-
דודג' ראם במדרגת נקרות
אני מכיר טוב את המכשול הזה.
עברנו משני הכיוונים, אבל עם כלים בגודל המקובל.
בשבת הקרובה אנחנו עולים שם ורוצה להגיע מישהו עם ראם מוגבה על 35'.
המדרגה עצמה כנראה לא תאתגר אותו.
הבעיה שלי היא עם המעבר הצר בתוך הנחל עצמו, בין שני סלעים גדולים שממש לפני המדרגה הראשונה.
אני זוכר שזה ממש צר ועם ג'אמוס כזה יהיו נזקי פח.
מישהו עשה את זה בפולסייז לאחרונה ויכול להאיר את עיניי?
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
אולי נדב ש. שהחזיק רכב כזה
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
מנסיון מלפני כשנה עם F350 על צמיגי 35", הוא עולה די בקלות, אבל בוודאי לא נכנס בין שני הסלעים ממזרח למדרגה. הוא עלה על המדף ממזרח למדרגה במקום לנסות להיכנס בין הסלעים.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
מנסיון מלפני כשנה עם F350 על צמיגי 35", הוא עולה די בקלות, אבל בוודאי לא נכנס בין שני הסלעים ממזרח למדרגה. הוא עלה על המדף ממזרח למדרגה במקום לנסות להיכנס בין הסלעים.
לזה התכוונתי.
אני זוכר את המעבר בין שני הסלעים כצר מאוד, כזה ברמה של להעביר שם לנדקרוזר בזהירות מרובה, אז טנדר פולסייז בוודאי לא יכול לעבור.
לפני שלושה שבועות ירדנו שם עם מועדון סוזוקי.
אין ספק, למידות הזעירות של ג'ימנים יש הרבה יתרונות.
עלה שם מהמדף הזה "באגי" של בדואים שהוא בעצם טנדר מגנום ישן שהופשט ממרכב הפח שלו. מין שילדה מתגלגלת עם כלוב צינורות, על צמיגי 33. הוא לא הרגיש בכלל את המכשול. מצד שני, נהג בדואי..... רכב שלאף אחד כנראה לא אכפת לשבור וכנראה עם נעילה אחורית, אבל לא ביררתי איתם מה הם עוד עשו לו.
יחד איתו היו עוד שלושה פאג'רו Q בנזין קצרים ישנים ללא רישוי, ועל צמיגים די קרחים. כולם עלו מהמדרגה הרגילה ללא דרמה מיוחדת.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
זה לי שפ״צ מסוכן המדף הזה?
לא זוכר אותו לפרטים אבל אני ולביא הסתכלנו עליו לפני כשנה והחלטנו שהוא לא נחמד.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
אתה צודק. זה שפ"צ לא נחמד בכלל.
אני מתלבט.
כנראה שאשיב לבחור בשלילה.
ממש לא בא לי על דרמות ועיכובים.
וגרוע מזה - על חילוצים ועיגונים במקום לא נוח שכזה, וחו"ח התהפכות.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
הבאגי מגנום ללא נעילות הבחור שנוהג עליו אומר שבייצים זה מספיק לא צריך נעילות.
השפצ די בקטנה וגם המדרגה לא באמת בעיה אם הצד השמאלי עולה על הסלע ולא על הבניה שיש שם, עברנו שם אתמול(רנגלרים)
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
אם אתה מתחיל את העלייה 40 מטר לפני המדרגה ועולה על המדף, אז זה שיפוע צד לא כל כך נעים. הוא לא הופך את הרכב, מנסיוני, אבל הוא לא כיף וטנדר גדול יתכן שיפיל גלגלים ימניים למטה.
אבל לא לזה התכוונתי. התכוונתי להתחיל את העלייה בעלייה על המדף כ8 מטר לפני המדרגה.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
שמעון פ. מצא לך את הפתרון, שלח את הראם לעבור במעקף.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
אם אתה מתחיל את העלייה 40 מטר לפני המדרגה ועולה על המדף, אז זה שיפוע צד לא כל כך נעים. הוא לא הופך את הרכב, מנסיוני, אבל הוא לא כיף וטנדר גדול יתכן שיפיל גלגלים ימניים למטה.
