עכשיו היא יותר דומה למקורית
קובץ מצורף 146368
Printable View
עכשיו היא יותר דומה למקורית
קובץ מצורף 146368
שמתי לב שבלילה/אור חלש קשה מאוד להבדיל בין סימון ירוק ושחור.
טוב שיש את שביל נט בשביל זה.
הכי קל להבחין תו"כ נהיגה במפת סימון השבילים הקלאסית.
ובדיוק בגלל זה אני לא מסוגל לעבוד עם שבילנט והקיוקוו הבלתי אפשרי שלה
הפוך גוטה!
במפה של ה 1:50000 נהיה קשה מאוד להבדיל בין הירוק והשחור.
דווקא בשבילנט יותר ברור (לי).
גם אני מעדיף בעיקרון שבילנט.
היא אמנם לא טופוגרפית אבל אם יש משהו שטוב בה לניווט רכוב זה שהיא מדוייקת ו… נקיה.
יש לי גם ממ״ג וגם סמ״ש להצלבות.
המינוס היחיד מבחינתי בשבילנט הוא הצבעים של שמורה / שטח אש.
אף פעם לא זוכר מה הצבע של מה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
שבילנט נקייה, אבל....
1. לא טופוגרפית וזה קריטי
2. נסו להיות קצת עיוורי גוונים - ואז תבינו שהקיווקוו המרווח מדי של השבילים המסומנים בצבע פשוט בלתי אפשרי. טעות קשה בעיצוב/ממשק.
מבחינתי רק סמ"ש/ממ"ג
אתה מדבר על המפה שבאתר עמוד ענן, במחשב. אכן השתנתה. נראה לי שלטובה, בכל מקרה הרבה התכסית הרבה יותר עדכנית.
באפליקציה יש אפשרויות אחרות וכל אחד מחליט איזה מפה מתאים לו לקנות. אני שילמתי גם על ממ"ג וגם על שבילנט, בפועל משתמש 100% מהזמן בשבילנט. אז כנראה שהיא יותר טובה לצרכים שלי.
שביל נט פשוט איומה להתמצאות.. הטופוגרפיה שם לא קיימת.
אפילו הסמ"שים מאוד קשים לזיהוי.
קניתי אותה בטעות עבור האופרואד, ומשתמש אך ורק לשם "ניווט" על מסלול מסומן מראש.
כשאני צריך אשכרה להבין איפה אני נמצא על סמך הטופוגרפיה אני עובר למפה טופוגרפית אמיתית.
אני לא מבין מה עבר להם בראש, מה היתה המטרה ביצירת מפה בלתי קריאה?
אגב שאלת עמוד ענן בסיסית ברשותכם:
אם אני קונה בעמוד ענן מפת סמ"ש (360 שקל), האם אוכל להעביר אותה למכשיר סלולרי חדש בעוד שנה שנתיים ללא תשלום נוסף?
אפילו אם תעבור לאייפון שזו להיות אחרת - אפשר לבקש מהשירות שלהם (מניסיון במשפחה)
נכתב מהנייד
השביל נט בנייד הרבה יותר נוחה מה 1:50000
ואחלה מפה טופוגרפית.
הרבה יותר נוח להתמצאות ובגלל שהיא 1:25000 הרבה
יותר מפורטת מבחינת הבנת הציר.
קובץ מצורף 146374
בעבודה שלי כמורה של"ח אני חייב להבין את השטח
ברמה מדוייקת והמפה של שביל נט מנצחת בגדול את "הרגילה".
הרבה יותר נוח וברור לתכנן מסלול ולדעת למשל איפה לחפש צל
לקבוצה גדולה באיזה שעה של היום.
קחו למשל את נחל מפלים דיורד מהר שלמה לא רק שיותר ברור
בשבילנט אלא שברגילה יש טעות בתחילת הירידה מהר שלמה:
שבילנט תחילת הירידה כמו שצריך בתוך גיא:
קובץ מצורף 146375
ברגילה טעות יורדים בשלוחה שעוקפת את הגיא הנכון:
קובץ מצורף 146376
שלא לדבר על ההבנה במבט מהיר כמה קווי גובה אתה עולה או יורד.
חשבתי אולי זה עניין של גיל ושל מי שהתרגל לנווט עם מפות סמ"ש מנויילנות עם תפר מולחם ע"י נר.
הנוהל ברכיבות המדבריות היה לדחוף מפה מקופלת בין הגב לחגורת הגב, לשליפה מהירה.
אבל מאחר ויש כאן כאלה שאוהבים את שבילנט, כנראה זה עניין של החיבורים (או היעדרם) במוח שלי.
נראה שהמפה מתעדכנת לי בכל המכשירים והיא כאילו יותר נקיה ותלת מימדית. נחמד.
אני כרגע מעדכן את כל המכשירים גם בגלל שהתחלתי לטייל יותר וגם הכן מכשיריך לפסח ולא ברגע האחרון.
בשבוע שעבר רכשתי טאבלט אנדרואיד מוקשח. אנדרואיד ראשון שלי. אני לקוח נאמן של אפל והכול מבוסס עד היום אפל.
