-
עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? עד 120 אלף שקל
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? רכישה בלבד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? משפחה קטנה של זוג + תינוק, כמובן יש עגלה לתינוק. לינה לא בתכנון.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
בערך קרוב ל 15 אלף ק"מ ישמש כרכב עיקרי, נסיעות יומיות וירידה לשטח.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יומיומי, אין אפשרות שיהיה מושבת.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אזור חיפה, אז מניח לדעתי שיש הרבה מקומות.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
התוכניות הם מעבר לשבילי קק"ל, טיול רגוע בעומק הטבע, עם אתגרים פה ושם. לא ברמה של שגעונות ושבירת הכלי, אלא להנאה טוטאלית.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילתי הרבה שזה אומר שאני לא ג'יפאי מתחיל, אני מגדיר את עצמי כבינוני. עיקר הרכבים יהיו גרנד צ'ירוקי מוגבה משנת 2013, לנד קרוזר, היילקס, פורסטר.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). עליית הקצין, מישהו רוצה לבוא? סתם... יש עליה מאחורי העליה המטורפת והמאוד חלקה עליה שהיא עם מדרגות, אז כלי שיסתדר עם המדרגות האלה.
5. העדפות ותנאי סף - אוטומטי כמובן, נמאס לי לנהוג על רכבים ידניים. מנוע בנזין יותר זול לתחזוקה לפי דעתי. ותצורה של SUV. כמובן שהרכב יהיה מקסימום 4 או 5 שנים על הכביש.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? חשבתי על פורסטר, או גרנד צ'ירוקי. הפורסטר נראה מאוד נמוך אך יש לו מרווח גחון של 22 ס"מ למרות שהמרכב נראה כמו של פרייבט. וחוץ מזה חסר לו הילוך כוח ונעילות, הצ'ירוקי מפחיד אותי בעיקר האמינות וצריכת הדלק הגבוהה, יש שאומרים שהוא עושה 5 לליטר ושיש בו תקלות מדי פעם. אך יש לו הילוך כוח ונראה יותר גדול ומרשים. וניתן להגביה אותו מה שלא ניתן לעשות בפורסטר. חשבתי על רקסטון 2018, אך יש שאומרים שהוא מאוד חלש בשטח למרות המפרט שלו.
אשמח להצעות. תודה ושיהיה סופ"ש נעים עם הרבה בוץ בשטח
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
לא יודע למה אתה מתכוון / מכנה "עליית הקצין" (לא אחד מהשמות המוכרים לי, אשמח לקישור / נ.צ. להשכלה כללית).
למעט הפורסטר, הרכבים שציינת בקבוצה הם עם הילוך כח. האם הפורסטר מסתדר היטב בכל הטיולים המשותפים הללו או שיש לך דרישה להילוך כח?
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
פאג׳רו, כמה שיותר חדש שנכנס לך בתקציב.
פורסטר לא באמת רכב שטח והוא יגביל אותך.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
פאג'רו או רקסטון (רקסטון דווקא יותר מתאים לשטח ממה שכותבים ובטח שיותר מפורסטר)
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
הכיוון שלך לגראנד צ'רוקי נשמע נכון.
סהכנררב חדש יחסית לא סובל מתקלות רבות יותר מכל רכב אחר. אני לא יודע איזה שנתון נכנס בתקציב אבל חשוב יותר למצוא את רמת הגימור הנכונה מבחינת מפרט השטח - ויש הבדלים גדולים ביכולות השטח הבסיסיות בין חבילות האיבזור השונות.
אסף.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
לא יודע למה אתה מתכוון / מכנה "עליית הקצין" (לא אחד מהשמות המוכרים לי, אשמח לקישור / נ.צ. להשכלה כללית).
כנראה נ.ג.186
ע"ש הקצין שנהרג שם ראשון.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
לא יודע למה אתה מתכוון / מכנה "עליית הקצין" (לא אחד מהשמות המוכרים לי, אשמח לקישור / נ.צ. להשכלה כללית).
למעט הפורסטר, הרכבים שציינת בקבוצה הם עם הילוך כח. האם הפורסטר מסתדר היטב בכל הטיולים המשותפים הללו או שיש לך דרישה להילוך כח?
עליית הקצין היא מעלה נ.ג.186 קצין נהרג שם בהתהפכות ג'יפ.
העלייה היא מאוד חלקה והרבה אבק, היינו בטיול ומישהו התעקש לעלות הוא הגיע ל3/4 העליה ורצה לעלות עוד יותר ושבר ציריה, מה שלא היה נעים.
