איזה סרן יותר חזק?
בהנכה ששני הסרנים נעולים חשמלי ועם יחס העברה מופחת 4.56 .
מי יהיה יותר עמיד לאורך זמן לצמיג 35" .
#מכיר את את כל הדיונים שצמיג 35 מצריך דנה 44.
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
Printable View
איזה סרן יותר חזק?
בהנכה ששני הסרנים נעולים חשמלי ועם יחס העברה מופחת 4.56 .
מי יהיה יותר עמיד לאורך זמן לצמיג 35" .
#מכיר את את כל הדיונים שצמיג 35 מצריך דנה 44.
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
גם 44 לא מספיק ל 35״, ללא חיזור הסרן.
יש מספיק דוגמאות לסרני 44 מחייכים.
לדעתי, דנה 30 זה ממש לא אופציה לגלגל 35״.
קובץ מצורף 145245
Sent from my iPhone using Tapatalk
הסבר וותיק אבל ממצה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...776eafcd37.jpg
ראיתי סרן אחורי מחוזק שהקצה שלו התעקם אחרי שהג'יפ היה 'על הצד' ונשען על הגלגל 37. חד משמעית הרדיוס של הגלגל שיחק
כאן תפקיד.
אבל כשמדברים על זה שדנה 30 לא מתאים ל35 זה בעיקר עניין של חוזק הציריות הגג"שים וכו'. הנסיון מראה שיש מי שנסע על סטאפ כזה בסופה לאורך זמן (מאיר) ושרד כדי לספר - אבל הרוב המוחלט לא.
דווקא ברנגלר יש יותר נסיון חיובי אבל די מהר משהו נשבר ואז מתחיל מירוץ חיזוקים שבסוף יוצא יקר יותר מדנה 44 וגם לא מספיק כי תמיד יש נקודת תורפה.
אז השורה התחתונה היא שכנראה סרן של רנגלר מתאים יותר אבל שניהם לא מספקים.
אסף.
דיפ קדמי רנגלר RC כמו סופה או רגיל?
לצורך העניין כידוע D60 וD44 צבאיים מסופות וסיקסים חוזקו בצבא, ממוגנים על צמיג מקורי היו מעקמים סרנים אחוריים בגלל משקל עצמי ולא בגלל קוטר צמיג
מזלרע (באדלק?)
לא יודע מאיפה אתה לוקח את הקביעות שלך, הרשה לי להסתייג.
מציע לך לקרוא שרשורים קודמים, אולי תלמד משהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה ארוך.
מי שלא מתאים לו, שלא יתחיל לקרוא בכלל.
כפי שאתם יודעים כבר ממזמן, מעולם לא התפעלתי מעמידותם של דגמי הג'יפ האמיתי המודרניים (JK + JL) אבל היתרון המוחץ שלהם הוא בשוק השיפורים - אפשר לשדרג ולחזק ולהחליף הכל אבל באמת הכל, והשוק מלא בחלקים ועד סרנים תחליפיים שיכולים להחזיק כל גודל צמיג - פשוט צריך להכין תקציב פסיכי -החלפת זוג סרנים למשהו איכותי מסדנא יכולה לעלות יותר מסופה טובה קומפלט. את בעלי הרנגלר בישראל שעסוקים במירוץ חימוש זה כנראה מעולם לא הטריד.
לא היה לי JK, אבל בעולם הסופות אני כן שוחה לעומק כבר 24 שנים.
אני לא יודע מי נסע הרבה, באופן קבוע, עם סט-אפ שגוי כזה - צמיג 35' על סרן דנה 30..... כי ניר צודק - גם על דנה 44 סטוק אלה כבר צמיגים גבוליים.
ואני לא מתכוון לג'יפ שרוב הזמן עומד בסככה אלא לכזה שנוסע ומטייל ועובד בשטח. מכיר רק סופה אחת כזו שטיילה איתנו - על 35' עם יחסים 4.56, נעול כפול, סטרוקר וכו' - הוא עבר כל דבר בזלזול מופגן, ולא לשכוח נהג משובח - תקלות היו לו הרבה, למעט בסרנים..... דווקא שם הפגין עמידות יפה. אבל זה לא היה רכב דיילי וגם לא יצא לשטח כל שבוע.... (ואולי זו הסיבה לתקלות. כי מי שהרכב שלו דיילי, מוכרח ליישר לו קו. אחרת הוא יסבול הרבה. רק אחרי שמיישרים קו אין יותר תקלות).