התקנתי עמוד ענן על האנדרואיד, נכנסתי עם שם המשתמש והסיסמא שיש לי באפל, מפות, שחזור רכישה ובלי טובות המפות שלי הופיעו והעליתי אותן גם לאנדרואיד. השבילנט לא רצתה מייד להתעדכן אבל היום כבר הופיע כנרכשה ועודכנה.
לא יודע לספר מה היה בעבר אבל זה המצב כיום.
כנראה שזה באמת העדפה אישית. לי יש גם טונאב וגם עמוד ענן.
בעמוד ענן יש לי שבילנט, סמ״ש וממ״ג(לבנה).
בטונאב יש לי שבילנט וממ״ג ועוד של חוצלארץ כמו מואב למשל.
אין מושלם. לכל אחד היתרונות שלו ואפשר לשלב בינהן.
לעמוד ענן יש ייתרון גדול בנקודות העניין.
לטונאב יד יתרון מוחלט ביכולת לתכנן מסלול ישר בטאבלט בשטח בתוך דקות. יש לו גם מצב של חץ מנקודה לנקודה למי שאוהב.
שבילנט לטעמי נקיה מהמון מידע ״זבל״ שלא צריך בזמן הנהיגה והוא אף מפריע לראות את המידע החשוב.
השבילנט מדוייקת ועדכנית הרבה יותר ויש בה סימונים ומידע שחשוב לי כמטייל.
בטונאב יש מצב ״אמיגו״ שבו לכאורה רואים את שאר הקבוצה. לא ניסיתי.
אם יש משהו שקשה לי איתו בטונאב זה סימון השמורות ושטחי האש.
הצבעים פשוט מבלבלים אותי כל הזמן.
אבל מצד שני הקווים שלהם דקים ולא מרוחים בסמ״ש על חצי קמ בירוק מטושטש
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נראה שחסר לך לסרייה IsraelHiking [emoji846]
יש שם מפות רקע אוףליין ווקטוריות והקווים לא "נמרחים"
אני מתאים את המפה לשימוש:
טיול רכב? 1:50,000, סמ"ש או לבנה. מכסה תא שטח גדול, מתאים לנסיעה ברכב
טיול רגלי? 1:25,000 שבילנט. יותר מדי על חשבון תא שטח
ניתוח שטח בהכנה לטיול בבית? משלב לשתיים הנ"ל גם תצ"א מgovmap וגוגל ארת'
יש לי אי אלו תוכנות. התרכזתי באלו שאני מסמפט.
הערב מישהו נתקע באזור עין העמק והייתי צריך להכווין אליו חילוץ.
ראו את ההבדלים בקטע הספציפי בין שבילנט לבין סמ״ש ותבינו בלי מילים למה הסמ״ש היא מפה גרועה
זה התצא של השטח שמדגים יותר מהכול רמת מהימנות למפות
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b4fa6a5118.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4462a07431.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0f88109353.png
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...148c6ae55a.png
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זה בדיוק העניין דרור! שבילנט לא פותח לג'יפאים אלא לרוכבי
אופניים ומטיילים רגליים.
מה שכל כך מפריע לך זה סימוני הצבעים שבתוך סימוני השבילים
שנותנים מידע על רמת הקושי. זה מעולה למי שמטייל ברגל ועוזר מאוד
מבחינת חישוב זמן ההליכה.
+1
וע"י רוכבים ומטיילים שמפות הסמ"ש לא התאימו להם בגלל העומס הוויזואלי ובגלל הגודל ותפיסת הנווט הצבאי עם המפה בפאוץ' גב שבבסיסן, כולל מגבלת הקנ"מ של 1:50,000, שלא נוחה בכלל לטיול רגלי וכנראה גם לרכיבה ולנהגים יותר איטיים שנהנים יותר מהנוף מאשר מהמהירת.
וזה עוד בלי להזכיר את הנסיונות הנואלים והמחוצפים של החברה להגנת הטבע למנוע תחרות לאורך כל השנים... (כן, יש גם מרכיב התנגדות אידאולוגי לסמ"ש...)
אגב, מפות הסמ"ש, בניגוד למפות שבילנט, לא מעודכנות ע"י עדכוני ותיקופי שטח למעט לגבי הסמ"שים עצמם ותיקונים נקודתיים. הרוב הוא בסיס מידע של שכבות מיפוי המרכז למיפוי ישראל שיש להן עדכונים, אבל לא כמו שבילנט.
והעדכונים, בחלקם הגדול נעשו ע"י נהגי שטח (4X4)
הבנתי..
אני לא מנווט ״על קו״.
אני מסתכל על הטופוגרפיה.
הרבה יותר מהותי בעיניי להבין את המרחב ולא הקו.
ובזה הסמש הרבה יותר מובהק ומובן.
לגבי חסר שבילים, מניח שזה קשור לאופן העדכון.
סמ״ש מסתמך להבנתי על מפ״י ופענוח מסורתי של שבילים, עם מנגנון סינון.
האחרים, קוד פתוח כולל תיעוד של מטיילים מה נפרץ בשטח (ע״ע האח הגדול שנגיש לתיעוד העבירה).
יש בזה יתרון מידע, יש בזה חסרון קיבוע קוליסים פיראטיים שפוגעים בשטח.