אבל לא לזה התכוונתי. התכוונתי להתחיל את העלייה בעלייה על המדף כ8 מטר לפני המדרגה.
אני מתכוון למדף שאתה התכוונת. 8-10 מטרים שמאלה מהמדרגה
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
שמעון פ. מצא לך את הפתרון, שלח את הראם לעבור במעקף.
לא אני מצאתי, רק אימתתי
ורק למרזבה, לא לנקרות.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
אני חושב שכרגע ה'למטה' די מלא סחף. זה אומר שגם המעבר הצר הזה (שהשאיר לי סימן על הארגז) כבר לא צר וגם המדרגה לפני כבר לא גבוהה.
לפני כמה שנים ראם על 33 בירידה אמנם - לא התרגש מהמעבר.
אני אומר - תגיע, תעריך סיכונים במקום ומקסימום שולחים אותו בדרך הארוכה מסביב.
אסף.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
אסף, קראת הכל?
הייתי שם לפני 3 שבועות. וגם לפני חודש.
הבעיה שלי איתו אינה במדרגה (שעם הגבהה וצמיגי 35 הוא אמור לנשנש בקלות) אלא במעבר בין הסלעים שנראה לי צר מדי לפולסייז. מאוד צר. לא מדדתי אז ואולי חבל שכך. זה היה יכול להיות מידע רב-ערך. אמדוד בשבת.
זה לא רכב של צה"ל. אין מצב שאני אדחוף להרפתקאות שישאירו נזקי פח ברכב של מטייל שלי.
למרות שהבחור מתעקש להתחייב לי שהוא אחראי בלעדי לכל נזק שיהיה.
מצד שני, אני חושש שבטיפוס מהמדף הוא יישפך לשפ"צ שיהפוך את האוטו. זה כבר סרט הרבה יותר רע מקצת מעיכות בפח.....
מצד שלישי, יש מצב שגם במדרגה יהיה לו קשה פשוט כי הוא ארוך מדי ולא יוכל להשלים את הפניה ימינה בלי לבוא באלכסון וברוורסים שיכניסו אותו לשפ"צ, יפילו אותו על הסלע הגדול מימין שימעך לו את הארגז.
בקיצור, צר או רחב, אין אפשרות אחרת. הוא חייב לעלות מהמדף שחנן תיאר. עם סכנת התהפכות.
לאן לשלוח אותו "מסביב"?
לכביש 40 דרך נחל חדב ונחל מישר זה שטח-אש פרופר. שם באמת אסור לנסוע.
אני יכול לשלוח אותו רק חזרה לערבה. את כל נחל נקרות עד כביש 90. לא קצר.
או דרך הר משא וקצרה. אם אין לו מפה או תוכנת ניווט ואם הוא לא שולט בה, זה כבר מתחיל להיות להם מורכב.
כשאתה המדריך, זה לא מתאים לעשות את זה למטייל שלך, בטח לא כשהוא נוסע לבד...
מצד שני אין מצב להשאיר את כולם להמתין בזמן שאני מלווה אותו לכביש 90 וחוזר אליהם....
מוטב שלא יבוא מלכתחילה מאשר שיכניס את כולם ללופ פסיכי.
הכי קל לי לסרב לו. שלא יגיע לטיול. מה אני צריך את זה.
גם ככה אני מעקם פרצוף שכלים כאלה נדחפים לי לטיול.
אבל הוא כבר התייעץ עם חברים שלו שאמרו לו שזה שטויות והוא עובר בקלות, אז הוא מתעקש לבוא ואני מתלבט.
תודה לכולם. אני אישן על זה עוד לילה ואחתוך את זה מחר לכאן או לכאן.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
קראתי הכל. אני מתייחס למדף בצד ולמרווח בין שני הסלעים. שאם זה מלא סחף כמו שהיה בסוכות זה יותר טוב מבדרך כלל.
ולראם לבן של חבר של אחד החברים כאן שעבר בלי להתרגש - לפני כמה שנים גם כשהכל היה מלא סחף.