הייתי בטיול עם אנשי סובארו, היו פורסטרים xv ואווטבאק, רצו ללכת לדרך הפטרולים עד לסכר ירדינון, חשבתי שהם לא רציניים, אבל נסעו בכל זאת, למרות שלא כולם היו מנוסים ולחלקם אין מיגון, עברו בשלום. נכון זה לא מסלול אתגרי מדי אבל עבור רכב בלי הילוך כוח זה היה מרשים בעיניי, או שאני מגזים קצת? לא יודע.
אז בגלל זה הכנסתי גם את פורסטר לרשימת החיפושים.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
תודה.
את הנג186 והעליה אליו (3 אפשרויות וכמובן הדרך העוקפת מדרום) אני מניח שכולנו מכירים. מכיר גם מספר כינויים נוספים שלו. דרור ציין כבר קודם שכנראה אתה מתכוון לנקודה זו .
בכל אופן, אם אלו המסלולים שאתה חושב לעשות, תוריד את פורסטר מהרשימה.
נכתב מהנייד
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
לדעתי ראיתי שסגרו את זה סופית עם רלסים בפעם אחרונה שעברתי שם לפני שבועיים.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
הוא כתב על העליה מאחורה.
אסף.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
הוא כתב על העליה מאחורה.
אסף.
אכן בקריאה נוספת .. אני רואה.
אז גם פורסטר יכול לעלות מאחורה.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
מקריאה של מה שנכתב, פורסטר לא יתאים כאן. נכון 'מפתחע לראות איך הם נוסעים בשטח - אבל זה לא זה. בסוף זו מכונית עם הנעה לכל הגלגלים ולא רכב לשטח. לאמכיף שצריך כל הזמן להיזהר ולחשוש ולשלם נזקים - ובבוף גם לא להיות מסוגל להגיע לכל מיני מקומות.
אסף.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מקריאה של מה שנכתב, פורסטר לא יתאים כאן. נכון 'מפתחע לראות איך הם נוסעים בשטח - אבל זה לא זה. בסוף זו מכונית עם הנעה לכל הגלגלים ולא רכב לשטח.
או הו, משעמם לך ? אתה רוצה לפתוח חזית ?
תוסיף גם דאסטר ויאללה בלאגן ;)
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
כתב - מעבר לשביל קקל.
כתב - לעומק הטבע.
אנחנו מבינים - לא סוברו.
אני לא פותח חזיתות יש מספיק. רק קורא מה הבנאדם כותב.
אסף.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
כתב - מעבר לשביל קקל.
כתב - לעומק הטבע.
אנחנו מבינים - לא סוברו.
אני לא פותח חזיתות יש מספיק. רק קורא מה הבנאדם כותב.
אסף.
אני מסכים אתך 100% !
רק פעם שעברה שהנושא עלה , היו ריקושטים וניצוצות ממספר חברים שלא אהבו את ההמלצה.
רענן
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
תודה לכולם על ההתייחסות.
לגבי פאג'רו, הבעיה שלי איתו שהוא בכלל לא נוח ביחס לשאר הרכבים.
כנראה שאני בכיוון של הרקסטון למרות שיש לו הרבה מוגבלויות בשטח. אך עם הגבהה חוקית וצמיגי 50/50 נראה לי יסתדר מאשר סטוק.
אשמח לעזרה בנושא הזה, כי לא מצאתי חוות דעת על הרכב מבן אדם שמחזיק אחד כזה. (או שבכלל אני לא יודע לחפש).
תודה לכם על העזרה מעריך מאוד.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
הרקסטון לדעתך יותר נוח מהפאג׳רו ?
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
3yosef3
תודה לכולם על ההתייחסות.
כנראה שאני בכיוון של הרקסטון למרות שיש לו הרבה מוגבלויות בשטח. אך עם הגבהה חוקית וצמיגי 50/50 נראה לי יסתדר מאשר סטוק.
תודה לכם על העזרה מעריך מאוד.
הרקסטון יותר (לדעתי הרבה יותר) עביר מהסובארו ולכן לא מובן לי "הרבה מוגבלויות".
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שולץ האיום
הרקסטון לדעתך יותר נוח מהפאג׳רו ?
בכביש? כן וגם יותר נוח מלנדקרוזר ומגרנד צ'רוקי.
הבעיות שלו מתחילות בשטח....
