצוע האיכותיים יותר ואם הוא אומר משהו כזה, שווה לפחות לנסות את זה.
דבר איתו, תגיע להבנה של מה קורה אם אתה לא מרוצה ולך על זה.
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
קיבלתי ממנו בעבר הצעת מחיר של 4000 ש"ח עבור 4 קפיצים ו 4 בולמים.
1. האם המחיר נשמע סביר?
2. אין לי כל כך מושג לגבי סוגי בולמים ממה שקראתי כאן הבנתי שיש בולמי גז ובולמי שמן? מה עדיף? טווח מחירים?
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
המחיר הוא לקפיצים ובולמים חדשים או לעירגול ובולמים חדשים?
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
1. לא הבנתי, קפיצים חדשים או עירגול קפיצים?
2.לפני שאתה משקיע כל כך הרבה קרא את הכתבה הבאה של אלון, אולי תעדיף לעשות את זה ולתפוס כמה ציפורים במכה.
http://www.jeepolog.com/148.html
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
צר לי על שלא הייתי ברור..
1. הכוונה לקפיצים חדשים (איזה פטנט שלהם) + בולמים חדשים.
2. לאחר קריאת כמעט כל הכתבות של נקסוס הקשורות לסמוראי מהחלפת מצמד וכד לפגוש אכזרי כמו שהוא ייצר.. זה לא כל כך פרקטי לאדם מן המניין שאפילו אן בביתו "מפתח מומונט כתמיד". (אבל יש לי חתיכת קרטון בשביל שבלונה..) מה שאומר שהמרחק ביני לבין בניית כל הפינוקים האלו הוא המרחק שהבחור שיעשה את זה יגיד לי להתרחק כי אני מפריע לו.. ועוד לא דיברנו על המחיר שהוא יקח.
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי maoz59
צר לי על שלא הייתי ברור..
1. הכוונה לקפיצים חדשים (איזה פטנט שלהם) + בולמים חדשים.
2. לאחר קריאת כמעט כל הכתבות של נקסוס הקשורות לסמוראי מהחלפת מצמד וכד לפגוש אכזרי כמו שהוא ייצר.. זה לא כל כך פרקטי לאדם מן המניין שאפילו אן בביתו "מפתח מומונט כתמיד". (אבל יש לי חתיכת קרטון בשביל שבלונה..) מה שאומר שהמרחק ביני לבין בניית כל הפינוקים האלו הוא המרחק שהבחור שיעשה את זה יגיד לי להתרחק כי אני מפריע לו.. ועוד לא דיברנו על המחיר שהוא יקח.
לגבי 1 - איזה סוג בולמים , תברר איזה דגם/חברה והאם יש שינוי גם בגודל שלהם, אם אתה מתכוון לשים 4K ש"ח על מערכת מתלים חדשה, לדעתי עדיף גם שתתן מהלך מתלה קצת יותר גדול מהנוכחי - ושוב, זו דעתי בלבד.
ועכשיו לנסיון האישי שלי (ואני מדגיש - רק נסיון ולא חוו"ד מקצועי) , אשאל אותך - האם אתה מחליף סט מתלים רק לרכות ? כי אם כן, אז אני בספק אם תתרצה מרמת השיפור בנושא הרכות (לעומת הסכום שאתה משקיע) ואני מתפלא שלא אמרו לך זאת קודם פה ובמיוחד כך גם נאמר בשרשורים קודמים בנושא - קשה עד בלתי אפשרי לרכך את הסמוראי לרמת נוחות סבירה בגלל גודלו המזערי. אני ממליץ על שיפור אחר שרבים חולקים עליו , אך מי שהתקין אותו נדם בהתנגדותו (אם כי לא התנצל :razz: ) וזה כיסא הדראולי.
בתור אחד ששיפר מערכת מתלים למתלים רכים יותר (וארוכים יותר) והרגיש הבדל אך לא משמעותי, ברגע שהתקנתי את הכסא , אני פשוט לא מרגיש שום ג'עג'וע( ואני נוסע בשבילים מהירים ,נכנס למהמורות ושאר טופינים שבעבר היו שוברים לי את הגב - אפילו פס האטה רגיל במהירות סבירה היה עושה נזקים בעבר אך לא עוד).
המתנגדים יגידו שזה מנתק אותך מהרגשת הרכב אך אני לא מנותק כלל ,אך זו הרגשה איניבידואלית.
מחיר של כיסא כזה יעלה לך בערך רבע מההשקעה במקרה הכי גרוע , אני ספציפית מצאתי כיסא כזה ב500 , אבל שוב , שיחק לי המזל כנראה...