אסף.
-
דודג' ראם במדרגת נקרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מצד שני, אני חושש שבטיפוס מהמדף הוא יישפך לשפ"צ שיהפוך את האוטו. זה כבר סרט הרבה יותר רע מקצת מעיכות בפח.....
מצד שלישי, יש מצב שגם במדרגה יהיה לו קשה פשוט כי הוא ארוך מדי ולא יוכל להשלים את הפניה ימינה בלי לבוא באלכסון וברוורסים שיכניסו אותו לשפ"צ, יפילו אותו על הסלע הגדול מימין שימעך לו את הארגז.
עם היילקס באורך סטנדרטי מצאתי עצמי עושה רוורס-קדימה כדי לתמרן מעבר לבולדר הגדול בעלייה, כדי להפחית סיכון פחחות.
אז מפלץ גדול?..
דרור,
אתה ילד גדול.
יותר מנוסה בזה מכולנו, בהיבטים של השלכות נזק לרכב של מטייל בשכר.
זה לא טיול חברים.
זה לקוח, לא חבר ש״נותן לך את המילה״.
זה משליך גם על המעסיק.
תעשה חשבון מה האפשרויות אם הגעת עד לשם והערכת שלא נכון שהוא יעלה.
מה האפשרויות?
איך הלקוח יקבל את זה בשטח?
אם הייתי בדילמה כזו, אליך הייתי בא להתייעץ.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שמעון.פ
לא אני מצאתי, רק אימתתי
ורק למרזבה, לא לנקרות.
צודק ,
טעות שלי :-(
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
כבר ראיתי BK נתקע בין שני הסלעים האלה, עקב כיוון לקוי.
מצד שני השפץ לא כזה נורא.
מצד שלישי, איך פול סייז מצליח להסתובב בראש המדרגה? צפוף שם לאללה.
עשה טובה דרור, אם נפלת על השכל וזה הולך לקרות, שתף אותנו בסרטון!
Sent from my HD1903 using Tapatalk
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
דרור,תמונה עם יחס לגמל עדכנית מלפני חודש -/+
לדעתי בהכוונה יעבור את הבולדרים ללא פגע
לעניין המדרגה, הרפתקאה
בהצלחהhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...c5d2aba555.jpg
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
דווקא ראיתי השבוע סרטון של פולסייז בנקרות. עושה הרבה קדימה אחרוה, אבל מסתובב.
השפעץ פחות מפריע לו.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
עם היילקס באורך סטנדרטי מצאתי עצמי עושה רוורס-קדימה כדי לתמרן מעבר לבולדר הגדול בעלייה, כדי להפחית סיכון פחחות.
אז מפלץ גדול?..
דרור,
אתה ילד גדול.
יותר מנוסה בזה מכולנו, בהיבטים של השלכות נזק לרכב של מטייל בשכר.
זה לא טיול חברים.
זה לקוח, לא חבר ש״נותן לך את המילה״.
זה משליך גם על המעסיק.
תעשה חשבון מה האפשרויות אם הגעת עד לשם והערכת שלא נכון שהוא יעלה.
מה האפשרויות?
איך הלקוח יקבל את זה בשטח?
אם הייתי בדילמה כזו, אליך הייתי בא להתייעץ.
אהבתי את התגובה הזו. ברצינות. תודה דורון.
וזהו, שאני עם מעט הנסיון שלי, גם אין לי אופי. לא מתבייש להתייעץ ולקבל את העצות....
מכל מלמדי השכלתי, וכל אחד יכול לתרום עצה טובה. או טובה יותר.
כי המכשולים האלה נולדים בכל יום מחדש.
מה שהיה לפני חודש, לפני שבועיים, זה אחלה. לא בטוח שמחר זה אותו דבר.
מהתמונה הזו נראה כאילו הראם הענק על 35 + הגבהה, שם גלגל על הסלע ופשוט עובר מעליו....
בפועל, ברור לי ששם בזמן אמת, הכל יכול להיראות אחרת.
ולזה תוסיף חרדות ביצוע ולחץ זמן.