הדוגמאות של האמריקאים הם בעיני הכי גרועות. אני מסתובב קצת בפורומים אמריקאיים של בעלי YJ. רבים מאוד מהם בכלל לא נוסעים בשטח אמיתי. מקסימום קצת שבילים. אבל להבדיל מאיתנו, הם לא מתביישים בזה.
אבל כמויות הבורות והבחירות הגרועות במופגן שאני רואה אצלם, גורמות לי להתלבט אם לצחוק או לבכות. הטעם שלהם בבניית הג'יפ מזכיר לי קצת את בני דודינו בצפון - מכורים לצמיגים גדולים ובולטים מסיבות ויזואליות נטו, על רכב שמכל בחינה אחרת הוא סטוק - והרוב המוחלט שם מחפש את הפתרונות הזולים. חד משמעית. ככה זה נראה וככה זה כנראה גם נוסע.
רוב מוחלט של ה-YJ שם כבר לא דיילי אלא בנישת התחביב והמטרה היחידה שלהם בחיים היא מירוק וצחצוח בלתי פוסק שזה בסדר ולגיטימי ויש בזה כיף גדול ללא ספק - אבל ממה שאני מתרשם מהם, מי שהרכב שלו דיילי וגם עובד, כולל בשטח, בהחלט נשאר קרוב יותר לסטוק ולמראה הפחות מוחצן. מקסימום על 33' עם קפיצים משודרגים והגבהה שפויה + נעילה אחת או שתיים. די דומה לסט-אפ המקובל אצלנו בסופות שמטיילות.
ואל תשכחו שאצלם סובלים גם מסרן אחורי חלש ופריך (דנה 35) וכל שדרוג לצמיג 31 ומעלה כבר דורש השקעה בהחלפת סרן אחורי לפחות.
הסרן האחורי המקובל שם אצל אלה שמחפשים שדרוגים הוא סרן פורד 8.8 מפירוק שהמידות ומעגל החלוקה שלו זהים ל-YJ (לא יודע מאיזה רכב הסרן הזה יורד).
כמובן אני שם בצד את נקודת ההתחלה העדיפה שלהם - להם מותר, (תיאורטית, לא בכל סטייט) לעשות מה בראש שלהם מבחינת גודל גלגל ובליטת גלגלים מהמרכב ועוד דברים שאצלנו הם שוברי שוויון והופכים אותנו לעבריינים. גם בסעיף הזה הם חושבים וחיים אחרת - בעלי ה-YJ המשופרים בכבדות שם כבר לא נוסעים בג'יפ בדיילי וגם בשביל להגיע לשטח הם עולים על עגלה ונגררים ע"י פולסייז כלשהו.
---------------------------------
אחרי שדיברנו על YJ ועל JK, אני מנסה להבין מאיפה מגיעה השאלה של פות"ש ומנחש שהוא משתעשע במחשבות לשדרג סופה בסרני JK....
אז בואו ונראה.
חוזק סרן נמדד ב-4 סעיפים:
1. דיפרנציאל. קוטר קורונה. ליחס ההעברה יש משמעות: יחס נמוך וקצר יותר = מספר שיניים קטן יותר בפיניון = חזק פחות. יש גם דיפרנציאלים בעלי חיתוך הפוך - RC או רוורס-קאט. כמו ב-YJ/XJ/ZJ/סופה. הם חזקים יותר בכ-30% בנסיעה קדימה.
2. ציריות - קוטר, מס' השיניים (SPLINES) וסוג החומר. יש רגילות ויש "מחוזקות" וגם מחוזקות על אמת
3. האוזינג. גם לרוחב ההאוזינג יש משמעות. האוזינג זהה אבל רחב יותר, מועד יותר להתעקם. עניין פשוט של אורך מנוף, נו.
4. בסרן קדמי - צלבים. יש רגילים ויש גדולים יותר ויש גם מחוזקים באמת. סוג חומר שונה וכו'. נגיד CTM וכו'
דיפ' דנה 30 סופה/XJ הוא RC ולכן חזק יותר מדנה 30 בחיתוך רגיל עם פיניון נמוך, של CJ או TJ לדוגמה.
לא התעמקתי מעולם בסרן הקדמי של JK ואני לא זוכר אם הוא RC או רגיל. מי שיש לו אוטו כזה, מוזמן להתכופף ולהציץ ולתת לנו מידע - האינדיקציה היא מיקום הפיניון. בדיפ' דנה 30 רגיל, הפיניון נמוך. בדיפ' דנה 30 RC כמו בסופה, הפיניון גבוה.