ועכשיו נמתין לדעת השאר...
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
ציטוט:
קשה עד בלתי אפשרי לרכך את הסמוראי לרמת נוחות סבירה בגלל גודלו המזערי
משקלו, לא גודלו. אם תעמיס עליו עוד טון תוכל לעשות אותו נח מאוד, אם כי אני לא מבטיח שהוא יסע...
ציטוט:
אך מי שהתקין אותו נדם בהתנגדותו
אף אחד לא נדם - כיסא כזה זה עניין של דעה. הבענו אותה, אין טעם לחזור על עצמנו.
ציטוט:
המתנגדים יגידו שזה מנתק אותך מהרגשת הרכב אך אני לא מנותק כלל ,אך זו הרגשה איניבידואלית
דווקא זה לא נכון בכלל, מדעית. אם אתה לא מנותק מהרכב ואתה לא שינית את יכולת המתלה לשכך תאוצה אנכית, איך עכשיו אתה יכול לנסוע יותר מהר? התשובה היחידה היא שאתה כן מנותק מהרכב, כי אתה מרגיש פחות תאוצה אנכית גם אם הרכב מרגיש אותו דבר. הווה אומר אתה קורע את הרכב שלך, אתה רק לא מרגיש את זה.
ציטוט:
1. האם המחיר נשמע סביר?
2. אין לי כל כך מושג לגבי סוגי בולמים ממה שקראתי כאן הבנתי שיש בולמי גז ובולמי שמן? מה עדיף? טווח מחירים?
1. המחיר סביר, אלו המחירים היום.
2. בולם "גז" (שגם בו יש שמן יחד עם הגז...) עדיף, ככלל, למערכות מתלים.
תפקיד הבולם הוא לרסן את הקפיץ. בקפיצי עלים יש חיכוך רב בין העלים, החיכוך הזה מרסן מאוד בפני עצמו. מהסיבה הזו איכות הבולם שתשים היא לא משמעותית במיוחד; ההבדל בין בולם של 150 ש"ח לבולם של 400 ש"ח יהיה גדול בהרבה מההבדל בין בולם של 400 לבולם של 1000. בקיצור, שלא ימכרו לך בולמים יקרים במיוחד, אבל גם לא זבל מוחלט.
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
אלון
נוסע מהר, נסעתי גם לפני הכיסא, פשוט זה כאב - זה הכל. המהירות זהה לפני ואחרי השיפור - הכאב והמסאז'ים שדרושים להרפיה ירדו.
כשדיברתי על אלה שנדמו, דיברתי אל אנשים ספציפים פה באתר והם עדיין לא הגיבו...
לגבי המשקל מול גודל - גם נושא הגודל משמעותי כי אתה נכנס עם כל הגלגלים למכשול כאשר רכב יותר ארוך כמו סמוראי ארוך (שההבדל ביניהם הוא מאה קילו אם אני לא טועה) לא מרגיש את המכשול באותה רמה ואפשר אף לומר שנוח לנסוע בו. תוכל לומר שמאה קילו זה הבדל משמעותי אבל גם אם תשים 3 אנשים בסמוראי קצר עדיין הם יקפצו ובסמוראי ארוך יהיה להם יותר נוח ולא ירגישו את המכשול באותה מידה.
לגבי התמחור , כמו שאמרתי - שיביא דגם ספציפי של הבולמים וכן תשובה לגבי הגדלת מהלך המתלה באותו המחיר. כאמור 4K זה מחיר סביר
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
אם אמרת , אתה בטח יודע. אני ספרתי סמוראי קצר עם 3 טבריינים - יש מצב להבדל של מאה קילו :-)
ובכל זאת - נושא האורך משמעותי לדעתי.
תבדוק בצורה הכי פשוטה - קח פס האטה , תעלה עם סמוראי קצר והופס! לא הספקת לרדת מהפס האטה והאחוריים שלך בראשו. קח סמוראי ארוך - סיימת לרדת ואולי האחוריים נכנסים לפס - משמעותי ? I THINK SO...
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
נושא האורך משמעותי, אפילו מאוד. לא ניכנס כאן לענייני גלים ותדרים, אבל בהפשטה, אם הגלגל הקדמי עוד לא גמר את התגובה שלו מהבאמפ, והגלגל האחורי כבר פוגע בו- אתה תקפוץ יותר. הדבר השני הוא הזווית שהרכב מקבל כשהמתלה לא עובד (מצב קיצוני) שהיא קטנה יותר ככל שהוא ארוך- לכל הפרעה שהיא.