זו הסיבה לשאלות.
זכורה לי היטב החתימה של מאיר רוטברג מלפני שנים - "מוטב לפחד מאשר להיבהל". משפט חכם.
אני מוסיף שמוטב לי לפחד עכשיו, מלהיבהל בזמן שהוא כבר מתנדנד שם על סף התהפכות ואין אף רכב בקבוצה שיוכל לעגן אותו או למשוך אותו....
בשנה האחרונה הופתעתי לטובה מכמה פולסייזים עם נהגים טובים שהפגינו ביצועים יפים מאוד, אבל יש גבול לכל תעלול. המימדים האלה בעייתיים מאוד במכשול צפוף כזה.
מחר הוא מקבל תשובה שלילית בזנ"ט.
שיבוא לטיולים אחרים שמאפשרים לרכב שלו להתבטא טוב יותר.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
בפסח 2013 עשינו את נקרות, היה איתנו בחבורה דודג' ראם חדש מקורי, קצת הכוונה ועבר בשלום.
את הדודג' ראם הקודם שלי שנעל 35" מוגבה וממוגן קנה חבר ג'יפולוג לפני שנתיים +/- שגם עשה איתו את נקרות והמדרגה.
לציין שלא ביקרתי שם כמה שנים... כי לא יצא ממש... כן פאשלה, אבל השנה אולי ביציאת מצרים נתקן אותה.
גיסי כבר שנים עם סילברדו משודרג בגובה, צמיגים, פגושים, עושה איתי כל מסלול ומעלה.
דרור, הדיון שלנו מהקבוצה בוואטסאפ בסוף הגיע גם לכאן, תפנים שפולסייז מטיילים, כמעט בכל מקום, כל מקרה לגופו וכמובן שיש הבדל בין היצרנים והדגמים למה שיש ברכב(רמת איבזור,גודל גלגל, גובה, חצאיות פלסטיק, מיקום מכלולים רגישים שיכולים להיפגע ללא מיגון מתאים) , וזה תלוי הרבה במי יושב אחרי ההגה, ומה יש על הרכב ברמת השידרוגים, וכמובן כמובן גם המכוון הקרקעי.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
נדב. אכן עלינו את נקרות עם הראם שהיה שלך. אפילו פגשתי אותך באותו טיול וביקשתי שאחזיר לך את הראם...
במדרגה הוא הרגיש קצת כמו פיל גדול וכבד מידי למטלה. אחפש תמונות.
הסיבוב ימינה לאחר המדרגה עם הרכב הארוך חייב אותי להשתמש במכוון, אבל הרכב טיפס ללא דרמות.
אני מזכיר שגלגלים 35" מקלים מאוד על כל מכשול שטח.
אינני יודע איך יעבור כלי עם צמיגי סטוק, אבל אני מניח שעם מכוון טוב ונהג שיודע להתמסר למכוון, זה לגמרי אפשרי.
ערן CJ
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
בפסח 2013 עשינו
.
המדרגה הזו משתנה משנה לשנה, ובחורף, גם משבוע לשבוע אם היה שטפון.
בשנה שתמרנתי צפוף עם בהיילקס, אין סיכוי שבהמה הייתה עוברת שם.
שנה אחרי, שטפון מילא את המקום ונהייתה אוטוסטרדה.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
תפנים שפולסייז מטיילים, כמעט בכל מקום,
הפנמתי.
כבר מזמן.
אם לא הייתי מקבל את המצב הזה, לא הייתי שואל כאן.
זו כבר בכל זאת קטגוריה שאי אפשר להתעלם ממנה.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
אסף הלוי עבר שם בזלזול עם האקונוליין שלו. גירגר את המעבר ואת המדרגה על הטורים...
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
סהכ רכב סטנדרטי [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
אם אתה מתחיל את העלייה 40 מטר לפני המדרגה ועולה על המדף, אז זה שיפוע צד לא כל כך נעים. הוא לא הופך את הרכב, מנסיוני, אבל הוא לא כיף וטנדר גדול יתכן שיפיל גלגלים ימניים למטה.