אני כן יודע בוודאות שסרני JK ו-JL קדמיים נוטים לחייך תחת צמיגים גדולים מהמקוריים - הן ה-30 והן-44, ושמקובל לחזק את ההאוזינג שלהם שנחשב לחלש ופריך. מצד שני ה-JK כבד יותר מ-YJ והסרן שלו רחב יותר, מה שמייצר יותר מנוף על צד ימין שלו (צד הציריה הארוכה). לזה צריך להוסיף את נטיית רוב בעלי ה-JK להגדיל צמיגים ולהתקין ג'נטים עמוקים עם אופסט שלילי משמעותי, לעתים גם ספייסרים (אללה יסתור) כי, נו, בגלל הויזואליה - ותקבלו הרבה עיקומים. כי מה לעשות, ככל שקוטר הגלגל ומשקלו גדולים יותר, וכלל שהם מורחקים יותר החוצה, כך הסרן יהיה מועד יותר לעיקומים. זו דרכו של עולם. ואפשר להתווכח במבטא עיראקי עד מחרתיים, אבל זו המציאות.
שדרוג סופה בסרני JK - זה אפשרי - אם יש כסף, הכל אפשרי. מצריך עבודת פבריקציה על מנת להסב את הסרנים מסלילים ולינקים למיטות עבור קפיצי עלים. זה לא בשמיים אבל גם לא מעט עבודה. כמובן צריך להתאים את מערכת ההיגוי וכו', וצריך גם ג'נטים עם מעגל חלוקה 5'. מקבלים מפשק מאוד רחב שיתקיל בבעיות רישוי ואני ממש לא יודע האם באמת מרוויחים כאן עמידות עדיפה עם צמיג גדול (אם לא מחזקים את הסרן, אז כנראה שלא. אבל אפשר לחזק/להחליף גם סרן סופה ולהגיע לתוצאות מרשימות). אם כבר עבודה עמוקה כזאת, אז למה לא להתחיל מראש מסרן קדמי טוב יותר - דנה 44 של רוביקון או טוב יותר, 44 מחוזק של סופה 3/4?....
אישית, הייתי עושה חשבון כספי. אם לא מדובר בעבודה עצמית, אז לגשת לסדנא מתמחה ולקבל הצעת מחיר. כמה יעלה בסוף, בשורה התחתונה, לקבל ג'יפ מניע ונוסע פיקס אחרי מחלות ילדות.
את זה להשוות להצעת מחיר עבור סרן קדמי אמריקאי בנוי מסדנא - נגיד G2 CORE44, סרן מחוזק שמחזיק בקלות גם צמיג 37 ואולי גם יותר גדול, שהלקוח בוחר את המפרט הטכני שלו והוא מגיע בארגז, בנוי נכון עבור הרכב הספציפי שלכם, עם מיטות לקפיצי עלים וכל המידות הנכונות, מוכן להרכבה על הג'יפ ומשלים באופן ראוי עד הסוף את הדנה 60 האחורי המקורי המעולה של סופה.
תעשו השוואה קרה וטכנית נטו - כמה זה עולה. אני לא בטוח שהסבה לסרני JK סטנדרטים מפירוק תהיה יותר זולה.
דרור תודה, החכמתי.
בברכת מזל טוב (לא מזיק אף פעם…)
Sent from my iPhone using Tapatalk
דרור, תודה על התשובה המפורטת והמלמדת.
יש לאישתי (ולי) jk לא סופה, יש המון רנגלרים עם דנה 44 מחוזק שנוסעים ומטיילים הרבה עם צמיגים 37" ללא בעיות.
זכור לי מימי הסופה שתמיד הדיבור היה שצמיג 35" גדול על הסרן הקדמי, יוצא לי לראות ולקראו על הרבה רנגלרים עם שנה 30 שנוסעים על צמיג 35 באמריקה.
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
הדבר הכי מצחיק/מטופש זה לבחור סט-אפ לג'יפ שלך לפי כל מיני סיפורים של אנשים שאתה לא מכיר. במיוחד אם הם מאמריקה.
"האמריקאים" - זה תמיד נשמע טוב. משכנע. הרי הם המציאו את הג'יפ, הם בטוח מבינים יותר מאיתנו. נכון?
אז לא. לא נכון. או לא בהכרח.
ראה תגובתי הקודמת.
לדעתי, "אמריקאים" כקבוצה הם כמו "ישראלים" או "איטלקים"/"גרמנים"/"צרפתים"/"אסקימוסים".
אני מחלק אותם לשתי קבוצות:
1. אלה שיודעים מה הם עושים ובונים את הג'יפ נכון
2. אלה שממש לא יודעים מה הם עושים והולכים לפי שמועות, לפי כמה זה נוצץ ומרשים ובעיקר כמה שיותר זול.