אבל המשקל חשוב יותר. אם נדייק- היחס של משקל מוקפץ ללא מוקפץ. זוג סרנים ששוקלים ביחד 200 קילו (פחות או יותר, תקנו אותי אם אני טועה) בועטים רכב ששוקל 800 קילו מאוד חזק.
אסף.
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
אמיר, לא לקפוץ - זה היה רק תיקון למשקל, לא למה שאמרת... 940 מול 1220, לפי היצרן לפחות.
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
בדקתי את הבולמים שלי וכל ה 4 הם מתוצרת "OLD MAN ENU"
הבולם הוא בולם גז ("HEAVY DUTY GAS").
גובה הבולם (נמדד כשהרכב על ליפט) הוא:
45 ס"מ מאחורה.
43 ס"מ מקדימה.
א. האם מישהו שמע על הבולמים האלו והאם הם טובים?
ב. גובה הבולם תקין?
ג. והאם משהו מכל זה קשור לגב שלי?
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
אני ריכחתי את הסמוראי שלי בצורה מדהימה אך אל תחשבו שלרכך סמוראי זה כל כך טוב
וכאשר הרכב נכנס למהמורות הוא יורד ממש למטה מהרכות וההרגשה לא נעימה וכניראה שזה נכון אם הסמוראי היה ארוך ההרגשה היתה שונה
בכל אופן ניסיתי המון וריאציות על המתלים שלי וכיום אני לדעתי עם המתלים המושלמים (כמעט) אך על טעם וריח אין מה להתווכח
לדעתי המחיר של המתלם לסט קפיצים יקר מאוד ואני לא הייתי משקיע סכום כזה לעומת זאת תוכל לשפר מתלים על פי הכתבה של אלון, פנה לאנשים בפורום שמשפרים סמוראים ואני בטוח שיש לפחות שלושה שיתנו לך הצעות מחיר הרבה יותר זולות כמעט בחצי מחיר מהמתלם
אני חושב שאסור לפרסם באתר לכן לא רשמתי שמות
אם לא תצליח למצא אף אחד שלח לי הודעה ואפנה אותך אליהם
לסיכום:
גם אם לא היו לי מתלים משופרים והג'יפ היה פחות נוח הייתי מאמין שהג'יפ שלי נוח כי אני מאוהב בו
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי maoz59
בדקתי את הבולמים שלי וכל ה 4 הם מתוצרת "OLD MAN ENU"
הבולם הוא בולם גז ("HEAVY DUTY GAS").
גובה הבולם (נמדד כשהרכב על ליפט) הוא:
45 ס"מ מאחורה.
43 ס"מ מקדימה.
א. האם מישהו שמע על הבולמים האלו והאם הם טובים?
ב. גובה הבולם תקין?
ג. והאם משהו מכל זה קשור לגב שלי?
א.כן ועוד איך שמענו - זו חברה אוסטרלית מאד ידועה ואיכותית במוצריה.
ב.האם המדד שרשמת הוא בעמידה(על הליפט) או בפתיחת המהלך (ליפט שמרים משאסי ולא מגלגלים). אני משער שזו אופציה א. ואז אומר לך שזה תקין.
ג.הבולמים שיש לך (במידה והם במצב תקין) הם קשיחים (יש שיאמרו מאד) אך מצויינים - לא הייתי מחליף אותם - מה מצב העלים שלך ? כיצד הרכב מוגבה ? האם על ידי שאקלים ארוכים או ע"י עלים ארוכים ואו מעורגלים?
אני עדיין ממליץ על כיסא הדראולי, אבל זו דעתי האישית.
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
הלוואי והיה לי מספיק ידע לענות לך איך הסמו מוגבה..
אגב.. אני מאוד אשמח אם מי מכם יזמין אותי אליו ללימודים של מושגים בסיסיים, השוואות ולחוות דעת..
בקשר לכיסא ההיד' אני מחפש גם בכיוון הזה.
בינתיים מצאתי:
א. MONROE REFLEX דגם 911021 אבל רק זוג.
ב. ראנצ'ו 9000 מתכוונן ידנית 5 מצבים.
שאלות:
1. האם כדאי להחליף? שאלה של נוחות מול התמודדות בשטח.. אני אגלה לכם שבעוונותי יוצא לי לרדת לשטח בערך אחת לחודשיים.. מול נסיעה יומיומית בכביש. אבל עבירות בשטח עדיין חשובה מאוד.
2. האם הם בולמים רכים יותר? והאם זה ישפר לי את הת"ש.. (עדיין חייל.. וכאחד כזה תמיד שואף לת"ש מירבי.)