אבל לא לזה התכוונתי. התכוונתי להתחיל את העלייה בעלייה על המדף כ8 מטר לפני המדרגה.
טוב.
אז ביום שאחרי, אפשר להעלות תובנות
בסוף עלה, בדיוק מהנתיב הזה שחנן הזכיר.
המדרגות בנקרות רעות לאחרונה.
הראשונה עוד מילא. כל רכב עם זוית גישה טובה מספיק עולה והבעיה היחידה היא בתמרון ימינה. קצת קדימה-אחורה וימינה-שמאלה ועוברים.
אבל המדרגה השניה כבר נבזית.... גם אחרי בניה. בקבוצה שהובלתי רק הסופה גרגרה את כל מקבץ המדרגות על הסרק ללא עצירות ובלי גלגלים מתנופפים באויר.
פאג'רו BK כפול נעילות עלה גם יפה עם כיוון, התגרד קצת בגחון אבל לא נורא.
ג'ימני נעול אחורה, רנגלר וויליס סטוק מהחנות (ארוך, לא מוגבה), נזקקו למשיכונת מהכננת במדרגה השניה.
והדודג'.... אנחנו כאן בגללו ולכבודו.
דווקא המעבר הצפוף בין הסלעים עבר בשלום יחסי. "רק" גירד את הג'אנטים..... ויש בצד גם מעקפון למעבר הצר הזה.
להעלות אותו במדרגה הראשונה היה קשה ביותר. הוא מטפס בלי בעיה, אבל לפנות ימינה כבר קשה. גלגל אחורי ימין נשפך לחריץ העמוק שבין המדרגה לבין הסלע הגדול שמונח שם ומבצע שינויי פחחות ברכבים של נהגים פזיזים מדי..... עם כל הגובה וקפיצי קינג ובולמי פוקס והפוזה, אין שם הרבה מהלך מתלים. לא מלפנים ולא מאחור - הוא מיד מרים גלגלים לאויר ומתנדנד באופן מפחיד, פעמיים הוא נשפך לי לשם ורק סנטימטרים ספורים הפרידו בינו לבין הסבה לקבריולט והחלטתי שחבל על הזמן.
הנתיב "עוקף מדרגה" שחנן הזכיר, מתחיל כ-40 מטרים לפני המדרגה. טיפוס קליל בשפ"צון לא נוראי בכלל, ואז התייצבות על מדף הסלע. הנתיב צר, צר יותר מפולסייז וצר יותר גם מרוב הג'יפים המקובלים וצריך להניח גלגלים שמאליים על מדרגת סלע נוספת שמכניסה לשפ"צ ימני לא נורא חריף, אבל מאוד-מאוד לא נעים.
המדף לא בדיוק ישר-פלס. הנהג ממילא לא רואה כלום - לא רק בפולסייז אלא גם בג'ימני. יש תמרונים לאורכו ומוכרחים לבצע את זה עם מכוון מיומן, אחרת גלגלים ימניים יפלו מהמדף והופ - אתם על הגג.
אבל זה נתיב אלטרנטיבי שעוקף באלגנטיות את המדרגה הראשונה וחוסך לפולסייזים או לרכבים נמוכים יחסית את המלחמה בפנייה הצפופה ימינה שנדרשת שם. במדרגה השנייה, הגובה של הראם הזה, אורך בסיס הגלגלים וצמיגי ה-35 עשו את שלהם והוא עלה יפה מאוד בכוחות עצמו בלי להתאמץ בכלל.
אם היה לי בקבוצה רקסטון למשל, הייתי מעלה גם אותו משם, כי אין סיכוי בעולם שרקסטון מהדור האחרון, גם מוגבה, יעלה מהמדרגה הראשונה בלי נזקים.
יש סרטונים, אבל הם כבדים ואני לא מצליח להעלות אותם. תסתפקו בתמונה הזו
קובץ מצורף 146189
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
מרשים, כל הכבוד לכל המעורבים.
-
תגובה: דודג' ראם במדרגת נקרות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
דקה 1:55 נכנס לזווית מטורפת...