כמו בכל מקום אחר בעולם, וכמו בכל נושא לדיון - הקבוצה השנייה הרבה יותר גדולה.
לגבי "דנה 44 מחוזק" - תהיה ספציפי. מה זה? איזה סרן? מי ייצר/בנה אותו? מקורי מדנה-ספייסר? מסדנא? ממוסך בישראל? איזה חיזוקים בדיוק שנעשו?
וכו' וכו'.
ועכשיו לא נשאר לי זמן לענות על עיקומי/שבירות האוזינגים של סרנים - בצהרים, אחרי שאחזור מהדרכה.
משהו ששמעתי ממתקים וותיק ומוכר - מבחינת קורונה/ פיניון ( סעיף א של דרור ) הרנגלר לא דומה לסופה ואם בסופה יש תופעה של פריכות ככל שיחסי ההעברה עולים יחד עם גודל הצמיגים , ברנגלר זה לא דומה
הבעיות ברנגלר הן בסעיפים ב-ג-ד
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין לי מושג מה הולך בסופה אבל בJK הסרן הקדמי(30/44) מגיע עם היי פיניון ואמור להיות חזק יותר משל הYJ
בדנה 30 לא מומלץ לעלות ליחס העברה מעל 4.56, 4.88 זה כבר ממש גבולי בגלל הפריכות של הגג"שים.
דנה 30 מחוזק(בפנים ובחוץ) יכול להחזיק בשמחה צמיג 35" ולרוב עדיף לא להחליף לציריות מחוזקות בסט-אפ כזה
כי תמיד עדיף(וזול:p) שנקודת הכשל תהיה בצירייה ולא בדיפרנציאל ככה שגם התיקון בשטח די פשוט.
אחרי כל זה, תמיד עדיף סרן גיבור ממותג וסקסי אבל זה מתחיל בסביבות 30K ש"ח וצירייה עולה 1600:)
ובאמריקה? כמו באמריקה.. ה' הוא גדול והכל הרבה(הרבה!) יותר זול.
בהצלחה לכולם
במנוע 3.6 יחס העברה של 4.56 עם 35״ מחזיר (כמעט) לסטאפ המקורי (3.73 עם 32״).
Sent from my iPhone using Tapatalk
חלק מה-JK הישנים עם מנוע 3.8 הגיעו במקור עם צמיג 29-30 ויחס 3.21.
כבר עם "שדרוג" לצמיג 31 הם היו עגלות מהגהינום.
אם בדנה 30 של JK יש פיניו ןגבוה, משמע החיתוך הוא הפוך (RC). וזה אומר שסרן דנה 30 של -YJ/XJ/ZJ/סופה שהוא גם בעל חיתוך הפוך ופיניון גבוה. אז בכל מה שקשור לדיפרנציאל הוא באותו חוזק ממש של דיפרנציאל דנה 30 ב-JK.
ואם כבר, ההאוזינג בסופה יהיה חזק יותר פשוט כי הסרן עצמו יותר צר. ככל שבית-סרן בחוזק נתון יהיה רחב יותר, כך יהיה מועד יותר לחיוכים. זה פשוט מאוד - אורך מנוף.
וזה לא אומר שסרן סופה לא עלול לחייך/להיסדק מתישהו. תחפשו בעמוד ענן לאורך נחל ערוד את הנקודה "דרור ברלי התקוע" שמאחוריה סיפור מור"ק משובח על האוזינג קדמי שנשבר.....
החולשה המיוחסת לקורונה והפיניון של דנה 30 בסופה/YJ ככל שיחס ההעברה יורד היא בתיאוריה. על הנייר.
בפועל, אישית לא ראיתי אף סופה עם 4.10 או 4.56 וצמיגי 33'-35', ששברה משהו בדיפרנציאל. אבל זה לא אומר שזה לא נכון ולא יכול לקרות. ממש כמו שהקביעה התיאורטית על פחות שיניים בפיניון=חלש יותר, לא בהכרח דרמטית כמו שרבים, גם אני, עושים ממנה. כנראה שמרווח הבטחון אולי מצטמצם והסיכון לשבירה אכן עולה - אבל אם תנהגו נכון ולא תתחרעו, אין סיבה שתשברו משהו גם עם צמיג 35.