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
מעוז, חבל על הכסף שלך - ראנצ'ו עולים הון למשכורת חייל ויש לך בולמים מעולים (בהנחה והם באמת תקינים)
מה לחץ האויר שעימו אתה נוסע ? רבים שמים לחץ אויר 28-30 כי ככה הם רגילים אך זו טעות חמורה והמומלץ בסמוראי הוא 20-23. ירידה בלחץ האויר תתן עוד טיפה רכות ונוחות בנסיעה (אם כי לא משמעותית כמו ירידה ל12-15 , אבל את זה רק בשטח , לא מומלץ בכביש).
לגבי נושא ההגבהה - שלח לכאן תמונה של הסמו שלך מאזור העלים - החיבור בין העלים לשאסי וכך נדע מה ההגבהה ובכלל נראה את הרכב שלך.
בהצלחה
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
איכות הבולם שתשים היא לא משמעותית במיוחד; ההבדל בין בולם של 150 ש"ח לבולם של 400 ש"ח יהיה גדול בהרבה מההבדל בין בולם של 400 לבולם של 1000. בקיצור, שלא ימכרו לך בולמים יקרים במיוחד, אבל גם לא זבל מוחלט.
שמתי מקדימה צמד בולמים מונרו ריפלקס (זוג ב-750 ש"ח) מישהו מכיר
?
* המוכר טען שהם בהזדמנות ושהם הרבה יותר טובים ממונרו גזמאטיק, ואלה שנתנו לי היו מנסיעת מבחן במגרש חנייה של סיבוב אחד
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
הלחץ בגלגלים הוא 20 PSI..
ומצאתי 4 ראנצ'ו 9000 ב 650 ש"ח..
האם זה משנה את התמונה?
תמונה של האוטו תגיע בקרוב..
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
איזי, זו בדיוק בדוגמא למתי אתה משלם יותר מדי לחינם... בולמים ברמות שיכוך שונות אפשר למצוא בלי קשר למחיר, רמת השיכוך היא שתקבע מה התחת שלך ירגיש. זה אומר שבולם ב150 ש"ח עם רמת שיכוך מסויימת ירגיש בדיוק אותו דבר כמו בולם ב6000 ש"ח שמכוון לאותה רמת שיכוך. הבולם היקר יותר אמור אולי להתכוונן ובהחלט להיות מסוגל לעמוד בתנאי עבודה קשים יותר לאורך זמן, אבל נושא העמידות הוא בדיוק מה שלא רלוונטי - יש לך סרן ששוקל כלום על אוטו עם קפיצי עלים שמטבעם משככים הרבה, רכב שלא מסוגל לנסוע באמת מהר ולהעביד את המתלה באמת קשה, אז אתה לא תתקרב לגבולות העבודה של הבולם. לכן, 2 בולמים ב750 זה מחיר מוגזם ומיותר גם אם לבולם הספציפי זה מחיר טוב (אין לי מושג אם זה מחיר טוב לבולם כזה).
מעוז, 650 ל4 בולמים זה מחיר טוב מאוד. ל 4 בולמים בעלי שם (תכל'ס, זה לא בולם כזה טוב - אבל הוא עדיין יקר יחסית) זה כבר חשוד. משומשים?
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
אלון - התייעצתי עם סוזי רגע לפני הרכישה
עבור זוג בולמי מונרו גזמאטיק קידמיים - רצו 490 ש"ח
שהם המינימום והכי זולים כמו שהבנתי
כמו-כן הבנתי שהרפלקס הרבה יותר טובים - הקוטר שלהם גם יותר גדול
לא בטוח שהבנתי נכון!!! - התקשרתי לסוזי והוא אמר לי שהם טובים מאוד!
ואם אני לא טועה הוא הוסיף שגם הוא משתמש בהם - הכוונה למונרו רפלקס
רציתי לדעת עוד דעות - פשוט מאוד
לי אישית - קשה להאמין שניתן להשיג 4 ראנצ'ו 9000 ב-650 ש"ח - ראנצ'וו יקרים
אתה טוען שטחנו אותי במחיר
?
ושרפלקס לא משנים כלום לעומת גזמאטיק
?
שזו הייתה הוצאה מיותרת
?
סוזי אמר לי - ואני מצטט - "רפלקס שווים כל אגורה" אבל קטונתי מלהבין
למה הוא מתכוון
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
אני מניח שאני האיש הרע אבל אי אפשר לרכך את הרכב הזה עד כדי כך וכל דבר בא על חשבון משהו אחר אם סמוראי סלילים לא ממש נוח אז כנראה אף סמוראי עלים לא יהיה ממש נוח .