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
היתרון הכי גדול של סאנגיונגים כרכבי שטח, הוא בכביש
:D
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
בכביש? כן וגם יותר נוח מלנדקרוזר ומגרנד צ'רוקי.
הבעיות שלו מתחילות בשטח....
בכביש, כאשר 2 הכלים מוגבהים, או לא בהתאמה, הרקסטון נוח יותר מהפאגרו?
מוזר. שניהם אותה חבילה פחות או יותר.
לאנדקרוזר חלש קצת בכביש, ומתנדנד יותר, אבל זה פתיר עם אחד הסטים המומלצים להגבהה.
בסוף הם כולם משאיות דיזל קטנות.
בשטח הלאנדקרוזר לוקח. לא בהרבה, אבל לוקח. בבירור.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
הרקסטון יותר (לדעתי הרבה יותר) עביר מהסובארו ולכן לא מובן לי "הרבה מוגבלויות".
מהלך מתלה מוגבל, אין נעילה אחורית, בקרת משיכה צריכה עדכון על מנת שתעבוד כמו שצריך ועדיין לא הכי מוצלחת שיש. ולגבי יותר עביר מהסובארו, זה נכון, אך לא משתווה לגרנד צ'ירוקי לפי דעתי.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
לדעתי הרקסטון הנ״ל לא ״מספיק״ טוב יותר מהפורסטר ששווה לבלוע את שאר חסרונותיו כחבילה כוללת.
ובנושא הנראות שחשובה לך? על טעם וריח..
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
לרקסטונים החדשים עם 4 מתלים נפרדים, יש נעילה אחורית.
ובקרת המשיכה עברה עדכון מתבקש.
וכן - נוח יותר מפאג'רו גם בכביש.
ונוח הרבה יותר מלנדקרוזר.
נוחות בכביש זה יתרון גדול עבור הרבה מאוד לקוחות. בסוף המכוניות האלה נוסעות 99% מהזמן בכביש.
אבל היתרון של הלנדקרוזר בשטח הוא לא קטן ולא קל - הוא גדול וחד משמעי.
וזה לא רק יתרון בעבירות אלא בהנדסה ובסידור הגחון.
תשכבו מתחתם ותסתכלו. תבינו הכל תוך שניות.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
הסיפור כאן הוא עבירות הפורסטר לעומת הרקסטון זאת ההתלבטות. הלנדקרוזר לא בתמונה בכלל.
לדעתי בעניין הזה אין מחלוקת שהרקסטון By Far, יותר עביר.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
כן, זה ברור.
הוספנו אותו על הדרך כדיון על SUVים.
אני לא הכרתי את זה שהרקסטון יותר נוח מהפאג'רו, ואז פועל יוצא גם מהל.ק
למרות שנוחות זה לפעמים עניין אינדיבידואלי, ברוב המקרים הרוב צודק.
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
הסיפור כאן הוא עבירות הפורסטר לעומת הרקסטון זאת ההתלבטות. הלנדקרוזר לא בתמונה בכלל.
לדעתי בעניין הזה אין מחלוקת שהרקסטון By Far, יותר עביר.
אני ממש לא משוכנע שהרקסטון על נומכו ואורכו ובסיס הגלגלים שלו במצב סטוק משמעותית עביר יותר מפורסטר סטוק, ולא אופתע אם הפוך
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
אני ממש לא משוכנע שהרקסטון על נומכו ואורכו ובסיס הגלגלים שלו במצב סטוק משמעותית עביר יותר מפורסטר סטוק, ולא אופתע אם הפוך
Sent from my iPhone using Tapatalk
התכוונתי מול פורסטר דור4 אותו אני מכיר
-
עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
מעניין לבדוק את עניין העבירות.
מה שכן, רכב של שלדה נפרדת והילוך כח כנראה ישרוד את שגרת הטיולים טוב יותר מאשר פרייבט מוגבה עם עבירות מבוססת אלקטרוניקה ותנופה.
מניח שגם המתלים והחיבורים שלהם עמידים יותר בקוריאני, כנ״ל מכלולי ההנעה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: עזרה בבחירת ג'יפ מתאים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אמוץ נ.
מעניין לבדוק את עניין העבירות.
מה שכן, רכב של שלדה נפרדת והילוך כח כנראה ישרוד את שגרת הטיולים טוב יותר מאשר פרייבט מוגבה עם עבירות מבוססת אלקטרוניקה ותנופה.
מניח שגם המתלים והחיבורים שלהם עמידים יותר בקוריאני, כנ״ל מכלולי ההנעה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה לא טועה