יש דבר כזה בכלל? שמעתי על טרקטורים ישנים שבהם זה קיים, יש אמת בדבר?
Printable View
יש דבר כזה בכלל? שמעתי על טרקטורים ישנים שבהם זה קיים, יש אמת בדבר?
https://www.youtube.com/watch?v=HZkK3aSfB0E
אצלי ב204, אפשר לראות בדקה 11:30
יש עוד רכבים, צרפתיים למשל, עם הפטנט הזה.
סליחה. ב5:19
אוקי החכמתי, ״הפטנט״ הזה קיים גם ברכבים מודרניים שיוצרו אחרי שנות האלפיים?
באופנועי 4 פעימות (לפחות בסינגלים לשטח) זה הסטנדרט גם היום.
זו אחת הסיבות לתדירות החלפת שמן רצחנית, כל 1000 ק"מ או אפילו 500 (אין שני רוכבים שיסכימו על המספר). הסיבה השניה זו כמות שמן קטנטנה, אצלי למשל 600 סמ"ק.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אצלי באופנוע זה ככה... אבל מה פתאום להחליף כל 500 או 1000 קמ? פעם בשנה וזהו....
אנחנו לא נעשה את הדיון הזה..
נעשה קצת סדר בטימטום הזה
כן כן
זאת שטות טכנית שרק מהנדס שנשלט על ידי חשב כספים מושחת יכול לאפשר
"חסכון" כזה !!
חסכון ליצרן
נזק מצטבר גדול שמביא למכירת חלקים ורווח נוסף ליצרן .
אורך חיים קצר שמביא למכירת מוצר נוסף .
בענין הטרקטורים
בטרקטורים יש שמן מנוע שהוא גם שמן הדראולי
מאחר ובהרבה טרקטורים שמן הגיר משמש גם כשמן הדראולי
קיים סוג שמן ( רב תחליטי ) המשמש כשמן מנוע ( במנוע בלבד )
ושמן גיר הדראולי ( בגיר ובמערכת הדראולית בלבד )
אין קשר ומעבר בין המערכות למרות ששניהם באותה טרקטור
קטרפילר פרגסון פורד ועוד יצרנים מאפשרים שימוש בסוג השמן הזה בחלק מהציוד שלהם
איציק
איציק
מדמה לי מהזיכרון שזה היה התכנון מיני במיינור
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
במיני מיינור אגן השמן משותף למנוע ולגיר. הגיר מתפלש לו בשמן מנוע.
עבד מצויין. לא היו בעיות בגיר מעולם.
נזילות - כרגיל כמו בכל רכב אנגלי.
אבל להבדיל מאנגליות אחרות, המיני מכונית אמינה ביותר.
הנסיון שלי מ-4 מינים - 78' - 79' - 83' - 76'
כי במיני כמו מכוניות אנגליות אחרות יש מנגנון מובנה של ריענון שמן כך שתמיד יש אחוז ניכר של שמן טרי גם בין טיפולים.
אסף.
בנוסף, במיני מיינור צריך לא לשכוח למלא שמן גם בקרבורטור
תמיד היה שמן בבקבוק של ה-SU ןמעולם לא נזל וגם לא היה צורך להתעסק בו.
גם בצמד ה-SU שהיו לי ברפליקת הקופר עם מנוע 1300 (76')
וגם ב-SU שהיה בוולבו הישנה של אבא (144 מודל 73' ידנית עם מנוע B20). שום בעיות.
בהיררכיה של קרבורטורים שידועים כבעייתיים ויש המון כאלה כידוע, SU מעולם לא כיכב כ"ילד הרע של הכיתה".
- - - Updated - - -
בדיוק!
וכשהיא לא נוזלת, סימן שבאמת נגמר השמן.
אבל איזה אוטו. קארט חוקי לכביש. הכי כיפי לנהיגה שנוצר אי פעם.
SU אחלה קרבורטורים כמובן.
אם אני מבין נכון כל הרכבים שצוינו עד כה בדיון הינם בעלי גיר ידני/רגיל, האם ״הפטנט״ הזה יכול לעבוד טוב גם ברכבים בעלי גיר אוטומטי?
היתה מיני-מיינור גם בגרסה אוטומטית.
אם אני זוכר טוב, זה היה אחד הגירים האוטומטיים הראשונים בעלי 4 הילוכים.
אם אני לא טועה תיבת ההילוכים האוטומטית הראשונה בייצור סדרתי (של GM) מ-1940 היתה בעלת 4 הילוכים.
Hydramatic שמה
הייחוד של הגיר האוטומטי במיני (Mini-Matic) לא היה רק 4 הילוכים בתקופה שתיבות אוטומטיות הרבה יותר גדולות ממנה (פיזית) הציעו 2 הילוכים או מקסימום 3, אלא שגם היא, כמו הגיר הידני, שכנה מתחת למנוע וחלקה איתו את אותו שמן.
איזה זיכרונות .. על המיני הכתומה שלנו למדתי לנהוג על הצד. על שני גלגלים .. ולקפוץ באויר על פסי רכבת .. אח .. איזה אוטו.
Sent from my DN2103 using Tapatalk