רוצה נוח? בעיות בגב ? אל תשקיע כל כך הרבה כסף בהחלפות רכיבים שונים - פשוט תחליף את האוטו.
פשוט לא ?
-
2 קבצים מצורפים
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
עידן, אני אוהב את הסמוראי שלי אבל אני אוהב גם להתפנק.. לא מפונק.. יש הבדל גדול.
אני נוסע על מוש כבר שנה והגיע הזמן לצ'פר אותו קצת..
מצורפות תמונות של מוש לשאלת ההגבהה.. כנראה שאי אפשר להבין מהתמונות האלו באיזו צורה הוא מוגבה. אני מקווה לצרף תמונות גם מהליפט.
בכל מקרה לענייננו:
1. האם הראנצ'ו 9000 יתאימו מבחינת גובה? איך אני בודק את זה?
2. הראנצ'ו- יד שניה, ומכאן המחיר, איזה בדיקות לעשות להם לפני הקניה?
3. מבחינת קשיחות מול איכות, כרגע יש לי "OLD MAN ENU- HEAVY DUTY" האם שווה להחליף לראנצ'ו?
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
1. ראנצ'ו 9000 זה הסדרה, אם אתה רוצה לדעת מה האורך שלהם בפועל, או שתמדוד, או שתסתכל מה המספר הקטלוגי המדויק שלהם - המספר הוא 9XXX והוא מוטבע על גוף הבולם. לפי המספר יהיה אפשר להגיד בדיוק איזה בולם זה. יש ראנצ'ו עם 4 אינץ' מהלך ויש עם 14... ויש עשרות מידות באמצע.
2. בולמים משומשים - תבדוק בעין שהם שלמים, עם מינימום של מכות בבודי, בלי נזילות כלשהם. שהמוט לא חלוד ושרוט מדי. תבדוק שכפתור הכוונון קיים ומסתובב. והכי חשוב - ביד, תלחץ עליהם ותמתח אותם, מהתחלה ועד הסוף. המהלך כולו צריך להיות אחיד וחלק, ללא "מדרגות" או קטעים קשים. תעשה את זה במצבים השונים של הכפתור - בין מצב 1 למצב 5, אתה אמור להרגיש את ההבדל בכוח ההתנגדות של הבולמים גם ביד.
3. היתרון היחיד של ראצ'ו הוא שהם מתכווננים, ובמצב החלש שלהם - 1- הם אכן רכים מאד, רכים יותר מהאולדמן לבטח.
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
איזי,
אני לא אומר שטחנו אותך במחיר, אין לי מושג כמה מונרו כאלו עולים.
ציטוט:
ושרפלקס לא משנים כלום לעומת גזמאטיק
כן, אני טוען שעבורך אין שום הבדל בפועל. אולי רמת השיכוך שונה, אבל בשביל רמת שיכוך לא צריך לשלם המון $$ - צריך לקנות בולם עם רמת שיכוך אחרת, זה הכל.
ציטוט:
שזו הייתה הוצאה מיותרת
כן, אבל אתה לא תתחרט עליה. אם סושי אומר שהם כל כך טובים הוא אומר את זה מנסיון של מרוצים, הווה אומר אצלך הם יחזיקו לנצח...
ציטוט:
סוזי אמר לי - ואני מצטט - "רפלקס שווים כל אגורה" אבל קטונתי מלהבין
למה הוא מתכוון
הוא מתכוון שלדעתו, זה הבולם העדיף ביותר לסמוראי. אני פשוט לא מסכים איתו, זה הכל. אתה יכול לבחור מה אתה חושב וזה אפיו לא חייב להיות הדעה שלי או של סושי.
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
ואיך אני מודד שאורך הבולם מתאים לסמו?
בעברית: מאיזו נק' לאיזו נק' אני צריך למדוד..?
-
חוזר: ד"ר גב (איך מרככים סמוראי משמעותית?)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי maoz59
ואיך אני מודד שאורך הבולם מתאים לסמו?
בעברית: מאיזו נק' לאיזו נק' אני צריך למדוד..?
בורג לבורג בהצלבה - כלומר , תרים צד אחד של הרכב ותגיע לפתיחה מקסימלית של המהלך ואז תמדוד מחיבור מרכז הבורג (צנטר בלעז) בקצה העליון לקצה התחתון - זו הפתיחה של המהלך.
כנ"ל תעשה לצד השני (הסגור) ולהן מידות סגירה ופתיחה של מהלך המתלה.
אתה צריך בולם שידע להפתח בהתאם ולהסגר בהתאם למידה הזו ויש הממליצים מספר ס"מ יותר ליתר בטחון.