אז על מה הרעש? כי כן ראיתי בסופות המון ציריות קדמיות שנגזרו וצלבים שנשברו. רוב אם לא כל השבירות מין הסתם היו בג'יפים עם צמיגי 33' ומעלה. אין מה לעשות - עליה במידות הצמיגים ל-33' ומעלה דורשת שדרוג לא קטן ולא זול בסרן הקדמי. זה ממש לא רק עניין של סט צמיגים, וגם לא רק החלפת שני סטים של יחסי העברה. צריך לעבות ולשריין עוד כמה דברים, וזה עולה כסף.
בסופה יש גם שני סוגי ציריות מקוריים - רגילה עם צלב 27, ו"מחוזקת" עם צלב 30.
בציריה המחוזקת, מי שגדול וחזק יותר זה רק הצלב, אבל בגלל שהכוסיות גדולות יותר, האזניים של היוקים דקות יותר ופריכות יותר מאשר אלה שבציריה הרגילה, שהצלב הוא הפיוז שלה.... כלומר, הציריה ה"מחוזקת" לכאורה, בתיאוריה, חלשה יותר מהציריה הרגילה.... מנפלאות תע"ר.
כמובן שיש להשיג גם ציריות אפטרמרקט חזקות באמת, כרומולי וכו'. יקררר. ביחד עם צלבים של CTM, כנראה תקבלו שקט בגזרה הזו ותוכלו לסחרר צמיג 35.... אלא שהעומס לא נעלם. הוא רק מתחיל לנדוד ולחפש לעצמו פיוז אחר לאורך המכלול וכנראה ימצא אותו בדיפרנציאל...
הסתובב ברשת סרטון שמתאר פרויקט חיזוק מסיבי לסרן דנה 30 של YJ כדי שיוכל לעמוד במשימת בניית ג'יפ עבירות עם צמיגי 37... לא זוכר. כמות הברזלים שריתכו שם, פשוט מטורפת.... עם כל החלקים האקזוטיים והעבודה שהושקעה שם, עלות פרוייקט כזה כנראה עוברת ולא במעט את מחירו של סרן G2 CORE44 מחוזק ומוכן להרכבה שלטעמי עדיף, כי הוא מכלול של מוצרי מדף, עם מק"טים. מה שנשבר/מתבלה, אפשר להחליף.
בסופה שברתי ציריה עם 31 ויחסי העברה מקוריים
בקלות
כי ככה זה כשאתה נעול קפיצה אחת מספיקה
לא היו דברים דומים ברוביקון
כמובן שזה על דנה 44 שם , וגם 35״ , ו 4.88
וזה דרך אגב היחס העברה הטוב יותר ב jk [emoji16] מנוע 3.6 ולא 4.56 ל 35״
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא מבין על סמך מה אתה קובע זאת.
האם ניסית את 2 היחסים?
האם לשימושים שלך ה 4.88 עדיף?
מספיק להציץ בטבלה המפורסמת, כדי לראות
שהסל״ד מתחיל להיות גבוה (מידי) במהירות שיוט שפוגע בנסיעה בכביש.
טענתי שאם רוצים לחזור לסטאפ של היצרן על 35״, ה 4.56 הוא היחס המומלץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מהסיבות הבאות :
שהוא ( המקורי ) לא יחס להיט לזחילה/טיפוס וטיול בכלל. הוא נולד לכביש.
חזרה ליחס מקורי לא לוקחת בחשבון שעדיין גלגלי 35״ הרבה יותר כבדים אז אם בא לך אוטו ״חי ושמח ״ עדיף לעלות עוד מדרגה אחת למעלה ביחסים ( כמו בחורה )
שעם jk מוגבה על 35״ , אני לפחות , ממילא לא נוהג מהר על הכביש , זה לא בטיחותי. אני לא עובר 110 גם אם לרכב אין בעיה , יותר כמו 100 קמ״ש בדרך אל ומהטיול. לאן יש למהר ? אני לא מרגיש בעיה של סלד נהפוך הוא , מרוויח בעליות גם בכביש.
כמובן שאפשר גם להישאר עם 4.10 המקורי על 35 , היו לי גם שותפים כאלה לטיולים ולא קרה להם כלום . אני מודע שזה עניין של העדפה אישית.
הד
לפני שבחרתי ביחס העברה, נהגתי על גיפים עם 2 יחסי העברה הנדונים (בשטח ובכביש).
בכל מתארי השימוש (מלבד זחילה) ה 4.56 עם 35״ הרגיש לי יותר מתאים. היות ואני יותר אוהב לטייל ופחות לזחול, בחרתי בו.
אגב, מי שממש אוהב את ג׳אנר הזחילה, בוחר ב 5.13 עם 37״
Sent from my iPhone using Tapatalk